Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Tuli pitkästä aikaa taas tätäkin pelattua. 10 erää pelasin ja joka kerta tämä aavikko kenttä, ei ole omasta mielestä onnistunut kartta. Kaveri parhaalla scopella voittaa käytänössä aina, jossain vaihessa pakko juosta aavikolla vailla suojaa.
Squad moodia pelasin ja vähemmän yllättäen missään erässä ei puhuttu englantia, kiinaa pitää opetella jos haluaa kommunikoida muiden kanssa...
 
Tuli pitkästä aikaa taas tätäkin pelattua. 10 erää pelasin ja joka kerta tämä aavikko kenttä, ei ole omasta mielestä onnistunut kartta. Kaveri parhaalla scopella voittaa käytänössä aina, jossain vaihessa pakko juosta aavikolla vailla suojaa.
Squad moodia pelasin ja vähemmän yllättäen missään erässä ei puhuttu englantia, kiinaa pitää opetella jos haluaa kommunikoida muiden kanssa...

Kiina nyt sattuu olemaan maailman puhutuimpia ellei jopa puhutuin kieli joten sitä kannattaa opetella jo ihan senkin takia.
 
Cyka blyat jne :D

En itekkään niin miramarista välitä, mutta aika hyvin siinäkin saa piilossa mentyä kun jaksaa huomioida maaston. Niihin pieniinkin uomiin ja painanteisiin pääsee piiloon ja niitä pitkin huomaamatta kulkemaan.
 
Miksi porukka valittaa että uudessa mapissa liikaa loottia?
Eiköhän tekijöiden tarkoitus ollutkin tehdä "arcademaisempi" ja tiiviimpi kokemus, ja lisäksi siinä mielessä tasapainoinen kaikille
että noita parempiakin aseita on nopeammin käsillä. Eli jos joka jätkällä on lopussa 3-liivit ja M4 niin hyvä niin,
sitä lootin puutetta ja huonoa arpaonnea on kyllä riittävästi muissa mapeissa.

Uuden mapin idea on olla lähempänä perinteistä Deathmachia tai last man standing fps:ää, battle Royal- mausteilla.

Toinen kysymys on että miksi porukka olettaa että osittain teksturoimattoman ja muutenkin keskeneräisen closed alpha kentän lootti edustaa jotenkin lopullista versiota? Ainakin Shroud kommentoi että Miramarin ensimmäisissä testiversioissa oli ihan sama tilanne eli loottejä oli runsaasti saatavilla eikä käytännössä mitenkään optimoitu kenttään ja julkaisu/nykyversiossa tilanne on kovin erilainen. Pikkukentän osalta joudutaan toki muutenkin miettimään aika monta asiaa uusiksi eli voi olla että lootti jää tuon tyyppiseksi tai sitten ei. En kuitenkaan tekisi mitään johtopäätöksiä vielä nykyversiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen kysymys on että miksi porukka olettaa että osittain teksturoimattoman ja muutenkin keskeneräisen closed alpha kentän lootti edustaa jotenkin lopullista versiota? Ainakin Shroud kommentoi että Miramarin ensimmäisissä testiversioissa oli ihan sama tilanne eli loottejä oli runsaasti saatavilla eikä käytännössä mitenkään optimoitu kenttään ja julkaisu/nykyversiossa tilanne on kovin erilainen. Pikkukentän osalta joudutaan toki muutenkin miettimään aika monta asiaa uusiksi eli voi olla että lootti jää tuon tyyppiseksi tai sitten ei. En kuitenkaan tekisi mitään johtopäätöksiä vielä nykyversiosta.

Niin, totta toki töriset. Alphahan tuo. Miksi minä valitan lootista keskeneräisen mapin kohdalla? (toki sie et valituksesta puhukkaan vaan olettamisesta mutta,) Eipä mulla parempaakaan tietoa nyt ole tästä mapista ja tämän toimivuudesta, onko se niin että ko son closed alpha niin siitä ei saa kommenttia heittää? En usko/toivo että tuo on vielä lähellekkään lopullisessa muodossaan, mutta sehän on uskon/toivon asia. Mahtaako siitä faktaa olla mitä tuosta tulee oikein kellään vielä? Minusta tuo ei tuonansa toimi MINUN makuun, mutta niinku tuossa aiemminki tuumannu että kyllä se vaihteluna virkistää. Tulkoon tuotantoon minun puolesta vaikka heti, ei ees nuo muutamat puuttuvat tekstuurit isosti häirinny.

Mutta jos tämä tulee ilman sitä mappivalintaa niin sitte saattaa vähän ahistaa. Tätä voi pelata mapin-kaks illassa, mutta vanhat vie voiton. Mutta niihän son että toinen tykkää siitä tyttärestä ja toinen äitistä
 
Viimeksi muokattu:
Tää on toivottavasti ainakin suht hyvä treeniä haulikoiden käyttöön... :D Yleensä niitä ei tule käytettyä muuta kuin alussa & joskus harvoin sisätiloissa. Joku ehdotti Redditin puolella myös western modea eli pelkät winchesterit & revolverit käytössä Miramarissa. Kyllä sekin kelpaisi :D
Länkkärimoodista tosin puuttuisi kaikkein olennaisin eli hatut. Jos Miramariin lisäisi erivärisiä stetsoneita, jotka vielä vaikka toimisi ykköstason kypärinä, niin en enää muuta pelaisikaan.
 
Voisiko Savagessa paljon loottia joka paikassa olla jonkinlainen datan kerääminen?
Keräävät statsit että mistä, mitä, ja paljon kamaa nostellaan. Säädetään tuota pitkin mapin betaa, ja sitten julkaisussa on siihen perustuvalla datalla tehty loot hotspotit yms. Livessä oltais myös enemmän siellä nykyisten mappien loottitiheydessä, toki suhteessa koska pienempi kartta.

Mietin vaan jos shroud sanoi että lootin määrä oli Miramarin testeissä myös korkeampi.
 
Uskon että tuo lootin korkea määrä on vain testi. PUBG haluaa selvästikin keksiä uusia pelimuotoja houkutellakseen uusia / erilaisia pelaajia sekä pitääkseen nykyiset pelaajat kiinnostuneita, niin varmaan katsovat miten porukka tykkää tämän kaltaisesta pelimoodista ja tekevät sitten päätöksiä sen perusteella. Voi toki olla että keräävät statseja samalla, kuten tekivät Miramarissakin.

Uskon että tämä on myös syy siihen miksi välillä tulee normaalissa pelissä Erangelia taikka Miramaria kohtuullisen paljon eikä ole mappivalintaa. Painottavat mappia mihin tehty muutoksia tai josta halutaan enemmän dataa, jotta saavat palautetta / statseja nopeammin tehdyistä muutoksista.
 
Mietin vaan jos shroud sanoi että lootin määrä oli Miramarin testeissä myös korkeampi.

Olihan se, pecadon nyrkkeilyareenalta sai koko squadille kolmosen kamppeet :D
Nythän sieltä ei saa ku hätinä yhden kolmosen tavaran.
 
Tuli pitkästä aikaa taas tätäkin pelattua. 10 erää pelasin ja joka kerta tämä aavikko kenttä, ei ole omasta mielestä onnistunut kartta. Kaveri parhaalla scopella voittaa käytänössä aina, jossain vaihessa pakko juosta aavikolla vailla suojaa.
Squad moodia pelasin ja vähemmän yllättäen missään erässä ei puhuttu englantia, kiinaa pitää opetella jos haluaa kommunikoida muiden kanssa...

Tuu IO techin discordiin pelailee niin ei tarvii osata ku härmää ;)

Se on totta et miramarissa scopet on tärkeitä mutta jos 4x ja rynkky ja suojaa ja healia niin on kyllä kaikki edellytykset voittaa. Alue saattaa kusta pahasti mutta sitä pitääkin siksi koittaa ennakoida. En kyllä ole itsekään minkään peltoaukealopetusten fani mutta kaikki muutkin sinne aukeelle yleensä joutuu.

https://discord.gg/xG5rmSy
 
Uskon että tämä on myös syy siihen miksi välillä tulee normaalissa pelissä Erangelia taikka Miramaria kohtuullisen paljon eikä ole mappivalintaa. Painottavat mappia mihin tehty muutoksia tai josta halutaan enemmän dataa, jotta saavat palautetta / statseja nopeammin tehdyistä muutoksista.

Toivottavasti ei. Early access oli tuota varten, nyt peli on eSports ready 1.0. Jos valmiissa pelissä täytyy maksaneiden asiakkaiden toimia karttamuutosten testaajina niin eipä vahvasti mene. Testiservuille riittäisi varmasti kiinnostuneita. :confused:

Todellakin toivon että Savagen julkaisussa tulee kartan valinta. Miramarin julkaisun aikaan peli oli pelikelvoton kun 95% peleistä oli Miramaria että PUBG Corp. saa dataa :geek::geek::geek::geek:
 
Onko muut kokeilleet War Lord, custom game modia? Eilen muutaman striimaajan kautta pääsi peleihin mukaan ja ehdottomasti jatkoon kyseinen modi.

Eli kyseessä ns. DM jossa lentokoneesta pudotaan aseen ja ykkösen suojilla, pienen rinkulan sisään. Siellä sitten ammutaan muita ja kuolemasta uuteen spawniin menee max. 30 sekunttia.
Omasta mielestä oli hauskaa ja saa eri aseille reeniä ja nopeaa toimintaa. Roundit asetuksista riipouen kestää 10-20 min.

Toki kehitettävääkin olisi, spawni tapahtuu lentokoneesta joten laskuvarjolla laskeutumisen aikana olet suojaton, tähän voisi ehkä kehittää suojat siihen asti kunnes laskeudut.
Aseetkin voisi vaihtelevasti spawnata eri lisäosilla valmiiksi. (Loottia kyllä löytyy)

Mukavaa oli sniper only pelit, sai juuri harjoitella nopeaa tähtäämistä ja pidempääkin laukausta liikkuvaan kohteeseen.
 


Tähän kyllä menee välillä hermo. :D Tähtäin keskellä naamaa ja johonki se kuti vaan katoaa. Replayssä ei näy, mutta zerotus oli asetettu kyllä sataan metriin, eli ei ole siitä kiinni. Onko PUBG:in servut edelleen niin paskoja, että ei rekisteröi osumia vai liekkö tolla pelaajalla ollut jotain yhteysongelmia?
 


Tähän kyllä menee välillä hermo. :D Tähtäin keskellä naamaa ja johonki se kuti vaan katoaa. Replayssä ei näy, mutta zerotus oli asetettu kyllä sataan metriin, eli ei ole siitä kiinni. Onko PUBG:in servut edelleen niin paskoja, että ei rekisteröi osumia vai liekkö tolla pelaajalla ollut jotain yhteysongelmia?

Osuit varmaan rintaan. Jos olisit ampunut toisen kerran niin se olisi kuollut.
ninja-e: Ja olit keskellä aukeata. Ota nyt edes se puu siihen viereen ja kurki sen takaa.
 
Osuit varmaan rintaan. Jos olisit ampunut toisen kerran niin se olisi kuollut.
ninja-e: Ja olit keskellä aukeata. Ota nyt edes se puu siihen viereen ja kurki sen takaa.
Oli ihan pakko käydä kattomassa replaystä vihun POV:ista ja ei osunut rintaan. Ei osunut siis mihinkään.
ej8nrc.jpg

Ja kyllä, tarkotus oli puun taakse mennä, kunhan saan toisen kaverin knockeihin. Näin tyypin vaan sen verran kaukaa hänen huomaamatta minua, ja aattelin ottaa "helpon" hedun pois. On tätä peliä tullu kuitenkin yli 700 h pelattua, että en nyt ihan nyypäksikään itseäni sanoisi. :)

Yksi peli sinne tänne eli ei tohon nyt maailma kaadu. :D Kunhan ajattelin muuten vaan jakaa, kun itse koin sen hauskaksi.
 
Replay:n perusteella vaikea sanoa mitään, kun ei ole 1:1 oikean tilanteen kanssa.
Plus zerotus 100m, en oikein videon laadun takia saa selvää mikä etäisyys on ruutujen mukaan?
 
Loottimääristä; jossain vaiheessa kun se uus 8x tuli testiservuille niin sitä oli loottina ihan älytön määrä eli testiservun luutit poikkeaa normista, kun idea on testaamisessa
 
Savagessa kuulemma otettu vaatteet pois loot tablesta ja niiden sijaan tulee pyssyjä. Tästä ilmeisesti johtuu aseiden suuri määrä.
 
Mikä näiden vaatteiden funktio edes on tässä pelissä? Kuinka moni noita rytkyjä ottaa maasta?
Savagessa kuulemma otettu vaatteet pois loot tablesta ja niiden sijaan tulee pyssyjä. Tästä ilmeisesti johtuu aseiden suuri määrä.
 
Ei mikään muu kuin visuaalinen. En ole ihan ymmärtänyt miksi niitä pitää olla maassa, muuta kuin hämäämässä silmää oikean lootin varalta. Lähinnä minusta tuntuu, että loottimiset tuntuisivat liian helpoilta, jos kaiken vaatelootin tilalla olisi aseita ja panoksia, ja toisaalta paikat liian autioilta, jos tilalla ei ole yhtään mitään.

Sen sijaan minusta pelissä saisi olla hieman enemmän oikeaa loottia, jolla tekisi jotain, edes minimaalisia buffeja eri asioihin. Esimerkiksi kaasunaamareilla ja ballistic maskeilla voisi olla joku ihan oikea funktio. Tai nyt kun pelistä ei voi muuten säätää bloomia, niin miten olisi aurinkolasit jotka ottavat kirjaimellisesti efektin pois? Tai jotkut ääntä jalankopinaa vaimentavat tossut... Tai jotain.
 
Kerran nostin vaatteet, tappamaltani ukolta.
Siitä kun saa yhden achievementin jos pistää kaikki toisen pelaajan kledjut niskaan.
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)

Se pitkä nahkatakki tulee lootittua kaveriporukalla, siitä on tullut vähän sellainen vitsi. :D Muuten ei kyllä tule lootittua noita, kun niitä ei edes FPP:ssä näe kun inventaarion "hahmon 3D model" on pois päältä.
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)
Ilmoittaudun. Nappaan aina takin mukaan, jos sellaisen löydän. Takit on hienon näköisiä, mutta omassa inventaariossa sellaista ei ole eikä viitsi hankkiakaan.
 
Toisten pelaajien vaatteiden nostamisen ymmärrän, voihan siellä olla joku erittäin pähee stetsoni otettavissa. Maassa olevia rytkyjä ei nosta kukaan, koskaan. Vai, ilmoittautuuko joku nyt sit? :)

Iliman muuta vaatteet pitää olla tyylikkäät. Nosta aina aurinkolasit, kaasumaskit jne. maasta ihan huvikseni.
 
Onks tuolla Test Servulla tosiaan niin ruuhkaisaa, kun kahteeen päivään en ole päässyt sinne?? Siellä taitaa olla jo se uus mappi
 


Ei ole tainut olla auki pariin päivään:vihellys: mikäli tässä tuota uuden mapin servua tarkoitettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Plus sehän oli experimental test serverillä. Ettei mene termit sekaisin. ;)
To-Pe yönä meni kiinni.
Aukeaa vielä uudestaan, ja jos veikata pitäisi niin heti ensi viikolla.
 
Tänään tuli sitten ekat cheaterit vastaan. Deathcamista kun katsoi, niin kaveri heittää kranaatin jo mäen toiselta puolelta juostuaan luotisuoraan mua ja kaveri kohti. Maattiin maassa eikä oltu päästetty ääntäkään tuota ennen. Tässä vaiheessa oli 7 pelaajaa jäljellä.

Replaystä tsekkasin, niin jannut vetää luotisuoraan vastustajalta toiselle ja näkemättä vilaustakaan rakennuksesta heittää cooked naden sisään yhtä aikaa ja tappaa toisen squadin. Viimeisenkin kaverin tappoivat niin, että suoraan meiltä suunta viimeistä kaveri kohti ja aseet (näkemättä vihollista) juuri oikeaan aikaan esille, nadea kiven taakse ja tappo.

Pojilla oli yhteensä 35 tappoa pelissä.

Laitoin ehkä 10 reportia, joten eiköhän nuo bannit saa.

Sääli, että juuri nyt tulivat vastaan, kun meinattiin kaverin kanssa saada eka chicken dinner. Pari vkoa peliä takana eikä voittoa vielä ole.

Hankala tajuta mitä kiksejä tuosta saa, kun cheateillä voittaa. Mikä idea tätä peliä on edes pelata, jos näkee kaikki viholliset kilometrien päästä kaikkien esteiden läpi?
 
Tänään tuli sitten ekat cheaterit vastaan. Deathcamista kun katsoi, niin kaveri heittää kranaatin jo mäen toiselta puolelta juostuaan luotisuoraan mua ja kaveri kohti. Maattiin maassa eikä oltu päästetty ääntäkään tuota ennen. Tässä vaiheessa oli 7 pelaajaa jäljellä.

Replaystä tsekkasin, niin jannut vetää luotisuoraan vastustajalta toiselle ja näkemättä vilaustakaan rakennuksesta heittää cooked naden sisään yhtä aikaa ja tappaa toisen squadin. Viimeisenkin kaverin tappoivat niin, että suoraan meiltä suunta viimeistä kaveri kohti ja aseet (näkemättä vihollista) juuri oikeaan aikaan esille, nadea kiven taakse ja tappo.

Pojilla oli yhteensä 35 tappoa pelissä.

Laitoin ehkä 10 reportia, joten eiköhän nuo bannit saa.

Sääli, että juuri nyt tulivat vastaan, kun meinattiin kaverin kanssa saada eka chicken dinner. Pari vkoa peliä takana eikä voittoa vielä ole.

Hankala tajuta mitä kiksejä tuosta saa, kun cheateillä voittaa. Mikä idea tätä peliä on edes pelata, jos näkee kaikki viholliset kilometrien päästä kaikkien esteiden läpi?
Tuohon killcamiin/deathcamiin suoranaisesti ei voi luottaa kun se näyttää mitä sattuu.. Statseista voi päätellä jo vahvasti onko koodari vai ei kun niillä tuntuu esim headshot prosentit olevan +50 :)
 
Niin ja näillä on yleensä alle sata matsia pelattuna ja win rating yli 50%.
 
Tuohon killcamiin/deathcamiin suoranaisesti ei voi luottaa kun se näyttää mitä sattuu.. Statseista voi päätellä jo vahvasti onko koodari vai ei kun niillä tuntuu esim headshot prosentit olevan +50 :)

Kyllä se replaystä näkee, kun kaverit aina tappojen jälkeen ottavat suoraan suunnan seuraaville vastustajille ja näkemättä vilaustakaan tai kuulematta mitään ääntä ampuja ja heittelevät nadeja päälle. Meitäkin heittivät kranaatilla jo mäen toiselta puolelta ja me molemmat oltiin oltu liikkumatta jo pari minuuttia, kun odotettiin alueen pienemistä ja tähystettiin vihuja.

Viimeistä vihollistakin lähtivät tappamaan juoksemalla suoraan kohti läpi peltoaukean, vilkaisemattakaan sivulle, kun toisella puolella on taloja ja toisella ylämäki.
 
Kyllä se replaystä näkee, kun kaverit aina tappojen jälkeen ottavat suoraan suunnan seuraaville vastustajille ja näkemättä vilaustakaan tai kuulematta mitään ääntä ampuja ja heittelevät nadeja päälle. Meitäkin heittivät kranaatilla jo mäen toiselta puolelta ja me molemmat oltiin oltu liikkumatta jo pari minuuttia, kun odotettiin alueen pienemistä ja tähystettiin vihuja.

Viimeistä vihollistakin lähtivät tappamaan juoksemalla suoraan kohti läpi peltoaukean, vilkaisemattakaan sivulle, kun toisella puolella on taloja ja toisella ylämäki.

Toki joo joitan tilanteita näkee mutta monesti esim tähtäin on aivan eri suuntaa mihin ukko ampuu kun kattoo replayn.n Katoitko veijareiden statsit miltä näytti?
 
Toki joo joitan tilanteita näkee mutta monesti esim tähtäin on aivan eri suuntaa mihin ukko ampuu kun kattoo replayn.n Katoitko veijareiden statsit miltä näytti?

En vielä, mutta 35 tappoa rundissa, niin saa melko ässä olla ilman cheattejä. :D
 
Itselläkin tuli eilen eka varma koodari vastaan ja tulipahan tietysti juuri kun olin saanut elämäni kamat: ghillie, awp+8x, kolmoset suojat ja peli vasta alussa. Replaysta katsoen skannaili aika surutta vihuja talojen läpi
 
En vielä, mutta 35 tappoa rundissa, niin saa melko ässä olla ilman cheattejä. :D

Kyllä se mahollista on duolle tai sqadille ;) Muttta toki tuo käytös on epäilyttävää ja viittaa siihen että on ainakin se karttawallhack eli joltain tabletilta näkee kartasta kaikki vihut
 
Hankala tajuta mitä kiksejä tuosta saa, kun cheateillä voittaa. Mikä idea tätä peliä on edes pelata, jos näkee kaikki viholliset kilometrien päästä kaikkien esteiden läpi?

Pelinkehittäjä omalta osaltaan on syypää tuohon. Tapot ja sijoitus määrittävät sen paljonko pelin päätyttyä saa bp:tä. Bp:llä saa ostettua laatikoita, joista saa esineitä. Ja esineistä saa välillä hyvinkin paljon rahaa Steamin kauppapaikalla. Siinäpä se.
 
Pelinkehittäjä omalta osaltaan on syypää tuohon. Tapot ja sijoitus määrittävät sen paljonko pelin päätyttyä saa bp:tä. Bp:llä saa ostettua laatikoita, joista saa esineitä. Ja esineistä saa välillä hyvinkin paljon rahaa Steamin kauppapaikalla. Siinäpä se.

Ok, no sehän selittää.
 
Itsellä tuli eka kertaa (900h aikana) todennäköisesti varma huijari vastaan. 70 peliä AS servuilla käytännössä Solo/Duo alle 0.5 K/dlla ja kappas EU servuilla kaverilla sitten onkin 40 pelissä K/D 6+ :btooth: zhangslsw - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Kyseinen henkilö näki minut aikaisemmin hallin oikealla nurkalla jonne myös prefiretti ja kahdesti kaverista heillä ei ollut mitään tietoa ja äänistäkään eivät ole voineet päätellä tuota kaverin kiertoa kylkeen jonne kranaatti ländää täydellisesti, koska pääklä oli pommialue. Reportit kyllä lähti..
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Aika hieno cinematic trailer pelille.
Ei onneks yhtään tee nyt mieli pelata kun tuon katsoi. :btooth:

 
Montakohan peliä ehtii pelaan ennen kuin tulee bännit? Meinaan ei sitä riil mania ihan hirveesti keskimäärin per crate irtoa. Siis että jääkö tuossa oikeasti voitolle. Toki jos avaimet ostetaan kaikki varastetuilla luottokorteilla...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 383
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom