Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Mitäs mieltä pelaajat uudesta kartasta?
Jotenkin hemmetin vaikeaa oli, mistä lie johtuu. Jumalattoman kokoinen kartta, mutta tuntui että viholliskontakteja tuli paljon enemmän kuin pikkukartoissa, vaikka yritti dropata konservatiivisesti. Lisäksi vihuilla tuntui olevan epäinhimillisiä kykyjä, mikä laittoi jo epäilemään vilunkipeliä. Ehkä vanhat pro-pelaajat ovat aktivoituneet uuden kartan myötä, mutta tuli myös vastaan useita jäätävän pahoja vastustajia joiden level oli jotain luokkaa 20…

Onko pulttilukkoja buffattu, kun tuli pitkästä aikaa paljon headshotteja niistä? Tässähän oli pitkän aikaa DMR aikakausi ja harva käytti pulttilukkoja, koska olivat heikkoja muihin pitkiin pyssyihin verrattuna.

Kartta oli kyllä ihan kivan monipuolinen, mutta hieman häiritsee sen epärealistisuus. Tuli vähän COD-viboja siitä.
 
Jotenkin hemmetin vaikeaa oli, mistä lie johtuu. Jumalattoman kokoinen kartta, mutta tuntui että viholliskontakteja tuli paljon enemmän kuin pikkukartoissa, vaikka yritti dropata konservatiivisesti. Lisäksi vihuilla tuntui olevan epäinhimillisiä kykyjä, mikä laittoi jo epäilemään vilunkipeliä. Ehkä vanhat pro-pelaajat ovat aktivoituneet uuden kartan myötä, mutta tuli myös vastaan useita jäätävän pahoja vastustajia joiden level oli jotain luokkaa 20…

Onko pulttilukkoja buffattu, kun tuli pitkästä aikaa paljon headshotteja niistä? Tässähän oli pitkän aikaa DMR aikakausi ja harva käytti pulttilukkoja, koska olivat heikkoja muihin pitkiin pyssyihin verrattuna.

Kartta oli kyllä ihan kivan monipuolinen, mutta hieman häiritsee sen epärealistisuus. Tuli vähän COD-viboja siitä.

Joo, hieman cod fiboja täälläkin tuli kartasta, myös 4-5 alueen siirtymät tuntuivat ajoittain kohtuuttoman pitkiltä varsinkin jalkapelissä.

Muutoin mukavaa vaihtelua ja ihan kelpo kartta ollut, tavaraa löytyy ja pelaajia lisännyt mukavasti, - mutta kyllä poikkeuksellisen paljon noin yleisesti kesken pelinkin poistetaan pelaajia, ja muutenkin huijarit lisääntyneet mikä on aika ikävää.
 
Jotenkin tuli mieleen Super Peoplen kartta. On kyllä hyvä kartta. Solo kanakin on tullut saatua uudella kartalla pelatessa.
 
Jotenkin tuli mieleen Super Peoplen kartta.

Tämä tuli itsellekin mieleen.

Jotenkin "isompi ja avarampi" mitä muut isot kartat... vaikak samankokoinen isojen kanssa. Pulttilukkoinen hyvä valinta täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko PUBGille SteamCMD:lla haettavaa dedicated server pakettia? Niin kuin esim. Kynärille tai Wreckfestille (lue: aito pelipalvelin).

Mitä tutkin asiaa, niin Steamissä on PUBG Test Server, mutta tämä tarkoittaisi omalta koneelta hostaamista, ei siis varsinaista dedicated serveriä.
Mikäli kyllä, niin miten tätä palvelinta voi ohjata etäältä? RCon, webbipalvelin vai joku muu?
 
Onko PUBGille SteamCMD:lla haettavaa dedicated server pakettia? Niin kuin esim. Kynärille tai Wreckfestille (lue: aito pelipalvelin).

Mitä tutkin asiaa, niin Steamissä on PUBG Test Server, mutta tämä tarkoittaisi omalta koneelta hostaamista, ei siis varsinaista dedicated serveriä.
Mikäli kyllä, niin miten tätä palvelinta voi ohjata etäältä? RCon, webbipalvelin vai joku muu?

Ei ole dedi servua olemassa :(

Edit: Test server on vain uusien päivitysten testaamiseen.
 



Perjantain pelailut muutaman saunakaljan jälkeen tuotti varmaan pelihistorian koomisimman tilanteen
 
Viimeksi muokattu:
Onkos muita 7900XTX omistajia? Itellä kaatuu pubg tyyliin joka toinen matsi, onkohan muilla vastaavaa havaittavissa tai tietäskö joku mite kaatuilua vois vähentää?
 
Onkos muita 7900XTX omistajia? Itellä kaatuu pubg tyyliin joka toinen matsi, onkohan muilla vastaavaa havaittavissa tai tietäskö joku mite kaatuilua vois vähentää?
Asensin tämän eilen parin vuoden tauon jälkeen ja mullaki kaatuili ekoilla pelikerroilla tutoriaalin bottimatsista ja oikeista matseista työpöydälle. Tänään ei enää kaatunu. En ole kellotellu, mutta näyttiksen ajurit vois varmaan päivittää ku ovat ainaki vuoden vanhat.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä meni vähän maku (aloittelin kun tuli ilmaispeliksi) kun aivan liian usein kuolee siten että vasta replaystä selviää kuka tappoi ja mistä/miten :). Toisaalta vaikka ukon näkisi niin ei siihen kuitenkaan osu ja vaikka osuisi niin eihän se kuole. D/K ratio on ainakin 3 ellei jopa vielä huonompi, mutta toisaalta pitkään voi kyllä ”sampsa-loottia” vetää reuna-alueilla ja näin päästä 10 sakkiinkin ”helposti” jos haluaa, mutta on sekin vähän urpoa lootata 20min ja sitten kuitenkin lopulta kupsahtaa näkemättä ketään lähempää kuin 200m.

Viimeinen naula motivaatio-arkkuun oli kun 10v muksu asensi pari kk sitten fortniten pleikalle ja sehän näyttikin yllättävän asialliselta vs. mitkä omat värittyneet mielikuvat aiheesta oli. Pitihän sitä itsekin kokeilla ja heti ekassa pelissä 5 tappoa ja muutaman pelin jälkeen 1. sija ja oikeastaan ”aina pääsee” 10 sakkiin jollei nyt alussa ihan all-in vedä, eikä edes crown victory ole mikään tekemätön paikka. Rakentaa en edes oikein osaa eli sillä anna muille vielä handicäppiä. Mutta tätä on nyt tullut räiskittyä melko paljonkin ja pubgiin ei ole tullut edes koskettua.

Onhan toi fortnite ”arcadempi”, mutta toisaalta kyllä siinäkin henki sekunnissa lähtee kun sopivasti pääsee tuikkaamaan.

Eli en tiedä sitten onko ilmais-PUBGin matchmaking vaan sysipaska ja fortniten hitosti paljon parempi vai onko omat taidot yksinkertaisesti täysin olemattomat ko. peliin. Kuitenkin elämän aikana jotain tuhansia tunteja erilaisiin räiskintäpeleihin käyttänyt, mutta tässä ei vaan pääse siihen pisteeseen että pelaaminen olisi edes jollain tavalla ”hauskaa”.

”hauskan” voisi ehkä määritellä siten että saisi keskimäärin edes 1 tapon/peli ja aina vähintään 50 damagea. Mutta ei mitään hajua että mitä tuo sitten vaatisi, joskus kerran tainnut saada 3 tappoa pelissä ja jopa 2 tuntuu olevan ”lähes mahdoton”. Voitto ei ole ikinä ollut oikeastaan edes lähellä ja vain pari kertaa ollut 3 sakissa ja tuokin sijoitus saavutettu kovalla cämppäämisellä vältellen kaikkea liikkuvaa :).

Ehkä kuvaavaa pelissä on se että jos vetää vaikka sitä deathmatchiä (ainoa mahdollisuus edes vähän harjoitella ampumista) niin kummassakin joukkueessa on aina pari tyyppiä joilla k/d luokkaa 30-50 ja joku muu saa kasaan 10-15 tappoa ja loput porukasta on vaan tykinruokaa lukemilla 1-5 tappoa ja 15+ kuolemaa :). Eli joukkueiden välinen ja teamien sisäinen taitotaso on ihan mitä sattuu ja epäilen vahvasti että samaa huttua se on itse pelissäkin. Hitto tuossakin deathmätsissäkin henki lähtee useasti niin että et tiedä edes 180 asteen sektorilla mistä ammuttiin :):):).
 
Noissa wz-peleissä riippumatta pelistä niin jossei kartta ole tosi tuttu (veteraani) ja/tai et ymmärrä ampumista niin gg.
Hiippaillen noissa kannattaa edetä noobina koska asia nyt vaan on niin että jos et osaa ampua niin kuolet 1on1 tilanteissa.
 
Varsinkin Vikendissä tuntuu olevan aika armoton taso. Ja @jinx1980 tarina aika kuvaava miksi pelaajia vähentyy/uusia ei tule, taitotaso on niin kova että hyvin harvat malttaa opetella.

Maltti on valttia ja tosiaan ihan hiippaillen+ryömimällä ja puskissa ollen kannattaa opetella hissukseen.
 
Juu. Peli on armoton. Varsinkin nykyään. Joku siinä silti vetää puoleensa ja kaikki muut pelit tuntuvat nopeasti tylsältä.

Osittain syynä lienee se, että playerbase on kutistunut ja jäljelle jääneet ovat pitkälti level 500 nolife -tyyppejä. Valitettavasti myös huijaaminen taitaa nykyään olla melko yleistä. Vastaan tulee jotain level 10 heeboja epäinhimillisillä taidoilla jne.

Olen nykyään paljon parempi pelissä ja silti kana on todella tiukassa. Ennen muinoin kanaa saattoi tulla useita kertoja illassa. Pelin vaikeus ajaa noobit pois alkumetreillä ja kierre voimistuu.

Sellainen vinkki, että 3rd person mode on selvästi helpompi tasoltaan, mutta pelaan sielläkin 1st person näkymästä, mikä taasen aiheuttaa raivostuttavia tilanteita, kun vihut voivat kurkistella nurkkien takaa tuosta idioottimaisesta näkymästä johtuen.
 
Solona tää peli on just tuota, että suurin osa kuolemista tulee, kun joku nappaa selkään tai sitten istuu vessassa odottamassa. Ei sitä tuosta syystä jaksa edes pelata. Squad hommat on se mikä toimii.
 
Itsellä meni vähän maku (aloittelin kun tuli ilmaispeliksi) kun aivan liian usein kuolee siten että vasta replaystä selviää kuka tappoi ja mistä/miten :). Toisaalta vaikka ukon näkisi niin ei siihen kuitenkaan osu ja vaikka osuisi niin eihän se kuole. D/K ratio on ainakin 3 ellei jopa vielä huonompi, mutta toisaalta pitkään voi kyllä ”sampsa-loottia” vetää reuna-alueilla .....


Stuff

Moikka.

Itse kuulun level 500 with life tyyppeihin, tosin pelin julkaisusta pubg asti ollut lähes ainoa peli mitä pelaan... Noin 10k peliä alla.

Alkuun PUBG voi olla vähän... kova koettelemus. Oma ensimmäinen kuolema tapahtui Erangelissa, laskeuduin lähes keskelle karttaa kahden ison ja kahden pienemmän talon rykelmään. Ketään ei näkynyt missään ja kun siirryin toiseen taloon niin sainkin luotiryöpyn niskaani... Ja sama toistui kerran toisensa jälkeen. Jossakin vaiheessa sitä oppi katsomaan vähän enemmän ympärilleen kun laskeutui ja pikku hiljaa sitä oppii havainnoimaan ympäristöä ja sieltä kuuluvia ääniä.

... Ja edelleen tänäkin päivänä on pelejä ettei edes ehdi tajuamaan mistä kuolema yllätti.

Omalla kohtaa tämä arvaamattomuus lienee se pelin suurin vetovoimatekijä. On niitä hyviä pelejä ja kymmenen huonoa sitten perään.

Tiimipelit ovat sitten oma lukunsa. Asiat voivat mennä niin monella tavalla pieleen ettei voi edes uskoa. Sitä hetken saattaa kirota huonoa tuuria, mutta seuraavana päivänä sitä viimeistään voi jo nauraa "vahingoille"... Piti heittää savu mutta lähtikin kranu... Tulitaistelussa kaveri ampuu takaa päähän kun kumpikaan ei katsonut miten toinen liikkuu... Hävitään varma voitto kun kukaan ei katsonut miten zone liikkui kun jokainen oli keskittynyt taisteluun... Tai sitten voi ihmetellä, että miten ihmeessä voitin tämän pelin kun kaikki asiat meni pieleen mutta kana-ateria tulla tupsahti!

Kerrassaan koukuttava kokemus.

Pelissä on kyllä sitten se rautapuolen merkitys myös olemassa. Sanoisin, että kaiuttimilla ei kannata pelata ja mitä paremmat kuulokkeet niin luultavasti pystyt kuulemaan ja tunnistamaan vihollisen hiippailun äänet selvemmin... Surround ääniä ei pahemmin kannata käyttää. Pelin asetuksista pelin oma hrtf (vai mikä lie sen olikaan) kannattaa kytkeä päälle. Se auttaa äänien suunnan tunnistamisen kanssa. Tätä voit harjoitella training tilassa menemällä sound lab(?) Missä voit harjoitella tunnistamaan mistä suunnasta laukaus tuli.

Alkuun kannattaa myös kokeilla harjoituskentällä eri aseita ja miten erilaiset kahvat ja modit vaikuttavat aseen käyttäytymiseen. Tietysti tähän on hyvä mainita vaikka youtuben puolelta Wackyjacky101 ja cdome jotka tehneet paljon videoita pelistä, myös erilaisia oppaita aina pelin asetuksista näihin aseiden lisäosiin.

Äkkiseltään heittäisin, että ump lienee pelin helpoin, mutta myös parhaita aseita uusille pelaajille. Kaveriksi dmr niin tuolla hoituukin jo lähi - ja mid-/long range taistelut.

M416 lienee täyteen fitattuna yksi helpoimmista mutta samalla tehokkaista AR-luokan aseista.

Alkuun varmaan turvallinen valinta aseisiin on compensator, jolloin sen rekyyli on helpommin hallittavissa. Huonoa siinä on, että suuliekki erottuu kaukaa. Mutta lähiaseessa se on mainio lisä ainakin siihen kunnes oppii hallitsemaan rekyylin... Josta tulikin mieleen, että monet pelaajat (minä myös) säätää pelin asetuksista herkkyyttä rankalla kädellä ylöspäin. Vertical sensitivity on muistaakseni asetus. Sitä kannattaa kasvattaa ja kokeilla missä kohtaa asetus on sinulle sopiva.

Muutaman kerran itsekin katsoin pro pelaajan death cam kuvaa ja mietin, että ei beryl noin vähän potki! Danucin berylin piippu pysyi hienosti päässäni sarjalla ammuttaessa... Mutta kun tuon asetuksen muutti niin useimmat aseet muuttuivat helpommaksi hallita.

Tässä hieman vapaata ajatuksen virtaa pelistä... Jota varmaan saa huomenna editoida kun en ole ihan puoliunessa.

Mutta tuon Wackyjacky101 kanava kannattaa tsekata. Paljon oppaita, paljon hienoja pelejä mistä voi hakea oppia. Kaveri on Tanskalainen ja jotenkin sopii omaan maailmankatsomukseen hänen tapansa esittää asioita.

Sellainen helppo vihje yleisesti peliin: aina kun ammut niin paljastat sijaintisi ja sinua kohti tulee luultavasti x pelaajaa. Eli kannattaa ampua vain jos olet varma taposta ja jos toinen ei huomaa sinua.

Toinen helppo vihje on, että ei kannata kurkata samasta paikkaa kahdesti. Toisella kerralla tulee luultavasti game over. Samaan sarjaan voisi myös mennä, että jos vihollinen yllättää sinut, mutta pääset vetäytymään niin suosittelen tekemään niin ja koetat saada sitten aloitteen itsellesi. Altavastaajana on paha olla. Savuja kannattaa käyttää rohkeasti.

Kolmas lienee sellainen yleinen vihje, paikoilleen ei koskaan kannata jäädä ja jos pitää vihollisen ruumis loottia niin aina liikkeellä ja vain tarvittavat asiat nopeasti napata mukaan. Aukealla savustus ei ole huono idea, yleensä aseita ei kannata vaihdella, siinä äkkiä vieraileva tähti pääsee tähtäilemään sinua rauhassa...

Jeps. Sitten nukkumaan... Mutta joo. Älä luovuta. Mainio peli se on! Kannattaa opetella, kd:tä ei kannata murehtia liikaa... Ja ne death camit kannattaa katsoa niin oppii aina jotain uutta.

Suomalaisilla/iotechin porukalla taitaa olla oma discord josta löytää seuraa jos rl kaverit ei pelaa, mutta annan jonkun joka pelailee siellä kertoa siitä lisää.

Sen verran täytynee vielä mainita, että noi vihjeet on kirjoitettu keski-ikäisen vinkkelistä :happy: huomioiden reaktioajan hidastuminen ja yleisestä peli-ajan puutteesta johtuva.. kankeus huomioon ottaen. Parikymppisen reaktioajat ovat hieman eri luokkaa, joten...
 
Viimeksi muokattu:
Viimeinen naula motivaatio-arkkuun oli kun 10v muksu asensi pari kk sitten fortniten pleikalle ja sehän näyttikin yllättävän asialliselta vs. mitkä omat värittyneet mielikuvat aiheesta oli. Pitihän sitä itsekin kokeilla ja heti ekassa pelissä 5 tappoa ja muutaman pelin jälkeen 1. sija ja oikeastaan ”aina pääsee” 10 sakkiin jollei nyt alussa ihan all-in vedä, eikä edes crown victory ole mikään tekemätön paikka. Rakentaa en edes oikein osaa eli sillä anna muille vielä handicäppiä. Mutta tätä on nyt tullut räiskittyä melko paljonkin ja pubgiin ei ole tullut edes koskettua.

Melkein kaikissa BR-peleissä saa alkuun bottipelejä, eli siellä ei juuri ole ihmispelaajia vastassa, tämä sitten muuttuu kun on enemmän pelejä takana.

Solona tää peli on just tuota, että suurin osa kuolemista tulee, kun joku nappaa selkään tai sitten istuu vessassa odottamassa. Ei sitä tuosta syystä jaksa edes pelata. Squad hommat on se mikä toimii.

Pubgissa on se hyvä puoli, että todella harvoin tarvitsee sokkona mihinkään taloon puskea. Alueet menee aika harvoin mihinkään kaupunkiin, ja kun on pakko johonkin taloon mennä, niin sinne voi puskea sillä oletuksella, että joku on nurkassa odottamassa. Toki pubgiin kuuluu, että yhtäkkiä voi joku vetää snipulla päähän.
 
Melkein kaikissa BR-peleissä saa alkuun bottipelejä, eli siellä ei juuri ole ihmispelaajia vastassa, tämä sitten muuttuu kun on enemmän pelejä takana.
Varmasti näin, mutta pelasin myös heti teamissakin muksun kanssa ja sitten oli/on ollut sen jotain vuoden/kaksi pelanneita kavereitakin mukana eli eiköhän ne botit rajoitu/rajoittunut niihin ihan ekoihin peleihin. Epäilen vain itse että matchmaking on parempi, ts siellä ei ole lvl500 4000h no-life tyyppejä pelaamassa 100h pelanneiden kanssa, onko syynä sitten isompi pelaajapooli vai mikä niin en tiedä (eikä kiinnosta:)). Ja kyllähän tuollakin välillä sellaista pelaajaa vastaan että ei vaan käsitä miten joku rakentaa/hyppii/ampuu sellaisella vauhdilla mutta todennäköisesti kyseessä on joku no-life ja vielä "cheattaa" pelaamalla näppis&hiiri yhdistelmällä pleikalla - näitä on kuitenkin suhteellisen vähän tullut vastaan. Competitive puolta en ole kokeillut vaan pelannut sitä "normi lobbyä". Myöskin yks noista muksun kavereista pelaa PC:llä eli team voi olla mixed platform ja silloin käsittääkseni muutkin teamit on ja tuossa huomaa että taso on kovempi (tai sanotaan että vihu osuu selkeästi paremmin kuin silloin kun tuo PC tyyppi ei ole mukana) kun siellä lienee sitä hiiri&näppis sakkia ihan reilusti vs että pelaat vain "konsolipelaajien kesken"... PC:llä en ole forttia kokeillut kun mukavampi löhötä sohvalla...

PUBG on mielestäni idealtaan tosi hyvä ja koukuttava peli, mutta tarvitsisi tosiaan paljon paskempia pelaajia :). PUBG olisi varmaan joo teamissa ehkä mielenkiintoisempi, siinä kun olisi aina se "uuden elämän" mahdollisuus niin homma ei ole ihan "laaki ja vainaa" tyyppistä menoa kuten solossa. Sampsan pelistreamejakin tuli paljon katsottua ja joidenkin muiden, mutta eihän noita "livenä" voi/viitsi katsoa kun meno on niin "hidas tempoista" eli jos 25min videosta kelaa "loottaamisen pois" niin ei siihen jää kuin 5min "actionia", tuo suhde on todella nurinkurinen, hullumpaan pystyy enää Tarkov :).

Jotenkin tuntuu että kyllä tuo PUBG on mennyt/menee itseltä ohi sektoriin (pysyvästi) kun jos pelaamaan ehtii tyyliin 10-20h kuukaudessa niin ei se riitä. Pelkästään pelin alkamisen odottelu on niin pitkävetistä puuhaa että jos koittaa saada taistelukokemusta hyppimällä johonkin hot-spottiin niin enemmän vietät aikaa etsimällä uutta peliä kuin pelaamalla :). Tähän asti kuitenkin call of dutyjä, CS:GO:ta tms. ei ole tarvinnut hakata kuin pari päivää niin on saanut sen verran juonesta kiinni että ei heti jokaiseen vastaantulijaan kuole ja K/D:n saanut ykkösen paremmalle puolelle, mutta näissä peleissä toki myöskin sitä pelaamista&ampumista&karttaa pääsee harjoittelemaan ihan eri malliin kun viimeistään 3min päästä on re-spawn ja taas mennään minuutti.
 
Kannattaa pysyä tämän pelin parissa vaikka tunteja ei hirveästi tulekaan. Missään muussa pelissä ei voittaminen tunnnu näin hyvältä kuin tässä ja anna samanlaisia säväreitä kn olet saanut vaikka 3 vihua nurin suht nopeaan tahtiin(tapahtuu harvoin). Matchmaking tässä pelissä on kyllä surkea rank tasojen suhteen ja myös random squadeja pelatessa tiimin muodostus on yksi isoista kompastus kivistä. Esim menet random squad peliin ja olet sitten yksin tai ehkä jonkun toisen kanssa 4 hengen tiimissä = homma kusee. Kaikesta huolimatta huippupeli ja vastustajaa ei ole vielä löytynyt. Itsellä tule nykyisin pelitunteja n.5 tuntia viikossa (yht n. 2600 tuntia) ja aina pari ensimmästä tuntia tulee turpaan mutta kun tulee lihasmuistista aseen käsittely niin homma alkaa sujua. Alussa kannattaa tosiaan pysyä ihan basic jutuissa eli smg ump ja sitten joku dmr itse tykkään pulttilukoista koska jos osut hyvin päähän niin tulee pudotus kerrasta. Nykään pelissä on casual mode missä suurin osa botteja ja tätä kannattaa käyttää hyödykseen opetellesa ampumaan. Vaikka botit ihan paskoja pelaamaan niin liikkuvat silti aina vähän edestakaisin niin voi harjoitella liikkuvaan kohteeseen ampumista. Eipä mulla muuta kuin hauskoja hetkiä pelin parissa.
 
Itellä tuntuu eilisten kaatuilujen jälkeen nyt savut aiheuttavan ihan vitullisen fps dropin.. mistähän hitosta siinä nyt sit on kyse?
 
Mulla ja monilla muilla ne on tehneet sitä aika lailla aina.
Mulla on aika aneeminen mylly enkä muista koskaan kärsineeni suorituskykyongelmista savustuksessa, joskaan en ole fps lukuja seurannut silmä kovana.

Lieneekö jollain graffa-asetuksella iso vaikutus tähän? Aika moni asetus kannattaa pitää low-tasolla jo ihan peliä helpottavista syistä. WackyJacky101 on tehnyt tästä videoita.
 
Jaaha,en ole varmaan yli vuoteen pelannut.Nyt joutuu käymään tutoriaalit läpi ennenkuin pääsee pelaamaan.Missähän patsissa tuli tuollainen vaatimus :rofl:
 
Mulla on aika aneeminen mylly enkä muista koskaan kärsineeni suorituskykyongelmista savustuksessa, joskaan en ole fps lukuja seurannut silmä kovana.

Lieneekö jollain graffa-asetuksella iso vaikutus tähän? Aika moni asetus kannattaa pitää low-tasolla jo ihan peliä helpottavista syistä. WackyJacky101 on tehnyt tästä videoita.
Siis ei oo koskaa itelläkää vanhalla koneella ollut mitään ongelmia savujen kanssa, mutta nyt kun uuen koneen hankki, nii jostai syystä savut aiheuttaa ongelmia. Jokseenkin kaikki asetukset on lowilla, että ei pitäisi siitäkään olla kiinni.
 
Eiks tässä ollut ne gfx asetukset siten että ne parantaa fps:ää ja "helpottaa" peliä eli esim. kasvillisuus minimiin koska puskia luukuunottamatta niitä ei piirretä kauas eikä siten piilota pelaajaa vastustajilta?
 
Eiks tässä ollut ne gfx asetukset siten että ne parantaa fps:ää ja "helpottaa" peliä eli esim. kasvillisuus minimiin koska puskia luukuunottamatta niitä ei piirretä kauas eikä siten piilota pelaajaa vastustajilta?
Nimenomaan tuo, että näytöllä on vähemmän ”sälää”, niin vihut on helpompi huomata. Joku graffa-asetus taisi vaikuttaa myös suuliekkien havaitsemiseen jne. Ei kuitenkaan kannata liikoja odottaa. Erot taitavat olla melko pieniä käytännössä. En kyllä ole kokeillut aikoihin näyttävämpiä asetuksia.

edit: yksi aloittelijoille tyypillinen virhe onkin luottaa ruohikon suojaan. Luulet makoilevasi täydellisessä piilossa ruohikon seassa ja 300m päässä oleva vihu näkee idiootin, joka nukkuu keskellä paljasta maastoa :D
 
Nimenomaan tuo, että näytöllä on vähemmän ”sälää”, niin vihut on helpompi huomata. Joku graffa-asetus taisi vaikuttaa myös suuliekkien havaitsemiseen jne. Ei kuitenkaan kannata liikoja odottaa. Erot taitavat olla melko pieniä käytännössä. En kyllä ole kokeillut aikoihin näyttävämpiä asetuksia.

edit: yksi aloittelijoille tyypillinen virhe onkin luottaa ruohikon suojaan. Luulet makoilevasi täydellisessä piilossa ruohikon seassa ja 300m päässä oleva vihu näkee idiootin, joka nukkuu keskellä paljasta maastoa :D

Effects vaikuttaa mm suuliekin näkymiseen.
Foliage vaikuttaa puolestaan kasvillisuuden piirtymiseen.

Tässapa 11k vanha pätkä Wackyjacky101 asetuksista.

Valitettavasti tässä pelissä silmäkarkki tarkoittaa, että missaat viholliset todennäköisemmin kuin se kaveri jolla suurin osa asetuksista vedetty very low, low...

Itse pelailin pitkään silmäkarkki-asetuksilla, mutta kuten ylempänä todettiin, niin valitettavasti...

Omalla kohtaa asetukset vaihtelevat nykyisin varsin luovasti ääripäiden välillä.

Suosittelisin pitämään textures sarakkeen hieman korkeammalla. Very low = oksennus, low taitaa olla jo siedettävän näköinen. Post-processing low on myös huomattavasti parempi siihen very low -asetukseen verrattuna. Shadows & Foliage varmaan ainoat joissa very low asetus ei aiheuta mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen.

View distance ja anti-aliasing kannattaa olla suht korkealla, itse koen ikävämmäksi sen, että keskellä tilannetta puut & pensaat piirtyvät, mieluummin annan niiden tulla näkyviin jo aiemmin ja kaikki havaittu liike sen jälkeen on todennäköisesti jotain mihin kannattaa kiinnittää tarkemmin huomiota.

Sharpen taitaa olla aina päällä.

Sinällään typerää hankkia huippu-näytönohjaimia ja sitten vääntää kaikki asetukset niin matalaksi kuin voi (oksentamatta) FPS:n maksimoimiseksi (240hz näyttö käytössä).
 
Viimeksi muokattu:
Eiks tässä ollut ne gfx asetukset siten että ne parantaa fps:ää ja "helpottaa" peliä eli esim. kasvillisuus minimiin koska puskia luukuunottamatta niitä ei piirretä kauas eikä siten piilota pelaajaa vastustajilta?

Kasvillisuus taitaa piirtyä (käsitykseni mukaan) kaikilla 150 metriin. Se, minkä tasoisena se piirtyy, tulee asetuksista.
 
Ehkä kuvaavaa pelissä on se että jos vetää vaikka sitä deathmatchiä (ainoa mahdollisuus edes vähän harjoitella ampumista) niin kummassakin joukkueessa on aina pari tyyppiä joilla k/d luokkaa 30-50 ja joku muu saa kasaan 10-15 tappoa ja loput porukasta on vaan tykinruokaa lukemilla 1-5 tappoa ja 15+ kuolemaa :). Eli joukkueiden välinen ja teamien sisäinen taitotaso on ihan mitä sattuu ja epäilen vahvasti että samaa huttua se on itse pelissäkin. Hitto tuossakin deathmätsissäkin henki lähtee useasti niin että et tiedä edes 180 asteen sektorilla mistä ammuttiin :):):).
-Jos et tiedä yhtään mistä kuolema tuli, varmista että äänet 2-kanavaisena eikä 8-kanavavaisena mikä puurouttaa äänet pelissä windows sounds -> headphone -> advanced. Ainakin itsellä Corsair Virtuosot välillä defaulttaa väärään tilaan, huomaa pian että vaikea hahmottaa vihollisia.
-Arcade harjoitteluun vinkkinä että harjoittele aluksi erikseen selviytymistä välittämättä tapoista, tavoite nolla kuolemaa ja sitten seuraavaksi mahdollisimman paljon tappoja, tavoite joukkueen kärkisija tapoissa, kolmannessa erässä yhdistelet edelliset taidot, tavoitteena mahdollisimman hyvä K/D ratio. Mielestäni typerä lajitteluperuste arcadessa tappojen mukaan vaikka sama tyyppi on voinut aiheuttaa yhtämonta kuolemaa tiimille.
-Älä koskaan pysähdy, jatkuvaa a-s-d-w tanssimista kuin kuset juuri housussa konsanaan. Nyypän tunnistaa kun se pysähtyy 1 sekunniksi loottaamaan tai tähtäilemään.
-quick crouch ja quick prone. Paina crouch ja heti perään prone -> munat turpeeseen animaatio puolet nopeampi, näppäimistömakrot öhömm.. quick crouch youtuubista löytyy ohjeet
 
Hyvin maistuu tauon jälkeen. Uudet kartat on vielä outoja niin ei oikein tiedä mitä kannattais tehdä tiukoissa tilanteissa. Uusista aseistakaan ei ole oikein hajua, mutta niitä onneksi pääsee testaamaan trainingiin. Yllätykseksi botit ei ole niin häiritseviä ku pari vuotta sitte. Gulagissa olen käyny yhen kerran ja pelkäsin että se pilaa pelin niinku Warzonessa, mutta ihan hyvin se näytti toimivan kun on aktiivinen vain alkupelissä.

Pelkkää squadia tulee pelattua io-techin discordissa. Oon yrittäny alkaa suosimaan konepistooleja, mutta nykyään näyttää olevan smg:n kompit niin harvinaisia, että silloin ku tulee UMP eteen niin on jo rynkky kompilla kädessä, eikä raski vaihtaa tehottomampaan vaikka sillä osuis paremmin. VSS sarjatulella on myös aivan mahtava, sen saa pidettyä paremmin hallinnassa ku rynkyn ja tuntuis olevan tehoa enemmän ku SMG:ssä, tai ainaki sillä saa tappoja hyvin johonki 50 metriin. Pulttilukko vielä kaveriksi niin pystyy ampumaan kauemmas.

EDIT: Kertalaukausrynkkyjä en ole oppinu koskaan käyttämään. Tuntuis että SKS on kaikinpuolin parempi ku esim. Mutant.
 
Tjaah... onhan tuota jonkin verran tullut urakoitua viimekin vuonna.

1673854600124.png
 
Vihdoin näyttäisi kaatumisongelmat loppuneen. Ongelma ei ollutkaan uudessa näyttiksessä vaan prossussa/biosissa. Biosissa oli asetus (PBO), joka buustas 7600X:n kellot liian korkealle ja sen ku muutti siten, että kellot jäi speksien mukaiseksi max boostikelloksi kaatuilut loppu.
Mulla ja monilla muilla ne on tehneet sitä aika lailla aina.
Siis ei oo koskaa itelläkää vanhalla koneella ollut mitään ongelmia savujen kanssa, mutta nyt kun uuen koneen hankki, nii jostai syystä savut aiheuttaa ongelmia. Jokseenkin kaikki asetukset on lowilla, että ei pitäisi siitäkään olla kiinni.
Vikendin paluun jälkeen alkoi itsellä savu-ongelmat :hmm:
Pahimmat savujen aiheuttamat fps dropit (yli 200fps -> alle 20fps) näytti helpottavan, kun vaihto directx11:sta directx11 enhancediin.
 
Tuosta Intense Battle Royale -eventistä saisi tulla pysyvä pelimuoto. Ihan mukava pelata lyhyitäkin pätkiä.
 
TPP:ssä on se vika että voi kurkkia "ilmaiseksi" suojan takaa. FPP on reilumpi ja kurkkimalla näkyy myös itse ja asettaa itsensä vaaraan.
 
TPP:ssä on se vika että voi kurkkia "ilmaiseksi" suojan takaa. FPP on reilumpi ja kurkkimalla näkyy myös itse ja asettaa itsensä vaaraan.

Kyllä se sama tieto on vihollisella mistä hänet nähdään tai mistä hän voi parhaiten nähdä sinut. Ei se mitään "ilmaista" ole, vaan kuuluu TPP-peliin. Vaatii entistä enemmän taktikointia molemmin puolin kun matalan esteen taakse saa periskoopin pystyyn. Esimerkiksi auto on hiukan tärkeämpi kuin FPP:ssä.
 
Nyt on taas annettu mahdollisuus, 4h hakattu ja tämähän on "vieläkin enemmän rikki" kuin aiemmin. Viimeiset 20 mätsiä #62, k/d 0,2, avg dmg 30. Nopeasti katsoen 1kpl 6min, 1kpl 28min, 1kpl 11min, 2kpl 16min ja loput alle alle 3min iso osa alle 2min. Eihän tässä vittu nykyään saa edes asetta käteen kun on kuollut tai jos saa aseen niin sitä ei ehdi ladata tai jos sen ehtii ladata niin se on single firellä. Pelit alkoi hyvin, heti tappo panzerfaustilla ja perään snipulla eli 2kpl/matsi (jotain susipaskoja pelaajia siis :)), no sitten vittu kuolee jääkarhunkiin vaikka sitä ampuu 5 kertaa mozintilla ja siitä eteenpäin pelkkää alamäkeä :).

Ihan uskomaton paskaa, hyvänä puolena uutta peliä löytyy nyt koko ajan eli kuolemaan pääsee minimaalisella 30sec odotuksella + laskuvarjoilu päälle, mutta ei tässä kyllä mitään järkeä ole kun edelleen 99% kerroista kuolet pelaajalle jonka level min 200+ (98% kerroista 400+) enemmän kuin itsellä.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tässä vittu nykyään saa edes asetta käteen kun on kuollut tai jos saa aseen niin sitä ei ehdi ladata tai jos sen ehtii ladata niin se on single firellä. Pelit alkoi hyvin, heti tappo panzerfaustilla ja perään snipulla eli 2kpl/matsi (jotain susipaskoja pelaajia siis :)), no sitten vittu kuolee jääkarhunkiin vaikka sitä ampuu 5 kertaa mozintilla ja siitä eteenpäin pelkkää alamäkeä :).

Toki jos hotdroppailee vaikka kolmen muun pelaajan kanssa johonkin kaupunkiin ja lähtökohtaisesti yksi selviää siitä, niin eihän ne todennäköisyydet kovin hyvät ole ellei ole erityisen hyvä pelaaja. Valitsemalla rauhallisemman hyppypaikan ei top10:iin pääseminen ole erityisen vaikeaa.
Tuon oletusfiremoden pystyy muuten asetuksista muuttamaan erikseen joka asetyypille.
 
Pubg extraction moodi huhuja. Voisi kuvitella että sopisi helposti pubg pelimoottoriin, jotain Tarkov ja Warzone DMZ välimaastoa?
kraftonpubg-1024x709.png
 
Innostuin pelaamaan tätä kun näytti Sampsan striimissä niin kivalta ja on ollutkin vaikka refleksit ei enää ole samalla tasolla kuin aikoinaan CS aikaan. Casualia ja random mappia pelatessa on tullut muutama matsi voitettuakin vaikka välillä tulee kokeneemmilta päähän kyllä todella kovaa. Alottelen yleensä sivummalta, että saa paremmat lootit eikä tarvitse jatkuvasti olla lobbyssa.
 
Kysyn vielä hostaamisesta eli oman "palvelimen" luomisesta. Ymmärsin ettei omalle palvelimelle saa ns. dedicated serveriä, vaan on liityttävä aina pelin valmistajan tarjoamille palvelimille. Näille pelin valmistajan palvelimille voi sitten Plus+ jäsenyydellä saada "oman" palvelimen ja 10 000 käyttökertaa. Mitä maksaa ja mistä ostetaan tiketti?

Entäpä tämä Testing Server? Saako sen omiin koneisiin? Tähänkin tarvitaan tosin ensin Plus+ jäsenyys.
 
Eli omille koneille et PUBGia saa? Omalla palvelimella voisi kuvitella olevan rajoituksen ettei perusleveli tai rankinki nouse, ja tässä lienee sitten syy miksi pelinkehittäjän valitsemilla palvelimilla vain..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 679
Viestejä
4 512 774
Jäsenet
74 453
Uusin jäsen
Emiranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom