Pieniä kysymyksiä & vastauksia autoista ja liikenteestä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
onko kukaan laittanu tätä lootaan 772.6
https://www.motonet.fi/…/lubegard-platinum…
LUBEGARD® Platinum® Automatic Transmission Fluid Protectant can be added to any ATF (except CVT, and Ford Type F [1986 and earlier models]). For normal applications, add 1 oz. (29.6 mL) of LUBEGARD® Platinum® to 1 qt. (1 L) of ATF for the total capacity of the transmission with motor idling. DO NOT OVERFILL. Always consult your owner’s manual for vehicle specific instructions. To determine fill capacity, use our [OM ATF & Conversion Billboard Charts](http://lubegard.com/…/2021-13th-Edition-OEM-ATF-Conversion…)
paljo tota pitäs nyt laittaa sitte ? 8putelia vai? jos 8litraa vai 10l on tilavuus lootassa w211
 
No mietipäs.
8 purkkia olisi jotain 2.4 litraa ainetta. Mitäpä luulet, toimiiko mikään loota jos sitä ylitäyttää 2.5l?
 
No mietipäs.
8 purkkia olisi jotain 2.4 litraa ainetta. Mitäpä luulet, toimiiko mikään loota jos sitä ylitäyttää 2.5l?
no en ole nii fiksu siks kysyin täältä eli paljo tota pitäs nyt laittaa ? eli vanhaa pois minkä verran ja tuota lissää?
 
onko kukaan laittanu tätä lootaan 772.6
https://www.motonet.fi/…/lubegard-platinum…
LUBEGARD® Platinum® Automatic Transmission Fluid Protectant can be added to any ATF (except CVT, and Ford Type F [1986 and earlier models]). For normal applications, add 1 oz. (29.6 mL) of LUBEGARD® Platinum® to 1 qt. (1 L) of ATF for the total capacity of the transmission with motor idling. DO NOT OVERFILL. Always consult your owner’s manual for vehicle specific instructions. To determine fill capacity, use our [OM ATF & Conversion Billboard Charts](http://lubegard.com/…/2021-13th-Edition-OEM-ATF-Conversion…)
paljo tota pitäs nyt laittaa sitte ? 8putelia vai? jos 8litraa vai 10l on tilavuus lootassa w211
Tuossahan tuo normaali käyttömääräohje lukee.

1758121664152.png


Siinä vielä käännettynä.
 
heh se purkin koko 296ml .. ja tuossa ohjeessa 29,6ml
Yksi purkki (3dl) menee siis kymmeneen litraan
 
Viimeksi muokattu:
kiitos onne viisaita kyllä. katsotaan jos muutki samaa mieltä vielä nii sitte uskon ja uskallan laittaa.
Ohjeen mukaan kuuluu lisätä 29,6 ml yhteen litraan vaihteistoöljyä. Tuotekuvan mukaan purkissa on 296 ml.

Purkin riittoisuus:
296 ml / (29,6 ml/l) = 10 l

Yksi purkki riittää tasan 10 litraan vaihteistoöljyä.

Screenshot_2025-09-17-20-52-10-23_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 

pysyykö sikamassa puskurin takana kiinni jos laitan tuota?
 
Eikö tankkausasemien järjestelmissä todellakaan ole yhteispeliä säiliön, pumpun ja päätteen kanssa sen vertaa, että pääte ilmoittaisi asiakkaalle, että nyt on löpö valitettavasti loppu? Pumppu pyöri varmaankin minuutin, mutta mitään ei vieläkään tullut. :rolleyes:
 
Eikö tankkausasemien järjestelmissä todellakaan ole yhteispeliä säiliön, pumpun ja päätteen kanssa sen vertaa, että pääte ilmoittaisi asiakkaalle, että nyt on löpö valitettavasti loppu? Pumppu pyöri varmaankin minuutin, mutta mitään ei vieläkään tullut. :rolleyes:

Varmaan vielä kylmäasema ja katevaraus odottelee?
 
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.

Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.
 
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.
joku nylonputki mikä mahtuu tikun reikään ja riittää öljypohjaan asti ja painovoiman avulla valuttaa pois.

Mikä on on "aavistus" liikaa?
 
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.

Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.

Lidlissä on aina välillä myynnissä sähkökäyttöistä pumppua kympillä tms. Nylonputki oli myös hyvä ehdotus. Painovoiman sijaan hakisin ehkä apteekista isoimman ruiskun mitä löytyy.
 
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.

Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.
tää oli hyvä hommasin laatikko öljyt tuli vauhilla ulos
 
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.

Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.


Oon käyttänyt tällästä kun pumppaan jäteöljyä tynnyriin. Toimii ihan hyvin ja mahtuu imemään mittatikustakin öljyä, joskus käyttänyt samaan tarkoitukseen kuin teikäläinen.
 
Onko tiedossa Kia/hyundai:n 2018 mallien 1.0/1.2 moottoreista mitään isompaa ongelmaa saati 1.5t-gdi koneista? Ajatellen et autolla mentäisiin yli 200tkm. Ymmärtänyt et noissakin on ollut männänrenkaiden ja kiertokangen laakerien kanssa haasteita öljyjen kanssa. Jakopään ratkaisuista ei mitään tietoa

Yhden ongelmaisen foordin kokeneena jos välttäisi vastaavat kalliit konemurheet
 
Onko kokemusta lasinvaihdoista? Lasivakuutus löytyy mutta kannattaako tyytyä vakuutusyhtiön sopimus lasiliikkeisiin vai kannattaako suoraan ilmoittaa vakuutukselle, että orkkilasi tilalle. KAFAS+HUD varusteilla oleva bemarin lasi, yhtään ei kiinnostaisi käyttää ylimääräistä aikaa jos kaikki kalibroinnit ei kerralla onnistu.
 
En tiedä millä oikeudella pystyt vaatimaan orkkislasin? Varmaan onnistuu jos itse maksat erotuksen. Riippuu varmaan täysin yhtiöstä ja vaihtajasta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta lasinvaihdoista? Lasivakuutus löytyy mutta kannattaako tyytyä vakuutusyhtiön sopimus lasiliikkeisiin vai kannattaako suoraan ilmoittaa vakuutukselle, että orkkilasi tilalle. KAFAS+HUD varusteilla oleva bemarin lasi, yhtään ei kiinnostaisi käyttää ylimääräistä aikaa jos kaikki kalibroinnit ei kerralla onnistu.
Ainakaan omalla kohdalla ei vakuutusyhtiö (Pohjola) vaatinut käyttämään tiettyä liikettä, vaan sain valita itselleni sopivimman. Ei ollut mitään ongelmia vaihdattaa merkkiliikkeessä tuulilasi uuteen.
 
Eli tässäkin tapauksessa varmaan helpointa mennä sinne BMW tiskille sitten varaamaan lasinvaihto. Kyllä ne työnjohdossa sitten mainitsee jos heillä ei vakuutuksiin se lasinvaihto onnistu tai joutuisivat käyttämään tarviketta alkuperäisen sijaan.
 
En tiedä millä oikeudella pystyt vaatimaan orkkislasin? Varmaan onnistuu jos itse maksat erotuksen. Riippuu varmaan täysin yhtiöstä ja vaihtajasta.

Jos nykyisellään on orkkislasi mikä hajosi niin miksi pitäsi hyväksyä vaihto halvempaan? Pitäisikö samoin perustein hyväksyä kolarikorjauksissa esim tarvike ajovaloumpiot?
 
Autokeskuksessa on joskus tullut bemariin vaihdettua lasi, kaikki meni hyvin siellä ja oli aika virtaviivainen prosessi. En muista mikä vakuutusyhtiö oli, mutta tais heille kelvata mikä vaan. Pilkingtonin lasin laittoivat.
 
Autokeskuksessa on joskus tullut bemariin vaihdettua lasi, kaikki meni hyvin siellä ja oli aika virtaviivainen prosessi. En muista mikä vakuutusyhtiö oli, mutta tais heille kelvata mikä vaan. Pilkingtonin lasin laittoivat.

Näitä ehtoja ymmärtääkseni nykyään yhtiöt vähän kiristelleet. Siksi kysyin muiden kokemuksia jos olisi ns. varustelluista laseista. Vanhoja foorumi vinkkejä on, ettei hudillista lasiliikkeisiin mutta nämäkin on aika paljon yleistynyt viimeisen viiden vuoden aikana.

Peruslasista positiivisia kokemuksia aiemmin lasiliikkeestä. Ja viime vuonna sai autokeskukseen viedä. Kalibroinnit onnistu heillä kerralla mutta reunuslistoja sai sielläkin käydä uudelleen korjauttamassa…
 
Jos nykyisellään on orkkislasi mikä hajosi niin miksi pitäsi hyväksyä vaihto halvempaan? Pitäisikö samoin perustein hyväksyä kolarikorjauksissa esim tarvike ajovaloumpiot?
No se varmaan selviää lukemalla niitä vakuutusehtoja?
Ei se ole itsestäänselvyys että kolarikorjauksessakaan käytettäisiin orkkista. Tarvikeumpioita käytetään hyvinkin yleisesti kolarikorjauksissa.
 
No se varmaan selviää lukemalla niitä vakuutusehtoja?
Ei se ole itsestäänselvyys että kolarikorjauksessakaan käytettäisiin orkkista. Tarvikeumpioita käytetään hyvinkin yleisesti kolarikorjauksissa.

Ei ihan suoraan selviä ehdoista täytyisi olla yhtiöön yhteydessä.

Mutta kysymys oli onko kokemuksia noista vakuutusyhtiön suosittelemista lasiliikkeistä ja miten heiltä onnistuu kafas-kameran ja hud:n sopeutus/kalibroinnit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 930
Viestejä
4 935 162
Jäsenet
79 428
Uusin jäsen
Kuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom