Vanhempieni naapurin perhe käyttäytyy lapsellisesti ja heidän isä on agressiivinen käytökseltään ja voisi sanoa jopa väkivaltaisen oloinen.
Heillä on naurettava ongelma. Naapuri omii parkkipaikkoja ja yrittää ahdistella isää parkkeeramalla autojaan ihan reunukselle molemmin puolin isän auton viereen.
Iskä tästä suuttui ja päätti parkkeeraa mielenosoituksena autonsa vinoon kahteen parkkiin, kun omistaa molemmat ruudut vierekkäin. Alunperin siis ruudut oli mun ja iskän, mutta naapuri ahdisteli mua samalla tavalla.
Menin pyytää naapurilta käyttäytymään kunnolla ja anteeksi jos ollaan jotenkin pahoitettu niitten mieltä ja lopettamaan uhriutumisen. "Haluan puhua v*ttu isäsi kanssa, luulee omistavansa maailman mersullaan!"
Ei mulla riitä ymmärrys maahanmuuttaja Kosovo perhettä kohtaan. Vanhempani ovat asuneet samassa vuokra-asunnossa sen valmistumisesta asti vuodesta 1995 ja naapuri muutti muistaakseni vuonna 2007 sinne kiusaamaan.
Miksi vanhempani pitäisi taittua kuuntelemaan naapuria, kun naapurin aikuiset lapset (Kyseessä 27v ja 30v ikäiset lapset) luulevat käyttäytymisensä olevan ok? Sanoin suoraan, et kasva mieheksi ja naapuri sanoi ettei muuta käyttäytymistä ja haluaa perheeni pois muuttoa.
Voisko tästä jonkun rikosilmoituksen tehdä vai mitä kannattaisi tehdä? Parkkipirkolle monesti ilmoitettu ja eipä ne mitää oikein. Naapuri vahtii ikkunastaan 24/7 ja sanoo parkkipirkolle "paska mersumies, ruutu sisäl vielä ja viivan päällä auto on ok. Eivät saa sakkoa tai mitään nuhtelua.
Melkeinpä hävettää, että tämmöisiä ihmisiä on olemassa ja vieläpä kiusaavat iäkkäitä ihmisiä huvikseen. Eivät uskalla täysin kantasuomalaiselle naapurille käyttäytyä tyhmästi, mutta vanhemmilleni käyttäytyy näin, koska isäni on ulkomaalainen ja äitin suomalainen, niin naapuri luulee tommoisen olevan ok.
Olen ymmärtänyt, että naapurin Kosovon käytös kantautuu romanilta ("mustalaiselta"). Silti, ei tommonen ole normaalia. Mitä pitäisi tehdä?
Ongelmia saman naapurin kanssa on aina ollut. Talvella kusimaisesti heittää lumet meidän ruudulle ja jättää auttamatta vaikka tietää, ettei ole hyvä kunto ja muutenkin tuntuvat oudoilta.