Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Steve Rambo

Mätimaha
Platinum-jäsen
Team R&T
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
0
Redditistä olin lukevinani, että painamalla useasti vitosta se vaihtaisi eri kranaattien välillä. Tätä en ole itse pelissä kokeillut, niin en tiedä pitääkö paikkaansa. Joka tapauksessa kranaatin normaali valinta tapahtuu painamalla vitosta.
Kyllä pitää.

Lisäksi kranaateista (ja molotovin cocktaileista) on hyvä tietää seuraavat asiat:

- ne räjähtävät käsiin, jos pidät hiiren vasenta nappia riittävän pitkään pohjassa.

- kun pidät vasenta nappia pohjassa, voit valita oikeaa nappia klikkailemalla miten heität kranaatin. Oletuksena korkea kaari eli normaali heitto, toisella klikkauksella vähän matalampi/lyhyempi ja kolmannella taisi olla "vieritys" tai muu vastaava. Punainen kaari (näkyy kun pidät vasenta nappia pohjassa) ilmaisee heittotyylin.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Joo ostin eilen ja pyörii tuo kohtuudella tolla mun setillä. Pelasin pikkuhumalassa n. 14 matsia ja paras sijoitus oli neljäs. Joka matsissa melkein sain ainakin yhen hengiltä. Tuo paras sijoitus tuli kun hypin sinne sotilassaarelle ja yksin lootittua sen, siitä sit autoillen rinkien keskelle ja ammuskellen. Sitten pikkuympyrässä erehdyin ampumaan ensimmäisenä ja selkään rankasivat.. Ihan piristävä kun mitään tämän suuntaistakaan en ole dayzeron jälkeen pelannu?

Miten ootta tykänny pelata? Heti koneesta ulos nahisemaan vai ihan lopussa yksin loottimaan? Ite tykänny yksin lopussa..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
184
Olikos tuosta ensimmäisen persoonan moodista jotain konkreettista ajankohtaa tiedossa? Mieluusti tämän ostaisinkin mutta ei iske niin yhtään tuo kolmas persoona.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
151
Joo ostin eilen ja pyörii tuo kohtuudella tolla mun setillä. Pelasin pikkuhumalassa n. 14 matsia ja paras sijoitus oli neljäs. Joka matsissa melkein sain ainakin yhen hengiltä. Tuo paras sijoitus tuli kun hypin sinne sotilassaarelle ja yksin lootittua sen, siitä sit autoillen rinkien keskelle ja ammuskellen. Sitten pikkuympyrässä erehdyin ampumaan ensimmäisenä ja selkään rankasivat.. Ihan piristävä kun mitään tämän suuntaistakaan en ole dayzeron jälkeen pelannu?

Miten ootta tykänny pelata? Heti koneesta ulos nahisemaan vai ihan lopussa yksin loottimaan? Ite tykänny yksin lopussa..
Itse ainakin soolossa tykkään mennä mahdollisimman kauas muista loottimaan ja sitten voi mähistä ihan rauhassa. Kokeilin betassa muistaakseni mähinä takua ja runtuunhan siinä tuli. Duossa ja squadissa taas ollaan otettu alue mihin menee vähemmän pelaajia, tapettu ne sinne ja jatkettu matkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Tänään tuli autolla yliajo, selkeästi joissain autoissa on ns. kuolemattomuus kuskilla kuten buggyllä. Tai ainakaan 4x scopella ja SKS:llä rauhallisesti 5-6 kutia pään kohdalle kun ajoi päälle ei ollut mitään vaikutusta kuskiin.

Muuten kyllä todella mukavaa ajanvietettä, varsinkin ryhmässä!
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tänään tuli autolla yliajo, selkeästi joissain autoissa on ns. kuolemattomuus kuskilla kuten buggyllä. Tai ainakaan 4x scopella ja SKS:llä rauhallisesti 5-6 kutia pään kohdalle kun ajoi päälle ei ollut mitään vaikutusta kuskiin.

Muuten kyllä todella mukavaa ajanvietettä, varsinkin ryhmässä!
Et vaan osunut, todennäköisesti liikuit ampuessa jolloin kudit ei välttämättä osu siihen mihin tähtäät vaikka olisi ADS. Itse olen tappanut päälle rynniviä autoilijoita useampiakin. Pari kertaa toki liian myöhään ja kuollut sitten itse kun auto on jyrännyt päälle vaikka kuski hengiltä.

Pelityylistä, tykkäisin joskus reenata taistelua tiputtautumalla heti alkurähinöihin, mutta monesti peli rubberbandaa ilkeästi alkuun ja taistelusta ei tule mitään. Yleensä tulee siis hypättyä syrjemmälle ja/tai napattua heti ensimmäisenä auto ja ajella sillä syrjäkylille loottimaan rauhassa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 580
Onko tuossa mitenkään mahdollista valkata servua, missä ei ole mitään squadeja. Eli onko tässä erikseen kaikki vastaan kaikki/squad servuja. Jotenkin tuntuu vähän epäreilulle, jos yksin pelaavat pakotetaan tonne tappelemaan squadeja vastaan... :think:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Onko tuossa mitenkään mahdollista valkata servua, missä ei ole mitään squadeja. Eli onko tässä erikseen kaikki vastaan kaikki/squad servuja. Jotenkin tuntuu vähän epäreilulle, jos yksin pelaavat pakotetaan tonne tappelemaan squadeja vastaan... :think:
Jos et ole partyssä voit valita Solo pelimoodin Play valikosta. Silloin jokainen pelaaja on oma "tiiminsä" ja tiimaaminen on jopa bannin uhalla kiellettyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 009
Onko tuossa mitenkään mahdollista valkata servua, missä ei ole mitään squadeja. Eli onko tässä erikseen kaikki vastaan kaikki/squad servuja. Jotenkin tuntuu vähän epäreilulle, jos yksin pelaavat pakotetaan tonne tappelemaan squadeja vastaan... :think:
Tottahan toki. Pelissä on tällä hetkellä kolme pelimuotoa valittavana: solo, duo ja squad. Solossa pelataan yksin, kaikki vastaan kaikki. Duossa voi olla korkeintaan pari ja squadissa on max 4 hengen tiimit mähisemässä keskenään.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 580
Tottahan toki. Pelissä on tällä hetkellä kolme pelimuotoa valittavana: solo, duo ja squad. Solossa pelataan yksin, kaikki vastaan kaikki. Duossa voi olla korkeintaan pari ja squadissa on max 4 hengen tiimit mähisemässä keskenään.
Jos et ole partyssä voit valita Solo pelimoodin Play valikosta. Silloin jokainen pelaaja on oma "tiiminsä" ja tiimaaminen on jopa bannin uhalla kiellettyä.
Ok. Kiitoksia tiedosta. Tämä kiinnostaa jonkun verran kyllä, mutta varsinkin soolona. Mitä olen kattonu noita videoita, niin noi squad matsit menee enemmän semmoseksi taktiseksi sotimiseksi, jota en itse tämän tyyppiseltä peliltä hae. Soolo vaikuttaa todella kutkuttavan jännälle ja kaaottiselle. Vielä kun tulisi se FPS only moodi niin lähtisi hankintaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Hardcore-pelimoodi (jossa mm. FPV only) on vissiin tulossa vasta julkaisuun, n. 6kk kuluttua näillä näkymin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 580
Hardcore-pelimoodi (jossa mm. FPV only) on vissiin tulossa vasta julkaisuun, n. 6kk kuluttua näillä näkymin.
Voi harmi. Noh katsotaan josko antaisi tuolle 3rd personille mahdollisuuden. Lähtökohtaisesti en vaan hirveästi yleensä tykkää tuosta 3rd person kikkailusta.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
253
Voi harmi. Noh katsotaan josko antaisi tuolle 3rd personille mahdollisuuden. Lähtökohtaisesti en vaan hirveästi yleensä tykkää tuosta 3rd person kikkailusta.
Mä kans en ole koskaan tykännyt tuosta 3rd personista, mutta tässä se jotenkin toimii. Toki edelleen esim talojen sisällä usein vaihdan automaattisesti 1st personiin koska se on niin paljon sulavampi itselleni. Lisäksi uskon että tämä on yksi syy miksi voitan suurimman osan 1vs1 tilanteissa jossa molemmat on toisistaan tietoisia ja aseetkin on tasavertaiset.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Miten pioneer cratesit menee pidemmälle pelatessa? Itsellä seuraava vaatii jo 7000 credittiä eikä ole kun 3 vasta avattu. Siitä seuraava vaatii jo 14k vai?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Joo eihän tässä pelissä ole vielä oikein minkäänlaista progressionia ja vissiin mitään muuta kuin kosmeettista kamaa ei ole tulossakaan. Niistäkin tosin saa pitkäksi aikaa kerättävää, kun lisätään erilaisia vaatekappaleita ja niiden lisäksi esim. aseskinejä, tatuointeja, naamoja, hiusmalleja, animaatioita jne.

Ikinä ei kannata aliarvioida pelaajien turhamaisuutta pelin pitkän aikavälin tulolähteenä ja koukuttajana.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
19
Pikku vinkkejä:
Voit vaihdella Scopeja pyssyihin righclick (ei tarvii vetää inventoryssä) Itellä aina repussa RDS + 4x (8x on Hyvä early/midgame)
laastarin,firstaid & boosterit bindasin SHIFT + Q,E,F. Autorun X ja unarm M3. Ilman pyssyä juoksee vähän nopeemmin, Särkylääkkeet antaa suoraan speedboostin ja ES pelkän healin. Solopeleissä ei kannata käyttää turhaa aikaa loottaamiseen: 30kutia,kypärä ja pari laastaria/Painkiller/es riittää. Lootit saa seuraavalta vastaantulijalta. (lvl1 reppu riittää kaikkeen tarpeelliseen)
Dropeille kannattaa mennä, sieltä saa yleensä hyvän kiväärin ja vähän tilannetta päälle :D
Muutenkin suosittelen että aluks yrittää vaan saada mahd. paljon tappoja ja pistää ittensä Tilanteisiin, niin oppii ampumaan & tulee ennakot/Bulletdrop tutuks


e: 70h takana, 4solovoittoa,1duo & 1squad. paras peli tähän mennessä: 11tappoa & voitto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Hyviä vinkkejä, pitää koittaa tuota shift bindiä, vois tull tarpeeseen kyllä!

3 voittoa saanu aikaseks, pelaan 1st personista pääasiassa, autoja ajan 3rd, ja joskus käytän muutenkin 3rd jos tulee fiilis että pitää katella vähän enempi aluetta. Ihan hyvin pärjäilee, vaikka etua antaakin muille! Hitsi kun tulis vastaan useammin silenceri kiväärille, se vasta hauskaa puuhaa on, se ääni jo pelkästään on niin dope että!

Sen verran koukus peliin että tuli viime yönä nähtyä unia pelistä :D ja ikää on siis 35 jo! argh!
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
19
Harmi et nois 1P servuis kestää vielä & Jos tähän joskus jtn competetive sceneä kehittyy niin ois hyvä että pelaajat vetää 1st person ja Commentaattorit vetää sit vapaal kameral/3rd person
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
19
@zewius Kyse on täysin siitä että kiinnostaako porukkaa katsoa. Jos katsojia riittää niin sponsorit kyllä seuraa rahasäkkeineen :D H1z1 oli joku Isompi Turnaus, mutta en sit tiedä sen menestyksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Duona tää peli ainakin aivan mahtava, tuli tänään napattua eka voittokin. Jos jotain pitäis parantaa optimisoinnin ja servujen lisäksi, niin noissa viimeisissä rinkuloissa sais liikkua toi sininen tavara vähän hitaammin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Et vaan osunut, todennäköisesti liikuit ampuessa jolloin kudit ei välttämättä osu siihen mihin tähtäät vaikka olisi ADS. Itse olen tappanut päälle rynniviä autoilijoita useampiakin. Pari kertaa toki liian myöhään ja kuollut sitten itse kun auto on jyrännyt päälle vaikka kuski hengiltä.

Pelityylistä, tykkäisin joskus reenata taistelua tiputtautumalla heti alkurähinöihin, mutta monesti peli rubberbandaa ilkeästi alkuun ja taistelusta ei tule mitään. Yleensä tulee siis hypättyä syrjemmälle ja/tai napattua heti ensimmäisenä auto ja ajella sillä syrjäkylille loottimaan rauhassa.
Ei vaan olin pronessa, 4x scope päällä ja auto tuli päälle ilman kääntelyitä, n. 5s sain ampua autoa ihan rauhallisesti päähän. Jeepistä ja superladasta kyllä porukkaa kuolee, mutta itsekään en ole buggyn sisällä ikinä kuollut oikein mihinkään muuten kun jos joku voi ampua korkeammalta tasolta "katosta sisään". Oikeasti buggyyn ei voi ampua vaikka pää näkyy. Ellei nyt tämänpäiväinen patchi tehnyt ko. autoon jotain muutoksia.

Toinen vaihtoehto on tietenkin lagi, jota pelissä on kyllä uskomattomin määrin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Ei vaan olin pronessa, 4x scope päällä ja auto tuli päälle ilman kääntelyitä, n. 5s sain ampua autoa ihan rauhallisesti päähän. Jeepistä ja superladasta kyllä porukkaa kuolee, mutta itsekään en ole buggyn sisällä ikinä kuollut oikein mihinkään muuten kun jos joku voi ampua korkeammalta tasolta "katosta sisään". Oikeasti buggyyn ei voi ampua vaikka pää näkyy. Ellei nyt tämänpäiväinen patchi tehnyt ko. autoon jotain muutoksia.
Itse en ole huomannut, että buggyyn ei porukkaa kuolisi. Monta kertaa tiputtanut kuljettajan parilla laukauksella.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
253
Ei vaan olin pronessa, 4x scope päällä ja auto tuli päälle ilman kääntelyitä, n. 5s sain ampua autoa ihan rauhallisesti päähän. Jeepistä ja superladasta kyllä porukkaa kuolee, mutta itsekään en ole buggyn sisällä ikinä kuollut oikein mihinkään muuten kun jos joku voi ampua korkeammalta tasolta "katosta sisään". Oikeasti buggyyn ei voi ampua vaikka pää näkyy. Ellei nyt tämänpäiväinen patchi tehnyt ko. autoon jotain muutoksia.
On pystynyt ampumaan. Ainakin sivusta. Pari kertaa ainakin olen tiputtanut kaverin joka on noussut autoon ja istunut kuskin paikalla jostain kauempaan. Täydessä liikkeessä olevasta autosta en tiedä sitten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
hmm itellä ihan samanlainen kokemus, olin pronessa sillanpäädyssä, jeeppi ja dacia kuskit molemmat tippu vaikka kuinka kiemurtelivat, sitten vimosena tuli buggy ja aloin ampumaan ihan sika kaukaa sitä jo kun näin että buggy, koko matkan sitä pitkää siltaa naputin ja se vaan tuli läpi, pitkään ajo ihan suoraan vaan. Se siinä sit ajeli ohi ja käännyin ampumaan perään ja joku sneakkas sillan alta mun selkään ja listi mut siihen. Harmitti kyllä, mutta hauskaa oli silti!

Eilen 4 matsia kerkesin pelaamaan ja 2 voittoa napsu. Toisessa vaan 2 tappoa, pelin 2 vimosta tappoa vieläpä :D

Kerrankin löysin snipun, mutta en saanu ku yhen tapon sillä kun porukkaa oli vimosessa parissa ympyrässä ihan simona jäljellä ja hirvee häslinki joka suuntaa, ei siinä sit pahemmin snipuilla. Siinä matsissa 1vs1 tilanteessa vihu vaan randomisti juoksi piilostaan keskelle tyhjyyttä, en tajua missä se mun luuli olevan, satuin olemaan noin 10 metrin päässä talon kulmalla. Helpolla irtos voittava tappo siis. Ei haittaa! Loistavaa viihdettä kyllä tää peli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 009
Joo, ei kyllä pidä paikkaansa tuo "kuolematon buggy". Tai siis kyllä minä sen uskon, että Kankipappalla oli juurikin sellainen kokemus ja peli oikeasti bugasi siinä tilanteessa. Mutta ei se normaalia ole. Olen itsekin ampunut porukkaa buggyn kyytiin ja kuollut itse asiassa itsekin sellaisen kyydissä. Ja kyllä, tämä on tapahtunut ennen tämän päivän patchia. Eli ei se ainakaan tarkoituksella/yleisesti mikään näkymättömät seinät omaava ajoneuvo ole.

Tosin olen nähnyt netissä sellaisenkin videon, sinisellä alueella puun takana kurkkivaa kaveria osuttiin noin 10 kertaa päähän. Ja varmasti oikeasti osuttiin, sillä veripilvi pöllähti jokaisella kerralla. Kaveri ei silti kuollut. Eli ilmeisesti peli voi joskus bugata niinkin pahasti, että vihu on kuolematon, oli auton kyydissä tai ei. Ehkä tämän päivän patchi korjasi tälläiset tulevaisuudesta. Toivotaan näin!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
Kertokaas nyt miten tota soolona kannattaa vetää? Kaikki kamat/autot jne spawnaa ilmeisesti aivan randomina joka kerta? Pari tuntia tuota testaillut nyt tässä.. ihan mielenkiintoselta vaikuttaa. Ei vaan tämmöselle perus bäfä nörtille kovin helppoa näin aluksi ainakaan..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Kertokaas nyt miten tota soolona kannattaa vetää? Kaikki kamat/autot jne spawnaa ilmeisesti aivan randomina joka kerta? Pari tuntia tuota testaillut nyt tässä.. ihan mielenkiintoselta vaikuttaa. Ei vaan tämmöselle perus bäfä nörtille kovin helppoa näin aluksi ainakaan..
Pelissä on muutamat staattiset Dacia spawnit autotalleissa, yleensä kaupungeissa. Lisäksi autot yleensä spawnaavat teiden luokse.

Aika hyvä perus taku on yrittää löytää auto mahdollisimman nopeasti ja mennä johonkin missä on paljon loottia, mutta lentokone ei lentänyt läheltä siten, että joku vois suoraan laskuvarjolla mennä sinne.

Loottaat siellä kaikessa rauhassa ja alat edetä autolla kohti kehän keskustaa, kun tarpeeksi pieni kehä, jätä auto johonkin ja jatka matkaa jalkaisin.

Sitten kannattaa vähän miettiä kannattaako jotain jätkää alkaa ampumaan, koska paljastat sijaintisi samalla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kämppimällä ja hiipimällä pärjää kyllä pitkälle soolona, mutta voi jessus se on tylsää. Itse käytän soolopelit taisteluharjoitukseen ja hyppään suoraan sekaan tappoja hakemaan.

Muoks: Ja siksi olisi hyvä, että se ampumarata tulisi erikseen ja warmuppia lyhennettäisiin reilusti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Pitkää pinnaa tää peli kyllä kysyy, ja joskus meinaa huumori loppua :D. Viimenen peli loistava esimerkki. Sain hyvän alun, autolla yksin loottimaan voimalaitosta, äijä viimesen päälle aseistettu ja pari ympyrääkin osu ihan kivasti kohdalleen. Kolmanteen ympyrään piti sitten lähtee autolla, parkkeerasin keskelle ei mitään metsään, jalkaisin 20m eteenpäin ja jostain napsahti kuti kalloon, ja samantien henki pois, vaikka lvl2 helmet päässä :confused: kar98:lla pamautti, tuossa tapuksessa ei vissiin kypärät auta... Piti tuon tapauksen jälkeen kävellä koneelta pois, ettei mitään hajoa :D

Mutta hyvää viihdettä yleensä, jos top10 pääsee niin saa olla tyytyväinen. Voittoja ei ole sattunut kohdalle kuin yksi.
 

Opamees

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
Pitkää pinnaa tää peli kyllä kysyy, ja joskus meinaa huumori loppua :D. Viimenen peli loistava esimerkki. Sain hyvän alun, autolla yksin loottimaan voimalaitosta, äijä viimesen päälle aseistettu ja pari ympyrääkin osu ihan kivasti kohdalleen. Kolmanteen ympyrään piti sitten lähtee autolla, parkkeerasin keskelle ei mitään metsään, jalkaisin 20m eteenpäin ja jostain napsahti kuti kalloon, ja samantien henki pois, vaikka lvl2 helmet päässä :confused: kar98:lla pamautti, tuossa tapuksessa ei vissiin kypärät auta... Piti tuon tapauksen jälkeen kävellä koneelta pois, ettei mitään hajoa :D

Mutta hyvää viihdettä yleensä, jos top10 pääsee niin saa olla tyytyväinen. Voittoja ei ole sattunut kohdalle kuin yksi.
Ampui karilla naamaan tai niskaan. Vaan lvl 3 suojaa koko päätä. Jos lvl 2 kypärään osuu luoti niin kyllä siitä selviää. Ei vaan saa nassuun kilahtaa. :btooth:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
117
5. sija päivän paras.. kyllähän tuo ihan hauskaa oli, mutta hankalaa toki kun ei ole näistä aikasempaa kokemusta. Äsken tuli Solo matsissa vastaan auto, josta hyppäsi kolme kaveria pihalle ihan sulassa sovussa.. yhtä koitin tiputtaa ja hetkessä tuli sivusta kuula kalloon... joku report nappula ois kova sana varmaankin. :rolleyes:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
631
5. sija päivän paras.. kyllähän tuo ihan hauskaa oli, mutta hankalaa toki kun ei ole näistä aikasempaa kokemusta. Äsken tuli Solo matsissa vastaan auto, josta hyppäsi kolme kaveria pihalle ihan sulassa sovussa.. yhtä koitin tiputtaa ja hetkessä tuli sivusta kuula kalloon... joku report nappula ois kova sana varmaankin. :rolleyes:
mistä niinkuin meinasit reporttaa? :D
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Loistava peli ja yhden voitonkin sain tänään, mutta peli kaatuilee jatkuvasti. Välillä peli vaan sammuu ilman ilmotuksia, välillä kuva jäätyy kunnes tulee vikailmotus jossa helvetisti numeroita ja lukee "muisti ei voi olla read" ja muutaman kerran tullut joku pelin oma crash report ikkuna. Kaikennäköstä tullut kokeiltua ja alkaa jo suoraan sanottuna vituttamaan. Jossain pelin foorumilla joillain samoja ongelmia, mutta mitään vastauksia ei oikein löydy. Vois vielä koittaa asentaa pelin uusiksi, mutta alkaa olla niksit vähissä.
 

Opamees

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
Uazilla pellon halki 90km/h lvl 2 potta päässä ja jostain 200 metrin päästä talon ikkunasta ensimmäinen laukaus naksahtaa päähän. Nyt onkin hyvä lopettaa pelit tältä illalta. :dead:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 403
Viestejä
4 197 699
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom