• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Täälläkin turhautumista ilmoilla. Tuntuisi että aina joku väijytyksessä kun mid-gamesta tulee myöhässä sinisen rinkulan sisäpuolelle. Se fiilis kun olet hölkkäillyt 5min ympyrää jahdaten ja sitten kun first-aidaat niin PUM!
Ilmeisesti pitäisi aina autolla kaahata väijytyksien välistä sopivasta kohtaa tai sitten pysytellä koko pelin valk. ympyrässä. Ehkä HC tuo hieman edes haastetta väijyttämiseen, mutta sitäkin joutuu odottamaan vielä kuukausia ilmeisesti.
Onneksi EU serverin lagaaminen on hieman rauhoittunut. Tänään pistän kyllä Daciaan rallirenkaat ja menox.
Mä teen aina niin että juoksen ajoissa valkoiseen ympyrään ja sit jään kyttään porukkaa joka tulee myöhässä siniseltä alueelta. Sopivasti HPt alhaalla ja ilmaisia tappoja.
 
Hah! Haulikolla 2 metrin päästä viholliseen kaks laakia, ei kuollut. Minuun yksi, kuolin.

Kyl kyl.

Mutta hei, oli äsken eka sadepeli. Luulin että se oli urbaanilegenda... :D

EDIT: Ja taas, SCAR:lla 7 osumaa, ei kuollut. Sitte yks laaki muhun ja förttiströpö. On tää kyllä hieno peli, ai että!!! Toki pitää muistaa, että kaverilla saatto olla first aid kittiä yms. Ehkä.

EDIT2: Eiku en mä vielä lopetakkaan pelaamista. Kuudes ja pari tappoakin... :D
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä muuten on iha eri meininki ku sain uuden prossun et peli on pelattava, huh huh ku oli mätkettä ja räiskettä.
 
Onko kellään ollut ongelmia pelin kanssa? Nyt itsellä jatkuvasti kun aloitan matchin, niin jää siihen latausruutuuun....
 
Kannattaa seurata jonkun kokeneen tyypin twitch-streamia (esim. summit1g) parin pelin verran, niin hahmottaa jo paljon perusasioita. Tiivistettynä tässä vaikuttaa aloituspaikka, maaston tuntemus ja liikkuminen zonen kutistuessa todella paljon. Puskashotteja tulee aina, joille ei vain voi mitään, mutta niitä pystyy välttämään huomattavasti paremmin kun tietämys kasvaa. Ja alussa voi hyvin keskittyä vain taistelun kehittämiseen hyppäämällä johonkin hotspottiin sillä asenteella, että noutaja tulee alta viiden minuutin, mutta saapahan räiskiä muita. Tulee siinä aseetkin tutuksi yms.

Jos FPS on heikko, niin suosittelen seuraavia konffimuutoksia:

PlayerUnknown's Battlegrounds PC Tweaks to Increase FPS, Change FOV, Improve Graphics and Performance | SegmentNext

sekä steamista launch optionsiin: "-USEALLAVAILABLECORES -malloc=system -sm4"
 
Jotenkin tuntuu, että peli on alussa aina hieman turhan hidas (valkoinen alue on suuri, sininen rengas kutistuu hitaasti ja sen pienenemisen alkaminen kestää) ja sitten taas lopussa tuo pelialue menee hirveää tahtia pienemmäksi. Loppupelin saa melkein kokoajan olla juoksemassa rengasta kohti, jos ei satu olemaan valmiiksi valkoisen alueen sisällä tai ajoneuvoa käsillä. Lisäksi tuo voimakenttä tekee lopussa niin hirveää damagea, että siihen kuolee melkein väkisinkin jos jää ulkopuolelle ja tuon kun yhdistee siihen, että se kutistuu nopeammin kuin hahmo juoksee niin argh... Monta kertaa ollut lopussa pattitilanne a) ampuakko edessä olevaa henkilöä ja kuollakko voimakenttään vai b) juosta alueen sisälle ja tulla sen edessäolevan ammutuksi. Tietysti nyt myös omasta pelityylistä kiinni mutta tuota voimakentän liikkumista voisi loppua kohden hidastaa edes sen verran, että sitä pääsisi juosten pakoon (kentän kutistumisnopeus voisi olla vaikka juoksemisen ja kävelyn puolivälistä).

Kranaattien heittäminen tuntuu myös todella tilannekohtaiselta. Oletteko koskaan saaneet käytettyä noita oikeasti hyödyllisesti? Heittäminen on sen verran hidasta ja kömpelöä, että ainakaan taistelun keskellä ei kannata edes yrittää heittää kranaattia tai stunnia. Näkisin nuo hyödylliseksi lähinnä yllättäessä vihollisen, esim. heität kranun tai stunnin huoneeseen jossa tiedät olevan vihun tai savun edetäksesi jonkun lyhyen välin yli.
 
Joo ei noita kranuja liian usein ole hyödyllisesti tullu käytettyä. Tosiaan menee ihme sähellykseksi niitten heittäminen aina, voihan se toki olla että en vaa osaa.

Tuohon lopun ympyrä hippaan kyllä toivoisin muutosta myös.
Alussa se hitaus on ihan jees niin kerkee kunnolla ettimään kamaa kun joskus ihan umpisurkeeta loottia vaikka mistä ettis.

Tuo lopun arpapeli vähän vie makua pelikokemuksesta, kun joudut usein just miettimään että hei, ammunko tuota tyyppiä ja delaan ympyrän ulkopuolelle, vai juoksenko kaverin syliin jolla kävin munkki ja ympyrä ilmesty päälle.
 
Uusi päivitys vedetty pois ja seuraava viikko pelataan viime viikon versiolla. Uudessa versiossa ollut bugi joka kaatanut peliä osalla pelaajista. Eivät saa pikapatchia tehtyä, joten päättivät tähän. Harmi, koska uusi patchi oli selvä parannus ja peli toimi selvästi sujuvammin.

 
Tänään pelatessa ei ole enää ihmeempiä lageja tullut vastaan. Tänään tosin pelannut pelkkää soloa ja aiemmin squad + duo, liekkö tuolla mitään merkitystä.

Pelikin tuli pelattavaksi noilla FPS konffeilla :). Rumahan tuo noilla on kun puut on yhtä mössöä ennenkun tulee riittävän lähelle.

Huono tuuri tuntuu olevan solona tuon spawin kanssa... Mihin ikinä hyppääkään niin aina ollut ihan toisessa suunnassa mihin se alue suuntautuu. Menee moni peli pelkässä rajan kiinni juoksemisessa. Napsui sieltä sentään pari top10 sijoitusta ja 1 voittokin.

Ihan oman mielenkiinnon vuoksi onko kertoa softaa joka napsisi freimeistä (min, avg, max). Eli ennen peliä "naps" päälle ja pelin jälkeen "naps" pois. Saisi paremmin vertailtua noita eri asetuksia.
 
Itsellä kiinnostaisi kanssa vähän nuo framet pelissä, mutta ei steamin fps counter suostu näkymään? :(
 
Tänään pelatessa ei ole enää ihmeempiä lageja tullut vastaan. Tänään tosin pelannut pelkkää soloa ja aiemmin squad + duo, liekkö tuolla mitään merkitystä.

Pelikin tuli pelattavaksi noilla FPS konffeilla :). Rumahan tuo noilla on kun puut on yhtä mössöä ennenkun tulee riittävän lähelle.

Huono tuuri tuntuu olevan solona tuon spawin kanssa... Mihin ikinä hyppääkään niin aina ollut ihan toisessa suunnassa mihin se alue suuntautuu. Menee moni peli pelkässä rajan kiinni juoksemisessa. Napsui sieltä sentään pari top10 sijoitusta ja 1 voittokin.

Ihan oman mielenkiinnon vuoksi onko kertoa softaa joka napsisi freimeistä (min, avg, max). Eli ennen peliä "naps" päälle ja pelin jälkeen "naps" pois. Saisi paremmin vertailtua noita eri asetuksia.
Fraps ehkä
 
Ääh.. johan syö taas miestä. Peli alkoi, löysin repun ja hauliko ja näin yhen tyypin menevän toiseen rakennukseen yläkertaan. No eikun väijjyyn kulman taakse portaikon alapää tähtäimessä.. Venaan ku haukka hiirtä siinä, sit alkaa tulee kuulaa kohti.. seinän läpi! prkl.

edit.

Ja olin sellaisessa betonisessa autotallissa tms.?
 
Eka duo voitto, on se vaan makoisaa. Kuumotus kohtuullinen siinä vaiheessa kun 4 alive ja safe zone pienimmillään. Tässä ehkä toivoisi hiukan hitaampaa tahtia zonen kutistumisessa mid-gamesta eteenpäin, koska nyt joutuu olla koko ajan liikenteessä melkein.
 
Ammuin kohti tulevaa autoa rinteessä jossa oli nyppy jota käytin suojana kyykyssä. Menin makuulleen nyppylän taakse kun auto oli ajamassa päälle. Auto otti ilmaa nyppylästä kuten olin ajatellut mutta pelin mielestä se jyräsi mut. :beye: Olispa toimivia hitboxeja. Sama homma toistuu jos seisoo liian lähellä puita/laatikoita ja auto täräyttää päin.
 
KaUum5s.jpg


Olipas tiukka perkele, meinas jo kuumottaa. Tiimikaveri kuoli vielä melkeen alussa.. vissiin oli tos lopussa 3 tyyppiä "samalla puolella", oli niin pieni toi rinkula ja eivät tappaneet toisiaan.
 
Mites tämä uudelleenkeksitty pyörä nyt oikein eroaa sitten esim H1Z1:stä jossa on ollu vastaava pelimuoto jo vuosia?
 
Tämä on "simumaisempi" siinä missä H1Z1 on puhdasta arcaderäiskintää.

Siinäpä se suurin ero.
 
Ja ainakin omasta mielestä paljon enemmän sisältöä, varsinkin kartta on monimuotosempi. Toki kaikki muukin vaikuttaa paremmalta taisteluista ajamiseen, vaikka tuota h1z1 kotk ei ole niin paljoa tullut pelattua. Mutta tosiaan realismiruuvia hieman käännetty ylemmäs.
 
Onkos tuo normaalia, että nuo reward laatikot (pioner cratet vai mitkä olivatkaan) resettaavat, onko niissä esim. joku viikottainen sykli? Näytti taas olevan 1. asteen crate ostettavissa vaikka viimeksi jäin johonkin neloseen. Saako noilta korkeamman asteen laatikoilta parempia tavaroita vai ovatko ne ihan samoja mutta kalliimpia kuin nuo alun?

Ja pakko sanoa, että nuo meleeaseet ovat aika turhia. Löin mielestäni vihollista joku 3 kertaa tuolla Machetella eikä kuollut vaan onnistui sen jälkeen vielä räiskimään minut hengiltä UMPilla. Meleen käyttöön kun yhdistää vielä lyhyen kantaman, onnettoman damagen, vaikeuden osua ja tietää koska oikeasti osuit vihuun ja etenkin alkupeleissä esiintyvän lagin niin huhhuh..
 
Kerran viikossa resettaa cratet ja samaa kamaa mutta kalliimpaa mitä useamman craten ostat viikossa.

Ja melee on tosiaan kuraa tällä hetkellä. Jos vihollinen on riittävän tyhmä pysähtyäkseen loottaamaan kun jahtaat sitä aseen kanssa niin sitten kannattaa, muuten juuri ei.

Poikkeuksena "FALCON PUNCH" eli hyppylyönti. Se on päähän osuessaan (ja yleensä osuu nimenomaan päähän kun ylhäältä tulee) kypärättömään 90% damagea...
 
Kerran viikossa resettaa cratet ja samaa kamaa mutta kalliimpaa mitä useamman craten ostat viikossa.

Ja melee on tosiaan kuraa tällä hetkellä. Jos vihollinen on riittävän tyhmä pysähtyäkseen loottaamaan kun jahtaat sitä aseen kanssa niin sitten kannattaa, muuten juuri ei.

Poikkeuksena "FALCON PUNCH" eli hyppylyönti. Se on päähän osuessaan (ja yleensä osuu nimenomaan päähän kun ylhäältä tulee) kypärättömään 90% damagea...

En oo ihan varma, mutta käsittääkseni mitä kalliimmaksi crate menee niin sitä paremmin tulee "rarea" kamaa vrt. halvemmat. Ei siis varmuutta, mutta näin olin jostain kuulevinani.
 
En oo ihan varma, mutta käsittääkseni mitä kalliimmaksi crate menee niin sitä paremmin tulee "rarea" kamaa vrt. halvemmat. Ei siis varmuutta, mutta näin olin jostain kuulevinani.
Ilmeisesti näin ei ole koska haluavat pitää marketin ja kamat tasaisina. Ei siis mitään eroa pitäisi laatikoilla olla.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tulossa vielä äänet korjaava patchi. Patchi ei sisällä multa korjauksia EA week2 patchista koska haluavat testata sitä vielä ennen julkaisua.
 
Juuei, deletoin tämän pelin.

Mutta pitäkäähän te muut hauskaa jos tuntuu että sitä tästä irtoaa. :D
 
Juuei, deletoin tämän pelin.

Mutta pitäkäähän te muut hauskaa jos tuntuu että sitä tästä irtoaa. :D

Ihan OT:na tota sun valitusta seuranneena, kannattaa näin tehdä. Jos ei hermot kestä git gudiksi treenaamiseen ja höntsäilyyn, ei peli ole sulle. Ei tätä kannata competitive mielessä pelata.

Pelaatko solona? Siellä on PUBG Finland ryhmä Discordissa, josta voit kaivaa kavereita duo / team pelejä varten. Itse löydän suurimman hauskuuden tästä pelistä muiden kanssa, joten soloaminen on vähän niin ja näin. Ei itselläkään hermo siihen riitä, mutta välillä mukava käydä sielläkin aikaa kuluttamassa.
 
Ei se pelaaminen siitä duona muutu jos kuolet koko ajan.... :rofl:

Enkä mä peliä syytä, mä olen vaan niin sysipaska ja sitten kuten sanoin jo aiemmin, niin tässä kun et saa onnistumisia niin sitten vaan loppuu mielenkiinto.

Mutta kuten sanottu, nauttikaa te muut annista...
 
Onko muille mennyt peli jotenkin lagisemman oloiseksi tässä ~viikon sisään? Jotenkin tuntuu siltä, ettei pyöri yhtä sulavasti kuin aiemmin. Tässähän on tullut tuota patchia sekä Nvidian uusia ajureita joten en tiedä mitä lähtisi syyttämään.
 
Onko muille mennyt peli jotenkin lagisemman oloiseksi tässä ~viikon sisään? Jotenkin tuntuu siltä, ettei pyöri yhtä sulavasti kuin aiemmin. Tässähän on tullut tuota patchia sekä Nvidian uusia ajureita joten en tiedä mitä lähtisi syyttämään.

Saman huomannut, tommosta pikkusta pätkimistä esiintyy paljon enemmän kun aiemmin myös. :/
 
Oisko alpha kikkare syyllinen tähän(kin) ongelmaan
 
Oisko alpha kikkare syyllinen tähän(kin) ongelmaan

Voi olla mutta jokatapauksessa jonkun päivityksen myötä on alkanut nykimään aiempaa paremmin. Vielä viikko pari sitten pyöri todella hyvin ja sulavasti. Mutta tuon keskeneräisyyden takia hyväksynkin tälläisen asian.
 
Ei se pelaaminen siitä duona muutu jos kuolet koko ajan.... :rofl:

Kyllä se muuttuu siinä mielessä, että on toinen silmäpari skannaamassa maastoa. Turhauttavimmat kuolemat tässä on pusikkolaukauksia, koska joku janari nyt sattui vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan (ja itse vastaavasti juuri selkä tyyppiä päin). Noita nyt vaan tulee aina välillä ja asia pitää hyväksyä.

Itse odottelen mielenkiinnolla pakotettua 1st person moodia, koska tällä hetkellä 3rd person kuikuilu suojasta ilman huolta, että paljastaa omaa sijaintia muille vaikuttaa pelin dynamiikkaan todella paljon. Se suosii suojassa kykkimistä vs. aktiivinen liikkuminen varsinkin siinä vaiheessa kun rinkulat alkavat menemään pieniksi. Toki 1st personissakin suojaisesta paikasta on hyötyä, mutta etpähän voi paikallistaa muita pelkkää kameraa kääntelemällä, vaan on pakko pistää pää esiin ensin.
 
Itse odottelen mielenkiinnolla pakotettua 1st person moodia, koska tällä hetkellä 3rd person kuikuilu suojasta ilman huolta, että paljastaa omaa sijaintia muille vaikuttaa pelin dynamiikkaan todella paljon. Se suosii suojassa kykkimistä vs. aktiivinen liikkuminen varsinkin siinä vaiheessa kun rinkulat alkavat menemään pieniksi. Toki 1st personissakin suojaisesta paikasta on hyötyä, mutta etpähän voi paikallistaa muita pelkkää kameraa kääntelemällä, vaan on pakko pistää pää esiin ensin.

Eiköhän se 1st person ole aika kuollut, ikävä kyllä. Jengi vaan tykkää pelata enemmän 3rd personia. Näkeehän sen jo Armastakin
 
Eiköhän se 1st person ole aika kuollut, ikävä kyllä. Jengi vaan tykkää pelata enemmän 3rd personia. Näkeehän sen jo Armastakin

Tuo on varmasti totta mutta onhan se tämän genren syöpä kun ei niitä kulmien kattomisia korjata ikinä. Mennään runkkaa ovea tai aidan taakse ja nähdään kaikki mitä ei saisi nähdä.
 
Kyllä se muuttuu siinä mielessä, että on toinen silmäpari skannaamassa maastoa. Turhauttavimmat kuolemat tässä on pusikkolaukauksia, koska joku janari nyt sattui vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan (ja itse vastaavasti juuri selkä tyyppiä päin). Noita nyt vaan tulee aina välillä ja asia pitää hyväksyä.

Oikeassahan te olette, ei siinä mitään. Kyllä tässä varmaan harjaantuis jos jonkun kowan tyypin kanssa pääsis kimppaan.

Eiköhän se 1st person ole aika kuollut, ikävä kyllä. Jengi vaan tykkää pelata enemmän 3rd personia. Näkeehän sen jo Armastakin

Itse muuten sivuutin arman kun katselin pelivideoita ja totesin että jaa, tää on taas tätä 3rd person kuraa. Että taitaa olla vähän makuasioita, luulisin.
 
Kyllä itseäkin tuo 1st personi kiinnostaa kovasti enemmän, ja aika montaa muutakin, saattaa se vaikka ihan suosittukin olla. Toivottavasti vaan ei jää sen julkaisu tuonne Destiny 2 ajoille(jossain vaan oli jotain mainintaa, että saattaa mennä aika kauan ennenkun nuo 1st person serverit tulee), saattaapi aika paljon potentiaalisia pelaajia olla siellä sitten, vaikkei tietty samanlaisesta pelistä olekkaan kyse.
 
Eiköhän se 1st person ole aika kuollut, ikävä kyllä. Jengi vaan tykkää pelata enemmän 3rd personia. Näkeehän sen jo Armastakin

No 1st person moodi on tulossa jossain hamassa tulevaisuudessa kuitenkin. 3rd person on ihan ok hassutteluun, mutta vähän sellainen konsolimaailman juttu vs. perinteinen PC FPS. Outoa että juuri Arma-genressä sellainen kiinnostaa, kun muuten painopiste on enemmän realismissa. Mutta eiköhän molempiin riitä kiinnostusta riippuen vähän pelitaustasta.
 
Paitsi että kukaan ei käytä tuollaisia asetuksia, ei edes 1080:n omistajat (ellei ole joku kikanttikonepelaaja, joka ei muutenkaan tajua mistään mitään). Sama homma helvetin monessa muussakin moninpelissä; asetuksia karsitaan ns. vitusti parhaan mahdollisen suorituskyvyn ja näkyvyyden takaamiseksi.
 
Siinä mielessä tää on ihan perseestä ettei pysty ampumaan asioiden yli ilman että ne kudit osuu siihen. Ikkunasta yrität ampua niin panokset jää karmiin ja auton yli kun yrität ampua niin ne osuu autoon... :bored:

edit. Niin ja toinen juttu on tuo että yrität pronessa ampua maassa niin jos et ole täysin esillä niin muuten kuulat osuvat maahan vaikka piippu näyttäisi olevan poissa maasta.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, kyllä joku automaattinen piippulinjan sovittelu ympäristön mukaan on aika must tällaisessa pelissä, kun luodit ei lähde ukon silmien välistä.
 
Siinä mielessä tää on ihan perseestä ettei pysty ampumaan asioiden yli ilman että ne kudit osuu siihen. Ikkunasta yrität ampua niin panokset jää karmiin ja auton yli kun yrität ampua niin ne osuu autoon... :bored:
Minun mielestäni tuo taas on hyvä asia, ettei luoteja ammuta silmistä. Se vasta perseestä onkin, kun toisesta näkyy pelkkä kypärä ja silti sieltä tulee osumaa.

:rolleyes:
 
Onhan tuossa 3rd personissa että näyttää sen punaisen pallukan jos ei pysty ampua siittä. Ei taida vaan näyttää sitä jos ammut tähtäimen läpi.
 
Asehan ei tule edes naaman eteen jos kyykit liian lähellä puuta ja koitat siitä vetää tähtäimille..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom