Perkeleen naapurit.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 279
Jospa vaan itsekin teet niitä hommia yhtä paljon kuin muut, niin ehkä alkaa tarjoukset näyttää paremmalta?
Siinä vaan joutuu itsekin kärsimään. Lisäksi muut saattavat oikeasti suuttua moisesta, sehän on tämän iotech-asukkaan tehtävä hoitaa kaikki. "Olisi sen ainakin pitänyt jotain sanoa", vaikka siitäkin olisi ehkä tullut konflikti, kun on niin kallista ulkoistaa.

Minua pelottaisi muuttaa pieneen taloyhtiöön(tai ylipäänsä olla osakkaana sellaisessa). Kaikki voi mennä hyvin, mutta todennäköisesti naapureina on sellaisia, jotka eivät ole osanneet ajatella tätä uhkakuvaa tai ovat jopa ajatelleet ja todenneet pääsevänsä hyötymään. Onhan se houkuttelevaa, jos vaikkapa vastike on satasen kuussa rivitalokolmiossa. Siitä sitten poru alkaa, kun orja yhtäkkiä lopettaakin ja pomppaa 250 euroon. Orjan syy, että kk-budjetti kusi.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 275
Pieni taloyhtiö missä käytännössä ollaan puolison kanssa asuttu kaksin kohta 2v, muiden osakkeiden omistajat ei ole kotona koskaan ja kaikki pihatyöt "on sovittu tehtäväksi yhdessä" minä siis käytännössä hoidan kaiken. Alan kohta pyytämään rahaa siitä että kukaan muu ei tee mitään. Kyrsii tosin vaan periaatteesta koska tuo on ihan kivaa hommaa noin muuten. Mutta kun vihaan kaikkia konflikteja niin en oikein edes tiedä mitä lähtisin vaatimaan.
Perusta vittuillaksesi jokin Ukko.fi kiinteistöhoidon toiminimi ja laskutat talonyhtiötä tehdyistä töistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 157
Joo maksaa varmaan, mutta sille pakulle kuljettaja maksaakin sitten n. 5-6 kertaisesti jossei ole jotain kaveria tai tuttua kuskiksi. Rekkakuskipenoille varmaan itsestäänselvyys, mutta kaikilla ei ole ajokorttia varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Vai Joponko tarrakkalle meinasit 15-20 kilosen runkopatjan laittaa?
Tuntuu kyllä aika erikoiselta jos ei tunne yhtäkään henkilöä suht läheisessä tuttavapiirissä jolla olisi ajokortti vaikka kuinka asuisi pääkaupunkiseudulla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 279
Perusta vittuillaksesi jokin Ukko.fi kiinteistöhoidon toiminimi ja laskutat talonyhtiötä tehdyistä töistä.
Tämähän on tietysti hyvä neuvo, jos alkajaisiksi on tarkoitus ajella nurmikkoon kullin kuvia, sitten tehdä tämä ehdotettu ja kolmantena muuttaa pois. :rofl: Ehkä jonkun seniilin naapurin lapsenlapsi tulee tänne kertomaan perkeleen naapurista.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Hyväksymättä ko. poissa silmistä, poissa mielestä -tyypin roskakatoksiin huonekalujen jättämistä, niiden hävittämisestä on kuitenkin mielestäni tehty tarpeettoman hankalaa juuri kerrostaloasujille. Vaihtoehdot em. toiminnalle on yleensä joko ostaa jokin sikahintainen poiskuljetuspalvelu sille vuonna 85 ostetulle runkopatjalle jota kukaan ei Tori.fi:ssä ottaisi edes ilmaiseksi, kuljettaa itse mahd. maksulliseen kierrätys/romupisteeseen jos siis omistaa pakettiauton, tai sitten tehdä mannet eli käydä heittämässä lähimpään metsään.

Jos suurinosa kerrostaloyhtiöistä vaikka toisi kuukausittain romulavan johon saa vapaasti heittää isompia rojuja niin ongelma olisi huomattavasti pienempi.

En itse siis ihmettele miksi jengi tuota tekee, niinkin paheksuttavaa kuin se onkin.
Monta kommenttia oli jo asiaan jatkona mutta olet joka tapauksessa oikeassa. Ei koske vain kerrostaloja, koskee oikeastaan kaikkia kohteita. Se sohva tai patja tms ei mahdu normiin henkilöautoon jos sellainen on, vastaanottopiste voi olla ties miten ja kaukana, vastaanotto maksaa jne.

Toki sen ehdotetun vuokrapakunkin voi ottaa mutta kyllä siinä tulee jo jätteelle hintaa kun ensin hakee pakun jostain sitten ajaa hakemaan sen jätteen, kiikuttaa jonnekkin, palauttaa auton ja palaa itse himaan. Ottaa vielä huomioon monen vastaanottopisteen huonot aukioloajat niin virka-aikaan töitä tekevälle aika tekemätön paikka.

Mutta tuo lava-ajatuksesi ei valitettavasti sekään toimi. Lavan tulisi olla lukittu ja valvottu, muuten karkaa käsistä. Siitä lavasta tulee nimittäin oikein helposti myös naapureiden romulava ja ilman valvontaa siellä lavalla on kaikki huonekaluista metalliin ja ongelmajätteisiin. Eli sille lavalliselle tulee kyllä hintaa oikein reilusti.
Mutta asiaa voisi kyllä jalostaa. Ei sillä patjalla tai muulla oikeasti ole mikään kiire läheskään aina. Viikko, pari sinne tai tänne on aivan sama. Oma ajatukseni olisi kiertävät keräysautot. Ei niiden edes tarvitse joka paikassa käydä, netissä voisi ruksata "haluun eroon tästä ja tuosta" ja varaus seuraavaan kierrokseen. Laitetaan hintaa vaikka vähän enemmän vs vastaanottopisteillä. Moni maksaa sen oikein mieluusti kun selviää ilman sen suurempaa vaivan näköä.

Nykyisellään ei ole kovin vaikea ymmärtää, miksi sitä romua kipataan mihin sattuu. Ei tarvitse olla edes patja vaan vaikka puhki poltettu grilli. Kulkee oikeastaan vaikka fillarilla. Mutta mihin viet kun ne lähimmät keräyspisteet ovat kokoa säilyketölkille?
Lopuilla meneekin sitten hermot sekalaiseen ohjeistukseen. Valitettavasti nekin ovat varsin kaukana normaalin ihmisen ajatuksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Jospa vaan itsekin teet niitä hommia yhtä paljon kuin muut, niin ehkä alkaa tarjoukset näyttää paremmalta?
Siinä on vain se ongelma, että mä olen täällä kokoajan paikalla, niistä joku kerran kuukaudessa tai kahdessa. Ainoa joka siitä kärsii, on minä. No, katsotaan. Laitoin niille viestiä että aletaan kilpailuttamaan pihan huoltoa uudelleen, kohta on yhtiökokous.

Perusta vittuillaksesi jokin Ukko.fi kiinteistöhoidon toiminimi ja laskutat talonyhtiötä tehdyistä töistä.
Tää onkin hyvä, vois ehdottaa että maksavat sitten mulle siitä. Mulla ei vaan yksin riitä päätäntavalta yhtiön asioissa jos äänestellään. Edellisten omistajien kanssa ei ollut asiassa mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
Pieni taloyhtiö missä käytännössä ollaan puolison kanssa asuttu kaksin kohta 2v, muiden osakkeiden omistajat ei ole kotona koskaan ja kaikki pihatyöt "on sovittu tehtäväksi yhdessä" minä siis käytännössä hoidan kaiken. Alan kohta pyytämään rahaa siitä että kukaan muu ei tee mitään. Kyrsii tosin vaan periaatteesta koska tuo on ihan kivaa hommaa noin muuten. Mutta kun vihaan kaikkia konflikteja niin en oikein edes tiedä mitä lähtisin vaatimaan.
No teet vain sen oman osuuden. Aikoinaan asuin rivariyhtiössä, olisko ollu 6kpl asuntoja. Yleisetalueet kierti viikko/asunto. Naapurinämmä siitä aina luisteli.
Otin tavaksi heti sitten oman vuoron alussa (maanantaina) ajaa kaikki nurtsit. Ämmän viimeinen vuoropäivä oli 13pv (oma 7pv + naapurin 7pv) myöhemmin.
Siinähän se sitten ajeli naama norsunvitulla helvetin pitkää nurtsia, kun ei sitä muuten olisi suostunut tekemään :D

PS. Muita naapureita vitutti ko. ämmä vähintään saman kuin mua. Toinen naapurin ukko toikin vodkalekan kun näki ko. ämmän leikkurin varressa.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
No teet vain sen oman osuuden. Aikoinaan asuin rivariyhtiössä, olisko ollu 6kpl asuntoja. Yleisetalueet kierti viikko/asunto. Naapurinämmä siitä aina luisteli.
Otin tavaksi heti sitten oman vuoron alussa (maanantaina) ajaa kaikki nurtsit. Ämmän viimeinen vuoropäivä oli 13pv (oma 7pv + naapurin 7pv) myöhemmin.
Siinähän se sitten ajeli naama norsunvitulla helvetin pitkää nurtsia, kun ei sitä muuten olisi suostunut tekemään :D

PS. Muita naapureita vitutti ko. ämmä vähintään saman kuin mua. Toinen naapurin ukko toikin vodkalekan kun näki ko. ämmän leikkurin varressa.
Ei vaan jaksais elää ja asua tuolla tavalla. Vaikuttaa stressaavalta mädältä kyräilyltä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Siinä on vain se ongelma, että mä olen täällä kokoajan paikalla, niistä joku kerran kuukaudessa tai kahdessa. Ainoa joka siitä kärsii, on minä. No, katsotaan. Laitoin niille viestiä että aletaan kilpailuttamaan pihan huoltoa uudelleen, kohta on yhtiökokous.



Tää onkin hyvä, vois ehdottaa että maksavat sitten mulle siitä. Mulla ei vaan yksin riitä päätäntavalta yhtiön asioissa jos äänestellään. Edellisten omistajien kanssa ei ollut asiassa mitään ongelmaa.
Eihän tuosta mitään tule, jos ei ole määrätyt vuoroviikot osakkaille. Siihen sitten päälle yhtiöjärjestykseen määräys, että osakkaiden tekemättä jättämät työt voi kuka tahansa muu osakas teettää velvoitteensa täyttämättä jättäneen piikkiin. Sitten vaan toiminimi pystyyn!

edit: Itse asiassa sinulla taitaa olla ihan asunto-osakeyhtiölain mukaan oikeus suorittaa muiden tekemättä jättämät työt yhtiön laskuun, kunhan esität asiasta ensin kirjallisen huomautuksen. En nyt sitten tiedä, rajoittaako rehottava ruoho olennaisesti osakehuoneiston käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
435
Eihän tuosta mitään tule, jos ei ole määrätyt vuoroviikot osakkaille. Siihen sitten päälle yhtiöjärjestykseen määräys, että osakkaiden tekemättä jättämät työt voi kuka tahansa muu osakas teettää velvoitteensa täyttämättä jättäneen piikkiin. Sitten vaan toiminimi pystyyn!

edit: Itse asiassa sinulla taitaa olla ihan asunto-osakeyhtiölain mukaan oikeus suorittaa muiden tekemättä jättämät työt yhtiön laskuun, kunhan esität asiasta ensin kirjallisen huomautuksen. En nyt sitten tiedä, rajoittaako rehottava ruoho olennaisesti osakehuoneiston käyttöä.
Taloyhtiö ei voi pakottaa osakasta leikkaamaan nurmikkoa/tms. Nuo perustuvat täysin vapaaehtoisuuteen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Taloyhtiö ei voi pakottaa osakasta leikkaamaan nurmikkoa/tms. Nuo perustuvat täysin vapaaehtoisuuteen.
Niin, mutta vapaaehtoisuus ei toimi ilman sopimista, joka pakottaa tekemään.

Jos osakkaat eivät sovi huollonpidosta, jää se taloyhtiön tehtäväksi, eli toisin sanoen osakkaiden on ostettava joku tekemään työt. Ei taloyhtiö ole mikään osakkaiden ulkopuolella leijaileva ylimaallinen olio. Kolmen osakkaan yhtiössä se tulee varsin selväksi kun töistä ja rahoista pitäisi sopia.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 561
Niin, mutta vapaaehtoisuus ei toimi ilman sopimista, joka pakottaa tekemään.

Jos osakkaat eivät sovi huollonpidosta, jää se taloyhtiön tehtäväksi, eli toisin sanoen osakkaiden on ostettava joku tekemään työt. Ei taloyhtiö ole mikään osakkaiden ulkopuolella leijaileva ylimaallinen olio. Kolmen osakkaan yhtiössä se tulee varsin selväksi kun töistä ja rahoista pitäisi sopia.
Vaikka osakkaat sopivat mitä ketään ei voi pakottaa eikä laskuttaa siitä että jättänyt omalla vuorolla jotain tekemättä.

Joko sovitaan vapaaehtoisesti ja homma toimii edes jollain tavalla tai ostetaan palvelu ulkopuolelta kokonaisuudessaan jolloin se maksaa.

Yksi osakas jota ei kiinnosta leikata nurmikkoa voi omalle vuorolle palkata vaikka koululaisen sen hoitamaan mutta pakottaa ei voi.

Tämä ongelma on edessä yleensä vain RT ja pt yhtiöissä. Kerrostaloissa, huolto ostetaan kiinteistöjen huolto yrityksiltö kokonaisena pakettina.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Vaikka osakkaat sopivat mitä ketään ei voi pakottaa eikä laskuttaa siitä että jättänyt omalla vuorolla jotain tekemättä.

Joko sovitaan vapaaehtoisesti ja homma toimii edes jollain tavalla tai ostetaan palvelu ulkopuolelta kokonaisuudessaan jolloin se maksaa.

Yksi osakas jota ei kiinnosta leikata nurmikkoa voi omalle vuorolle palkata vaikka koululaisen sen hoitamaan mutta pakottaa ei voi.

Tämä ongelma on edessä yleensä vain RT ja pt yhtiöissä. Kerrostaloissa, huolto ostetaan kiinteistöjen huolto yrityksiltö kokonaisena pakettina.
Tietenkin voi pakottaa. Riippuu tasan siitä, mitä yhtiöjärjestyksessä on määrätty. Yleensä osakkaan vastuulle jätetään vain huoneiston sisäpuoli, ja voit olla aivan varma, että yhtiö teettää osakkaan laiminlyömät huoltotoimet tarpeen tullen osakkaan kustannuksella. Ei ole mitään estettä määrätä yhtiöjärjestyksessä samanlaisesta vastuunjaosta myös pihan osalta.

Monesti on tietysti sovittu vain puhtaasta vapaaehtoisuudesta, tai jopa jätetty kokonaan sopimatta ja oletettu hommien hoituvan vapaaehtoisuuteen perustuen itsekseen. Hyvä homma, jos sellainen järjestelmä toimii. Kyselijän taloyhtiössä on taidettu alunperin jättää sopimatta ja homma on toiminut vapaaehtoisesti, ja osakkaiden vaihduttua lakannut toimimasta. Silloin pitää sopia niin, että hommat hoidetaan pakolla.

Jos ei ole sovittu muuta, niin taloyhtiön yhteiset tilat ovat lähtökohtaisesti taloyhtiön vastuulla, ja yksittäinenkin osakas saa teettää huollonpitotyöt yhtiön (siis kaikkien osakkaiden) kustannuksella, jos ei homma muuten etene.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Nykyisellään ei ole kovin vaikea ymmärtää, miksi sitä romua kipataan mihin sattuu. Ei tarvitse olla edes patja vaan vaikka puhki poltettu grilli. Kulkee oikeastaan vaikka fillarilla. Mutta mihin viet kun ne lähimmät keräyspisteet ovat kokoa säilyketölkille?
Ne pienellä luukulla varustetut metallien keräysastiat on tarkoitettu pienmetallin keräämiseen eli
  • Säilyke- ja juomatölkit
  • Alumiinivuoat ja -foliot
  • Metallikannet ja -korkit
  • Tuikkukynttilöiden metallikuoret
  • Tyhjät ja kuivat maalipurkit
  • Tyhjät aerosolipurkit (jotka eivät hölsky tai pihise)
  • Pienet metalliesineet, jotka mahtuvat keräysastiaan.
Isommat metalliset esineet kuuluvat Sortti-asemien (tai oman kaupungin vastaville asemille) tai HSY:n keräysautojen metalliromun keräykseen.
  • Polkupyörät
  • Pellit ja räystäskourut
  • Huonekalujen metalliosat
  • Metalliputket ja -kaapelit
  • Puulämmitteiset kiukaat
  • Metalliset koneet ja laitteet (polttoaineet ja öljyt poistettava)
  • Puhtaat ja avonaiset metallitynnyrit
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Tietenkin voi pakottaa. Riippuu tasan siitä, mitä yhtiöjärjestyksessä on määrätty. Yleensä osakkaan vastuulle jätetään vain huoneiston sisäpuoli, ja voit olla aivan varma, että yhtiö teettää osakkaan laiminlyömät huoltotoimet tarpeen tullen osakkaan kustannuksella. Ei ole mitään estettä määrätä yhtiöjärjestyksessä samanlaisesta vastuunjaosta myös pihan osalta.
Oletko jossain nähnyt tuollaisen yhteisen pihan "yksittäin talkoilla pakolla" kunnostuksen yhtiöjärjestyksessä. Olen ollut siinä käsityksessä, ettei se olisi mahdollista pakottaa, jos se ei jollekin osakkaista sovi. Tuntuu oudolta, että "80-vuotias eläkeläinen" joutuisi lumia kolaamaan.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
514
Isommat metalliset esineet kuuluvat Sortti-asemien (tai oman kaupungin vastaville asemille) tai HSY:n keräysautojen metalliromun keräykseen.
  • Polkupyörät
  • Pellit ja räystäskourut
  • Huonekalujen metalliosat
  • Metalliputket ja -kaapelit
  • Puulämmitteiset kiukaat
  • Metalliset koneet ja laitteet (polttoaineet ja öljyt poistettava)
  • Puhtaat ja avonaiset metallitynnyrit
Sortti-asemille on hyvä viedä romut kun aukioloajat ovat ma-pe 8-16... Eli silloin kun suurin osa työssäkäyvistä ovat töissä :rolleyes:. Ja ymmärrän etteivät ihmiset halua tilata mitään jäteautoa hakemaan tuollaisia grillejä/patjoja erikseen pois tyyrillä hinnalla, eikä niitä romuja kovin hirveästi viitsi nurkkiin kerätä isompaakaan hakukeikkaa varten. Itse ainakin tunnen ihmisen joka suurella vaivalla repi sängyn rungon kappaleiksi, mistä järkyttävä kasa jousia meni taloyhtiön metallinkeräykseen ja jätesäkillinen lautoja energiajätteeseen :whistling:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Ne pienellä luukulla varustetut metallien keräysastiat on tarkoitettu pienmetallin keräämiseen eli
  • Säilyke- ja juomatölkit
  • Alumiinivuoat ja -foliot
  • Metallikannet ja -korkit
  • Tuikkukynttilöiden metallikuoret
  • Tyhjät ja kuivat maalipurkit
  • Tyhjät aerosolipurkit (jotka eivät hölsky tai pihise)
  • Pienet metalliesineet, jotka mahtuvat keräysastiaan.
Isommat metalliset esineet kuuluvat Sortti-asemien (tai oman kaupungin vastaville asemille) tai HSY:n keräysautojen metalliromun keräykseen.
  • Polkupyörät
  • Pellit ja räystäskourut
  • Huonekalujen metalliosat
  • Metalliputket ja -kaapelit
  • Puulämmitteiset kiukaat
  • Metalliset koneet ja laitteet (polttoaineet ja öljyt poistettava)
  • Puhtaat ja avonaiset metallitynnyrit
Olikohan tällä copy-pastella joku pointti vastauksena omaan viestiini, koska sitä lainasit?

Varmasti lähes jokainen joko tietää tai osaa nuo googlettaa mutta kyse oli kuitenkin nimenomaan siitä, miten hankalaa monelle on se oikeaan paikkaan toimittaminen. Se lähin kun ei todellakaan ole kaikilla mitenkään lähellä ja lopputulos on mitä on.
 

trema

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
180
Sortti-asemille on hyvä viedä romut kun aukioloajat ovat ma-pe 8-16... Eli silloin kun suurin osa työssäkäyvistä ovat töissä :rolleyes:. Ja ymmärrän etteivät ihmiset halua tilata mitään jäteautoa hakemaan tuollaisia grillejä/patjoja erikseen pois tyyrillä hinnalla, eikä niitä romuja kovin hirveästi viitsi nurkkiin kerätä isompaakaan hakukeikkaa varten. Itse ainakin tunnen ihmisen joka suurella vaivalla repi sängyn rungon kappaleiksi, mistä järkyttävä kasa jousia meni taloyhtiön metallinkeräykseen ja jätesäkillinen lautoja energiajätteeseen :whistling:
Kannattaisi varmaan tarkistaa ennen kuin levittää ikivanhaa tietoa. Sortti-asemat ovat auki ma-pe klo 7-21, Konala myös la-su 10-17. Mikä on erittäin hyvä, niin ei tarvitse jonottaa 16.30 kaikkien päiväänsä päättävien urakoitsijoiden kanssa.

Sortti-asemat - HSY
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 896
Sortti-asemille on hyvä viedä romut kun aukioloajat ovat ma-pe 8-16... Eli silloin kun suurin osa työssäkäyvistä ovat töissä :rolleyes:. Ja ymmärrän etteivät ihmiset halua tilata mitään jäteautoa hakemaan tuollaisia grillejä/patjoja erikseen pois tyyrillä hinnalla, eikä niitä romuja kovin hirveästi viitsi nurkkiin kerätä isompaakaan hakukeikkaa varten. Itse ainakin tunnen ihmisen joka suurella vaivalla repi sängyn rungon kappaleiksi, mistä järkyttävä kasa jousia meni taloyhtiön metallinkeräykseen ja jätesäkillinen lautoja energiajätteeseen :whistling:
Ainakin täällä kuopiossa toimii ihan hyvin myös virka-ajan ulkopuolella.Vähän haiskastaa että etsitään tekosyytä roskaamiseen.
"
Kuopio
Kaatopaikantie 316
ma–pe klo 10–18 (henkilökunta palvelee)


Asiointi palveluajan ulkopuolella itsepalveluna
Mikäli saavut muuna kuin palveluaikana, ilmoita jätekuorma ennakkoon verkkokaupassa. Saat sisäänpääsyn alueelle ja puomi aukeaa. Henkilökunta ei ole paikalla opastamassa.

Asiointi on mahdollista palveluajan ulkopuolella ma–pe klo 7–10, 18–21 ja la 7–21. "
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Ainakin täällä kuopiossa toimii ihan hyvin myös virka-ajan ulkopuolella.Vähän haiskastaa että etsitään tekosyytä roskaamiseen.
"
Kuopio
Kaatopaikantie 316
ma–pe klo 10–18 (henkilökunta palvelee)


Asiointi palveluajan ulkopuolella itsepalveluna
Mikäli saavut muuna kuin palveluaikana, ilmoita jätekuorma ennakkoon verkkokaupassa. Saat sisäänpääsyn alueelle ja puomi aukeaa. Henkilökunta ei ole paikalla opastamassa.

Asiointi on mahdollista palveluajan ulkopuolella ma–pe klo 7–10, 18–21 ja la 7–21. "
Jyväskylässä Mustankorkea, joka on keskisuomen suurin jäteasema on auki MA - PE 7-19 ja LA 9-14. Mitä katselin netistä en löydä mistään päin suomea jäteasemaa, joka olisi auki vain virka-aikana ei sellaisia taida enää nyky päivänä olla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Sortti-asemille on hyvä viedä romut kun aukioloajat ovat ma-pe 8-16... Eli silloin kun suurin osa työssäkäyvistä ovat töissä :rolleyes:. Ja ymmärrän etteivät ihmiset halua tilata mitään jäteautoa hakemaan tuollaisia grillejä/patjoja erikseen pois tyyrillä hinnalla, eikä niitä romuja kovin hirveästi viitsi nurkkiin kerätä isompaakaan hakukeikkaa varten. Itse ainakin tunnen ihmisen joka suurella vaivalla repi sängyn rungon kappaleiksi, mistä järkyttävä kasa jousia meni taloyhtiön metallinkeräykseen ja jätesäkillinen lautoja energiajätteeseen :whistling:
Kerää niitä yhteen paikkaan ja vie kun olet lomalla? Vaikeaa? Ilmeisesti kyllä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 279
Itse ainakin tunnen ihmisen joka suurella vaivalla repi sängyn rungon kappaleiksi, mistä järkyttävä kasa jousia meni taloyhtiön metallinkeräykseen ja jätesäkillinen lautoja energiajätteeseen
Sikäli kun jätteillä näpertelyä pidetään hyveenä, niin tuohan oli silkka ympäristöteko. Ei varsinaisesti haittaa mitään ellei astioiden kapasiteetti ala täyttyä.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
17
Jyväskylässä Mustankorkea, joka on keskisuomen suurin jäteasema on auki MA - PE 7-19 ja LA 9-14. Mitä katselin netistä en löydä mistään päin suomea jäteasemaa, joka olisi auki vain virka-aikana ei sellaisia taida enää nyky päivänä olla.
Isosuon jätekeskus
Seuraavat 7 päivää

  • ma 7.6.11.30-19
  • ti 8.6.9.30-17
  • ke 9.6.9.30-17
  • to 10.6.9.30-17
  • pe 11.6.9.30-17
  • la 12.6.suljettu
  • su 13.6.suljettu
Lisäksi huhti–lokakuussa avoinna joka kuukauden ensimmäinen arkilauantai klo 9–16.30.
Tässä melko haasteelliset aukioloajat työssäkäyvälle. Toki maanantait ja lauantait antaa hiukan siimaa, mutta vähiin jää tilaisuudet kaatopaikkakäynteihin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Monta kertaa siellä pitää käydä jos noi ei riitä :facepalm:
Jos jumittaa oravanpyörässä joka päivä 8-16 ja työmatkat päälle, niin tuossa on tasan yksi päivä viikossa, kun sinne on mahdollista yrittää ehtiä. Jos on elämässä muutakin, niin ei se nyt ihan hirveän joustavaa ole. Noilla aikatauluilla koko palvelu tuntuu olevan suunnattu lähinnä eläkeläisille.

Järjestelemällä varmasti onnistuu kenelle tahansa, mutta kyllä se on silti niin, että kierrätyksestä tehty niin saakelin hankalaa, etten hirveästi ihmettele jos joku kippaa romut mieluummin lähimpään ojaan.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
sekajätteeseen kaikki auton moottorista pienemmät. Näyttävät jäteöljytkinvievän ja puolenlaatikon kokoinen lämminvesivaraajakin lähtikerran sekajätteellä :lol:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jos jumittaa oravanpyörässä joka päivä 8-16 ja työmatkat päälle, niin tuossa on tasan yksi päivä viikossa, kun sinne on mahdollista yrittää ehtiä. Jos on elämässä muutakin, niin ei se nyt ihan hirveän joustavaa ole. Noilla aikatauluilla koko palvelu tuntuu olevan suunnattu lähinnä eläkeläisille.

Järjestelemällä varmasti onnistuu kenelle tahansa, mutta kyllä se on silti niin, että kierrätyksestä tehty niin saakelin hankalaa, etten hirveästi ihmettele jos joku kippaa romut mieluummin lähimpään ojaan.
Tavaroitako ei voi ottaa autoon/kärryyn mukaan ja kotimatkalla ajaa sorttiaseman kautta? Tai sitten sopii vaikka työnantajan kanssa että lähtee tuntia aikasemmin niin varmasti ehtii maanantaina? Ei toi nyt kovin haasteellinen asia ole jos kerran vuodessa pitää käydä ylimääräinen lenkki heittämässä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Tavaroitako ei voi ottaa autoon/kärryyn mukaan ja kotimatkalla ajaa sorttiaseman kautta? Tai sitten sopii vaikka työnantajan kanssa että lähtee tuntia aikasemmin niin varmasti ehtii maanantaina? Ei toi nyt kovin haasteellinen asia ole jos kerran vuodessa pitää käydä ylimääräinen lenkki heittämässä.
Ihan kaikilla ei ole autoa tai siinä kärryä (tai edes vetokoukkua). Ja joillakin työn aikataulut ja työmatkat ovat sellaisia, ettei tuossa ajassa edes ehdi sinne jäteasemalle. Ja ei, ei se tietenkään ole mahdottoman haasteellista ja järjestelemällä kaikki onnistuu, mutta tosiaan joka kerta kun on sorttiasemalle tarvetta niin tulee mieleen että miksi helvetissä niiden hyödyntämisestä on tehty kaikella mahdollisella tavalla niin vastenmielistä. Aukioloajat ovat suoraan ysäriltä ja joka kerta saa arpoa jostakin kryptisestä hinnastosta, että mitähän minkäkin tavaran kierrätys mahtaa maksaa jne. Sijaintikin noissa on järjestään ihan perseestä, mutta se sentään selittyy tilantarpeella, hajuhaitoilla ja metelillä.

Kuten sanoin, en ihmettele jos joku kippaa romut lähimpään ojaan tai sinne taloyhtiön sekajätelootaan.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
229
Järjestelemällä varmasti onnistuu kenelle tahansa, mutta kyllä se on silti niin, että kierrätyksestä tehty niin saakelin hankalaa, etten hirveästi ihmettele jos joku kippaa romut mieluummin lähimpään ojaan.
Vaikka kierrätyspaikat olisivat auki 24/7, niin semmosia mulkkuja löytyy aina ketkä kippaavat roskat luontoon. Siinäkin tapauksessa tekosyitä löytyy, liian hankalaa, liian kaukana, tms.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Vaikka kierrätyspaikat olisivat auki 24/7, niin semmosia mulkkuja löytyy aina ketkä kippaavat roskat luontoon. Siinäkin tapauksessa tekosyitä löytyy, liian hankalaa, liian kaukana, tms.
En epäile, mutta se ei liity mitenkään siihen keskusteluun, etteikö noiden sorttiasemien saavutettavuudessa ja toiminnassa olisi oikeastikin parantamisen varaa.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Tavaroitako ei voi ottaa autoon/kärryyn mukaan ja kotimatkalla ajaa sorttiaseman kautta? Tai sitten sopii vaikka työnantajan kanssa että lähtee tuntia aikasemmin niin varmasti ehtii maanantaina? Ei toi nyt kovin haasteellinen asia ole jos kerran vuodessa pitää käydä ylimääräinen lenkki heittämässä.
Silleen hauska, että olen joskus elämässä tehnyt purkutöitä urakalla ja maksimimäärät ylitöitä mitä saa tehdä ja siitä huolimatta ehtinyt jäteasemalle päivittäin viemään kertyneet purkujätteet, joku sitten ei ehdi sinne jäteasemalle edes kerran vuodessa. Viemään sitä yhtä sohvaa. :rofl:

Sekin tässä ihmetyttää, että mistähän saa töitä jos on niin avuton, että ei kykene edes yhtä sohvaa viemään jäteasemalle kerran vuodessa. Miten työnantajan saa vakuutettua siitä, että kannattaa palkata jos hanskat tipahtaa lattiaan jo tälläisen haasteen edessä, että kerran vuodessa pitäisi ehtiä jäteasemalle käymään. :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 157
Silleen hauska, että olen joskus elämässä tehnyt purkutöitä urakalla ja maksimimäärät ylitöitä mitä saa tehdä ja siitä huolimatta ehtinyt jäteasemalle päivittäin viemään kertyneet purkujätteet, joku sitten ei ehdi sinne jäteasemalle edes kerran vuodessa. Viemään sitä yhtä sohvaa. :rofl:

Sekin tässä ihmetyttää, että mistähän saa töitä jos on niin avuton, että ei kykene edes yhtä sohvaa viemään jäteasemalle kerran vuodessa. Miten työnantajan saa vakuutettua siitä, että kannattaa palkata jos hanskat tipahtaa lattiaan jo tälläisen haasteen edessä, että kerran vuodessa pitäisi ehtiä jäteasemalle käymään. :hmm:
Todennäköisemmin jopa kerran kolmessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 279
Silleen hauska, että olen joskus elämässä tehnyt purkutöitä urakalla ja maksimimäärät ylitöitä mitä saa tehdä ja siitä huolimatta ehtinyt jäteasemalle päivittäin viemään kertyneet purkujätteet, joku sitten ei ehdi sinne jäteasemalle edes kerran vuodessa. Viemään sitä yhtä sohvaa. :rofl:

Sekin tässä ihmetyttää, että mistähän saa töitä jos on niin avuton, että ei kykene edes yhtä sohvaa viemään jäteasemalle kerran vuodessa. Miten työnantajan saa vakuutettua siitä, että kannattaa palkata jos hanskat tipahtaa lattiaan jo tälläisen haasteen edessä, että kerran vuodessa pitäisi ehtiä jäteasemalle käymään. :hmm:
Yliarvioit keskiverron työelämässä olevan kansalaisen toimeliaisuutta ja järkeä. :smoke:
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 275
Silleen hauska, että olen joskus elämässä tehnyt purkutöitä urakalla ja maksimimäärät ylitöitä mitä saa tehdä ja siitä huolimatta ehtinyt jäteasemalle päivittäin viemään kertyneet purkujätteet, joku sitten ei ehdi sinne jäteasemalle edes kerran vuodessa. Viemään sitä yhtä sohvaa. :rofl:

Sekin tässä ihmetyttää, että mistähän saa töitä jos on niin avuton, että ei kykene edes yhtä sohvaa viemään jäteasemalle kerran vuodessa. Miten työnantajan saa vakuutettua siitä, että kannattaa palkata jos hanskat tipahtaa lattiaan jo tälläisen haasteen edessä, että kerran vuodessa pitäisi ehtiä jäteasemalle käymään. :hmm:
Miten ihmisen työnhaku- tai työelämäntaidot liittyy mitenkään isojen huonekalujen tai muun romun kierrätykseen?
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
357
Miten ihmisen työnhaku- tai työelämäntaidot liittyy mitenkään isojen huonekalujen tai muun romun kierrätykseen?
Siten että ollaan ihan sormi suussa eikä voi nähdä yhtään vaivaa, kun joutuu mukavuusalueen ulkopuolelle. Toisaalta töissä on ”ihan sama” mitä tekee, kun palkka juoksee kumminkin.
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
357
Miten ihmisen työnhaku- tai työelämäntaidot liittyy mitenkään isojen huonekalujen tai muun romun kierrätykseen?
Siten että ollaan ihan sormi suussa eikä voi nähdä yhtään vaivaa, kun joutuu mukavuusalueen ulkopuolelle. Toisaalta töissä on ”ihan sama” mitä tekee, kun palkka juoksee kumminkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 279
Siten että ollaan ihan sormi suussa eikä voi nähdä yhtään vaivaa, kun joutuu mukavuusalueen ulkopuolelle. Toisaalta töissä on ”ihan sama” mitä tekee, kun palkka juoksee kumminkin.
No juuri tämä selittää, etteivät ne välttämättä liity. Se helvetin naapurikin voi olla osaava työssään tai sitten pärjätä hyvin vain sillä, että tekee helppoa suojatyötä. Ei kusipäisyys korreloi kovinkaan voimakkaasti tyhmyyden kanssa.

Kun ensimmäistä kertaa kuulin, että jotkut ajavat rengasliikkeeseen pulttien jälkikiristykseen, ymmärsin miten pieni vaiva(vaikka tuossahan vain tekee itselleen lisää vaivaa) voi olla liian suuri jollekin. Painavien jätteiden vieminen jäteasemalle alkaa tämän vertailukohdan kanssa kuulostaa jo itsessään aika pahalta hommalta, ja lisäksi pitäisi vielä olla pelit ja pensselit sekä osata ajaa kärryn kanssa. Ei mitään itsestäänselvyyksiä.

Naapurin kannabis haisee taas rapussa. Minua se vain naurattaa, akkaa vituttaa koska kuulemma joskus triggeröi päänsärkyä. Tietenkään en ilmianna moisesta, se olisi moraalitonta. Enpä ole kyllä viitsinyt mitään vihjettäkään antaa - hauskempaa on seurata, miten pitkään noin varomaton selviää jäämättä kiinni. Onko tämä sitten helvetin naapuri tai jopa ketjussa pelättyä "alempaa tuloluokkaa"? Enpä osaa sanoa. Kertaakaan en ole kuitenkaan kuullut, että koko rapussa olisi ollut järjestyshäiriötä, ja ämmien tietotoimiston tehokkuus tässä pihassa tarkoittaa, ettei ole ollut häiriötä. Niin harmaan huomaamaton kaveri, etten edes osaa tarkemmin sanoa miltä se näyttää. Tai ehkä siellä ei edes asu ketään vaan viljelmää tarkastamassa käy eri ihmisiä. :rofl2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 216
Ihan kaikilla ei ole autoa tai siinä kärryä (tai edes vetokoukkua). Ja joillakin työn aikataulut ja työmatkat ovat sellaisia, ettei tuossa ajassa edes ehdi sinne jäteasemalle. Ja ei, ei se tietenkään ole mahdottoman haasteellista ja järjestelemällä kaikki onnistuu, mutta tosiaan joka kerta kun on sorttiasemalle tarvetta niin tulee mieleen että miksi helvetissä niiden hyödyntämisestä on tehty kaikella mahdollisella tavalla niin vastenmielistä. Aukioloajat ovat suoraan ysäriltä ja joka kerta saa arpoa jostakin kryptisestä hinnastosta, että mitähän minkäkin tavaran kierrätys mahtaa maksaa jne. Sijaintikin noissa on järjestään ihan perseestä, mutta se sentään selittyy tilantarpeella, hajuhaitoilla ja metelillä.

Kuten sanoin, en ihmettele jos joku kippaa romut lähimpään ojaan tai sinne taloyhtiön sekajätelootaan.
Mä olen myös sitä mieltä että nykypäivän infralla pitää olla mahdollista toteuttaa se että voit kipata jätteesi lähimpään maakuoppaan ja siitä sitten jätepertsat ne lajittelevat ja / tai hakevat parempaan talteen. Ihan järjetöntä käyttää tuollaiseen aikaa ja rahaa että vie jätteitä johonkin ihmeen lajitteluun.

Mielestäni tämä vertautuu vaikka siihen että oppilaat joutuisivat itse tekemään kouluissa omat ruokansa tai työmatkaa ajavat rupeaisivat kerran viikossa tekemään asvalttihommia jotta tiet pysyy kunnossa.

Kyseessä ei ole mikään tekosyy vaan myönnän ihan rehellisesti että mua ei vaan kiinnosta mikään vitun kippojen lajittelu eri purkkeihin ja niiden roudailu ympäriinsä kun elämässä on muuta paljon tähdellisempääkin tekemistä mitä ei sitäkään ehdi aina tekemään.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Mä olen myös sitä mieltä että nykypäivän infralla pitää olla mahdollista toteuttaa se että voit kipata jätteesi lähimpään maakuoppaan ja siitä sitten jätepertsat ne lajittelevat ja / tai hakevat parempaan talteen. Ihan järjetöntä käyttää tuollaiseen aikaa ja rahaa että vie jätteitä johonkin ihmeen lajitteluun.

Mielestäni tämä vertautuu vaikka siihen että oppilaat joutuisivat itse tekemään kouluissa omat ruokansa tai työmatkaa ajavat rupeaisivat kerran viikossa tekemään asvalttihommia jotta tiet pysyy kunnossa.

Kyseessä ei ole mikään tekosyy vaan myönnän ihan rehellisesti että mua ei vaan kiinnosta mikään vitun kippojen lajittelu eri purkkeihin ja niiden roudailu ympäriinsä kun elämässä on muuta paljon tähdellisempääkin tekemistä mitä ei sitäkään ehdi aina tekemään.
Ja minä olen sitä mieltä, että nykypäivän infralla pitää olla mahdollista jättää ne koiranpaskat keräämättä keskelle katua, ihan turhaa ajankäyttöä keräillä maatuvaa jätettä kadulta. Minä ja minun perse. Minua ei kiinnosta vittujakaan maksaa yhtään ylimääräistä muiden saamattomuuden takia, varsinkaan ongelmasta, joka nostaa päätään ehkä kerran vuodessa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Mä olen myös sitä mieltä että nykypäivän infralla pitää olla mahdollista toteuttaa se että voit kipata jätteesi lähimpään maakuoppaan ja siitä sitten jätepertsat ne lajittelevat ja / tai hakevat parempaan talteen. Ihan järjetöntä käyttää tuollaiseen aikaa ja rahaa että vie jätteitä johonkin ihmeen lajitteluun.

Mielestäni tämä vertautuu vaikka siihen että oppilaat joutuisivat itse tekemään kouluissa omat ruokansa tai työmatkaa ajavat rupeaisivat kerran viikossa tekemään asvalttihommia jotta tiet pysyy kunnossa.

Kyseessä ei ole mikään tekosyy vaan myönnän ihan rehellisesti että mua ei vaan kiinnosta mikään vitun kippojen lajittelu eri purkkeihin ja niiden roudailu ympäriinsä kun elämässä on muuta paljon tähdellisempääkin tekemistä mitä ei sitäkään ehdi aina tekemään.
Tietenkin olisi teknisesti täysin mahdollista järjestää kierrätys heittelemällä jätteet ympäriinsä muiden kerättäväksi. Ei kyseessä ole tekninen ongelma, vaan ongelma on mainitsemasi aika ja raha, paitsi päinvastoin kuin kuvittelet. Tuollainen systeemi vaatisi aivan järjettömästi työvoimaa ja se maksaa rahaa.

Oletko siis valmis maksamaan palkkaa niille, jotka sen työn puolestasi tekisivät, vai teetkö mieluummin itse?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 022
Mä olen myös sitä mieltä että nykypäivän infralla pitää olla mahdollista toteuttaa se että voit kipata jätteesi lähimpään maakuoppaan ja siitä sitten jätepertsat ne lajittelevat ja / tai hakevat parempaan talteen. Ihan järjetöntä käyttää tuollaiseen aikaa ja rahaa että vie jätteitä johonkin ihmeen lajitteluun.

Mielestäni tämä vertautuu vaikka siihen että oppilaat joutuisivat itse tekemään kouluissa omat ruokansa tai työmatkaa ajavat rupeaisivat kerran viikossa tekemään asvalttihommia jotta tiet pysyy kunnossa.

Kyseessä ei ole mikään tekosyy vaan myönnän ihan rehellisesti että mua ei vaan kiinnosta mikään vitun kippojen lajittelu eri purkkeihin ja niiden roudailu ympäriinsä kun elämässä on muuta paljon tähdellisempääkin tekemistä mitä ei sitäkään ehdi aina tekemään.
No jo on asenne. Jos itseäsi ei kiinnosta nuo asiat, niin toivottavasti muutat tapojasi ihan omia jälkipolviasi ajatellen. Keroppa nyt mikä on sitä tärkeämpää tekemistä, että tuota ei ehtisi tehdä ? Varmana pirun tärkeetä on oltava koko ajan meneillään. Ehkä meidän muiden touhut ovat sitten vähemmän tärkeitä kun on aikaa purkkien ja kippojen kanssa kikkailla.

Ei tuo aikaa vie yhtään, se on puhtaasti asenne ja viitsimiskysymys. Kun siihen tottuu, niin sen tekemistä edes enään ajattele ja huomaa. Se muuttuu (hyväksi) tavaksi.....

Joskus tämä "minä" asenne on aika haitallinen. Sen voisi välillä unohtaa ja ajatella vaikka, että teempä tämän vaikka sitten muiden iloksi, vaikka itseäni ei tämä kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
eiköhän se oo siitä kuka kattoo minkäkin itselleen tärkeäksi. jollekkin se kippojen lattelu onse juttu jollekkin ei. Melko turha kyllä vääntää asiasta ku jokainen tallaa tavallaa. Taisitten se ajan käyttö vääntämiseen on jollekkin täärkeempää ajankäyttöä kun se joku muu
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 022
Ei se kippojen kanssa pelailu ole se juttu, juju on ihan jossan muussa suuremassa kuviossa siinä taustalla. Kyse on puhtaasti asenteesta ja mitä ylipäätään ajattelee ympäristöasioista. Ja ainahan sitä voi yrittää tehdä käännytystyötä näissäkin asioissa. En oleta että joku heti muuttaisi tapansa. Olen tyytyväinen siihen , että edes pistäisi ajatelemaan asiaa vähän muultakin kantilta. Kenties sitten joskus asenne muuttuu, sekin on hyvä.

Hyvähän tätäkin olis tehdä ihan vapaaehtoisesti, ettei taas tulle jotain haittaveroa ja sitten kaikki kärsitään. Tuskin sitä kukaan toivoo. Ja tuohan tuo jo nyt taloudellista (marginaalista )hyötyä, joten ihan pelastusarmeijatouhua tuo ei ole.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Kun ostaa uuden sohvan/kodinkoneen tai muun kulutushyödykkeen niin usein samalla saa tilattua vanhan poisviennin lisäpalveluna.
Mutta jos on sekä kiireinen että persaukinen niin silloin kai ainoaksi vaihtoehdoksi jää kantaa se vanha kuuden hengen divaani jätekatokseen jolloin kustannukset jyvitetään koko taloyhtiölle.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Kun ostaa uuden sohvan/kodinkoneen tai muun kulutushyödykkeen niin usein samalla saa tilattua vanhan poisviennin lisäpalveluna.
Mutta jos on sekä kiireinen että persaukinen niin silloin kai ainoaksi vaihtoehdoksi jää kantaa se vanha kuuden hengen divaani jätekatokseen jolloin kustannukset jyvitetään koko taloyhtiölle.
Tuossa jätekatokseen viennissä ottaa vielä sen riskin, että monessa taloyhtiössä asuu hyvin tarkkoja mummoja ja vaareja, jotka näkevät ikkunasta kuka sen vie sinne ja tulee useamman satasen ulosottokelpoinen lasku jätekatokseen viejälle. Kun olisi sen sijaan voinut ottaa 10€ sen poisvienti palvelun ja säästyä riskiltä luottotietojen menetykseen pitkäksi aikaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Meillä on jätekatoksissa hyllyt joihin voi jättää käyttökelpoista tavaraa, ettei tarvitse heittää pois. Toisaalta ihmiset kantaa sinne kaikenlaista rikkinäistä paskaa, niin menee koko idea hukkaan. Ei siellä sentään mitään huonekaluja ym. ole, että se hyvä puoli.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Meillä on jätekatoksissa hyllyt joihin voi jättää käyttökelpoista tavaraa, ettei tarvitse heittää pois. Toisaalta ihmiset kantaa sinne kaikenlaista rikkinäistä paskaa, niin menee koko idea hukkaan. Ei siellä sentään mitään huonekaluja ym. ole, että se hyvä puoli.
Omassa taloyhtiössä on huone johon voi viedä kierrätettävää tavaraa, mutta jos se ei kahdessa viikossa ole kelvannut kenellekään se pitää hävittää. Viemäänsä tavaraa voi myös mainostaa taloyhtiön whatsapp ryhmässä. Jos sinne kertyy ylimääräistä romua se hävitetään viimeistään taloyhtiön talkoissa, joita on 2 x vuodessa. Itse olen nykyään onneksi taloyhtiössä, jossa kaikki asukkaat aktiivisia ja osakkeenomistajia joten taloyhtiö on todella hyvin hoidettu, joka nostaa asunnon arvoa. Kun on varallisuutta voi asua mukavassa hyvin hoidetussa taloyhtiössä. Kun vertaa niihin taloyhtiöihin missä nuorempana asui ero on kuin yöllä ja päivällä. Hitto, että on ihanaa kun tietää, että ei enää ikinä tässä elämässä tarvitse muuttaa johokin kaupungin vuokra asuntoon kaikkien juoppojen, matujen, mt-ongelmaisten, narkkareiden keskelle mitä nuorena a oli pakko sietää kun ei ollut varallisuutta valita asuinpaikkaansa yhtä vapaasti. :giggle:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 949
Viestejä
4 215 097
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom