Vertailitko Witt Etna Rotantea esimerkiksi powerissa myytävään Chef matteon 16" versioon?
Tuolla satasen hintaerolla, mikä Rotantessa on sen verran paljon parempaa, että kannatti laittaa? Alapoltin tuossa Etnassa on.. Onko muita syitä?
Itellä kahtelussa myös pizzauuni pyörivällä kivellä ja sillä kiinnostaa mitä noissa lisärahalla saa.
Wittiltä tuli tuo Piccolo rotante, joka tällä hetkellä kiinnostaisi.
Matteolla olen itseasiassa kerran paistanut ja veli sen omistaa.
Alapoltinhan on kova ominaisuus jos paistelee isomman erän lättyjä. Sen hyödyn huomaa jo 4 pizzan kanssa ja sit kun paisteleekin samalla kertaa 10+ niin alkanee olla vielä parempi hyöty. Toki jos yksinään paistelee niin silloin kivi kerkeää toipua hieman, mutta meillä kun paistellaan isompia määriä niin vaimo pyörittelee ja minä paistan.
Toinen mitä kiinnitin huomiota Matteossa vs. Etna on että Matteossa on suht matalalla liekki vs. Etna. Mietin nimittäin että olisiko Etnaan jopa mahku pistää Biscotto kiveä. Tämä ei tosin vielä ole niin innoksi asti noussut, että olisin tilaukseen pistänyt sellaista.
Tuosta Matteosta on kyllä taidettu tykätä tuolla Pizzanpaistajat fb ryhmässäkin.
Itsellä on aikaa tuosta Matteon käytöstä niin en ihan kaikkea muista.
Etnahan ainakin on iso laitos, ainakin Ooni 16 verrattuna ja taitaapi se (näin mutulla) olla isompi kuin Matteokin. Eli siihen kantsii varautua.
Jos mietit 13" ja 16" koon välillä niin mä sanoisin että suoraan isompi. Itse aikanaan mietin Oonin isomman ja pienemmän välillä ja onneksi päädyin isompaan. On se kivempi kun on tilaa vaikka teenkin 30 senttistä pizzaa maksimissaan. Tila uunissa helpottaa kuitenkin hieman.
Cozzellahan taitaa olla joku pyörivä uuni myös.
Näin summa summarum. Alapoltin tosi hyvä ja kivi on nopeasti lämmin sen ansiosta. Alapoltin on myös tosi hyvä jos isompaa määrää paistelee. Iso kokoinen, joten vaatii tilaa. Vielä tyytyväinen ostokseen ja ei kaduta että Ooni vaihtui. Pyörivä kivi on kyllä paistoa helpottava tekijä isosti.
Nyt kun tuli Elisan kautta 499 hintaan niin ei ihan niin kirpaissut 0 korkoinen ja ajatus maksaa toi kokonaan pois sit täs jossai välissä kuitenkin. Matteota on tainnut jossain välin saada lähemmäs 300 hintaankin eli siitäkin voi olla tarjousta.
Vähån sekalainen teksti tuli, kun ei aamukahvia vielä ole ottanut.