Mikä muuten olisi hyvä itsenäisyyskulkue sellaisille nationalisteille jotka eivät halua "veljeillä" fasistien kanssa? Onko sellaista? Ajattelin 612 olevan sellainen, mutta täältä nyt olen kuullut että siellä kuulemma natsiliput liehuvat ja heil hitleriä huudellaan. En toki haluaisi sellaisten öyhöttäjien kanssa veljeillä, päinvastoin olen Israelin (ja Ukrainan) suuri ystävä, en mikään antisemististi propalestiinalainen.Vaikka olen sitä mieltä, että on täysin typerää väittää kaikkia 612 kulkueeseen osallistuvia natseiksi, niin kyllähän sillä kulkueella vähän ikävä vivahde on ja suosittelisin kyllä perussuomalaisia olemaan osallistumatta näihin kulkueisiin ja ryhmittymiin. Tästä saa ihan liian mehukkaan paikan natsikorttien heilutteluun poliittisille vastustajille ja saattaa kadottaa jotain maltillisempia äänestäjiä jotka ovat kahden vaiheilla siellä poliittisesti keskemmällä.
(Toki pidän myös mahdollisena että kulkueeseen on soluttautunut vasemmistolaisia anarkisteja yms. jotka tekevät ja kuvaavat niitä käsitervehdyksiä, aiheuttaakseen kalabaliikkia ko. kulkueesta. Vaikea sanoa varmaksi kun ei voi muiden marssijoiden taustoja tietää.)
Mielellään sellainen marssi missä ei heilutella EU-lippuja ja pidetä puheita EU:n tärkeydestä Suomella, koska EU:n integraatiokehityshän on täysin Suomen itsemääräämisoikeuden vastaista. Eli joku kokoomusvetoinen muistelutilaisuus ei minusta oikein vaikuta isänmaalliselta, he ovat niin voimakkaasti EU-integraation syventämisen puolella, vaikka eivät yhtä paljon kuin esim. vihreät joiden mielestä kaikki EU:n yhteisvelat yms. ovat Suomelle vain hyväksi eikä niitä tulisi vastustaa. Kokoomusmepit tuntuvat kuitenkin aina liputtavan kovasti Suomen itsemääräämisoikeuden vähentämisen puolesta, Suomessa pysyvät kokoomuslaiset kansanedustajat ja ministerit saattavat olla hieman EU-kriittisempiä ainakin mitä tulee yhteisvelkoihin jne..
Viimeksi muokattu: