Pienten kysymysten ketju

Firma X myy hankalasti saatavilla olevaa tuotetta Y ( koneenrakennuksen osia) vain yrityksille. Onko mitään keinoa tilata tuote yksityishenkilönä esim. jonkun kolmannen osapuolen palveluntarjoajan kautta? Mitään kuluttajakaupan takuita tai palautusoikeuksia en tarvitse.
Suosittelen yhteydenottoa esimerkiksi sähköpostilla, puhelimella tai myymälässä asioimalla.
 
Tunnistusapua, kuusijalkainen kaveri joka räjähtänyt käsiin, löytyi Milwaukeen M18 akkulaturista, toisiopuolelta, heti muuntajan lähdöstä.

Ylärivillä taitaa lukea TOP 26, alarivillä 6S0, osaako joku kertoa mikä osa kyseessä ja mistä löytyy uusi ehjä?

1658416980036.png
 
IOP266 tehokytkin kylläkin ensiöpuolella tasasuunnatun jännitteen ohjaukseen, mikä selittää piirin kotelon osan lentämisen kaakkoon.
 
Hmm, kyllä minä tuosta edelleen T-kirjaimen saan, tosin, jos on tietoa että käyttävät roomalaisia I-kirjaimia fonteissaan...




1658420943607.png



Tuosta U3 paikalta poistettu tuo komponentti (irroitin muuntajan ensiksi kun näytti siltä että sieltä olisi lyönyt läpi), oli muuten polttanut tuosta syötöstä (jää tuon valkoisen eristeen alle) myös 5A (keraamisen?) sulakkeen.

IMG_3414.jpeg



Ja olihan tuo komponentti tosiaan ensiöpuolella, taisi mennä aivot solmuun kun tuota lankkua käänteli ees taas.. :facepalm:
IMG_3415.jpeg





edit. ja puolankieliseltä foorumilta löytyi info, kyseessä TOP261EN :kippis: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3685592.html
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan liittimistä, tällaiset oli Milwaukeen akuissa, oliko nyt tietäjiä linjoilla että mistä saa juuri tämännäköisiä/muotoisia/kokoisia liittimiä? Tuolla edellä linkatulla Digikeyllä ei mielestäni ollut.

1659118252988.jpeg


1659118291236.jpeg
 
Kuinka paksun johtimen ja millaisen sulakkeen vaatii max 15VA teho?
 
Kuinka paksun johtimen ja millaisen sulakkeen vaatii max 15VA teho?

Ihan laskennallisesti
15VA voi olla:
0.1V 150A -> todella paksu johdin
1V 15A -> paksu johdin
15V 1A -> ohut johdin
150V 0.1A -> vielä ohuempi
230V 65mA -> jne...

Monessa laitteessa sulakkeen mitoituksessa pitää ottaa huomioon myös käynnistyspiikki.

Eli kerro lisää, esimerkiksi minkälainen laite on kyseessä.
 
2x0.75 kaapelilla ja 5A lasiputkisulakkeella varmaan hyvä lähteä liikenteeseen ellei veto tule olemaan useita kymmeniä metrejä
 
2x0.75 kaapelilla ja 5A lasiputkisulakkeella varmaan hyvä lähteä liikenteeseen ellei veto tule olemaan useita kymmeniä metrejä
100 metriä kestää.

2 Ohmia jos ylittyy vastusmittayksella, silloin ollaaan rajoilla. Kajarin johdillakin voi vetää. Pitää olla vaikka "kepabin" Bepekin kuparijohtoo, eikä mitään halppis taivalkosken "Taiwan" rautajohtoo "kajarin johtoo"
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitus olisi syöttää RasPille GPIO-pinneihin käyttöjännitettä 12V ympäristössä muuntimella jonka output RasPille 5V 3A.

Täältä katsottuna raspista riippuen vaatimukset ovat taas erilaiset.
Jos oletetaan että on raspi 4B täydellä kuormalla ~1.3A ja siihen lisäksi esimerkiksi ssd (yleensä max 1A @5V) niin 2.5A voisi olla sopiva laskennallinen arvo maksimikulutukselle.
Hidas sulake kestää hetkellisiä piikkejä aika hyvin, voi olla että 2A riittäisi yllä olevassa tapauksessa. Nopea pitää mitoittaa vähän isommaksi jos on piikkikuormaa.

Muuntimessa saattaa olla ylivirtasuoja jolloin sen ja raspin väliin ei tarvita sulaketta. Jos sen siihen haluaa niin joku 2.5A tai 3A nopea voisi olla sopiva.
Jos sulake tulee muuntimen syöttöön niin pitää laskea ottovirran mukaan.
Arvataan ulos maksimi 5V 3A = 15W, ottovirta laskennallisesti 15W/12V = 1.25A. Tuohon lisää hyötysuhde yms häviöt niin voisi olla luokkaa 1.5A - 2A.
Ja tietysti ottopuolikin riippuu jonkin verran muuntimen toteutuksesta mutta näillä varmaan löytyy oikea suuruusluokka.
 
Mitä hewlettiä, eihän IO-pinneihin ole tarkoitus syöttää minkäänlaista käyttöjännitettä??? Koko laitos kyrvähtää.
Varmaankin tarkoitettiin että poweroisi GPIO-headerin 5V ja GND -pinnien kautta.

"Yes, you can still power the Raspberry Pi 4 from pins on the GPIO header. Supply a well-regulated 5V to pins 2 and 4, and ground to pin 6. Be very careful, however not to accidentally apply 5V to any of the other pins, as the I/Os are intended for 3.3V operation."
 
Tämä kuuluisi ehkä autopuolelle paremmin, arvelin jos tavoittaa paremmin asiasta tietävän tässä. Voi siirtää jos on väärässä osiossa.

Olisiko mikä pinni vastaava näiden kanssa? Kävin parista autoelektroniikkaliikkeestä kysymässä ja ei ollut sopivia myyjän mukaan.

Mitattu käytöstä poistetulla tönärillä, epäilen että 3 satasta voisi olla mittausepävarmuus. Voisin uskoa, että 0,1mm sisällä jos mitoitus löytyy lähelle, niin on sopiva, pinniosan pituus voi olla pitempikin, sekä ehkä millin pari lyhempi voisi ylettää naarakseen.

Ohuen osan pituus 7mm.
Ohuen osan leveys 1,28mm
Leveämmän osan leveys 2,08mm
Paksuus 0,62mm

Mieluummin sellainen jossa peräpäässä puristusliitos.

Tuossa kuva ja kuvan kansiossa lisäkuvia. On käytössä Vdo kaasuläppäkotelossa, en ole löytänyt vastaavaa liitintä irtonaisena jossa urospinnit.

 
Tämä kuuluisi ehkä autopuolelle paremmin, arvelin jos tavoittaa paremmin asiasta tietävän tässä. Voi siirtää jos on väärässä osiossa.

Olisiko mikä pinni vastaava näiden kanssa? Kävin parista autoelektroniikkaliikkeestä kysymässä ja ei ollut sopivia myyjän mukaan.

Mitattu käytöstä poistetulla tönärillä, epäilen että 3 satasta voisi olla mittausepävarmuus. Voisin uskoa, että 0,1mm sisällä jos mitoitus löytyy lähelle, niin on sopiva, pinniosan pituus voi olla pitempikin, sekä ehkä millin pari lyhempi voisi ylettää naarakseen.

Ohuen osan pituus 7mm.
Ohuen osan leveys 1,28mm
Leveämmän osan leveys 2,08mm
Paksuus 0,62mm

Mieluummin sellainen jossa peräpäässä puristusliitos.

Tuossa kuva ja kuvan kansiossa lisäkuvia. On käytössä Vdo kaasuläppäkotelossa, en ole löytänyt vastaavaa liitintä irtonaisena jossa urospinnit.



Aditasta voi kysellä liittimiä, mutta ei kaikkia merkkikohtaisia liittimiä oikein saa mistään. Itse työntäisin vain jotkut tiukat piikit tuonne kaasuläpän liittimeen, juottaisin johdot ja valaisin possumassalla umpeen. Sitten johtojen toiseen päähän joku yleismallinen autoliitin, esim AMP
 
Aditasta voi kysellä liittimiä, mutta ei kaikkia merkkikohtaisia liittimiä oikein saa mistään. Itse työntäisin vain jotkut tiukat piikit tuonne kaasuläpän liittimeen, juottaisin johdot ja valaisin possumassalla umpeen. Sitten johtojen toiseen päähän joku yleismallinen autoliitin, esim AMP

Vaikea on tosiaan löytää, sopivaa pinniosaa löytyy, mutta ei tuommoista pitemmältä matkalta litteää, kun alunperin nuo "pinnit" on valettu tuon kannen sisään.

Jos ei löydy helpolla uusia/vastaavia, niin käytän noita vanhoja. Niihin juottaa johdot kiinni. Pari hieman vääntyili, yms. tuota liitintä purkaissa, mutta ajaa varmastikin asiansa. Arvelin jos ois löytynyt uusia, niin mieluummin käyttänyt niitä.
Tarkoitus oli käyttää tuota vanhaa liitintä, että käy suoraan autossa olevaan vastakappaleeseen.
En halua erään kokeilun takia pilata tai muuten sätöstellä johtosarjassa olevaa liitintä.
Teen jatkojohdon/adapterin toiselle kaasuläpälle.
Viimeksi tein vastaavaa MAF liittimelle, kun tarvitsisin tehdä jatko kappaleen ja säilyttää auton liittimen ehjänä. Käytin Sika 591:llä kun oli jäänyt muista touhuista ja on hyvä liima/massa, omasta mielestä parempaa kuin "perinteinen Sikamassa".
 
100 metriä kestää.

2 Ohmia jos ylittyy vastusmittayksella, silloin ollaaan rajoilla. Kajarin johdillakin voi vetää. Pitää olla vaikka "kepabin" Bepekin kuparijohtoo, eikä mitään halppis taivalkosken "Taiwan" rautajohtoo "kajarin johtoo"

Kestää toki, mutta eri asia mitä sieltä johdon toisesta päästä enää 100 metrin jälkeen löytyy. Nopeasti nettilaskurilla katsottuna jo 10 metrin veto (kertaa 2 eli 20m yhteensä) tuolla 0.75mmq kaapelilla tiputtaa jännitteen jo aivan liian alas, Raspille piti kaiken lisäksi syöttää karvan verran korkeampaa käyttistä kuin 5.0v (orkkislaturi taisi antaa 5.3v ulos)

1659889677865.png
 
Tuohon laskuriin pitää syöttää "one way -distance" joten jos tarkoituksesi oli laskea 10m vedon eli 20 m johdinta jännitehäviöt niin laskitkin 20 m / 40 m häviöt
 
Mikä on komponentin nimitys, millä vaikka mikroaaltouunissa säädetään aika ja vaikka auton ilmastoinnissa lämpötilaa? Siis pyöriteltävä "potentiometri" mutta niillä pykälillä?
 
Mikä on komponentin nimitys, millä vaikka mikroaaltouunissa säädetään aika ja vaikka auton ilmastoinnissa lämpötilaa? Siis pyöriteltävä "potentiometri" mutta niillä pykälillä?

Säätönupin takana on yleensä potentiometri (säätövastus) tai kiertokytkin. Molemmissa voi olla pykälät tai ei riippuen toteutuksesta.
Mikron ajan säädössä ei ole kumpaakaan vaan kello.
 
Tarkoitus olisi syöttää RasPille GPIO-pinneihin käyttöjännitettä 12V ympäristössä muuntimella jonka output RasPille 5V 3A.
Tuo tekisi 15W eli 12 voltilla vähän yli ampeerin. Piuhan pitäisi olla sen verran paksu ja lyhyt, että siitä menee sen verran virtaa läpi että sulake palaa jos tulee oikosulku. Esimerkiksi verkkovirralla voi muuten tulla tulipalo. Mihin pistät sulakkeen. 12 volttiin vai kui? Jos otat virran akusta, sulake on syytä olla. Ja tosiaan sen verran paksut piuhat, että ensin palaa sulake, eikä piuhat ja auto.
 
Säätönupin takana on yleensä potentiometri (säätövastus) tai kiertokytkin. Molemmissa voi olla pykälät tai ei riippuen toteutuksesta.
Mikron ajan säädössä ei ole kumpaakaan vaan kello.
No en nyt mitään analogista munakello-tyyppistä säädintä meinannut.
 
No en nyt mitään analogista munakello-tyyppistä säädintä meinannut.
Se semmoinen loputtomasti pyörivä nuppi on tuo "rotary encoder", se antaa vaan pulsseja riippuen siitä kumpaan suuntaan sitä pyörittää, ja takana on jonkinlainen ic joka niitä pulsseja laskee ja otimii niiden mukaan.

Tosin ihan potikoitakin on joihin on lisätty jotain nypyköitä niin että ne etenevät pienin portain.
 
Se semmoinen loputtomasti pyörivä nuppi on tuo "rotary encoder", se antaa vaan pulsseja riippuen siitä kumpaan suuntaan sitä pyörittää, ja takana on jonkinlainen ic joka niitä pulsseja laskee ja otimii niiden mukaan.

Tosin ihan potikoitakin on joihin on lisätty jotain nypyköitä niin että ne etenevät pienin portain.

Jos se on alkanut reistailemaan niin, että haluttua lukemaa on vaikea asettaa, kun lukema hyppii pyöritettäessä sinne tänne, niin onko itse rotary encoder rikki vai sen takana oleva elektroniikka?
 
Jos se on alkanut reistailemaan niin, että haluttua lukemaa on vaikea asettaa, kun lukema hyppii pyöritettäessä sinne tänne, niin onko itse rotary encoder rikki vai sen takana oleva elektroniikka?
Oma mikroaaltouuni käyttäytyy juuri noin kun ei saa oikeaa pulssia vialliselta rotary encoderilta. On ihan mahdoton tai ainakin paljon eforttia vaatii, että saa arvottua tarvittavan tehon sekä ajan aseteltua.

YT-videossa radion korjaus jossa rotary encoder vika paikallistettu sekä sen vaihto.
 
Säätimen saa toimimaan avaamalla ja putsaamalla, niistä vaan kontaktit hapettuu. Putsauksen jälkeen taivuttaa kärkiin lisää ponnetta ja täyttää säätimen silikoni tms. rasvalla, niin pelaa taas monta vuotta.
 
Televisiossa on tällä hetkellä kiinni "tyhmän" tpa3116 vahvistimen takana kaiutinpari 3.5mm plugilla. Ongelma on se, että vahvistin pitää aina käydä kääntämässä erikseen päälle (kytkimellinen potikka) mikä tietysti edellyttää sohvalta nousemista. Jos vahvistimen jättää päälle 24/7 niin pieni taustakohina häiritsee kumppania eli ei ole vaihtoehto. Luulisi löytyvän jotain master-slave tyylisiä jatkojohtoja joissa muut portit menis päälle yhden läpi virtaa vedettäessä tms, mutta en todennäköisesti osannut googlata oikein kun ei ainakaan suomesta tuntunut löytyvän. Jollain 2-paikkaisella energiamittarilla varustetulla älypistorasialla voisi kuvitella tämän olevan ratkaistavissa myös, television pistoke always on -> kun energiamittari ylittää x Wattia niin toinen pistoke meneis myös päälle. Vaihtoehtojen määrä nousi kuitenkin ongelmaksi, mahdollisimman simppeli ratkaisu hakusessa.

Ajatuksia tämän kätevästi toteuttamisesta otetaan vastaan!
 
Televisiossa on tällä hetkellä kiinni "tyhmän" tpa3116 vahvistimen takana kaiutinpari 3.5mm plugilla. Ongelma on se, että vahvistin pitää aina käydä kääntämässä erikseen päälle (kytkimellinen potikka) mikä tietysti edellyttää sohvalta nousemista. Jos vahvistimen jättää päälle 24/7 niin pieni taustakohina häiritsee kumppania eli ei ole vaihtoehto. Luulisi löytyvän jotain master-slave tyylisiä jatkojohtoja joissa muut portit menis päälle yhden läpi virtaa vedettäessä tms, mutta en todennäköisesti osannut googlata oikein kun ei ainakaan suomesta tuntunut löytyvän. Jollain 2-paikkaisella energiamittarilla varustetulla älypistorasialla voisi kuvitella tämän olevan ratkaistavissa myös, television pistoke always on -> kun energiamittari ylittää x Wattia niin toinen pistoke meneis myös päälle. Vaihtoehtojen määrä nousi kuitenkin ongelmaksi, mahdollisimman simppeli ratkaisu hakusessa.

Ajatuksia tämän kätevästi toteuttamisesta otetaan vastaan!

Kaukosäätimellä oleva pistorasia. Saat kaikki laitteet vaikka sen taakse. Tosin tulee yksi säädin lisää pöydälle pyörimään.
 
Kaukosäätimellä oleva pistorasia. Saat kaikki laitteet vaikka sen taakse. Tosin tulee yksi säädin lisää pöydälle pyörimään.
jep, tästä syystä ei ole kauhean houkutteleva vaihtoehto. Tavoitteena kokonaisuus missä television omalla kaukosäätimellä sen päälle laittamalla myös vahvistin heräisi eloon
 
Televisiossa on tällä hetkellä kiinni "tyhmän" tpa3116 vahvistimen takana kaiutinpari 3.5mm plugilla. Ongelma on se, että vahvistin pitää aina käydä kääntämässä erikseen päälle (kytkimellinen potikka) mikä tietysti edellyttää sohvalta nousemista. Jos vahvistimen jättää päälle 24/7 niin pieni taustakohina häiritsee kumppania eli ei ole vaihtoehto. Luulisi löytyvän jotain master-slave tyylisiä jatkojohtoja joissa muut portit menis päälle yhden läpi virtaa vedettäessä tms, mutta en todennäköisesti osannut googlata oikein kun ei ainakaan suomesta tuntunut löytyvän. Jollain 2-paikkaisella energiamittarilla varustetulla älypistorasialla voisi kuvitella tämän olevan ratkaistavissa myös, television pistoke always on -> kun energiamittari ylittää x Wattia niin toinen pistoke meneis myös päälle. Vaihtoehtojen määrä nousi kuitenkin ongelmaksi, mahdollisimman simppeli ratkaisu hakusessa.

Ajatuksia tämän kätevästi toteuttamisesta otetaan vastaan!

Vähän vastaavaan käytin tv:n usb-porttia.
Tv päälle -> portin 5v avulla ohjataan kuorma päälle.
Tässä joutuu varmaan vähän rakentamaan, en usko että on valmiita palikoita.
 
Mikähän olisi helpoin tapa toteuttaa viivekytkentä kylpyhuojeen PAX-puhaltimeen? Siinä on integroitu liiketunnistin ja se starttaa aina kun kylppäriin tulee ja siellä ollessan ei jaksaisi aina kuunnella sen hurinaa. Haluaisin, että se käynnistyisi vasta parin kolmen minuutin kuluttua siitä kun se on tunnistanut liikeen. Siinä ajassa on yleensä ehtinyt itse jo pois kylppäristä.
 
Nokoserin akkulaturi pimentyi pari kuukautta sitten ja vasta nyt vaivauduin katsomaan mitä se on syönyt.

Kondensaattori näyttäysi olevan oksentanut sisälmykset pihalle.

Minkälaista kondensaattoria tuohon kannattaisi laittaa tilalle ja kannattaako ylipäätään yrittää elvyttää?

FotoJet(1).jpg


FotoJet.jpg
 
Nokoserin akkulaturi pimentyi pari kuukautta sitten ja vasta nyt vaivauduin katsomaan mitä se on syönyt.

Kondensaattori näyttäysi olevan oksentanut sisälmykset pihalle.

Minkälaista kondensaattoria tuohon kannattaisi laittaa tilalle ja kannattaako ylipäätään yrittää elvyttää?

FotoJet(1).jpg


FotoJet.jpg

Mahtaakohan tuo nykyinen olla 1000uF 16V? Jännite näkyy mutta ei kapa. Tilalle 1000uF 25V.
 
Nokoserin akkulaturi pimentyi pari kuukautta sitten ja vasta nyt vaivauduin katsomaan mitä se on syönyt.

Kondensaattori näyttäysi olevan oksentanut sisälmykset pihalle.

Minkälaista kondensaattoria tuohon kannattaisi laittaa tilalle ja kannattaako ylipäätään yrittää elvyttää?

FotoJet(1).jpg


FotoJet.jpg

Kuten tuossa jo mainittiin niin 1000u 25V olisi hyvä valinta, ei ole kallis kokeilu vaikka ei toimisikaan.
Kaikki roska pitää vaan puhdistaa levyltä, muuten ei välttämättä toimi.
 
Löytyykö jotain pientä ovisensoria tai vastaavaa, jonka voisi laittaa postilaatikon luukkuun. Tässä ongelmana, että postilaatikko on wifin ulkopuolella n. 80m talosta. Ilmeisesti jotain z-wave long rangea on olemassa, mutta löytyykö tuollaista sensoria siihen perustuen. Saa ehdotella myös muita tekniikoita ja sensoreita, jotka toimisi tässä tapauksessa.
 
Löytyykö jotain pientä ovisensoria tai vastaavaa, jonka voisi laittaa postilaatikon luukkuun. Tässä ongelmana, että postilaatikko on wifin ulkopuolella n. 80m talosta. Ilmeisesti jotain z-wave long rangea on olemassa, mutta löytyykö tuollaista sensoria siihen perustuen. Saa ehdotella myös muita tekniikoita ja sensoreita, jotka toimisi tässä tapauksessa.
Arduino ja siihen kytkettynä LoRa -moduuli ja liikettä tunnistamaan joku värinäsensori, "ball tilt sensori" tai vaikka magneettikytkin.
 
Löytyykö jotain pientä ovisensoria tai vastaavaa, jonka voisi laittaa postilaatikon luukkuun. Tässä ongelmana, että postilaatikko on wifin ulkopuolella n. 80m talosta. Ilmeisesti jotain z-wave long rangea on olemassa, mutta löytyykö tuollaista sensoria siihen perustuen. Saa ehdotella myös muita tekniikoita ja sensoreita, jotka toimisi tässä tapauksessa.

RuuviTag voisi toimia, jos postilaatikon luukku on sen mallinen/kokoinen, että siihen saisi RuuviTagin kätevästi kiinni. Sen BLE-kantama voisi riittää (200 metriä jos ei ole esteitä) riippuen onko jotain esteitä välissä ja saako vastaanottimen sopivaan paikkaan talossa. Niissä on lämpötilan, kosteuden ja ilmanpaineen lisäksi liikeanturi, millä luukun avaamisen voisi helposti softalla tunnistaa (seuraamalla BLE advertisementissä olevan movement-numeron kasvamista).

Tai toisena vaihtoehtona RuuviTageissa on myös pari GPIO-pinniä, mihin voisi varmaankin kytkeä jonkin kytkimen, mutta minulla ei ole kokemusta niiden käyttämisestä. Default-firmiksellä laitteen lähettämässä BLE advertisementissä ei ole mukana GPIO-pinnien tilaa, eli tässä vaihtoehdossa pitäisi laittaa varmaan joku oma firmis. Siihen löytyy kyllä kalut ja ohjeet netistä.
 
Antennivahvistimen virtalähteestä meni ukonilmalla piirilevyssä oleva SMD-sulake. Virtalähteeseen oli merkattu sulakkeen tiedot (250VAC 800mA), mutta mistään en saa selvyyttä, että mitä sulakkeen päällä oleva H-kirjain tarkoittaa?
Kyseessä siis mielestäni tismalleen tämä sulake: https://www.mouser.fi/ProductDetail/Bourns/SF-2410SP080W-2?qs=55YtniHzbhBbWKZPgTnEvA==

Hiukan myös mietityttää, että onko jotain kivijalkakauppaa, josta lähteä etsimään yksittäisiä SMD sulakkeita. Hiukan tuntuu turhalta maksaa parinkympin postimaksuja alle euron sulakkeesta (etenkin kun saa uuden virtalähteen melkein siihen hintaan).
 
Antennivahvistimen virtalähteestä meni ukonilmalla piirilevyssä oleva SMD-sulake. Virtalähteeseen oli merkattu sulakkeen tiedot (250VAC 800mA), mutta mistään en saa selvyyttä, että mitä sulakkeen päällä oleva H-kirjain tarkoittaa?
Kyseessä siis mielestäni tismalleen tämä sulake: https://www.mouser.fi/ProductDetail/Bourns/SF-2410SP080W-2?qs=55YtniHzbhBbWKZPgTnEvA==

Hiukan myös mietityttää, että onko jotain kivijalkakauppaa, josta lähteä etsimään yksittäisiä SMD sulakkeita. Hiukan tuntuu turhalta maksaa parinkympin postimaksuja alle euron sulakkeesta (etenkin kun saa uuden virtalähteen melkein siihen hintaan).
Et datasheettiä lukenut? se H merkkaa 0.80A eli 800mA.
1660899532602.png
 
No olihan se sittenkin siellä :facepalm:

Jatkokysymys: Mistä tiedän onko kyseessä hidas vai nopea sulake?
Jos se vahvistin ottaa paljon virtaa käynnistyessään niin nopea sulake voi palaa välittömästi. Yleensä sulakkeissa on merkintä F, jos se on nopea sulake tai sitten T tai S, jos se on hidas.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 415
Viestejä
4 507 042
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom