Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Yksi purkki riittää 10 litraan asti.elikkä 8 purkkia ku lootassa on 8-9litraa tilavuus?
siis yksi purkki riittää?Yksi purkki riittää 10 litraan asti.
Kylläsiis yksi purkki riittää?
kiitos onne viisaita kyllä. katsotaan jos muutki samaa mieltä vielä nii sitte uskon ja uskallan laittaa.heh se purkin koko 296ml .. ja tuossa ohjeessa 29,6ml
Yksi purkki (3dl) menee siis kymmeneen litraan
Ohjeen mukaan kuuluu lisätä 29,6 ml yhteen litraan vaihteistoöljyä. Tuotekuvan mukaan purkissa on 296 ml.kiitos onne viisaita kyllä. katsotaan jos muutki samaa mieltä vielä nii sitte uskon ja uskallan laittaa.
Kyllä pitäisi pysyä, jos puskurin pinta vain on puhdas siitä kohtaa mihin meinaat sikaa laittaa.![]()
Maskiverkko musta, 100 x 33 cm
Alumiiniverkko. Saa auton etupään näyttämään sähäkämmältä. Yleismalli. Leikataan sopivan kokoiseksi. Kiinnitetään ruuveilla tai liimaamalla.www.biltema.fi
pysyykö sikamassa puskurin takana kiinni jos laitan tuota?
ok kiitos kokeillaan sillä sitteKyllä pitäisi pysyä, jos puskurin pinta vain on puhdas siitä kohtaa mihin meinaat sikaa laittaa.
Kyllä pitäisi pysyä, jos puskurin pinta vain on puhdas siitä kohtaa mihin meinaat sikaa laittaa.
Eikö tankkausasemien järjestelmissä todellakaan ole yhteispeliä säiliön, pumpun ja päätteen kanssa sen vertaa, että pääte ilmoittaisi asiakkaalle, että nyt on löpö valitettavasti loppu? Pumppu pyöri varmaankin minuutin, mutta mitään ei vieläkään tullut.![]()
Kylmäasema, mutta ei näy katevarausta. Ainakaan enää.Varmaan vielä kylmäasema ja katevaraus odottelee?
joku nylonputki mikä mahtuu tikun reikään ja riittää öljypohjaan asti ja painovoiman avulla valuttaa pois.Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.
Kylmänä juuri alle maksimin, lämpimänä (johon tikku on kalibroitu) hieman yli.joku nylonputki mikä mahtuu tikun reikään ja riittää öljypohjaan asti ja painovoiman avulla valuttaa pois.
Mikä on on "aavistus" liikaa?
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.
Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.
![]()
Imupumppu
Käsikäyttöinen. Esim. öljyn tai jäähdytinnesteen poistoon autoista, moottoripyöristä, veneistä yms.www.biltema.fi
Putken sijasta letku joka laitetaan ruiskuun kiinni. Tuolla saa melko kivuttomasti öljyä nostettua.Lidlissä on aina välillä myynnissä sähkökäyttöistä pumppua kympillä tms. Nylonputki oli myös hyvä ehdotus. Painovoiman sijaan hakisin ehkä apteekista isoimman ruiskun mitä löytyy.
tää oli hyvä hommasin laatikko öljyt tuli vauhilla ulosMikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.
Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.
![]()
Imupumppu
Käsikäyttöinen. Esim. öljyn tai jäähdytinnesteen poistoon autoista, moottoripyöristä, veneistä yms.www.biltema.fi
Kylmänä juuri alle maksimin, lämpimänä (johon tikku on kalibroitu) hieman yli.
Tiedän, mutta OCD.Ei haittaa mitään.
Itse en tekisi mitään, korkeintaan seuraisin.Tiedän, mutta OCD.
Lisäksi kyseessä diesel, joten öljyn pinta saattaa jopa nousta ajan myötä.
Mikä on kätevä ja edullinen tapa poistaa ylimääräistä moottoriöljyä mittatikun reiän kautta? Lirahti aavistus liikaa, mutta ei jaksaisi alle ryömiä taas ja öljytulppakin on valmistajan mukaan kertakäyttöinen.
Kovin ovat hintavia nuo varta vasten tehdyt tuotteet, kuten tämä.
![]()
Imupumppu
Käsikäyttöinen. Esim. öljyn tai jäähdytinnesteen poistoon autoista, moottoripyöristä, veneistä yms.www.biltema.fi
Ainakaan omalla kohdalla ei vakuutusyhtiö (Pohjola) vaatinut käyttämään tiettyä liikettä, vaan sain valita itselleni sopivimman. Ei ollut mitään ongelmia vaihdattaa merkkiliikkeessä tuulilasi uuteen.Onko kokemusta lasinvaihdoista? Lasivakuutus löytyy mutta kannattaako tyytyä vakuutusyhtiön sopimus lasiliikkeisiin vai kannattaako suoraan ilmoittaa vakuutukselle, että orkkilasi tilalle. KAFAS+HUD varusteilla oleva bemarin lasi, yhtään ei kiinnostaisi käyttää ylimääräistä aikaa jos kaikki kalibroinnit ei kerralla onnistu.
En tiedä millä oikeudella pystyt vaatimaan orkkislasin? Varmaan onnistuu jos itse maksat erotuksen. Riippuu varmaan täysin yhtiöstä ja vaihtajasta.
Autokeskuksessa on joskus tullut bemariin vaihdettua lasi, kaikki meni hyvin siellä ja oli aika virtaviivainen prosessi. En muista mikä vakuutusyhtiö oli, mutta tais heille kelvata mikä vaan. Pilkingtonin lasin laittoivat.
No se varmaan selviää lukemalla niitä vakuutusehtoja?Jos nykyisellään on orkkislasi mikä hajosi niin miksi pitäsi hyväksyä vaihto halvempaan? Pitäisikö samoin perustein hyväksyä kolarikorjauksissa esim tarvike ajovaloumpiot?
No se varmaan selviää lukemalla niitä vakuutusehtoja?
Ei se ole itsestäänselvyys että kolarikorjauksessakaan käytettäisiin orkkista. Tarvikeumpioita käytetään hyvinkin yleisesti kolarikorjauksissa.
Ehjään järjestelmään ei pidä vuosienkaan kuluessa lisätä nestettä. Tasoa ei katsota täyttöaukosta vaan säiliön kyljestä jossa on min ja max viivat. Mikä auto ja moottori kyseessä?Onko joku nyrkkisääntöä kuinka paljon jäähdytinnestettä kuluu ajan myötä? En ole täysin varma oliko viime(noin 9kk sitten) määräaikaishuollossa tarkistettu jäähdytinnestettä mutta eilen aamupäivällä tuli ilmoitus vähäisestä nesteen määrästä. Katsoin paisuntasäiliön täyttöaukosta niin jossain puolillaan se oli. Täytyy tänään käydä hakee täydennystä
Ehjään järjestelmään ei pidä vuosienkaan kuluessa lisätä nestettä. Tasoa ei katsota täyttöaukosta vaan säiliön kyljestä jossa on min ja max viivat. Mikä auto ja moottori kyseessä?
Näköjään aina oppii uutta. Tuossa tikkusysteemissä on varmaan se etu että jos ei konetilan pesut kiinnosta ja säiliö on umpiryönäinen niin eihän sitä nesteen tasoa näe vanhasta samentuneesta säiliöstä.Riippuu autosta, tunnen moniakin autoja missä jäähdytysneste katsotaan avaamalla paisunta säiliö esim kaikki bemarit mitä tullut omistettua.
Mikä tässä oli se ongelma, miksi tarvitset noita lähteitä ja tietoja, jotka jo itse luettelit?Renkaiden nopeusluokituksesta kysymys, en löytänyt mitään yhtä paikkaa, jossa olisi kattavasti selitetty aiheeseen liittyvät säännöt, osaako kukaan linkata jotain hyvää lähdettä? Tai kertoa miten nuo menevät?
Googletuksen ja sieltä täältä poimitun perusteella olen käsityksessä, että menee jotenkin näin (voi olla myös vanhaa tietoa)
- Pääsääntö on, että nopeusluokka pitää olla auton huippunopeuden mukainen (esim. omassa autossani vaatimus V)
- Autoon voi asentaa myös alemman nopeusluokan renkaat, mutta silloin auton kojelautaan pitää näkyvälle paikalle laittaa merkintä tästä nopeusrajoituksesta.
- Talvirenkailta vaaditaan aina minimi nopeusluokka Q = 160km/h, koska käytännössä esim. V luokan talvirenkaita ei edes taida löytyä.
Renkaiden nopeusluokituksesta kysymys, en löytänyt mitään yhtä paikkaa, jossa olisi kattavasti selitetty aiheeseen liittyvät säännöt, osaako kukaan linkata jotain hyvää lähdettä? Tai kertoa miten nuo menevät?
Googletuksen ja sieltä täältä poimitun perusteella olen käsityksessä, että menee jotenkin näin (voi olla myös vanhaa tietoa)
- Pääsääntö on, että nopeusluokka pitää olla auton huippunopeuden mukainen (esim. omassa autossani vaatimus V)
- Autoon voi asentaa myös alemman nopeusluokan renkaat, mutta silloin auton kojelautaan pitää näkyvälle paikalle laittaa merkintä tästä nopeusrajoituksesta.
- Talvirenkailta vaaditaan aina minimi nopeusluokka Q = 160km/h, koska käytännössä esim. V luokan talvirenkaita ei edes taida löytyä.
EU-asetus 458/2011, tuo C1 tarkoittaa henkilöautoa:Renkaiden nopeusluokituksesta kysymys, en löytänyt mitään yhtä paikkaa, jossa olisi kattavasti selitetty aiheeseen liittyvät säännöt, osaako kukaan linkata jotain hyvää lähdettä? Tai kertoa miten nuo menevät?
Googletuksen ja sieltä täältä poimitun perusteella olen käsityksessä, että menee jotenkin näin (voi olla myös vanhaa tietoa)
- Pääsääntö on, että nopeusluokka pitää olla auton huippunopeuden mukainen (esim. omassa autossani vaatimus V)
- Autoon voi asentaa myös alemman nopeusluokan renkaat, mutta silloin auton kojelautaan pitää näkyvälle paikalle laittaa merkintä tästä nopeusrajoituksesta.
- Talvirenkailta vaaditaan aina minimi nopeusluokka Q = 160km/h, koska käytännössä esim. V luokan talvirenkaita ei edes taida löytyä.
Mikä tässä oli se ongelma, miksi tarvitset noita lähteitä ja tietoja, jotka jo itse luettelit?
EU-asetus 458/2011, tuo C1 tarkoittaa henkilöautoa:
"4. NOPEUDENKESTO
4.1
Jokaisessa ajoneuvoon tavanomaisesti asennettavassa renkaassa on oltava nopeusluokkamerkintä.
4.1.1
Luokan C1 renkaan tapauksessa nopeusluokkamerkinnän on oltava yhteensopiva ajoneuvon suurimman rakenteellisen nopeuden kanssa ja siinä on otettava huomioon nopeusluokkien V, W ja Y renkaiden tapauksessa UN/ECE-säännössä N:o 30 kuvattu enimmäiskuormitus."
Suomessa saa ajella hitaammillakin, kunhan on vähintään auton nopeus tai Q (160 km/h), jos on kojelautatarra:
"Edellä olevan 4.1.1 ja 4.1.2 kohdan vaatimuksia ei sovelleta seuraavissa tilanteissa:
4.2.1
käytettäessä tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja varayksiköitä, joihin sovelletaan tämän liitteen 6 kohtaa;
4.2.2
ajoneuvon ollessa tavanomaisesti varustettu tavallisilla renkailla ja toisinaan talvirenkailla, jotka on merkitty vuoristosymbolilla (kolmihuippuisella vuorella ja lumihiutaleella), missä tapauksessa talvirenkaiden nopeusluokkamerkinnän on vastattava nopeutta, joka on joko suurempi kuin ajoneuvon suurin rakenteellinen nopeus tai vähintään 160 km/h (tai molempia). Jos ajoneuvon suurin rakenteellinen nopeus on kuitenkin suurempi kuin siihen asennettujen talvirenkaiden alinta nopeusluokkamerkintää vastaava nopeus, suurimman nopeuden varoitusmerkin, jossa ilmoitetaan asennettujen talvirenkaiden suurin nopeudenkesto, on oltava ajoneuvon sisällä ja sijaittava näkyvällä paikalla, jossa se on jatkuvasti kuljettajan helposti havaittavissa. Muiden renkaiden, joiden lumipitoa on parannettu (eli joissa on merkintä M + S mutta ei vuoristosymbolia eli kolmihuippuista vuorta ja lumihiutaletta), on täytettävä tämän liitteen 4.1.1 ja 4.1.2 kohdan vaatimukset;"
Onhan teillä kaikilla varmasti 160 km/h-tarra näkyvällä paikalla joka talvi?Käytännössä tuossa kohtaa Suomessa lipsutaan asetuksesta ja vältetään hölmöt tarratalkoot.
Asetus - 458/2011 - EN - EUR-Lex
eur-lex.europa.eu
EU-asetus 458/2011, tuo C1 tarkoittaa henkilöautoa:
"4. NOPEUDENKESTO
4.1
Jokaisessa ajoneuvoon tavanomaisesti asennettavassa renkaassa on oltava nopeusluokkamerkintä.
4.1.1
Luokan C1 renkaan tapauksessa nopeusluokkamerkinnän on oltava yhteensopiva ajoneuvon suurimman rakenteellisen nopeuden kanssa ja siinä on otettava huomioon nopeusluokkien V, W ja Y renkaiden tapauksessa UN/ECE-säännössä N:o 30 kuvattu enimmäiskuormitus."
Suomessa saa ajella hitaammillakin, kunhan on vähintään auton nopeus tai Q (160 km/h), jos on kojelautatarra:
"Edellä olevan 4.1.1 ja 4.1.2 kohdan vaatimuksia ei sovelleta seuraavissa tilanteissa:
4.2.1
käytettäessä tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja varayksiköitä, joihin sovelletaan tämän liitteen 6 kohtaa;
4.2.2
ajoneuvon ollessa tavanomaisesti varustettu tavallisilla renkailla ja toisinaan talvirenkailla, jotka on merkitty vuoristosymbolilla (kolmihuippuisella vuorella ja lumihiutaleella), missä tapauksessa talvirenkaiden nopeusluokkamerkinnän on vastattava nopeutta, joka on joko suurempi kuin ajoneuvon suurin rakenteellinen nopeus tai vähintään 160 km/h (tai molempia). Jos ajoneuvon suurin rakenteellinen nopeus on kuitenkin suurempi kuin siihen asennettujen talvirenkaiden alinta nopeusluokkamerkintää vastaava nopeus, suurimman nopeuden varoitusmerkin, jossa ilmoitetaan asennettujen talvirenkaiden suurin nopeudenkesto, on oltava ajoneuvon sisällä ja sijaittava näkyvällä paikalla, jossa se on jatkuvasti kuljettajan helposti havaittavissa. Muiden renkaiden, joiden lumipitoa on parannettu (eli joissa on merkintä M + S mutta ei vuoristosymbolia eli kolmihuippuista vuorta ja lumihiutaletta), on täytettävä tämän liitteen 4.1.1 ja 4.1.2 kohdan vaatimukset;"
Onhan teillä kaikilla varmasti 160 km/h-tarra näkyvällä paikalla joka talvi?Käytännössä tuossa kohtaa Suomessa lipsutaan asetuksesta ja vältetään hölmöt tarratalkoot.
Asetus - 458/2011 - EN - EUR-Lex
eur-lex.europa.eu
Jäätyy tai alkaa jäätymään -29c, eli ainakaan vesi ei enää kierrä. Tuskin lohkoa vielä halkaisee, mutta ei se mitään -40c kestä.Jos jäädytinneste / pakkasnesteen kesto on mittauksessa -29c, niin onko se silloin "lohko halki" -29c:ssä vai kestääkö esim -40c pakkaset kun neste vetää pelkästään paksuksi?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.