Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Mutta kun ei toimi, en osaa sanoa onko se näppiksen päivitysvauhdista kiinni vai mistä mutta se ei yksinkertasesti toimi joka näppiksellä.
Sama ihminen voi pelata näppiksellä A, käyttää peukalolla molemmat taktiikkaa ja onnistuu joka hypyssä, vaihtaa näppikseen B ja nyt onnistumisprosentti onkin siellä 10%:ssä.
Omalla steelserieksen 6gv2 ei ainakaan kyykkyhyppy onnistu ku sen 1/10 ja kaverin uudemmalla näppiksellä menee 8/10. Liekkö paskat nuo mustat kytkimet.

Mut taloista on päässy pois ikkunan kautta, juoksemalla ja pelkällä hypyllä karmille ja sit kyykkyyn. :)
 
Hyvältä kyllä vaikuttaa uus kartta. Tuli oltua ensimmäisessä pelissä jo toinen. Mutta pientä lagia oli täälläkin havaittavissa.
 
On kyllä vitun raikasta pelata vihdoin uutta mappia. Eiköhän tässä tullut satoja tunteja lisää peliaikaa :D
 
Just kävin testaan ekan vedon. Miten noi autot tuntuu nii helkkarin laiskoilta? Katkastu haulikko vaikutti vaika villiltä vehkeeltä.
 
Huh kun tuo Win94 on hyvä ase. Vaatii vähän enemmän skilliä mut kun oppii käyttämään niin todella hyvä.
 
En oo ihan varma, mut ilmeisesti ku hyppäät kuskin paikalta apparin puolelle ni auto jarruttaa automaattisesti. Mikä on aika nihkee juttu jos se tekee saman duo/squadissa jos kuski ammutaan hittoon.
 
Tosta autojen fysiikasta oli mielestäni aikaisemmin jo turinaa. Muistaakseni pointti oli se, että maastossa kulku hankaloituu, jotta teillä olisi jotain virkaa. Kuulostaa tietenkin vähän pöyristyttävältä, mutta tuo taas uuden kulman reittisuunnitteluun.
 
3 tuntia tullu tänään testiservua pelattua, tuntuu että 4x ja 8x ei toimi niinkuin pitää. 8x on nykysin zoom ominaisuus eli pystyy zoomaamaan 8x alaspäin jotta näkee kerralla enemmän. Harmi että noi tähtäimet vaan ei osu siihen mihin tähtää. Uus mappi on kyllä tosi hyvä, toki kun se aavikkoa on niin rakennettujen alueiden ulkopuolella on joka paikassa melko samannäköistä. Maasto on paljon kumpuilevampaa kuin Erangelissa ja tarjoaa hyvin suojaa jopa melko avoimillakin paikoilla. Korkeuserot on myös selkeämpiä, esim. isoimman kaupungin yli kun lentää munakone niin se on melko matalalla. FPS ongelmat on käytännössä kokonaan hävinny, isoimmissakin kaupungeissa pysyy vakaana ja reilusti päälle 60 omalla kokoonpanolla.
 
Viimeksi muokattu:
3 tuntia tullu tänään testiservua pelattua, tuntuu että 4x ja 8x toimi niinkuin pitää. 8x on nykysin zoom ominaisuus eli pystyy zoomaamaan 8x alaspäin jotta näkee kerralla enemmän. Harmi että noi tähtäimet vaan ei osu siihen mihin tähtää. Uus mappi on kyllä tosi hyvä, toki kun se aavikkoa on niin rakennettujen alueiden ulkopuolella on joka paikassa melko samannäköistä. Maasto on paljon kumpuilevampaa kuin Erangelissa ja tarjoaa hyvin suojaa jopa melko avoimillakin paikoilla. Korkeuserot on myös selkeämpiä, esim. isoimman kaupungin yli kun lentää munakone niin se on melko matalalla. FPS ongelmat on käytännössä kokonaan hävinny, isoimmissakin kaupungeissa pysyy vakaana ja reilusti päälle 60 omalla kokoonpanolla.
Musta toi isompien tähtäinten alaspäin zoomaus on kyllä huono uutinen. Nyt isommasta tähtäimestä ei ole enää mitään haittaa, kun aiemmin pitää vaihtaa pienempää tilalle, tai heittää mäkeen kun menee ahtaaksi. Jotenkin tuntuu olevan muun asebalanssin ulkopuolella.

Pitäis olla niin päin, että pienemmästä isompaan mentäessä ADS-aika kasvaa, ja toimintaetäisyyden kasvaessa näkökentänkin pitäisi kaventua. Toi scopen ulkopuolinen blurri on kuitenkin askel oikeaan suuntaan, kun näkyvä sektori kapenee. Bonuksena laittaisin vielä punapisteen kiinni ollessa lisää tarkkuutta lonkalta ampumiseen. Vois vaikka modeli nousta ns. piippulinjalle. Loppuisi iteltä 4x käyttö varmaan kokonaan, rynkyissä ainakin.

Väittäisin, että ton uuden mapin myötä tulee jotain mekaniikallisia muutoksia myös, koska taistelu siirtyy ehkä kuitenkin enempi aukealle, ja korkeuserot tulee näyttelemään suurempaa roolia myös. Jännä nähdä lopullinen 1.0.
 
Ainakin peräkkäisissä laukauksissa iskemät on reilusti 4x ristikon yläpuolella. Jos äijä mahtuu seisomaan tähtäimen sisäpuolelle, muniin/polviin takomalla tulee hedareita.
Ahaa, ymmärsin aiemman ilmaisun väärin, jos tuota haki takaa. :)
 
Tosta autojen fysiikasta oli mielestäni aikaisemmin jo turinaa. Muistaakseni pointti oli se, että maastossa kulku hankaloituu, jotta teillä olisi jotain virkaa. Kuulostaa tietenkin vähän pöyristyttävältä, mutta tuo taas uuden kulman reittisuunnitteluun.
Joo, näin se on.

Choosing the vehicle type is more important than before, as off-road driving is now different from on-road driving experience

Added Pickup. Pickup is a four-seat off-road vehicle and designed to be well adjusted for Miramar’s bumpy terrain. Pickup is the most all-around vehicle in the game and suitable for various playstyles
Vähän lisää pelimekaniikkaa.
 
Joo, näin se on.

Choosing the vehicle type is more important than before, as off-road driving is now different from on-road driving experience

Added Pickup. Pickup is a four-seat off-road vehicle and designed to be well adjusted for Miramar’s bumpy terrain. Pickup is the most all-around vehicle in the game and suitable for various playstyles
Vähän lisää pelimekaniikkaa.
Joo, tämäkin oli mielestäni hyvä uutinen. Myös sillä pickupilla suditteleminen oli ihan hupaisaa.
 
Mun mielestä alaspäin zoomaus on ihan hyvä juttu. Ei siinä mun mielestä ollu paljoa järkeä että joutuu puljaamaan inventoryn kautta 8x->holo->8x->holo. Jos realismiin pyritään niin tähtäimen kiinnittämiseen menee pikalukituksellakin se vajaa 10 sekuntia. Oon kyllä samaa mieltä tosta että tähtäimillä joissa on suurentava optiikka pitäis myös olla pidempi ADS, näinhän se menee tosielämässäkin. Tosin sit taas ACOG on välimuoto jolla tähtääminen on suunniteltu yhtä nopeeks kun punapisteillä ja kuitenkin saada suurennoksen edut. Ehkä järkevä olis sit että suurentavilla hidastuis liike vielä enemmän kuin mitä se nyt hidastuu, tai sitten RDS ja Holo olis nopeempia käyttää. En myöskään tykänny retiikkelimuutoksista 4x ja 8x tähtäimissä. Uudet on sekavammat eikä ne tuo mitään uutta tähtäämiseen, päin vastoin varsinkin 8x rinkulakeskiö vaikeuttaa keskipitkälle matkalle ampumista.
 
Öö, kui ei osu?
8x kar98k n. 100 metriin paikallaan olevaan maaliin ristikko about rinnassa -> ei osumaa. Alaviistoon 8x AWM:llä paukut osu 1,5m päähän maahan itsestäni. En sit tiiä onko tuohon lisätty joku ominaisuus että jos yhtään liikahtaa kun ampuu isommilla scopeilla, niin kuula lentää minne sattuu.
 
Mun mielestä alaspäin zoomaus on ihan hyvä juttu. Ei siinä mun mielestä ollu paljoa järkeä että joutuu puljaamaan inventoryn kautta 8x->holo->8x->holo. Jos realismiin pyritään niin tähtäimen kiinnittämiseen menee pikalukituksellakin se vajaa 10 sekuntia. Oon kyllä samaa mieltä tosta että tähtäimillä joissa on suurentava optiikka pitäis myös olla pidempi ADS, näinhän se menee tosielämässäkin. Tosin sit taas ACOG on välimuoto jolla tähtääminen on suunniteltu yhtä nopeeks kun punapisteillä ja kuitenkin saada suurennoksen edut. Ehkä järkevä olis sit että suurentavilla hidastuis liike vielä enemmän kuin mitä se nyt hidastuu, tai sitten RDS ja Holo olis nopeempia käyttää. En myöskään tykänny retiikkelimuutoksista 4x ja 8x tähtäimissä. Uudet on sekavammat eikä ne tuo mitään uutta tähtäämiseen, päin vastoin varsinkin 8x rinkulakeskiö vaikeuttaa keskipitkälle matkalle ampumista.
Ite en tota uutta kasia kohdannutkaan. Melko jännä, jos on vedetty donitsiksi. Itse pidän tosta vanhasta 8x ristikosta enemmän kuin acogin nuolesta. Vähän porkkanaa pitäis kyllä olla käyttää noita 1x optiikoita, ja mielellään jopa konepisloja sisätiloissa. On niillä aseilla ihan oikeasti muutakin eroa kuin damage. :D
 
Ite en tota uutta kasia kohdannutkaan....

maxresdefault.jpg
 
Mun mielestä alaspäin zoomaus on ihan hyvä juttu. Ei siinä mun mielestä ollu paljoa järkeä että joutuu puljaamaan inventoryn kautta 8x->holo->8x->holo. Jos realismiin pyritään niin tähtäimen kiinnittämiseen menee pikalukituksellakin se vajaa 10 sekuntia. Oon kyllä samaa mieltä tosta että tähtäimillä joissa on suurentava optiikka pitäis myös olla pidempi ADS, näinhän se menee tosielämässäkin. Tosin sit taas ACOG on välimuoto jolla tähtääminen on suunniteltu yhtä nopeeks kun punapisteillä ja kuitenkin saada suurennoksen edut. Ehkä järkevä olis sit että suurentavilla hidastuis liike vielä enemmän kuin mitä se nyt hidastuu, tai sitten RDS ja Holo olis nopeempia käyttää. En myöskään tykänny retiikkelimuutoksista 4x ja 8x tähtäimissä. Uudet on sekavammat eikä ne tuo mitään uutta tähtäämiseen, päin vastoin varsinkin 8x rinkulakeskiö vaikeuttaa keskipitkälle matkalle ampumista.
Sit semmonen pikku jutska et jos aseessa on esmes picatinny kisko, ni siihen saa molemmat. Kiikarin ja punapisteen/yolosaitin.
 
Omalla steelserieksen 6gv2 ei ainakaan kyykkyhyppy onnistu ku sen 1/10 ja kaverin uudemmalla näppiksellä menee 8/10. Liekkö paskat nuo mustat kytkimet.

Mut taloista on päässy pois ikkunan kautta, juoksemalla ja pelkällä hypyllä karmille ja sit kyykkyyn. :)
Tässä on kyllä kyseessä täysin käyttäjän virhe tai sitten näppiksesi on jotenkin rikki. Itsellä sama näppis (tosin punaisilla kytkimillä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa) ja kyykkyhyppy onnistuu aina kun niitä näppäimiä vaan painaa oikein.
 
Tässä on kyllä kyseessä täysin käyttäjän virhe tai sitten näppiksesi on jotenkin rikki. Itsellä sama näppis (tosin punaisilla kytkimillä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa) ja kyykkyhyppy onnistuu aina kun niitä näppäimiä vaan painaa oikein.
Voipi olla muutamat iskut ottanu tää näppäimistö :D mut ei onnistu täl samalla tavalla niinku kaverin näppiksel.
 
No onhan suolesta tosiaan tuo 8x ja m16 sekä tuo 8x scope muutenkin. Just pelissä törmäsin ja ainakin akm ja scar l tuon vielä huolii kiinni. :(
 
Viimeksi muokattu:
Graafisesti oli kyllä pettymys tämä uusi mappi, jotenkin karun näköinen. Ei todellakaan samanlainen kuin promokuvissa. Ja mikäs ihmeen blurri kuvaan on tullut? Todella pehmeän näköistä kaikki, AA jos laittaa very low niin vasta sitten häviää (ja tulee sahalaidat samalla)...
 
Joo high aa näytti tässä ihan hirveeltä. Ultra näytti jo paremmalta ja reshadella saa terävyyttä mukavasti
 
Heitin kasaan tämmösen maisemapätkän tosta samasta rundista mistä oli aiempikin klippi. Lähinnä jos maisemat jäi joltakin näkemättä. Sisältää runsaasti ampumista ja hyvin vähän osumista.
Taisi olla kaikki ultralla.

 
Ja tässä toinen pätkä perinteisempään tyyliin. Ampumisen määrä per äijä on kyllä melko kypsää paikkapaikoin. Obsista unohtui mikki mutelle niin manaaminen jäi nyt valitettavasti puuttumaan. Tossa huomaa myös hyvin sen jos ampuu heti kun tähtäin putoaa takaisin, kun kuulat lentääkin tähtäimen yläpuolelle. Toisaalta ekaa kaveria ensin kerran kylkeen, pari kertaa päähän ja kaks lisää kylkeen, ja silti meni veteleen laastaria. Vähempikin sais riittää mielestäni.

 
Olipa siinä vihulla rekyylitön M16, nappi pohjassa pisti menemään ja kaikki osu itseäni rintaan. Samaan aikaan yritin naputtaa scarrilla niin kaikki ohi, "pientä" lagia.
Tuntuu tuo uus kartta jotenkin isommalta?
M16:lla nappi pohjassa ampuminen on aika turhaa. SCAR:lla kannattaa ampua nappi pohjassa. :comp:

Uusi kartta on aika jees. :hungry:
 
Voipi olla muutamat iskut ottanu tää näppäimistö :D mut ei onnistu täl samalla tavalla niinku kaverin näppiksel.
Semmoinen tuli mieleen, että onko näppis kiinni usb vai ps/2 portissa? Meinaan näppiksen antighostin (=jokainen nappi voidaan painaa pohjaan yhtäaikaa ja kaikki painallukset otetaan) toimii vain ps/2 portin kautta. Jos näppis on kiinni usb portissa, ottaa se vain muutaman yhtäaikaisen painalluksen ja ei ihme jos kyykkyhyppy vaikeaa.
 
Semmoinen tuli mieleen, että onko näppis kiinni usb vai ps/2 portissa? Meinaan näppiksen antighostin (=jokainen nappi voidaan painaa pohjaan yhtäaikaa ja kaikki painallukset otetaan) toimii vain ps/2 portin kautta. Jos näppis on kiinni usb portissa, ottaa se vain muutaman yhtäaikaisen painalluksen ja ei ihme jos kyykkyhyppy vaikeaa.
Usbissa, mut ei väliä, 20.12. ei ennää kyykkyhypyllä tee mittää [emoji14]
 
Mä veikkaan et toi M16 nerffi liittyy suoraan siihen, et todellisuudessa M16 kisko on lyhyempi kun AKM, M416 ja SCAR-L. Sinällään aika tyhmä nerffi mutta kuitenkin ihan perusteltu. Mun mielestä vaulttaaminen vie peliä oikeeseen suuntaan, vähän irti siitä kikkailusta kohti taktisempaa pelaamista.

Noi kiväärimuutokset (M24, kar98k vs AWM) ei sinällään tunnu isoilta sillä vaikuttais että AWM tekee edelleen reilusti enemmän vahinkoa kuin 7.62 kaliiperin aseet (Eihän patch noteissa mitään numeroita annettu vaan maininta että less ja more mikä voi käytännössä tarkottaa 20% tai 2% muutoksia). Ja sit toi että AWM on tässä pelissä .300 verrattuna esim. CS:GO jossa se on kaliiberissa .338 niin ihan jopa perusteltua että damagea on hieman pudotettu. Kuitenkin kaikki kiväärit tekee muutosten jälkeen 10% enemmän rintaan joten edelleen balanssi mielestäni pysyy aika hyvin.

Joku tuolla tuumas, että uus mappi veis enemmän peliä avoimelle niin musta taas tuntuu että se on päin vastoin. Haetaan enemmän suojaa rakennetusta ja avataan peliä sitä kautta. Erangelissa käytännössä melkein joka peli päätty muualle kun rakennettuun ympäristöön, Miramarissa taas (ainakin mulla) pelit on päättyny jonkinnäköseen rakennettuun mestaan missä aikasempien alueiden oikein pelaamisella on saanut edun itselleen. Toki avoimen maaston pelaaminen korostuu uudessa mapissa kun suojaa ei ole läheskään samalla tavalla, mutta toisaalta taas tulitaistelut on aika lyhyitä joka korkeintaan antaa muille pelaajille ilmi sinun oman sijaintisi.

Kokonaisuudessa mun mielestä ollaan menty hyvään suuntaan, toki testiservujen lagisuus hieman antaa väärän kuvan muutoksista. Toivotaan että parin viikon päästä launchissa avataan myös uusia palvelimia ja toivottavasti saadaan tick ratea ylös, 17 rate kun nyt on ihan joka mittarilla naurettava.
 
Testiservulla peli pyörii fps:n kannalta todella hyvin, aivan eri peliltä tuntuu :tup:
Muutama lagi tai crashi välillä mutta ymmärrettävää..
 
Tuo win94 on ainakin ihan paska. Ei mitään mahdollisuuksia jos vastustajalla on jotain paistinpannua parempaa.

Killcam on kyllä hyvä lisä :tup:
 
Kyllä se ihan hyvin lämää tekee. Pitää vaan osua
 
Näköjään vaultille ja hypylle kannattaa laittaa omat nappinsa. Talon ikkunasta hyppy+vaultilla kurkatessa ukkeli saattaa kiivetä sisään, kun tarkoitus oli vain ampua haulikolla jos sisällä olisi joku. Matsin alkua odotellessa tuli huomattua että sen kuorma-auton konepellille on hankala päästä hyppy+vaultilla, koska ukkeli saattaa vain hypätä ellei ole täysin oikeassa kohdassa, mutta pelkkää vaulttia painamalla kiipeäminen toimii suuremmalta alueelta.

Autoissa voi juoda nyt ES, mutta hauskana yksityiskohtana juominen ei onnistu röykkyisessä maastossa.

Aseita uudesta kartasta tuntuu löytyvän erittäin vähän, mutta se johtuu varmaan vielä siitä ettei tiedä oikeita luuttitaloja. Yritin soolossa hypätä syrjään pieneen 4 talon rykelmään niin en löytänyt edes pistoolia, kaikkea muuta hyödyllistä löytyi kyllä. Idässä olevat kaksi saarta tulevat olemaan varmasti suosittuja, yhdeltä saarelta tuntuu löytyvän kohtuu varusteet neljälle hengelle.
 
Mihin kaikkiin pelimuotoihin killcam tulee?
Eihän tossa ole mitään järkeä jos tulee muihin kuin soloon.
 
Mihin kaikkiin pelimuotoihin killcam tulee?
Eihän tossa ole mitään järkeä jos tulee muihin kuin soloon.
"The killcam is available in all game modes, but in duos and squads, you’re only able to see it after all of your squadmates are dead to prevent players from calling out targets for their friends.

In solos, however, you can play it a couple of seconds after you get the death screen."​

Joo, ei sitä tietenkään voi katsoa duo/squad kunnes koko tiimi kuollut.
 
Heitin kasaan tämmösen maisemapätkän tosta samasta rundista mistä oli aiempikin klippi. Lähinnä jos maisemat jäi joltakin näkemättä. Sisältää runsaasti ampumista ja hyvin vähän osumista.
Taisi olla kaikki ultralla.


Et sä kyllä ampua osaa. Kannattaa varmaan säästää kudit ja olla ampumatta kaukana liikkuviin kohteisiin. :D
 
Et sä kyllä ampua osaa. Kannattaa varmaan säästää kudit ja olla ampumatta kaukana liikkuviin kohteisiin. :D
Päivällä kun tota nauhottelin niin noissa luotien iskemissä ei ollut kyllä oikein mitään logiikkaa, tuntui lagaavan aika huolella. Illalla vetäsin parit pelit vielä kun servut tuntui toimivan paremmin kuin noi tavikset koskaan. Ihan mahdotonta oli kyllä yrittää hahmottaa miten luodit lentää kun välillä lentää veri viiveellä, välillä pöllähtää 10m takana. :D

Jäämme odottelemaan asijantuntian taidonnäytteitä ampumisesta. :D
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom