Mitäs muuten porukka on mieltä tästä glossy vs. matte -keskustelusta noin yleisesti ottaen (eikä esim. vain Model O:ta koskien)?
Se yleinen neuvo tuntuu olevan, että jos kädet ovat rutikuivat niin glossy tarjoaa paremman gripin. Jos taas kädet hikoavat, niin mattapintainen on parempi valinta. Olen myös ymmärtänyt, että mattapintainen on herkempi kulumaan (kulumakohdat alkavat kiiltelemään ja tuntuvat liukkaammilta) kun taas glossy on tuossa mielessä kestävämpi, mutta samalla tuo herkästi näkyviin kaiken lian, mitä käsistä on lähtenyt irti (rasva, hiki yms.). Sinänsä vaikea valinta kun hiiren pitkäkestoisuuden kannalta ei haluaisi hiirtä, jonka pinta voi kulua parissa vuodessa pois (joskin ainahan sitä voi grippiteippiä laittaa päälle) mutta toisaalta ei myöskään haluaisi hiirtä, joka näyttää jatkuvasti likaiselta (mitä olen käytettyjen valkoisten glossy-hiirten kuvia nähnyt, niin aika ällöttövän näköisiä kyllä tahtovat olla).
Hiirimaailmassahan suurin osa hiiristä taitaa olla mattapintaisia ja jos katsoo glossy-hiirien saamaa palautetta, niin vaikka fanejakin löytyy paljon, niin suurin osa tuntuu niitä joko välttävän tai sitten juuri hiovan kiiltopinnan pois.
Omia käsiäni en voi sanoa helposti hikoaviksi (ihotyyppi on muutenkin sellainen, että etenkin talvella kädet ovat todella kuivat), mutta jos ei ole joka tunti pesemässä käsiä, niin sormenpäät tuntuvat kyllä jokseenkin öljyisiltä. Tämän takia olen tavannut pyyhkiä hiirtä kevyesti Sanytoliin (desinfoiva, elektroniikallekin ainakin ohjeen mukaan soveltuva puhdistusaine) kostutella ja suht. kuivaksi puristetulla mikroliinalla.