Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Aim Down Sights:ia käytän 99% ajasta, mutta olen laittanut silti aimin ja walkin samaan nappiin ja se toimii oikein. Aina kun painan napin pohjaan ukko kävelee hiljaa ase lonkalla tähdättynä muttei tähtäimen läpi. Aim+walk taitaa olla hiljaisempi kuin aim+crounch, jos sen takia haluat laittaa ne samaan nappiin..
Juurikin tuollainen vähän ideana eli crouch + aim olisi korkea polvi asento tähtäyksellä saman näppäimen alla jos vihollinen lähietäisyydellä, mutta tämä ikävästi ohittaa ADS komennon vaikka se olisi painettuna pohjaan. Muistelisin vain että tämä joskus ollut mahdollista.
Tuossa melkoinen ero spay patternissa crouch vs crouch + aim.

edit. elikä se menikin niin että laittoi crouch -hold, aim -hold, ads -hold, keybindeistä ei ota aim komentoa vaan aim/ads, elikä saa bindattua aim/ads komennon walk ja crouch komennon alle samalle näppäimellä eikä tämä ylitä erillistä ADS tähtäystä, ja nyt aina kävellessä tai polviasennossa vähintään aim tähtäys ja ADS erikseen hiiren oikeasta näppäimestä.
 
Viimeksi muokattu:
EU-servuilla 20-22 aikaan ei löydy välillä FPP squads muodossa pelaajia, eilenkin 3 voittoa, joista yksi yksinkin kun jäi tiimipaikat täyttymättä. kaikissa matseissa alle 25 oikeaa pelaajaa.
Kello 22-24 täydempiä matseja ja kovempi taso.
 
EU-servuilla 20-22 aikaan ei löydy välillä FPP squads muodossa pelaajia, eilenkin 3 voittoa, joista yksi yksinkin kun jäi tiimipaikat täyttymättä. kaikissa matseissa alle 25 oikeaa pelaajaa.
Kello 22-24 täydempiä matseja ja kovempi taso.

Kaikki pelaa pääsääntöisesti rankkimatseja koska on vain ihmispelaajia niissä. Löytyy aina ja heti pelit EU-servolla.
 
Tuo taitaa olla vaan bugi tai joku hieno "MMR" systeemi joka ei oikein toimi, riippuu myös pelikavereista miten se arpoo noita matseja.
 
Itse olen laittanu vehicle seat 1 suoraan W:hen yhdessä kaasupolkimen kanssa.

Kaveri ammutaan kuskin paikalta —> sinusta tulee uusi kuski alle sekunnissa ja kaasu on samalla pohjassa. Erityisesti moottoripyörissä on kiire päästä kuskin paikalle ennen kuin pyörä kaatuu.

Autoon pitää nousta kiireellä väärältä puolelta —> sinusta tulee samalla napinpainalluksella kuski, sekä kaasu on jo pohjassa.


Tämä kikka on pelastanut minut kymmenkunta kertaa tiukasta tilanteesta. Erityisesti road ja bridge camp -tilanteessa tähän voi ratketa koko matsi.

Kaksi itsemurhapommia samaan matsiin:


Full Squad nurin autopommilla:


Eeppinen majarunkkaus Rank Modessa:
 
Viimeksi muokattu:
Q ja E itsellä haulikkopaikka ja kuskin takana oleva spotti. Shift + W on kuskin paikka.
 
Oli ainakin eilen huomattavasti leppoisampaa pelata, kun loppukahinoihin pääsee ilman hampaiden kiristelyä. Parin vuoden tauko tämän pelin kanssa teki vaan hyvää.
 
Muutama kuukausi tuli itsellekin taukoa hell let loosen myötä, mutta ihan mukavaa ajanvietettä tämä edelleen on kaveriporukassa. Ei tätä yksin jaksa enää pelata. Huijareita tuntuu olevan edelleen liikkeellä, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Uusimman päivityksen jälkeen ei lähtenyt peli edes päälle ja piti poistaa vanha asennus kokonaan alta pois, siltä osin peli on ainakin sama vanha pubg.
 
Home · PUBG NA
Pubg free to play
Saa nähdä miten saavat uudet huijarit pidettyä kurissa.

Ei ole kyllä huijareita näkynyt pitkään aikaan. Muutenkin huijaukset eivät ole ilmaisia joten se, että peli on ilmainen ei nyt oikein pitäisikään vaikuttaa mihinkään.

Ihan mukavasti on tuo free to play vaikuttanut pelaajamääriin, pääsee peleihin selvästi nopeammin kuin ennen.
 
Match report historista kattelin minkä tasoisia tyyppejä olen tappanut tai tappanut minut, mutta nyt tuo toiminnallisuus poistettu :(
 
Onko kellään muulla alkanut ihan mieletön pätkiminen tähän Free to play siirtymisen jälkeen?
 
Pubg.op.gg näyttää kaikki statsit pelin julkaisusta alkaen.
Pubg lookup näyttää statsit vain survival season 1 alusta.

Omalla kohtaa noin 1.5k peliä puuttuu jälkimmäisen tilastoista :whistling:

Huomasin tämän sattumalta nyt alkuviikosta.
 
Toisaalta pubg lookup näyttää paljon enemmän pelin kulusta, mm. damagen timelinestä näkee aiheutetun/vastaanotetun damagen ja mihin on osunut yms. yksityiskohtaa. Molempi parempi ei siinä mitään, kyllähän noita nettiin sopii.
 
Pärjääkö tämmösessä pelissä ihan tavallisilla halpis-stereo (3,5mm plugi) kuulokkeilla vai jääkö jotain kuulematta, äänien suuntien hahmottaminen tuntuu ainakin itsestä täysin mahdottomalta silloin harvoin kuin mitään ylipäänsä edes kuuluu? Ilman kuulokkeita homma oli täysin mahdotonta. Pikkusen pelaillut ja sellainen fiilis että joko itse ei osaa yhtään tai muilla on se kuuluisa 5. vaisto. Replaytakin koittanut katsella ja tutkia mutta ei niistäkään kyllä lähellekään aina selviä että miten joku voi käytännössä melkein tietää että missä olet. Toki tappaja on yleensä joku 500 lvl tyyppi niin kaipa se sitten vaan on sitä kuuluisaa pelikokemusta.

Eikö tässä ole mitään "rankki"-systeemiä ettei ihan totaalisen nuubeja pistetä pelaamaan ammattilaisia vastaan? Jotenkin vähän syö motivaatiota saada aina karrista päähän 'jostain' (replayta tarkkaan katsomalla voi nähdä tyyliin 2 pikseliä kypärästä) ja toisaalta oma ampuminen on niin paskaa että vaikka olisi suora ja vapaa linja tyyliin sivusta/selästä niin eihän se siihen "ekaan sarjaan" kuole, kääntyy, jotenkin vielä heti näkee missä olet ja taas tulee kp/ar:sta kuula suoraan päähän tietenkin. Itse vastaavassa tilanteessa ei edes tiedä että ammutaanko edestä/takaa/sivulta :).

Kuten sanottua niin tuo ampuminen tuntuu jotenkin aivan liian vaikealta siihen nähden mitä se oikeassa elämässä on tyylii 100m maaliin :). Deadmatseja koittanut pelata että saisi jotain tuntumaa ampumiseen, mutta toisaalta ne on ihan yhtä pilalla kun nekin täynnä noita 500 lvl tyyppejä joilla k/d ratio matsissa jotain 4-5x, viime pelissäkin 1 tyyppi teki 33% koko joukkueen tapoista. Eli niissäkin kuulaa vaan tulee jostain ja henki samantien pois, viime pelissäkin kuolin alussa 8 kertaa, vihun näin 2:ssa niistä ja ampumaan en ehtinyt laukaustakaan :).

Sampsan ylivoimaisella loottitaktiikalla toki pääsee aika helposti top 20, senkun vaan keräilee healeja ja boosteja jossain syrjässä niin phase 4 asti voi hyvin notkua blue zonella, sieltä kun tulee pelialueelle niin on helposti top20, yksi top2 sijakin on ja kun statseja kattelin niin voittaja tappoi "vain" 17 tyyppiä ko. pelissä, yhden vilauksen näin sen camo-puvusta mutta ajattelin että parempi olla ampumatta kun ei se kuitenkaan siihen kuole ja itse paljastaa asemansa. Hetken päästä kuului vähän askelia (niin mistä suunnasta :)) ja se oli sitten siinä.

Toisaalta jos kokeilee vähän aggressiivisempaa otetta ja hyppää tarkoituksella johonkin kaaoksen keskelle niin luokattoman usein käy niin ettei saa edes asetta käteen, tai jos saa niin se on joku videon revolveri jota kestää 30sec ladata. Videota katsoessa sitten tappaja hyppää tyyliin laskuvarjolla suoraan ikkunasta aseen päälle ja se on kourassa ladattuna ennenkuin itse on päässyt edes rakennukseen sisälle :). Ja jos aseen löytää niin joku vaan juoksee sisää ja ampuu suoraan päähän tullessaan jostain kulman takaa...

Koukuttava peli kyllä ja kun replayta katselee niin hauskasti voi kyllä porukka kulkea ristiin ja myöskin vihulainen voi näkyä ruudulla ihan selvästi mutta ilmeisesti sitä ei vain näe jos katseen/huomion on kohdistanut johonkin muualle - tässä tulee varmaan pääosa niiden oikeasti hyvien pelaajien ansioista eli näkevät nuo pienetkin jutut.
 
Pärjääkö tämmösessä pelissä ihan tavallisilla halpis-stereo (3,5mm plugi) kuulokkeilla vai jääkö jotain kuulematta, äänien suuntien hahmottaminen tuntuu ainakin itsestä täysin mahdottomalta silloin harvoin kuin mitään ylipäänsä edes kuuluu? Ilman kuulokkeita homma oli täysin mahdotonta. Pikkusen pelaillut ja sellainen fiilis että joko itse ei osaa yhtään tai muilla on se kuuluisa 5. vaisto. Replaytakin koittanut katsella ja tutkia mutta ei niistäkään kyllä lähellekään aina selviä että miten joku voi käytännössä melkein tietää että missä olet. Toki tappaja on yleensä joku 500 lvl tyyppi niin kaipa se sitten vaan on sitä kuuluisaa pelikokemusta.

Eikö tässä ole mitään "rankki"-systeemiä ettei ihan totaalisen nuubeja pistetä pelaamaan ammattilaisia vastaan? Jotenkin vähän syö motivaatiota saada aina karrista päähän 'jostain' (replayta tarkkaan katsomalla voi nähdä tyyliin 2 pikseliä kypärästä) ja toisaalta oma ampuminen on niin paskaa että vaikka olisi suora ja vapaa linja tyyliin sivusta/selästä niin eihän se siihen "ekaan sarjaan" kuole, kääntyy, jotenkin vielä heti näkee missä olet ja taas tulee kp/ar:sta kuula suoraan päähän tietenkin. Itse vastaavassa tilanteessa ei edes tiedä että ammutaanko edestä/takaa/sivulta :).

Kuten sanottua niin tuo ampuminen tuntuu jotenkin aivan liian vaikealta siihen nähden mitä se oikeassa elämässä on tyylii 100m maaliin :). Deadmatseja koittanut pelata että saisi jotain tuntumaa ampumiseen, mutta toisaalta ne on ihan yhtä pilalla kun nekin täynnä noita 500 lvl tyyppejä joilla k/d ratio matsissa jotain 4-5x, viime pelissäkin 1 tyyppi teki 33% koko joukkueen tapoista. Eli niissäkin kuulaa vaan tulee jostain ja henki samantien pois, viime pelissäkin kuolin alussa 8 kertaa, vihun näin 2:ssa niistä ja ampumaan en ehtinyt laukaustakaan :).

Sampsan ylivoimaisella loottitaktiikalla toki pääsee aika helposti top 20, senkun vaan keräilee healeja ja boosteja jossain syrjässä niin phase 4 asti voi hyvin notkua blue zonella, sieltä kun tulee pelialueelle niin on helposti top20, yksi top2 sijakin on ja kun statseja kattelin niin voittaja tappoi "vain" 17 tyyppiä ko. pelissä, yhden vilauksen näin sen camo-puvusta mutta ajattelin että parempi olla ampumatta kun ei se kuitenkaan siihen kuole ja itse paljastaa asemansa. Hetken päästä kuului vähän askelia (niin mistä suunnasta :)) ja se oli sitten siinä.

Toisaalta jos kokeilee vähän aggressiivisempaa otetta ja hyppää tarkoituksella johonkin kaaoksen keskelle niin luokattoman usein käy niin ettei saa edes asetta käteen, tai jos saa niin se on joku videon revolveri jota kestää 30sec ladata. Videota katsoessa sitten tappaja hyppää tyyliin laskuvarjolla suoraan ikkunasta aseen päälle ja se on kourassa ladattuna ennenkuin itse on päässyt edes rakennukseen sisälle :). Ja jos aseen löytää niin joku vaan juoksee sisää ja ampuu suoraan päähän tullessaan jostain kulman takaa...

Koukuttava peli kyllä ja kun replayta katselee niin hauskasti voi kyllä porukka kulkea ristiin ja myöskin vihulainen voi näkyä ruudulla ihan selvästi mutta ilmeisesti sitä ei vain näe jos katseen/huomion on kohdistanut johonkin muualle - tässä tulee varmaan pääosa niiden oikeasti hyvien pelaajien ansioista eli näkevät nuo pienetkin jutut.

Melkein suosittelisin pelaa jonkun kokeemman kanssa kuka voi antaa vinkkejä. Ja juu ampuminen on vaikeaa. Itsellä ihan kohtuullisesti tunteja takana silti ei välillä osu ladon seinään kun ei vaan pysy ase hallussa. Ja äänet on tosiaan todella tärkeässä roolissa niin kyllä varmasti auttaa paremmat luurit. Myös se huomio että pelin äänien dynamiikka on aivan typerä ja ääniä pitää pitää aika lujalla että kulkee hiljaisemmat äänet, mikä johtaa siihen että en ihmettelisi jos peli on aiheuttanut aika suurelle joukolle jotain kuulon alentumia.
Siltikin en saa mistään muusta pelistä samoja kiksejä kuin tästä.

Muoks. Niin ja oma eka soolo kana tais tulla jossain 100h kieppeillä että saihan tuota rullata hetken. Tosin olen kyllä keskimääräistä paskempi FPS ampuja.
 
Muoks. Niin ja oma eka soolo kana tais tulla jossain 100h kieppeillä että saihan tuota rullata hetken. Tosin olen kyllä keskimääräistä paskempi FPS ampuja.

Eka solokana mulla tuli vasta 160 tunnin kohdalla. Yksi solokana on tullut ampumatta laukaustakaan eli ilman tappoja. Oli vielä aikana ennen botteja.
Taitaa niitä kanoja olla jo satakunta ja solokanojakin yli 50.
 
Kuten sanottua niin tuo ampuminen tuntuu jotenkin aivan liian vaikealta siihen nähden mitä se oikeassa elämässä on tyylii 100m maaliin :)
Pakko tarttua tähän, rynnäkkökiväärillä sarjan ampuminen 100m etäisyydeltä ihmisen kokoiseen maaliin on helppoa vai?
 
Kuten sanottua niin tuo ampuminen tuntuu jotenkin aivan liian vaikealta siihen nähden mitä se oikeassa elämässä on tyylii 100m maaliin :).
Harjoittelee DM-moodissa tuota sarjatulella ampumista. Ensin UMP45, jolla rekyylin hallinta kaikkein helpointa, siitä sitten siirtyy M416, AKM ja viimeisenä Beryl.
Äänistä kannattaa varmistaa että windowsista varmasti 2-kanavaisena äänet. Esim. mun Corsair Virtuoso heittää väkisin 8-channel, jolloin Pubg äänimaisema täyttä puuroa.
 
Pakko tarttua tähän, rynnäkkökiväärillä sarjan ampuminen 100m etäisyydeltä ihmisen kokoiseen maaliin on helppoa vai?
No siis tässähän ei osu yksikään kuti :), ei edes se eka puhumattakaan toisesta kun oikeassa elämässä ne pari ekaa on ’aina maalissa’. Toisaalta (pitkällä) sarjalla mitään järkeä ruikkia liipasin pohjassa tommosiin etäisyyksiin, mutta tässä pelissä se kyllä näemmä käytännössä onnistuu noilta paremmilta.

Eikä tässä osu edes 40 metriin sarjalla :)

Kaikillehan tuo on sama ei siinä mitään, mutta jos laitetaan vihervasemmistolainen pasifisti navy sealssien kanssa samaan kehään niin alkuasetelma on vähän vinoutunut…
 
@jinx1980 lvl 500 ei kerro tasosta mitään, ainoastaan kyseisen tilin pelituntien määrästä. Sanoisin että PUBG:ssa tarvitsee sen 1000h pelitunteja jolloin voidaan puhua että osaa ja ymmärtää pelin hyvin. Peli on uskomattoman vaikea ja mitä pidemmälle aika kuluu niin tasoerot kasvavat aloittelija ja veteraanin välillä.

Suosittelen että katsot ääniasetukset kuntoon (windows äänet stereolle ja hrtf pelistä päälle), kuulokkeet kuntoon, tarkastat että senssi on kohdillaan (alentaa senssiä jos ei meinaa ase pysyä lapasessa) ja valitset helposti käsiteltäviä aseita kuten ump ja mini.

Alla vielä linkki PUBG movementtiin joka on hyvä olla hallussa.

 
Pärjääkö tämmösessä pelissä ihan tavallisilla halpis-stereo (3,5mm plugi) kuulokkeilla vai jääkö jotain kuulematta, äänien suuntien hahmottaminen tuntuu ainakin itsestä täysin mahdottomalta silloin harvoin kuin mitään ylipäänsä edes kuuluu? Ilman kuulokkeita homma oli täysin mahdotonta. Pikkusen pelaillut ja sellainen fiilis että joko itse ei osaa yhtään tai muilla on se kuuluisa 5. vaisto. Replaytakin koittanut katsella ja tutkia mutta ei niistäkään kyllä lähellekään aina selviä että miten joku voi käytännössä melkein tietää että missä olet. Toki tappaja on yleensä joku 500 lvl tyyppi niin kaipa se sitten vaan on sitä kuuluisaa pelikokemusta.

Minullakin meni aika pitkään, että hahmotti mistä äänet tulee, jotenkin luotien osumisäänet hankaloitti sitä jne. Jossain vaiheessa tuon sitten vaan oppii. Lisäksi sanoisin, että ellet pelaa todella hiljaisessa tilassa niin suljetut kuulokkeet ovat paremmat pubgiin kun nuo askeleet eivät todellakaan ole kovin äänekkäät ja hukkuu helposti taustameluun. Jotkut käyttää lisäksi äänikompressoreita tai korostavat erikseen askelien taajuuksia, mutta tuo on imo jo huijaamista.
 
Kyllä huvittanut kovasti viime aikoina, aivan pöyristyttäviä tilanteita tullut nyt eteen kun peli tuli ilmaiseksi, aina tottunut että siellä loppukähinöissä kovaa kaveria vastassa, niin nyt on pitänyt kyllä aika ajoin ihan silmiä räpytellä että mitä just tapahtui. :) Mutta mukavaa vaihtelua, voisi sanoa jopa että piristysruiske ettei siellä aina se 3k tunnin hikimestari ole vastassa ja totta tosiaan omalla tavallaan myös vaikeuttaa kun ei pysty niin selvästi lukemaan tilanteita kun ennen.

Ja hyvä vinkki noihin ääniin myös että jos mietittyttää että kuulinko just askeleen,niin erittäin harvoin ne on harhoja olleet.
 
Ihan mielenkiinnosta, eikö tässä ole nykyään ranked? Eikö sitä pelaa kukaan, kun tuntuu että kaikki puhuu siitä kuinka peli muuttui nyt f2p pelaajien myötä jonkun verran? Sillä vain kun käsitin että ne f2p pelaajat ei pääse rankediin.... ?
Vähän vaan hämmentää, kun jos oikein muistan aiemmin oli kauhea poru siitä kun casual puolella oli taas sitten botit. Tietty siitä kovasti aikaa, tässä on varmaan muuttunut noi kuviot niistä ajoista.
 
Ei sitä jaksa kun normissakin on ihan riittävästi pelaajia... Kattelin statsit niin yhdessä matsissa ollut ~10% botteja, muuten niitä on ollut 0-4%, eli ei niin mitään vaikutusta. Pitkän tauon jälkeen kiva pelata ja f2p muutos tuonut paljon uusia pelaajia jotka eivät pelaa "oikein" ja se on hyvin virkistävää vaihtelua ja pelaaminen on yksinkertaisesti hauskaa. Vähän niinkuin silloin ennen :)

Jätän mielelläni rankedin niille e-peenin kiillottajille, joita se kiinnostaa. Ranked tekee helposti sen että alkaa kiinnostaa se oma sijoitus -> pelataan "tosissaan" -> vituttaa kun vanha ei osaa -> "typerä & lapsellinen peli"-ragequit.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kuten sanottua niin tuo ampuminen tuntuu jotenkin aivan liian vaikealta siihen nähden mitä se oikeassa elämässä on tyylii 100m maaliin :). Deadmatseja koittanut pelata että saisi jotain tuntumaa ampumiseen, mutta toisaalta ne on ihan yhtä pilalla kun nekin täynnä noita 500 lvl tyyppejä joilla k/d ratio matsissa jotain 4-5x, viime pelissäkin 1 tyyppi teki 33% koko joukkueen tapoista. Eli niissäkin kuulaa vaan tulee jostain ja henki samantien pois, viime pelissäkin kuolin alussa 8 kertaa, vihun näin 2:ssa niistä ja ampumaan en ehtinyt laukaustakaan :).
Äänet on toteutettu hyvin mutta voi ne bugittaakin, mulla laukaukset on kuulunu joskus monona. Se äänekäs korkea napsahdus tulee ohi lentävästä luodista ja voi kuulua mistä vain, kun taas aseen laukausääni kuuluu hitusen myöhemmin sieltä mistä ammuttiin. Tuota eroa on hankala erottaa aluksi, varsinkin kun luodit napsuu äänekkäästi ohi vasemmalta ja oikealta. Tarkkaa sijaintia kauas ei voi oikeastaan tietää äänistä ja jos vihua ei näy siellä suunnassa kannattaa olettaa että se on juuri silloin piilossa ja parhaimmassa suojassa mitä laukauksen suunnassa oli.

Sarjatulen ampuminen 50 metriin on siinä ja siinä, joskus siltä etäisyydeltä tulee tuurilla tappo mutta monesti olisi tehokkaampaa ampua kertalaukauksia. Pelasin 2600 tuntia io-techin porukan kanssa ja silloin tuli harjoiteltua practicessa sarjatulen ampumista seiniin kun odottelin että vapautuu paikka squadiin. Loppuaikoina suosikkipyssy oli UMP ku siihen löytyi aina kaikki lisäosat ja 3x sarjat alkoi onnistumaan kauas. Ihan sama vaikka piti osua pari luotia enemmän kuin rynkyllä koska sillä pyssyllä ne tappavat luodit sai osumaan.

Lopetin vähän sen jälkeen kun botit tuli, mutta vois alottaa uudestaan. Siirtymiset ja loppupeli oli suosikkeja, kun niissä sai miettiä missä on turvallisinta ja mistä vihut todennäköisesti tulee. Loppurinkien kill feedin ja aseiden äänien kuuntelemista sai "hyvän" käsityksen mitä tapahtuu, laukauksen kuuluessa sielläpäin on ainakin kaksi vihua, jne. Jos taas ei kuulu laukauksia niin sitten siellä on vain yksi vihun tiimi, ja jos ei ollukkaan nniin sitte se olikin turvallinen suunta. :D

Paras battleroyale.
 
Ei sitä jaksa kun normissakin on ihan riittävästi pelaajia... Kattelin statsit niin yhdessä matsissa ollut ~10% botteja, muuten niitä on ollut 0-4%, eli ei niin mitään vaikutusta. Pitkän tauon jälkeen kiva pelata ja f2p muutos tuonut paljon uusia pelaajia jotka eivät pelaa "oikein" ja se on hyvin virkistävää vaihtelua ja pelaaminen on yksinkertaisesti hauskaa. Vähän niinkuin silloin ennen :)

Jätän mielelläni rankedin niille e-peenin kiillottajille, joita se kiinnostaa. Ranked tekee helposti sen että alkaa kiinnostaa se oma sijoitus -> pelataan "tosissaan" -> vituttaa kun vanha ei osaa -> "typerä & lapsellinen peli"-ragequit.


Tuo ranked osuus on varmasti joidenkin kohdalla just noin, mutta itselle se on kyllä mahdollisuus pelata perhanan jännittäviä ja mielenkiintoisia matseja itseään parempia vihollisia vastaan. Joutuu välillä tosiaan miettimään miten tilanteista selviää kun ei ampumalla pärjää. Ja tietty monesti me hävitään, mutta ei aina, välillä parempi strategia vie pidemmän korren ja piru että on kivaa. Vaatii tosin kyllä tutun peli porukan ja samanlaisen pelityylin. Randomien kanssa ranked on aika raskasta.
 
Normaali modessa on liian verkkainen tahti omaan makuun ja taso liian heikkoa. Monipuolisempi pelimuoto se toki on jossa on helpompi toteuttaa itseään.
 
Onko tässä jotain alueita joista löytyy parempaa kamaa vai ihan randomilla kaikki?

Ihan hauskalta tämä vaikuttaa näin nyypälle. Vähän liian nopeasti vaan alue tiivistyy omaan makuun.
 
Onko tässä jotain alueita joista löytyy parempaa kamaa vai ihan randomilla kaikki?

Ihan hauskalta tämä vaikuttaa näin nyypälle. Vähän liian nopeasti vaan alue tiivistyy omaan makuun.
Randomilla tulee, mutta tietty enemmän/isompia taloja = enemmän loottia.
Loottibokseista(ne taivaalta tippuvat) sitten antaa aseita mitä ei muualta saa + aina lvl3 suojat.

1600h takana ja kyllä tätä mieluiten pelaa hyvällä porukalla rankedin puolella.

Ja suosittelen rankedia heti kun vaan levelit antaa myöten, siellä saa paremmin oman tasosta peliseuraa. Ei tuu pronssitasolla pro-ukkoja vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pari vuotta taukoa kyseisestä pelistä ja nyt pitkästä aikaa löin pelin tulille. Ihmetyttää, että alkuun oli käytävä nämä pakolliset trainingit. Ne kun sain suoritettua kumminkaan ei ole mahdollista valita karttaa. Onko tämä kartanvalintamahdollisuus poistunut jonkin päivityksen yhteydessä ja nyt mennään peleihin vain satunnaisella kartalla?
 
Pari vuotta taukoa kyseisestä pelistä ja nyt pitkästä aikaa löin pelin tulille. Ihmetyttää, että alkuun oli käytävä nämä pakolliset trainingit. Ne kun sain suoritettua kumminkaan ei ole mahdollista valita karttaa. Onko tämä kartanvalintamahdollisuus poistunut jonkin päivityksen yhteydessä ja nyt mennään peleihin vain satunnaisella kartalla?


Joo, karttaa ei voi valita enää. On ollut jo kauan noin.
 
Pari vuotta taukoa kyseisestä pelistä ja nyt pitkästä aikaa löin pelin tulille. Ihmetyttää, että alkuun oli käytävä nämä pakolliset trainingit. Ne kun sain suoritettua kumminkaan ei ole mahdollista valita karttaa. Onko tämä kartanvalintamahdollisuus poistunut jonkin päivityksen yhteydessä ja nyt mennään peleihin vain satunnaisella kartalla?

Jep, karttaa ei ole voinut enää hetkeen valita mikä on kyllä sääli. Aika monesti peli tyrkyttää nykyään Miramaria mikä on ainakin omasta mielestä tylsin kenttä näistä nykyisistä.
 
Pidempi tauko on ollut itselläkin tästä pelistä, lopetin aikoinaan lähinnä sen takia etten pärjännyt. Kävi tylsäksi kun kuolema tuli aina yllättäen eikä edes tiennyt mistä.
Nyt aloin taas pelailla kun peli muuttui f2p ja ajattelin, että jos taso olisi lähempänä omaa tasoa eli laskenut :lol: Ja aika kivasti nyt sujuukin, yleensä olen ollut siinä 10 parhaan joukossa ja pari kana-ateriaakin on tullut.
Mutta, olikos tässä jo aiemmin käytössä friendly fire? En kyllä muista aiempaa. Pari kertaa on nyt tullut tuohonkin ihmeeseen tutustuttua: ensimmäisellä kerralla tiimikaveri osui vahingossa kun molemmat liikkuvasta autosta ammuttiin. Minä olin siis etupenkillä ja kaveri takapenkillä ja onnistui ampumaan minua. Toinen kerta sitten oli oudompi: duo pelissä kaveri tyhjensi lippaan ilman syytä selkään ja loottasi kamat kun olin kuollut. Ikävä ja yllättävä kokemus. Kyseessä siis ihan joku random tiimikaveri.
 
En tiedä onko aiemminkin ollut ketjussa puhetta, mutta mieluisten kamojen löytäminen tuntuu todella helpolta nykyään vrt. muutama vuosi sitten. Oli aika pitkä tauko pelaamatta tätä peliä, joten en osaa sanoa milloin tämä muutos on tapahtunut, vai onko aika kullannut muistot. Ei oikeastaan ole enää peliä, jossa sinulla ei ole kakkosen suojat, pulttilukko + M416 herkuilla, 4 fakkia, 8 boostia ja heitteet ihan 5 min lootin jälkeen. Oikeastaan snipusilun löytyminen on ainoa, joka "palkitsee" nykyään. Voi hypätä paskaankin paikkaan ilman pelkoa, että joutuu vetämään P92:lla loppupelin.
 
Sitä aseiden ja varusteiden spawnausta on taidettu säätää useampaan otteeseen tässä vuosien varrella. Nykyisin saa olla todella huonoa tuuria, että kakkosen kamoja ei löydy.

Tosin sellaisiakin pelejä on.

Toinen mitä tuntuu tapahtuvan nykyisin usein on, että tavaraa X löytyy useampia kappaleita ja sitten esimerkiksi tähtäimiä ei löydä mistään.

Seuraavassa pelissä löytyy sitten kaikkea tarpeellista, mutta reppua ei löydy...

Mutta yleensä toi on ihan ok balanssissa.
 
Loottien määrää on säädetty päivitysten myötä useaan otteeseen ja kenttienkin välillä lootin määrässä on suuria eroja.
 
Pääsin yli kehtaamisongelmastani, asensin Discordin ja liityin PUBG Finland kanavalle. Huomattavasti helpompaa kommunikoida suomeksi tiimissä ja muutenkin miellyttävämpi pelikokemus kuin random ulkomaalainen mölötys tai radiohiljaisuus.
 
Myös tämän foorumin discossa on yleensä hyvää ja leppoisaa peliseuraa. Ja omalla tasolla ei ole mittää väliä kuha osaa olla ihmisiksi.
 
Free to playn myötä tullut tätä vähän pelailtua ja onhan tämä kova peli. Top kymppiin on päässyt parhaiten pelaamalla väärin, eli jäämällä johonkin ullakolle vertailemaan red dotin ja holon eroavaisuuksia liian pitkäksi aikaa ja sitten juoksemalla sinistä seinää vastaan alueelle samalla itseään raivoisasti kääriten tahi lääkiten. Vihollisen kohdatessa paras taktiikka tuntuu olevan täydellinen paikalleen jähmettyminen ja sitten kun vihu on ristikon kohdalla liipasimen painaminen. Kaikki pro pelaajat varmasti osaavat arvostaa kyseistä lähestymistapaa.
 
Free to playn myötä tullut tätä vähän pelailtua ja onhan tämä kova peli. Top kymppiin on päässyt parhaiten pelaamalla väärin, eli jäämällä johonkin ullakolle vertailemaan red dotin ja holon eroavaisuuksia liian pitkäksi aikaa ja sitten juoksemalla sinistä seinää vastaan alueelle samalla itseään raivoisasti kääriten tahi lääkiten. Vihollisen kohdatessa paras taktiikka tuntuu olevan täydellinen paikalleen jähmettyminen ja sitten kun vihu on ristikon kohdalla liipasimen painaminen. Kaikki pro pelaajat varmasti osaavat arvostaa kyseistä lähestymistapaa.

Tuohon vaikuttaa myös se, että aika suuri osa pelaajista hotdroppailee ja kuolee alussa jolloin alueen reunalla on yleensä aika hyvin tilaa. Paikallaan oleva pelaaja on hyvälle pelaajalle kyllä aika helppo tapettava.
 
Tuohon vaikuttaa myös se, että aika suuri osa pelaajista hotdroppailee ja kuolee alussa jolloin alueen reunalla on yleensä aika hyvin tilaa. Paikallaan oleva pelaaja on hyvälle pelaajalle kyllä aika helppo tapettava.

Mä olen aika paljon puskien sisällä piilossa jos mahdollista. Tämä on ollut toimiva taktiikka koska olen huono ampumaan. Refleksit liian hitaat ja ei oikein osukaan. Monet pelaajat liikkuvat edestakaisin kun ovat pitkään samassa kohdassa etteivät snaipperit osu niin helposti. Tässä on vaan se haittapuoli että liikkuva on helppo havaita. Paikallaan olevaa on vaikeampi havaita. Tietty sitten kun havaitaan niin on nappi otassa:)
 
Tuli tossa lopetettua jo koska PUBG on terveydelle haitallista, mutta pidän FullHD resoa 49" 4K-näytössä (vanha ei näe ilman isoa näyttöä ja koneen rauta on wanhaa...) Tuo tekee sen että kun itse pysähtyy niin näkee kaiken liikkeen heti ja voi alkaa hakemaan sitä tähtäimeen. En mä silti mihinkään osu kuin joskus karkilla, mutta se tuntuu riittävän aika pitkälle :cool2:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom