Tuollainen harmiton heippalaputtelija on mielestäni paras mahdollinen naapuri. Saa kivasti ajanvietettä kun lueskelee lappuja eikä tarvitse pelätä että se iskee sakset niskaan rappukäytävässä.
Mulla oli naapurina perisuomalainen laputteleva kadehtijapariskunta muutama vuosi sitten, suomalainenhan tunnetusti maksaa satasen siitä että naapuri ei saa viittä kymppiä.
Eli koko homma lähti siitä, että asuttiin puolison kanssa vuokralla isohkossa kerrostalossa jossa oli autohalli mutta autopaikat hieman kortilla, joten sovittiin vuokranantajan kanssa että saadaan käyttöön invaruutu. Viereinen autopaikka kuului eräälle keski-ikäiselle pariskunnalle, joka alussa oli ihan ok järjestelyn kanssa ja jopa vastasi tervehdykseen mikäli satuimme halliin yhtä aikaa, mutta huomattuaan viereisen ruudun muita suuremman leveyden alkoi hivuttamaan omaa autoaan viivan päälle ja välillä jopa meidän ruutumme puolelle.
Pariskunnan rouva alkoi myös jättämään tuulilasiin lappuja jossa kyseli invaluvan perään. Eli minun olisi pitänyt todistaa rouva kotipoliisille oikeuteni pysäköidä ruutuun, vaikka asiasta oli sovittu vuokranantajan sekä isännöitsijän kanssa, autopaikasta oli olemassa erillinen vuokrasopimus sekä kulku halliin onnistui pelkästään autopaikkakohtaisella rfid-tunnisteella.
Noh, tämähän alkoi tietysti pikkuhiljaa potuttamaan minua koska en hirveästi kotipoliiseista perusta.
Aloin siis ajamaan autoni ikään kuin peilikuvana sitä lähemmäs ruudun oikeaa reunaa mitä lähempänä naapurin auto oli, kuitenkin aina piirun verran kauemmas viivasta mitä naapuri. Lopetin myös autoni pesemisen, eli kyljet olivat yleensä kehäteiden kuravellin kuorruttamat.
Heippalappujen tekstin sävy muuttui välillä aika kovaksi (kaikista toimitettiin toki kopiot isännöitsijälle) ja auton paskaisiin pelteihin ilmestyi toisinaan sormella kirjoitettuja törkeyksiä, mutta hyvänä naapurina jatkoin tervehtimistä sekä "parkkipeilailua" viihdesyistä.
Homma päättyi siihen että pariskunta muutti pois, mikä oli harmillista koska usein aamuisin autohalliin kävellessäni suorastaan hymyilytti se että mitähän ne naapurit ovat tällä kertaa keksineet.