Ainakin omassa pikku-E-inssissä sanoi tarkastaja, että saa käyttää kameraa ja kaikkea aputekniikkaa, jos semmoset löytyy. Kokeessa keskityttiin enemmän siihen, että tietää miten pitää tehdä ja osaa liikenteessä toimia sen raskaamman kärryn kanssa.Peruutuskamera autossa sen sijaan on kiva, kun saa pakitettua ykkösellä kuulan vetoaisan alle, vaikka tämäkin tietty pitää osata ilman kameraa (ei ykkösellä mutta ravaamaan joutuu, toki ammattilaiset varmaan osaa tänkin ykkösellä).
Ilman kameraakin oppii aika hyvin ajamaan kuulan kohdalleen, kun on tuttu auto ja kärry, mutta kyllä se on aika mestari, jos ihan uuden yhdistelmän osaa hahmottaa niin hyvin, että kerralla ajaa kohdalleen.
Raskaassa kalustossa nuo kytkennät on järeämpiä ja melkein kohdalleen osuessa vetokita ohjaa aisan lenkin kitaan tai puoliperän kiinnikkeen vetopöytään.
Onko teillä kokemuksia/suosituksia peräkärryn peruutuskamerasta? Tuli melkein pakiteltua aitaa päin, kun on vaikea arvioida missä se perä menee.
Langaton kamera, joka saisi käyttövirrat esim. kärryn takavalojen sähköistä ja kuvan saisi puhelimeen voisi olla kätevin. Kärryä ei kuitenkaan joka päivä vedellä.
Noissa hevoskopeissa olen nähnyt peruutuskameroita kärryssä. Googlettaessa tuli vastaan langattomia malleja, jotka saa herätevirran peräkärryn peruutusvalosta. Semmonenhan vois toimia sulle? Peruutusvalo tarvii 13-napaisen pistokkeen kärryyn ja autoon, kun sitä ei vakiona 7-napaisessa ole.