Perkeleen naapurit.

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 168
Mä olen tollasissa tilanteissa laittanu oman auton perä edellä oman ruudun reunaan jotta pääsen itse mukavasti ulos ja autojen välissä on sellanen pari senttiä ilmarakoa. Saapahan välinpitämätön mulkku opetella peruuttamaan nätisti ruudusta ulos, tai sitten saa harjoitella kuskin puolelle menoa pelkääjän puolen ovesta. Etenkin kuvan 3 kohdalla jos se kyttää parvekkeella niin sillähän voi hihkasta että siirrätkö auton nyt vai jumppaatko hantterin ovesta sisään myöhemmin.

Toki toi sun naapuris kuulostaa käytöksen perusteella ihan oikeasti mielenvikaiselta, joten se (tai poikansa) voi tulla kimppuun jos alat vittuilemaan takaisin. Tai sitten se alkaa kunnioittamaan sua kun et ole päähänpotkittava, mahdoton sanoa etukäteen...

Saisko taloyhtiöltä pyydettyä toista parkkipaikkaa vetoamalla päin vittua parkkeervaan hulluun joka jälkikasvunsa kanssa uhkailee väkivallalla?
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
379
Uhkailusta voi ilmoittaa poliisille, mutta menee herkästi sana sanaa vastaan ja hankala todistaa mitään. Pienellä mutulla sanoisin että kaikki kuvien parkkeeraukset on väärin, mutuna auton ulkonevien osien pitäisi muistaakseni kokonaisuudessaan olla viivojen sisäpuolella.
Ainoa "järkevähkö" selitys tuollaiselle naapurin vmäiselle parkkeerauksille on että joko olet itse tai joku muu joskus kerran parkkeerannut vähän vinoon ja naapuri kostaa sitä sinulle. Toinen että taloyhtiö on vanha ja parkkipaikat hieman kapeita nykyautoille. Isännöitsijälle tai taloyhtiön hallitukselle tuosta voisi myös ilmoittaa ehkä sieltä saa jotain taustatietoa aiheeseen.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 188
Kun idiootin kanssa keskustelee, on hyvä katsoa ettei ole kahta paikalla. No nyt on kaks, ajotaidoton ihmishylkiö ja sen jälkeläinen. Rikosilmoitus vetämään vainoamisesta ja huutelut päivineen teksteineen ylös. Samalla muuttoauto hakemaan omat kamat pois.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Tänää naapurin poika tuli ottaa minua takista kiinni ja uhkasi henkirikoksella ja vetävänsä lättyyn.

On se mukavaa asua ghetossa. Parkkipate ei sakota tuommoisesta parkkeerauksesta. "On ruudun sisällä".
Minä joudun jatkuvasti varomaan parkkeerausta ja naapuri kattelee linssillä autonsa läpi.
Hänellä on jo seitsämän parkkipaikkaa yhteensä ja mafiana asustelee ympäri kaupunkia.
Silti ottaa minut uhriksi. Onko tämä naapurin parkkeeraus oikein?

Kysy asiaa isännöitsijältä kuvien (joissa päiväys) kera. Jos on sallittua (epäilen) alat toimia vastaavasti. Siitähän se koko rivi uudelleen muotoutuu. Lainaat kaverilta huonokuntoisen auton ja peruutat omalle ruudullesi aivan viivan viereen.

Pidä nauhuria taskussasi ja äänitä mahd. uhkailut. => Rikosilmoitus poliisille laittomasta uhkailusta, jotkut ovat menneet uhkailusta peloissaan sykiatrille ja hakeneet hoitokukut oikeuden kautta.

Kaikki ed. vasta sen jälkeen kun olet (mielellään todistajan kanssa) asiasta asiallisesti ko. kuljettajan kanssa keskustellut ja yrittänyt sopia. Sekä oletuksella, että tuossa on oikeasti tilaa pysäköidä asiallisesti.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
103
On tää kerrostaloyhtiö VAV:lla, niin pielessä kuin voi olla. Vanhempien kanssa asuneet täällä omasta syntymästä asti eli 23 vuotta.

Mihin sitä voi muuttaa, jos minimi vaatimukset asunnolla neljä huonetta ja keittiö ja sauna alle 1400€ vuokralla Vantaa Tikkurilan läheisyydestä 90m2?
Olen perheen kanssa etsinyt asuntoa pitkää ja muutto ollut mielessä peruskoulusta lähtien, kun sisarta naapuri puukotti ja vainosi pitkää, kunnes muutti pois.

Naapurit ovat mielenvikaisia ja sekaisin egonsa takia. Täällä asui ennen naapurustossa vain suomalaisia ja yksi toisensa jälkeen lähtenyt karkuun rauhattomuutta.
Kuka tahtoo asua monikulttuurissa ghettoutuneessa naapurustossa, jossa on kurdeja, albaanei, kosovoja, venäläisiä, romaneita eli mustalaisia ja persialaisia?

Ei naapureita kosketa mitkään säännöt ja postailevat facebookkiin, kuinka suomessa on halpaa elää ja rahaa tulee ovista, ikkunoista ja seinistä. Monella naapurilla on omassa kotimaassaan hulppeat omakotitalot. Tulorajat VAV poisti, niin kaikki on tervetulleita asumaan. Minulla on "huonokuntoinen" auto ja olen köyhä koko ikäni ollut. Oma parkkeeraus ei vaikuta naapurin käyttäytymiseen. Ei minulla ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa ruutua ja jatkaa elämää vaikka kotiovelta on matkaa autolleni.

Tässä on vain tullut ongelmia ongelmien jälkeen. Ei tunnu täysjärkisiä naapureita muuttavan lainkaan takaisin VAV:lle. Olen kiitollinen että yksiö vieressä meni suomalaiselle, joka eilen huusi naapurille paskaa pikeä olevan autossaa ja etten osunut sen autoo. Vaikka kovin naapuri yritti toista väittää. Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 560
On tää kerrostaloyhtiö VAV:lla, niin pielessä kuin voi olla. Vanhempien kanssa asuneet täällä omasta syntymästä asti eli 23 vuotta.

Mihin sitä voi muuttaa, jos minimi vaatimukset asunnolla neljä huonetta ja keittiö ja sauna alle 1400€ vuokralla Vantaa Tikkurilan läheisyydestä 90m2?
Olen perheen kanssa etsinyt asuntoa pitkää ja muutto ollut mielessä peruskoulusta lähtien, kun sisarta naapuri puukotti ja vainosi pitkää, kunnes muutti pois.

Naapurit ovat mielenvikaisia ja sekaisin egonsa takia. Täällä asui ennen naapurustossa vain suomalaisia ja yksi toisensa jälkeen lähtenyt karkuun rauhattomuutta.
Kuka tahtoo asua monikulttuurissa ghettoutuneessa naapurustossa, jossa on kurdeja, albaanei, kosovoja, venäläisiä, romaneita eli mustalaisia ja persialaisia?

Ei naapureita kosketa mitkään säännöt ja postailevat facebookkiin, kuinka suomessa on halpaa elää ja rahaa tulee ovista, ikkunoista ja seinistä. Monella naapurilla on omassa kotimaassaan hulppeat omakotitalot. Tulorajat VAV poisti, niin kaikki on tervetulleita asumaan. Minulla on "huonokuntoinen" auto ja olen köyhä koko ikäni ollut. Oma parkkeeraus ei vaikuta naapurin käyttäytymiseen. Ei minulla ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa ruutua ja jatkaa elämää vaikka kotiovelta on matkaa autolleni.

Tässä on vain tullut ongelmia ongelmien jälkeen. Ei tunnu täysjärkisiä naapureita muuttavan lainkaan takaisin VAV:lle. Olen kiitollinen että yksiö vieressä meni suomalaiselle, joka eilen huusi naapurille paskaa pikeä olevan autossaa ja etten osunut sen autoo. Vaikka kovin naapuri yritti toista väittää. Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
Et ole miettinyt vaihtoehtona kehyskuntiin muuttamista ja sieltä pendelöintiä? Itse muutin kun maksuilla oli koulu alkamassa ja Helsingin peruskoulujen värikkyys kyllästytti. Ei ole tarvinnut katua..

Nyt rt-kolmion asumiskulut 500,- asuntolaina +300, - vastike.

Jos ottaa huomioon työmatkavähennykset ei työmatkojen aikaan ja kuluihin mitään merkittävää lisäystä tullut.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 375
Tässä on vain tullut ongelmia ongelmien jälkeen. Ei tunnu täysjärkisiä naapureita muuttavan lainkaan takaisin VAV:lle. Olen kiitollinen että yksiö vieressä meni suomalaiselle, joka eilen huusi naapurille paskaa pikeä olevan autossaa ja etten osunut sen autoo. Vaikka kovin naapuri yritti toista väittää. Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
Ainakin saa motivaatiota elämään kun tavoite päästä ghetosta, suomi on hyvin menossa jenkkilän suuntaan tässä asiassa. PK seudulla varsinkin huomaa kuinka paljon tuhoa normi kansalaisiin monikultturisuus tekee kun päättäjät vetävät isoja EU rahoja kun näitä suostuvat meille ottamaan. Itseä myös vitutti suunnattomasti elää PK seudulla ja kaupunki änkee naapureihin näitä toisen kulttuurin ihmisiä ja lapsikin oli itselle vielä tulossa. Itselleni riitti pelleily, keräsin rohkeutta ja pakkasin laukut ja lähdin kasvattamaan lapsia perheen kanssa etelänaapuriin joissa suomen ongelmat loistavat poissaolollaan. Täällä naapureiden kanssa tulee hyvin juttuun ja jopa monella naapurilla käyty kylässä, jota suomessa ei koskaan ole omalla kohdalla tapahtunut. Muutenkin täällä ei puukot heilu ja kaikki vetävät yhtä köyttä.

Toki monelle on helpompi vain muuttaa suomen sisällä pois ghetosta, kunhan löytää töitä. Olisin itsekkin niin tehnyt, mutta töitä löytyi myös etelänaapurista niin miksipä ei, ainakin tietää että verorahat menevät parempaan käyttöön toisin kuin suomessa.
 

A_J

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
287
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle
Otan osaa. Ja olen ollut samassa tilanteessa tuollaisen vaikean pysäköinnin osalta, mutta ei sentään ole uhkailtu. Edelliseen autooni tuli myös pieni jälki, joka aika hyvin stemmaa tuolloisen naapurin auton oveen sijainnillisesti, mutta millähän senkin olisi osoittanut aukottomasti. Mahtavaa, kun nykyisessä sijainnissani naapuriruudun autoilija laittaa aika sentilleen oikein ja niin teen toki minäkin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Tänää naapurin poika tuli ottaa minua takista kiinni ja uhkasi henkirikoksella ja vetävänsä lättyyn.

On se mukavaa asua ghetossa. Parkkipate ei sakota tuommoisesta parkkeerauksesta. "On ruudun sisällä".
Minä joudun jatkuvasti varomaan parkkeerausta ja naapuri kattelee linssillä autonsa läpi.
Hänellä on jo seitsämän parkkipaikkaa yhteensä ja mafiana asustelee ympäri kaupunkia.
Silti ottaa minut uhriksi. Onko tämä naapurin parkkeeraus oikein?

Kakkosneloseen lankkuun naulat pystyyn ja ankkuroit kiinni viivan päälle.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Kakkosneloseen lankkuun naulat pystyyn ja ankkuroit kiinni viivan päälle.
omalle puolelle ruutuahan saa laittaa hämysesti nastan seisomaan pystyyn tai ihan vain normaalin naulan. Vahinkoja sattuu. Toivottavasti naapuri ei ota vauhtia sinun ruutusi puolelta. Mutta aja sie ruutuun enemmän toisen naapurin puolelta ettet ite puhko rengastaki :)

/itsehän tunkisin koiranpaskaa ilmanottaaukkoihin.. Mutta nojaa. Saan varoituksen ja bannit koko foorumilta jos trollailen tai kiihdytän ihmisiä. Mutta jotain silti näin idearikkaana ihmisenä tekisin josta en jäisi kiinni.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Mä olen tollasissa tilanteissa laittanu oman auton perä edellä oman ruudun reunaan jotta pääsen itse mukavasti ulos ja autojen välissä on sellanen pari senttiä ilmarakoa. Saapahan välinpitämätön mulkku opetella peruuttamaan nätisti ruudusta ulos, tai sitten saa harjoitella kuskin puolelle menoa pelkääjän puolen ovesta. Etenkin kuvan 3 kohdalla jos se kyttää parvekkeella niin sillähän voi hihkasta että siirrätkö auton nyt vai jumppaatko hantterin ovesta sisään myöhemmin.

Toki toi sun naapuris kuulostaa käytöksen perusteella ihan oikeasti mielenvikaiselta, joten se (tai poikansa) voi tulla kimppuun jos alat vittuilemaan takaisin. Tai sitten se alkaa kunnioittamaan sua kun et ole päähänpotkittava, mahdoton sanoa etukäteen...

Saisko taloyhtiöltä pyydettyä toista parkkipaikkaa vetoamalla päin vittua parkkeervaan hulluun joka jälkikasvunsa kanssa uhkailee väkivallalla?
Tämä. Myös kakkoskuvan tyyliin vinoon parkkeeraaminen, kulma naapurin auton etupuolelle, on suositeltavaa. Jos vielä uhkailua saa kuunnella, niin kännykällänon varsin näppärää kuvata kaikki kanssakäymiset.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 254
Niin no minä olin ihan itse paikalla kun lukko ja avain vaihdettiin.. Enkä ole huoltoyhtiölle edes saanut aikaiseksi viedä uusia avaimia joten kellään ei tähän asuntoon ole mitään avaimia paitsi itsellä. Muutenkin naurettava ajatus että tämä asukas olisi täällä käynyt. Eiköhän realistisempaa ole kuitenkin se että jollakulla on uusi "harrastus" tässä talossa tai jollakin käynyt epämääräisempiä vieraita.
Se lukko on jo ennen asennusta sarjoitettu toimimaan kiinteistön yleisavaimella. Eli on niillä sopiva avain sinne aina jos yhtiö sen lukon vaihtaa.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 219
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Tänää naapurin poika tuli ottaa minua takista kiinni ja uhkasi henkirikoksella ja vetävänsä lättyyn.
Kuvauksen perusteella kuulostaa slaavilaistaustaiselta naapurilta. Slaavithan ei usko muuta kun voimaa, joten jos et ole valmis ottamaan riskiä kunnon nyrkkitappelusta, niin turha tuon kanssa on yrittää sivistyneesti asiaa ratkaista.

Käyt hakemassa Itiksen Symppiksestä 20 kpl narkkarineulakitin ilmaiseksi ja sillehän ei mitään mahda, jos neula sattuu taskusta tipahtamaan autosta poistuttaessa siten, että nojaa kärki edellä naapurin auton eturenkaaseen.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
On tää kerrostaloyhtiö VAV:lla, niin pielessä kuin voi olla. Vanhempien kanssa asuneet täällä omasta syntymästä asti eli 23 vuotta.

Mihin sitä voi muuttaa, jos minimi vaatimukset asunnolla neljä huonetta ja keittiö ja sauna alle 1400€ vuokralla Vantaa Tikkurilan läheisyydestä 90m2?
Olen perheen kanssa etsinyt asuntoa pitkää ja muutto ollut mielessä peruskoulusta lähtien, kun sisarta naapuri puukotti ja vainosi pitkää, kunnes muutti pois.

Naapurit ovat mielenvikaisia ja sekaisin egonsa takia. Täällä asui ennen naapurustossa vain suomalaisia ja yksi toisensa jälkeen lähtenyt karkuun rauhattomuutta.
Kuka tahtoo asua monikulttuurissa ghettoutuneessa naapurustossa, jossa on kurdeja, albaanei, kosovoja, venäläisiä, romaneita eli mustalaisia ja persialaisia?

Ei naapureita kosketa mitkään säännöt ja postailevat facebookkiin, kuinka suomessa on halpaa elää ja rahaa tulee ovista, ikkunoista ja seinistä. Monella naapurilla on omassa kotimaassaan hulppeat omakotitalot. Tulorajat VAV poisti, niin kaikki on tervetulleita asumaan. Minulla on "huonokuntoinen" auto ja olen köyhä koko ikäni ollut. Oma parkkeeraus ei vaikuta naapurin käyttäytymiseen. Ei minulla ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa ruutua ja jatkaa elämää vaikka kotiovelta on matkaa autolleni.

Tässä on vain tullut ongelmia ongelmien jälkeen. Ei tunnu täysjärkisiä naapureita muuttavan lainkaan takaisin VAV:lle. Olen kiitollinen että yksiö vieressä meni suomalaiselle, joka eilen huusi naapurille paskaa pikeä olevan autossaa ja etten osunut sen autoo. Vaikka kovin naapuri yritti toista väittää. Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
Itsellä muuten oli nuorempana vähän tälläinen samanlainen juttu, mutta sillä erotuksella, että kyseinen parkkeeraja laittoi autonsa aina minun vuokraamalleni paikalle, sillä aikaa kun kävin kaupassa tai olin töissä. Se oli joku virolainen rakennustyyppi sitä käytiin monta kertaa sakottamassakin väärästä pysäköinnistä, mutta siihen aikaan Viron laki ei tunnustanut suomessa kirjoitettuja sakkoja, joten niitä ei voinut periä siltä mitenkään. Kirjoitin siitä aikoinaan kantelun eduskunnanoikeusasiamiehelle, koska mielestäni kaikki eivät ole lain edessä tasavertaisia, jos toiset eivät saa samasta rikkeestä samaa rangaistusta, koska virolaisilta ei voida periä sakkoja. Sieltä tuli parin vuoden odottelun jälkeen joku ihan diipa daapa vastaus, jossa ei edes otettu kantaa koko asiaan onko se tasa-arvoista lain edessä. Koko vastiineessa ei edes käsitelty sitä onko se tasa-arvoista vai ei vaan siinä oli jotain selittelyä pysäköinninvalvonnan vuosien päästä tulevistä suunnitelmista rengaslukotuksista ja muista tälläisistä. Vaikka se ei auta meikäläisen tilanteessa mitään jos vuosien päästä tulee tälläistä.

Lopulta tilanne meni siihen, että kun oma vuokrapaikkani on viety jouduin jättämään oman autoni sakkopaikalle, koska usein taloyhtiön vieraspaikatkin olivat täynnä ja sain pysköintisakkoja vähän väliä. Edes sekään ei auttanut, että kävi kyseisen herran kerrostaloyksiön oven takana pyytämässä siirtämään autoa. Siellä asusti joku 10 virolaista raksajätkää samassa kämpässä ja tuli olo, että jos menen sinne valittamaan tulee turpaan pian.

Onneksi nykyään on varallisuutta sen verran, että ei tarvitse noissa kaupunginvuokra-asunnoissa asua missä tämä tapahtui ja mahdollisesti pilata omaa elämäänsä sen takia, että kyprä kasvaa niin isoksi otsassa näiden tyyppien takia joita ei mitkään säännöt koske, että tulee tehdyksi jotain peruuttamatonta, josta sitten joutuu maksamaan loppuelämänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 701
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Tänää naapurin poika tuli ottaa minua takista kiinni ja uhkasi henkirikoksella ja vetävänsä lättyyn.
Oot saanut selville millaisia ihmisiä maailma on täynnä. Voin kertoa ihan omastakin kokemuksesta että niin kauan kun olet yhtään heikon näköinen tai muuten alistuva niin niitä sinua hyväksikäyttäviä ja pompottelevia ihmisiä tulee riittämään maailman tappiin asti. Ja riittää niitä vaikket olisikaan, mutta vähemmän. Mitä kiltimpi olet (turhaan) niin sitä enemmän niitä houkuttaa tulla vetämään sinua turpaan, ihan vain koska pystyvät.

En yritä viestiä että asenteella selviää kaikista tilanteista, koska ei selviä. Sitä vaan että kannattaa tiedostaa asia ja pitää puolensa.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Oot saanut selville millaisia ihmisiä maailma on täynnä. Voin kertoa ihan omastakin kokemuksesta että niin kauan kun olet yhtään heikon näköinen tai muuten alistuva niin niitä sinua hyväksikäyttäviä ja pompottelevia ihmisiä tulee riittämään maailman tappiin asti. Ja riittää niitä vaikket olisikaan, mutta vähemmän. Mitä kiltimpi olet (turhaan) niin sitä enemmän niitä houkuttaa tulla vetämään sinua turpaan, ihan vain koska pystyvät.

En yritä viestiä että asenteella selviää kaikista tilanteista, koska ei selviä. Sitä vaan että kannattaa tiedostaa asia ja pitää puolensa.
Minulla ei ole kokemusta moisesta käytöksestä mutta henkilökohtaisesti kyllä suivaantuisin ja ei mulla muuta.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Oot saanut selville millaisia ihmisiä maailma on täynnä. Voin kertoa ihan omastakin kokemuksesta että niin kauan kun olet yhtään heikon näköinen tai muuten alistuva niin niitä sinua hyväksikäyttäviä ja pompottelevia ihmisiä tulee riittämään maailman tappiin asti. Ja riittää niitä vaikket olisikaan, mutta vähemmän. Mitä kiltimpi olet (turhaan) niin sitä enemmän niitä houkuttaa tulla vetämään sinua turpaan, ihan vain koska pystyvät.

En yritä viestiä että asenteella selviää kaikista tilanteista, koska ei selviä. Sitä vaan että kannattaa tiedostaa asia ja pitää puolensa.
Jep huomattu on. Osa noista kyykyttäjistä keksii jopa todella ovelia tapoja kyykyttää he lupaavat esim. sille kiltin oloiselle tyypille tehdä jonkun homman johonkin tiettyyn hintaan, mutta kun maksun aika koittaa laitetaankin paljon korkeampi hinta kuin on sovittu. Muiden kanssa kyllä pidetään kiinni sovitusta, mutta sen kiltinoloisen kanssa tehdään aina näin, että hinta nousee aina maksun yhteydessä sovitusta. Näitä on tullut työelämässä nähtyä vaikka minkälaisia systeemmejä. Silleen hauska kyllä miten erilaisia ihmiset ovat itse pidän aina kiinni sovitusta oli vastapuolella kuka vain. Valitettavasti tästä ei aina pidetä kaikkialla, että hoitaa hommat pilkulleen siten kun pitää sen takia itselläni on vähän mulkun ihmisen maine, mutta aivan sama itselleni.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Kun idiootin kanssa keskustelee, on hyvä katsoa ettei ole kahta paikalla. No nyt on kaks, ajotaidoton ihmishylkiö ja sen jälkeläinen. Rikosilmoitus vetämään vainoamisesta ja huutelut päivineen teksteineen ylös. Samalla muuttoauto hakemaan omat kamat pois.
Tallennus päälle kun lähestyvät. Ja se on paskapuhetta että tarvitsisi ilmoittaa.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Niin siis M2 vastasi ympäripyöreästi ettei kiinnosta koska ei voi selvittää hajun lähdettä. Isännöitsijälle en ole soittanut koska M2 kotien mukaan ei kuulu heille. Meillä on kyllä hyvä isännöitsijä täällä että ens kerralla jos tulee tämä eteen, niin soitan kyllä sinnekin sano M2 mitä sano. Isännöitsijä vois nääs paikan päällä todeta hajuhaitan. Nyt turhaa soittaa kun haju lähti tuulettamalla eikä ole mitään hajua mitä todeta.
Kun haju ei tule ulkoa eikä portaikosta niin se voi tulla enää kahdesta paikasta.
1. Asunnon tulolmaluukut väännetty kiinni, jolloin korvausilma tuodaan asuntoon vetämällä se mistä ikinä sitä sattuu tulemaan, eli vaikka alipaineella viemäristä. Jos ilmantuloluukut on väännetty vaikka talven aikana kiinni koska kylmä niin hajuja voi tulla.
2. ilmastoinnin kautta.

Näin karrikoiden. Jos haluat valittaa että joku napuri häiritsee niin sinun pitää itse selvittää kenestä naapurista haluat valittaa. Ei heillä ole mahdollisuutta sitä selvittää. Mutta jos hajua tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, niin silloin se on isännöitsijän vastuulla selvittää. Ei ilmastoinnin kautta saa tulla asuntoon hajuja piste.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
Yhdessä vuokralukaalissa tuli jostain elementtien saumojen läpi alakerran polttelut. Eteisen naulakko haisi jäätävästi. M2 on kyllä yhtä paskaa, varsinkin VVO:lta siirtyneet vanhat kämpät lienevät ihan pommin jäljiltä, kun ay-liike keräs voittoa maksimit ja imaisi vielä asukkaiden vuosikymmeniä maksetut rempparahat mennessään Lumoksi. Korjausvelkaiset paskat kipattiin M2:lle.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Kun haju ei tule ulkoa eikä portaikosta niin se voi tulla enää kahdesta paikasta.
1. Asunnon tulolmaluukut väännetty kiinni, jolloin korvausilma tuodaan asuntoon vetämällä se mistä ikinä sitä sattuu tulemaan, eli vaikka alipaineella viemäristä. Jos ilmantuloluukut on väännetty vaikka talven aikana kiinni koska kylmä niin hajuja voi tulla.
2. ilmastoinnin kautta.

Näin karrikoiden. Jos haluat valittaa että joku napuri häiritsee niin sinun pitää itse selvittää kenestä naapurista haluat valittaa. Ei heillä ole mahdollisuutta sitä selvittää. Mutta jos hajua tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, niin silloin se on isännöitsijän vastuulla selvittää. Ei ilmastoinnin kautta saa tulla asuntoon hajuja piste.
Näinhän se on. Sellainen kuvio tässä nyt on vielä että M2 soitti minulle takaisin asiasta ja lähinnä tilitti että ens kerralla poliisiin suoraan yhteys koska laitonta. Mutta poliisikin varmasti haluaa tietää mistä asunnosta tulee, niin minun pitää se ensin selvittää m2 mukaan.

Edelleenkin en ymmärrä miten asukas voi selvittää mistä asunnosta hajut kulkeutuvat?

Ja tuo tapiolan lämpö ei ollutkaan meidän isännöitsijä ilmeisesti. Vastaavat vain huollosta. M2 ei ilmeisesti myöskään ole isännöitsijä, mutta kaikki isännöitsijälle liittyvät asiat pitää heidän kautta hoitaa, eli isännöitsijää tai hänen numeroa ei kerrota missään. Alakerran taululla suoraan lukee että isännöitsijäpalvelu m2 kautta.

Ja nyt kun m2 tilitti etteivät voi asialle mitään vaan minun itse pitää selvittää syypää + sitten poliisiin yhteys niin mitä vittua?

Onneksi ei ole tarvinnut stressata asiaa vielä sen enempää, koska haju ei ole nyt toistunut. Eli mikään vakikäyttäjä ei ainakaan liene kyseessä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
Onko netissä M2:n sivuilla talon vastuuhenkilö? Muistelisin, että ainakin VVO-aikaan sivuilla luki, kuka on isännöitsijä. Yhtä tyhjän kanssa se silti oli, naapurin loirin käsi tekaisi mitä uskomattomampia satuja ja isännöitsijältä pukkas geneeristä sähköpostia, varmaan sai siten suljettua jonkun tiketin.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Näinhän se on. Sellainen kuvio tässä nyt on vielä että M2 soitti minulle takaisin asiasta ja lähinnä tilitti että ens kerralla poliisiin suoraan yhteys koska laitonta. Mutta poliisikin varmasti haluaa tietää mistä asunnosta tulee, niin minun pitää se ensin selvittää m2 mukaan.

Edelleenkin en ymmärrä miten asukas voi selvittää mistä asunnosta hajut kulkeutuvat?

Ja tuo tapiolan lämpö ei ollutkaan meidän isännöitsijä ilmeisesti. Vastaavat vain huollosta. M2 ei ilmeisesti myöskään ole isännöitsijä, mutta kaikki isännöitsijälle liittyvät asiat pitää heidän kautta hoitaa, eli isännöitsijää tai hänen numeroa ei kerrota missään. Alakerran taululla suoraan lukee että isännöitsijäpalvelu m2 kautta.

Ja nyt kun m2 tilitti etteivät voi asialle mitään vaan minun itse pitää selvittää syypää + sitten poliisiin yhteys niin mitä vittua?

Onneksi ei ole tarvinnut stressata asiaa vielä sen enempää, koska haju ei ole nyt toistunut. Eli mikään vakikäyttäjä ei ainakaan liene kyseessä..
Jos haju tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, ei sinun sen pidemmälle tarvi asiaa selvittää.

Miten et tiedä kuka on isännöitsijä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Nyt on aikaiseemin mainittu naapuri näköjään saanut rahavirran kuntoon, kun on alkanut ikkunasta lentelemään kessuntumppeja ja valmisruokien muovisia kotteroita pihamaalle, kumma kun ei kaikkia roskiaan dumppaa kuitenkaan pihamaalle, taitaa olla vaan kiva katsoa miten hienosti ne muovikipot lentää.

Syöminen ei ole kiellettyä mutta sisällä asunnossa tupakoiminen on. Mutta ei kai tuosta pidä välittää, antaa vaan rellestää, kyllä se pää jää joskus vetävän käteen. Semmoisen neuvonhan minä täältä sain että häiriökäyttäytyminen ei ole valituksen aihe.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Jos haju tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, ei sinun sen pidemmälle tarvi asiaa selvittää.

Miten et tiedä kuka on isännöitsijä?
Ei lue missään? Alaoven taululla lukee että isännöitsijään yhteys m2 kautta. Eli m2 hoitaa, eivät kerro kuka se on tai heidän numeroaan. Mielenkiintoista toimintaa..
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Ei lue missään? Alaoven taululla lukee että isännöitsijään yhteys m2 kautta. Eli m2 hoitaa, eivät kerro kuka se on tai heidän numeroaan. Mielenkiintoista toimintaa..
Onko tämä vuokra- vai omistusasunto? Mitä siellä sopparissa sanotaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
Ei noissa M2:n vuokrapapereissa mitään epäoleellisia tietoja kuten isännöitsijä ole :D Siinähän vois joutua joku töihin. Kasvoton X^3 talon asioita hoitava kaveri sieltä löytynee, ja ei varmasti kiinnosta pätkääkään, jos saa kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
On siellä varmasti joku, mutta esiseulonta on ohjattu asiakaspalvelun läpi. Asiakasprofiilin perusteella en ihmettele esiseulontaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
38
Tuo onkin minulle uusi asia, että isännöitsijää ei ole pakko olla.
As Oy laki 7 luku 1§ "Yhtiöllä on oltava hallitus. Sillä voi olla myös isännöitsijä, jos yhtiöjärjestyksessä niin määrätään tai yhtiökokous niin päättää." Pienissä pari- ja rivariyhtiöissä ei isännöitsijää useinkaan ole.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Off-topic:

Tuo ex-yleishyödyllinen-VVO on kyllä iso läjä pskaa nykyään suuressa ahneudessaan.

Veronmaksajathan lainoittivat halvoilla lainoilla VVO:lle taloja jotka sitten kätsysti rajoitusten loppuessa nostettiin "markkinahintaisiksi", firma meni pörssiin ja muutti nimensä Kojamoksi (lol) ja eipä kukaan muu kehtaa vedellä yhtä korkealle noita "Lumoavia"vuokria kuten tuo lafka. Ja huom! Monet ammattiliitot edelleen tuossa omistajana, no mikäs siinä, kyllähän tulipunaisimmallekin ay-vassarille tässä tapauksessa kapitalistinen hinnoittelusysteemi kelpaa kun osinkoa saavat :cool:

Uusin villitys on tehdä uusiin rakennuksiin esim. 55 m² "Lumo" kolmioita. Vuokrahan tietysti on kuitenkin normaali 68-73 m² tasolla. Onnea vaan kuka noihin koppeihin joutuu :thumbsup:
Off-topiciin komppaavaa jatkoa:

100% samoilla kokemuksilla mennään. Vuosikymmen tuli VVO:lla + Kojamolla asuttua ja enpä muista ikinä nähneeni/kokeneeni niin törkeitä vuokrannousuja kuin näissä. VVO:lla mentiin vielä sietokyvyn kipurajoilla siellä 10-15 euron vuosittaisilla kuukausikorotuksilla (kyseessä oli 60 neliön 70-luvun perusbetonikerrostalo), mutta Kojamoksi muututtuaan tahtia kiristettiin vielä lisää. 20-25 euroa nousi kuukausivuokrat per vuosi. Viimeisenä vuotena hirtti kiinni kun ilmoittivat 30 euron vuokrannoususta seuraavalle vuodelle -> nyt riitti lypsylehmän rooli -> irtisanomispaperit sisään ja muutto muualle. Aivan poskettoman härskiä ja häikäilemätöntä ahneutta. Ja puhun nyt näiden lafkojen omistajista ja päätöksentekijöistä. Alemmilla portailla (kuten asiakaspalvelu) toiminta ollut asiallista.

Lisäesimerkki: Kerrostaloomme tehtiin useita asuntotarkistuksia kymmenen vuoden sisään "tulevia remontointeja" varten, joilla järkeilin/perustelin itselleni toistuvia ja kovia vuokrannousuja. Ainuttakaan remonttia/perusparannusta ei kuitenkaan tehty lupauksista ja asukkaille tiedotetuista suunnitelmista huolimatta. Kaiken kukkuraksi ennen omaa poismuuttoani kuulin naapurin kerrostalon kolmiossa asuvalta, että heillä vuokra nousi käsittämättömät 40 euroa / kk. Nieleskeli vaan oloaan kun tykännyt muuten asua. En voinut kuin sympatiseerata vierestä.

Summa summarum: VVO/Lumo/Kojamo = ahneimmat vuokranantajat/palveluntarjoajat mitä on koskaan vastaan tullut. Ei mitään inhimmillisyyttä eikä kohtuutta, vain maksimaalinen liikevoitto ratkaisee. Tästä syystä en tule ikinä näiden toimijoiden kanssa enää asioimaan. Varoituksen sana muillekin.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Kun haju ei tule ulkoa eikä portaikosta niin se voi tulla enää kahdesta paikasta.
1. Asunnon tulolmaluukut väännetty kiinni, jolloin korvausilma tuodaan asuntoon vetämällä se mistä ikinä sitä sattuu tulemaan, eli vaikka alipaineella viemäristä. Jos ilmantuloluukut on väännetty vaikka talven aikana kiinni koska kylmä niin hajuja voi tulla.
2. ilmastoinnin kautta.

Näin karrikoiden. Jos haluat valittaa että joku napuri häiritsee niin sinun pitää itse selvittää kenestä naapurista haluat valittaa. Ei heillä ole mahdollisuutta sitä selvittää. Mutta jos hajua tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, niin silloin se on isännöitsijän vastuulla selvittää. Ei ilmastoinnin kautta saa tulla asuntoon hajuja piste.
Aika yleistä on se, että rappukäytävässä on joku asunto, jossa ei asu kukaan tai asukas on pitkään poissa ja vesilukot ovat kuivuneet huoneistossa, jolloin viemärin haju tulee suoraan asuntoon se haju voi levitä sieltä koko rappukäytävään ja muihinkin asuntoihin. Kaikkein pahin tilanne on jos vesilukot ovat kuivuneet alimpien kerrosten huoneistossa, koska hajut tuppaavat nousemaan ylöspäin. Jossain asunnossa voi myös olla erakko vanhus tai alkoholisti ilman ainuttakaan tuttua tai ystävää, joka säännöllisesti tarkastaisi hengissä olemisen heittänyt henkensä ja ruumis mätänee siellä ja hajut ovat siitä peräisin.

Jos haju tulee ilmastoinnin kautta todennäköisin aiheuttaja on, että ilmastointi kanavaan on jäänyt joku orava, lintu tai rotta jumiin ja kuollut sinne ja mätänevä raato tuottaa hajut. Jossain tapauksissa edellinen asukas on ilkivaltaisesti laittanut ilmastointi hormiin raakaa kalaa mätänemään esim. ennen kuin on saanut häädöt vuokra-asunnostaan. Näitä kaikki tuli nähtyä kun oli huoltojamppana muutaman vuoden joskus nuoruudessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 275
Aika yleistä on se, että rappukäytävässä on joku asunto, jossa ei asu kukaan tai asukas on pitkään poissa ja vesilukot ovat kuivuneet huoneistossa, jolloin viemärin haju tulee suoraan asuntoon se haju voi levitä sieltä koko rappukäytävään ja muihinkin asuntoihin.
Näitähän riittää ainakin pikkukaupunkien pienissä taloyhtiöissä. Ainakin joskus oli riittämiin maalaisia, jotka ostivat asunnon muuttaakseen vanhetessaan kaupunkiin. Usein muuttavat lopulta suoraan palvelutaloon tai hautuumaalle. Joka tapauksessa siis jättävät välillä hommaamatta vuokralaisen ja kurjistavat elintasonsa maksamalla vastiketta esim 20 vuotta. Ja kämppä vanhenee ja rapussa haisoo viemäri.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Joku neropatti pitää rapun tuuletusparvekkeita valvomatta auki ja lukitussalpoja ei ole. Kohta taas ihmetellään kun seuraavassa ukkoskuurossa lasi särkynyt ja vettä lainehtii lattialla
Valitettavasti osa ihmisistä myös suomalaisista on tavoiltaan kuin jotain alkuasukkaita viidakosta. Roskat tippuu mihin sattuu maahan vaikka roskis olisi 10m päässä. Ovet ja ikkunat jää auki. Tää alkuasukas ongelma on kaikessa yhteisomistuksessa ja yhteisissä tiloissa ongelmana, koska siellä on aina mukana näitä tapauksia, jotka kohtelee yhteistä omaisuutta huonosti.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 275
Hyväksymättä ko. poissa silmistä, poissa mielestä -tyypin roskakatoksiin huonekalujen jättämistä, niiden hävittämisestä on kuitenkin mielestäni tehty tarpeettoman hankalaa juuri kerrostaloasujille. Vaihtoehdot em. toiminnalle on yleensä joko ostaa jokin sikahintainen poiskuljetuspalvelu sille vuonna 85 ostetulle runkopatjalle jota kukaan ei Tori.fi:ssä ottaisi edes ilmaiseksi, kuljettaa itse mahd. maksulliseen kierrätys/romupisteeseen jos siis omistaa pakettiauton, tai sitten tehdä mannet eli käydä heittämässä lähimpään metsään.

Jos suurinosa kerrostaloyhtiöistä vaikka toisi kuukausittain romulavan johon saa vapaasti heittää isompia rojuja niin ongelma olisi huomattavasti pienempi.

En itse siis ihmettele miksi jengi tuota tekee, niinkin paheksuttavaa kuin se onkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 275
En itse siis ihmettele miksi jengi tuota tekee, niinkin paheksuttavaa kuin se onkin.
Juu. Siinä missä itse olen aina suoriutunut omista paskoistani kohtuullisen fiksusti, pystyn ymmärtämään että monet silloiset naapurit eivät. Jos on autoton hippi ja muutenkin uusavuton, ei ehkä tule mieleen muuta vaihtoehtoa kuin roskaaminen. Kyllä minäkin ymmärrän tuota toimintaa, vaikka en hyväksy ja tuomitsen jyrkästi.

Kerran kyllä hävitin saatanan ruman vanhan mekanismisohvan laittamalla sen kilon paloiksi ja säkeissä taloyhtiön moolokkiin. Olin siis tavallaan otsikon mukainen yksilö, vaikka toiminta ei ollut edes suoraan kenenkään havaittavissa.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Hyväksymättä ko. poissa silmistä, poissa mielestä -tyypin roskakatoksiin huonekalujen jättämistä, niiden hävittämisestä on kuitenkin mielestäni tehty tarpeettoman hankalaa juuri kerrostaloasujille. Vaihtoehdot em. toiminnalle on yleensä joko ostaa jokin sikahintainen poiskuljetuspalvelu sille vuonna 85 ostetulle runkopatjalle jota kukaan ei Tori.fi:ssä ottaisi edes ilmaiseksi, kuljettaa itse mahd. maksulliseen kierrätys/romupisteeseen jos siis omistaa pakettiauton, tai sitten tehdä mannet eli käydä heittämässä lähimpään metsään.

Jos suurinosa kerrostaloyhtiöistä vaikka toisi kuukausittain romulavan johon saa vapaasti heittää isompia rojuja niin ongelma olisi huomattavasti pienempi.

En itse siis ihmettele miksi jengi tuota tekee, niinkin paheksuttavaa kuin se onkin.
Muuttopakettiauton vuokraus maksaa halvimmillaan 10€ tunti + polttoainekulut. Google maps puhelimessa ohjaa lähimmälle jäteasemalle, joita on ympäri suomea. Jos samalla vie muidenkin rojuja jäteasemalle, niin voi jopa jakaa kuluja, jolloin siitä ei montaa euroa tule per naama. Suurimassa osassa kaupenkeja ehtii tunnissa viemään rojut ja palauttamaan pakun, mutta ei noilla hinnoille konkurssiin mene jos menee kaksikin tuntia.

Eli näin vaikeaa se on, mutta jos on avuton, niin kaikki on toki vaikeaa. Jos ei edes yhtä sohvaa kykene viemään jäteasemalle mitenkään ei kyllä sellainen ihminen voi haaveillakaan pärjäävänsä työelämässä ikinä. :lol:
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 275
Muuttopakettiauton vuokraus maksaa halvimmillaan 10€ tunti + polttoainekulut. Google maps puhelimessa ohjaa lähimmälle jäteasemalle, joita on ympäri suomea. Jos samalla vie muidenkin rojuja jäteasemalle, niin voi jopa jakaa kuluja, jolloin siitä ei montaa euroa tule per naama. Suurimassa osassa kaupenkeja ehtii tunnissa viemään rojut ja palauttamaan pakun, mutta ei noilla hinnoille konkurssiin mene jos menee kaksikin tuntia.

Eli näin vaikeaa se on, mutta jos on avuton, niin kaikki on toki vaikeaa. Jos ei edes yhtä sohvaa kykene viemään jäteasemalle mitenkään ei kyllä sellainen ihminen voi haaveillakaan pärjäävänsä työelämässä ikinä. :lol:
Joo maksaa varmaan, mutta sille pakulle kuljettaja maksaakin sitten n. 5-6 kertaisesti jossei ole jotain kaveria tai tuttua kuskiksi. Rekkakuskipenoille varmaan itsestäänselvyys, mutta kaikilla ei ole ajokorttia varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Vai Joponko tarrakkalle meinasit 15-20 kilosen runkopatjan laittaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 275
Joo maksaa varmaan, mutta sille pakulle kuljettaja maksaakin sitten n. 5-6 kertaisesti jossei ole jotain kaveria tai tuttua kuskiksi. Rekkakuskipenoille varmaan itsestäänselvyys, mutta kaikilla ei ole ajokorttia varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Vai Joponko tarrakkalle meinasit 15-20 kilosen runkopatjan laittaa?
Vähän sottaisemmilla ns. edullisilla alueilla osa niistä helvetin naapureista on lisäksi muuttunut kortittomiksi viinan tai huumeiden takia. Sellainen kaveri ei muutenkaan kauan miettisi, maksaako kympin pakusta ja 4 euroa polttoaineesta vai säästääkö nekin Pirkka-olueen. Tai jos Pirkka haetaan jo juoksulla, niin raha priorisoidaan röökiin tai piriin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Pieni taloyhtiö missä käytännössä ollaan puolison kanssa asuttu kaksin kohta 2v, muiden osakkeiden omistajat ei ole kotona koskaan ja kaikki pihatyöt "on sovittu tehtäväksi yhdessä" minä siis käytännössä hoidan kaiken. Alan kohta pyytämään rahaa siitä että kukaan muu ei tee mitään. Kyrsii tosin vaan periaatteesta koska tuo on ihan kivaa hommaa noin muuten. Mutta kun vihaan kaikkia konflikteja niin en oikein edes tiedä mitä lähtisin vaatimaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Pieni taloyhtiö missä käytännössä ollaan puolison kanssa asuttu kaksin kohta 2v, muiden osakkeiden omistajat ei ole kotona koskaan ja kaikki pihatyöt "on sovittu tehtäväksi yhdessä" minä siis käytännössä hoidan kaiken. Alan kohta pyytämään rahaa siitä että kukaan muu ei tee mitään. Kyrsii tosin vaan periaatteesta koska tuo on ihan kivaa hommaa noin muuten. Mutta kun vihaan kaikkia konflikteja niin en oikein edes tiedä mitä lähtisin vaatimaan.
Tämän vuoksi ne ulkoistetaan yleensä. Näin myös meidän tapauksessa. Puolet vuokralaisia, joita ei kiinnosta yhtään. Loput on +70v näin kärjistäen. Vaikea arvata joutuisiko itse 26vnä hoitamaan… ulkoistus paras. Kaikki maksaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Tämän vuoksi ne ulkoistetaan yleensä. Näin myös meidän tapauksessa. Puolet vuokralaisia, joita ei kiinnosta yhtään. Loput on +70v näin kärjistäen. Vaikea arvata joutuisiko itse 26vnä hoitamaan… ulkoistus paras. Kaikki maksaa.
Meitä on vaan kolme, tarjoukset oli sitä luokkaa että maksaisi suhteellisen paljon siihen nähden mikä työmäärä on. Tai siis muiden, ei minun mielestä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 916
Viestejä
4 213 590
Jäsenet
70 979
Uusin jäsen
Nivustaive

Hinta.fi

Ylös Bottom