Olen varmaan hölmö, mutta miksi se haittaa jos joku laittaa koiranpaskapussin roskikseen? Itse olisin varmaan vain tyytyväinen jos joku tuonne omaan pönttöön sellaisen lykkäisi.
Onko tässä nyt joku "Roskis tulee täyteen" juttu? Eihän sellainen käytännössä mitään tilaakaan vie, vaikka niitä pusseja olisi siellä 15...?
Miten se voi olla noin vaikea ymmärtää?
Asuinalueelleni on rakennettu (liian) paljon uusia asuntoja ja pääosa niistä kerrostaloina.
Lieveilmiönä tuli suuri määrä huonoja lemmikinomistajia, jotka raahasivat koiranpaskapusseja roskikseeni... silloin kun edes viitsivät niitä kadulta korjata.
Nuo pussit sitten roskikseen levisivät viimeistään muuta täytettä roskikseen kertyessä.
Osaatkos arvata kuinka hervottomasti kuumana kesäpäivänä tuollainen "koiranpaskaroskis" haisee?
Koko pieni pihani löyhkäsi koiranpaskalta niin ettei siellä voinut edes oleskella.
Grillailua pihalla? Ei siinä löyhkässä. Ikkunan avaus tuuletusta varten? Juuei.
Ei auttanut ystävällinen huomautus asiasta.
Ei auttanut roskiksen kanteen maalikynällä teksti "Ei lemmikkien jätöksiä tänne, kiitos!".
Roskiksen siirto hankalampaan paikkaan auttoi lukuunottamatta yhtä ämmää lukuunottamatta.
Tämä puolestaan korjasi tapansa, kun vein hänen jättämänsä koiranpaskapussin hänen asuttamansa kerrostalon aulaan, laitoin nastalla valvontakamerani stillistä tulostetun kuvan aulan ilmoitustauluun viestin kera.
Viesti kuului: "Kuvan henkilö unohti tähän oheistetun muovipussissa olevan omaisuutensa yksityisalueelle kielloista huolimatta. Rehellisenä ihmisenä palautan tässä omaisuuden ja toivon muiden talon asukkaiden informoivan kuvassa esiintyvää talossa asuvaa henkilöä mistä omaisuutensa voi noutaa."
Siihen loppui roskiksen täyttäminen koiranpaskalla, joskin pussin jättäjä pari kertaa myöhemmin pikku paskatykkiään ulkoiluttaessa yritti avautua uhrikortin kera kuinka "hänen maineensa on pilattu".
Joko nyt ymmärrät miksi en pusseja halua piharoskikseeni? Joku voi haluta asua koiranpaskan löyhkässä, minä en!
Edit: Typo x2
Viimeksi muokattu: