Nyt tarvitsisi vähän apuja sekä mielipiteitä
Viime keväänä kävi vihdoinkin niin että päästiin pois kerrostalosta ja ostettiin rivitalosta päätyasunto jota tietysti myytiin hiljaisena ja rauhallisena. No aika nopeasti kävikin selville että seinän takana asustelee pariskunta jolla käsittääkseni 2 ja 4 vuotiaat lapset. Meteli joka sieltä tulee, on aivan käsittämätöntä. Aina kun ovat kotona ja hereillä, jatkuva nonstop ryske, kolina, pauke, kamojen pudottelua, viskelyä, raahaamista, kaapin ovien ja laatikoiden paukuttamista, sisällä juoksemista ja hyppimistä. Talo on puurakenteinen, joten meteli kuuluu meille todella, todella kovaa. Tilanne on nyt siinäkin mielessä todella paha koska meillä on kohta 8kk ikäinen vauveli joka ei pysty nukkumaan tässä metelissä. Säpsähtelee hereille kesken unien koska aina joku jysähtää ja pamahtaa. Naapurin lapsetkin elävät täysin eri rytmissä, tai oikeastaan niillä ei ole rytmiä lainkaan. Saavat valvoa myöhään ja mitä enemmän kello on, sitä pahempi meteli. Tosin kaikki meteli ei voi olla lapsista lähtöisin. Mainitaan nyt tähän että pääsääntöisesti meteli tapahtuu hiljaisuus ajan ulkopuolella, välillä lipsahtaa yli satunnaisien pamausten muodossa. Parisuhdekin alkaa olemaan tiukilla koska yritetään elää omaa vauva-arkea jatkuvan metelin keskellä ja kaikkien pinnaa kiristää. Olen käynyt ystävällisesti naapurille asiasta juttelemassa, tuloksetta. Vetoaa normaalin elämisen tuottamiin ääniin. Olen jutellut isännöitsijälle, tuloksetta, koska on 1 vastaan 1 tilanne jolle ei käytännössä voi mitään ellei kolmantena asuva naapuri valita. Kävin myös tälle juttelemassa, mutta häntä ei meteli juurikaan häiritse koska viettää aikaansa eniten asuntonsa kauimmaisella laidalla, ja metelöivät naapurit eniten juuri meidän seinän takana. Oma lapsi kärsii silmin nähden tilanteesta koska ei saa juuri koskaan nukkua, ja muutenkin säikkyy kovia ja yllättäviä pamauksia ja ryskyjä.
Mikä neuvoksi? Vasta ostettu ja pintaremontoitu asunto myyntiin ja vuokralle kokeilemaan onneaan?
Onhan nyt pakko olla joku konsti miten asian saa selvitettyä. Käsittämätöntä jotenkin että ollaan jääty tähän tilanteeseen täysin yksin ja kaikki muut levittelee vaan käsiään.
Kiitos
Kyllä mulla kakara nukkui makuuhuoneessa kun imuroin olohuoneessa? Lapsista lähtee ääntä ja kun se tapahtuu päivällä niin voi voi. Katsoisin nyt peiliin jos naapurin kolina saa parisuhteen tiukalle...
Meilläkin kuuluu naapurista välillä kolinaa ja rapuissa teinien juoksemista (kaksikerroksinen paritalo) mutta ei se kyllä mua haittaa kun tapahtuu päivällä.