Kaupungin taloissa asuneena ainakin kolme eri naapurille laittanu lappuja kenen koira haukkunu. Yleensä kuitenkin lappujen laittamisesta hyötyä. Kannattaisikohan laittaa toisille naapureille lappuja, että laittavat myös lappuja, kun kukaan ei selvästi kehtaa, kaikki vaan kärsii hiljaa.
Yhden tapauksen kohdalla auttoi vain 1-2 viikkoa kerrallaan, en tiedä mihin sen koiran vei hoitoon, kun oli hyvin hiljaista. Pikkuhiljaa haukkuminen lisääntyi aina samalle tasolle ja sitten uutta lappua, tosin saattoi lappujen teho heiketä pikkuhiljaa... Selvästi kukaan muu ei vienyt lappuja sille, kun aina loppui minun lapusta. Samassa rapussa oli 3 muuta haukkuvaa koiraa ja ne muutkin yltyivät sen yhden takia. Niille en vienyt, kun eivät olleen yhtä lähellä omaa kämppää, olisi kyllä pitänyt viedä, mutta säälitti ja hävetti liikaa.
Ja BTW. yksi viulun soittajakin oli muutaman kerrosta ylempänä ja se kuului ihan selvästi, tosin vain osa nuoteista. Teki mieli mennä mikrofonin ja FM-lähettimen kanssa ovelle, että laitas tästä lähetys päälle, niin voin kuunnella kunnolla ettei kuulu vaan epämääräistä vinkunaa! No hiljaa vain kärsin, säälin ja pompin ja kyyläsin rapussa välillä että mistä se voi kuulua. (Itseä vähän kiinnostaa signaali ja äänijutut, jotenka osittain sen takia.)
Kerran laitoin lapun yhelle kun hänen asunnosta tuli meteliä (kovaäänistä puhetta) yöaikaan, yksi kerros jopa välissä, joten aika kovaa paasasi. Seuraavana aamuna kuului rapusta kova meteli. Kyyläsin ovisilmästä niin vihainen äijä paiskoi nojatuolia alas. Mutta yöllinen meteli väheni muistaakseni sen jälkeen.
Tyypillistä on että koira haukkuu joka päivä tuntikaupalla, joku täti käy vaan oven takana mussuttamassa tekevänsä eläinsuojeluilmoituksen. Mitä se auttaa sille koiralle uhkailla?
Itsehän kuuntelen meteliä viikko ja kuukausikaupalla ja ihmispeloissani vaan pohdin mitä kirjoittaisin lappuun ja säälin meluajia ja eläinrääkkääjiä, enkä kehtaa laittaa lappua ennen kuin mitta aivan täynnä. Jälkeenpäinkin mietin ja säälin sitä naapuri parkaa, miten se nyt joutuu viettämään aikaa ei-toivotun koiransa kanssa, eikä saa rientää kavereiden kanssa joka ilta keskiyöhön asti, tai ei saa popittaa telkkua keskellä yötä, yhyy voi parkaa kun minä pilasin hänen ilonsa, hävettää, surullista... Olen huono ihminen... :'(
Jos haukkumisen kuuntelija on koiraihmisiä ja vaikka työtön, eläkkeellä tai etähommissa, eikös voisi käydä pyytämässä sitä koiraa hoitoon? Tämä voisi olla hyvä konsti saada koiranomistajakin häpeämään koiran heitteillejättöä. No tuollaista tuskin Suomessa tulee tapahtumaan, itse en valitettavasti pidä koirien kanssa olemisesta, vaikka eläimistä pidänkin silleen kaukaa katsottuna. Siinä on sellainen vaara, että kohta sinulla on koira.