Pizzan valmistus kotona, reseptit, tekniikat ja välineet

Vastaan itselleni ja muille pohtijoille. Löysin ratkaisun:

1. Taikina 1-2h pöydällä (tämä ennenkin kyllä ollut)
2. Käytä pyörittelyssä SEMOLAA tai DURUMjauhoja!

Tämän jälkeen pyörittely itsellä ainakin huomattavasti helpompaa. Lisäksi positiivisena yllätyksenä yksikään pitsa ei ole ollut enää palaneiden jauhojen takia kitkerää, koska durumjauhoja tarvii oikeasti tosi vähän käsittelyssä. Nyt ainoa pieni rajoite isomille lätyille on pienehkö lapio. Uuni vetäisi hiukan isompiakin.

Olin itsekin jo lähes menettänyt toivon, mutta vihdoin ratkaisu löyty :D en tajua miksen aiemmin kokeillut noilla, vaan taistelin karkeiden vehnäjauhojen kanssa.

IMG20260425164310.jpg
Mikä uuni?

Cozze 13" sähkö. Paistossa vielä hiukan hakemista. Yritän välttää palamista mustaksi asti niin välillä jää hieman vaaleaksi :D

Itse ku kovasti olen tehnyt leipiä juuresta niin oon tehny niiden käsittelyyn blendin duurumista ja karkeasta riisijauhosta (50/50). Ainakin kylmökohottamiseen toiminut hyvin (ei tartu taikina kuppien pinnoille) ja myös toiminut hyvin pitaleipien pyörittelyssä. (pitsaa ku en ole tehnyt pitkään aikaan mutta pitaleivät kuitenkin paistan pizza uunissa)
Hyvältä näyttää:p Niinkuin sanoin, yllätyin miten paljon noiden käyttö helpotti koko prosessia helpommaksi :D

Viimeksi muokattu:
Cozze 13" sähkö. Paistossa vielä hiukan hakemista. Yritän välttää palamista mustaksi asti niin välillä jää hieman vaaleaksi :D
On kyllä perhanan hyvän näköinen kotona tehdyksi. Pakko varmaan itsekin ostaa nyt kesällä joku sähköllä toimiva pizzauuni. Salamiksi muuten suosittelen testaamaan Kotivaran Napolin Salamia, on ihan helvetin hyvä pizzan päällä.

On kyllä perhanan hyvän näköinen kotona tehdyksi. Pakko varmaan itsekin ostaa nyt kesällä joku sähköllä toimiva pizzauuni. Salamiksi muuten suosittelen testaamaan Kotivaran Napolin Salamia, on ihan helvetin hyvä pizzan päällä.
Taikinan tein tällä (poolish 24h, bulkkina 24h ja vielä hetki palloina):
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=u7Hd6ZzKgBM&t

Eilen teki jo pizzaa mieli niin "varastin" puolet taikinasta ennen aikoja :D

Cozzen poistin 200e verkkiksen alesta. Noita pienempiä uuneja on tainnut useamminkin olla tuohon 200-250e tarjoushintaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 963
Jäsenet
82 784
Uusin jäsen
mangue

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom