Pienten kysymysten ketju

Perhana tuossa ei kyllä ainakaan päällä ole kuin tuo H kirjain.

1660902090466.png
 
Mitäs muuta sieltä virtalähteestä on rikki? Vaikea kuvitella että pelkästään sulakkeen vaihdolla tulisi kuntoon. Ylijännite joka on vahvistimen rikkonut on luultavasti käynyt kylässä myös virtalähteessä. Vai onko vahvistimen ja virtalähteen välissä ollut ylijännitesuoja?
 
En ainakaan nopeasti löytänyt muuta joka olisi hajonnut. Viime vuonna kävi sama homma ja ostin uuden virtalähteen. Nyt ajattelin vähä tutkia asiaa ja ainakin tuo sulake on kaput.
 
Samasta datasheetistä löytyy tuo sulakkeen nopeuskin. Ihan oikeasti kannattaa vähän tarkemmin lukaista se datasheet. Heti ekalla sivulla lukee "Time lag fuse".
 
Samasta datasheetistä löytyy tuo sulakkeen nopeuskin. Ihan oikeasti kannattaa vähän tarkemmin lukaista se datasheet. Heti ekalla sivulla lukee "Time lag fuse".
Tuo oli tosiaan vain esimerkkinä. En 100% varma ole onko tuo sama sulake mikä siellä virtalähteessä on (näyttää tosin samalta, mutta ei oikein muita tuntomerkkejä ole kuin punainen väri ja H kirjain).
 
En ainakaan nopeasti löytänyt muuta joka olisi hajonnut. Viime vuonna kävi sama homma ja ostin uuden virtalähteen. Nyt ajattelin vähä tutkia asiaa ja ainakin tuo sulake on kaput.
Jos ylijännitteestä sulake palanut niin todennäköisesti vähintään se jälkeen oleva varistori on palanut (toiminut, eli käytännössä rikki). Jos ei sitä selvitä ja tarvittaessa vaihda niin ei täytä enää ylijännitesuojausluokkaa... Seuraavassa tällissä voi hajota pahemmin. Lähes järjestään sulakkeen palamiselle on jokin muu syy kuin itse sulake.
 
Monesti nuo laitteet vaan ovat tehty niin paskasti että powerit hajoavat vuoden-parin käytön jälkeen ja se on "ihan normaalia", välttämättä mitään oikeaa syytä ei edes ole (muuta kuin paska suunnittelu). Hyvänä esimerkkinä meillä oli duunissa aikanaan erään "kotimaisen" mutta todellsuudessa kiinalaisen valmistajan antennivahvistimia ja kaikista tuntui powerit poksuvan noin 1-2v iässä ja jos vaihtoi tilalle valmistajan oman powerin niin taas toimi maksimissaan pari vuotta. Kun powerin vaihtoi toisen valmistajan vastaavaan niin sen takia ei tarvinnut kohteella käydä moneen vuoteen.
 
Pitäisi mitata ajoneuvosta aiheuttaako eräs osa virtapiikkejä. Mittauksen periaate on tiedossa, eli shunttivastus sarjaan ja mitataan jännite sen yli oskilloskoopilla. Etsin Googlella tarkempia ohjeita, ja siellä puhuttiin differentiaalimittapäistä, erotusmuuntajista ja maadoituksista.

Oskilloskooppini on tietokoneeseen USB:llä liitettävä. Ei kai noista googlettamalla löytyneistä asioista mikään koske tätä tapausta? Kumipyörillä oleva akusta virtansa saava ajoneuvo ei ole maadoitettu. Kannettavaan tietokoneeseen kytketty USB-skooppi ei myöskään ole. Nähdäkseni en myöskään tarvitse differentiaalimittapäätä juuri siksi, ettei mitään ole maadoitettu. Kunhan laitan vain mittapään ja maadoitusklipsin shuntin eri puolille, niin eikö pitäisi toimia? Siitä tosin täytyy hulehtia ettei oskilloskoopin metallikuori pääse koskettamaan ajoneuvon runkoa.
 
Jos tietokoneena on kannettava, omalla akulla toimiva laite , joka ei ole verkkolaturissa kiinni, galvaaninen erotus hoituu sitä kautta. Differentiaalista mittapäätä ei tällöin tarvita.
Differentiaalisissa mittapäissäkin on syytä huomioida max yhteismuotoisen jännite ja yhteismuotoisen jännitteen virhe mittaustulokseen.
 
Pitäisi mitata ajoneuvosta aiheuttaako eräs osa virtapiikkejä. Mittauksen periaate on tiedossa, eli shunttivastus sarjaan ja mitataan jännite sen yli oskilloskoopilla. Etsin Googlella tarkempia ohjeita, ja siellä puhuttiin differentiaalimittapäistä, erotusmuuntajista ja maadoituksista.

Oskilloskooppini on tietokoneeseen USB:llä liitettävä. Ei kai noista googlettamalla löytyneistä asioista mikään koske tätä tapausta? Kumipyörillä oleva akusta virtansa saava ajoneuvo ei ole maadoitettu. Kannettavaan tietokoneeseen kytketty USB-skooppi ei myöskään ole. Nähdäkseni en myöskään tarvitse differentiaalimittapäätä juuri siksi, ettei mitään ole maadoitettu. Kunhan laitan vain mittapään ja maadoitusklipsin shuntin eri puolille, niin eikö pitäisi toimia? Siitä tosin täytyy hulehtia ettei oskilloskoopin metallikuori pääse koskettamaan ajoneuvon runkoa.

Noin sitä voi lähteä mittaamaan. Jos on tarvetta mitata samalla toistakin signaalia, ota huomioon myös se, että useimmissa skoopeissa kaikilla kanavilla on yhteinen maapotentiaali.
 
1.jpg
2.jpg


Antenni TV:ssä ongelmaa ja tämä hapettunut pömpeli on antennikaapeleiden välissä välikatolla. Katolla olevista antenneista menee tähän rasiaan antennikaapeli ja toinen antennikaapeli jatkaa tästä ulos taloon. Virtaa ottaa lisäksi. Syvemmälläkään Google-haulla ei löydy lisätietoa, Naval Electronics AB on edelleen olemassa.

Mikähän tämä mahtaa olla? Voisiko olla TV-antennivahvistin?
 
1.jpg
2.jpg


Antenni TV:ssä ongelmaa ja tämä hapettunut pömpeli on antennikaapeleiden välissä välikatolla. Katolla olevista antenneista menee tähän rasiaan antennikaapeli ja toinen antennikaapeli jatkaa tästä ulos taloon. Virtaa ottaa lisäksi. Syvemmälläkään Google-haulla ei löydy lisätietoa, Naval Electronics AB on edelleen olemassa.

Mikähän tämä mahtaa olla? Voisiko olla TV-antennivahvistin?
Antennivahvistin.
 
Löytyykö jotain pientä ovisensoria tai vastaavaa, jonka voisi laittaa postilaatikon luukkuun. Tässä ongelmana, että postilaatikko on wifin ulkopuolella n. 80m talosta. Ilmeisesti jotain z-wave long rangea on olemassa, mutta löytyykö tuollaista sensoria siihen perustuen. Saa ehdotella myös muita tekniikoita ja sensoreita, jotka toimisi tässä tapauksessa.
HC12 RF moduli kantaa tuon matkan. HC-12 Wireless Transceiver Module (SI4438, 433MHz, 1km)
Ainakin vähän pitemmällä antennilla. Sitten Arduino ohjamman sitä. Ja se patteri 18650.
 
Mistähän löytyisi mahdollisimman ohutta sähköasennusputkea? Vaikuttaisivat pääosin olevan jotain 16-20mm paksua, tarve olisi sellaiselle, joka on alle 1 cm.
 
Mistähän löytyisi mahdollisimman ohutta sähköasennusputkea? Vaikuttaisivat pääosin olevan jotain 16-20mm paksua, tarve olisi sellaiselle, joka on alle 1 cm.
Eipä taida hirveästi löytyä ohkasempia. 12mm putkea on ainakin joskus ollut mutta en kyllä muista nähneeni ikuisuuksiin. Ei joku muu vastaava muoviputki kelpaisi?
 
Löytyyköhän johdollista 230vac käsin käytettävää kytkintä, kuten esim. siltanostureissa:
loadimage.php
Vaatimuksena:
- Yksi tilaa vaihtava kytkin. Myös hätä-seis käy tarkoitukseen mutta on kömpelö, eikä taida kestää jatkuvaa mekaanista käyttöä?
- Virrankestoa ei tarvitse juuri olla, kun ohjaa relettä.
- Roiskevedenkesto pitää olla.
- Kumitettu kuori olisi hyvä ja helposti käsin tartuttava.

Yritin etsiä ergonomisia koteloita, jos pitää rakentaa tuollainen kytkin, mutta kaikki ovat kantikkaita neliöitä, joista ei saa hyvää otetta: SÄLZER NOKKAKYTKIN SÄLZER 0-1 1-NAP 20A KOTELOITU IP66 | Valintakytkimet

Muok. Joku tämän tyylinen single button malli: 2-button pendant station by New Elfin | DirectIndustry
Maksaa tietysti useita satasia pelkkä kotelo, jos edes saa yksityisenä ostettua.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyyköhän johdollista 230vac käsin käytettävää kytkintä, kuten esim. siltanostureissa:
loadimage.php
Vaatimuksena:
- Yksi tilaa vaihtava kytkin. Myös hätä-seis käy tarkoitukseen mutta on kömpelö, eikä taida kestää jatkuvaa mekaanista käyttöä?
- Virrankestoa ei tarvitse juuri olla, kun ohjaa relettä.
- Roiskevedenkesto pitää olla.
- Kumitettu kuori olisi hyvä ja helposti käsin tartuttava.

Yritin etsiä ergonomisia koteloita, jos pitää rakentaa tuollainen kytkin, mutta kaikki ovat kantikkaita neliöitä, joista ei saa hyvää otetta: SÄLZER NOKKAKYTKIN SÄLZER 0-1 1-NAP 20A KOTELOITU IP66 | Valintakytkimet

Muok. Joku tämän tyylinen single button malli: 2-button pendant station by New Elfin | DirectIndustry
Maksaa tietysti useita satasia pelkkä kotelo, jos edes saa yksityisenä ostettua.
Vinssin kakosäädin? Ei ole 230v tehty eli johtimet vähintään pitäisi vaihtaa. Vedenkestoa, ergonomiaa ja laatua saa ainakin Warnin tuotteista. Tai sitten kysyy jostain nostimia myyvästä/huoltavasta liikkeestä nostimen kakea. Ne on vähän semmosia tuotteita ettei niitä pidetä missään nettikaupassa esillä.
 
Tai sitten kysyy jostain nostimia myyvästä/huoltavasta liikkeestä nostimen kakea. Ne on vähän semmosia tuotteita ettei niitä pidetä missään nettikaupassa esillä.

Varmasti löytyy, mutta pelkään että uusien hinta voi olla luokkaa +1 k€, kun ovat lähinnä yrityskäyttöön. Korkeintaan käytetty ohjain voi sopia, jos on roskikselta säästynyt.
Amazon.com löytyi jotain kiinan virityksiä, mutta ne joista löytyi sisäkuvat, ovat aika kevyen näköisiä rimpuloita, jos ohjauksen johdottaa hätä-seis kautta.
 
Varmasti löytyy, mutta pelkään että uusien hinta voi olla luokkaa +1 k€, kun ovat lähinnä yrityskäyttöön. Korkeintaan käytetty ohjain voi sopia, jos on roskikselta säästynyt.
Amazon.com löytyi jotain kiinan virityksiä, mutta ne joista löytyi sisäkuvat, ovat aika kevyen näköisiä rimpuloita, jos ohjauksen johdottaa hätä-seis kautta.


Tuollaisia muotoiltuja teollisuuskoteloita voi kysellä PJ Control Oy . Niihin saa valittua kaiken mallisia ja värisiä nappeja, valoilla tai ilman, nuolisymboleilla tai kehyksillä tms. Tuskin tonnia menee, mutta voi koko setti satasen luokkaa olla, kun ovat teollisuuslaatua ja tarkoitettu kestämään vuosikymmeniä vuorotyössä.

Kotinikkarille kustannustehokkain lienee juurikin se kiinan kura tai sitten kairaa itse jostain etolan muovin palasesta.
 
Kotinikkarille kustannustehokkain lienee juurikin se kiinan kura tai sitten kairaa itse jostain etolan muovin palasesta.

Yksi mahdollisuus, jos vähän laadukkuutta haluaa, niin koteloitu sähkökytkin merkkivalmistajalta. Ovat kantikkaita ja huono tarttua kiinni, mutta niihin voi nikkaroida pienen kahvan. Kysymys vaan, että tuleeko sanomista, jos kiinteäksi tarkoitettua kytkintä roikottaa kumikaapelista?

Kytkimiä löytyisi melko edullisesti muutamalla kympillä esim: ONE 20M 2W turvakytkin

Muok. Kytkin ei ole tulossa nosturin ohjaukseen, eikä hätä-seis toimintaan, vaan kauko-ohjaamaan omaa viljaruuvia. Ettei tarvitse juosta sähkökaapille ohjaamaan relettä, kun sieltä ei näe säiliön täyttymistä.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi mahdollisuus, jos vähän laadukkuutta haluaa, niin koteloitu sähkökytkin merkkivalmistajalta. Ovat kantikkaita ja huono tarttua kiinni, mutta niihin voi nikkaroida pienen kahvan. Kysymys vaan, että tuleeko sanomista, jos kiinteäksi tarkoitettua kytkintä roikottaa kumikaapelista?

Kytkimiä löytyisi melko edullisesti muutamalla kympillä esim: ONE 20M 2W turvakytkin



Tuo standardihomma ei ole vahvinta alaani mutta itse koteloa ei ole mitenkään määritelty "kiinteäksi". Puolikiinteässä asennuksessa kotelossa tulee olla vedonpoistaja, eli käytännössä kotelon kierteeseen sopiva holkkitiiviste. Kotelon pitää myös täyttää käyttöympäristön vaatima IP-luokitus, joka sekin varmasti täyttyy kun, kotelossa ei ole avoimia läpivientejä tai muitakaan ylimääräisiä aukkoja. Tämä siis, jos ohjausvirtapiirissä jännitteet ylittävät pienoisjännitteen rajat (50/120V). Pienoisjännitteellä tehdessä, ei ole mitään määräyksiä.

Vaikka sähköturvallisuusstandardin osalta kytkin olisikin ok, konestandardi ja siellä mahdollisesti esitetyt tiukemmat nostolaiteviittaukset saattaa antaa muita rajoituksia. Esim nostolaitteen käyttökytkin todennäköisesti ei saa olla pohjaan lukittuvaa mallia, ainakaan ilman poikkeuksia. Hätäseis-nappi oltava koneen käyttäjän näköetisyydellä ja sähkökatkon jälkeen tahaton uudelleenkäynnistyminen pitää olla estetty (pitopiiri) Napeilla on ainakin väri- ja symbolisuosituksia, joten mikä tahansa erotuskytkin tuskin merkkaamattomana kenellekään tarkastajalle kelpaa.

Toinen asia sitten on, että omaan käyttöön saa rakentaa sähkölaitteita aika vapaasti mielensä mukaan, kun huolehtii siitä, etteivät päädy kenenkään muun käsiin.
 
Jos aletaan oikein spekuloimaan standardeilla ja muilla niin kun kyseessä viljaruuvi niin kyseessähän voi olla palo -räjähdysvaarallinen tila jossa laitteille omat vaatimuksensa.
 
Ai sielläkin noin kovat postimaksut.... kyllähän se turhauttaa tilata muutaman gramman osia ja maksaa älyttömät toimituskulut.
Jaa, nykyään Partcolla onkin muuttunut tuo, minimipostarit on priority-kirje 5.90e mutta minimitilausmäärä on 7e eli jotain tuollaisia parinkymmenen sentin korokkeita saa tilata melkoisen kasan että minimitilausraja ylittyy.
 
Ai sielläkin noin kovat postimaksut.... kyllähän se turhauttaa tilata muutaman gramman osia ja maksaa älyttömät toimituskulut.
Kyllähän tuollainen postimaksu on täysin mitätön summa harvinaisemmista osista joita oikeasti tarvii. Ei se myyjä tuollakaan hinnalla mitään voittoa tee jostain hikisestä 3e tuotetilauksesta. Eikä se tilauksen käsittely ole sen halvempaa kuin vastaavan kokoinen mutta kalliimpi osa.
 
Kyllähän tuollainen postimaksu on täysin mitätön summa harvinaisemmista osista joita oikeasti tarvii. Ei se myyjä tuollakaan hinnalla mitään voittoa tee jostain hikisestä 3e tuotetilauksesta. Eikä se tilauksen käsittely ole sen halvempaa kuin vastaavan kokoinen mutta kalliimpi osa.
Samaa mieltä itsekin. Jos on tarve jollekin, niin se tilataan ja thats it.
 
Onks kukaan rakentanut cd-soittimesta cd-transporttia repimällä siitä irti da-muuntimen ym. rca-ulostuloihin liittyvät osat?

Pitäis hommata joku käytetty cd-soitin, jossa on toslink ulostulot ja sit häiriöiden minimoimiseksi irroittaa siitä kaikki ylimääräinen. Tuliskoha siitä hyvä?
 
Onks kukaan rakentanut cd-soittimesta cd-transporttia repimällä siitä irti da-muuntimen ym. rca-ulostuloihin liittyvät osat?

Pitäis hommata joku käytetty cd-soitin, jossa on toslink ulostulot ja sit häiriöiden minimoimiseksi irroittaa siitä kaikki ylimääräinen. Tuliskoha siitä hyvä?
Jos niitä nippeleitä pitää poistaa "häiriöiden" poistamiseksi toslink sinkusta, niin ei tule hyvä. Menee samaan sarjaan häiriösuojattujen toslink kaapeleiden kanssa.
 
Kattolampun led poweri hakusessa:
600mA
30-50VDC
30W Max

Löytyykö järkevän hintaista (eli halpaa) kohtuullisella toimitusajalla? 600mA nähtävästi vähän välikoko, mutta 700mA saattaa olla jo ledeille liikaa ja 500mA tiputtanee kirkkautta jo selvästi.

Alkanut siis vilkuttaa strobona ledejä päälle pois, toki voihan itse ledeissäkin olla vikaa. Ehkä pitää raahata töihin mittalaitteiden ääreen...
 
Kattolampun led poweri hakusessa:
600mA
30-50VDC
30W Max

Löytyykö järkevän hintaista (eli halpaa) kohtuullisella toimitusajalla? 600mA nähtävästi vähän välikoko, mutta 700mA saattaa olla jo ledeille liikaa ja 500mA tiputtanee kirkkautta jo selvästi.

Alkanut siis vilkuttaa strobona ledejä päälle pois, toki voihan itse ledeissäkin olla vikaa. Ehkä pitää raahata töihin mittalaitteiden ääreen...
Niin siis minkälainen virtalähde? Yleensä led polttimoissa on sisäänrakennettu elektroniikka eikä virtalähteen virtamäärällä ole mitään väliä, kunhan sitä on tarpeeksi. Eli vähintään 600mA. Maksimi wattimäärä viittaisi mielestäni valaisimen lämmönkestoon eikä virtalähteeseen, niin tässä on nyt vähän epäselvä viesti.
 
Ledivika 103.5%:sella varmuudella.
Tämä oli hyvä tieto, eli ei kai auta kuin mitata molemmat. Toivoin pääseväni helpoimman kautta kun tuo 60cm halkaisijan valaisin on ruuvattu kattoon jne. ja driverin olisi vaihtanut pikkuhommana...

Niin siis minkälainen virtalähde? Yleensä led polttimoissa on sisäänrakennettu elektroniikka eikä virtalähteen virtamäärällä ole mitään väliä, kunhan sitä on tarpeeksi. Eli vähintään 600mA. Maksimi wattimäärä viittaisi mielestäni valaisimen lämmönkestoon eikä virtalähteeseen, niin tässä on nyt vähän epäselvä viesti.
600mA vakiovirta, muita arvot näkee ed. viestistä.
 
1662246688858.png

1662246711966.png


Oisko kellään vinkkiä miten saan tuon c2 kondensaattorin irti. Kolvin kärki vaan suoraan sen päällä ja töksäyttää sivulle?
 
1662246688858.png

1662246711966.png


Oisko kellään vinkkiä miten saan tuon c2 kondensaattorin irti. Kolvin kärki vaan suoraan sen päällä ja töksäyttää sivulle?
Pinseteillä kiinni ja juottelee hiukan lisää tinaa molempiin päihin tai konkan päälle niin luulisi irtoavan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
1662246688858.png

1662246711966.png


Oisko kellään vinkkiä miten saan tuon c2 kondensaattorin irti. Kolvin kärki vaan suoraan sen päällä ja töksäyttää sivulle?
Pinsettikärjillä tai kahdella kolvilla. Jos komponentilla ei niin väliä kunnon klöntti tinaa kärkeen ja työntää sivusta kolvi melkein vaakatasossa (niin että molemmat päät sulaa) komponentin irti...
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Ostin Kia Ceediin alkuperäisen Kian radion, jossa on myös navigaattori (radio oli 2016 ceedistä ja itsellä myös saman vuoden auto. Ostaessa sain tulostetun kytkentäkaavion. Niissä lähes joka johto on eri paikassa, kuin itsellä. Löysin kuitenkin netistä saman radion kytkentäkaavion, jossa lähes kaikki liittimet ovat samassa paikassa, kuin itsellä. Uskallankohan kokeilla, vai pystyykö tuota selvittämään jollain muulla tapaa? :nb: Pahimmassa tapauksessa tulee toimintasavut pihalle.

Tämä on oman radion kytkentäkaavio, joka on usb paikkoja lukuunottamatta 1:1 uuden kanssa. Linkissä on netistä löydetty uuden radion kytkentäkaavio: Kia Ceed (2013-2017) Sat Nav Head Unit pinout diagram @ pinoutguide.com
_20220905_215417.JPG

Tulostettu kaavio taas näyttää tältä. Tässä käytännössä jokainnen pinni on eri paikassa, kuin omassa. :beye: Kyseistä kaaviota en löytänyt netistä.
DSC_5463.JPG


Nykyinen radio:
DSC_5459.JPG
DSC_5458.JPG

Uusi radio:
DSC_5455.JPG

Alempi kuva on netistä vastaavanlaisesta.
vpmtw8jnm1ikmcrjc3sd.jpg
 
Lämpökamera remonttihommiin hakusessa. Onko kokemuksia Flir One Pro tai vastaavan hintaisista laitteista? Onko muita vaihtoehtoja? Jos juuri olet ostanut niin mistä, tuntuu hinta olevan sama joka kaupassa.
 
Löytyykö jostain 9v "jatkojohtoja" millä saisin jatkettua muuntajasta tulevaa kaapelia? Pitäisi wifi mesh-pömpeleitä viritellä uuteen kämppään, mutta täällä on pistorasiat liian kaukana pömpelien optimaalisista sijoituspaikasta.

Toki homman voisi ratkaista ihan vaan jatkoroikalla, mutta tuolla kevyemmällä 9v - piuhalla saisi paljon siistimmät vedot. Vai onko tuo jännite niin alhainen, että ei kestä hirveästi piuhavetoja pienentää?

(Pömpelit, eikä muu verkkoinfra ei tue PoE - settejä)
 
Löytyyköhän johdollista 230vac käsin käytettävää kytkintä, kuten esim. siltanostureissa:
loadimage.php
Vaatimuksena:
- Yksi tilaa vaihtava kytkin. Myös hätä-seis käy tarkoitukseen mutta on kömpelö, eikä taida kestää jatkuvaa mekaanista käyttöä?
- Virrankestoa ei tarvitse juuri olla, kun ohjaa relettä.
- Roiskevedenkesto pitää olla.
- Kumitettu kuori olisi hyvä ja helposti käsin tartuttava.

Yritin etsiä ergonomisia koteloita, jos pitää rakentaa tuollainen kytkin, mutta kaikki ovat kantikkaita neliöitä, joista ei saa hyvää otetta: SÄLZER NOKKAKYTKIN SÄLZER 0-1 1-NAP 20A KOTELOITU IP66 | Valintakytkimet

Muok. Joku tämän tyylinen single button malli: 2-button pendant station by New Elfin | DirectIndustry
Maksaa tietysti useita satasia pelkkä kotelo, jos edes saa yksityisenä ostettua.
Satuin näkemään SPElektroniikalta tällaisen kotelon kahdella napilla, kelpaisikohan se? Ei ainakaan hinnalla pilattu.

Muuten noita olisi ainakin Onnisella, esim. kotelo kahdelle napille tai sitten nappeineen samanlainen. Ei nyt ole tähän hätään tuonne tunnuksia että näkisi paljonko maksaa.
 
Löytyykö jostain 9v "jatkojohtoja" millä saisin jatkettua muuntajasta tulevaa kaapelia? Pitäisi wifi mesh-pömpeleitä viritellä uuteen kämppään, mutta täällä on pistorasiat liian kaukana pömpelien optimaalisista sijoituspaikasta.

Toki homman voisi ratkaista ihan vaan jatkoroikalla, mutta tuolla kevyemmällä 9v - piuhalla saisi paljon siistimmät vedot. Vai onko tuo jännite niin alhainen, että ei kestä hirveästi piuhavetoja pienentää?

(Pömpelit, eikä muu verkkoinfra ei tue PoE - settejä)
Selvitä mikä liitin siinä on ja sitten etsimään. Nuo ei ole silleensä mitään standardituotteita että vois vaan hakea mistä tahansa kaupasta, saattaa löytyä johonkin muuhun tuotteeseen tarkoitettuna esim Jatkojohto 3 m, 5 m tai 10 m kameran muuntajalle/virtalähteelle | TURVATUKKU.COM

Tai sitten selaa SP-elektroniikan tai muun erikoiskaupan valikoimaa josta voi myös löytyä. Kolmas vaihtoehto on ostaa pelkkiä liittimiä ja johtoa ja tehdä itse.
 
Kumpi on halvempaa?

Käyttää uunissa kinkkukiusaus 200c asteessa yhden tunnin ajan.
Vai pitää kinkkukiusaus crockpotissa 4 tuntia high-asetuksella?

(mutta jos käytän perunasuikaleet ensin mikrossa sulatuksella, silloin crockpotissa riittää 2,5 tuntia.)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 414
Viestejä
4 507 025
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom