• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Pelihiiret

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
153
Te jotka olette jo ostaneet tämän uuden MX518:n, onko teillä vitosnappi löysä? Nelosnapissa on mun hiiressä hyvä tuntuma, mutta vitosnapissa on useampi milli löysää ennen kuin reagoi painallukseen. Mun alkuperäisissä MX518:issa ei ole tätä ongelmaa.
Kävin tänään hakemassa Gigantista MX518 Legendaryn ja sama homma, että mouse4 on napakka mutta mouse5 selkeesti löysä, eli sen näppäinhatulla on n. 1 mm löysää liikettä ennen kun sen tuntee osuvan kytkimeen. Kävitkö vaihtamassa ja jos vaihdoit niin oliko uudessa hiiressä sama juttu?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kävin tänään hakemassa Gigantista MX518 Legendaryn ja sama homma, että mouse4 on napakka mutta mouse5 selkeesti löysä, eli sen näppäinhatulla on n. 1 mm löysää liikettä ennen kun sen tuntee osuvan kytkimeen. Kävitkö vaihtamassa ja jos vaihdoit niin oliko uudessa hiiressä sama juttu?
Oli tarkoitus käydä vaihtamassa, mutta testasin Gigantissa ensin ja ihan sama ominaisuus oli siinäkin. Kunhan tähän saa uusia tassuja niin pitää aukaista ja laittaa jotain napin ja kytkimen väliin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Verkkokauppa.comin ja näköjään myös Gigantin mainostekstissä puhutaan 50 miljoonasta painalluksesta. Hiiren pakkauksessa lukee 20 miljoonaa...
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Logitech MX518 Legendary Gaming Mouse -pelihiiri 39,90 €

Verkkokaupasta pari kymppiä halvemmalla kuin gigantista (ei vielä varastossa). Pitihän tuo nostalgia mielessä pistää tilaukseen.
Kiitoksia hirveästi tästä! Harkitsin tässä jo Aliexpressistä (jossa tosin tämän hiiren alet ehti mennä ohi viime kuussa) tilaamista muutamien eurojen säästö mielessä tuohon Gigantin hintaan nähden, harmitellen samalla sitä, että lähtöhinta on noinkin korkea (ettei vaan nostalgian sokaisemana osta hiirtä, joka on vuonna 2019 niin materiaaleiltaan kuin tuntumaltaan vähemmän laadukas). Kun huomasin viestisi, niin kymmenen sekuntia meni ja tilaus Verkkikseen sisällä. :cigar2:
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Ettei nyt vaan olis ihmisillä aika kullannut muistoja mx518 suhteen :btooth:
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Ettei nyt vaan olis ihmisillä aika kullannut muistoja mx518 suhteen :btooth:
Varmasti ainakin osittain. Tässä on orkkis-MX518:n jälkeen käytetty pelkästään Logitechin langattomia yleiskäyttöhiiriä (Performance MX, MX Master), niin tuntumaa ei edes ole nykyisiin pelihiiriin. Aikoinaan tosin ostin Razerin pelihiiren, mutta ko. hiiren pitkä ja matala profiili ei sopinut yhtään käteen ja myin ko. hiiren samantien pois.

Onhan tuossa MX518 Legendaryssa se, että saa kohtuu hintaan Hero-sensorin käyttöön ja toisaalta myös se, ettei ulkonäkö ole futuristis-scifimäinen. Toki tässä vähän mietityttää se, onko mitään järkeä hankkia tätä MX Masterin rinnalle (viimeksi vedin MX Masterilla Half-Life 2:n läpi ja hiiri toimi mainiosti siinä; CS:GO:ssakin sain ensimmäisen minuutin aikana todella nopeareaktioisen headshotin tehtyä), mutta toisaalta kolmanneksen kevyempi hiiri lennosta vaihdettavalla DPI:llä voi olla hyödyllinen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 696
Onko G502 Heron sensorissa suurta eroa G502 Proteus Spectrumin sensoriin? Itsellä siis jälkimmäinen käytössä eikä taida olla järkeä päivittää vielä hiirtä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
Kävin kanssa g400 tilalle hakemassa tuon mx518, ja onpahan hyvän tuntuinen. Pistin vielä verkkiksestä toisen tilaukseen, niin on hiirtä taas 10 vuodeksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 664
Onko G502 Heron sensorissa suurta eroa G502 Proteus Spectrumin sensoriin? Itsellä siis jälkimmäinen käytössä eikä taida olla järkeä päivittää vielä hiirtä.
Toi Hero on Logitechin itse kehittämä sensori, jonka tarkotus on tehdä enemmän voittoa taloon. Ei siitä ainakaan enempää kannata maksaa kuin PWM3360, 3366, 3989 tai muista täydellisistä sensoreista. Ei siinä paljoa eroa Pixartin sensoreihin ole, pienempi virrankulutus, mut hiukan heikompi suorituskyky verrattuna PWM3366. Sulle toi "päivitys" olis enemmänki downgrade.

e:
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
97
Aikani bläräsin tämän Rocketjumpninjan arvosteluja ja totesin että on aika kokeilla mahdollisimman kevyttä hiirtä. Suosittelen katsomaan tämän jäbän arvosteluja, koska hänellä on 20v kokemus Quakesta ja on arvostellut yli 80 hiirtä, joten tietää mistä puhuu. Top 40 - Rocket Jump Ninja

Eniten kiehtoi tuo äärimmäisen kevyt Finalmouse, mutta koska niitä ei ole ollut pitkään aikaan saatavilla edes jenkeissä, päädyin sitten kokeilemaan listan kärkeä eli Logitech Pro G Wireless.

5 päivän testien jälkeen vähän kommenttia:
- Kooltaan hiiri on itselleni hieman liian pieni, koska olen tottunut palm grippiin ja suurikokoisiin hiiriin. Myöskin lapanen on n 20cm pitkä kämmenestä mitattuna, joten tuo 60% ideaali pituus ei tämän kohdalla aivan täyty. Myöskään leveys ei aivan täyty tuon Rocketin ilmoittamasta optimista. Alkuun tuntui kämmen hieman kipeytyvän kun ei ollut uusi erilainen ote vielä aivan hallussa. Nyt pidemmän pelailun ja 8h työpäivien testailun jälkeen voin todeta että käsi ei kipeydy, joten hiiri saa jäädä.
- Hiiren keveyden todellakin huomaa verrattuna edelliseen Mionix Naos 7000 (105g). Logitech Pro G Wireless on ilman pohjalevyä vain 77g painava, taitaa olla tässä kokoluokassa heti Finalmousen jälkeen kevein vaihtoehto. Olen pelannut ainoastaan Overwatch ja Apex Legendsiä ja molemmissa peleissä keveydestä on ollut suuri etu, sillä pelaan suurella matolla 1440p + 400dpi herkkyydellä, joten hiirtä tulee liikuteltua erittäin paljon. Vannoin ennen itsekin suurikokoisten ja vähän painavempien hiirten nimeen, mutta suosittelen kaikkia kokeilemaan muutaman tunnin oikeasti kevyellä hiirellä, sillä ainakin näissä nopean tempon peleissä joissa pyöritään usein 180 astetta tai enemmän, on tuosta todellakin hyötyä.
- Sensori vaikuttaa selkeästi paremmalta kuin edellisen Mionix Naos 7000. Saattaa olla että Mionixin sensori olisi kaivannut jo pumpulipuikkoa, mutta kaikesta huolimatta eron todellakin huomaa (ei pelkkää blaceboa). Overwatchissa kaikki herot joilla ennen minulla oli vaikeuksia seurata nopeasti liikkuvia kohteita onnistuivat nyt paremmin kuin koskaan ennen. Apexissa tuli uudella hiirellä heti kahdesta ensimmäisestä pelistä tupla voitot ja rikoin heti oman dmg ennätykseni (saattoi olla toki tuuriakin tai poikkeuksellisen kova yritys ja tahto onnistua, jotta pystyn oikeuttamaan hiiren korkean hinnan itselleni).
- Langattomuuden suhteen olin ennakkoon hyvin skeptinen. Ajattelin että se lisää varmasti inputlagia, mutta olin väärässä. En huomannut minkäänlaista viiveen kasvua verrattuna langalliseen hiireen. En myöskään löydä eroa vaikka kytken hiiren kaapelilla kiinni, joten olen erittäin yllättynyt.
- Akku on aivan uskomattoman hyvä, sillä ilman valoefektejä se kestää kertalatauksella todellakin 60 tuntia. Hiiri kytkee itsensä automaattisesti päältä kun lopetan käytön, joten virtakytkintä ei tarvitse erikseen räpeltää.
- Näppäinten ja rullan tuntuma ovat myös hyviä, parempia kuin mitä aikaisemmissa omistamissani Logitechin hiirissä MX518, G5 tai G9. Alussa oikea klikkaus antoi hieman kankeaa tuntumaa ja varoitteli Logitechille tyypillisestä kytkin ongelmasta, mutta sen pienen hetken jälkeen tuo ei ole onneksi palautunut. Vain aika näyttää onko tämä kestävä, vai kuluuko puhki vuoden pelailun jälkeen.

Yhteenveto:
159€ hintalappu on suolainen, mutta toisaalta hiiri on keveydellä, huippu sensorilla ja loistavalla akunkestolla ehdottomasti teknisesti hiirten kärkikastia. Otin hiiren Verkkokaupasta, jotta voin tarvittaessa palauttaa sen kuukauden sisällä, mutta näillä näkyvin tarvetta ei ilmene, jos hiireen ei ilmene jotain yllätävää vikaa tuona aikana.

EDIT:
Sellainen jäi mainitsematta että alkuun oli outoa stuttering ongelmaa, jonka epäilin johtuvan näytön asetuksista tai jostain muusta softapohjaisesta. Tajusin kuitenkin että ongelma oli siinä että heti pöydän alla oli routeri 2.4Ghz tilassa (sama mitä hiiri käyttää). Vaihdoin routerin 5Ghz tilaan ja poistin 2.4Ghz käytöstä, jolloinja kaikki ongelmat katosivat.
 
Viimeksi muokattu:

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Aikani bläräsin tämän Rocketjumpninjan arvosteluja ja totesin että on aika kokeilla mahdollisimman kevyttä hiirtä. Suosittelen katsomaan tämän jäbän arvosteluja, koska hänellä on 20v kokemus Quakesta ja on arvostellut yli 80 hiirtä, joten tietää mistä puhuu. Top 40 - Rocket Jump Ninja

Eniten kiehtoi tuo äärimmäisen kevyt Finalmouse, mutta koska niitä ei ole ollut pitkään aikaan saatavilla edes jenkeissä, päädyin sitten kokeilemaan listan kärkeä eli Logitech Pro G Wireless.

5 päivän testien jälkeen vähän kommenttia:
- Kooltaan hiiri on itselleni hieman liian pieni, koska olen tottunut palm grippiin ja suurikokoisiin hiiriin. Myöskin lapanen on n 20cm pitkä kämmenestä mitattuna, joten tuo 60% ideaali pituus ei tämän kohdalla aivan täyty. Myöskään leveys ei aivan täyty tuon Rocketin ilmoittamasta optimista. Alkuun tuntui kämmen hieman kipeytyvän kun ei ollut uusi erilainen ote vielä aivan hallussa. Nyt pidemmän pelailun ja 8h työpäivien testailun jälkeen voin todeta että käsi ei kipeydy, joten hiiri saa jäädä.
- Hiiren keveyden todellakin huomaa verrattuna edelliseen Mionix Naos 7000 (105g). Logitech Pro G Wireless on ilman pohjalevyä vain 77g painava, taitaa olla tässä kokoluokassa heti Finalmousen jälkeen kevein vaihtoehto. Olen pelannut ainoastaan Overwatch ja Apex Legendsiä ja molemmissa peleissä keveydestä on ollut suuri etu, sillä pelaan suurella matolla 1440p + 400dpi herkkyydellä, joten hiirtä tulee liikuteltua erittäin paljon. Vannoin ennen itsekin suurikokoisten ja vähän painavempien hiirten nimeen, mutta suosittelen kaikkia kokeilemaan muutaman tunnin oikeasti kevyellä hiirellä, sillä ainakin näissä nopean tempon peleissä joissa pyöritään usein 180 astetta tai enemmän, on tuosta todellakin hyötyä.
- Sensori vaikuttaa selkeästi paremmalta kuin edellisen Mionix Naos 7000. Saattaa olla että Mionixin sensori olisi kaivannut jo pumpulipuikkoa, mutta kaikesta huolimatta eron todellakin huomaa (ei pelkkää blaceboa). Overwatchissa kaikki herot joilla ennen minulla oli vaikeuksia seurata nopeasti liikkuvia kohteita onnistuivat nyt paremmin kuin koskaan ennen. Apexissa tuli uudella hiirellä heti kahdesta ensimmäisestä pelistä tupla voitot ja rikoin heti oman dmg ennätykseni (saattoi olla toki tuuriakin tai poikkeuksellisen kova yritys ja tahto onnistua, jotta pystyn oikeuttamaan hiiren korkean hinnan itselleni).
- Langattomuuden suhteen olin ennakkoon hyvin skeptinen. Ajattelin että se lisää varmasti inputlagia, mutta olin väärässä. En huomannut minkäänlaista viiveen kasvua verrattuna langalliseen hiireen. En myöskään löydä eroa vaikka kytken hiiren kaapelilla kiinni, joten olen erittäin yllättynyt.
- Akku on aivan uskomattoman hyvä, sillä ilman valoefektejä se kestää kertalatauksella todellakin 60 tuntia. Hiiri kytkee itsensä automaattisesti päältä kun lopetan käytön, joten virtakytkintä ei tarvitse erikseen räpeltää.
- Näppäinten ja rullan tuntuma ovat myös hyviä, parempia kuin mitä aikaisemmissa omistamissani Logitechin hiirissä MX518, G5 tai G9. Alussa oikea klikkaus antoi hieman kankeaa tuntumaa ja varoitteli Logitechille tyypillisestä kytkin ongelmasta, mutta sen pienen hetken jälkeen tuo ei ole onneksi palautunut. Vain aika näyttää onko tämä kestävä, vai kuluuko puhki vuoden pelailun jälkeen.

Yhteenveto:
159€ hintalappu on suolainen, mutta toisaalta hiiri on keveydellä, huippu sensorilla ja loistavalla akunkestolla ehdottomasti teknisesti hiirten kärkikastia. Otin hiiren Verkkokaupasta, jotta voin tarvittaessa palauttaa sen kuukauden sisällä, mutta näillä näkyvin tarvetta ei ilmene, jos hiireen ei ilmene jotain yllätävää vikaa tuona aikana.
Minulla on myös G Pro Wireless, ollut käytössä joulusta asti. Alkuun tosiaan oli vähän pienehkön tuntoinen, mulla myös 20cm lapanen. Sittemmin kokoon olen tottunut ja hiireen tosi tyytyväinen.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Aikani bläräsin tämän Rocketjumpninjan arvosteluja ja totesin että on aika kokeilla mahdollisimman kevyttä hiirtä. Suosittelen katsomaan tämän jäbän arvosteluja, koska hänellä on 20v kokemus Quakesta ja on arvostellut yli 80 hiirtä, joten tietää mistä puhuu. Top 40 - Rocket Jump Ninja
Tein taustatyötä miettiessä tuota MX518:n ostamista ja Rocket Jump Ninja tuntuu tosiaan olevan tässä genressä yksi luotettu guru. Olin näkevinäni miehen kommentin eräässä Youtubessa-videossa, jossa hän sanoi, ettei ilmeisesti tule arvostelemaan MX518 Legendarya, koska ei ole ko. hiiren muodon suurin fani (tämä siis vastauksena kommenttiin, jossa häntä pyydettiin arvostelemaan ko. hiiri). Jännä juttu sinänsä huomioiden MX518:n vankan fanipohjan, mutta kuten esimerkiksi tuosta Razer-kokeilustani saattoi huomata, että hiiren muodon soveltuvuus on todella subjektiinen asia.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Tein taustatyötä miettiessä tuota MX518:n ostamista ja Rocket Jump Ninja tuntuu tosiaan olevan tässä genressä yksi luotettu guru. Olin näkevinäni miehen kommentin eräässä Youtubessa-videossa, jossa hän sanoi, ettei ilmeisesti tule arvostelemaan MX518 Legendarya, koska ei ole ko. hiiren muodon suurin fani (tämä siis vastauksena kommenttiin, jossa häntä pyydettiin arvostelemaan ko. hiiri). Jännä juttu sinänsä huomioiden MX518:n vankan fanipohjan, mutta kuten esimerkiksi tuosta Razer-kokeilustani saattoi huomata, että hiiren muodon soveltuvuus on todella subjektiinen asia.
Nixeus revel fit arvostelu löytyy RJN:ltä, siinä on sama muoto modernilla sensorilla ja hänen mietteitä muodosta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
132
Kävin tänään itsekkin ruokatunnilla hakemassa MX518 Legendaryn Gigantista. Edellinen G400 oli käytössä 7 vuotta. Kivuton siirtymä kyllä kun muotoilu ja nappien paikat tuttuja ja turvallisia.:tup:
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
97
Tein taustatyötä miettiessä tuota MX518:n ostamista ja Rocket Jump Ninja tuntuu tosiaan olevan tässä genressä yksi luotettu guru. Olin näkevinäni miehen kommentin eräässä Youtubessa-videossa, jossa hän sanoi, ettei ilmeisesti tule arvostelemaan MX518 Legendarya, koska ei ole ko. hiiren muodon suurin fani (tämä siis vastauksena kommenttiin, jossa häntä pyydettiin arvostelemaan ko. hiiri). Jännä juttu sinänsä huomioiden MX518:n vankan fanipohjan, mutta kuten esimerkiksi tuosta Razer-kokeilustani saattoi huomata, että hiiren muodon soveltuvuus on todella subjektiinen asia.
Ehkä juuri tuo vankka fanipohja oli se syy miksi herra ei halua sitä arvostella. Jos löytyy jotain aiheellista kritiikkiä niin siinä saa helposti kasan paskapostia niskaan, vaikka arvio olisikin täysin rehellinen. Ehkä sieltä vielä arvostelu tupsahtaa sitten jos äijä kokee hiiren positiiviseksi kokemukseksi ;)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kyllähän MX518:ssä aika on kullannut muistot, esimerkiksi rulla on aivan paska verrattuna muihin hiiriin. En missään nimessä suosittelisi tätä hiirtä semmoisille joilla ei tästä ennestään kokemusta ole.

Muoto tässä on kuitenkin paras ikinä eikä sensorissakaan tunnu olevan mitään valittamista. Tilt-slam ongelmia ei ole eikä tämä kuse nopeissakaan liikkeissä.

Kiiltävästä pinnastakaan en välitä, mutta äkkiäkös sen hioo mataksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Täytyy sanoa että tässä G MX518:ssta Winussa/työpöydällä jotenkin kursori tarkempi/vakaampi kuin vaikka aiemmassa SS S 310:ssä mitä käytin, se oli jotenkin levottomampi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
jotain 1850-1900dpi nyt ja 1000hz. tämän kanssa. Aiemmassa SS S 310:ssä oli 2050.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
800dpi yleensä kaikes käytös, ollu aina lihasmuisti tuolle tarkkuudelle
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Maxgamingillä air58 hiiriä muutama myynnissä. Kysyin tuesta ja on legit
Tuohon hiireen on tullut törmättyä tuon tuosta, kun aiemmin tuli tehtyä taustatyötä Ducky One 2 Minin ostoa varten selailemalla muun muassa redditin käyttäjäarvioita kokoonpanokuvineen. Onhan tuo Finalmouse helposti parhaimman näköinen hiiri mitä olen nähnyt. Taitaa olla myös Rocket Jump Ninjan Top 40 -listalla sijalla 2. Onhan tuo vain aika kallis langalliseksi, eikä saatu palaute ja laadunvalvonta tunnu olevan esim. Logitechin tasolla. Tekisi mieli melkein painaa liipaisinta, mutta itsellä pelihiiri tulisi vain kakkoshiireksi MX Masterin rinnalle, ja sen takia sitä mielummin uhraa hieman moderniutta ja ottaa yli puolet halvemman MX518 Legendaryn (Verkkiksestä 40 EUR).

EDIT: Näköjään Maxgamingin erä on myyty jo loppuun kaiken lisäksi.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Tässäkö ylihintaisten rullavammaisten Finalmousejen tappaja :cool:? Saatan lukea itseni hiirien hamstraajaksi, joten nimi löytyy pakosti Reservation Listiltä.

Glorious Model O Reservations Information – Glorious PC Gaming Race
Alkoi kyllä vähän houkuttamaan, kun tässä Verkkiksen MX518-tilaus ei ole vieläkään edennyt noudettavaksi. Ei tuota silti välttämättä uskalla hankkia, kun ei ole tietoa siitä oikein, miten sopii käteen. Itsehän taidan olla ns. 1-2-2 palmaaja ja siinä käsityksessä olen, että suurin osa pelaajista (joille näitä hiiriä suunnitellaan) taitaa ensinnäkin pitää kämmentä irti hiirestä.
 
Viimeksi muokattu:

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
852
Alkoi kyllä vähän houkuttamaan, kun tässä Verkkiksen MX518-tilaus ei ole vieläkään edennyt noudettavaksi. Ei tuota silti välttämättä uskalla hankkia, kun ei ole tietoa siitä oikein, miten sopii käteen. Itsehän taidan olla ns. 1-3-1 palmaaja ja siinä käsityksessä olen, että suurin osa pelaajista (joille näitä hiiriä suunnitellaan) taitaa ensinnäkin pitää kämmentä irti hiirestä.

Sama grippi täällä. Itsellä tällähetkellä käytössä Zowie FK1, joka tuntuisi istuvan kouraan kuin nakutettu. Tuo Model O näyttäisi olevan samaa kokoluokkaa mitoiltaan mitä tuo fk :)
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Alkoi kyllä vähän houkuttamaan, kun tässä Verkkiksen MX518-tilaus ei ole vieläkään edennyt noudettavaksi. .
Ei varmaan etenekkä, Gigantti oli ainoo mikä sai niitä julkasuks... muilla menee varmaan kuukaus tai 2 viel et saa myyntii.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Sama grippi täällä. Itsellä tällähetkellä käytössä Zowie FK1, joka tuntuisi istuvan kouraan kuin nakutettu. Tuo Model O näyttäisi olevan samaa kokoluokkaa mitoiltaan mitä tuo fk :)
Tulikin ajateltua grippi väärin eli 1-2-2 palmaaja taidan olla (vain keskisormi on kakkosnapilla ja seuraavat kiinni hiiren oikeassa kyljessä, pikkirilli hipoo liikuttaessa hiirimattoa), pahoittelut siitä. Pohdin asiaa vähän ja taitaa homma mennä siihen, että MX518L jää ostamatta ja tilaan Odinin. Tuossa viehättää sekin, että oma PC on NUC Hades Canyon, jonka kotelo on visuaalisesti juuri samanhenkinen kuin tuon mattamusta malli. Tuli myöskin vasta hankittua Gloriouksen puinen rannetuki tulevalle mekaaniselle näppikselle. Olisihan tuo mattavalkoinenkin kiva hiiri valkoiselle työpöydälle, mutta musta säilynee puhtaamman näköisenä.

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin odotusaikaa on vielä pitkästä jäljellä tälle Gloriouksen hiirelle. On se näissä pelivälineissä huomattu, että aina joutuu odotuslistalle. Nytkin olen joulukuusta lähtien odottanut Ducky One 2 Mini -näppistä ja vihdoinkin sen pitäisi ensi kuun alussa lähteä Proshopista matkaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Tulikin ajateltua grippi väärin eli 1-2-2 palmaaja taidan olla (vain keskisormi on kakkosnapilla ja seuraavat kiinni hiiren oikeassa kyljessä, pikkirilli hipoo liikuttaessa hiirimattoa), pahoittelut siitä
Ei mitään tietoa noista numeroista mutta ilmeisesti sama täällä, eli peukalo vasen laita (missä muutama nappi), etusormi vasen ja keskisormi oikea hiirennäppi loput siellä oikeassa kyljessä. Tosin ranteen alla on geelirannetuki ja hiiren DPI 8000 joten kohtuu pienillä ranneliikkeillä mennään. Kämmen on irti hiirestä kuitenkin "ilmassa".

Itselleni G500s painavilla painoilla se paras hiiri tähän mennessä.
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
852
Tulikin ajateltua grippi väärin eli 1-2-2 palmaaja taidan olla (vain keskisormi on kakkosnapilla ja seuraavat kiinni hiiren oikeassa kyljessä, pikkirilli hipoo liikuttaessa hiirimattoa), pahoittelut siitä. Pohdin asiaa vähän ja taitaa homma mennä siihen, että MX518L jää ostamatta ja tilaan Odinin. Tuossa viehättää sekin, että oma PC on NUC Hades Canyon, jonka kotelo on visuaalisesti juuri samanhenkinen kuin tuon mattamusta malli. Tuli myöskin vasta hankittua Gloriouksen puinen rannetuki tulevalle mekaaniselle näppikselle. Olisihan tuo mattavalkoinenkin kiva hiiri valkoiselle työpöydälle, mutta musta säilynee puhtaamman näköisenä.

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin odotusaikaa on vielä pitkästä jäljellä tälle Gloriouksen hiirelle. On se näissä pelivälineissä huomattu, että aina joutuu odotuslistalle. Nytkin olen joulukuusta lähtien odottanut Ducky One 2 Mini -näppistä ja vihdoinkin sen pitäisi ensi kuun alussa lähteä Proshopista matkaan.
Saattaahan tuossa olla jonkinlainen odotusaika, vaan lupaukset on niin kovat että pakko se on katsoa mitä ovat saaneet aikaiseksi :cool: Voi olla että itse tulee tuo mattavalkoinen tilattua
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tuli tänään gigantista haettua rival 600 kun alennuksessa oli ja ainakin alkuun hyvältä vaikuttaa:tup:
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
49
Tuli tänään gigantista haettua rival 600 kun alennuksessa oli ja ainakin alkuun hyvältä vaikuttaa:tup:
Rival 600 on oma lemppari verrattuna muihin vuoden sisällä ostettuihin ja testattuihin hiiriin, jotka on Logitech G502, G403 ja Asus Rog Gladius II Origin.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Tuli vähän lisää tutkittua asiaa... Tuo Model O aka Odin näyttäisi oleva molempikätinen hiiri, mikä voi olla vähän ongelmallinen, kun läpi elämän on kuitenkin tullut käytettyä oikeakätisiä hiiriä, missä on peukalolle lovi ja oikeaa kämmentä suosiva kumpu. Näin ollen taidan toistaiseksi siirtyä takaisin odottelemaan MX518:ta, joskin aion kyllä käydä kokeilemassa Verkkokauppa.comissa uusimpia pelihiiriä (jos se molemikätisyys ei haittaisi). Luin tosin jostakin, että Gloriouksella olisi suunnitelmia tehdä muunlaisiakin pelihiiriä Odinin ollessa ns. ensimmäinen aalto. Näin ollen ei siinäkään mielessä kannata omalla kohdalla painaa liipaisinta, jos ei ole täysin mieluinen ominaisuuksiltaan.

Tuo 1-2-2 minkä aiemmin mainitsin viittaa siis käsittääkseni otemalliin (sormi/sormet jotka ovat kiinni hiiren vas. kyljessä) - (sormi/sormet jotka ovat hiiren päällä/ykkös- ja kakkospainikkeiden päällä) - (sormi/sormet jotka ovat hiiren oik. kyljessä). Esim. se virheellisesti ajattelemani 1-3-1 tarkoittaisi sitä, että etusormi olisi ykköspainikkeella ja keski- sekä sormussormi kakkospainikkeella.

Jännä muuten, että pelihiirimaailmassa oman käden koko 20/10 (ensimmäinen mitta keskisormesta siihen missä kämmen loppuu ja ranne alkaa, toinen mitta käden leveys) on kokoa Large (esim. RocketJumpNinjan suosituksia ajatellen) kun taas noin muuten omaan mieheksi suht. pienen käden (käytän Medium/8.5 hanskoja). Kaipa ne pelihiirikoot sitten mitoitetaan niin, että kun pelaajista löytyy paljon kasvavia nuoria, niin kokoja ei voi mitoittaa pelkästää aikuisten kokojen mukaisesti.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Nyt kun vain tulisi tuosta Odinista pienempi malli ja muotoilultaan jotain ZA13 luokkaa, niin olisin myyty :nb: ZA13 on ollut loistava kaikilta muilta osin paitsi rullaltaan, joka on huono ja ei oikein kestä käyttöä (alkaa löystymään ja pyörimään "epätasaisesti"). 80g vs. 69g olisi myös oikein kiinnostava ominaisuus.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
Nyt kun vain tulisi tuosta Odinista pienempi malli ja muotoilultaan jotain ZA13 luokkaa, niin olisin myyty :nb: ZA13 on ollut loistava kaikilta muilta osin paitsi rullaltaan, joka on huono ja ei oikein kestä käyttöä (alkaa löystymään ja pyörimään "epätasaisesti"). 80g vs. 69g olisi myös oikein kiinnostava ominaisuus.
Minua kiinnostaisi kokeilla tuota ZA13:sta, mutta 3310 sensori vähän mietityttää.
Periaatteessahan tuo on tarkkuudeltaan varmasti riittävä (mulla käytössä 800dpi kaikilla hiirillä) ja överikin.
Ootko saanut tuota vahingossa koskaan spinnaamaan tms?
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Minua kiinnostaisi kokeilla tuota ZA13:sta, mutta 3310 sensori vähän mietityttää.
Periaatteessahan tuo on tarkkuudeltaan varmasti riittävä (mulla käytössä 800dpi kaikilla hiirillä) ja överikin.
Ootko saanut tuota vahingossa koskaan spinnaamaan tms?
Itse asiassa olen saanut spinnaamaan, eli tähtäin heittänyt randomisti kohti taivasta, kun tehnyt nopeita nostoja + liikkeitä. Tuota kuitenkin tapahtui melko harvoin, ehkä kerran päivässä, joka on silti mielestäni liikaa. Nyt kuitenkin puhalsin paineilmapullolla sensoria, joka ei ollut kyllä silminnähtävästi pölyssä, mutta tämän operaation jälkeen en ole ainakaan vielä saanut spinnaamaan. Puhdistuksen jälkeen olen pelaillut noin 10h? Tämä on tosiaan jo toinen ZA13, koska ensimmäisestä meni rulla melkein kokonaan tunnottomaksi. Sitä en saanut spinnaamaan kertaakaan.

Mutta koon ja muotoilun puolesta voin suositella kyllä kyseistä hiirulaista, varsinkin jos pelaa palm gripillä.

Vinkkinä vielä, että Amazon.de:n warehousesta löytyy paljon uutta vastaavia, asiakaspalautettuja Zowien hiiriä. Tässä esim. juurinkin tuota ZA13 saa alle 40€, vaikka huomioi veroeron. Amazon.de: Einkaufsangebote: BenQ ZOWIE ZA13 Maus für e-Sports
Ostin tämän nykyisen ZA13 myös tuolta samalla hintaa. Kunto oli erinomainen, ei ollut kuin käytetty kerran ulkona ja kokeiltu kätösessä. Tassuissa ei ollut jälkiä jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Nyt kun uutta MX518:sta käyttänyt jo vajaan pari viikkoa niin hyvin tottunut siihen, tai nimenomaan niin ettei hiirtä ajattele lainkaan, sitä vaan käyttää. Alussa kovin tahmea/karheasti pyörivä rullakin on herkistynyt käytössä ihan toimivaksi, vaikkei toki mikään loistava toteutus olekaan.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
K
Itse asiassa olen saanut spinnaamaan, eli tähtäin heittänyt randomisti kohti taivasta, kun tehnyt nopeita nostoja + liikkeitä. Tuota kuitenkin tapahtui melko harvoin, ehkä kerran päivässä, joka on silti mielestäni liikaa. Nyt kuitenkin puhalsin paineilmapullolla sensoria, joka ei ollut kyllä silminnähtävästi pölyssä, mutta tämän operaation jälkeen en ole ainakaan vielä saanut spinnaamaan. Puhdistuksen jälkeen olen pelaillut noin 10h? Tämä on tosiaan jo toinen ZA13, koska ensimmäisestä meni rulla melkein kokonaan tunnottomaksi. Sitä en saanut spinnaamaan kertaakaan.

Mutta koon ja muotoilun puolesta voin suositella kyllä kyseistä hiirulaista, varsinkin jos pelaa palm gripillä.

Vinkkinä vielä, että Amazon.de:n warehousesta löytyy paljon uutta vastaavia, asiakaspalautettuja Zowien hiiriä. Tässä esim. juurinkin tuota ZA13 saa alle 40€, vaikka huomioi veroeron. Amazon.de: Einkaufsangebote: BenQ ZOWIE ZA13 Maus für e-Sports
Ostin tämän nykyisen ZA13 myös tuolta samalla hintaa. Kunto oli erinomainen, ei ollut kuin käytetty kerran ulkona ja kokeiltu kätösessä. Tassuissa ei ollut jälkiä jne.
Kiitos vastauksesta.

Tuohon hintaan tuo ei olisi kyllä paha rasti kokeilla ko. hiirtä. Vaikuttaisi nimittäin koon puolesta melko sopivalta, mutta muotoilu mietityttää.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Jännä muuten, että pelihiirimaailmassa oman käden koko 20/10 (ensimmäinen mitta keskisormesta siihen missä kämmen loppuu ja ranne alkaa, toinen mitta käden leveys) on kokoa Large (esim. RocketJumpNinjan suosituksia ajatellen) kun taas noin muuten omaan mieheksi suht. pienen käden (käytän Medium/8.5 hanskoja). Kaipa ne pelihiirikoot sitten mitoitetaan niin, että kun pelaajista löytyy paljon kasvavia nuoria, niin kokoja ei voi mitoittaa pelkästää aikuisten kokojen mukaisesti.
Aika outo ku itellä on kumminki aina ollu iso käsi ku vertaa muihin käsii ja suunnillee samaa luokkaa.. 20cm ja 10cm, eikä hanskan koko o lähellekkä noin pien, otikko peukalon mukaa leveyden mittaamiseen, se meinaa selittäs ton eron ku sillon itellä on 12cm, ilman sitä 10cm.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Kävinpä nyt sitten kokeilemassa pelihiiriä Verkkiksessä katsoakseni, pystynkö taipumaan molempikätiseen hiireen (näin Logitechin vanhoista, ergonomisista pelihiiristä ja MX Masterista tulevana). Kokeiltavaa valikoimaa ei ollut kummoisesti, mutta kieltämättä nopealiikkeiseen pelaamiseen tunuivat parhaimmilta juuri kevyemmät eikä niin muotoillut hiiret. Esimerkiksi G502 tuntui paitsi raskaalta niin myös muotoilultaan jotenkin kömpelöltä omaan käteen. Näin ollen Glorious Model O voisi olla sittenkin passeli. RocketJumpNinjan mukaan Zowie FK1 on juuri hyvä käsille 19-20.5, joten jos Model O tätä mallia suureksi osaksi vastaa, niin koon pitäisi olla omaan koon 20 kämmeneen hyvä. Leveys tosin arvelluttaa, sillä Verkkiksen testinurkassa monen hiiren kohdalla tuntui, että sormussormi ja pikkirilli kaipaisivat hieman lisää tukea.

Redditissä on jonkin verran ketjuja tästä hiirestä ja muistelen tänään yhdessä niistä nähneeni, että saksalaisen Casekingin lisäksi EU-edustasta tulisi myös Jimmsiin. Käsittääkseni suoraan Gloriouksesta varaamalla tulee sitten toimituskuluja n. 15 dollaria ja ALV/tullimaksujakin saattaa tulla. Esimerkiksi Glossy-versiolle tulisi toimituksineen hintaa n. 68 euroa ja jos ALV/tullimaksuja tulee päälle, niin siinä ollaan jo lähellä Suomen Maxgamingin FinalMouse-hintoja. Sitä voisi kuitenkin luulla, että Jimmsillä taas dollarin tilalle eurot ja hinnat olisivat 49.99/59.99 EUR.

Juutuin asiassa myös tuohon matta vs. kiiltävä -ongelmaan. Oletin, että mattaa pidettäisiin kaikkiin olosuhteisiin nähden parhaana ja kiiltävä olisi vain hifistelijöille. Ilmeisesti kuitenkin niille, joiden kädet ovat kuivat eivätkä taipuvaisia hikoiluun, suositellaan juuri kiiltävää, sillä matta voi olla turhan liukas. Itselläni on juuri erittäin kuivat kädet, joten voikin olla, että sen tähden pitäisi valita kiiltävä. Myös valkoinen malli houkuttelee, sillä etenkin tuo kiiltävä musta on jotenkin lelumaisen näköinen.
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
852
Tässä linkki noihin mittoihin: https://i.redd.it/3eikfmmwdzi21.jpg

Eli juurikin tuota FK1:sen kokoluokkaa. Itse käytin 2011-2017 G400 Logitechia, josta siirryin G403, joka oli törkeän korkea omaan mieleen. Sitten kokeiluna Zowie S1, jolla fps peleissä oli aimi hukassa(Ehkä tuon korkean takaosan vuoksi). Nyt EC2-A on toiminut loistavana ergomallina, sekä FK1 yllätti ambidextrousina. En olisi uskonut että ambi voisi olla näinkin mukava kädessä. Tosin vaati oikeanpuoleisien nappien poiston :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom