Spekseissä on että 1000 on maksimi usb ja mukana tulleella donglella. Erikseen voi ostaa donglen jolla saa 8000 asti.
No nyt on dongle hankittu ja laitettu paikalleen.
Mun mielestä 1000 Hz vs 2000 Hz näkyy Windows-työpöydällä kun heiluttaa hiirtä edestakaisin vasemmalta oikealle.
Eli tässä DAV3 Hyperspeed -hiiressä ei ole mitään hiiren paikan luennan tahdistusta USB-portin kanssa jolloin "USB mouse polling jitter" näkyy selvästi.
Näyttö on 49" G95c 240 Hz VA, vsync off.
Paljain silmin näki että 1000 Hz vauhdissa hiiren perässä seuraava jälki ei ollut ihan tasavälein joka varmaan johtuu "polling jitteristä" eli hiiren paikan luenta ja USB-portin luenta ei ole tapahtunut samaan aikaan.
Koitin kuvata ruutua kännykkäkameralla ja jonkun verran näkyi siinäkin. Valotusaika voisi vaan olla vähän pitempi.
500 Hz ei tullut testattua kun hain ääriesimerkkiä verrokiksi. 125 Hz kanssa hiiri meni aika isoin hyppäyksin.
2k oli silmämääräisesti yhtä hyvä kuin 4k ja 8k, mutta videolta olin katsovinaan että 4k ja 8k oli vielä vähän parempia.
Jos tämä alkeellinen testimenetelmä siis sattumoisin olisi toimiva ja järkevä. Käytin koko testaamiseen vain yhden minuutin.
4k ja 8k ei käytännössä niin isosti kiinnosta koska googlasin että kaikki pelit ei välttämättä (vielä) osaa toimia niiden kanssa oikein ja fps voisi jossain tapauksessa laskea.
Uusin hiirimaton samalla kertaa. Matto on muovinen Steelseries QCK hard. Luulisin että mulla on melko puhdas fingertip grip, lapsena eka hiiri oli pienikokoinen, ehkä siksi.
Tykkään että kitka saa olla pieni ja en tarvitse tekstiilistä lisää kontrollia. Pidän kovaa hiirimattoa (ja näppistä) pehmeän 400x900x3 mm hiirimaton päällä.
Hiirimaton uusiminen auttoi vähintään yhtä paljon kuin hiiren uusiminen. Muoviseen hiirimattoon tottuminen kesti pari kolme päivää.
Tuntui että kuvaruutu (pelissä) kääntyisi hiukan pehmeämmin 2000 Hz hiirellä mutta placebo on mahdollinen kanssa.. 49" ruudulla pienet erot huomaa melko helposti. Pelin fps on 320...350.