Perkeleen naapurit.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
777
Tuo tupakointi on myös mun ymmärtääkseni erittäin hankala juttu. Sillä saa naapurisopuun aika helposti lommoa.. eikä oikein helppoa ratkaisua taida olla. Helppoa olisi jos tupakoinnin lopettaa tai käy jossain pihalla tupakalla mutta sellaista ei oikein voi vaatia. Ja aika moni on juuri sitä tyyppiä (varsinkin tämän ketjun mukaiset henkilöt) että mihinkään pyyntöihin ei myönnytä jos ei ole pakko.
meidän kerrostalossa on vanhoilla vuokralaisilla sallittua polttaa partsilla ja sitten uudemmilla vuokralaisilla kielletty (vissiin joku 3v tai uudempi vuokrasopimus). eipä toi mua oo haitannu vaikka oon tota uudempaa vuokrasopimusta...alakerran kaveri polttaa ja vieressä polttaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
277
Ihmiset jotka ei tajua että koira ei kuulu kerrostaloon. Ainakaan koirat joita ei ole osattu kouluttaa ja jotka kärsivät eroahdistuksesta. Kiva vittu kuunnella koiran non-stop räksytystä tai ulinaa öisin klo 22 jälkeen. Okei jos kyseinen henkilö ei ole tietoinen koiransa käytöksestä siitä pitää käydä sanomassa. Ehkä auttaa. Ehkä ei.
Olen samaa mieltä etteivät kuulu. Nykyään koiria on kuitenkin Suomessa enemmän kuin koskaan. Tuntuu että olen vähemmistössä taloyhtiössäni kun ei ole koiraa. Koiria hankitaan myös nykytrendien mukaisiin erittäin pieniin yksiöihin. Mielestäni eläinrääkkäykseen verrattavissa olevaa toimintaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
277
Viimeistään tästä paistaa jo kyllä vähän mielenvikanen kerrostalokyttääjä. Hiljaisuusajan ulkopuolella viulun, tai minkään muunkaan instrumentin, soittamisessa ei ole tasan mitään väärää. Opiskeluaikona kimppakämpässä asuessa kumppani soitti ennen viulua ja tietysti harjoitteli päiväsaikaan, siitäkin tuli välillä alakerran naapurit protestoimaan kattoonhakkaamisella. Varmaan häiritsi työttömän päiväunia tai jotain. Käskin vain kumppania soittaa lujeempaa kun noin paljon tykkäsivät että alkoivat hakkaamaan tahtia.

Täytyy myös ohimennen sanoa, että minkälie jumalan kiitos etten asu kaupungin kerrostalossa. Kyttäävien lappuliisojen, MT-potilaiden, juoppojen, mölyävien ja sankoonpaskovien mannejen ja muiden hullujen kanssa jos pitäisi asua niin varmaan hyppäisin mielummin parvekkeelta tai menisin sillan alle asumaan. Hyi vittu kun edes ajattelee asiaa.
Ei, kyllä se SINÄ olet tässä tarinassa se mielenvikainen. Aivan käsittämätöntä toimintaa. En voi koskaan tajuta mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka tietää että toiminta häiritsee ja siittä huolimatta jatkaa. Miten tuossa voi muka nauttia soittamisesta jos tietää että naapurissa leviää kasetti parhaillaan ellei ole sadisti :confused:

Kerrostaloon ainoa hyväksyttävä soitin on kosketinsoitin jota soitetaan kuulokkeilla.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
meidän kerrostalossa on vanhoilla vuokralaisilla sallittua polttaa partsilla ja sitten uudemmilla vuokralaisilla kielletty (vissiin joku 3v tai uudempi vuokrasopimus). eipä toi mua oo haitannu vaikka oon tota uudempaa vuokrasopimusta...alakerran kaveri polttaa ja vieressä polttaa.
No tämähän se vasta väärin onkin tasa-arvon kannalta.. joko kukaan ei polta tai sitten kaikki saa polttaa mitä helvetin syrjimistä toikin nyt oikein on.. itsehän vastustan parveketupakointia rajusti mutta silti ärsyttää kaikki syrjiminen
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
969
No tämähän se vasta väärin onkin tasa-arvon kannalta.. joko kukaan ei polta tai sitten kaikki saa polttaa mitä helvetin syrjimistä toikin nyt oikein on.. itsehän vastustan parveketupakointia rajusti mutta silti ärsyttää kaikki syrjiminen
Se tupakointi täytyy kieltää vuokrasopimuksessa. Vanhoilla asukkailla sellainen soppari jossa tupakointi ei kielletä. Mitään muuta reittiä kieltämiseen ei tunneta.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 275
Ei, kyllä se SINÄ olet tässä tarinassa se mielenvikainen. Aivan käsittämätöntä toimintaa. En voi koskaan tajuta mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka tietää että toiminta häiritsee ja siittä huolimatta jatkaa. Miten tuossa voi muka nauttia soittamisesta jos tietää että naapurissa leviää kasetti parhaillaan ellei ole sadisti :confused:

Kerrostaloon ainoa hyväksyttävä soitin on kosketinsoitin jota soitetaan kuulokkeilla.
Itsehän myös aina sillointällöin soitin sähkökitaraa vahvistettuna ilman kuulokkeita ja genrenä tietenkin hevi ja rokki, siinä ei katon koputukset edes kuuluneet :cigar:
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Ei, kyllä se SINÄ olet tässä tarinassa se mielenvikainen. Aivan käsittämätöntä toimintaa. En voi koskaan tajuta mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka tietää että toiminta häiritsee ja siittä huolimatta jatkaa. Miten tuossa voi muka nauttia soittamisesta jos tietää että naapurissa leviää kasetti parhaillaan ellei ole sadisti :confused:

Kerrostaloon ainoa hyväksyttävä soitin on kosketinsoitin jota soitetaan kuulokkeilla.
Melkonen huumorimies..

Itsehän soittelen akustista kitaraa kerrostalossa eikä keneltäkään naapurilta oo tullu halaistua sanaa asiasta.

Väitän että enemmän se kuuluu naapureihin, ku jonnet pelaa sotapelejä kuulokkeet päässä ja huutaa siihen mikkiin pelin tuoksinassa...
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Ei, kyllä se SINÄ olet tässä tarinassa se mielenvikainen. Aivan käsittämätöntä toimintaa. En voi koskaan tajuta mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka tietää että toiminta häiritsee ja siittä huolimatta jatkaa. Miten tuossa voi muka nauttia soittamisesta jos tietää että naapurissa leviää kasetti parhaillaan ellei ole sadisti :confused:

Kerrostaloon ainoa hyväksyttävä soitin on kosketinsoitin jota soitetaan kuulokkeilla.
Jos minä häiriinnyn sinun suihkussa käynnistä, lopetatko suihkussa käynnin? Mitäpä jos itse keksittyjen sääntöjen sijaan noudatetaan niitä oikeita sääntöjä ja ymmärretään, että elämisen äänet kuuluu kerrostaloon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Meidänkin rappuun ilmestynyt heippalappuilija, väittää lapussaan että joku soittaa pianoa ja nauraa yhdeltä yöllä. Ymmärtäisin kyllä jos pianonsoitto olisi jotenkin hauskaa, tai että edes jollain olisi piano.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
277
Jos minä häiriinnyn sinun suihkussa käynnistä, lopetatko suihkussa käynnin? Mitäpä jos itse keksittyjen sääntöjen sijaan noudatetaan niitä oikeita sääntöjä ja ymmärretään, että elämisen äänet kuuluu kerrostaloon.
Soitinten tuntikausien päivittäinen soittaminen ei ole elämisen ääntä. Tästä on korkeimman oikeuden ennakkopäätöskin 80-luvulta, siinä puhuttiin muistaakseni 5-6 tunnin päivittäisestä soitosta.

Mikäs siittä "vain" 2-3 tunnin päivittäisestä soitosta siten mikään tekee siedettävämpää? Yhtälailla se pakottaa naapurit käyttämään kuulosuojaimia.

Ja on kuulkaas kokemusta asiasta. Akustisen pianon pimputus saattoi alkaa minä hetkenä välillä 9-21.45. Samalla lailla tää takkutukka alkoi aukomaan ovensuussa päätään oikeudestaan.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Muistan kun nuoruudessani äitini alakertaan muutti lestadiolaiset, päälle 20v tyttäret.. Heillähän tietenkin oli akustinen piano. Telkkaria ku eivät kattele ym niin pirivät parin tunnin laulutuokion joka sunnuntai. Kyllä siihenki aikanaan tottu vaikka lauloivatkin aina virsiä.

Ei kuitenkaan niin selvästi kuulunu vaikka selvää saiki, normaaliksi mä sen ainakin laskin.

Paljolti siitähän sen on kiinni että millainen äänieristys talossa. ymmärrän jos asuu niissä pahvitaloissa joissa pierukin kuuluu naapuriin...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Entä jos nämä 2 yläkerrallista ovat 50% hallituksesta, niin pitääkö ensin äänestää hallitukseen enemmistö, ennenkuin tämmöistä oikeudenmukaisuutta voisi edes mitenkään ehdottaa?
Jos yläkerralliset kuuluvat hallitukseen niin heidän pitää tuossa tilanteessa jäävätä itsensä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 172
asunto-osakeyhtiössäni on 7 asuntoa. 2 näistä ovat remontoineet ullakkotilan asumiskäyttöön. Asunnot lämpiävät maalämmöllä, mutta erillisiä asuntokohtaisia mittareita lämmitykselle ei ole olemassa, vaan kaikki maksavat osakkeiden omistusmääränsä mukaan vastikkeita. Nämä 2 yläkerran rakentanutta eivät maksa yläkertansa lämmityksestä mitään ylimääräistä, koska heidän osuuksiensa määriä ei ole remontin yhteydessä korotettu. Onkohan tästä olemassa joku oikeuden ennakkotapaus, miten kuuluisi menetellä vastaavassa tilanteessa, vai rupeanko vaatimaan äänestystä kokouksessa?
Lähtökohtahan on, että kaikkia osakkaita tulee kohdella tasavertaisesti eikä taloyhtiö saa tehdä päätöstä tai toimenpidettä joka antaa toiselle osapuolelle etua muiden osakkaiden kustannuksella. Tämä löytyy suoraan asunto-osakeyhtiölaista.

10 §
Osakkeenomistajien yhdenvertaisuus


Kaikki osakkeet tuottavat yhtiössä yhtäläiset oikeudet, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin. Yhtiökokous, hallitus tai isännöitsijä ei saa tehdä päätöstä tai ryhtyä muuhun toimenpiteeseen, joka on omiaan tuottamaan osakkeenomistajalle tai muulle epäoikeutettua etua yhtiön tai toisen osakkeenomistajan kustannuksella.

Jo pelkästään laki velvoittaa taloyhtiön tekemään asialle jotain jotteivät nämä kahden laajennetun asunnon osakkaat saa lämmitettyä asuntojaan "muiden piikkiin". Voitte esimerkiksi ehdottaa että lämmityksen laskutus muutetaan pinta-alaperusteiseksi osakeperusteisuuden sijasta. Tai sitten osakemääriä on korjattava tai jotain muuta tehtävä. Kallein ja tasapuolisin sekä säästämiseen kannustavin keino on sitten remontoida lämmitysjärjestelmä jossa mittaroidaan kulutus asuntokohtaisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Lähtökohtahan on, että kaikkia osakkaita tulee kohdella tasavertaisesti eikä taloyhtiö saa tehdä päätöstä tai toimenpidettä joka antaa toiselle osapuolelle etua muiden osakkaiden kustannuksella. Tämä löytyy suoraan asunto-osakeyhtiölaista.



Jo pelkästään laki velvoittaa taloyhtiön tekemään asialle jotain jotteivät nämä kahden laajennetun asunnon osakkaat saa lämmitettyä asuntojaan "muiden piikkiin". Voitte esimerkiksi ehdottaa että lämmityksen laskutus muutetaan pinta-alaperusteiseksi osakeperusteisuuden sijasta. Tai sitten osakemääriä on korjattava tai jotain muuta tehtävä. Kallein ja tasapuolisin sekä säästämiseen kannustavin keino on sitten remontoida lämmitysjärjestelmä jossa mittaroidaan kulutus asuntokohtaisesti.
Pelkästään asukkaat itse, vai mikä taho tämmöisiä edes valvoo? Onko isännöitsijällä vastuuta?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
25
Yleensäkin kannattaisi tuossa muuttaa osakemäärät vastaamaan asuntojen pinta-alaa. Kun menee myös taloyhtiölainat jne. osakemäärien mukaan

Tuo osakemäärien korotus/muutos vaatii kaikkien osakkaiden hyväksynnän.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 172
Pelkästään asukkaat itse, vai mikä taho tämmöisiä edes valvoo? Onko isännöitsijällä vastuuta?
Yhtiökokouksessahan nämä muutokset pitää käsitellä joka tapauksessa. Mikäli isännöitsijä on likimainkaan ammattilainen niin sen pitäisi olla aktiivisena tällaisissa asioissa mutta kaikki ei vaan ole... Sama hallituksella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kutsu Butali ylimääräinen yhtiökokous koolle ja keskustelkaa siellä. Jos kaksi osakkeenomistajaa alkaa vaikeaksi, niin sitten on varmaan ihan fiksua konsultoida lakimiestä että miten tuota pykälää laista tulkitaan. Uusia päätöksiähän ei voi tehdä jotka suosivat osakkeenomistajia toisten kustannuksella, mutta entä jos halutaan päästä semmoisesta päätöksestä eroon?
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
406
Jos yläkerralliset kuuluvat hallitukseen niin heidän pitää tuossa tilanteessa jäävätä itsensä.
Hallitus ei voi päätöstä tehdä vaan se on yhtiökokouksen asia, joten hallitukseen kuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole merkitystä. Yhtiökokouksessa jokainen äänestää halunsa ja etunsa mukaisesti. Nythän on yhtiökokouskausi aluillaan, joten varmaan haluttaessa ehtisi ihan normaalin yhtiökokouksen asialistalle. Kannattaa tehdä hyvä ja perusteltu esitys ja valmistella yhtiön osakkaita riittävästi etukäteen, että kukin pystyy muodostamaan kantansa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
403
Meillä osakkaalla on oikeus rakentaa vintti- tai kellaritila. Lisärakennettu tila on osakkeenomistajan kunnossapitovastuulla eikä kasvata vastikkeita. Lämmityksen suhteen tilanne on helppo, koska meillä on sähkölämmitys. Vastaavissa kaukolämpötaloissa olen myynti-ilmoituksissa nähnyt lisärakennetun tilan olleen rasitettu erillisellä lämmitysvastikkeella, joka on varmaan paras tapa hoitaa asia.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Laitoin isännöitsijälle viestin, jossa viittasin lakipykäliin ja väitin entistä menettelyä lain vastaiseksi. Isännöitsijä myönsi, että olen muuten oikeassa ja yhtiöjärjestyksen muutos viedään juristin kanssa eteenpäin pikimmiten.
Suuret kiitokset kaikille hyvistä neuvoista. Ilman teidän rohkaisuanne en olisi ruennut asiaa ajamaan, vaan olisin vain haudannut sen katkeruuteen käärittynä syvälle sisimpääni. ;) :thumbsup:
Tämä asia tulee useasti eteen kun ihmiset kuvittelevat että isännöitsijä tietää kaikesta kaiken, yleensä heillä onkin juristi auttamassa asioissa mutta eiväthän ne sieltä osaa/jaksa aina apua pyytää. Ei se mitään maksa kysäistä asioista, korkeintaan oman vaivan kun selvittelee asioita, ai mistäkö tiedän :dead:

Onneksi useasti ihmiset jaksavat kuitenkin olla aktiivisia ettei ihan mitä kieltoja yms. niellä suoriltaan :tup:
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 021
Laitoin isännöitsijälle viestin, jossa viittasin lakipykäliin ja väitin entistä menettelyä lain vastaiseksi. Isännöitsijä myönsi, että olen muuten oikeassa ja yhtiöjärjestyksen muutos viedään juristin kanssa eteenpäin pikimmiten.
Suuret kiitokset kaikille hyvistä neuvoista. Ilman teidän rohkaisuanne en olisi ruennut asiaa ajamaan, vaan olisin vain haudannut sen katkeruuteen käärittynä syvälle sisimpääni. ;) :thumbsup:
Hyvä että asia ratkesi. Toisaalta sellanen on vielä mahdollista, varsinkin jos suurinosa hallituksesta on se joille se lisälasku koostuu, että vaihtavat pikinmiten isännöitsijää. Kenties jopa itsensä tyrkkää jos ei ole pj.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Hitto että ärsyttää. Joku naapurin rouva paskattaa ja kusettaa koiraansa meidän etupihan pihakuusen juurella. Lisäksi että kiva sitten ruohonleikkurilla noihin paskoihin ajella, niin kaksi pientä lasta kun möyrii pihalla, niin mukava niiden vaatteista/kengistä alkaa koiran paskoja puhdistamaan.

Pahimmoilleen olen ollut sisällä hommissa/lasten kanssa kiinni, jolloin en ole päässyt irtoamaan jututtamaan tätä rouvaa. Jotenkin tuntuisi luontevammalta, jos sattuisi itse olemaan pihalla samaan aikaan ja ottaa asia sitten puheeksi, kun juosta sisältä T-paitasillaan torumaan.

Mitenkähän asian ottaisi esille ja jos ei usko, niin mitä mahdollisuuksia tuota on estää muutaku tehä aita? Teetättää valvontakameran kuvasta (jossa näkyy rouva koirineen) joulukortti ja taakse pyynti olla paskattamatta koiraa meidän pihalla?
Vastaan tooood vanhaan viestiin mutta itsellä ollut samaa ongelmaa. Talomme seinustalla on nurmikkoalue josta meillä käsittääkseni on huoltovastuu koska on sen alle 3 metriä autotiehen tms... ja tämä kaistale siis suoraan yhteydessä etupihamme nurmikkoon, nurmikko siis jatkuu tuohon talon sivulle. Kävelytie siis menee tuon nurmikkokaistaleemme vierestä.

Nyt jo vähentynyt onneksi mutta vieläkin pari ison rakkinsa ulkoiluttajaa käyttää koiraansa paskalla juuri siinä meidän nurmikollamme. Yhden kaverin sain kiinni itse teosta ja sehän meinasi tulla raiveleihin kiinni kun sanoin että kerääpäs pois. Siinä se päti että "sun tonttis ei tähän ulotu". Joo pitää paikkansa mutta edelleen tuo huolenpitovastuu... sanoin ukolle että mikäli ei lopu niin viskelen tähän rotanmyrkyllä tai nuppineuloilla höystettyjä lihapullia jatkossa (tiedän, kuulostaa ilkeältä ja typerältä mutta tossa kohtaa kilahdin ja kunnolla). Jotain se siinä inisi ja huuteli kun lähti pois.

En tajua koiranomistajia jotka paskattavat rakkejaan toisten tonteille eivätkä edes kerää jätöksiä pois. Kokeiltu Käpälämäkeä, tarroja ym ym. Nyt viimeisimpänä olen kaadellut etikkaa nurtsille sillloin tällöin ja tämä ainakin tuntuisi vähentävän ongelmaa. Ei sentään enää koirat ruiki ohimennessään talon sokkeliin kuten aikaisemmin, onneksi sentään se loppunut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Vastaan tooood vanhaan viestiin mutta itsellä ollut samaa ongelmaa. Talomme seinustalla on nurmikkoalue josta meillä käsittääkseni on huoltovastuu koska on sen alle 3 metriä autotiehen tms... ja tämä kaistale siis suoraan yhteydessä etupihamme nurmikkoon, nurmikko siis jatkuu tuohon talon sivulle. Kävelytie siis menee tuon nurmikkokaistaleemme vierestä.

Nyt jo vähentynyt onneksi mutta vieläkin pari ison rakkinsa ulkoiluttajaa käyttää koiraansa paskalla juuri siinä meidän nurmikollamme. Yhden kaverin sain kiinni itse teosta ja sehän meinasi tulla raiveleihin kiinni kun sanoin että kerääpäs pois. Siinä se päti että "sun tonttis ei tähän ulotu". Joo pitää paikkansa mutta edelleen tuo huolenpitovastuu... sanoin ukolle että mikäli ei lopu niin viskelen tähän rotanmyrkyllä tai nuppineuloilla höystettyjä lihapullia jatkossa (tiedän, kuulostaa ilkeältä ja typerältä mutta tossa kohtaa kilahdin ja kunnolla). Jotain se siinä inisi ja huuteli kun lähti pois.

En tajua koiranomistajia jotka paskattavat rakkejaan toisten tonteille eivätkä edes kerää jätöksiä pois. Kokeiltu Käpälämäkeä, tarroja ym ym. Nyt viimeisimpänä olen kaadellut etikkaa nurtsille sillloin tällöin ja tämä ainakin tuntuisi vähentävän ongelmaa. Ei sentään enää koirat ruiki ohimennessään talon sokkeliin kuten aikaisemmin, onneksi sentään se loppunut.
Mitä nuo edes vänkäävät, kun paskat pitää kerätä hoidetulta alueelta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Eikö ihan oikeasti löydy mitään muuta ketjua näille taloyhtiön asioille tai onko ihan mahdotonta perustaa sitä varten uusi ketju?

Tässä alkaa taas kohta sama vastausrumba väärään ketjuun.

 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Jossakin naapurissa kerrostalossa, ei ehkä viereinen mutta lähellä olevasta asunnosta on koira alkanut ulvomaan ja ulisemaan useita tunteja päivittäin, esim tänään klo11 alkoi ja jatkuu edelleen klo 18,30 lähes taukoamatonta ulvontaa. Todella häiritsevää, olen koittanut paikallistaa mistä asunnosta tuo koiran ulvonta kuuluu mutta en pysty tarkkaa asuntoa löytämään ja tässäkin rapussa on useampi koiran omistaja. Isännöitsijälle laitoin viestiä että onko tästä jo ilmoitettu mitä muuta tässä nyt pystyisi tekemään?

Heippa laput ilmotustaululle? Jo tässä alkaa epäilemään onko koiralla kaikki kunnossa ei tollanen viikkoja kestävä ulvonta varmaa hyvää tee koirallekkaan saatika kuinka häiritsevää se on naapureille. Muilla kokemuksia koirien aihettamasta häiriöstä`?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Jossakin naapurissa kerrostalossa, ei ehkä viereinen mutta lähellä olevasta asunnosta on koira alkanut ulvomaan ja ulisemaan useita tunteja päivittäin, esim tänään klo11 alkoi ja jatkuu edelleen klo 18,30 lähes taukoamatonta ulvontaa. Todella häiritsevää, olen koittanut paikallistaa mistä asunnosta tuo koiran ulvonta kuuluu mutta en pysty tarkkaa asuntoa löytämään ja tässäkin rapussa on useampi koiran omistaja. Isännöitsijälle laitoin viestiä että onko tästä jo ilmoitettu mitä muuta tässä nyt pystyisi tekemään?

Heippa laput ilmotustaululle? Jo tässä alkaa epäilemään onko koiralla kaikki kunnossa ei tollanen viikkoja kestävä ulvonta varmaa hyvää tee koirallekkaan saatika kuinka häiritsevää se on naapureille. Muilla kokemuksia koirien aihettamasta häiriöstä`?
Ei nyt muuta tule mieleen kun kysellä paikallisesta eläinsuojeluyhdistyksestä, onko heille tullut ilmoituksia tuosta. Ihme jos ei ole kukaan valittanut. Sillähän tuo sijainti selviää ja eläinsuojelu hoitaa asiaa sen minkä pystyy, rajatut valuudet heilläkin.

Joillakin nyt ei vaan pitäisi olla mitään satiaista kummempaa lemmikkiä.

Toisaalta omistaja ei välttämättä edes tiedä jos ei ole saanut heippalappuja tms. Korona koira joka ei ole tottunut olemaaan yksin. Luulisi kyllä että naapurit olisi johonkin valittaneet ellei ihan kuuroja ole.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 447
Jossakin naapurissa kerrostalossa, ei ehkä viereinen mutta lähellä olevasta asunnosta on koira alkanut ulvomaan ja ulisemaan useita tunteja päivittäin, esim tänään klo11 alkoi ja jatkuu edelleen klo 18,30 lähes taukoamatonta ulvontaa. Todella häiritsevää, olen koittanut paikallistaa mistä asunnosta tuo koiran ulvonta kuuluu mutta en pysty tarkkaa asuntoa löytämään ja tässäkin rapussa on useampi koiran omistaja. Isännöitsijälle laitoin viestiä että onko tästä jo ilmoitettu mitä muuta tässä nyt pystyisi tekemään?

Heippa laput ilmotustaululle? Jo tässä alkaa epäilemään onko koiralla kaikki kunnossa ei tollanen viikkoja kestävä ulvonta varmaa hyvää tee koirallekkaan saatika kuinka häiritsevää se on naapureille. Muilla kokemuksia koirien aihettamasta häiriöstä`?
Mitä nyt omilta kerrostaloajoilta noita mekastavia koiria tuli vastaan niin sen kun menee omasta asunnosta ulos ja kuuntelee (tätä varmaan olet tehnytkin) niin se asunto missä koira mekasti oli kyllä helppo löytää jos se vaan metelöi usein. Kaikissa näissä tapauksissa, joita oli muutamia 4 vuoden niin koiran omistaja oli kyllä kiitollinen kun asiasta oli tultu hänen kanssa keskustelemaan. Ei noista kuitenkaan enää sen jälkeen tullut sanomista niin varmaan jotain simppeliä koulutusta saanut koira?
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Ei näistä luhtikäytäviltä mitään kuule.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
557
Otetaanpa pieni päivitys. Noin 300 kirjallisen valituksen jälkeen sai isännöitsijä aikaiseksi yhden varoituksen. Toinen on jo työn alla, kirjallisia valituksia viime viikon saldona 350 (yhteensä).
Mutta, meno on muuttunut. Iltahiljaisuus on melkein joka päivä ei aina, yleensä viikonloppu hiljainen ja maanantaina raikaa yöllä karaoke. Ulko-ovet saa olla rauhassa kiitos uuden kameravalvonnan (palveluna ostettu, suosittelen).
Ulos ei enää virtsata eikä paskota, vain harvoin.
Uutuutena on käyttää pyörävarastoa, pyykinkuivaushuonetta ja pesutupaa käymälänä. Jumankauta 5 sankoa per tila, yhdessä kusta, toisessa passaa ja kolmannessa käytetyt wc paperit. 2 sankoa varalla jos on vieraita.
Ei helevetti mitä porukkaa.

Edit. Osakkeen omistaja on yksityishenkilö joka on sijoitus mielessä hankkinut asunnon. Aiemmin ei häntä kiinnostanut tapaus paitsi nyt kun seuraavan yhtiökokouksen listalla on osakkeen haltuunotto ja valtuuksien anto isännöitsijälle kiistatilanteissa viedä asia käräjäoikeuden päätettäväksi. Haltuunottoajaksi on otettu maksimit eli kolme vuotta. Ihan vain vittuilun vuoksi asuntoa on tarkoitus pitää tyhjillään, ettei omistaja voi hakea korvauksia vuokratuloista.
Ja päivitystä. Noin kuukausi sitten muuttivat pois. Tarina ei kerro lähtivätkö vapaaehtoisesti vai osakkeen omistajan patistamana. Virallinen häätö ei ehtinyt saada lainvoimaa. Omistaja itse on ollut erittäin vaitonainen asunnon kunnosta, mutta lukot sarjoitettiin kun vanhoja ei palautunut yhtään.

Nyt on taloyhtiö palautunut taas normi arkeen ja keskustelut pyörii lähinnä koiran paskassa, naapurin Ellin liian äänekkäästi naurusta joka kaikuu rappukäytävään. Eli, normi arkea.

Positiivista on että talon asukkaat ovat lähentyneet yhteisen "vihollisen" vuoksi ja jopa pienet kesägrillijuhlat on suunnitteilla. Toinen huomionarvoinen seikka on että nyt ehkä siedetään enemmän normaalia asumiseen liittyviä ääniä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Jostain huoneistosta neppaillaan tupakantumpit pervekkeelta pihalle ja olen joutunut lähes päivittäin keräämään niitä pois oman parvekkeen lattialta.

Omalla parvekkeella on tällä hetkellä vielä paikoilleen asentamatta kuivaa kaislamattoa kolme rullaa ja joku kerta kytevä tumppi saattaa sytyttää ne palamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Jostain huoneistosta neppaillaan tupakantumpit pervekkeelta pihalle ja olen joutunut lähes päivittäin keräämään niitä pois oman parvekkeen lattialta.

Omalla parvekkeella on tällä hetkellä vielä paikoilleen asentamatta kuivaa kaislamattoa kolme rullaa ja joku kerta kytevä tumppi saattaa sytyttää ne palamaan.
Eikös tuollainen ole taloyhtiön säännöissä kielletty, siis yhtään mitään ei saa heittää parvekkeelta alas.

Ainakin niissä mitä tiedän, toki voi olla poikkeuksiakin, mutta vähän epäilen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Eikös tuollainen ole taloyhtiön säännöissä kielletty, siis yhtään mitään ei saa heittää parvekkeelta alas.

Ainakin niissä mitä tiedän, toki voi olla poikkeuksiakin, mutta vähän epäilen.
Kaipa tupakantumpit voisi rinnastaa roskiksi ja ei niitäkään ole suotavaa heitellä parvekkeelta alas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Kaipa tupakantumpit voisi rinnastaa roskiksi ja ei niitäkään ole suotavaa heitellä parvekkeelta alas.
Roskia mitä roskia, ja tuo tulipalovaara siihen päälle.

Tuttavan kämpässä tuli joku yhtiön lappunen talvella että pitää poistaa lumet parvekkeelta.... no mihinkäs poistat. Tämä naisoletettu keitteli kaikissa kattiloissa kuumaa vettä ja sulatti lumet pois. Mutta ei hiutalettakaan mennyt kaiteen yli.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Roskia mitä roskia, ja tuo tulipalovaara siihen päälle.

Tuttavan kämpässä tuli joku yhtiön lappunen talvella että pitää poistaa lumet parvekkeelta.... no mihinkäs poistat. Tämä naisoletettu keitteli kaikissa kattiloissa kuumaa vettä ja sulatti lumet pois. Mutta ei hiutalettakaan mennyt kaiteen yli.
Mulla on tosiaan parvekkeella rullattuna kolme kaislamattoa ja ei tarvitse kovin kummoista kytevää tupakantumppia kun ne on tulessa.

OIen laittanut asiasta viestiä taloyhtiön yhteiselle FB-sivulle ja tulostin asiallisen heippalapun valmiiksi ja vien sen rapun ilmoitustaululle jos tilanne ei pian muutu.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Mulla on tosiaan parvekkeella rullattuna kolme kaislamattoa ja ei tarvitse kovin kummoista kytevää tupakantumppia kun ne on tulessa.

OIen laittanut asiasta viestiä taloyhtiön yhteiselle FB-sivulle ja tulostin asiallisen heippalapun valmiiksi ja vien sen rapun ilmoitustaululle jos tilanne ei pian muutu.
Onko yhtiön isännöitsijälle mennyt tietoa tumppien heittelystä parvekkeelta talon pihalle.
Parvekkeelta ei saa heitellä mitään roskia,eikä muutakaan tavaraa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Onko yhtiön isännöitsijälle mennyt tietoa tumppien heittelystä parvekkeelta talon pihalle.
Parvekkeelta ei saa heitellä mitään roskia,eikä muutakaan tavaraa.
En usko, mutta voin ottaa yhteyttä taloyhtiön puheenjohtajaan ja kysyä miten asiassa edetään.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Ilmoitusta vaan suoraan yhtiön isännöitsijälle.
Niin homma hoituu nopeemmin.
Voihan hallituksen puheenjohtajallekkin & hallituksen jäsenille ilmoittaa.
Tossahan on selkeä tulipalonvaara ja yhtiön järjestys-sääntöjen rikkominen.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Kokeiltu Käpälämäkeä, tarroja ym ym. Nyt viimeisimpänä olen kaadellut etikkaa nurtsille sillloin tällöin ja tämä ainakin tuntuisi vähentävän ongelmaa. Ei sentään enää koirat ruiki ohimennessään talon sokkeliin kuten aikaisemmin, onneksi sentään se loppunut.
Laita kyltti tai pari jotka varoittavat rottien myrkytyksestä ja liitä kyltin alle joku ratakin pakkausseloste. Mitään myrkkyä ei tietenkään kannata laittaa oikeasti.

Luulen, että siirtyvät jonkun toisen naapurin pihaan paskalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 937
Laita kyltti tai pari jotka varoittavat rottien myrkytyksestä ja liitä kyltin alle joku ratakin pakkausseloste. Mitään myrkkyä ei tietenkään kannata laittaa oikeasti.

Luulen, että siirtyvät jonkun toisen naapurin pihaan paskalle.
Poliisin ainakin saa paikalle kun noita mytkkyjä ei
saa enää käyttää.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 452
Samalla vaivalla laittaa kyltin missä on ote järjestyslaista mitä tulee koiran ulosteeseen, jos jotain kylttejä haluaa pihalleen laittaa.


Järjestyslain mukaan koiran omistajan tai haltijan on pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa. Koiran haltija tarkoittaa sitä henkilöä, joka pitää koiraa tilapäisesti huostassaan, esimerkiksi koiran ulkoiluttaja.

Säännöksen tarkoittamat hoidetut alueet ovat esimerkiksi alueita, joila nurmikot on leikattu, joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä. Koiran jätökset on siis kerätttävä esimerkiksi ainakin puistoista tai kaduilta. Koiran jätökset on kerättävä nimenomaan taajamassa. Säännös ei koske taajaman ulkopuolisia alueita.
Ei ole siis mitään väliä, että onko paskat jonkun tontilla tai ei, mutta jos alue on hoidettu, niin keräten vain.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 923
Viestejä
4 206 590
Jäsenet
70 996
Uusin jäsen
yoinks

Hinta.fi

Ylös Bottom