• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
781
Minkä väitteen, ai sen että numerot eivät täsmää? Tässä vielä se itse asia varmuuden vuoksi, jos et aikaisempia viestejäni ole lukenut:



12% * 55% = 6,6%
15% * 39,5% = 5,93%
21% * 5,5% = 1,15%
yhteensä 13,68%
Mikä tuossa ei täsmää?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Oletko ajatellut aikasi kuluksi kysyä taloustutkimukselta prosenttien perään?
Ai pyytää heiltä jotain random teoriaa siihen miksi ihmiset ovat vastanneet noin?

Veikkaan ettei heillä ole edes mahdollisuutta (ja miksi ihmeessä haluaisivat) arvailla ihmisten motiiveja vastailla kyselyyn, kuten ovat vastaanneet tai mahdollisia muita syitä miksi numerot eivät täsmää.

Toki IL kyselyn tilaajana voisi pohtia syitä valehdella tai kenties jopa muita teorioita siihen miksi kyselyn data ei täsmää tilastoitiuhin tuloihin, mutta sitten menisi hyvä mahdollisuus kirjotella mersupersu juttuja :) Ja ovat varmaan laskeneet mersupersuilun tuovan enemmän klikkejä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Mikä tuossa ei täsmää?
12% * 55% = 6,6%
15% * 39,5% = 5,93%
21% * 5,5% = 1,15%
yhteensä 13,68%

Korjannet alkeellisen matematiikkani mikäli olen väärässä.

Eli jos ja kun oletetaan, että kyselyn data itsessään pitää paikkaansa ja 20% ilmoitti kannattavansa persuja ja nämä 20% jakautuvat tuloluokkiin siten, että se ei ole nykyisten tilastojen mukaan mahdollista (pitäisi käyttää termiä todennäköistä, mutta 20% vs 13,68% on jo niin suuri ero ettei se ole mahdollista.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
781
Ai pyytää heiltä jotain random teoriaa siihen miksi ihmiset ovat vastanneet noin?

Veikkaan ettei heillä ole edes mahdollisuutta (ja miksi ihmeessä haluaisivat) arvailla ihmisten motiiveja vastailla kyselyyn, kuten ovat vastaanneet tai mahdollisia muita syitä miksi numerot eivät täsmää.

Toki IL kyselyn tilaajana voisi pohtia syitä valehdella tai kenties jopa muita teorioita siihen miksi kyselyn data ei täsmää tilastoitiuhin tuloihin, mutta sitten menisi hyvä mahdollisuus kirjotella mersupersu juttuja :) Ja ovat varmaan laskeneet mersupersuilun tuovan enemmän klikkejä.
Mikä niissä numeroissa ei mielestäsi täsmää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 881
Ai pyytää heiltä jotain random teoriaa siihen miksi ihmiset ovat vastanneet noin?

Veikkaan ettei heillä ole edes mahdollisuutta (ja miksi ihmeessä haluaisivat) arvailla ihmisten motiiveja vastailla kyselyyn, kuten ovat vastaanneet tai mahdollisia muita syitä miksi numerot eivät täsmää.

Toki IL kyselyn tilaajana voisi pohtia syitä valehdella tai kenties jopa muita teorioita siihen miksi kyselyn data ei täsmää tilastoitiuhin tuloihin, mutta sitten menisi hyvä mahdollisuus kirjotella mersupersu juttuja :) Ja ovat varmaan laskeneet mersupersuilun tuovan enemmän klikkejä.
Mikäli taloustutkimuksen kysely oli vilpillinen tai virheellinen, niin kai siihen nyt olisi tarttunut moni lehti (olettaisin), sen sijaan että kertoisivat näitä lukuja totena. Perusteluiden ja oikaisupyyntöjen kysely on ihan normaalia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Mikäli taloustutkimuksen kysely oli vilpillinen tai virheellinen, niin kai siihen nyt olisi tarttunut moni lehti (olettaisin), sen sijaan että kertoisivat näitä lukuja totena. Perusteluiden ja oikaisupyyntöjen kysely on ihan normaalia.
Niimpä, eli mikä onkaan sinun teoriasi asiasta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Kerro mikä ei täsmää!
Miten vitussa tämän nyt voisi enää toisin ilmoittaa.

13,68% on paljon pienempi luku kuin 20%

Jolloin jos kyselyyn vastanneista 20% on ilmoittanut kannattavansa persuja, heidän pitäisi edustaa tilastollisesti myös 20% osuutta tuloluokista ei 13,68%
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 881
Niimpä, eli mikä onkaan sinun teoriasi asiasta?
Ilman raakadataa vaikea sanoa, sitä pitäisi kysyä taloustutkimukselta ja olettaisin, että mikäli on kyse näin virheellisestä tutkimuksesta, olisi tällaista jo useat lehdet vaatineet.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
781
Miten vitussa tämän nyt voisi enää toisin ilmoittaa.

13,68% on paljon pienempi luku kuin 20%

Jolloin jos kyselyyn vastanneista 20% on ilmoittanut kannattavansa persuja, heidän pitäisi edustaa tilastollisesti myös 20% osuutta tuloluokista ei 13,68%
Eihän kaikki ole työelämässä eikä tuohon kyselyynkään kertonut kuin 75% vastanneista puoluekantansa.

Oliko muiden puolueiden prosentit kohdallaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Ilman raakadataa vaikea sanoa, sitä pitäisi kysyä taloustutkimukselta ja olettaisin, että mikäli on kyse näin virheellisestä tutkimuksesta, olisi tällaista jo useat lehdet vaatineet.
Niin siis teoriasi on, että nyt on useat lehdet vaatineet raakadataa ja ihan kohta ruoditaan miksi kyselyn tulos ei täsmää tilastojen kanssa. Itse en sellaiseen usko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 881
Niin siis teoriasi on, että nyt on useat lehdet vaatineet raakadataa ja ihan kohta ruoditaan miksi kyselyn tulos ei täsmää tilastojen kanssa. Itse en sellaiseen usko.
Jos kyse on selvästi vilpillisestä tutkimuksesta, niin tottakai silloin kysytään mihin luvut perustuvat. Vai mikä siinä on hankalaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Jos kyse on selvästi vilpillisestä tutkimuksesta, niin tottakai silloin kysytään mihin luvut perustuvat. Vai mikä siinä on hankalaa?
Kyllähän sinä siihen saat uskoa, ei se minulta ole pois jos ne sinun odottamat massiiviset lehtijutut julkastaan ihan kohta. Tosin tuo IL:n uutinen oli jo ajat sitten, eli kauanko ne sun lehtesi sitä raakadataa nyt siis lueskelee ennenkuin tulee ne suuret jutut?

Miksi et muuten itse tiedustele sitä raakadataa. Sinua selvästi vaivaa tuo tilastopoikkeama? Minuahan se ei vaivaa, koska uskon että teoriani valehtelusta pitää paikkaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 881
Miksi et muuten itse tiedustele sitä raakadataa. Sinua selvästi vaivaa tuo tilastopoikkeama? Minuahan se ei vaivaa, koska uskon että teoriani valehtelusta pitää paikkaansa.
Aikani kuluksi laitoin palautetta koskien kyseistä tutkimusta, katsotaan mitä vastaavat.

Ei tuo minua vaivaa millään tavalla, Jokisipilä jo pui tuota asiaa, että perussuomalaiset vetää puoleensa suurituloisia juuri nyt.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Ei se ole kovin markkinaehtoista, jos valtio sanoo että bensaa saa myydä vain 500 eri pisteessä, ja noista sitten käydään huutokauppaa.
En tiennyt että kaavaillaan myyntipisteiden määrään rajoituksia, onko ihan tosissaan tulossa keilto kuinka monessa pisteessa saa myydä? Ei kuullosta markkinaehtoiselta.

Pelkkä bensavero vastaa luokkaa 200 e/kg hiilidioksidin päästömaksua. Tuo olisi syytä poistaa, jos liikennepolttoaineita halutaan kohdella tasavertaisesti muiden fossiilisten polttoaineiden kanssa.
jos tuossa viittaat, Bensan erilaiseen kohteluun vs Diesel (ja fossiilinen kaasu), niin Dieselin lievempi verokohtelu juontaa juurensa siitä että ei ole haluttu verottaa ns hyötyliikenenttä yhtä kovasti kuin "hupiliikennettä (yksityisautoilua)" Diesel autot on toki yksityisautoilussa lisääntyyneet voimakkaasti sitten viimevuosisadan. Osittan se on sallittu sen takia että ilmasto päästöt niukempia.

Varsinkin vihreät on pitänyt tuota verotukena ja muuallakkin on ollut haluja tasata verokohtelu. Osittan voi tasaantuakkin, mutta uskon että jokin kompensaatio tulee. Samalla sitten ns diesel vero pitäisi poistaa. Vaikka sen seurauksena polttoaineen verot (ja hinta) pomsahtaisi, niin vanhoja dieseleitä jäisi ehkä käyttöön. Onko se sitten kannatettava ajatus ei ole ihan suoraviivaista.


Siltä varalta että tarkoitit jotain muuta. Jos vertaa bensa verotusta esim turpeen verotukseen, niin kannattaa muistaa että bensassa, dieselissä jne on kyse myös muusta verotuksesta kuin päästöverotuksesta, siirtymäajan jälkeen, kun ongelma selätetty, tai oikestaan sen aikana on valtion turvattava myös verokiertymä, niin ei kannata olettaa että tulevaisuudessa päästöttömällä autolla ajelu olisi verovapaata.

Valtion kannattaisi rakentaa käyttöverotus päästöistä riiippumattomaksi ja päästöverotus valtion kassa neutraaliksi. (tarkoitan sellaiseksi että päästöverotuksen loppuminen olisi myös kirstunvartijan tavoite). Siirtymäajan aikana voi olle edullista lipsua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
jos tuossa viittaat, Bensan erilaiseen kohteluun vs Diesel (ja fossiilinen kaasu), niin Dieselin lievempi verokohtelu juontaa juurensa siitä että ei ole haluttu verottaa ns hyötyliikenenttä yhtä kovasti kuin "hupiliikennettä (yksityisautoilua)" Diesel autot on toki yksityisautoilussa lisääntyyneet voimakkaasti sitten viimevuosisadan. Osittan se on sallittu sen takia että ilmasto päästöt niukempia.

Varsinkin vihreät on pitänyt tuota verotukena ja muuallakkin on ollut haluja tasata verokohtelu. Osittan voi tasaantuakkin, mutta uskon että jokin kompensaatio tulee. Samalla sitten ns diesel vero pitäisi poistaa. Vaikka sen seurauksena polttoaineen verot (ja hinta) pomsahtaisi, niin vanhoja dieseleitä jäisi ehkä käyttöön. Onko se sitten kannatettava ajatus ei ole ihan suoraviivaista.


Siltä varalta että tarkoitit jotain muuta. Jos vertaa bensa verotusta esim turpeen verotukseen, niin kannattaa muistaa että bensassa, dieselissä jne on kyse myös muusta verotuksesta kuin päästöverotuksesta, siirtymäajan jälkeen, kun ongelma selätetty, tai oikestaan sen aikana on valtion turvattava myös verokiertymä, niin ei kannata olettaa että tulevaisuudessa päästöttömällä autolla ajelu olisi verovapaata.

Valtion kannattaisi rakentaa käyttöverotus päästöistä riiippumattomaksi ja päästöverotus valtion kassa neutraaliksi. (tarkoitan sellaiseksi että päästöverotuksen loppuminen olisi myös kirstunvartijan tavoite). Siirtymäajan aikana voi olle edullista lipsua.
En viitannut bensan ja dieselin erilaiseen verokohteluun, vaan vertasin nykyisin bensasta maksettavia veroja (energiasisältö ja hiilidioksidi) CO2-päästökaupan hintaan.

Argumentti bensan (ja dieselin) myyntilupajärjestelmässähän on ollut se, että bensa ja diesel eivät ole päästökaupassa mukana. Niitä ei siis koske n. 30-100 e/CO2-tonni suuruinen päästöoikeuden hinta. Kuitenkin bensasta peritään vastaavia veroja jo 0,65 e/l ja kun litrasta bensaa tulee noin 2,31 kg CO2-päästöjä, tulee näistä jo nyt vastaavia maksuja 281,4 e/CO2-tonni. Eli oikeastaan päästökauppaa vastaava ohjausvaikutus on jo bensan hinnassa 3-10-kertaisesti. Dieselille vastaavat maksu on 186,6 e/CO2-tonni eli myyntilupaehdotus on aivan yhtä järjetön tämänkin kohdalla.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
2 810
En tiennyt että kaavaillaan myyntipisteiden määrään rajoituksia, onko ihan tosissaan tulossa keilto kuinka monessa pisteessa saa myydä? Ei kuullosta markkinaehtoiselta.
Käytännössä päästökauppajärjestelmä toimisi niin, että polttoaineen jakelija joutuisi ostamaan fossiilisen polttoaineen jakeluoikeuksia valtion huutokaupoista.

Valtio rajoittaisi huutokaupattavien oikeuksien määrää vähitellen niin, että fossiilisten polttoaineiden myynti vähenisi sitä kautta. Käytännössä tämä johtaisi polttoaineiden hintojen nousuun sitä mukaan kuin myyntilupien määrä vähenisi.


Minä ymmärrän tuon niin että rajoitetaan myyntipisteitä, kunnes lopulta bensaa ei saa myydä missään.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
624
Käytännössä päästökauppajärjestelmä toimisi niin, että polttoaineen jakelija joutuisi ostamaan fossiilisen polttoaineen jakeluoikeuksia valtion huutokaupoista.

Valtio rajoittaisi huutokaupattavien oikeuksien määrää vähitellen niin, että fossiilisten polttoaineiden myynti vähenisi sitä kautta. Käytännössä tämä johtaisi polttoaineiden hintojen nousuun sitä mukaan kuin myyntilupien määrä vähenisi.


Minä ymmärrän tuon niin että rajoitetaan myyntipisteitä, kunnes lopulta bensaa ei saa myydä missään.
Käytännössä ne jakeluasemat lopettaisivat toimintansa sitä mukaan, kun jäisivät ilman oikeuksia. Sähköautot kyllä lyövät vielä läpi niinkuin ledilamput, mutta kanta vaihtuu hitaasti. Bensan hinnan nostolla ei vaikuteta siihen että köyhä Suomen kansa ostaisi kalliit sähköautot. Liikenne- ja viestintäministeriön työntekijöistä varmaan suurin osa ei edes omista autoa eikä heillä ole mitään käsitystä siitä, miten suurin osa ihmisistä elää tässä maassa. Tyypillisiä Hesalaisia sivistyneitä ituhippihipsteriviherpiiperöitä.

Edit. sähköautojen maltillinen kasvu on hyvä asia, koska latauspaikkoja ei ole tarpeeksi. Ainoa luonteva paikka ladata niitä on kotona ja kerrostaloyhtiöissä tulee olemaan isoja ongelmia sen suhteen. Kuka maksaa sähköverkon muutostyöt, kun pitäisi saada latauspisteet kaikille? Helpompaa on omakotiasukkailla, jotka selviävät melko helpolla ja voivat itse niin halutessaan hankkia latauspisteen. Näinköhän se sitten on jossain vaiheessa että maaseudulla sähköautoillaan kaupunkeja enemmän?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Käytännössä päästökauppajärjestelmä toimisi niin, että polttoaineen jakelija joutuisi ostamaan fossiilisen polttoaineen jakeluoikeuksia valtion huutokaupoista.

Valtio rajoittaisi huutokaupattavien oikeuksien määrää vähitellen niin, että fossiilisten polttoaineiden myynti vähenisi sitä kautta. Käytännössä tämä johtaisi polttoaineiden hintojen nousuun sitä mukaan kuin myyntilupien määrä vähenisi.


Minä ymmärrän tuon niin että rajoitetaan myyntipisteitä, kunnes lopulta bensaa ei saa myydä missään.
Siis meneekö tuo niin että jakelupisteden määrää kaupataan, eihän se nyt oikein toimi, olen ymmärtänyt että kaupataan päästöoikeuksia ja oikeusien ostaja sitten jakelee miten sen tehokkaiten onnistuu. Eli kuvittelin niin että polttoaine jalostajat hankkivat oikeuksia, ja valmistavat eri tasoisia tuotteita ja jakelevat niitä loppukäyttäjille jakeluverkon kautta.

Perus tarjonta jakeluasemilla on kolmea tai useampaa laatua, jos tulee lisää laatuja, niin kaikki ei lisää vaihtoehtoja, vaan korvaavat jonkin olemassa olevan uudella.

Joskus, kun fosiilliset on pääsääntöisesti korvaantunut, niin asemien tarve ei luulisi olevan iso, jos vertaat paljonko on ns palveluasemia, niin 500 tarkoittaisi vielä aika hyvää palvelutasoa. Jos fosiillisia ei kielletä ihan totaalisesti ja bensalle kysyntää, niin kyllä sitä myydään. Jos kysyntä on vähäistä, niin kaneristi/pullo kauppaan ja isoille tarvitsijoille toimitetaan heidän omiin varastoihin.

Jos bensa jokus ns aidon päästökaupan kohteena, niin ilmaston takia sen myyntiä ei tarvi rajoittaa, se sitten eri asia millaista kysyntää silloin on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
En viitannut bensan ja dieselin erilaiseen verokohteluun, vaan vertasin nykyisin bensasta maksettavia veroja (energiasisältö ja hiilidioksidi) CO2-päästökaupan hintaan.
Ok, jos bensa, diesel oli osa päästökauppaa, niin voi toki miettiä mikä olisi sen päästökaupan hinta.

Ja ymmärtääkseni tämä nyt suunniteltu päästökauppa ei ole sillä tavalla oikeaa päästökauppaa että siinä käytäisiin jotain hiilineutraalia päästökauppaan, vaan kyse ihan siitä että valtio antaa oikeuden päästellä rahaa vastaa. Valtio ei mitään nieluja rakenetela vastaavassa suhteessa, tukee vain vähemmän päästäviä vaihtoehtoja.

Jos ja kun tavoite ei ole seinään lopetta päästöjä, vaan tavoitteeseen riittää tälläinen pehmeämpi lasku. Tehokkaampaa tehdä niin että ne kohteet joissa järkevämpää vaihtaa nopeasti vähä päästoiseen sen tekevät ja ne joilla ei ole niin järkevää sitten myöhemmin, jälkimmäisten rahoilla tuetaan nopeammin siirtyviä, jolloin kummatkin voittaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
947
Ai. Missäs sellainen alkoi, voitko linkata?
Käy lukemassa vaikka fasessa tuosta ja aiemmista gallupeista syntyneitä keskusteluja. Muistaakseni täällä ei saa mainostaa toisia foorumeja, joten käy lukemassa niiden Persu ketjuja. Sitä vihapuheen, maalittamisen ja valheiden määrää Persuja ja Halla-ahoa kohtaan, täytyy ihmetellä, miten ihmiset kehtaavat, Tämänkin ketjun, kun lukee läpi, niin tulee mieleen, että osalla noista persufobisteista "ei ole kaikki kotona".
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 544
Käytännössä päästökauppajärjestelmä toimisi niin, että polttoaineen jakelija joutuisi ostamaan fossiilisen polttoaineen jakeluoikeuksia valtion huutokaupoista.

Valtio rajoittaisi huutokaupattavien oikeuksien määrää vähitellen niin, että fossiilisten polttoaineiden myynti vähenisi sitä kautta. Käytännössä tämä johtaisi polttoaineiden hintojen nousuun sitä mukaan kuin myyntilupien määrä vähenisi.


Minä ymmärrän tuon niin että rajoitetaan myyntipisteitä, kunnes lopulta bensaa ei saa myydä missään.
Parempi olis ku lopetettas bensan ja diiselin myynti suoraan huomenna ja sammutettas valot Suomesta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Mikäli taloustutkimuksen kysely oli vilpillinen tai virheellinen, niin kai siihen nyt olisi tarttunut moni lehti (olettaisin), sen sijaan että kertoisivat näitä lukuja totena. Perusteluiden ja oikaisupyyntöjen kysely on ihan normaalia.
En nyt löytänyt lähdelinkkiä, mutta se IL netti juttu, missä käytiin läpi kannatustutkimusta ja ns pontettiaalista kuntavaali kannatusta, niin IL ei käynyt kovinkaan tarkasti tilausta läpi, toi kyllä esille että ei ollut tilattu kovin pitkälle menevää tutkimusta.

Taloustutkimus tuskin heti lähtee levitteleen asiakkaansa tilaamia raportteja.

Joten selityksiä virheelle voi arpoa, joko otanta ei tulojen osalta ollut kuvaava, sitä voi miettiä tekeekö se myös virhettä muutenkin.

Se ei selvinnyt miten tuloja oli kysytty, ilmeisesti oli kysytty kk tuloja, ehkä joku yksittäinen oli sekoittanut vuosituloihin.
Vuosituloja on voitu ynnättä eri tavoin kuin ns verotilastoissa, osalla voi olla tuloja jotka ei näy verotilastoissa.
Osa voi taasen mielestään tienata vähemmän kuin verotilastoissa näkyy, ja tietenkin joku voinut laskea väärin tulonsa. (tässä luulisi menevän alakanttiin, jos kysymys brutto ja moni nopeasti ynnäilee jotain brutto-nettotulojen väliltä omansa).

Sekaan mahtuu varmaan väärin ihan herjalla heitettyjä vastauksia, onko nämä sitten ne "valehteliat"
Ja tietenkin niitä jotka kertovat "mielipiteen" tuloistaan.

En ynnäillyt prosentteja, miten muita puolueita kannattavien tuloluokat täsmäsi. menikö ne tontille.

Tutkimuksessa ei ollut korjauksia, joten tuossa menisi läpi ne jotka protestina ilmoittamat kannattavansa jotain, mitä eivät kuitenkaan äänestä, protestoija voi prostoida myös tulonsa.

Kannatusprosentista oli kerrottu virhemarginaali.

Ja ihan loppukommenttina, ns suurituloisissa on ainakin puheissa perussuomalaisten kannattajia, se sitten eriasia kuinka omassa kunnassaa löytävät sen oman ehdokkaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Parempi olis ku lopetettas bensan ja diiselin myynti suoraan huomenna ja sammutettas valot Suomesta.
Varmaan joidenkin vihreiden tai viher vasemistoliittolaisen äärilaidan unelmissa.

Mutta nyky käsityksen mukaan ja nyky tavoitteiden mukaan se ei ole tarpeen, eikä järkevää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
Ok, jos bensa, diesel oli osa päästökauppaa, niin voi toki miettiä mikä olisi sen päästökaupan hinta.

Ja ymmärtääkseni tämä nyt suunniteltu päästökauppa ei ole sillä tavalla oikeaa päästökauppaa että siinä käytäisiin jotain hiilineutraalia päästökauppaan, vaan kyse ihan siitä että valtio antaa oikeuden päästellä rahaa vastaa. Valtio ei mitään nieluja rakenetela vastaavassa suhteessa, tukee vain vähemmän päästäviä vaihtoehtoja.

Jos ja kun tavoite ei ole seinään lopetta päästöjä, vaan tavoitteeseen riittää tälläinen pehmeämpi lasku. Tehokkaampaa tehdä niin että ne kohteet joissa järkevämpää vaihtaa nopeasti vähä päästoiseen sen tekevät ja ne joilla ei ole niin järkevää sitten myöhemmin, jälkimmäisten rahoilla tuetaan nopeammin siirtyviä, jolloin kummatkin voittaa.
Jos tavoite ei ole lopettaa päästöjä kuin seinään, niin tehokkain ja pehmein tapa on ottaa fossiiliset polttoaineet mukaan päästökauppaan. Lisätään myytäviä päästöoikeuksia nykyisen kulutuksen verran, poistetaan muuta verotusta päästöoikeuksien verran* ja ollaan lähtötilanteessa. Tämän jälkeen päästöoikeuksia vähennetään halutussa tahdissa aivan normaalisti. Ei tarvita erillistä himmeliä, eikä aiheuteta shokkia polttoaineiden hintoihin.

Jos haluttaisiin pistää polttoaineet tasaveroisiksi muiden saastuttajien kanssa, niin poistettaisiin energia- ja päästöverot kokonaan, jolloin itse asiassa polttoaineiden hinta laskisi. Valtiolla ei tähän kuitenkaan taida olla haluja, kun tuloja on jostain saatava (ja vielä enemmän tuloja on saatava, koska polttoaineiden kulutus vähenee vuosi vuodelta).
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Jos tavoite ei ole lopettaa päästöjä kuin seinään, niin tehokkain ja pehmein tapa on ottaa fossiiliset polttoaineet mukaan päästökauppaan. Lisätään myytäviä päästöoikeuksia nykyisen kulutuksen verran, poistetaan muuta verotusta päästöoikeuksien verran* ja ollaan lähtötilanteessa. Tämän jälkeen päästöoikeuksia vähennetään halutussa tahdissa aivan normaalisti. Ei tarvita erillistä himmeliä, eikä aiheuteta shokkia polttoaineiden hintoihin.
Minulla ei ole laskelmia, kuinka tuo toimisi.
Siinä samaa mieltä että päästöjä kannattaa leikata siellä missä tehokkainta missäkin vaiheessa.

Ajatuksesi että liikenteet päästöt lisättäisiin päästökauppaan, oli vähän erikoinen, kun päästöjä pitäisi vähentää, niin liikenteen päästökauppaan ottaminen ei tarkoita että niiden nykyiset päästöt sinne lisätään. Tarkoitus on vähentää, ei pitää entisellään.

Ajatus että markkinat hakee ne tehokkaimmat vähentämis kohteet on monelta osin hyvä, siinä kuitekin markkina/palvelu häiriö vaara (en tiedä mikä olisi hyvä termi), Suomen kaltaisessa maassa ja elintavassa liikkuminen on tärkeää, joten korvamerkinnällä on etunsa jos halutaan turva liikkuminne. Suomenkaltaisessa vientivetoisessa maassa on myös viennin turvaaminen tärkeää, joka myös tarvii suojaa.

Yksi haaste on myös rajojenyli tuotteina ja palveluina kulkevat "päästöt".

Edit:

Siis jos autoiljat maksaisi bensasta vähän enemmän päästömaksuja (vs kaavailtu liikenne kupla), jotta esim enrgiatuotanto, teollisuus voisi leikata tehokkaasti, ei ole huono ajatus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
Ajatuksesi että liikenteet päästöt lisättäisiin päästökauppaan, oli vähän erikoinen, kun päästöjä pitäisi vähentää, niin liikenteen päästökauppaan ottaminen ei tarkoita että niiden nykyiset päästöt sinne lisätään. Tarkoitus on vähentää, ei pitää entisellään.
Ei se nyt kovin outo ajatus oli, koska siinä vain vaihdetaan järjestelmää tekemättä mitään oikeaa muutosta. Sitten uudella järjestelmällä voidaan vähentää päästöjä, kuten sillä järjestelmällä niitä vähennetään. Paljon oudompaa olisi vaihtaa järjestelmää niin, että sillä olisi merkittäviä reaalimaailman vaikutuksia, koska tällöin aiheutettaisiin shokkivaikutus.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
624
Ei se nyt kovin outo ajatus oli, koska siinä vain vaihdetaan järjestelmää tekemättä mitään oikeaa muutosta. Sitten uudella järjestelmällä voidaan vähentää päästöjä, kuten sillä järjestelmällä niitä vähennetään. Paljon oudompaa olisi vaihtaa järjestelmää niin, että sillä olisi merkittäviä reaalimaailman vaikutuksia, koska tällöin aiheutettaisiin shokkivaikutus.
Ei tarvitsisi eikä pitäisi tehdä yhtään mitään. Sähköautot tulevat kyllä ajallaan, kun niiden hinta laskee ja akut kehittyvät. Taas yritetään olla jotain idealogisia maailmanparantajia ja elämä täällä vain kurjistuu eikä todellisuudessa saavuteta mitään ilmaston hyväksi.

Tulevaisuudessa pitäisi enemminkin poistaa esteitä useamman auton käytölle. Työmatkat voitaisiin ajaa pienillä ja kustannustehokkailla 2 paikkaisilla autoilla, joita mahtuisi tuplasti kaupungin parkkipaikoille ja perheen matkat sitten isommilla autoilla. Julkinen liikenne vain sinne missä se toimii kustannustehokkaasti. Ihmisillä pitää olla vapaus ajaa omalla autolla ja ei voida olettaa että joka päivä voidaan hukata arvokasta vapaa-aikaa julkisiin, jos yhteydet on huonot. Etätyön yleistyminen ja eri paikoissa työn tekeminen tukee myös yksitysautoilua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
922
Tulevaisuudessa pitäisi enemminkin poistaa esteitä useamman auton käytölle. Työmatkat voitaisiin ajaa pienillä ja kustannustehokkailla 2 paikkaisilla autoilla, joita mahtuisi tuplasti kaupungin parkkipaikoille ja perheen matkat sitten isommilla autoilla. Julkinen liikenne vain sinne missä se toimii kustannustehokkaasti. Ihmisillä pitää olla vapaus ajaa omalla autolla ja ei voida olettaa että joka päivä voidaan hukata arvokasta vapaa-aikaa julkisiin, jos yhteydet on huonot. Etätyön yleistyminen ja eri paikoissa työn tekeminen tukee myös yksitysautoilua.
Pienet sähkölaudat, jne sekä hyvät kulkuväylät auttamaan siirtymissä julkisen liikenteen pysäkeille. Itselläni on lähimmälle bussille 50m, junalle 700m ja ratikalle 2km, ongelmana vain on jos haluan töihin niin bussi menee väärään suuntaan, junalla jää toisessa päässä vielä pari kilometriä työmatkaa ja ratikka menee myös väärään suuntaan. Itse joudun valitsemaan että menenkö töihin autolla ~20min vai julkisilla ~75min suuntaansa, oikestaan tästä johtuen valinta on oikein helppo. Jos sähkölaudat olisi laillisia niin se säästäisi ainakin 20min suuntaansa työmatkassa, jolloin julkisten houkuttelevuus kasvaisi huomattavasti.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
1 188
Ei ole, joka puolueesta löytyy erikoisia henkilöitä ja sivistymättömiä henkilöitä, SDP;stä eniten, kun se oli pitkään suurin puolue ja sen "katto oli korkealla ja lattia laajalla". Ylivoimaisesti suurin osa Perusuomalaisista on tavallisia työtätekeviä suomalaisia, jotka haluvat elää hyvinvoivassa ja turvallisessa yhteiskunnassa. Tuo maalittamisesi ja persuvihasi kertonee enmmän sinusta, kuin persuista.
Ehkä, mutta niissä ne hörhöt ei nouse presidenttiehdokkaaksi saakka. Tämä vastannee myös toiseen viestiisi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Ei se nyt kovin outo ajatus oli, koska siinä vain vaihdetaan järjestelmää tekemättä mitään oikeaa muutosta. Sitten uudella järjestelmällä voidaan vähentää päästöjä, kuten sillä järjestelmällä niitä vähennetään. Paljon oudompaa olisi vaihtaa järjestelmää niin, että sillä olisi merkittäviä reaalimaailman vaikutuksia, koska tällöin aiheutettaisiin shokkivaikutus.
En tiedä lukuja, en siis tiedä mitä ynnäilit.
Nyt mutuilen, päästökaupan piirissä reilu 20 miljoonaa tonnia , siihen lisätään 10 miljoonaa tonnia liikenteen osalta ? nyky luvuilla ? mutta et tuota tarkoittani, vaan sitten kun tuo tehtäisiin, olisi joku määrä, esim 20 miljooaa kaupan, jota sitten ostaisi niin bensajakeliat, ja muut kaupan piirissä olevat alat.

Hyvää on se että jos päästöt voidaan alentaa muualla tehokkaasti, niin bensakäyttäjien kannattaa maksaa bensasta enemmän , eli ostaa päästöoikeuksia.
Jos taasen muualla kallimpaa vähentää päästöjä, niin bensakäyttäjän kannattaa vaihtaa johonkin vähemmän päästävään, eli markkina hakee tehokkaimman tavan, se onko shokkivaikutus pienempi vai isompi, niin sitä et avannut.

Päästökaupan tuotot sitten käytetään päästöjen vähentämiseen (ei kai niitä ny muuhun käytetä ;.)) , niitä ei tarvi korvamerkitä, vaan voidaan käyttää siellä missä tehokkainta. Todennäköisesti kuitekin käytetään sitten kompensoimaan siirtymäajan tukeen/kompensointiin, eli mahdollistaisi liikenteen tukemista.... No vintiteollisuus vaatisi hyvityksiä, joku ympäristöystäväälisen juttujen tukemista jne.

Supistuville päästökauppa markkinoille on tulossa muitakin päästökaupan ulkopuolisia päästöjä, tuosta kai puuttu 20 miljoonaa tonnia.

Yksi olisi sitten se että kaikki yhdessä nipussa, mutta eri tyhmille olisi luvatut kiintiöt minimi hinnalla, eli sillä varmistettaisiin parempi markkinaennustettavuus per sektori.

Samaan nippuun nielukauppa, jos ei muuten niin olisi ennustettavuutta, jotan myytävää joskus olisi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Ei tarvitsisi eikä pitäisi tehdä yhtään mitään. Sähköautot tulevat kyllä ajallaan, kun niiden hinta laskee ja akut kehittyvät. Taas yritetään olla jotain idealogisia maailmanparantajia ja elämä täällä vain kurjistuu eikä todellisuudessa saavuteta mitään ilmaston hyväksi.
Päästöttömät tulee, ja se ei kai ongelma.
Mutta jos ei haluta sitä shokkivaikutusta, niin siitymäajasta on etunsa, vääntää jokin systeemi mikä suosii tänäpäivänä vähäpäästöisiä tai päästöttömiä vaihtoehtoja, mutta mahdollistaa päästöllisillä ajalun niiden osalta joilla se kustannustehokkain tapa. Jos tavoite henilöautoliikenteen osalta 2030 olla hyvällä mallilla, niin nyt voi tehdä tietoisesti valintoja, jos hankkii fossiili auton, niin tietää että sen arvo 5v päästä on mitä on.


Tulevaisuudessa pitäisi enemminkin poistaa esteitä useamman auton käytölle. Työmatkat voitaisiin ajaa pienillä ja kustannustehokkailla 2 paikkaisilla autoilla, joita mahtuisi tuplasti kaupungin parkkipaikoille ja perheen matkat sitten isommilla autoilla.
Auton verotus on siirtynyt jo pitkään käytön verotukseen. Päästöttömien autojen hankinnan verotus on jo käytännössä negativiinen, jos hankitatuet lasketaan mukaan. (AVLia en laske mukaan). Fosiillisten käytön verotuksen kiristäminen mahdollistaa ei fosiillisten käytön tukemisen.

Auton omistaminen on monelle epätaloudellista, ja siihen vaihtoehtoja ymmärtääkseni tuetaan Eli ei ole järkevää omistaa kaikkiin tarpeisiin sopivaa autoa, vaan olla hankkimatta kokonaan, tai hankkia osaan tarpeita varten auto, ja muita tarpeita sitten tyydyttää vuokra-autolla tai muilla ostopalveluilla. Tähän lainsäätäjät ja kunnat voi vaikuttaa merkittävästi.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
624
Päästöttömät tulee, ja se ei kai ongelma.
Mutta jos ei haluta sitä shokkivaikutusta, niin siitymäajasta on etunsa, vääntää jokin systeemi mikä suosii tänäpäivänä vähäpäästöisiä tai päästöttömiä vaihtoehtoja, mutta mahdollistaa päästöllisillä ajalun niiden osalta joilla se kustannustehokkain tapa. Jos tavoite henilöautoliikenteen osalta 2030 olla hyvällä mallilla, niin nyt voi tehdä tietoisesti valintoja, jos hankkii fossiili auton, niin tietää että sen arvo 5v päästä on mitä on.



Auton verotus on siirtynyt jo pitkään käytön verotukseen. Päästöttömien autojen hankinnan verotus on jo käytännössä negativiinen, jos hankitatuet lasketaan mukaan. (AVLia en laske mukaan). Fosiillisten käytön verotuksen kiristäminen mahdollistaa ei fosiillisten käytön tukemisen.

Auton omistaminen on monelle epätaloudellista, ja siihen vaihtoehtoja ymmärtääkseni tuetaan Eli ei ole järkevää omistaa kaikkiin tarpeisiin sopivaa autoa, vaan olla hankkimatta kokonaan, tai hankkia osaan tarpeita varten auto, ja muita tarpeita sitten tyydyttää vuokra-autolla tai muilla ostopalveluilla. Tähän lainsäätäjät ja kunnat voi vaikuttaa merkittävästi.
Jos ihmiset haluaa yhteiskäyttöautoja ja ne olisivat edullinen vaihtoehto, niin markkinat hoitaisi sen että niitä tulisi. Lainsäätäjien ja kuntien ei pidä tähän sekaantua ellei nyt tarkoiteta esim. jotain yhteiskäyttöautoparkkipaikkojen vuokraamista palvelun tarjoajille. Vaikka autot seisovat ison osan ajasta käyttämättöminä, niin niiden omistamiselle on ihan hyvät perusteet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 930
Jos ihmiset haluaa yhteiskäyttöautoja ja ne olisivat edullinen vaihtoehto, niin markkinat hoitaisi sen että niitä tulisi. Lainsäätäjien ja kuntien ei pidä tähän sekaantua ellei nyt tarkoiteta esim. jotain yhteiskäyttöautoparkkipaikkojen vuokraamista palvelun tarjoajille. Vaikka autot seisovat ison osan ajasta käyttämättöminä, niin niiden omistamiselle on ihan hyvät perusteet.
Eikä seisova auto saastuta. Tämän vuoksi useiden autojen kuluton omistaminen pitäisi tehdä mahdolliseksi ainakin siellä, missä autoille on tilaa (ei siis kaupungin keskustoissa). Tällöin voisi käyttää sitä autoa, mikä soveltuu kuhunkin tilanteeseen eikä tarvitsisi aina käyttää viiden tonnin avolava-autoa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 889
Jos ihmiset haluaa yhteiskäyttöautoja ja ne olisivat edullinen vaihtoehto, niin markkinat hoitaisi sen että niitä tulisi.
Omistaminen on monelle niin suurilisäarvo että siitä ollaa maksamaan reilusti enemmän.

Yhteiskäyttöauto, ehkä vähän käytin löysästi sitä sanaa.

Mutta vuokra-autoja on markkinoilla, nykyään ns minuutti hinnoitelullakkin, myös enemmän yhteiskäyttöauto termiin sopivia, esim vuokratalo yhtiöillä.

Kun maksat autosta käytönmukaan, niin se käytönhinnan tiedostaa selkeäämmin, joten se luonnostaan vähentää käyttöä.

Vuosien saatossa on ollut tutkimuksia/laskelmia joiden mukaan huomattavan suuri määrä yksityisiä autoja ei ole taloudellista järkeviä valintoja omista/käyttäjän liikkumiseen. Vasta nyt on alkanut tulemaan siihen järkeä.

Eikä seisova auto saastuta.
Saastuttaa.

.Tämän vuoksi useiden autojen kuluton omistaminen pitäisi tehdä mahdolliseksi ainakin siellä, missä autoille on tilaa (ei siis kaupungin keskustoissa). Tällöin voisi käyttää sitä autoa, mikä soveltuu kuhunkin tilanteeseen eikä tarvitsisi aina käyttää viiden tonnin avolava-autoa.
Kannatan, mutta en ihan tiedä miten sen voisi tehdä.
No kulutotanta se ei ole, mutta kulut kannattaisi minimoida. Moni parannus vaatisi sitä autojen liikkeiden logitusta, ehkä se joskus tulee.

Vakuutukset vaatisi tuossa tavoitteessa muutoksia, siinä olisi iso säästönpaikka. Miten vakuuttaa käytönmukaan, kustannustehokkaasti, toimivasti jne. Siis se että turvattu että liikenteessä olevat autot on vakuutettu.

Niissä autoissa joissa ei käyttövoimamaksua, niin sen kanssa ei tarvi kikkailla, aikaan perustuva käyttömaksu, ilman logitusta vaikea.

Toki nykyään autoa voi seisottaa, eli käyttö ja vakuutukset hoituu.

Kunnossapito, katsastukset, varastointi, seisontavakuutukset niin ne pitkältä käyttäjän omaa optimointia.

Optimointi voisi hakea käytön tehostamisesta, eli taksi uudistuksessa jäi pois ne vähäiset ajot, vuokraukseen korvausta vastaan olisi toinen mitä voisi helpottaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
947
Minkä väitteen, ai sen että numerot eivät täsmää? Tässä vielä se itse asia varmuuden vuoksi, jos et aikaisempia viestejäni ole lukenut:

12% * 55% = 6,6%
15% * 39,5% = 5,93%
21% * 5,5% = 1,15%
yhteensä 13,68%

Ja jos taas minun hypoteesini siitä miksi numerot eivät täsmää (esim. tulojen huijaaminen kyselyssä) on väärä, niin onko sinulla parempi? Toivottavasti et vain louskuta leukojasi, vaan sinulla on jokin eri teoria siihen mikä aiheuttaa tuon eron.

Ai. Missäs sellainen alkoi, voitko linkata?
Väitätkö tosissasi, että Taloustutkimus valehtelee tai vääristelee, tuo Persujen kannatus on muutaman prosentin tarkkuudella sama kuin edellisissä tutkimuksissa. Uskon enemmän Taloustutkimuksen asiantuntijoita, kuin sinua, he tekevät tutkimuksia työkseen, heiltä loppuisivat äkkiä työt, jos tutkimuksissa alkaisi olla isoja virheitä. Ei Taloustutkimus Oy:lle ole mitään hyötyä julkaista vääristeltyjä tutkimuksia.

Et ilmeisesti seuraa keskustelupalstoja, etkä fasea. Jokaisessa keskustelussa, missä käsitellään tuota tutkimusta tai persuja vihervassarit itkevät. Sinäkin olet heti väittämässä tutkimusta vääräksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Väitätkö tosissasi, että Taloustutkimus valehtelee tai vääristelee, tuo Persujen kannatus on muutaman prosentin tarkkuudella sama kuin edellisissä tutkimuksissa.
Sinähän niin väität? Eli päätä nyt jo onko kannatus sama kuin muissa tutkimuksissa vai persut rikkaita vai molempia?>

Ja jos molempia niin sitten anna se oma hypoteesisi miksi numerot eivät täsmää.

MINUN HYPOTEESINI ON SE YKSINKERTAISIN, ELI PERSUT VALEHTELI TULONSA. Kerro omasi tai vaikene ja lopeta itkeminen.

Uskon enemmän Taloustutkimuksen asiantuntijoita, kuin sinua, he tekevät tutkimuksia työkseen, heiltä loppuisivat äkkiä työt, jos tutkimuksissa alkaisi olla isoja virheitä. Ei Taloustutkimus Oy:lle ole mitään hyötyä julkaista vääristeltyjä tutkimuksia.
Näytä nyt perkele se kohta jossa minä väitän taloustutkimuksen vääristelevän? Sehän on se tämänkin ketjun persujen näkemys että nyt pitäisi taloustutkimusta kovistella ja kysellä numeroista, aivan niinkuin taloustutkimus olisi jotenkin vastuussa siitä että sinä ja muut kitisijät valahtelitte tulonne.

Et ilmeisesti seuraa keskustelupalstoja, etkä fasea. Jokaisessa keskustelussa, missä käsitellään tuota tutkimusta tai persuja vihervassarit itkevät. Sinäkin olet heti väittämässä tutkimusta vääräksi.
Ei herranen aika teitä uhreja, eikö tuo elämä ole vitun raskasta noin? Jopa peruskoulun ala-asteen matematiikkakin on teitä vastaan?

Ja sitten ihmetellään miksi persuja pidetään lumihiutaleina ja ammattimaisina uhreina. Aivan saatanan rasittavaa sakkia kyllä olette, ei voi muuta sanoa

Nyttenkin saatiin kaksi täysin "samaa lukemaa" eli ~14% ja 20% ja koska peruskoulu on persuvastainen, on siellä virheellisesti opetettu, että eri numeroarvot eivät olisi samoja vaikka kyllähän ne on jos kovasti persu niin haluaa.

Tämäkin viestini on jo vaikka mones kymmenes aivan turhaan sen jälkeen kun huomasin, että numerot näytti helvetin oudoilta. Ja sen jälkeen on leikitty jotain ihmeellistä leikkiä teidän persujen kanssa jossa minä ja peruskoulun matematiikka on se jonka pitäisi jotenkin todistaa jotain naurettavan simppeliä uudelleen ja uudelleen. Ja hetken jo oli hiljaista, mutta sitten taas joku summonoi minut paikalle koska olin ensimmäinen joka sanoi ääneen että numerot on oudot. Vittu että vituttaa tämä.

Todista itse perkele, että 14=20 niin jatketaan matkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
947
Sinähän niin väität? Eli päätä nyt jo onko kannatus sama kuin muissa tutkimuksissa vai persut rikkaita vai molempia?>

Ja jos molempia niin sitten anna se oma hypoteesisi miksi numerot eivät täsmää.

MINUN HYPOTEESINI ON SE YKSINKERTAISIN, ELI PERSUT VALEHTELI TULONSA. Kerro omasi tai vaikene ja lopeta itkeminen.

Näytä nyt perkele se kohta jossa minä väitän taloustutkimuksen vääristelevän? Sehän on se tämänkin ketjun persujen näkemys että nyt pitäisi taloustutkimusta kovistella ja kysellä numeroista, aivan niinkuin taloustutkimus olisi jotenkin vastuussa siitä että sinä ja muut kitisijät valahtelitte tulonne.

Ei herranen aika teitä uhreja, eikö tuo elämä ole vitun raskasta noin? Jopa peruskoulun ala-asteen matematiikkakin on teitä vastaan?

Ja sitten ihmetellään miksi persuja pidetään lumihiutaleina ja ammattimaisina uhreina. Aivan saatanan rasittavaa sakkia kyllä olette, ei voi muuta sanoa

Nyttenkin saatiin kaksi täysin "samaa lukemaa" eli ~14% ja 20% ja koska peruskoulu on persuvastainen, on siellä virheellisesti opetettu, että eri numeroarvot eivät olisi samoja vaikka kyllähän ne on jos kovasti
Älä kiroile äläkä raivao minulle omista mokistasi. Se kertoo, että vihervassarit ovat lumihiutaleita, ammattimaisia uhriutujia ja öyhöttäjiä. Syyllistyt AD hominem-argumentointiin, se ei lisää uskottavuttasi.

Sinä sanoit, että sinun mukaasi tulokset eivät täsmää eli Taloustutkimus on silloin vääristellyt. Miksi valitsit juuri persut, jos olisit halunnut varmistaa laskelmiesi oikeellisuuden niin olisit tarkistanut pari muutakin. Mutta ilmoita ihmeessä Taloustutkimukselle löydöstäsi, älä minulle raivoa, he kiittävät sinua.

Eivät persut tehneet tuota tutkimusta, todista, että juuri persut ovat valehdelleet, toki voit ilmoitta tiedotusvälineille, että persut valehtelivat, ne rakastavat tuollaisia uutisia.

Siinun elämäsihän se tuntuu olevan raskasta, kun lukee kirjoituksesi, rauhoitu. Minun tehtäväni ei ole osoittaa tulosta vääräksi vaan tutkimuksen tekijöiden ja tiedotusvälineiden. Kiroileminen ei lisää uskottavuuttasi, juu vihervassarit ovat rasittavaa sakkia, niiden muodustama hallituskin on erittäin huono, mokailee ja on toimimaton, kohta saa sanoa hyvästi hyvinvoinille.

Harvinaisen typerä väite, että peruskoulu on persuvastainen, joku opettaja saattaa olla, mutta se ei saisi näkyä työssä. Kukaan ei ole väittänyt, että kaksi erilaista numeroarvoa ovat samoja, mistä ihmeestä olet saanut sellaista päähäsi, suosittelen käymään peruskoulun loppuun, se on hyödyllistä.

No sinä sait jotain lukemia, se ei todista mitään, vaaditaan tutkimuksen raakadata, jonka avulla joku voi tarkistaa väitteesi. Kehotan ottamaan yhteyttä oikeaan tahoon eli Taloustutkimukseen.

Vaadit todisteita persuvihasta ja idioottimaisita persuvastaisista kirjoituksista, no todistit kirjoituksillasi väitteeni oikeaksi. Lue niitä ajatuksen kanssa, ja mieti ovatko ne järkevän henkilön kirjoittamia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
896
Älä kiroile äläkä raivao minulle omista mokistasi.
Minun ainoa mokani oli kirjoittaa tänne, kun huomaisin lukujen suuren heiton missä ei tuntunut olevan mitään järkeä.

Nyt ymmärrän miksi lehdistössä politiikan toimittajat välttelevät persuista kirjoittamista ja varsinkin negatiivista uutisointia. Minä huomasin selvän eron numeroissa ja sen sijaan, että palstan persut olisivat osallistuneet esim. miettimään mistä tuollainen tilastollinen poikkeama voisi johtua alkoi lapsellinen "todista että ala-asteella opittu matematiikka on oikein" tyylinen vänkääminen ja kitinä jossa ei ole mitään järkeä.

Jos kyselytutkimuksen vastaukset sanoo, että lähes 38% kyselyyn vastanneista perussuomalaisista on rikkaampia kuin 95% kansasta niin antaa sitten olla niin jos se sinua miellyttää. Mutta älä jumalauta pyydä "todistamaan" laskutoimituksia jotka jokainen voi vaikka sillä omalla tietokoneen tai älypuhelimella laskea.

Se kertoo, että vihervassarit ovat lumihiutaleita, ammattimaisia uhriutujia ja öyhöttäjiä. Syyllistyt AD hominem-argumentointiin, se ei lisää uskottavuttasi.
Eli kun sinua harmitti laskutoimituksen lopputulos sen syynä on sekä jokin vihervassareiden ryhmittymä(?), että minun väärä argumentointini (eli siis ala-asteen matematiikka).

Tarkennatko vielä miten ne vihervassarit asiaan liittyi, vai onko sekin jokin salaliitto ja ne on kaapanneet mun näppäimistön ja laskimen?

Sinä sanoit, että sinun mukaasi tulokset eivät täsmää eli Taloustutkimus on silloin vääristellyt.
Ei vaan ko. kyselytutkimuksen numerot eivät täsmänneet keskenään kun niitä vertaa tulotilastoihin, minun hypoteesini on että kyselyyn vastanneet persut valehtelivat (muihin en ottanut kantaa, enkä ota)

Sinä sen sijaan taas tunnut olevan sitä mieltä, että taloustutkimus on vääristellyt dataa jolloin sinulla on todistustaakka ei minulla.

Miksi valitsit juuri persut, jos olisit halunnut varmistaa laskelmiesi oikeellisuuden niin olisit tarkistanut pari muutakin. Mutta ilmoita ihmeessä Taloustutkimukselle löydöstäsi, älä minulle raivoa, he kiittävät sinua.
Oletko siis sitä mieltä, että mikäli kyselytutkimuksessa ihmiset vastaavat epärehellisesti on kyselyntekijän vastuulla arvailla oikeat vastaukset? Millaisessa mailmassa sinä elät?

Poliittisissa kyselyissä puoluekantoihin jossain tapauksissa käytetään korjauskertoimia, mutta nekin muuttavat monesti lopputulosta vain muutamilla prosenteilla jos niilläkään. Nyt sinä esität, että taloustutkimuksen pitäisi käyttää perussuomalaisten tuloihin jonkinlaista superkorjauskerrointa ja heittää tulot erilaisiksi kuin mihin he vastasivat?

Eivät persut tehneet tuota tutkimusta, todista, että juuri persut ovat valehdelleet, toki voit ilmoitta tiedotusvälineille, että persut valehtelivat, ne rakastavat tuollaisia uutisia.
Miksi minun pitäisi todistaa mitään. Mutta ilmeisesti sinäkin pelkäät minun teoriani olevan oikeassa, kun et anna ilmiölle mitään omaa teoriaa. Ja kuten tiedät tiedotusvälineiden politiikan toimittajien todistetusti käsittelevän persuja paljon pehmeämmin kuin muita puolueita ja syynä on nimenomaa mm. se palaute mitä he saavat kun kehtaavat persuista kirjoittaa jotain negatiivista.

Sinun ja kaltaistesi itku ja parku on todennäköisesti osa tuota syytä. Ja ei en pyri haukkumaan, vaan analyyttisesti kuvaamaan reaktiota joka teistä irtoaa kun matematiikka sotii mielikuvitusmailmaanne vastaan. Tosin en millään voi käsittää tuota itkureaktiota siitä, kun vertaisesi valehteli tulonsa. Onko se sinulta pois, ellet sitten tosiaan itsekin osallistunut tuohon kyselyyn ja ole yksi niistä persuista jotka valehtelivat tulonsa.

Siinun elämäsihän se tuntuu olevan raskasta, kun lukee kirjoituksesi, rauhoitu.
Tämän aiheen osalta se on. Koska tiedän etteivät kaltaisesi koskaan lopeta. Tulette vielä viikkojenkin päästä summonoimaan minua tähän aiheeseen takaisin ilman mitään muuta motiivia kuin teidän oma peppukipu siitä, että minä huomasin numeerisen epäsuhdan ja kehtasin kirjoittaa siitä tänne.

Minun tehtäväni ei ole osoittaa tulosta vääräksi vaan tutkimuksen tekijöiden ja tiedotusvälineiden.
Sinä väität, ettei kyseessä olisi tulojen valehtelu vaan jokin muu. No mikä muu se sitten on?

Kiroileminen ei lisää uskottavuuttasi,
Kiroilu ei lisää kenenkään uskottavuutta, joskun vaan tulee sensuroimatonta ajatustenvirtaa kun joku vänkää ja vänkää.

juu vihervassarit ovat rasittavaa sakkia, niiden muodustama hallituskin on erittäin huono, mokailee ja on toimimaton, kohta saa sanoa hyvästi hyvinvoinille.
Taas ne vihervassaritm kas kun ei antifa, mörkö tai vaikka Justiina. Miten ne tai hallitus tähän asiaan liittyy.

Ymmärrän, että "vihervassari" on termi joka kuvaa kaikkien persujen yhteistä pelottavaa ja näkymätöntä vihollista niinkuin perkele raamatussa, mutta miten sen hokeminen nyt liittyy tähän asiaan? Vai oikeastiko uskot, että he ovat tämän kaiken takana, eli persut ei valehdellu tulojaan vaan vihervassarit sai numerotkin sekaisin?

Harvinaisen typerä väite, että peruskoulu on persuvastainen, joku opettaja saattaa olla, mutta se ei saisi näkyä työssä. Kukaan ei ole väittänyt, että kaksi erilaista numeroarvoa ovat samoja, mistä ihmeestä olet saanut sellaista päähäsi, suosittelen käymään peruskoulun loppuun, se on hyödyllistä.
No jos normaali prosenttilasku kovasti hiertää sinua ja se opitaan peruskoulussa, niin eikö se silloin ole persuvastainen?

No sinä sait jotain lukemia, se ei todista mitään, vaaditaan tutkimuksen raakadata, jonka avulla joku voi tarkistaa väitteesi.
Sinun väitteesi on, ettei julkaistu tutkimustulos vastaisi raakadataa. Ei minun väitteeni

Minä uskon tutkimuksesta ilmoitettuihin lukuihin ja uskon niiden olevat ristiriitaiset koska persut valehteli tulonsa.

Kehotan ottamaan yhteyttä oikeaan tahoon eli Taloustutkimukseen.
Jos ja kun et usko tutkimuksen tulokseen ja siten esim. valehteluun eikä sinulla ole muutakaan teoriaa niin eikö silloin sinun pitäisi ottaa yhteyttä tahoon jonka uskot nyt salaavan tai valehtelevan kyselytutkimuksen tuloksista?

Vaadit todisteita persuvihasta ja idioottimaisita persuvastaisista kirjoituksista, no todistit kirjoituksillasi väitteeni oikeaksi. Lue niitä ajatuksen kanssa, ja mieti ovatko ne järkevän henkilön kirjoittamia.
Miten se on persuvihaa, jos kertoo havainnostaan numeroiden suhteen. Huomasin että meni tunteisiin kun vihervasemmistoakin ehdit huutamaan avuksi (eikun antiavuksi) jo kahteen kertaan, mutta jos numerot on persuvastaisia niin mikä sitten ei ole?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
120 024
Viestejä
2 358 958
Jäsenet
47 834
Uusin jäsen
LKa97

Hinta.fi

Ylös Bottom