Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pieni kolistelu on rentouttavaa, ei ole yksinäisyyden tunnetta ja mieli lepää. Toki ratkaisu tuollaiseen olisi hommata jonkinlaisia jyrsijöitä lemmikiksi, jolloin se äänenlähde tulisi omista rakkaista ja silloin sitä pientä kolinaa ei voisi edes vihata.Kyllä on kerrostalossa eläminen toisinaan paskaa. Kaikki vaikuttaa ensi alkuun kovin rauhalliselta, naapureista ei kuulu juuri mitään. Sitten yhtenä päivänä alkaa tajuton kolistelu joka jatkuu klo 23 saakka. Liekö tullut uusi naapuri. Aivan kuin huonekaluja siirreltäisiin koko ajan. Onpa lykky, että tämä väliaikainen asunto. Olisipa hienoa ostaa kerrostalosta asunto ja huomata kun joku vammainen muuttaa naapuriin kolistelemaan.
Kaikkein parhaimipa kerrostalonaapureita on juuri isot, omakotitalosta muuttaneet perheet. Niillä ei ole mitään käsitystä, varsinkaan lapsilla, miten kerrostastaloissa tulee elää.
Aikoinaan kauan sitten kun oli yhdellä kunnalla kesätöissä, niin meidän oli tarkoitus maalata yksi ulkorakennus. Kunnan työntekijät varoittivat heti alkuun, että viereisissä kerrostaloissa sitten verhot heiluvat ahkerasti ja jos se pensseli hetkeksikin laskee, niin kunnantalolla soi heti puhelin. Kyse oli siis juuri vanhuksista jotka kyttäsivät ihan vittuuttaan verhojen takana ja tekivät kanteluita heti kun siihen oli edes teoriassa mahdollisuutta (ajanviete tms.?)Vielä pahemmat ovat omakotitaloista muuttaneet +65v vanhukset. Näitä löytyy yleensä kaupunkien keskustoista tai muuten hyvien palveluiden vierestä olevista uudehkoista taloyhtiöistä joissa pitää olla sauna joka asunnossa.
Omat vanhemmat muutti juuri tuollaiseen kun seitkyt alkoi olemaan mittarissa ja myivät omakotitalon pois.
Voi v.. mitä kyytiä siellä on talo täynnä. Kun lapset olivat pieniä ja kyläilivät niin naapuri tuli kysymään voiko keittiön tullien alle laittaa maton kun niistä lähtee (keskellä päivää) ääntä kun lapsi nousee pois syömästä.
Tai itse käyn kylässä niin näkee oikein kun mummot kyttäävät verhon takana kuka ihmeessä liikkuu taloyhtiön pihalla.
Rappukäytävässä on sellainen tasainen vanhan mummon ja kusen sekainen haju kun mummoilta vähän lirahtaa pöksyyn.
Ja pihaparlamentti seuraa jokaista liikkujaa jotta varmasti tiedetään kuka on milläkin asialla.
Imurointi aloitetaan aamuseiskalta mutta jos joku asiakas köyhyyden edes paskalla kymmenen jälkeen illalla ollaan jo soittamassa isännöitsijälle.
Eräs naapuri oli kertonut että soittaa isännöitsijälle joka viikko, kun äitini kysyi mitä ihmettä voi olla joka viikko asiaa hän vain kertoi "juttelen näistä meidän taloyhtiöiden asioista.. ". Voi isännöitsijä parkaa..
Aikoinaan kauan sitten kun oli yhdellä kunnalla kesätöissä, niin meidän oli tarkoitus maalata yksi ulkorakennus. Kunnan työntekijät varoittivat heti alkuun, että viereisissä kerrostaloissa sitten verhot heiluvat ahkerasti ja jos se pensseli hetkeksikin laskee, niin kunnantalolla soi heti puhelin. Kyse oli siis juuri vanhuksista jotka kyttäsivät ihan vittuuttaan verhojen takana ja tekivät kanteluita heti kun siihen oli edes teoriassa mahdollisuutta (ajanviete tms.?)
Eihän tuossa ole mitään erikoista. Mullaki on asunnossa ikkunoita ja tykkään katsella niistä ulos. Mielummin mieki ikkunaa tuijottelen pöydän äärellä kuin omia seiniä. Ei se katso ikää tai paikkaa.Näillä ei ole oikeasti mitään muuta tekemistä. Kun käyn äitini luona kylässä eräs mamma seuraa nenäikkunassa jatkuvasti kuka pihalla liikkuu. Kysyin äidiltäni niin ko. henkilö istuu päivät pitkät keittiössä pöydän ääressä ja seuraa kaikkea pihan tapahtumia. Ikkuna on vielä sisäpihalle mistä näkyy vain taloyhtiön parkkipaikka ja roskakatos, ei mitään muuta. Ja kyseessä ei ole mikään liikuntarajoitteinen vaan normaalissa kunnossa oleva mummo joka kävelee kauppaan jne.
tälläkin pihalla on samat mummot aina ikkunan ääressä. kyllähän se omaakin toimintaa hiukan rajoittaa, ettei tee mieli käydä aivan mielinmäärin romua dumppaamassa roskiksiin.Hyvähän se vaan on että joku seuraa mitä tapahtuu.
Polttaja on naapurina pahempi kuin huumenisti. Se lienee selvää tuossa kannabis tapauksessakin. Itse tiputtaisin lapun postiluukusta että teen ilmoituksen poliisille jos vielä haisee asunnossa kannabis, polta ulkona, kiitos.
Varaudu kuitenkin siihen että muutat hyvin pian pois. Minulle kävi samoin että tupakoitsija kirjaimellisesti savusti minut muuttamaan.
Voi tulla, jos on vanha kerrostalo painovoimaisella ilmanvaihdolla ja joku on keittiöremontin yhteydessä liittänyt liesituulettimen suoraan putkella poistohormiin, niin koko talon ilmanvaihto menee tuolla tapaa sekaisin.Paha sanoa kun koko kämppä haisee mutta minusta haju on pahimmillaan keittiössä. Siellä ei ole ilmastointiaukkoa, mutta ilmeisesti poistoilma kulkeutuu liesituulettimen kautta. Näinköhän poistoilma-aukosta voisi jonkun muun pilven hajut tänne tunkeutua?
Kristallipalloni näyttää, että joku mummeli on löytänyt alkukesän ensimmäiset nokkoset metsästä ja tohkeissaan kuivailee niitä uunissa. Liesituuletin on painanut hajut yllä kuvatulla tavalla toiseen asuntoon, missä nähdään painajaisia katalasta HUUmeidenkäyttäjästä ja hierotaan puhelimen hätäpuhelu-kuvaketta. Kohta poliisi paukkaa yläkerran naapurin ovesta läpi, koska kyllähän nyt epämääräinen haju on syy epäillä rikosta.
Elikäs jäitä hattuun, vaikka haju ärsyttää, ja voisi ehkä ensin itse selvitellä edes sen hajun lähteen, ennen kuin soittaa poliisit tai vielä ylemmän viranomaisen, isännöitsijän paikalle.
Itseäni lainaten, tällaiset viritelmät ovat "laittomia" ja isännöitsijän on puututtava mokomiin virityksiin, tosin en tiedä onko vanha vai uudempi talo. On kyllä paska isännöitsijä/huolto jos ei kiinnosta pätkääkään tuollainen, tai sitten niitä vaan pelottaa ylimääräiset kustannukset ongelman selvittämisestä ja taloyhtiöltä tulee niille paskaa siitä.Voi tulla, jos on vanha kerrostalo painovoimaisella ilmanvaihdolla ja joku on keittiöremontin yhteydessä liittänyt liesituulettimen suoraan putkella poistohormiin, niin koko talon ilmanvaihto menee tuolla tapaa sekaisin.
Sisätiloissa kun ei saa polttaa mitään edelleenkään.
Onko toi jokin allergia asunto tai vastaava?
Ei m2kodeilla vaikuttaisi yleisesti olevan asuntoja joissa on kielletty sisällä polttaminen.
Jep, eli ilmeisesti niin uusi että on pystytty kieltämään vuokrasopimuksella.
Itseäni lainaten, tällaiset viritelmät ovat "laittomia" ja isännöitsijän on puututtava mokomiin virityksiin, tosin en tiedä onko vanha vai uudempi talo. On kyllä paska isännöitsijä/huolto jos ei kiinnosta pätkääkään tuollainen, tai sitten niitä vaan pelottaa ylimääräiset kustannukset ongelman selvittämisestä ja taloyhtiöltä tulee niille paskaa siitä.
Vitun taloyhtiöt.
Anteeksi.
Rakennusvuosi on 2007 näemmä., M2 mukaan.
Tupakointi
- Tupakointi on kielletty yhteistiloissa ja huoneiston sisätiloissa vuokrasopimusehtojen mukaisesti.
- Savuttomissa kiinteistöissä tupakointi on kielletty koko kiinteistön alueella lukuun ottamatta erillistä tupakointitilaa, jos kiinteistön alueella on sellainen.
- Tupakointikielto koskee myös sähkötupakointia.
Järjestyssäännöistä poimittu M2 sivuilta. Lisäksi minun vuokrasopimusehdoissa lukee sama, ettei sisätiloissa saa polttaa.
Savuton kiinteistö ei taida olla, eli parvekkeella saa polttaa. Mutta ei sisätiloissa. Ja jos joku pilveä vetelisikin parvekkeella, tuskin se haju tunkeutuisi minun asuntoonin noin pahasti ja etenkin vain minun asuntooni.
Luetaanko lain mukaan kannabiksen polttelu tupakoinniksi?
Sähkötupakan tupruttelu on lain mukaan tupakointia jos se on kielletty taloyhtiön parvekkeella.
En tiedä, ja mitä väliä sillä on? Jos sisällä ei saa tupakoida, niin luuletko, että jotain muuta substanssia saapi polttaa? Ja jos lakiasioista puhutaan niin kannabiksen polttelu ei liene laillista ylipäätänsä. Minuahan ei edelleenkään kiinnosta mitä muut tekee jos se ei häiritse minun elämää. Polttakaa se pilvi siellä ulkona/metsässä eikä asunnon sisällä.
Se on se sinun kämpän edellinen asukas käynyt omilla avaimillaan pössyttelemässä kämpässäsi. Käynyt hakemassa postinsa ja poltellut jointin siinä samalla![]()
Todella monesti ja monessa paikassa ei vaihdeta, jos ei ole älylukkoa.Hyvä vitsi. Meinaat ettei ole lukostoa vaihdettu? Voin kertoa, että on. Varmaan olis lähteny muutakin mukaan jos täällä joku kävisi.
Todella monesti ja monessa paikassa ei vaihdeta, jos ei ole älylukkoa.
Kuvitella voi toki "aina sarjoitetaan" mutta näin ei todellakaan ole.
En meinaa. Helvetin tosikko.Hyvä vitsi. Meinaat ettei ole lukostoa vaihdettu? Voin kertoa, että on. Varmaan olis lähteny muutakin mukaan jos täällä joku kävisi.
Jos laajennetaan ajatusta asumiseen yleisesti, niin ei varsinkaan ole mikään oletus, että lukoille tehtäisiin mitään kun asukas vaihtuu. Mitä olen joskus asunut yksityisten vuokranantajien asunnoissa, niin avaimethan ovat olleet parhaimmillaan ikivanhoja suutarikopio-profileja. Samaa tapaa on liikkeellä omistusasujilla. Tämä voi olla pelottava havainto sellaiselle, joka on asunut vain kaupallisten vuokranantajien asunnoissa(joissa on satuttu toimimaan särmästi) ja ostanut uuden omistusasunnon, ja aina on kiiltelevät avaimet lyöty tehtaan muovipussissa käteen.Todella monesti ja monessa paikassa ei vaihdeta, jos ei ole älylukkoa.
Kuvitella voi toki "aina sarjoitetaan" mutta näin ei todellakaan ole.
Naapurissa täti joka huutaa.
Huuto on mielipuolista valitusta ja haukkumista. Alkaa usein aamulla seitsemän aikoihin ja viimeistään kolmen maissa yleensä hiljenee. Ei siis huuda koko aikaa, mutta lähes päivittäin tällä aikavälillä tulee huutoa. Huuto on yleensä järjetöntä ja seuraa tiettyä mantraa; Paska haisee ja talo on täynnä hulluja.
Hidas reagointi, mutta nuoret jannut taisivat lentää lankaan. Eivät gonat joutuneet maalaamaan möksää loppukesästä kun nuoriso oli saatu töihin stasi-mummoilla pelottelemallaAikoinaan kauan sitten kun oli yhdellä kunnalla kesätöissä, niin meidän oli tarkoitus maalata yksi ulkorakennus. Kunnan työntekijät varoittivat heti alkuun, että viereisissä kerrostaloissa sitten verhot heiluvat ahkerasti ja jos se pensseli hetkeksikin laskee, niin kunnantalolla soi heti puhelin. Kyse oli siis juuri vanhuksista jotka kyttäsivät ihan vittuuttaan verhojen takana ja tekivät kanteluita heti kun siihen oli edes teoriassa mahdollisuutta (ajanviete tms.?)
Naapurissa täti joka huutaa.
Huuto on mielipuolista valitusta ja haukkumista. Alkaa usein aamulla seitsemän aikoihin ja viimeistään kolmen maissa yleensä hiljenee. Ei siis huuda koko aikaa, mutta lähes päivittäin tällä aikavälillä tulee huutoa. Huuto on yleensä järjetöntä ja seuraa tiettyä mantraa; Paska haisee ja talo on täynnä hulluja.
Pariin otteeseen on muilta naapureilta mennyt hermot ja ihan vitunmoinen huuto kuulunut rappukäytävästä. Tällöin täti yleensä hiljenee loppupäiväksi.
Asunnossa on ilmeisesti tätihenkilön kanssa mies. Miestä ei tosin koskaan kuule, enkä ole moista nähnytkään, tai edes miten muutenkaan havainnut. Jostain olen kuitenkin onnistunut kehittelemään itselleni fiksaation, että siellä on mies.
Välillä huudon yhteydessä kuuluu ihan tajutonta kolinaa, ihan kuin täti raivoissaan heittelisi huonekaluja. Olen tullut johtopäätökseen että naapurin täti pahoinpitelee tätä miestä.
Poimittuja satunnaisia huuteluja:
"Saatanan tupakka, haisee ihan paskalta. Paskalta haisee koko talo, hullujen talo."
"Hullu-Jussin, hullujen talo, hullu-jussin morsian saatana."
Talossa on suhteellisen hyvä äänieristys, joten useimmiten kuulee vain naapurista mölinän eikä saa selvää kuin satunnaisista sanoista. Kyllä on kaupungin elämä ihmeellistä maalaispojan silmin. Edellisessä asunnossa (varmaan kaupungin halvimmat yksiöt) oli opiskeluaikoina vielä värikkäämpää sakkia naapureina. Siitä voisi kirjoittaa melkein kirjan.
Itse asiassa se ei ollut pelkkää pelottelua. Meitä oli siinä kolme ja ne kaksi muuta tekivät pieniä laskelmia työajasta ja palkasta ja tulivat tulokseen, että sitä pensseliä ei kannata suuremmin heiluttaa. Minä olin ainoa joka sitä hommaa oikeasti teki. Ilmeisesti siitä oikeasti kanneltiin, koska jonkin ajan kuluttua paikalle tuli pari kunnan työntekijää pitämään huolta, että niillä kahdella pensseli kanssa heilui. Minä sain ylennyksen ruohonleikkajaksi, joka oli paljon mukavampaa hommaa (siinä seinustalla kun oli 50C mittarissa). Lopun kesätyöajan leikkasin nurmikoita ympäri kuntaa ja ne kaksi hikoilivat auringossa sitä varastoa maalaten.Hidas reagointi, mutta nuoret jannut taisivat lentää lankaan. Eivät gonat joutuneet maalaamaan möksää loppukesästä kun nuoriso oli saatu töihin stasi-mummoilla pelottelemalla![]()
Itsekki kesätöissä olin se joka teki eniten töitä ja lopulta pääsin tekemään talohuollon kanssa sisähommiaki oikeitten työmiesten kanssa ja loppuajaksi laittoivat minut vahtimaan muita kesätyöläisiä että tekevät työtä. Siellä minä vain kävelin turhantärkeänä leikkimässä pomoa ja sain saman palkan kuin muutkin eikä tarvinnut yhtään hikoilla.Itse asiassa se ei ollut pelkkää pelottelua. Meitä oli siinä kolme ja ne kaksi muuta tekivät pieniä laskelmia työajasta ja palkasta ja tulivat tulokseen, että sitä pensseliä ei kannata suuremmin heiluttaa. Minä olin ainoa joka sitä hommaa oikeasti teki. Ilmeisesti siitä oikeasti kanneltiin, koska jonkin ajan kuluttua paikalle tuli pari kunnan työntekijää pitämään huolta, että niillä kahdella pensseli kanssa heilui. Minä sain ylennyksen ruohonleikkajaksi, joka oli paljon mukavampaa hommaa (siinä seinustalla kun oli 50C mittarissa). Lopun kesätyöajan leikkasin nurmikoita ympäri kuntaa ja ne kaksi hikoilivat auringossa sitä varastoa maalaten.
Ja siinä ruohonleikkurissa oli muuten aika vittumainen ominaisuus: kun sen koneen sai kuumaksi ja sammutti jostain syystä, niin jos se kerkisi hieman jäähtyä, niin sitä ei saanut käyntiin ilman 20min odotusta. Ihan sama miten kovaa nyki sitä käyntiin
Aikoinaan kauan sitten kun oli yhdellä kunnalla kesätöissä, niin meidän oli tarkoitus maalata yksi ulkorakennus. Kunnan työntekijät varoittivat heti alkuun, että viereisissä kerrostaloissa sitten verhot heiluvat ahkerasti ja jos se pensseli hetkeksikin laskee, niin kunnantalolla soi heti puhelin. Kyse oli siis juuri vanhuksista jotka kyttäsivät ihan vittuuttaan verhojen takana ja tekivät kanteluita heti kun siihen oli edes teoriassa mahdollisuutta (ajanviete tms.?)