Varmasti olisin valmis jos tämä toteutettaisiin kollektiivisesti ja esim veronmaksun yhteydessä.Tietenkin olisi teknisesti täysin mahdollista järjestää kierrätys heittelemällä jätteet ympäriinsä muiden kerättäväksi. Ei kyseessä ole tekninen ongelma, vaan ongelma on mainitsemasi aika ja raha, paitsi päinvastoin kuin kuvittelet. Tuollainen systeemi vaatisi aivan järjettömästi työvoimaa ja se maksaa rahaa.
Oletko siis valmis maksamaan palkkaa niille, jotka sen työn puolestasi tekisivät, vai teetkö mieluummin itse?
Miten ihmeessä tämä nostaa näin paljon kitinää esiin, kuitenkin moni muu ihan itsestäänselvä asia toteutetaan yhteiskunnan voimin, mutta jätteiden keräämistä ei?
Erikoista että vaatimus paremmasta elintasosta koetaan täällä "minä" asenteena. Pakkohan ne jätteet on roskikseen viedä enkä minä niitä maastoon levittele, silti olen sitä mieltä että tässä olisi selkeä parannuksen paikka. Mutta joo, aina tehty näin ja plaa plaa yksilön vastuu yms. yhtä väsyneet sloganit. Luulen että esimerkiksi pyörän keksijä ei ajatellut noin.