Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nopeasti tuli mieleen että verhot pyörävarastossa, kun toisessa ketjussa joku kerto ikkunallisesta pyörävarastosta.Käyhän se varmaan näinkin fillarin säilytys huoneistossa..
Mahtaa olla kurapäivien (saati koiranpaskakauden) aikana mieltä ylentävä tuoksu tuossa ruokapöydän ympäristössä.Käyhän se varmaan näinkin fillarin säilytys huoneistossa..
Ensinnäkin. Vitun hyvä nimimerkki.Avaudutaas tähän ketjuun mökkinaapurista. Meillä on suvun omistuksessa maata ja pienehkö mökki erään joen varrella hieman syrjemmässä tuppukylässä. Suvun maihin kuuluu aika iso osa ympäristöstä ja eräällä naapurilla on omakotitalo ympäröitynä näiden maiden sisällä.
Tämä mökkinaapuri sattuu olemaan tuilla itsensä (ja perheensä?) elättävä alkoholisoitunut elämänkoulun kouluttama tapatyötön, jolla harrastuksena on romuautojen ja muun romun kerääminen. Sen verran on harrastustoiminta kasvanut ettei meinaa omalle pihalle mahtua, jolloin romuautoja ja puupinoa on alkanut hivuttautua suvun maiden puolelle. Tästä on naapurille mainittu ja kehotettu siirtämään romujaan, mutta toistaiseksi tuloksetta. Meille tämä heidän tontin ympäristö on ollut hieman turhaa joutomaata, niin ollaan katsottu toimintaa hieman läpi sormien.
Lisäksi maihin kuuluu noin 100m joenrantaa, jonka toinen pää on kiinni tiessä ja edellämainitun naapurin tontti on tien toisella puolella. Tästä päästä ollaan hyvää hyvyyttään annettu luvat venepaikoille tälle ongelmalliselle ja toiselle kunnolliselle mökkinaapurille.
Mutta kunnollinen naapuri soitteli ja kyseli että ollaanko tietoisia että tuohon venepaikalle on ilmestynyt jokin saunahökkeli, ilmeisesti tämän ongelmallisen naapurin toimesta ja täysin kyselemättä. En ole vielä ehtinyt käydä katsomassa tilannetta, kun mökille on tunnin ajomatka suuntaansa. Mutta tämä alkoi ketuttamaan niin paljon että täytyy alkaa toimenpiteisiin romujen karkoittamiseen. Tietysti yritetään ensin keskustella aiheesta naapurin kanssa, mutta pahoin pelkään ettei sillä tule olemaan vaikutusta. Pystyykö tällaisesta toiminnasta tekemään jo rikosilmoituksen tai mitä muita keinoja olisi hökkelin ja romujen siirtoon, ilman että aiheutuvat kulut kaatuvat omaan niskaan tai että syyllistytään itse johonkin rikokseen?
Ensinnäkin. Vitun hyvä nimimerkki.
Mutta siis oot antanu luvan käyttää sun maita? Ootteko tehny mitään papereita näistä?
Jos niistä ei ole mitään papereita tms, niin sä saat tehdä periaatteessa ihan mitä vaan mitä sun tontilla olevalla setillä on.
Mutta ehkä kannattas jutella vielä sen naapuris kanssa että mikä meininki.
Joku saunarakennus(olettaen että se on parin ponttoonin päällä oleva hökkeli tms) ei kai nyt vielä nyt mikään älytön tilanviejä ole.
Ei se nyt ihan noin suoraviivaista taida olla? Sama homma jos joku ajaa autonsa sun tontille luvatta, niin et saa moukaroida tätä mulkvistin autoa rusinaksi.
En usko että kunnalta saisi mitään lupaa rakentaa jotain hökkeleitä kiinni rantaan, eli sitä kautta saisit varmaan kättä pidempää tuon purkamiseen. Voi toki olla että tuossa tapauksessa vastaat itse purusta, koska se on sun tontilla. Varmaan muitakin vaihtoehtoja on.
Oliko ajatus se että jos ei tehoa hyvällä, niin uhkasakot ja jos ei sekään niin kunta maanomistajan piikkiin roudaan romut pois ?haja-asutusalueillakin romun kerääjästä pääsee parhaaseen lopputulokseen kun pistää ilmoitusta kunnan ympäristönvalvontaan.. Eivät noita kovin hyvällä katso. Jos ei tehoa niin uusi viesti vaikka kerran kuussa. Pääset itse kaikkein helpommalla.
Ensinnäkin. Vitun hyvä nimimerkki.
Mutta siis oot antanu luvan käyttää sun maita? Ootteko tehny mitään papereita näistä?
Jos niistä ei ole mitään papereita tms, niin sä saat tehdä periaatteessa ihan mitä vaan mitä sun tontilla olevalla setillä on.
Mutta ehkä kannattas jutella vielä sen naapuris kanssa että mikä meininki.
Joku saunarakennus(olettaen että se on parin ponttoonin päällä oleva hökkeli tms) ei kai nyt vielä nyt mikään älytön tilanviejä ole.
haja-asutusalueillakin romun kerääjästä pääsee parhaaseen lopputulokseen kun pistää ilmoitusta kunnan ympäristönvalvontaan.. Eivät noita kovin hyvällä katso. Jos ei tehoa niin uusi viesti vaikka kerran kuussa. Pääset itse kaikkein helpommalla.
Tämä oli hyvä vinkki! Täytyypä tutustua miten tuollapäin ympäristönvalvontaan saa yhteyttä ja olisiko heistä apua.
Mutta melko vapaat kädet kyl tossa on mun mielestä, jos ilman lupaa rupee omalta tontilta ottamaan oikeuksia.
Voin toki olla väärässä monessakin asiassa, mutta mun mielestä omalla tontilla edelleen suht vapaasti saa tehdä mitä vaan.Saahan sitä olla mitä mieltä huvittaa, mutta kannattaisi ehkä välttää neuvojen jakamista sillon, kun ne omat mielipiteet on todellisuudesta irrallisia.
Voin toki olla väärässä monessakin asiassa, mutta mun mielestä omalla tontilla edelleen suht vapaasti saa tehdä mitä vaan.
Siis lain sisäsessä setissä.
Mitähän vittua?Niin eli ei saa tehdä mitä vaan. Sun mielestä omalla tontilla voi vaikka tappaa toisen jos haluaa mutta lain silmissä näin ei ole.
Pahoittelut, mulla unohtui yksi "voi" sana välistä ja lauseen merkitys muuttui täysin. Ei ollut siis tarkoitus laittaa sanoja suuhusi vaan antaa esimerkkiMitähän vittua?
Onko laillista tappaa toinen? Ei?
Jos omalla maalla on roskia, romua, niin ne noin yleistäen saa siivota ehkä jopa pitää siivota pois.No joo ei kai nyt ihan mitä vaan saa tehdä.
Mutta melko vapaat kädet kyl tossa on mun mielestä, jos ilman lupaa rupee omalta tontilta ottamaan oikeuksia.
Ymmärsin että sitä ongelma rojua on sinun/suvun mailla, niin miettiä että haluatko että kunta alkaa sinua/sukuasi kovisteleen rojujen siivoamisen osalta.
Yhteisessä hengessä, keskustelemalla. Ei kaiki ole riidanhaastajia, se elämäntapa vaan voi olla sellainen että vähän leviää ympäriinsä, mutta jos ei teille sopi, niin voi ihan vapaaehtoisesti yrittää pysä rajoissa. Tuo on ihan "tavallistenkin" ihmisten tapa toimia että otetaan vähän omia valtuuksia.Täytyy kysellä miten suhtautuvat asiaan, varsinkin jos keskustelu ei tuota tulosta.
Näissä on ihan turha alkaa herkistelemään, naapuri on tietoisesti ylittänyt rajansa, ja sinne kannattaa tehdä selväksi ettei käy. Mieluummin eilen. Nämä venkulat kyllä osaavat uhriutua, mutta siitä ei kannata välittää. Olkoonkin millainen suullinen lupa tahansa, se ei anna oikeutta rakentaa saunaa ilman rakennuslupaa, jota tässä tapauksessa ei 100% varmasti ole olemassa jos siitä ei kiinteistön omistaja tiedä. Tässä tapauksessa veneen säilytykseen annettu lupa on ylitetty sen verran roimasti, että itse laittaisin myös siitä kirjallisena peruutusilmoituksen sopivalla irtisanomisajalla.
Pahimmassa tapauksessa saunalta leviää tuli maastoon, ja sen jälkeen ollaan jo melko sopassa. Jos siis rakennustaito on mallia Brasilian favela, eikä hormin turvallisuudesta ole takeita.
Sen verran lienee kunnan ympäristövirastossakin järkeä päässä, etteivät ala ainakaan tässä tapauksessa maanomistajaa kovistelemaan. Jos siinä kiinteistörajan takana on autonraatoa vieri vieressä, niin eiköhän viranomainenkin löydä romuvirran alkulähteen.
Ymmärsin että sitä ongelma rojua on sinun/suvun mailla, niin miettiä että haluatko että kunta alkaa sinua/sukuasi kovisteleen rojujen siivoamisen osalta.
Mutta olet asianytimessä, hyväntahtoisuus kostautuu herkästi, ja mitä aiemmin siihen puutuu niin sitä parempi, ja jatkossa kieltäytyä kaikesta.
Yhteisessä hengessä, keskustelemalla. Ei kaiki ole riidanhaastajia, se elämäntapa vaan voi olla sellainen että vähän leviää ympäriinsä, mutta jos ei teille sopi, niin voi ihan vapaaehtoisesti yrittää pysä rajoissa. Tuo on ihan "tavallistenkin" ihmisten tapa toimia että otetaan vähän omia valtuuksia.
Selvitä omistaako hän mitään, haen sitä että onko hänellä mitään menetettävää, esim se kämppä, jos siis mietit kovempia toimia.
Jos suvulla käytössä jotain kalustoa ja intoa puuhastella, niin voi arvioida sitä olisko se järkevin tapa toimia. (itse siivota/ tuuppia rojut takaisin oikealle puolelle)
Mistä oletit, että on rakennettu sauna. Minä veikkasin, että sieltä löytyy nykyään yleinen saunalautta, jonka venerantaan saa ainakin tilapäisesti parkkeerata eikä varsinaista sopimusrikkomusta ole tehty. Rikottu lähinnä hyviä tapoja.
Muuten samaa mieltä, naapurisopu on viestin kirjoitusasusta päätellen jo menetetty, joten romunkerääjät vaan kuriin kovalla kädellä niin pysyy venvalkamakin siistinä.
Ei minulla tietysti muuta ole antaa kuin aiheesta kirjoittaneen Pokémonmestarin viesti:Mistä oletit, että on rakennettu sauna. Minä veikkasin, että sieltä löytyy nykyään yleinen saunalautta, jonka venerantaan saa ainakin tilapäisesti parkkeerata eikä varsinaista sopimusrikkomusta ole tehty. Rikottu lähinnä hyviä tapoja.
Mutta kunnollinen naapuri soitteli ja kyseli että ollaanko tietoisia että tuohon venepaikalle on ilmestynyt jokin saunahökkeli, ilmeisesti tämän ongelmallisen naapurin toimesta ja täysin kyselemättä.
Sitten sitä ei tarvii rekisteröidä? Ja 21hv pitää...Mitähän muuten tarkoittaa tuo "yli 20hv"? Entä jos on juuri se 20hv?
Mieluusti pyrinkin aina ensisijaisesti hyvässä hengessä keskustelemaan aiheesta, yleensä siinä päädytään kaikille parhaaseen ratkaisuun. En ole nyt itse hetkeen ollut kyseisen naapurin kanssa juttusissa. Muistaakseni kyseessä on joo-joo -henkilö, joka myötäilee mutta tekemättömiksi jäävät teot puhuvat puolestaan. Siksi hieman epäilen ettei lähestymistapa tuota tulosta.
Ymmärtääkseni omaisuutta ei talon ja tontilta pursuavan tavaran lisäksi ole. Siksi en haluaisi että joudun tilaamaan esimerkiksi hinauspalvelua, jonka maksaisin itse ja yrittäisin karhuta rahoja, joita en ikinä tule saamaan.
Suvulla on pari viljelyspeltoa tuolla mailla ja ne pitäis kohta puoliin käydä kylvämässä. Samalla reissulla kalustoon voisi lastata trukkipiikit matkaan, joilla voisi itse käydä siirtelemässä autot ja hökkelit takaisin omalle tontilleen. Tämä ajatus on sen verran kyseenalainen jo laillisesta näkökulmasta niin en välttämättä tähän halua tarttua. Päätyy pian itse maksajaksi turmellusta omaisuudesta, vaikka operaation suorittaisi tietenkin huolellisesti minimoiden vauriot. Myöskään en näe tätä kovin pitkäaikaisena ratkaisuna, mikä estää naapuria siirtämästä hökkeleitä takaisin paikoilleen heti kun perävalot näykvät. Myöskään välimatkan takia en vielä ole valmis matkaamaan pelkästään tämän takia raktorinopeudella reilua 1.5h suuntansa.
"Veneranta" on käytännössä vain pusikoitunut luiska johon mahtuisi juuri 2-3 venettä rinnan, joten en usko että mistään saunalautasta on kysymys. Paha tosiaan näillä tiedoilla sanoa mitä siellä on. Piti alunperin tänään käydä tuolla mökillä katsomassa, mutta tuli muuta kiireellistä menoa, joten täytyy yrittää alkuviikosta käydä tarkastamassa tilanne.
Mielestäni ollaan oltu reiluja, tai paremminkin typeriä, kun ei olla puututtu joutomaan käyttöön romujen säilytyksessä. Sen verran viimeksi vilkuiltiin ettei romuautojen pohjissa näkynyt vuotoja (ainakaan vielä) ja silläkin perusteella katsottiin asiaa läpi sormien. Aihe on kyllä pidemmän aikaa häilyvästi kismittänyt takaraivossa, mutta haitta on ollut tähän asti suhteellisen pientä jolloin ollaan vain hyväksytty asia. Nyt rantaan ilmestynyt hökkeli ylitti selvästi jo ajatustasolla rajan itselläni ja monella mökin käyttäjällä, mikä oli tavallaan herätys että nyt asia on laitettava järjestykseen.
Tarkoitus on siis häätää kaikki hökkelit, romuautot, puupinot yms. meidän maiden puolelta ja riippuen kuinka sujuvasti asia etenee voidaan katsoa jätetäänkö venepaikkaan oikeus vai evätäänkö se.
@ttppii Tämä oli hyvää tietoa. Saa myös vähän jatkovartta keskusteluun jos joutuu kovin alkaa vääntämään.
Mun sähkö-yliherkkä naapuri on alkanut mun kanssa kirjeenvaihtoon. En tiedä liittyykö se tähän mutta viikkoa-paria ennen se kuskattiin lanssilla johonkin.
Ei kai siinä muuta, kuin rikosilmoitusta tekemään. Ylireagointi? Ehkä. Ensin voi huvikseen käydä kysymässä, että mitä helvettiä. Vrt. tilanne, että naapuri käy nenän edestä viemässä toiselta haravan tai muuta vitosen rojua. Ei ihan kaikkia hulluja tarvitse sietää.Mulla oli taas kohtaaminen mun naapurin kanssa. Kävin hakemassa aamupala-tarpeita koiran kanssa ja ostin sille samalla jonkun muutaman euron roskispanda-vinkulelun minkä annoin sille kun tulin kaupasta koska se tykkää kanniskella sen omat kamat kotiin.
No koira onnistui pudottamaan sen lelun alemmalle tasanteelle kun avasin ovea ja alakerran naapuri tuli heti ovestaan ulos ja otti lelun. Siis kävi hakemassa sen lelun ja meni takaisin asuntoonsa. En ole edes vihainen vaan lähinnä hämmentynyt.
Rikosilmoitus ?Ei kai siinä muuta, kuin rikosilmoitusta tekemään. Ylireagointi? Ehkä.
Joo, jutella varmaan voisi, siis ei mitä helvittiä, vaan anteeksi, tapauksen kuvaus tuo mieleen toki monenlaista, laidasta laitaa, tai sitten vain juttuseuraa kaipaa.Ensin voi huvikseen käydä kysymässä, että mitä helvettiä. Vrt. tilanne, että naapuri käy nenän edestä viemässä toiselta haravan tai muuta vitosen rojua. Ei ihan kaikkia hulluja tarvitse sietää.
Jos tekisin rikosilmoituksen joka kerta kun joku naapuri ninjailee yllättäen näpistämään jotain älytöntä ja arvotonta silmieni edessä, en olisi silti vielä muistaakseni tehnyt yhtään aiheeseen liittyen. Siispä en sanoisi, että tässä ihan joka asiasta oltaisiin perkeleen naapureina ilmoittelemassa.Sopii kyllä tähän ketjuun jos naapuri tekee joka-asiasta rikosilmoitusta.
Eikö niillä paikkeilla ole sinulle juuri sopiva kohta savustukseen?
Jotain pientä kiusaa tekisi kyllä mieli tehdä... En ainakaan yhtään välitä jos vähän lapsemme puhaltelee saippuakuplia ja sattuu vahingossa pyykkeihin tarrautumaan. Toisaalta ei viitsisi välejä aivan tuhotakaan, kun joutuu kuitenkin noita naamoja katsella.
Mä liityn taas mukaan tähän perkeleen naapurit keskusteluun... pienellä omakotitaloalueella asutaan, naapurin rouva ja ukko päättivä laittaa helvetin ruman ison ulkopyykkitelineensä suoraan meidän terassin ja olohuoneen ikkunanäkymän eteen. Toki vaikka heillä olisi ollut mahdollisuus laittaa vaikka tuo kyseinen teline johonkin muuhun nurkkaukseen tai kohtaa omalle pihallensa ni piti siltikin tuo v*tun teline asentaa meidän näkymän riesaksi ja aivan rajaan kiinni. Kiva katsella nyt, kun naapurin rouvat pyykit kuivuvat tuossa silmien edessä n. 15m päässä. Ei siinä, saavathan he tehdä tontillansa mitä haluaa, mutta tämä taas yksi ongelma näillä 1000 neliön tonteilla ja kun ei vielä kunnon suojaa pensaistakaan ole meille, että tuon ruman hökötyksen peittäisi. Tekisi mieli alkaa jotain kanan paskaa vilejelee rajalla oleville puskille, kun nyt saa haistella heidän pyykeistä lähteviä tuoksuja.
Olenkohan liian tiukkapipo? Mutta ärsyttää vain.
Vaihdat puhtaan pyykin tuoksun kananpaskan hajuun jotta naapuriasi vituttaisi?Tekisi mieli alkaa jotain kanan paskaa vilejelee rajalla oleville puskille, kun nyt saa haistella heidän pyykeistä lähteviä tuoksuja.
Siis onko naapurin kanssa edes keskusteltu sen helvetin ruman pyykkitelineen mahdollisesta siirtämisestä, vai ruvetaanko tässä heti sotaan miettimättä turhia?
Saisiko tästä pohjapiirustusta, niin voitaisi vähän arvioida tilannetta?Mä liityn taas mukaan tähän perkeleen naapurit keskusteluun... pienellä omakotitaloalueella asutaan, naapurin rouva ja ukko päättivä laittaa helvetin ruman ison ulkopyykkitelineensä suoraan meidän terassin ja olohuoneen ikkunanäkymän eteen. Toki vaikka heillä olisi ollut mahdollisuus laittaa vaikka tuo kyseinen teline johonkin muuhun nurkkaukseen tai kohtaa omalle pihallensa ni piti siltikin tuo v*tun teline asentaa meidän näkymän riesaksi ja aivan rajaan kiinni. Kiva katsella nyt, kun naapurin rouvat pyykit kuivuvat tuossa silmien edessä n. 15m päässä. Ei siinä, saavathan he tehdä tontillansa mitä haluaa, mutta tämä taas yksi ongelma näillä 1000 neliön tonteilla ja kun ei vielä kunnon suojaa pensaistakaan ole meille, että tuon ruman hökötyksen peittäisi. Tekisi mieli alkaa jotain kanan paskaa vilejelee rajalla oleville puskille, kun nyt saa haistella heidän pyykeistä lähteviä tuoksuja.
Osta "omakotitalo" postimerkki tontilla, valita kun naapuri laittaa jotain omalle tontille, kyllä, sä olet oikeassa ketjussa ja täysi idiootti jos edes kuvittelet että pyykkiteline oikeuttaa johonkin vastareaktioonMä liityn taas mukaan tähän perkeleen naapurit keskusteluun... pienellä omakotitaloalueella asutaan, naapurin rouva ja ukko päättivä laittaa helvetin ruman ison ulkopyykkitelineensä suoraan meidän terassin ja olohuoneen ikkunanäkymän eteen. Toki vaikka heillä olisi ollut mahdollisuus laittaa vaikka tuo kyseinen teline johonkin muuhun nurkkaukseen tai kohtaa omalle pihallensa ni piti siltikin tuo v*tun teline asentaa meidän näkymän riesaksi ja aivan rajaan kiinni. Kiva katsella nyt, kun naapurin rouvat pyykit kuivuvat tuossa silmien edessä n. 15m päässä. Ei siinä, saavathan he tehdä tontillansa mitä haluaa, mutta tämä taas yksi ongelma näillä 1000 neliön tonteilla ja kun ei vielä kunnon suojaa pensaistakaan ole meille, että tuon ruman hökötyksen peittäisi. Tekisi mieli alkaa jotain kanan paskaa vilejelee rajalla oleville puskille, kun nyt saa haistella heidän pyykeistä lähteviä tuoksuja.
15m rajalle on etelän mittakaavassa pitkä matka, etelässä on paljon 400m2 tontteja. Veikkaan, että naapurisi on laittanutMä liityn taas mukaan tähän perkeleen naapurit keskusteluun... pienellä omakotitaloalueella asutaan, naapurin rouva ja ukko päättivä laittaa helvetin ruman ison ulkopyykkitelineensä suoraan meidän terassin ja olohuoneen ikkunanäkymän eteen. Toki vaikka heillä olisi ollut mahdollisuus laittaa vaikka tuo kyseinen teline johonkin muuhun nurkkaukseen tai kohtaa omalle pihallensa ni piti siltikin tuo v*tun teline asentaa meidän näkymän riesaksi ja aivan rajaan kiinni. Kiva katsella nyt, kun naapurin rouvat pyykit kuivuvat tuossa silmien edessä n. 15m päässä. Ei siinä, saavathan he tehdä tontillansa mitä haluaa, mutta tämä taas yksi ongelma näillä 1000 neliön tonteilla ja kun ei vielä kunnon suojaa pensaistakaan ole meille, että tuon ruman hökötyksen peittäisi. Tekisi mieli alkaa jotain kanan paskaa vilejelee rajalla oleville puskille, kun nyt saa haistella heidän pyykeistä lähteviä tuoksuja.