Toki se tekee eroa, onko omistus vai vuokra mutta toisaalta kummankin osalta ne pahimmat yleensä keräävät sanomista. Riippuu toki siitä, onko omistuspuolella itse hallituksessa. Mutta siis missään tapauksessa ei mitään istutuksia tms tarvitse olla eikä siihen ole mitään sanottavaa kenelläkään. Parempikin, jos ei ole istutuksia. Niistäkin kun saadaan riitaa aikaan.
Hoidetun nurmikonkin vaatiminen on vähän niin ja näin. Kyllä silläkin tulee perussiisti jos rikkaruohot ja horsmat siistit pois ja vedät muutaman kerran vuodessa trimmerillä. Mielipiteitä on varmasti monia mutta itse sanoisin, että jos alle 30 senttisenä jaksaa pitää ja jokseenkin puhtaana heinikkona niin mitään sanomista ei voi olla.
Ruohonleikkuuta jäin miettimään mutta ilmeisesti siis se normaali malli, että taloyhtiö hoitaa yleiset alueet mutta aitojen tms väliin jäävä on sitä omaa pihaa joka tulisi hoitaa itse. Muutoinhan ongelmaa ei olisi. Ja toisaalta omistuspuolella ongelma poistuu sillä, kun päätetään sisällyttää ne omat alueet soppariin.
@Tonnin Seteli lintujen ruokintaa jo käsittelikin. Se on monessa paikassa kielletty taloyhtiön toimesta joskaan en tarkistamatta ole varma, miten pätevänä tuollaista kieltoa voidaan pitää. Mutta jos kieltoa ei erikseen ole, on siis sallittua mutta naapureille ei saa tuottaa häiriötä silläkään. Toisaalta kunta / kaupunkikin voi kieltää.
Ikkunat... No ilmeisesti naapurisi kuuluisi tähän ketjuun. Ei tuohon muuta voi sanoa, eivät kuitenkaan mitä luultavammin ole missään paksun kurakerroksen peitossa.