• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Millä asetuksilla pelaatte tuota? Jotenkin tuntuu olevan suttuinen kokoajan tuo kuva vaikka miten säätelis noita asetuksia... vähän alempi fps kelpais vaikka että sais ns. kirkkaaks.. speksit näkyy tuolta PC-speksit valikon alta..
 
Millä asetuksilla pelaatte tuota? Jotenkin tuntuu olevan suttuinen kokoajan tuo kuva vaikka miten säätelis noita asetuksia... vähän alempi fps kelpais vaikka että sais ns. kirkkaaks.. speksit näkyy tuolta PC-speksit valikon alta..
Itse vedin suoraan tuon allaolevan ketjun mukaan kaikki läpi ja peli muuttui selkeämmäksi ja tuntuu että fps ois myös stabiilimpi. En ihan noin alas toki noita säätöjä pistänyt, mutta suuntaa otin tuolta. Erityisesti kannattaa ladata tuo reshade, poistaa lähes kaiken ylimääräisen blurrin ja hahmot yms on selkeämpiä. Täysin laillinen lisäosa vielä, kun joku kumminkin siittä mainitsee.

www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/642qbm/ultimate_tweak_guide/
 
Viimeksi muokattu:
Minun mielestäni tuo taas on hyvä asia, ettei luoteja ammuta silmistä. Se vasta perseestä onkin, kun toisesta näkyy pelkkä kypärä ja silti sieltä tulee osumaa.

:rolleyes:
En kyllä tätä tarkottanut. Oon ihan samaa mieltä on hyvä ettei lähde kudit siitä missä on silmät.

Lähinnä sitä tarkoitin että kun sulla on ase 3 persoonassakin vapaa tähtäyslinjalla, mutta kun ammut niin ne luodit osuu siihen ikkunan karmiin. Mutta kun menet aivan ikkunaan kiinni niin pystyt ampumaan siitä ulos.
 
Onko kenelläkään muulla vaikeuksia kerrostalon sisällä hahmottaa, että mistä kerroksesta askeleet ja kopina kuuluvat? Jos menen kolmikerroksiseen talon keskimmäiseen kerrokseen, niin en askeleita kuullessani pysty oikeastaan sanomaan, että onko vihu yläpuolella tai jossain aivan vieressäni, vaiko kenties jopa suoraan alapuolella. Pitääkö tästä syyttää kokonaan itseään, vai voiko osittain edes syyttää kuulokkeita, peliä tai EU:ta?

Noin yleisesti nopeana summauksena todettakoon, että ensimmäinen tämän sortin peli itselleni ja hauskaa on kyllä ollut. Ainakin silloin, kun ovet avautuvat, tavarat pystyy noukkimaan maasta säädyllisessä ajassa ja tulitaistelussa vihulainen ei liiku nykäyksittäin liukumalla, sellainen tuppaa vähän nostamaan tunteita pintaan.

Lievänä off-topicina mainittakoon, että tässä(kin) pelissä tuntuu melko helposti löytävän kohtuu vammaista ja lapsellista porukkaa, jos siitä alun kiljumisesta ja huutamisesta voi jotain päätellä. Joo, onhan tämä internet, ja tuollaista käytöstä nyt kuuluukin odottaa, mutta....miksi, oi miksi? Terveisiä kaikille niille, jotka ovat vastanneet omaperäiseen "torilla tavataan!" -kutsuuni sieltä kaiken huutoälämölön seasta.

EDIT: Ja ne ajoneuvojen kolmoisvoltit kerien 200m korkeudessa, ugh...
 
Onko kenelläkään muulla vaikeuksia kerrostalon sisällä hahmottaa, että mistä kerroksesta askeleet ja kopina kuuluvat? Jos menen kolmikerroksiseen talon keskimmäiseen kerrokseen, niin en askeleita kuullessani pysty oikeastaan sanomaan, että onko vihu yläpuolella tai jossain aivan vieressäni, vaiko kenties jopa suoraan alapuolella. Pitääkö tästä syyttää kokonaan itseään, vai voiko osittain edes syyttää kuulokkeita, peliä tai EU:ta?

Noin yleisesti nopeana summauksena todettakoon, että ensimmäinen tämän sortin peli itselleni ja hauskaa on kyllä ollut. Ainakin silloin, kun ovet avautuvat, tavarat pystyy noukkimaan maasta säädyllisessä ajassa ja tulitaistelussa vihulainen ei liiku nykäyksittäin liukumalla, sellainen tuppaa vähän nostamaan tunteita pintaan.

Lievänä off-topicina mainittakoon, että tässä(kin) pelissä tuntuu melko helposti löytävän kohtuu vammaista ja lapsellista porukkaa, jos siitä alun kiljumisesta ja huutamisesta voi jotain päätellä. Joo, onhan tämä internet, ja tuollaista käytöstä nyt kuuluukin odottaa, mutta....miksi, oi miksi? Terveisiä kaikille niille, jotka ovat vastanneet omaperäiseen "torilla tavataan!" -kutsuuni sieltä kaiken huutoälämölön seasta.

EDIT: Ja ne ajoneuvojen kolmoisvoltit kerien 200m korkeudessa, ugh...

Onneks sen voice chatin voi pistää pois päältä, parin ensimmäisen pelin jälkeen se on pistetty pois eikä tule olemaan koskaan päällä.
 
Onko näille äänille tehtävissä mitään? Kuuluu monesti ammunta ihan eri suunnasta kun se tulee.
 
Jaaha, ja sitten joutuu taas kärsimään ilman kunnollista fovia. Saisi tulla pian myös korjauksia tuohon venyvään ja paukkuvaan HV-nettikoodiin.

Ja toivon mukaan aikanaan saa disabloitua tuon hirveän chromatic aberrationin tai mikä HD bloom tuo mahtaa olla, vaikkei se onneksi kovin vahvasti tässä pelissä näykään.
 
Päätin kokeilla vielä tuota duo-modea ihan randomina.

Olitte kirotun oikeassa, on paljon miellyttävämpi moodi.

Vaikkei ollut edes ääniyhteyttä pelikaveriin. En kuullut ainakaan häntä, tiedä sitten kulkiko ääni toiseen suuntaan.

Text chat olis ollut poikaa niin olis ollut edes jotain kommunikaatiota.
 
Mul oli duota kokeilessa ääni onkelma, mä en kuullu kaveria, käytin sit pelin mutella ja takas niin sitten kuului.
 
Onko näille äänille tehtävissä mitään? Kuuluu monesti ammunta ihan eri suunnasta kun se tulee.
Laukausten äänet toimii kyllä kuten pitää. Ne on vain rakennettu peliin erillälailla (realistisemmin?) ja itsellänikin oli ja on edelleen ajoittain vaikea hahmottaa miten äänet toimii mut pikkuhiljaa alkaa tuon ymmärtää.

Tuossa tarkemmin, alussa on jotain ylimääräistä, mutta sitten devit selittää miten laukausten äänet toimii:
Early Access Update 1
 
Duo on mukavaa puuhaa. Helpottaa pelaamista pirusti, kun on joku joka vahtii välillä selkää.
Isommalla porukalla strateginen puoli muuttuu vieläkin haastavammaksi, kun jokaisella juoksevalla maalitaululla voi olla kolmekin kiikaroivaa perkelettä turvaamassa. Oikein mukavaa puuhaa, kun ei mulla ole koskaan refleksit riittäneet ihan suorissa kaksintaistelutilanteissa.

Mulla on laukausten äänet pelanneet ihan esimerkillisesti. Hyvinkin tarkkaan voi päätellä suunnan ihan jo ensimmäisestä (ohi) ammutusta kudista.

Buginen paskahan tää vielä on, mutta äärettömän koukuttava ja viihdyttävä. Viiden viimeisen joukkoon voi päästä eliminoimatta ketään :tup:
 
Äänistä sen verran, että äänet kuuluu sen mukaan miten kamera on eikä sen mukaan miten hahmo on. Tuo voi välillä hämätä.
 
Vaikkei ollut edes ääniyhteyttä pelikaveriin. En kuullut ainakaan häntä, tiedä sitten kulkiko ääni toiseen suuntaan.

Text chat olis ollut poikaa niin olis ollut edes jotain kommunikaatiota.
Kokeile Ctrl + T kerran tai pari. Se mykistää äänet ja toisella painalluksella ottaa ne takaisin käyttöön. Tai sitten kaveria ei huvittanut keskustella.

Onko jollain muulla käynyt niin, että tapat jonkun mutta lopussa tappojen määrä on 0?
Ettei olisi käynyt niin, että olet "tyrmännyt" ja joku muu ehti viedä tapon? Duossa/squadissa ei kuole suoraan, jos on tiimikavereita hengissä, vaan on mahdollisuus kontata piiloon kaverin elvytettäväksi. Saat tapon KO:sta, jos se vuotaa kuiviin tai kuolee sinisen seinän taakse.
 
Kokeile Ctrl + T kerran tai pari. Se mykistää äänet ja toisella painalluksella ottaa ne takaisin käyttöön. Tai sitten kaveria ei huvittanut keskustella.

Ettei olisi käynyt niin, että olet "tyrmännyt" ja joku muu ehti viedä tapon? Duossa/squadissa ei kuole suoraan, jos on tiimikavereita hengissä, vaan on mahdollisuus kontata piiloon kaverin elvytettäväksi. Saat tapon KO:sta, jos se vuotaa kuiviin tai kuolee sinisen seinän taakse.

Taisin kerran renkata tota ctrl + t. Noh, kokkeillaan uusiks seuraavalla kerralla.

Ja toi on muuten todennäköistä, koska oltiin pelikaverin kanssa melkein vierekkäin ja ammuskeltiin siinä kumpikin. Että voi olla, notta se ampu armonlaukauksen.
 
Hahmo saanut kurvikkaan oranssin mohawkin pätsin jälkeen, näköjään useampaa koskettava bugi. Mututuntumalta nyt rullaisi taas astetta paremmin peli.
 
Joo, huomasin saman, kun avasin tänään tuon. Aikooko PU korjata noi hiukset, vai voiko sen itse vaihtaa jotenkin?
Se on aika kuumottavaa kun kentällä on enää 10 pelaajaa tai alle ja pelkkää peltoa, jossa pari pusikkoa.
 
Joo, huomasin saman, kun avasin tänään tuon. Aikooko PU korjata noi hiukset, vai voiko sen itse vaihtaa jotenkin?
Se on aika kuumottavaa kun kentällä on enää 10 pelaajaa tai alle ja pelkkää peltoa, jossa pari pusikkoa.
Kyl sen saa mielestäni vaihdettua. Mutta maksaa vaan sen 3000Bp tai mikä ny pelin valuutta onkin.
Ostin pelin viime vkl. Nyt tullu riski 10h hakattua. Melekosen hyvä jo tässä vaiheessa. Sain jopa SLI:n toimimaan, jota h1z1ssä en missään vaiheessa saanut kunnolla wörkkimään.
 
Hiukset korjaantuu seuraavassa patchissa, jos isompia, ei tiedossa olevia bugeja tule esille.

Edit.

Seuraavassa patchissa mukana myös uusi ase, joka ilmeisesti on Kriss Vector. Lisäksi mahdollista muutakin lisäsisältöä. Lisäksi tietenkin parannuksia optimointiin ja suorituskykyyn.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh. Ei ole hetkeen kuumotellu niin paljon kun tuon äskeisen pelin lopussa... Äärimmäisen koukuttava peli.

Voiton jälkeen oli kyllä aika :smoke:
 

Liitteet

  • dinner.jpg
    dinner.jpg
    473,9 KB · Luettu: 221
Eilen kokeilin muutaman kerran squadina tuntemattomalla porukalla ja ilman ääniyhteyksiä. Yllättävän leppoisaa puuhaa tuollainenkin tiimitoiminta, kun vaan ensin arvotaan kuka ottaa johtajan roolin.

Löytyi sieltä sitten lopulta se yksi, joka päätti parantaa omaa aseistustaan ampumalla mua niskaan parinkymmenen minuutin tiimipelaamisen jälkeen. Pahoitin mieleni.
 
Huhhuh. Ei ole hetkeen kuumotellu niin paljon kun tuon äskeisen pelin lopussa... Äärimmäisen koukuttava peli.

Voiton jälkeen oli kyllä aika :smoke:

Itsellä parsa sijoitus 2. Sain kummiskin haavoitettua viimeisintäkin.
Kyl siin rupes jo hiirikäsi täriseen viimeisen parin ympyrän aikana, kun vihollisia oli kuitenkin vielä kymmenkunta jäljellä. Nyt 25h pelikellossa ensimmäisen viikon aikana. Tuosta suurin osa duo matseista, mutta siitäkin vielä voitto puuttuu.

Tuossa tänään opettelin käyttämään skssää. Melekosen hyvä tuliluikku ennen awm:mää.
 
Eihän tämä peli vaan ole sellainen, että pusikossa campitaan ja sillä tyylillä voitetaan?
 
Pitääkö tuo muuten paikkansa, että kun et laita kenkiä niin sun kävelyäänet hiljenee melkosesti? Huomannu että moni alkanu paljasjaloin olemaan taistelu tantereella :D
 
Pitääkö tuo muuten paikkansa, että kun et laita kenkiä niin sun kävelyäänet hiljenee melkosesti? Huomannu että moni alkanu paljasjaloin olemaan taistelu tantereella :D
Kokeilin ennen viimeistä äänipätsiä tuota ja silloin ainakin kuulu samanlainen kopina myös ilman kenkiä. Täytyy koittaa tänään uudelleen. H1z1ssähän tuo on ollut jo kauan. Tosin juokseminen on silloin hitaampaa.


Edit. Testasin tuota taas viime yönä ja sama kopina kuuluu vieläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noilla vaatteilla muuten jotain vaikutusta tai eroja keskenään? Kengät vs. ei kengät puhuttiinkin hieman jo mutta onko esim. kenkien välillä eroa ja vaikuttaako vaikkapa takki/kaasumaski johonkin? Vai ovatko ihan vain kosmetiikkaa ja ns. turhia?
 
Oho tuli muka voittokin tuolta. Täysin "vahingossa", hypin heti alkuun military-saarelle ja ei muka saanut ketään tähtäimeen. Luovin siitä hyvissä ajoin "keskustaan" ja ei vaan osunu ketään eteen vaikka melko reippaasti juoksentelin rinkuloita kohti. Sitten pian oltiinkin jo top10 ja kuulen ku joku juoksee muurin toisella puolen, näenkin sen vaan ei saanu hyviä ampumaaloja. No, top2 ja päätin koestaa hämätä heittämällä savun ja sehän tuli sitä ihmettelemään. Helppo niskalaukaus. Yks tappo ja voitto. Huvitti kun oli tarkotus ihan hyppiä taistelutreenaamaan militaryyn ja sieltä se voitto muka sit tuli. En ois mun taidoilla että ois tullu ikinä :cigar2:
 
Kyllä tämä peli on vaan loistava (squad:lla eritoten). Eipä ole enään tullut pelattua bäfää, osin siksi että ystävät ovat sen pelaamista vähentäneet kovasti.

Sitten näyttö kysymys: 24" 1080p 144Hz vai 27" 1440p 144Hz?
Mitäköhän Hz:jä saisin tuolla korkeammalla resolla (i7 6700k, 1070)? Ja onko korkeammalla resolla helpompi havaita vihollinen :confused:
Näytön hankinta on toki aina rahasta kiinni, mutta näin niinkö pohdiskelua :vihellys:

E: typo
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tämä peli on vaan loistava (squad:lla eritoten). Eipä ole enään tullut pelattua bäfää, osin siksi että ystävät ovat sen pelaamista vähentäneet kovasti.

Sitten näyttö kysymys: 24" 1080p 144Hz vai 27" 1440p 144Hz?
Mitäköhän Hz:jä saisin tuolla korkeammalla resolla (i7 6700k, 1070)? Ja korkeammalla resolla helpompi havaita vihollinen :confused:
Näytön hankinta on toki aina rahasta kiinni, mutta näin niinkö pohdiskelua :vihellys:

No riippunee siitä, et jaksaako vehkeet lykätä 144 FPS 1440p-resolla?
 
Kyllä tämä peli on vaan loistava (squad:lla eritoten). Eipä ole enään tullut pelattua bäfää, osin siksi että ystävät ovat sen pelaamista vähentäneet kovasti.

Sitten näyttö kysymys: 24" 1080p 144Hz vai 27" 1440p 144Hz?
Mitäköhän Hz:jä saisin tuolla korkeammalla resolla (i7 6700k, 1070)? Ja onko korkeammalla resolla helpompi havaita vihollinen :confused:
Näytön hankinta on toki aina rahasta kiinni, mutta näin niinkö pohdiskelua :vihellys:

E: typo

Jos 27" 1440p 144hz IPS näyttö niin se ehdottomasti.
 
1440p voi olla hieman nihkeä reso jos näytöstä ei löydy G-syncciä. Silmäkarkista joutuu ainakin tinkimään. Toki jos ei tartte olla maksimigraffat niin ehdottomasti 1440p (ja jos rahaa niin mielellään myös G-sync). Tämän pelin osalta vaikea tässä vaiheessa ottaa kantaa, kun suorituskyky toivottavasti paranee huomattavasti ajan myötä pelin optimoinnin parantuessa.
 
Pari päivää sitten peli alkoi kaatuilla lähes joka kerta n. 5-15min pelaamisen jälkeen(vain PUBG nurin, ei bluescreeniä tms.). Aiemmin toimi normaalisti.
Tiputin pikkusen kelloja joka paikasta ja sen jälkeen on toiminut ongelmitta.

Sillain yllättävää, että noilla kelloilla on vajaa puolen vuotta hakattu Battlefieldiä...
 
Pari päivää sitten peli alkoi kaatuilla lähes joka kerta n. 5-15min pelaamisen jälkeen(vain PUBG nurin, ei bluescreeniä tms.). Aiemmin toimi normaalisti.
Tiputin pikkusen kelloja joka paikasta ja sen jälkeen on toiminut ongelmitta.

Sillain yllättävää, että noilla kelloilla on vajaa puolen vuotta hakattu Battlefieldiä...
Pelissä on tunnettu bugi joka jostain syystä nostaa GPU/CPU (jompikumpi, en nyt muista kumpi) usagen n 70% luokkaan vaikka syytä ei tähän olisi. Se voi kellotetulla koneella todennäköisesti aiheuttaa tuon kaatumisen.
 
Ensimmäinen kuukausittainen päivitys tulossa 20.4.

Early Access Month 1 Update

Kuulostaa kyllä niin perkeleen hyvältä!

Jep, mahtaa muuttua aika paljon pelikokemus, toivotaan ettei tule mitään isompia ongelmia kun noin paljon muutoksia tulee.
mm. moottoripyörä sivuvaunulla, uusi ase, 2x scope ja jotain muuta roinaa.

Kohtuu paljon muutettu myös muita liikkumiseen, ampumiseen ja revivaukseen liittyviä asioita.

-You can now sprint when in the crouch stance
-You can now move when in aiming and/or scoping in the prone state
-Adjusted the density of environmental elements to be identical across all graphic options
-Made improvements to address the issue of FPS severely dropping when in the vicinity of Yasnaya, Polyana & Georgopol

Pelkästään jo nuo kuulostaa mainioilta korjauksilta.

Hyvältä vaikuttaa.
 
Tää on kyllä ihan päällikkl peli :) about 20h takana ja ihan erilailla nauttii tän pelaamisesta kuin king of the kill pelaamisesta, joka on kyllä ihan paska :) Harmi että välillä täytyy nukkuakin :)

Kovasti odotellaan huomista pätsiä jotta saa vielä parempaa pelikokemusta :) Mielettömän hauskaahan tää on, varsinkin duona ja teamina :)
 
Saas nähä, koska kukistaa KotKin, jos koskaan - yksi päivä kattelin, että KotKissa oli päälle 100.000 pelaajaa, PUBG:issa joku 20-30k.. :D

H1z1ssä atm. 80k, PUBGissa 43k.. Hmm..
 
Niin no, vertaat peliä joka on ollut earlyssä nyt toista viikkoa ja toista joka on ollut... Noh, kauan :)

Ja PUBG toistaiseksi kuitenkin pärjännyt tila huomioiden aika hyvin. Onhan tuo kuitenkin aika "raakile" vielä oletettavaan lopputulokseen nähden.

Tuo tuleva patchi kuulostaa kyllä hyvältä.
 
Toki, eikä tässä ollut tarkoitus puolustella KotKia. Jännä nähä vaan, tuleeko KotKissa kunnon pelaajakato jossain kohti.
 
Saas nähä, koska kukistaa KotKin, jos koskaan - yksi päivä kattelin, että KotKissa oli päälle 100.000 pelaajaa, PUBG:issa joku 20-30k.. :D

H1z1ssä atm. 80k, PUBGissa 43k.. Hmm..

On siinä PUBG:ssa myös ollut 100k+ piikkejä pari päivää putkeen
6122b7b9282a7c6b5d21f76469ec98e5.png
 
Miten tämä pyörii verrattuna vaikkapa Dayz, onko i5 2500k ja GTX 670 2G mitään mahdollisuuksia 60fps, kohtalaisilla asetuksilla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom