• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Kyllähän uudet autot jo lukevat liikennemerkkejä. Nopeuksi ainakin, jos ei muita vielä. Voisi kuvitella, että ei muidenkaan merkkien lisäämine repertuaariin tuo ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, jos niikseen halutaan oli se sitten minkä maan kyltti tahansa. Autossa tuo kamerera on edessä, joten kulkusuunnasta kyltit luetaan eikä sivuilta.

edit. nopea googlaus vuodelta 2008. Voisi kuvitella, että herran vuonna 2021 tilanne on "hiukan" kehittynyt.


Tilaajille, joten vain osa näkyy.
Nykyinen autoni tunnistaa ainakin hyvin merkit. Nopeuden lisäksi ainakin mitä mittariin on tullut, niin ohituskiellot, risteysalueen merkit, hirvi- ja porovaaramerkit ja uusista kaurisvaaramerkki. Ja auton vakionopeuden säädin on sen verran fiksu jo, että osaa hiljentää vauhdin oikeaksi jo nopeusalueen vaihtuessa. Toki tässä käytetään sensoreiden apuna karttadataa, mutta periaatteessa muutkin merkit ovat helposti laitettavissa karttadataan.
 
Viimeksi muokattu:
Ja niitä vaalimainoksia.
Ei kai se ongelma ole, jos niitä ei ole opetettu?

Piti vielä laittamani, että ei se nopeus ole mikään ongelma nykykameroille. Ihan prosessiteollisuudessa olen nähnyt kameroita mitkä lukevat hyvin liikkuvaa materiaali mitä silmä ei millään pysty edes hahmottamaan.
 
Auton liikkuessa satasta tällaista miettimisaikaa ei ensinnäkään ole. Sen lisäksi kukaan ei rajaa auton tekoälylle tunnistettavia esineitä erillisiksi, vaan auton tekoälyn on kyettävä jatkuvasti erottamaan käytännössä kaikki ympäristön objektit, opasteet, ihmiset ja muut erillisiksi toisistaan ennen kuin niitä voi alkaa millään tavalla luotettavasti tunnistamaan. Näitä voi olla samanaikaisesti satoja auton ympärillä eikä väärin arvaamiseen ole varaa.
Aivan, eli meillä on tunnistusjärjestelmä, mikä tunnistaa myös ympäristön objekteja ja muita uhkakuvia, niin kuinka vaikeaa voi olla implementoida järjestelmää tunnistamaan myös nykyisiä liikennemerkkejä?
 
Breaking news: se tarkkuus paranee jos kaikki samaa tarkoittavat merkit ovat joka paikassa identtisiä. Ja sitä tarkkuutta ei tarvita pelkästään kirkkaassa auringonpaisteessa kun merkki luetaan optimaalisesta kulmasta optimaalisella etäisyydellä. Sitä tarvitaan kun on hämärää, merkki luetaan huonosta kulmasta, sataa, on sumua tai merkki on vaikka osin lumen peitossa. Mitä enemmän on variaatiota siinä kuvassa, sitä enemmän kaksi merkkiä voivat sekoittua, tai tekoäly ei saa riittävää varmuutta merkistä.

Tässä tuore tutkimus aiheeseen liittyen:

The results suggest that even small changes in the design of a sign, such as the change of the outline color or a minor change in the symbol, can drastically affect TSRS accuracy. This result is in accordance with previous studies


Eli pienet erot vaikuttavat tarkkuuteen merkittävästi. Tällöin liikennemerkkien yhtenäistämisen pitäisi olla kaikille tärkeä yksimielinen tavoite. Vaihtoehtona toki se, että tekoäly opetetaan joka maan kohdalla erikseen. Epäilen jälkimmäisen toteutuskelpoisuutta, varsinkin Suomen osalta.
 
Breaking news: se tarkkuus paranee jos kaikki samaa tarkoittavat merkit ovat joka paikassa identtisiä. Ja sitä tarkkuutta ei tarvita pelkästään kirkkaassa auringonpaisteessa kun merkki luetaan optimaalisesta kulmasta optimaalisella etäisyydellä. Sitä tarvitaan kun on hämärää, merkki luetaan huonosta kulmasta, sataa, on sumua tai merkki on vaikka osin lumen peitossa. Mitä enemmän on variaatiota siinä kuvassa, sitä enemmän kaksi merkkiä voivat sekoittua, tai tekoäly ei saa riittävää varmuutta merkistä.

Tässä tuore tutkimus aiheeseen liittyen:




Eli pienet erot vaikuttavat tarkkuuteen merkittävästi. Tällöin liikennemerkkien yhtenäistämisen pitäisi olla kaikille tärkeä yksimielinen tavoite. Vaihtoehtona toki se, että tekoäly opetetaan joka maan kohdalla erikseen. Epäilen jälkimmäisen toteutuskelpoisuutta, varsinkin Suomen osalta.
Suurempi ongelma tulee auton sensorien puhtaana pysymisestä. Pari kertaa auto ilmoittanut häiriöstä liikennemerkkien tunnistuksessa, johtuen loska tai kurakelistä. Muuten ei ole vielä ollut "lukuvirheitä" oli sitten lumipyryä, sumu, pimeys tai edes suora kuskiakin häiritsevä auringonpaiste. Toki taas oma subjektiivinen kokemus, mutta väitän että jos tuollaisella keskiluokan uudella autolla onnistuu, niin premiumluokkakin suoriutuu ihan hyvin.
 
Suurempi ongelma tulee auton sensorien puhtaana pysymisestä. Pari kertaa auto ilmoittanut häiriöstä liikennemerkkien tunnistuksessa, johtuen loska tai kurakelistä. Muuten ei ole vielä ollut "lukuvirheitä" oli sitten lumipyryä, sumu, pimeys tai edes suora kuskiakin häiritsevä auringonpaiste. Toki taas oma subjektiivinen kokemus, mutta väitän että jos tuollaisella keskiluokan uudella autolla onnistuu, niin premiumluokkakin suoriutuu ihan hyvin.

Pelkästään tuossa tutkimuksessa, jossa oli 17 autoa 14 valmistajalta (joista 12 oli vuosimallia 2020), oli kontrolliryhmässäkin tunnistusprosentti kaukana täydellisestä. Eli 95%. Se on ihan hyvä kun kuskina on ihminen, mutta se ei ole hyvä jos kuskina olisi tietokone. Ja testiryhmissä tarkkuuss sitten rommasi kunnolla kun merkki ei ollut kunnolla näkyvissä tai siihen oi tehty pieniä muutoksia. Se on toki hienoa, että sinulle osui täydellinen kamera ja tekoäly (mitä oikeasti epäilen), mutta ei sitä subjektiivista kokemusta voi tälläkään kertaa yleistää miksikään yleistettäväksi totuudeksi.
 
Ehkä parempi kun ei aja tietyt henkilöt ollenkaan autoilla. Suosittelen ihan taksikyytiä tai julkisia.
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Pelkästään tuossa tutkimuksessa, jossa oli 17 autoa 14 valmistajalta (joista 12 oli vuosimallia 2020), oli kontrolliryhmässäkin tunnistusprosentti kaukana täydellisestä. Eli 95%. Se on ihan hyvä kun kuskina on ihminen, mutta se ei ole hyvä jos kuskina olisi tietokone. Ja testiryhmissä tarkkuuss sitten rommasi kunnolla kun merkki ei ollut kunnolla näkyvissä tai siihen oi tehty pieniä muutoksia. Se on toki hienoa, että sinulle osui täydellinen kamera ja tekoäly (mitä oikeasti epäilen), mutta ei sitä subjektiivista kokemusta voi tälläkään kertaa yleistää miksikään yleistettäväksi totuudeksi.
No tähän mennessä ei ole kyllä pettymyksiä tullut. Ainoastaan haamunopeuksia karttadatasta joskus pienempien teiden risteysalueilla, jossa sivuteillä nopeusrajoitus on alempi ja se vektori karttadatassa osuu päätien päälle. Liikennemerkit tuo on toistaiseksi tunnistanut aina ja oikein, myös hieman vinossa olevat (siis sellaiset jotka osoittavat vähän metsän puolelle).
 
No kai se nyt on sanomattakin selvää, että liikennemerkkien vääntyminen, kääntyminen, kuluminen, likaantuminen sekä luonnonilmiöt ynnä muut vaikuttavat merkkien luettavuuteen. Käsittääkseni nyt uudistuksen myötä on ainoastaan tarkoitus saada uudet merkit muistuttamaan yleiseurooppalaisittain määriteltyjä malleja, tämä ei käsittääkseni tarkoita sitä, että ympäri Euroopan on identtiset merkit, eli mallivaritaatiota voi olla maittain?
 
No kai se nyt on sanomattakin selvää, että liikennemerkkien vääntyminen, kääntyminen, kuluminen, likaantuminen sekä luonnonilmiöt ynnä muut vaikuttavat merkkien luettavuuteen. Käsittääkseni nyt uudistuksen myötä on ainoastaan tarkoitus saada uudet merkit muistuttamaan yleiseurooppalaisittain määriteltyjä malleja, tämä ei käsittääkseni tarkoita sitä, että ympäri Euroopan on identtiset merkit, eli mallivaritaatiota voi olla maittain?

Useaan kertaan todettu että tuossa käytettiin pohjana myös muualla käytössä olevia merkkejä. Omaan korvaan kuulostaa että variaatiota on pyritty vähentämään. Erikseen mainittu Tanska ja Norja joiden merkkejä on käytetty pohjana. Ja mainittu myös tarve nimenomaan merkkien yhtenäistämiselle (Österman, Väylävirasto) kuvantunnistamisen takia.


Voin laittaa lainaukset taas jos täytyy.
 
Useaan kertaan todettu että tuossa käytettiin pohjana myös muualla käytössä olevia merkkejä. Omaan korvaan kuulostaa että variaatiota on pyritty vähentämään. Erikseen mainittu Tanska ja Norja joiden merkkejä on käytetty pohjana. Ja mainittu myös tarve nimenomaan merkkien yhtenäistämiselle (Österman, Väylävirasto) kuvantunnistamisen takia.


Voin laittaa lainaukset taas jos täytyy.
On pyritty vähentämään, mutta edelleen meille ei tule identtisiä liikennemerkkejä, vaan niissä on mahdollisesti eroavaisuuksia ja tämä on hyvin oleellista koskien linkkaamaasi tutkimusta, siinähän todetaan, että jo pienet muutokset vaikuttavat merkittävästi tunnistettavuuteen.
 
On pyritty vähentämään, mutta edelleen meille ei tule identtisiä liikennemerkkejä, vaan niissä on mahdollisesti eroavaisuuksia ja tämä on hyvin oleellista koskien linkkaamaasi tutkimusta, siinähän todetaan, että jo pienet muutokset vaikuttavat merkittävästi tunnistettavuuteen.

Jep. Kannatan myös merkkien täyttä yhtenäistämistä. Mutta erojen vähentäminen on hyvä väliaskel. Ja erojen vähentäminen siis parantaa sitä tunnistettavuutta. Iso ero: iso ongelma, pienempi ero: pienempo ongelma. Ensi kerralla sitten maaliin EU:n sääntelemänä. Ja silloin Halla-aho ei ehkä enää itke sukupuolineutraliuudesta.
 
Se oppii tunnistamaan sen maan X liikennemerkit koska sille syötetään aivan helvetisti kuvia niistä maan X liikennemerkeistä siinä vaiheessa kun sitä tekoälyn neuroverkkoa opetetaan tunnistamaan niitä liikennemerkkejä.
Mutta jos tuossa koulutusdatassa ei ole niitä merkittävästi erilaisia suomalaisia merkkejä tarpeeksi (tai ollenkaan) niin sitten ei se kyllä tule mitenkään oppimaan tunnistamaan niitä suomalaisia merkkejä.

No mitkä merkittävät erot saatiin nyt tehdyillä muutoksilla poistettua ja mitkä jäivät jäljelle?
 
Näkeekö nämä kohutut muutokset ja uudet merkit jostain? :D

edit: trafi?
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tässä keskustelussa on kohtuullisen paljon havaittavissa jämyä muutosvastarintaa, missä ennen oli kunnollista ja liikennemerkit varsinkin kunnollisia.
Sehän kyllä konservatiivisen lähes kaikkea mahdollista vastustavan tai ainakin kritisoivan puolueen ketjuun kyllä sopiikin.
Käsittääkseni täällä on tarkoitus keskustella itse aiheesta, eikä siirtää keskustelua kanssakirjoittajiin.
 
Käsittääkseni täällä on tarkoitus keskustella itse aiheesta, eikä siirtää keskustelua kanssakirjoittajiin.
En viittaa kehenkään henkilöön, vaan siihen, että koko aihe tai sen ympärillä pyörähtänyt minikohu, samoin kuin tämä keskustelu on minusta malliesimerkki muutosvastarinnasta tai taustakohinasta tai kuten edellisellä pääministerille Juha Sipilällä oli tapana sanoa, älämölöstä.

Poliittisesti on ihan turhaa ulista siinä vaiheessa kun asia on jo nuijittu maaliin. Valmisteluvaiheessa olisi voinut vaikuttaa, varsinkin kun oli silloin hallituspuolue.
 
Valmisteluvaiheessa olisi voinut vaikuttaa, varsinkin kun oli silloin hallituspuolue.

Ja yhä edelleen: emmehän me tästä edes keskustelisi, jos niitä hameita ei olisi poistettu. Se sai muutaman persuedustajan triggeröitymään (ja triggeröimään muita) ja siksi se tännekin nousi esille. Onhan tämä aika huvittavaa.
 
En viittaa kehenkään henkilöön, vaan siihen, että koko aihe tai sen ympärillä pyörähtänyt minikohu, samoin kuin tämä keskustelu on minusta malliesimerkki muutosvastarinnasta tai taustakohinasta tai kuten edellisellä pääministerille Juha Sipilällä oli tapana sanoa, älämölöstä.

Poliittisesti on ihan turhaa ulista siinä vaiheessa kun asia on jo nuijittu maaliin. Valmisteluvaiheessa olisi voinut vaikuttaa, varsinkin kun oli silloin hallituspuolue.
Et viittaa kehenkään henkilöön, mutta kuitenkin viestissäsi vihjailet muiden keskustelijoiden motiiveista? En nyt ihan seuraa tätä ajatuksenjuoksua, minusta tuo on ihan keskustelun sekoittamista tietoisesti hassunhauskojen videoiden kanssa.
 
Et viittaa kehenkään henkilöön, mutta kuitenkin viestissäsi vihjailet muiden keskustelijoiden motiiveista? En nyt ihan seuraa tätä ajatuksenjuoksua, minusta tuo on ihan keskustelun sekoittamista tietoisesti hassunhauskojen videoiden kanssa.
Eihän siinä edes ollut videota :facepalm: Enkä ole vihjannut kenenkään motivaatioista (muutosvastarinta on toimintaa, reagointitapa ja motivaatiot on sitten jossain sen takana aiheuttamassa sitä toimintaa), paitsi muutama sivu sitten twiittaaja Teija Makkosen.
 
Eli jälleen kerran: nimimerkin Lämpöpumppu mielipide vs. projektissa mukana olleiden (asiantuntija-)mielipide. Eli kiitos taas mielipiteestäsi. Ei sille kauheasti painoa voi antaa.

Jos nyt oikeasti olisi haluttu yhteneväisyyttä, olisi kopioitu muiden maiden merkkejä sellaisenaan ja näin saatu hajontaa vähennettyä. Koska näin ei ole toimittu, ei kyseessä ole todellinen tavoite vaan vain esitetty tavoite.
 
En ole käynyt Persujen ketjussa viikkoihin. Mikä nyt on trendi puheenaihe tässä ketjussa? :D
 
Huomautus: jätetään asiallisesta keskustelut turhat keloapina-nimenväännöt pois
Eloapinat hyökkäsi kadun varrella Sebun kimppuun.

 
Eihän siinä edes ollut videota :facepalm: Enkä ole vihjannut kenenkään motivaatioista (muutosvastarinta on toimintaa, reagointitapa ja motivaatiot on sitten jossain sen takana aiheuttamassa sitä toimintaa), paitsi muutama sivu sitten twiittaaja Teija Makkosen.
YouTuben linkkisi ei johda videoon? :facepalm:
 
Markku Jokisipilän ulostulo on kovin kiinnostava.
Nähtävästi tutkimus herättää kiihkeää keskustelua vasemmisto- ja kommaripiireissaä sekä myös
esimerkiksi Facebookin Rasmus -sivustolla, joka on oikein kunnostautunut persujen natsittelussa.

 
Markku Jokisipilän ulostulo on kovin kiinnostava.
Nähtävästi tutkimus herättää kiihkeää keskustelua vasemmisto- ja kommaripiireissaä sekä myös
esimerkiksi Facebookin Rasmus -sivustolla, joka on oikein kunnostautunut persujen natsittelussa.


Persuja natsitellaan ja vihreitä kommaritellaan. Ja piiri pieni pyörii :kahvi:
 
Huomautus: jätetään asiallisesta keskustelut turhat keloapina-nimenväännöt pois
Sebua tosiaan tönittiin. Eikös Keloapinoiden aktion pitänyt olla väkivallaton? Tosin kuten videolta myös selviää se, että tönijä on elokapinalaisen sijaan saattanut olla vastapuolen provokaattori, koska hänhän ei tässä töniessään mitään satu sanomaan tai puhumaan. Omalla kohdalla sattui kerran Riiassa kanavan vieressä, kun otin valokuvia, että mies tuli takaa ja ikäänkuin vitsinä näytti kuinka olisi pukannut minut sinne alas veteen. EI kovastikaan naurattanut tapahtuneen jälkeen. Tässä onneksi oltiin tasaisella maalla.


Kansanedustaja Sebastian Tynkkynen (ps) kertoi keskiviikkoiltana Twitterissä, kuinka hän joutui tönimisen kohteeksi Elokapina-liikkeen mielenosoituksessa. Välikohtaus sattui, kun Tynkkynen oli Eduskuntatalon edustalla tekemässä suoraa videolähetystä.

Kansanedustajan mukaan hänet yritettiin kaataa maahan. Tynkkysen kuvaamalla videolla tilanne näyttäytyy epäselvänä: tönimistä ei näy muutoin kuin kameran pienenä heilahtamisena. Videolla Tynkkynen tosin sanoo: ”Jos ette kuitenkaan... Ei ole ok tuollain toisia töniä... Ei sunkaan osalta”.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän harmillista, ettei tuosta varsinaisesta tönimisestä tunnu löytyvän mitään kuvamateriaalia.

Olisi varmasti aika paljon helpompi todeta mitä on oikeasti tapahtunut, ja selvittää kuuluiko kyseinen henkilö Elokapinaan.
 
Jos poliisit ilman pyytämistä puuttuvat tilanteeseen ja lähtevät kuskaamaan epäiltyjä tekijöitä suoraan maijaan, niin ei liene mitään epäselvyyttä siitä, etteikö olisi tapahtunut jotakin vakavampaa kuin pientä tönimistä.

Tekijät oli varmaankin jotain anarkomarkoja, koska tuo tapahtui pallinaaman soittopaikan vieressä, ja sehän tunnetusti vetää äärivasemmistoa puoleensa kuin paska kärpäsiä. Se jäänee salaisuudeksi kuuluiko tekijät myös elokapinaan. Samaa roskasakkia hyvin pitkälti.
 
Mistähän tuomiolaitos on tällä kertaa keksinyt syyn rangaista perussuomalaisia?

Eniten hämmentää se että turvapaikanhakijat ja maahanmuuttajat on nyt kansanryhmä? vaikka tätä ennen on perusteltu tuomioita kun joitain ryhmiä on haukuttu että esim. persut ei ole kansanryhmä.
 
No, onhan tuosta kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan paljon puhuttu asiantuntijoidenkin keskuudessa, ja aika yleinen mielipide on, että sitä ei pitäisi olla laissa. Aivan liian tulkinnanvarainen ja lopputulokseen voi vaikuttaa sekä syytetyn taustat, että myöskin lautamiesten kokoonpano. Tynkkysen kirjoituksiin en ole perehtynyt.
 
Eniten hämmentää se että turvapaikanhakijat ja maahanmuuttajat on nyt kansanryhmä? vaikka tätä ennen on perusteltu tuomioita kun joitain ryhmiä on haukuttu että esim. persut ei ole kansanryhmä.
En ole oikeuden päätöstä lukenut, mutta mitäs ihmeteltävää siinä on, näinhän on aikaisemmassa oikeuskäytännössä, oikeuskirjallisuudessa ja lain esitöissä katsottu, että sekä tp-hakijat että yleisemmin maahanmuuttajat muodostavat RL 11 10 § kiihottaminen kansanryhmää vastaan mukaisen kansanryhmän.
Ja myös Tynkkysen saama tuomio oli odotettavissa, sillä käytännössä Feret v. Belgia, 16.7.2009 tapauksesta lähtien näin on ympäri läntistä Eurooppaa tuomittu, meillä nojaten KKO:2012:58 vuosikirjapäätökseen (joka taas osittain tukeutuu tuohon Feret v. Belgia tapaukseen).
 
En ole oikeuden päätöstä lukenut, mutta mitäs ihmeteltävää siinä on, näinhän on aikaisemmassa oikeuskäytännössä, oikeuskirjallisuudessa ja lain esitöissä katsottu, että sekä tp-hakijat että yleisemmin maahanmuuttajat muodostavat RL 11 10 § kiihottaminen kansanryhmää vastaan mukaisen kansanryhmän.
Ja myös Tynkkysen saama tuomio oli odotettavissa, sillä käytännössä Feret v. Belgia, 16.7.2009 tapauksesta lähtien näin on ympäri läntistä Eurooppaa tuomittu, meillä nojaten KKO:2012:58 vuosikirjapäätökseen (joka taas osittain tukeutuu tuohon Feret v. Belgia tapaukseen).
Mitäs se Tynkkynen sitten tarkalleen ottaen kirjoitti?
 
Mitäs se Tynkkynen sitten tarkalleen ottaen kirjoitti?
Uutisista luin, että oikeus oli myös määrännyt nämä tekstikohdat poistettavaksi.
Itse en ainakaan lähde toistamaan tai lainaamaan julkisesti, koska siinähän on riski, että levittämällä syyllistyisi samaan.
 
Uutisista luin, että oikeus oli myös määrännyt nämä tekstikohdat poistettavaksi.
Itse en ainakaan lähde toistamaan tai lainaamaan julkisesti, koska siinähän on riski, että levittämällä syyllistyisi samaan.
Tämä osoittaa että tuomio on virheellinen. Rajoitetaan tiedon saantia, rajoitetaan ihmisten oikeutta saada tietää mistä tuomio tuli ja mikä oli sen konteksti. Tämä alkaa kuulostaa joltain ihan muulta kuin länsimaiselta demokraattiselta oikeusvaltiolta.
 
Tämä osoittaa että tuomio on virheellinen. Rajoitetaan tiedon saantia, rajoitetaan ihmisten oikeutta saada tietää mistä tuomio tuli ja mikä oli sen konteksti. Tämä alkaa kuulostaa joltain ihan muulta kuin länsimaiselta demokraattiselta oikeusvaltiolta.
Kyllä se tuomio on ihan julkinen ja tietenkin siinä kerrotaan mistä se tuli ja mitkä kohdat määrättiin poistettavaksi.
Itse en ole nähnyt sitä. Mutta eiköhän sen joku tilaa ja julkaise. Se on sallittua, jopa suotavaa.
 
Kyllä se tuomio on ihan julkinen ja tietenkin siinä kerrotaan mistä se tuli ja mitkä kohdat määrättiin poistettavaksi.
Itse en ole nähnyt sitä. Mutta eiköhän sen joku tilaa ja julkaise. Se on sallittua, jopa suotavaa.
Mutta alkuperäinen asiayhteys puuttuu. Sitä et löydä myöskään Halla-Ahon saamasta korkeimman oikeuden tuomiosta. Onneksi jiri keronen blogissaan on sen säästänyt sellaisenaan(ei, en lue kys blogia. Googlella löysin tämän aikoinaan) tarkoituksena että kaikki pystyvät arvioimaan tuomiota ja teksiä alkuperäisessä asiayhteydessä.
 
Tynkkynen ainakin jossain vaiheessa valitti kovasti että kansanedustajat saa ihan liikaa rahaa. Ei muistaakseni lahjoittanut omaa palkkaansa kuitenkaan pois mutta käyhän se toki näinkin. Muistaakseni sitä kutsuttiin tyhmyydeksi jos tekee samat asiat uudestaan ja uudestaan odottaen eri tuloksia. Eli ehkä se on tarkoituksellista oman tilinsä pumppausta, mitä harrastaa?

Jännä, että jättivät tässä kohtaa punakeltaiset varoitusmerkit, kun muualla Euroopassa on lähtökohtaisesti punavalkoiset merkit. Toki autot tunnistavat nämä ihan hyvin, kuten myös sen keltaisen viivan, jota kuitenkin kovasti maalaillaan valkoiseksi.

Ainakin kuvittelisin, että signaalinkäsittelyssä poistetaan ihan ensimmäisenä väritieto kun kuviota tunnistetaan, jos nyt edes kamera värejä tallentaa.
 
Muistaakseni sitä kutsuttiin tyhmyydeksi jos tekee samat asiat uudestaan ja uudestaan odottaen eri tuloksia.

Oikeastaan tämä tässä Tynkkysen tapauksessa hiertää mua eniten.
Onko Tykkynen oikeasti niin tyhmä että ei vieläkään tajua että tuollaisesta kirjoittelusta tulee tässä maassa suht suurella todennäköisyydellä penalttia? Jos on niin ok, kaikille meistä ei ole jaettu älynlahjoja samalla mitalla.

Mutta jos Tynkkynen ei ole noin tyhmä ja tietoisesti rikkoo lakia koska pitää sitä lakia vääränä tai näkee että sen lain rikkomisella saavutetaan jotain tärkeämpää niin vittuako se sitten yrittää kierrellä ja kaarrella oikeuden edessä? Toteaisi vaan suorilla että en kiistä syytettä ja ottaisi rangaistuksensa.
Tuota Tynkkysen selkärangattomuutta korostaa entisestään se että samaan aikaan kyseinen heppu tekee jotain liveseurantaa Elokapinasta ja vittuilee niille. No, sentään niillä elokapinalaisilla on sen verta selkärankaa että kun he rikkovat lakia niin he ottavat ne sakot suoraselkäisinä.

Ainakin kuvittelisin, että signaalinkäsittelyssä poistetaan ihan ensimmäisenä väritieto kun kuviota tunnistetaan, jos nyt edes kamera värejä tallentaa.
Ja näinhän yleensä toimitaankin.
 
Jännä, että jättivät tässä kohtaa punakeltaiset varoitusmerkit, kun muualla Euroopassa on lähtökohtaisesti punavalkoiset merkit. Toki autot tunnistavat nämä ihan hyvin, kuten myös sen keltaisen viivan, jota kuitenkin kovasti maalaillaan valkoiseksi.
Kun nyt persutopikissa ollaan, niin eikös tämä keltaisista valkoisiksi viivoiksi muutos päätetty juurikin siihen aikaan kun persut oli siellä hallituksessa hääräämässä? Toki liikennejutut sieltä identifioituu Berneriin, mutta en muista että siellä olisi pahemmin tehty työtä sen puolesta että saataisiin pitää Suomessa paremmin toimiva väritys viivassa.
 
Oikeastaan tämä tässä Tynkkysen tapauksessa hiertää mua eniten.
Onko Tykkynen oikeasti niin tyhmä että ei vieläkään tajua että tuollaisesta kirjoittelusta tulee tässä maassa suht suurella todennäköisyydellä penalttia? Jos on niin ok, kaikille meistä ei ole jaettu älynlahjoja samalla mitalla.

Mutta jos Tynkkynen ei ole noin tyhmä ja tietoisesti rikkoo lakia koska pitää sitä lakia vääränä tai näkee että sen lain rikkomisella saavutetaan jotain tärkeämpää niin vittuako se sitten yrittää kierrellä ja kaarrella oikeuden edessä? Toteaisi vaan suorilla että en kiistä syytettä ja ottaisi rangaistuksensa.
Tuota Tynkkysen selkärangattomuutta korostaa entisestään se että samaan aikaan kyseinen heppu tekee jotain liveseurantaa Elokapinasta ja vittuilee niille. No, sentään niillä elokapinalaisilla on sen verta selkärankaa että kun he rikkovat lakia niin he ottavat ne sakot suoraselkäisinä.

Ja näinhän yleensä toimitaankin.

Tämä itseäkin on jo pidempään ihmetyttänyt, että samaan aikaan kun kovaan ääneen hurskastellaan muiden tekemisillä, syyllistytään itse tietoisesti lain rikkomiseen, ja siitä syytetään yleensä lakia tai sen säätäjiä, ilman minkäänlaista omaa vastuun kantoa, vaikka sitä samaan aikaan muilta niin kovasti vaaditaan.

Eriskummalliselta tuntuu persujen ideaaliyhteiskunta, jossa lain pitäisi aina koskea kaikkia muita paitsi itseä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 177
Viestejä
4 863 491
Jäsenet
78 614
Uusin jäsen
rutja76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom