Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ohjekirjan läpi selaamalla varmaan löytyy suunnan vaihto ja kuinka se asetetaan oletukseksi. Paljon helpommalla pääset kun ruuvvaat tuosta moottorin kytkentäkotelosta vaan kannen auki va vaihdat kaksi johta ristiin.Olisko neuvoa miten taajuusmuutajan asetuksita onnistuu? Ei ole näyttöjä ja vanhan rikkinäisen johdotuksen mukaan johdotin ton nykyisenkin.
Jospa korjaisit sen vian minkä vuoksi lämpösulake laukeaa?
Joskushan nuo vanhetessaan herkistyvät tippumaan pois päältä - eli vika olisi silloin tuo osa. Olen käsittänyt, että mm. vanhat autojen vilkkureleet oli bimetallitermostaatteja (?) Väsyneellä releellä polttimon paloaika oli lyhentynyt huomattavasti.
Vastaavia kuitattaviasuojia olen nähnyt 5kW raksalämmittimissä. Niissä usein liittimet olivat löysiä/huonolaatuisia josta seurasi kuumeneminen ja johtuva lämpö rikkoi suojan ja käärvensi pätkän johtoa. Myös termostaatin/suojan läpi kulkeva virta oli aivan kestävyyden rajoilla. Uuden suojan vaihtamalla lämmitin kesti taas vuosia, enkä usko että vastusten virrat olivat kovin paljoa muuttunut.Tuollainen manuaalisesti kuitattava lämpösuoja toimii vasta siinä vaiheessa kun laitteessa on oikeasti vikaa ja seuraava askel olisi tulipalo. Samanlaisia löytyy monista muistakin lämmittimiä sisältävistä sähkölaitteista kuten kiukaista, pienemmistä usein löytyy lämpösulake.
Tuon lämpösuojan takana oleva komponentti on rikki jolloin laite ottaa liikaa virtaa, vika tulisi paikantaa ja korjata. Noita ei saisi edes itse kuitata juuri siitä syystä että se oikea vika jää selvittämättä.
Ei sulakkeen palaminenkaan ole vika vaan oire viasta.
Laukesi todennäköisesti siitä, että liian suurella kuormalla liian kauan päällä. Sen takia osasin sitä heti epäillä kun lakkasi lämpeämästä
Pölyä oli koko koneen takaosa täynnä, nyt tuli imuroitua kone sisältä sekä ulkoa huolellisesti vaihtoon se jokatapauksessa on menossa lähiaikoina, kun nykyään on enemmän pyykkiä ja tarvitaan useamminEi tuollaisen suojan kuuluisi käytöstä tippua pois. Onko mahdollisesti ilmanvaihtokanavat tms riittävän auki ja puhtaat? Noita on tullut vaihdeltua. Huono kontakti tai liian monta toistuvaa virhekäyttöä/kuittausta. Muistelen että jotkut oli leimattu 10A ja sitten takana on suoraan luokkaa 2 - 2.5kW vastus, eli "suunniteltu vanheneminen". Raksalämppäriin lisäsin kontaktorin väliin ja sitten kesti ikuisesti.
Jos se vanha suoja on ottanut osumaa niin vaikka täältä voisi kysellä löytyisikö sopivalla lämpötila-alueella uusi: KUITATTAVA TERMOSTAATTI 60°C (partco.fi)Pölyä oli koko koneen takaosa täynnä, nyt tuli imuroitua kone sisältä sekä ulkoa huolellisesti vaihtoon se jokatapauksessa on menossa lähiaikoina, kun nykyään on enemmän pyykkiä ja tarvitaan useammin
ohjekirjan läpi selaamalla varmaan löytyy suunnan vaihto ja kuinka se asetetaan oletukseksi. Paljon helpommalla pääset kun ruuvvaat tuosta moottorin kytkentäkotelosta vaan kannen auki va vaihdat kaksi johta ristiin.
Ekassa kuvassa on kolme punaista rengasliitinapikoa. Vaihdat niistä kaksi (2) keskenään ristiin, ei mitään muita toimenpiteitä. Todennäköisesti 7mm hylsy.
Ekassa kuvassa on kolme punaista rengasliitinapikoa. Vaihdat niistä kaksi (2) keskenään ristiin, ei mitään muita toimenpiteitä. Todennäköisesti 7mm hylsy.
Onko laittaa linkkiä valmistajan asennusohjeisiin? Kuulostaa vähän siltä, että ei tuo nyt ole oikein, tai ymmärrän jotain väärin. Miksi kamera ei menisi päälle, vaikka akkua ei ladata? Sehän sammuisi sillon myös kun auton sammuttaa, eikä akusta ole sillon mitään hyötyä.Osaako joku neuvoa, kun hommasin autoon kojelautakameran (lähinnä valvomaan pysäköintiaikaa sen jälkeen kun autoa tölvittiin), että miten ratkaisisi kytkennän. Ostin kameraa varten erillisen akkupaketin kameran valmistajalta ja kuvio on sellainen, että akku on johdotettu auton sulakerasiaan, ja kamera saa virran tuon akun kautta. Sulakerasian ja akun väliin laitoin akkuvahdin, joka syöttää virtaa kameran akulle vain kun moottori on käynnissä ja katkaisee virransyötön kun laturi ei lataa auton omaa akkua. Ongelmani on nyt sellainen, että kameran akussa on joku älykäs BMS, joka estää akun lataamisen jos sen lämpötila on liian alhainen. Olen kuitenkin ajatellut, että olisi kiva jos kamera käynnistyisi heti kun lähtee ajamaan vaikka akku olisi vielä kylmä, jolloin kylmyyden takia se ei vielä lataudu eikä siten myöskään syötä virtaa kameralle. Eli siis käytännössä pitäisi heittää joku ohituskytkentä akkuvahdilta suoraan kameralle, mutta eikö silloin ikään kuin oikosulje akun? Jostain luin, että diodeja ei suositella tuohon, en tosin tiedä miksi. Vai pitäisikö tuohon laittaa joku vaihtava rele, joka kytkee kameran virransyötön suoraan akkuvahtiin, kun se on päällä ja muulloin saamaan virran akksta? Ymmärrykseni elektroniikasta on varsin heikko, kuten varmaan näkyy Kellään ideaa?
Joo tuossa on manuaali:Onko laittaa linkkiä valmistajan asennusohjeisiin? Kuulostaa vähän siltä, että ei tuo nyt ole oikein, tai ymmärrän jotain väärin. Miksi kamera ei menisi päälle, vaikka akkua ei ladata? Sehän sammuisi sillon myös kun auton sammuttaa, eikä akusta ole sillon mitään hyötyä.
Se on ehkä helpoin, täytyy alkaa sitä värkkäilemäänVaihtoreleellä tuon voisi varmaan toteuttaa, eli jos akkuvahdilta tulee virtaa, niin rele vaikuttuu ja kamerat ottaa virtaa suoraan sulakkeelta. Jos akkuvahdilta ei tule virtaa, niin rele ohjaa virransyötön kameran akulta.
Se riippuu ihan siitä miten sivusto on toteutettu. Veikkaan että useimmissa tapauksissa kortti toimii täysin vastaavasti kuin pankkitunnukset, eli tunnistaudutaan kerran ja sitten sivuston istuntojärjestelmä toimii siitä eteenpäin. Toisaalta esimerkiksi sähköinen resepti toimii toisin, eli kortti täytyy pistää lukijassa niin kauan kun haluaa tehdä reseptejä.Henkilökortista sellainen kysymys, mahtaisiko kortinlukijassa oleva kortti pitää selainta kirjaantuneena sivustolla, vai lukeeko nettijärjestelmät tunnistuksen vain kirjautuessa. Eli tuleeko korttivarmenteella automaattisia uloskirjaantumisia virastojen järjestelmistä?
AC/DC muuntaja jossa output pitäisi olla 6V. Kuitenkin mittarilla kun katsoo niin tuloksena 9,96V. Onko muuntaja rikki vai onko ihan normaalia että heittää noinkin paljon? Ihan siksi kysyn että laite johon muuntaja kuuluu lakkasi toimimasta ja näytölle tulee vain error teksti.
Tuo uusi toimii 5-24v DC jännittellä vanhassa on AC millä syötät tätä?Oli tarkoitus laittaa himmennin led valaisimeen
Oli tarkoitus laittaa himmennin led valaisimeen.
Valaisimessa kuvan mukainen vitalähde.
Ostin tämän himmentimen:
Kun laitoin valon päälle omasta mielstä kuului pieni "risahdus",ja nyt valo palaa mutta himmenin ei toimi.
Oletan että meni siis rikki.
Oliko tää nyt maanantai kappale vai onko himmennin liian pieni 80-100w virtalähteen perään?
Onko tuossa vakiovirtadriverissä step-up -hakkuri, jotta pääsee luvattuun tehoon vai perustuuko ainoastaan sisääntulojännitteen kertomiseen kakkosen juurella?Tuo on vakiovirtadriveri eli se "himmennin" todennäköisesti kärähti ylijännitteen vuoksi.
Driverin puskeman avoimen piirin jännitteen voi haarukoida aika korkeaksi jo pelkkien tehon ja virran avulla.
Onko tuossa vakiovirtadriverissä step-up -hakkuri, jotta pääsee luvattuun tehoon vai perustuuko ainoastaan sisääntulojännitteen kertomiseen kakkosen juurella?
Kävi itselläkin mielessä että powerin leimannut henkilö ei ymmärrä mitä kirjoittaa, mutta turvallisempaa epäillä ensin omia kykyjä. Tuollainen arpalaatikko pitäisi tutkia yleismittarilla ja keinokuormalla jonka vastusta pienentää asteittain.Veikkaan että arvokilven lukemat ovat isoksi osaksi hölynpölyä ja niihin tulisis suhtautua varauksella.
Ainoa mihin voi luottaa on se, että kyseessä ei ole vakiojännitelähde ja tällöin toisiolle tykitelty PWM aiheuttaa joko himmentimen tai driverin tuhoutumisen.
Siinä oli laaja jänniteskaala. En edes kokeilisi himmentää esniöpuolelta... Käytetyn ledin speksit esiin ja sen mukaan uusi poweri jota voi himmentääKiitos vastanneille.
Mittasin ton toisiopuolen ja se näytti jotain 330v ja luulin että on vikaa joko mittaajassa tai mittarissa...
Pystyykö tollasta sitten himmentää tuolta ensiöpuolelta?
Mikäli töpselit sopii niin koita jollain toisella powerilla vaikka sillä 9V , tehot ehkä loppuu?Mittasin ton toisiopuolen ja se näytti jotain 330v ja luulin että on vikaa joko mittaajassa tai mittarissa...
Valaisin on kuvan tyyppinen missä on tuollaisia "rinkuloita".Siinä oli laaja jänniteskaala. En edes kokeilisi himmentää esniöpuolelta... Käytetyn ledin speksit esiin ja sen mukaan uusi poweri jota voi himmentää
Saunassa saa ajatuksia ÄLÄ koita vakiojännite powerilla mikäli säädin on hajonnut niin se päästää jännitteen läpi ja saattaa polttaa ledit.Mittasin ton toisiopuolen ja se näytti jotain 330v ja luulin että on vikaa joko mittaajassa tai mittarissa...
Valaisin tuon tyyppinen ei siis sama valaisin. Omani olen tilannut amazon.de:stä.MATERIAALI, MUU TEKNINEN KUVAUS:
- Halkaisijat: 60+45+30 cm
- Kiinteä LED: 70 W (sisältyy)
- 5600 lm
- 3200 K
- TRIAC-himmennettävä
- Vaijerien pituus: 3 m (säädettävissä)
Siellähän se tarvittava tieto luki kaupan sivuilla.
Laita ledi ja alkuperäinen poweri takaisin paikalleen niin että palaa täydellä teholla. Sitten mittaa jännite ledin yli ja ledin ottama virta sarjamittauksena (jos ei ole pihtimittaria) Nämä lukemat yhteen kertomalla saadaan ledin teho ja voidaan mitoittaa virran/jännitteen mukaan sopiva poweri jota voi himmentää.Valaisin on kuvan tyyppinen missä on tuollaisia "rinkuloita".
Ledien speksien saaminen vaatisi rinkulan purkamista jota en viitsi lähteä tekemään kun näyttää että ei saa siististi takaisin kiinni.
Ilmeisesti siis aika tekemätön paikka himmentää mitenkään järkevästi näillä nyt tiedoissa olevilla spekseillä?
Mulla on kyllä pihtimittari...Laita ledi ja alkuperäinen poweri takaisin paikalleen niin että palaa täydellä teholla. Sitten mittaa jännite ledin yli ja ledin ottama virta sarjamittauksena (jos ei ole pihtimittaria) Nämä lukemat yhteen kertomalla saadaan ledin teho ja voidaan mitoittaa virran/jännitteen mukaan sopiva poweri jota voi himmentää.
edit: virtaa ei välttämättä tarvitse edes mitata, jos oletetaan että poweriin speksattu tieto pätee käytännössäkin.
Ja toimiikohan tuo himmennin kaikenkaikkiaan?Oli tarkoitus laittaa himmennin led valaisimeen.
Mä en tunne muuta kuin edison ledit mutta onko tuo tarkoitettu led nauhoille?LITAELEK Mini 5A LED remote control controller for single color LED strips, RF dimmer control wireless controller for all DC 12V single color LED light strips 5050 3528 2835 5630 LED strips etc.