Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Nyt on löytynyt aika toimivat napit. Tällaiset muutokset tällä hetkellä:

CAPS LOCK = walk (toggle, ei hold)
SHIFT = sprint (hold) ja split stack
CTRL = crouch (toggle)
ALT = prone (toggle)
V = freelook
hiiren rulla vasemmalle = 1 (primary weapon)
hiiren rulla oikealle = 2 (secondary weapon)
etummainen peukalonappi hiiressä = firing mode
takimmainen peukalonappi hiiressä = map (toggle)
hiiren oikean laidan etummainen nappi = smoke
hiiren oikean laidan takimmainen nappi = stun grenade
T = bandage
Y = first aid kit
H = booster
§ = push to talk

Nyt olisi mm. Z, C ja B vapaana, jos keksisi jotain järkevää tarvetta.

Olisiko muuten mahdollista (ja sallittua) tehdä sellaista makroa, että kun painat jotain nappia (G- tai M-nappi, näppiksenä Logitechin G710+), niin ensin suoritetaan Insert ja samalla samaiselle napille bindataan Delete. Ja taas kun painaa, niin se bindaisi Deleten suoritettuaan nappiin Insertin. Näin voisi yhdellä napilla lisätä ja poistaa markeria omaan sijaintiinsa. Vastaavanlainen nappi voisi olla hyvä kranaateille. Eli että namiska kierrättäisi throwablesia vain sitä yhtä nappia painamalla.
 
Olisiko muuten mahdollista (ja sallittua) tehdä sellaista makroa, että kun painat jotain nappia (G- tai M-nappi, näppiksenä Logitechin G710+), niin ensin suoritetaan Insert ja samalla samaiselle napille bindataan Delete. Ja taas kun painaa, niin se bindaisi Deleten suoritettuaan nappiin Insertin. Näin voisi yhdellä napilla lisätä ja poistaa markeria omaan sijaintiinsa. Vastaavanlainen nappi voisi olla hyvä kranaateille. Eli että namiska kierrättäisi throwablesia vain sitä yhtä nappia painamalla.
Macrojen kanssa kannattaa sitten olla todella varovainen.
Logitechin omalla softalla jos saat jotain tehtyä, niin luultavasti fine. Luulisi että varmasti ok...
Tosin en ole itse katsonut pystyykö se millaisia tekemään, vaikka täältä G910 löytyy.

Sen sijaan softat mitkä ei ole jonkun tunnetun oheislaitevalmistajan tekemiä jättäisin koskematta.
Meinaan niistä on bannia heilunut.
Yksi on se Autohotkey tjsp, mutta se on ymmärrettävää koska sillä voi koodata ihan rekyylit pois..... se ei oikein riitä perusteluksi että "käytän sitä vain asiaan X", koska ei sellaista voi varmaan järkevästi erotella BattlEye puolella.
 
Macrojen kanssa kannattaa sitten olla todella varovainen.
Logitechin omalla softalla jos saat jotain tehtyä, niin luultavasti fine. Luulisi että varmasti ok...
Tosin en ole itse katsonut pystyykö se millaisia tekemään, vaikka täältä G910 löytyy.

Sen sijaan softat mitkä ei ole jonkun tunnetun oheislaitevalmistajan tekemiä jättäisin koskematta.
Meinaan niistä on bannia heilunut.
Yksi on se Autohotkey tjsp, mutta se on ymmärrettävää koska sillä voi koodata ihan rekyylit pois..... se ei oikein riitä perusteluksi että "käytän sitä vain asiaan X", koska ei sellaista voi varmaan järkevästi erotella BattlEye puolella.
Tossa tais olla ihan sellanen kyseessä, että toiminnolle valitaan joku random näppäin vaikkapa L joka on aika kaukana kädestä ja makrolle bindataan sitten vain tuo L näppäin. Eli pikkurillin viereiseen makroriviin saadaan toimintoja, koska ilman bindausta ei ainakaan omassa pelinäppiksessä saa suoraan makronäppäimiä tuolla pelivalikossa bindattua.
 
Tossa tais olla ihan sellanen kyseessä, että toiminnolle valitaan joku random näppäin vaikkapa L joka on aika kaukana kädestä ja makrolle bindataan sitten vain tuo L näppäin. Eli pikkurillin viereiseen makroriviin saadaan toimintoja, koska ilman bindausta ei ainakaan omassa pelinäppiksessä saa suoraan makronäppäimiä tuolla pelivalikossa bindattua.
Juu, ja itse olen Logitechin omaa softaa käyttänyt siihen että Shadowplay toiminnot on noissa "G-näppäimissä". Niille on bindattu joku absurdi yhdistelmä näppäimiä, niin ei ainakaan menee ristiin minkään kanssa.
Mulla siellä siis Shadowplay screenshot, last 5 min, ja manual start.

Juu, tuskin missään pelissä saa makronäppäimiä suoraan bindattu.
Tai no, ehkä joku on tehnyt valmistajakohtaisia säätöjä, kuten vaikka se että osa peleistä veivaa noita mun näppiksen valoja omalla logiikalla. Oliko joku GTA missä jos poliisit on perässä, niin funktionäppäimet vilkkuu poliisivaloina.
BF1 taisi tehdä sen, että jos kuolee muuttuu näppis punaiseksi tjsp.
 
Onko muilla ollut käynnistysonglemia pelin kanssa viimeaikoina? Eilen ei päässyt peliin koko illan aikana, startatessa tulee ne tekstit mitä normaalistikkin ja kerkeää vilahtamaan se lobbyruutu mutta vaihtuu samantein siihen Battlegrounds kuvaan missä äijä seisoo potta päässä.

Jos ei muu auta niin re-install tänään, kelasin jos on tuttukin ongelma. Itselläni toiminut mukisematta ihan noista pre 1.0 ajoista asti sama installi tähän päivään asti.
 
Onko muilla ollut käynnistysonglemia pelin kanssa viimeaikoina? Eilen ei päässyt peliin koko illan aikana, startatessa tulee ne tekstit mitä normaalistikkin ja kerkeää vilahtamaan se lobbyruutu mutta vaihtuu samantein siihen Battlegrounds kuvaan missä äijä seisoo potta päässä.

Jos ei muu auta niin re-install tänään, kelasin jos on tuttukin ongelma. Itselläni toiminut mukisematta ihan noista pre 1.0 ajoista asti sama installi tähän päivään asti.

Mulla teki tuota samaa edellisen ison pätsin aikaan, syynä oli discord. Senkun sammutti niin pääsi heti lobbyyn. Sen jälkeen sitten pystyi laittamaan discon takasi päälle. Nyt tosin korjaantunut tuo vika...
 
Siihen oli eilen jaossa testauskoodeja, mutta ne loppuivat jo. Tänään jaetaan vielä PUBG Finland Twitterissä koodeja n. 150 kpl, joten kannattaa olla valppaana, klikata seuraajaksi ja seurata tiliä: PUBG Finland (@PUBGFinland) | Twitter



Itse sain koodin, mutta jostain syystä väitti "invalid code"=ei toimi.

My Summer Car:in CrashCrashCrash koodikaan ei toiminut vaikka ennen ihan hyvin toiminut.
 
Tulipa testattua uutta mappia, koodin sain aamulla viralliselta sivulta. Pienempi mappi sopii hyvin eikä sekään haittaa että loottia löytyy paljon helpommin, voi keskittyä paremmin harjoittelemiseen. Kovin montaa paikkaa ei ole mihin kukaan muu ei laskeutuisi ja veneistä on hyötyä kun kartalla on kolme saarta joiden välistä pääsee ajamaan. Ei pääse yhtä helposti kämppäämällä top 10 kun pienemällä alueella on saman verran ihmisiä kuin toisilla kartoilla. Peli nopeutuu kun zone on tiedossa jo koneesta hypätessä ja liikkuu sopivan hitaasti. Ainakin ensimmäinen zone tuntuu tekevän aika vähän damagea. 4/5.
 
Onkohan tuota loottia saman verran kuin muissakin kartoissa, nyt vaan pienemmällä alueella niin tuntuu että sitä on helvetisti :confused:
 
No toivottavasti on saman verran ku pelaajiakin on. Muuten kuolis puolet alussa ilman asetta
 
Onkohan tuota loottia saman verran kuin muissakin kartoissa, nyt vaan pienemmällä alueella niin tuntuu että sitä on helvetisti :confused:
Serverin asetuksissa pystyy muuttamaan rinkulan ja joitain luutin asetuksia. Veikkaan että AR spawn rate on nyt 5x tai enemmän. Suojia löytyy alussa sen verran hintsusti että kuolema koittaa jo 1-3 luodista, eikä SMG:tä kannata edes nostaa matkaan kun seuraavasta huoneesta löytyy kumminkin rynkky. Voisivat oikeastaan poistaa tuosta kartasta SMG:t, pistoolit ja haulikot kokonaan kuten poistivat vaate spawnit, nehän on nyt turhia.

Hyvä puoli kartassa on että joka paikkaan kerkeää juosten ja metsässä on hauska edetä squadina.
 
Pari matsia testiservulla takana, ajatuksia on seuraavia: Liikaa loottia, olis jo melkein sama ko annettais jo lentokoneessa kaikille pyssyt mitä haluaa ja loppumattomat ammukset niin pääsis koko loottimisesta eroon. Eka rinkula näkyy jo lentokoneessa, siinä meni sitte taas yks rng vähemmäksi. Minusta tuo on ollu parempi systeemi ettet tiedä mihin tuo eka rinkula tulee, toki näin pienessä mapissa sillä ei niin isoa merkitystä ole, mutta kuitenki. Hyvin kuitenki pyörii omalla vanhalla myllylä, ehkä jopa hieman paremmin ko tuolla varsinaisen pelin puolella. Kaunis kenttä ja hyvin kasvillisuutta suojaksi, maastossaki muotoja ihan mukavasti. Paljon muuttuu peli kyllä tässä pikkumapissa, sitä en oikein osaa sanoa, tykkäänkö eli en. Vaihtelu kummiski virkistää, mutta jos tämä tuotantoon tulee nopeastikki, niin samalla sais tulla kyllä se mappivalinta.
 
Joo pidemmmän päällä käy tylsäks ku joka mökissä on vähintään kaks m4:Sta mutta kyllä muuten tykkään tuosta pienemmästä kartasta, intensiivisempää menoa ja pääse tuota ampumista harjottelee kivasti. Ja mitä pyörimiseen tulee nii ihellä pyörii huomattavasti huonommin tämä uusi kartta.
 
Pääseekö kasvillisuuden sekaan piiloon snipuja? Eniten ärsyttävä piirre Erangelissa, Miramarissa tuo ei niin häiritse. Kuulostaa vahvasti, että peli muuttumassa poispäin omasta mieltymyksestä. Tykkää pidemmästä erästä, jossa lopussa kohtaa erilaisia pelaajia edes hiukan eri varustein.

Pahasti näyttää, että ovat pilaamassa tätä yksinkertaistamalla.
 
Miten peli menee pilalle jos tulee yksi huomattavasti erilainen kartta? Etenkin jos myöhemmin tulee toivottavasti se map select?
Vai meinaatko että tämä loot malli tulisi joka karttaan? Veikkaisin että pienemmässä kartassa tuolla loot mallilla haetaan vielä erilaisempaa kokemusta, ja että ei ne vastaavaa tee isoihin karttoihin.
Map select ja pienempi kartta tai pari mahdollistaisi juuri sen että erilaisista peleistä tykkäävät viihtyisi pelin parissa.

Jos oikein muistan, jo tekeillä oleva neljäs kartta on 8x8km eli kuten pari ensimmäistä.
 
Tietysti vaihtelu virkistää. En yhtään epäile ettenkö tykkäisi tuostakin.

Silti, tulee mieleen, että vahva pelaajapopulaatio ei perusräiskinnällä tälle pelille tullut vaan nimenomaan pelin seikkailuelementillä.

Nyt vielä Special Eventiks malli, jossa medic -jutuilla voi ainoastaan hidastaa kuolemaansa, ei yhtään palauttaa. :)
 
Tietysti vaihtelu virkistää. En yhtään epäile ettenkö tykkäisi tuostakin.

Silti, tulee mieleen, että vahva pelaajapopulaatio ei perusräiskinnällä tälle pelille tullut vaan nimenomaan pelin seikkailuelementillä.
Joo tätä minäkin tarkoitin, edellinen viestini saattoi kuulostaa turhan negatiiviselta. Luuttaus, ja etenkin tapetun vihollisen luuttaus olivat isoja asioita joihin ihastuin silloin puoli vuotta sitten kun pelasin ensimmäistä kertaa. Onhan tässäkin kartassa samaa mutta aika minimaalisesti.
 
Joo tätä minäkin tarkoitin, edellinen viestini saattoi kuulostaa turhan negatiiviselta. Luuttaus, ja etenkin tapetun vihollisen luuttaus olivat isoja asioita joihin ihastuin silloin puoli vuotta sitten kun pelasin ensimmäistä kertaa. Onhan tässäkin kartassa samaa mutta aika minimaalisesti.

Se on kyllä totta, että ei paljon tarvinnut lootin takia jengiä tappaa ku tarvittavat rojut yleensä oli jo lyötynu ja toisekseen ei kyllä ollut yleensä oikein aikaakaan mennä rauhassa loottaamaan, ku henki aika herkässä jos jää pällistelemään..
 
Joo tätä minäkin tarkoitin, edellinen viestini saattoi kuulostaa turhan negatiiviselta. Luuttaus, ja etenkin tapetun vihollisen luuttaus olivat isoja asioita joihin ihastuin silloin puoli vuotta sitten kun pelasin ensimmäistä kertaa. Onhan tässäkin kartassa samaa mutta aika minimaalisesti.

Tämä. Myöskin en ymmärrä miksi useimmat puhuu sen puolesta että kaikkien täytyy saada ase heti tai sitten tulee tapetuksi. Eikö se ole puoli hauskuutta että voi strategian juuri valita sen mukaan hyppääkö varmaan loottipaikkaan mutta vihujen keskelle, vai rauhalliseen paikkaan mutta kamojen kanssa täytyy improvisoida. Ainakin redditissä porukka on sitä mieltä että tyyliin metrin välein pitäisi olla pyssyjä.
 
Mulle ainaki on on tässä pelissä ollu tuo "pelin kaari" se hienoin juttu, alussa voi pelata rauhallisesti ja koittaa löytää sitä luuttia, sitte pikkuhiljaa alkaa jännitys nouseen ko lähtee eteneen pienempää rinkulaa kohti. Tappo sinne, toinen tänne, harvakseltaan kuitenki itellä, aika seiftillä tullee pelattua suurimmaksi osaksi. Sitte ko 10-15 jäljellä niin pumppu hakkaa ja jännitystä on ilmassa. Ja juuriki tämä aspekti oli se mihin aikanaan tykästyin tässä pelissä.

Tässä uudessa mapissa aika paljon tuosta on poissa. En sano että tämä pikkumappi huono olis, mutta helvetisti erilainen pelikokemus ko noissa kahessa ekassa, jotenki tuntuu että nopeampaa kaikkimullehetinyt-meininki on mitä tässä on haettu. Äkkiä parhailla kamoilla tappeleen, mielestäni aika sivussa tuosta alkuperäisestä konseptista. Toki ei se multa pois ole, mutta toivon kyllä että se map select tullee yhtä aikaa tämän mapin julkkarin kanssa. Muuten tulee kyllä exit to lobby vedettyä aika taajaan jos tätä mappia puskee vaikka nyt 5 kertaa putkeen, niinko se näyttää tuola pelin puolella olevan, eilen tais tulla putkeen 7 peliä miramaria.
 
Tämä. Myöskin en ymmärrä miksi useimmat puhuu sen puolesta että kaikkien täytyy saada ase heti tai sitten tulee tapetuksi. Eikö se ole puoli hauskuutta että voi strategian juuri valita sen mukaan hyppääkö varmaan loottipaikkaan mutta vihujen keskelle, vai rauhalliseen paikkaan mutta kamojen kanssa täytyy improvisoida. Ainakin redditissä porukka on sitä mieltä että tyyliin metrin välein pitäisi olla pyssyjä.

Joo kyllä tuota ehdottomasti pitäisi vähän balansoida uusiksi tuossa uudessa mapissa. Takaisin samaan suuntaan mitä vanhoissa on, koska ei sen pidäkään olla reilua ja sehän on parasta jos jollain winchesterillä voittaa jonkun rynkyn. Sitten tyytyväisenä käydä keräilee paremmat rojut talteen:cigar2:.
Vaan eipä tuo tosiaan valmis ole ja hommaa toivon mukaan säädetään vielä aika reilusti ennen julkaisua.
Kivaa rähinää tuolla uudessa mapissa on jokatapauksessa ollut!
 
Tämä hektisempi BR on itselle kyllä ihan eri pelimoodi, ja sinällään tervetullut. Parhaassa tilanteessa tulevaisuudessa on monta 4x4 ja 8x8 karttaa mistä valita.
 
Uusi kenttä on tosi jees. Enemmän actionia! Ensimmäinen peli kyllä päättyi kuolemaan 16 parhaan joukkoon...
 
Tuo on kyllä iso ongelma "alkumähinöissä" kun lagin takia pelaajat warppailee miten sattuu ja loottiminen on onnenkauppaa. Hieman pistää kysymään miksi pelaajamäärä on 100 jos peli kuitenkin alkaa kunnolla toimia vasta kun ensimmäiset 30-40 on tapettu.
 
Oletettavasti tekjiöillä toivo elää sen puolesta että ns. netcode saadaan kuntoon.

Hmmh, hassua. PUBG Twitter on nyt @PUBG, kun ennen se oli @PUBATTLEGROUNDS.
Nyt joku random jannu on tehnyt tolle aiemmalle tilin.
Kova kun "pubg twitter" Googlaus tietenkin tarjoaa edelleen sen vanhan handlen. :D
Joku siirtymäaika voisi olla ihan hyvä tapauksissa missä seuraajia yli X.
 
Seuraava eventti.
Miramarissa ja vaan haulikot, sekä toki melee. Level 3 armorit droprate 3x, kuin myös haulikoissa.
Vaan squads, ja EU:ssa saa valita FPP tai TPP.

Pakko sanoa että henk koht ei kiinnosta kyllä tämä nyt lainkaan. :D
Ehkä kuriositeettinä voi yhden pelin pelata.

 
Seuraava eventti.
Miramarissa ja vaan haulikot, sekä toki melee. Level 3 armorit droprate 3x, kuin myös haulikoissa.
Vaan squads, ja EU:ssa saa valita FPP tai TPP.

Pakko sanoa että henk koht ei kiinnosta kyllä tämä nyt lainkaan. :D
Ehkä kuriositeettinä voi yhden pelin pelata.



No nyt on kiinnostava, kunnon perseily meininkiä luvassa :D tuota on kyllä pakko pelata.
 
Mietin asiaa enemmän, ja perun kyllä aiemman sanomani. Kyllähän toi jonkun verran kiinnostaa, ja juuri tuon perseilyn takia. :D
Pakko huomenna pistää squad kasaan tuohon.
 
Paljon custom perseilyjä pelanneena nämä shotgun only, xbow only, crate only ja derbyt ovat juuri sitä parasta viihdettä :D
 
Miten nuo Twitch-starat, kuten esim. TSM_Viss ovat saaneet nuo varjot käytännössä nolliin? Itsellä on todella mustaa eikä varjossa olevia kyllä näy. Ei taida olla pelkkä brightness-säätö?
 
Ainakin Nvidian paneelissa on gamman säätö, varmaan myös AMD:n? Vaikuttaakos sellainen vain monitorille lähetettyyn signaaliin, vai
Eikös noista voi säätää "sääntöjen puitteissa" värikylläisyyttä yms myös.

Oletettavasti ainakaan striimerit ei käytä enää ulkopuolisia softia kuten ennen Reshade, kun taitaa estää pelin käynnistämisen ellei peräti bannia tule. Reshade varmaan tosin edelleen vain se ettei peli käynnisty?
Sellaisilla ainakin varmasti pysty radikaalisti vaikuttaa näkyvyyteen myös tuossa suhteessa. Reshadessa oli varmaan miljoona asetusta kun siitä kuvia nähnyt.
 
Itsellä vaan pelin brightness 100 niin näkee jotain talojen sisälläkin ym. Puun varjossa olevat viholliset näkyy myös paremmin. Oma näyttö tosin ei millään ultra kirkkaalla oo muutenkaan.
 
Miksi porukka valittaa että uudessa mapissa liikaa loottia?
Eiköhän tekijöiden tarkoitus ollutkin tehdä "arcademaisempi" ja tiiviimpi kokemus, ja lisäksi siinä mielessä tasapainoinen kaikille
että noita parempiakin aseita on nopeammin käsillä. Eli jos joka jätkällä on lopussa 3-liivit ja M4 niin hyvä niin,
sitä lootin puutetta ja huonoa arpaonnea on kyllä riittävästi muissa mapeissa.

Uuden mapin idea on olla lähempänä perinteistä Deathmachia tai last man standing fps:ää, battle Royal- mausteilla.
 
Jos porukka ei yksinkertaisesti halunnut pelimekaniikan muuttuvaan olennaisesti vaan haluttiin pelkästään pienempi mappi? En ole itse pelannut tuota mutten ole kyllä innoissani siitä, että kiväärejä on luokkaa kolmen metrin välein. Samapa tuo olisi jakaa kaikille täydet varusteet jo lentokoneessa niin ei tarvitsisi sitten lootata ollenkaan.
 
Jos mitään ei koskaan muuteta, ei mitään muita pelitiloja sitten tule koskaan eli siihenkö kaikki sitten olisi tyytyväisiä?
Kyllähän tuo silti vielä Pubgilta tuntuu, loottia on vain enemmän ja klausfobisempi tunnelma.


Koneessa kaikille aseet heti on hölmö ääripää sekin, kyllä mitä itse noita striimejä katsoin niin porukka aika täpinöissään että jännityksellä nuo lootit maasta nytkin keräsi.
Toisaalta nyt pitäisi pikkuhiljaa antaa lobbyyn mahdollisuudet pelaajalle/duolle/squadille mitä mappia halutaan pelata. Olen kritisoinut jo kauan sitä, että sitä ei saa päättää.
Eihän tässä enää betaa pelata (vaikka siltä se usein tuntuukin...:).
 
Jos porukka ei yksinkertaisesti halunnut pelimekaniikan muuttuvaan olennaisesti vaan haluttiin pelkästään pienempi mappi? En ole itse pelannut tuota mutten ole kyllä innoissani siitä, että kiväärejä on luokkaa kolmen metrin välein. Samapa tuo olisi jakaa kaikille täydet varusteet jo lentokoneessa niin ei tarvitsisi sitten lootata ollenkaan.
Edelleenkin sitä loottia pitää olla riittävästi sadalle pelaajalle. Lisäksi porukka tulee tiheämmin niin on se tavallaan vaadittua, että jokaisella pitäisi olla kohtuullinen mahdollisuus saada loottia. Otetaanpa esimerkki: hyppäät jommassakummassa vanhassa mapissa suht syrjään, jonne päädyt todennäköisesti yksin, loottaat parit syrjäiset mestat ja saat sen AR:n, melko todennäköisesti scarlin tai M4, kohtuullisesti healia ja jotkut, keskimäärin kakkosen suojat ja repun. Suuntaat kohti lopputaisteluita kohdaten satunnaisia vihollisia. Riippumatta siitä, onko viholliset lähteneet samalla taktiikailla tai selvinneet hotspoteista, on niillä silti AR/snipuosastoa kuten sullakin. Tossa uudessa mapissa saat vaan nopeammin tarvittavat kamat, joka sinänsä on ihan perusteltua sillä väkeä per pinta-ala on 4-kertainen määrä. Jos hyppäät hotspottiin niin toki silloin saat suhteessa helpommin kamat, jota en myöskään pidä huonona asiana.
 
Seuraava eventti.
Miramarissa ja vaan haulikot, sekä toki melee. Level 3 armorit droprate 3x, kuin myös haulikoissa.
Vaan squads, ja EU:ssa saa valita FPP tai TPP.

Pakko sanoa että henk koht ei kiinnosta kyllä tämä nyt lainkaan. :D
Ehkä kuriositeettinä voi yhden pelin pelata.



Tää on toivottavasti ainakin suht hyvä treeniä haulikoiden käyttöön... :D Yleensä niitä ei tule käytettyä muuta kuin alussa & joskus harvoin sisätiloissa. Joku ehdotti Redditin puolella myös western modea eli pelkät winchesterit & revolverit käytössä Miramarissa. Kyllä sekin kelpaisi :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 361
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom