Mieluusti pyrinkin aina ensisijaisesti hyvässä hengessä keskustelemaan aiheesta, yleensä siinä päädytään kaikille parhaaseen ratkaisuun. En ole nyt itse hetkeen ollut kyseisen naapurin kanssa juttusissa. Muistaakseni kyseessä on joo-joo -henkilö, joka myötäilee mutta tekemättömiksi jäävät teot puhuvat puolestaan. Siksi hieman epäilen ettei lähestymistapa tuota tulosta.
Ymmärtääkseni omaisuutta ei talon ja tontilta pursuavan tavaran lisäksi ole. Siksi en haluaisi että joudun tilaamaan esimerkiksi hinauspalvelua, jonka maksaisin itse ja yrittäisin karhuta rahoja, joita en ikinä tule saamaan.
Suvulla on pari viljelyspeltoa tuolla mailla ja ne pitäis kohta puoliin käydä kylvämässä. Samalla reissulla kalustoon voisi lastata trukkipiikit matkaan, joilla voisi itse käydä siirtelemässä autot ja hökkelit takaisin omalle tontilleen. Tämä ajatus on sen verran kyseenalainen jo laillisesta näkökulmasta niin en välttämättä tähän halua tarttua. Päätyy pian itse maksajaksi turmellusta omaisuudesta, vaikka operaation suorittaisi tietenkin huolellisesti minimoiden vauriot. Myöskään en näe tätä kovin pitkäaikaisena ratkaisuna, mikä estää naapuria siirtämästä hökkeleitä takaisin paikoilleen heti kun perävalot näykvät. Myöskään välimatkan takia en vielä ole valmis matkaamaan pelkästään tämän takia raktorinopeudella reilua 1.5h suuntansa.
"Veneranta" on käytännössä vain pusikoitunut luiska johon mahtuisi juuri 2-3 venettä rinnan, joten en usko että mistään saunalautasta on kysymys. Paha tosiaan näillä tiedoilla sanoa mitä siellä on. Piti alunperin tänään käydä tuolla mökillä katsomassa, mutta tuli muuta kiireellistä menoa, joten täytyy yrittää alkuviikosta käydä tarkastamassa tilanne.
Mielestäni ollaan oltu reiluja, tai paremminkin typeriä, kun ei olla puututtu joutomaan käyttöön romujen säilytyksessä. Sen verran viimeksi vilkuiltiin ettei romuautojen pohjissa näkynyt vuotoja (ainakaan vielä) ja silläkin perusteella katsottiin asiaa läpi sormien. Aihe on kyllä pidemmän aikaa häilyvästi kismittänyt takaraivossa, mutta haitta on ollut tähän asti suhteellisen pientä jolloin ollaan vain hyväksytty asia. Nyt rantaan ilmestynyt hökkeli ylitti selvästi jo ajatustasolla rajan itselläni ja monella mökin käyttäjällä, mikä oli tavallaan herätys että nyt asia on laitettava järjestykseen.
Tarkoitus on siis häätää kaikki hökkelit, romuautot, puupinot yms. meidän maiden puolelta ja riippuen kuinka sujuvasti asia etenee voidaan katsoa jätetäänkö venepaikkaan oikeus vai evätäänkö se.
@ttppii Tämä oli hyvää tietoa. Saa myös vähän jatkovartta keskusteluun jos joutuu kovin alkaa vääntämään.