Huudat sille että, Perkele, opettele osumaan ruutuun!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysy asiaa isännöitsijältä kuvien (joissa päiväys) kera. Jos on sallittua (epäilen) alat toimia vastaavasti. Siitähän se koko rivi uudelleen muotoutuu. Lainaat kaverilta huonokuntoisen auton ja peruutat omalle ruudullesi aivan viivan viereen.Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Tänää naapurin poika tuli ottaa minua takista kiinni ja uhkasi henkirikoksella ja vetävänsä lättyyn.
On se mukavaa asua ghetossa. Parkkipate ei sakota tuommoisesta parkkeerauksesta. "On ruudun sisällä".
Minä joudun jatkuvasti varomaan parkkeerausta ja naapuri kattelee linssillä autonsa läpi.
Hänellä on jo seitsämän parkkipaikkaa yhteensä ja mafiana asustelee ympäri kaupunkia.
Silti ottaa minut uhriksi. Onko tämä naapurin parkkeeraus oikein?
On tää kerrostaloyhtiö VAV:lla, niin pielessä kuin voi olla. Vanhempien kanssa asuneet täällä omasta syntymästä asti eli 23 vuotta.
Mihin sitä voi muuttaa, jos minimi vaatimukset asunnolla neljä huonetta ja keittiö ja sauna alle 1400€ vuokralla Vantaa Tikkurilan läheisyydestä 90m2?
Olen perheen kanssa etsinyt asuntoa pitkää ja muutto ollut mielessä peruskoulusta lähtien, kun sisarta naapuri puukotti ja vainosi pitkää, kunnes muutti pois.
Naapurit ovat mielenvikaisia ja sekaisin egonsa takia. Täällä asui ennen naapurustossa vain suomalaisia ja yksi toisensa jälkeen lähtenyt karkuun rauhattomuutta.
Kuka tahtoo asua monikulttuurissa ghettoutuneessa naapurustossa, jossa on kurdeja, albaanei, kosovoja, venäläisiä, romaneita eli mustalaisia ja persialaisia?
Ei naapureita kosketa mitkään säännöt ja postailevat facebookkiin, kuinka suomessa on halpaa elää ja rahaa tulee ovista, ikkunoista ja seinistä. Monella naapurilla on omassa kotimaassaan hulppeat omakotitalot. Tulorajat VAV poisti, niin kaikki on tervetulleita asumaan. Minulla on "huonokuntoinen" auto ja olen köyhä koko ikäni ollut. Oma parkkeeraus ei vaikuta naapurin käyttäytymiseen. Ei minulla ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa ruutua ja jatkaa elämää vaikka kotiovelta on matkaa autolleni.
Tässä on vain tullut ongelmia ongelmien jälkeen. Ei tunnu täysjärkisiä naapureita muuttavan lainkaan takaisin VAV:lle. Olen kiitollinen että yksiö vieressä meni suomalaiselle, joka eilen huusi naapurille paskaa pikeä olevan autossaa ja etten osunut sen autoo. Vaikka kovin naapuri yritti toista väittää. Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
Tässä on vain tullut ongelmia ongelmien jälkeen. Ei tunnu täysjärkisiä naapureita muuttavan lainkaan takaisin VAV:lle. Olen kiitollinen että yksiö vieressä meni suomalaiselle, joka eilen huusi naapurille paskaa pikeä olevan autossaa ja etten osunut sen autoo. Vaikka kovin naapuri yritti toista väittää. Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle
Kakkosneloseen lankkuun naulat pystyyn ja ankkuroit kiinni viivan päälle.Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Tänää naapurin poika tuli ottaa minua takista kiinni ja uhkasi henkirikoksella ja vetävänsä lättyyn.
On se mukavaa asua ghetossa. Parkkipate ei sakota tuommoisesta parkkeerauksesta. "On ruudun sisällä".
Minä joudun jatkuvasti varomaan parkkeerausta ja naapuri kattelee linssillä autonsa läpi.
Hänellä on jo seitsämän parkkipaikkaa yhteensä ja mafiana asustelee ympäri kaupunkia.
Silti ottaa minut uhriksi. Onko tämä naapurin parkkeeraus oikein?
Kakkosneloseen lankkuun naulat pystyyn ja ankkuroit kiinni viivan päälle.
Tämä. Myös kakkoskuvan tyyliin vinoon parkkeeraaminen, kulma naapurin auton etupuolelle, on suositeltavaa. Jos vielä uhkailua saa kuunnella, niin kännykällänon varsin näppärää kuvata kaikki kanssakäymiset.Mä olen tollasissa tilanteissa laittanu oman auton perä edellä oman ruudun reunaan jotta pääsen itse mukavasti ulos ja autojen välissä on sellanen pari senttiä ilmarakoa. Saapahan välinpitämätön mulkku opetella peruuttamaan nätisti ruudusta ulos, tai sitten saa harjoitella kuskin puolelle menoa pelkääjän puolen ovesta. Etenkin kuvan 3 kohdalla jos se kyttää parvekkeella niin sillähän voi hihkasta että siirrätkö auton nyt vai jumppaatko hantterin ovesta sisään myöhemmin.
Toki toi sun naapuris kuulostaa käytöksen perusteella ihan oikeasti mielenvikaiselta, joten se (tai poikansa) voi tulla kimppuun jos alat vittuilemaan takaisin. Tai sitten se alkaa kunnioittamaan sua kun et ole päähänpotkittava, mahdoton sanoa etukäteen...
Saisko taloyhtiöltä pyydettyä toista parkkipaikkaa vetoamalla päin vittua parkkeervaan hulluun joka jälkikasvunsa kanssa uhkailee väkivallalla?
Se lukko on jo ennen asennusta sarjoitettu toimimaan kiinteistön yleisavaimella. Eli on niillä sopiva avain sinne aina jos yhtiö sen lukon vaihtaa.Niin no minä olin ihan itse paikalla kun lukko ja avain vaihdettiin.. Enkä ole huoltoyhtiölle edes saanut aikaiseksi viedä uusia avaimia joten kellään ei tähän asuntoon ole mitään avaimia paitsi itsellä. Muutenkin naurettava ajatus että tämä asukas olisi täällä käynyt. Eiköhän realistisempaa ole kuitenkin se että jollakulla on uusi "harrastus" tässä talossa tai jollakin käynyt epämääräisempiä vieraita.
Kuvauksen perusteella kuulostaa slaavilaistaustaiselta naapurilta. Slaavithan ei usko muuta kun voimaa, joten jos et ole valmis ottamaan riskiä kunnon nyrkkitappelusta, niin turha tuon kanssa on yrittää sivistyneesti asiaa ratkaista.Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Jaksamista ja kannustan hankkimaan asunnon viihtyisämmältä alueelta vaikka se hieman kauempanakin tai kalliimpi olisi. Kun sielu lepää niin jaksaa tehdä ja nauttia enemmän pienistäkin asioista.Voin suoraa sanoa, että olen terapian tarpeessa ympäristön takia.
On tää kerrostaloyhtiö VAV:lla, niin pielessä kuin voi olla. Vanhempien kanssa asuneet täällä omasta syntymästä asti eli 23 vuotta.
Mihin sitä voi muuttaa, jos minimi vaatimukset asunnolla neljä huonetta ja keittiö ja sauna alle 1400€ vuokralla Vantaa Tikkurilan läheisyydestä 90m2?
Olen perheen kanssa etsinyt asuntoa pitkää ja muutto ollut mielessä peruskoulusta lähtien, kun sisarta naapuri puukotti ja vainosi pitkää, kunnes muutti pois.
Naapurit ovat mielenvikaisia ja sekaisin egonsa takia. Täällä asui ennen naapurustossa vain suomalaisia ja yksi toisensa jälkeen lähtenyt karkuun rauhattomuutta.
Kuka tahtoo asua monikulttuurissa ghettoutuneessa naapurustossa, jossa on kurdeja, albaanei, kosovoja, venäläisiä, romaneita eli mustalaisia ja persialaisia?
Ei naapureita kosketa mitkään säännöt ja postailevat facebookkiin, kuinka suomessa on halpaa elää ja rahaa tulee ovista, ikkunoista ja seinistä. Monella naapurilla on omassa kotimaassaan hulppeat omakotitalot. Tulorajat VAV poisti, niin kaikki on tervetulleita asumaan. Minulla on "huonokuntoinen" auto ja olen köyhä koko ikäni ollut. Oma parkkeeraus ei vaikuta naapurin käyttäytymiseen. Ei minulla ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa ruutua ja jatkaa elämää vaikka kotiovelta on matkaa autolleni.
Naapuri parkkeeraa toistuvasti yli ruudun ja ihan ruudun reunalle, sitten stalkkaa parvekkeelta ja huutelee: Perkele, v#ttu poika! Sinä osut autoo!? Köyhä p#ska!
Minulla ei ole kokemusta moisesta käytöksestä mutta henkilökohtaisesti kyllä suivaantuisin ja ei mulla muuta.Oot saanut selville millaisia ihmisiä maailma on täynnä. Voin kertoa ihan omastakin kokemuksesta että niin kauan kun olet yhtään heikon näköinen tai muuten alistuva niin niitä sinua hyväksikäyttäviä ja pompottelevia ihmisiä tulee riittämään maailman tappiin asti. Ja riittää niitä vaikket olisikaan, mutta vähemmän. Mitä kiltimpi olet (turhaan) niin sitä enemmän niitä houkuttaa tulla vetämään sinua turpaan, ihan vain koska pystyvät.
En yritä viestiä että asenteella selviää kaikista tilanteista, koska ei selviä. Sitä vaan että kannattaa tiedostaa asia ja pitää puolensa.
Ei ole mielessä edes käydä ihailemassa. Se herkku on nähty ja mädäksi todettu.PK-seudulla voi käväistä sitten vuosittain ihastelemassa, kuinka työperäinen jne. suunnitelma etenee
Niin minäkin kaikilla mausteilla.Saatoin olla hieman sarkastinen
Oot saanut selville millaisia ihmisiä maailma on täynnä. Voin kertoa ihan omastakin kokemuksesta että niin kauan kun olet yhtään heikon näköinen tai muuten alistuva niin niitä sinua hyväksikäyttäviä ja pompottelevia ihmisiä tulee riittämään maailman tappiin asti. Ja riittää niitä vaikket olisikaan, mutta vähemmän. Mitä kiltimpi olet (turhaan) niin sitä enemmän niitä houkuttaa tulla vetämään sinua turpaan, ihan vain koska pystyvät.
En yritä viestiä että asenteella selviää kaikista tilanteista, koska ei selviä. Sitä vaan että kannattaa tiedostaa asia ja pitää puolensa.
Tallennus päälle kun lähestyvät. Ja se on paskapuhetta että tarvitsisi ilmoittaa.Kun idiootin kanssa keskustelee, on hyvä katsoa ettei ole kahta paikalla. No nyt on kaks, ajotaidoton ihmishylkiö ja sen jälkeläinen. Rikosilmoitus vetämään vainoamisesta ja huutelut päivineen teksteineen ylös. Samalla muuttoauto hakemaan omat kamat pois.
Kun haju ei tule ulkoa eikä portaikosta niin se voi tulla enää kahdesta paikasta.Niin siis M2 vastasi ympäripyöreästi ettei kiinnosta koska ei voi selvittää hajun lähdettä. Isännöitsijälle en ole soittanut koska M2 kotien mukaan ei kuulu heille. Meillä on kyllä hyvä isännöitsijä täällä että ens kerralla jos tulee tämä eteen, niin soitan kyllä sinnekin sano M2 mitä sano. Isännöitsijä vois nääs paikan päällä todeta hajuhaitan. Nyt turhaa soittaa kun haju lähti tuulettamalla eikä ole mitään hajua mitä todeta.
Kun haju ei tule ulkoa eikä portaikosta niin se voi tulla enää kahdesta paikasta.
1. Asunnon tulolmaluukut väännetty kiinni, jolloin korvausilma tuodaan asuntoon vetämällä se mistä ikinä sitä sattuu tulemaan, eli vaikka alipaineella viemäristä. Jos ilmantuloluukut on väännetty vaikka talven aikana kiinni koska kylmä niin hajuja voi tulla.
2. ilmastoinnin kautta.
Näin karrikoiden. Jos haluat valittaa että joku napuri häiritsee niin sinun pitää itse selvittää kenestä naapurista haluat valittaa. Ei heillä ole mahdollisuutta sitä selvittää. Mutta jos hajua tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, niin silloin se on isännöitsijän vastuulla selvittää. Ei ilmastoinnin kautta saa tulla asuntoon hajuja piste.
Jos haju tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, ei sinun sen pidemmälle tarvi asiaa selvittää.Näinhän se on. Sellainen kuvio tässä nyt on vielä että M2 soitti minulle takaisin asiasta ja lähinnä tilitti että ens kerralla poliisiin suoraan yhteys koska laitonta. Mutta poliisikin varmasti haluaa tietää mistä asunnosta tulee, niin minun pitää se ensin selvittää m2 mukaan.
Edelleenkin en ymmärrä miten asukas voi selvittää mistä asunnosta hajut kulkeutuvat?
Ja tuo tapiolan lämpö ei ollutkaan meidän isännöitsijä ilmeisesti. Vastaavat vain huollosta. M2 ei ilmeisesti myöskään ole isännöitsijä, mutta kaikki isännöitsijälle liittyvät asiat pitää heidän kautta hoitaa, eli isännöitsijää tai hänen numeroa ei kerrota missään. Alakerran taululla suoraan lukee että isännöitsijäpalvelu m2 kautta.
Ja nyt kun m2 tilitti etteivät voi asialle mitään vaan minun itse pitää selvittää syypää + sitten poliisiin yhteys niin mitä vittua?
Onneksi ei ole tarvinnut stressata asiaa vielä sen enempää, koska haju ei ole nyt toistunut. Eli mikään vakikäyttäjä ei ainakaan liene kyseessä..
Jos haju tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, ei sinun sen pidemmälle tarvi asiaa selvittää.
Miten et tiedä kuka on isännöitsijä?
Onko tämä vuokra- vai omistusasunto? Mitä siellä sopparissa sanotaan?Ei lue missään? Alaoven taululla lukee että isännöitsijään yhteys m2 kautta. Eli m2 hoitaa, eivät kerro kuka se on tai heidän numeroaan. Mielenkiintoista toimintaa..
As Oy laki 7 luku 1§ "Yhtiöllä on oltava hallitus. Sillä voi olla myös isännöitsijä, jos yhtiöjärjestyksessä niin määrätään tai yhtiökokous niin päättää." Pienissä pari- ja rivariyhtiöissä ei isännöitsijää useinkaan ole.Tuo onkin minulle uusi asia, että isännöitsijää ei ole pakko olla.
Off-topiciin komppaavaa jatkoa:Off-topic:
Tuo ex-yleishyödyllinen-VVO on kyllä iso läjä pskaa nykyään suuressa ahneudessaan.
Veronmaksajathan lainoittivat halvoilla lainoilla VVO:lle taloja jotka sitten kätsysti rajoitusten loppuessa nostettiin "markkinahintaisiksi", firma meni pörssiin ja muutti nimensä Kojamoksi (lol) ja eipä kukaan muu kehtaa vedellä yhtä korkealle noita "Lumoavia"vuokria kuten tuo lafka. Ja huom! Monet ammattiliitot edelleen tuossa omistajana, no mikäs siinä, kyllähän tulipunaisimmallekin ay-vassarille tässä tapauksessa kapitalistinen hinnoittelusysteemi kelpaa kun osinkoa saavat
Uusin villitys on tehdä uusiin rakennuksiin esim. 55 m² "Lumo" kolmioita. Vuokrahan tietysti on kuitenkin normaali 68-73 m² tasolla. Onnea vaan kuka noihin koppeihin joutuu
Kun haju ei tule ulkoa eikä portaikosta niin se voi tulla enää kahdesta paikasta.
1. Asunnon tulolmaluukut väännetty kiinni, jolloin korvausilma tuodaan asuntoon vetämällä se mistä ikinä sitä sattuu tulemaan, eli vaikka alipaineella viemäristä. Jos ilmantuloluukut on väännetty vaikka talven aikana kiinni koska kylmä niin hajuja voi tulla.
2. ilmastoinnin kautta.
Näin karrikoiden. Jos haluat valittaa että joku napuri häiritsee niin sinun pitää itse selvittää kenestä naapurista haluat valittaa. Ei heillä ole mahdollisuutta sitä selvittää. Mutta jos hajua tulee ilmastoinnin kautta asuntoosi, niin silloin se on isännöitsijän vastuulla selvittää. Ei ilmastoinnin kautta saa tulla asuntoon hajuja piste.
Näitähän riittää ainakin pikkukaupunkien pienissä taloyhtiöissä. Ainakin joskus oli riittämiin maalaisia, jotka ostivat asunnon muuttaakseen vanhetessaan kaupunkiin. Usein muuttavat lopulta suoraan palvelutaloon tai hautuumaalle. Joka tapauksessa siis jättävät välillä hommaamatta vuokralaisen ja kurjistavat elintasonsa maksamalla vastiketta esim 20 vuotta. Ja kämppä vanhenee ja rapussa haisoo viemäri.Aika yleistä on se, että rappukäytävässä on joku asunto, jossa ei asu kukaan tai asukas on pitkään poissa ja vesilukot ovat kuivuneet huoneistossa, jolloin viemärin haju tulee suoraan asuntoon se haju voi levitä sieltä koko rappukäytävään ja muihinkin asuntoihin.
Joku neropatti pitää rapun tuuletusparvekkeita valvomatta auki ja lukitussalpoja ei ole. Kohta taas ihmetellään kun seuraavassa ukkoskuurossa lasi särkynyt ja vettä lainehtii lattialla
Juu. Siinä missä itse olen aina suoriutunut omista paskoistani kohtuullisen fiksusti, pystyn ymmärtämään että monet silloiset naapurit eivät. Jos on autoton hippi ja muutenkin uusavuton, ei ehkä tule mieleen muuta vaihtoehtoa kuin roskaaminen. Kyllä minäkin ymmärrän tuota toimintaa, vaikka en hyväksy ja tuomitsen jyrkästi.En itse siis ihmettele miksi jengi tuota tekee, niinkin paheksuttavaa kuin se onkin.
Hyväksymättä ko. poissa silmistä, poissa mielestä -tyypin roskakatoksiin huonekalujen jättämistä, niiden hävittämisestä on kuitenkin mielestäni tehty tarpeettoman hankalaa juuri kerrostaloasujille. Vaihtoehdot em. toiminnalle on yleensä joko ostaa jokin sikahintainen poiskuljetuspalvelu sille vuonna 85 ostetulle runkopatjalle jota kukaan ei Tori.fi:ssä ottaisi edes ilmaiseksi, kuljettaa itse mahd. maksulliseen kierrätys/romupisteeseen jos siis omistaa pakettiauton, tai sitten tehdä mannet eli käydä heittämässä lähimpään metsään.
Jos suurinosa kerrostaloyhtiöistä vaikka toisi kuukausittain romulavan johon saa vapaasti heittää isompia rojuja niin ongelma olisi huomattavasti pienempi.
En itse siis ihmettele miksi jengi tuota tekee, niinkin paheksuttavaa kuin se onkin.
Muuttopakettiauton vuokraus maksaa halvimmillaan 10€ tunti + polttoainekulut. Google maps puhelimessa ohjaa lähimmälle jäteasemalle, joita on ympäri suomea. Jos samalla vie muidenkin rojuja jäteasemalle, niin voi jopa jakaa kuluja, jolloin siitä ei montaa euroa tule per naama. Suurimassa osassa kaupenkeja ehtii tunnissa viemään rojut ja palauttamaan pakun, mutta ei noilla hinnoille konkurssiin mene jos menee kaksikin tuntia.
Eli näin vaikeaa se on, mutta jos on avuton, niin kaikki on toki vaikeaa. Jos ei edes yhtä sohvaa kykene viemään jäteasemalle mitenkään ei kyllä sellainen ihminen voi haaveillakaan pärjäävänsä työelämässä ikinä.
Vähän sottaisemmilla ns. edullisilla alueilla osa niistä helvetin naapureista on lisäksi muuttunut kortittomiksi viinan tai huumeiden takia. Sellainen kaveri ei muutenkaan kauan miettisi, maksaako kympin pakusta ja 4 euroa polttoaineesta vai säästääkö nekin Pirkka-olueen. Tai jos Pirkka haetaan jo juoksulla, niin raha priorisoidaan röökiin tai piriin.Joo maksaa varmaan, mutta sille pakulle kuljettaja maksaakin sitten n. 5-6 kertaisesti jossei ole jotain kaveria tai tuttua kuskiksi. Rekkakuskipenoille varmaan itsestäänselvyys, mutta kaikilla ei ole ajokorttia varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Vai Joponko tarrakkalle meinasit 15-20 kilosen runkopatjan laittaa?
Tämän vuoksi ne ulkoistetaan yleensä. Näin myös meidän tapauksessa. Puolet vuokralaisia, joita ei kiinnosta yhtään. Loput on +70v näin kärjistäen. Vaikea arvata joutuisiko itse 26vnä hoitamaan… ulkoistus paras. Kaikki maksaa.Pieni taloyhtiö missä käytännössä ollaan puolison kanssa asuttu kaksin kohta 2v, muiden osakkeiden omistajat ei ole kotona koskaan ja kaikki pihatyöt "on sovittu tehtäväksi yhdessä" minä siis käytännössä hoidan kaiken. Alan kohta pyytämään rahaa siitä että kukaan muu ei tee mitään. Kyrsii tosin vaan periaatteesta koska tuo on ihan kivaa hommaa noin muuten. Mutta kun vihaan kaikkia konflikteja niin en oikein edes tiedä mitä lähtisin vaatimaan.
Tämän vuoksi ne ulkoistetaan yleensä. Näin myös meidän tapauksessa. Puolet vuokralaisia, joita ei kiinnosta yhtään. Loput on +70v näin kärjistäen. Vaikea arvata joutuisiko itse 26vnä hoitamaan… ulkoistus paras. Kaikki maksaa.