Pelihiiret

Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
649
ihan mielenkiinnosta testailin G303 SE 500mAh akun lataus aikaa kun mietitytti miten lataus toimii endgame gear paracord kaapelin kanssa.

Oman arvion mukaan tämä G303 SE rajoitettu max 500mA lataus ja tuohan lataa 15-80% välin noin 40 minuutissa ja seuraavan 60 minuuttia lataa 80-100% välin

Täytyy vielä testailla parin viikon päästä Logitechin omalla johdolla mikä tuli mukana kunhan tuo akku tyhjenee.

Otin nuo lukemat logitech OMM sovelluksesta jos se edes näytti % oikein.

line-graph.png
line-graph logi.png


muok. lisätty Logitechin omalla kaapelilla lataus 30-100%
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
400
ei taida olla vielä päivitettyä langatonta versiota tuosta OP1:stä ulkona missä olisi kevyemmät kytkimet?
Ei ole ei. Laadukkaiden hiirien suunnittelu ja valmistaminen on Endgame Gearin vahvuus, aikataulujen arviointi ei niinkään. Alunperin piti tulla järjestyksessä XM2w 4k, XM2 8k ja purple frost limited edition OP1 8k (noin kesäkuun loppu tai heinäkuun alkupuoli) ja sitten OP1w 4k heinäkuun loppupuolella. Eiköhän sieltä ensi kuussa ensimmäiset sentään tule (OP1w 4k tuskin vielä) ja toki kokoajan painottivat että ovat alustavia arvioita.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
507
Ei ole ei. Laadukkaiden hiirien suunnittelu ja valmistaminen on Endgame Gearin vahvuus, aikataulujen arviointi ei niinkään. Alunperin piti tulla järjestyksessä XM2w 4k, XM2 8k ja purple frost limited edition OP1 8k (noin kesäkuun loppu tai heinäkuun alkupuoli) ja sitten OP1w 4k heinäkuun loppupuolella. Eiköhän sieltä ensi kuussa ensimmäiset sentään tule (OP1w 4k tuskin vielä) ja toki kokoajan painottivat että ovat alustavia arvioita.
Olin näkevinäni myös Twitterissä Sensei Pro Mini leakin sekä Viper V3 Pro Minin joten vaikuttaa että vuoden loppuun mennessä voi olla ihan hyviä vaihtoehtoja jos tykkää pelata pienemmillä hiirillä. :)
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
400
Joo. Hiukan kyllä skeptinen modernin SteelSeriesin kyvyistä tehdä aidosti hyvä hiiri, mutta joka tapauksessa muotona kuulostaa lupaavalta eikä viitsi näkemättä tuomita.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
450
Nyt muutama viikko Cooler Master MM712 käyttöä takana ja on kyllä hyvä hiiri, käteen sopiva (claw grip ja kymppikoon lapio), mukava pinta, ei ongelmia langattomuuden kanssa ja akkukin kestää alun jälkeen hyvin.

Tottumisen jälkeen istuu käteen jopa paremmin kuin Rival 3, joka oli tähän asti suosikki muodoltaan (kokeiltu mm. Glorious Model O ja D- sekä EGG XM1).
Napit ja rulla on hyvän tuntuiset. Rullan vieritys on vähän tunnoton kyllä, mutta itse pidän juuri semmoisesta rullasta enemmän.

Lift off distance kanssa hyvä, lakkaa rekisteröimästä heti kun on pinnasta irti.
Tämän voi halutessaan softasta säätää korkeammalle.

50...60 eur kaikki tämä sekä grippiteipit ja todella kevyt punottu kaapeli. Eipä voi kun suositella.

Jos jonkin pienen haitan mainitsee niin tilavalintakytkin on pieni ja se on yllättävänkin hankala saada asettumaan keskelle eli langalliseen asentoon, aina hyppää yli ja laitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 930
Yritin tätä googlettaakkin ja täältäkin löytyi satunnaisia kommentteja sanoen about samaa. Vähän silti ihmetettää perusta.

Eli jos hiiressä on natiivitarkkuus 16000 dpi niin sitä kannattaa kuitenkin ajaa sillä? Tai korkeintaan kunhan kaikki pelit tukevat hiiren nopeuden säätöä tarpeeksi alas?

Mulla on nyt pari vuotta ollut tämä pelihiiri, paitsi että juuri huomasin toisen ketjun innoittamana että se olikin vain puolivälissä joka oli 800 dpi, 3200 dpi ollessa maksimi, sen softan päivittyessä maksimi nousi tuohon 16000 dpi. Varmasti olin tuon softan katsonut läpi alunperin mutta nyt, siihen piti kirjautua (vieraana, vittu joo. Johonkin hiiren hallintasoftaan) että se alkoi kunnolla toimimaan. Softa siis kuitenkin on aina käynnistynyt automaattisesti. Se paitsi otti tuon säädön käyttöön niin päivitti softan perään. Ehkä iso windows päivitys oli rikkonut sen. Tuo softa asentui suoraan hiirestä, vähän omituista että maksimi oli alunperin niin rajoitettu. Samaten automaattipäivitys oli käytössä, silti softa oli 2023 versiota.

Omituista vaan että netistä löytyy juttuja miten tietyissä peleissä suurin osa pelaajista käyttää herkkyyttä x ja joissain nopeissa jopa 800 tai 1600, kun tää 16000 hiiri on aika tavanomainen edullinen yksilö useamman vuoden takaa. Hmmm eli jos tää 16000 dpi ei olekaan hiiren natiivi resoluutio niin mistä sen löytää? Tää on RZ01-02550

Ei ole mielestäni kovin järkevää tätä juuri miettiä mutta nyt kun tuohon törmäsin niin haluaisin laittaa sen kerralla kuntoon ja unohtaa koko asian. Sen jonkun vanhan ohjeen mukaan olen aiemmin mennyt perushiirillä, eli kiihdytys pois ja nopeus noin puolessavälissä. Kuitenkaan pelit eivät kai pitkään ole ainakaan tuosta Windowsin nopeusasetuksesta mitään välittäneet, nopeasti kokeilty nyt Far Cry 6:lla, jossa riittää nopeussäädössä ainakin pari pykälää alaspäin sopivan jälkeen.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
824
Yritin tätä googlettaakkin ja täältäkin löytyi satunnaisia kommentteja sanoen about samaa. Vähän silti ihmetettää perusta.

Eli jos hiiressä on natiivitarkkuus 16000 dpi niin sitä kannattaa kuitenkin ajaa sillä? Tai korkeintaan kunhan kaikki pelit tukevat hiiren nopeuden säätöä tarpeeksi alas?

Mulla on nyt pari vuotta ollut tämä pelihiiri, paitsi että juuri huomasin toisen ketjun innoittamana että se olikin vain puolivälissä joka oli 800 dpi, 3200 dpi ollessa maksimi, sen softan päivittyessä maksimi nousi tuohon 16000 dpi. Varmasti olin tuon softan katsonut läpi alunperin mutta nyt, siihen piti kirjautua (vieraana, vittu joo. Johonkin hiiren hallintasoftaan) että se alkoi kunnolla toimimaan. Softa siis kuitenkin on aina käynnistynyt automaattisesti. Se paitsi otti tuon säädön käyttöön niin päivitti softan perään. Ehkä iso windows päivitys oli rikkonut sen. Tuo softa asentui suoraan hiirestä, vähän omituista että maksimi oli alunperin niin rajoitettu. Samaten automaattipäivitys oli käytössä, silti softa oli 2023 versiota.

Omituista vaan että netistä löytyy juttuja miten tietyissä peleissä suurin osa pelaajista käyttää herkkyyttä x ja joissain nopeissa jopa 800 tai 1600, kun tää 16000 hiiri on aika tavanomainen edullinen yksilö useamman vuoden takaa. Hmmm eli jos tää 16000 dpi ei olekaan hiiren natiivi resoluutio niin mistä sen löytää? Tää on RZ01-02550

Ei ole mielestäni kovin järkevää tätä juuri miettiä mutta nyt kun tuohon törmäsin niin haluaisin laittaa sen kerralla kuntoon ja unohtaa koko asian. Sen jonkun vanhan ohjeen mukaan olen aiemmin mennyt perushiirillä, eli kiihdytys pois ja nopeus noin puolessavälissä. Kuitenkaan pelit eivät kai pitkään ole ainakaan tuosta Windowsin nopeusasetuksesta mitään välittäneet, nopeasti kokeilty nyt Far Cry 6:lla, jossa riittää nopeussäädössä ainakin pari pykälää alaspäin sopivan jälkeen.
Nuo DPI:t on valmistajilta enemmänkin vain flexausta mihin heidän sensori pystyy. Periaatteessa joo, mitä isompi DPI niin sitä tarkempi sensori, mutta näitä ei ole tarkoitettu käytettävän näillä maximaalisilla luvuilla. Korkeasta DPI:stä on enemmänkin sitten vasta hyötyä kun hiiri tukee korkeita kuten 2000, 4000 tai 8000 polling ratea. Mutta ei näidenkään kanssa ole tarkoitus pistää DPI tappiin. Joka tapauksessa korkea polling raten hyöty alkaa tulla vasta kun dpi alkaa olla tyyliin 1600+, riippuen tietenkin mikä polling rate käytössä.

Etsi siis itsellesi sopiva DPI mitä on mukava käyttää työpöydällä ja sellainen mikä on sinulle peleissä sopiva, pelin oman hiiren herkyyden asetuksen rajoissa. Liian korkea DPI tosiaan johtaa siihen että työpöytä käyttökin voi hankaloitua, mutta varsinkin pelaaminen voi olla vielä hankalempaa jos pelin sisäistä hiiren herkkyyttä ei saa tarpeaksi alas. Esimerkiksi jossain vanhoissa peleissä joudun itse pudottaa 1600dpi:n 800, tai jopa 400dpi että saan hiiren herkkyyden pelille sopivaksi kun pelin oma asetus on jo minimissä. Ja tosiaan monet pelit käyttää ns. raw inputtia, eli Windowsissa määritetyllä kursorin asetuksilla ei ole mitään väliä pelin moottorin kanssa, mutta poikkeuksiakin löytyy kyllä missä sitten nämäkin vaikuttaa.
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
55
Yritin tätä googlettaakkin ja täältäkin löytyi satunnaisia kommentteja sanoen about samaa. Vähän silti ihmetettää perusta.

Eli jos hiiressä on natiivitarkkuus 16000 dpi niin sitä kannattaa kuitenkin ajaa sillä? Tai korkeintaan kunhan kaikki pelit tukevat hiiren nopeuden säätöä tarpeeksi alas?

Mulla on nyt pari vuotta ollut tämä pelihiiri, paitsi että juuri huomasin toisen ketjun innoittamana että se olikin vain puolivälissä joka oli 800 dpi, 3200 dpi ollessa maksimi, sen softan päivittyessä maksimi nousi tuohon 16000 dpi. Varmasti olin tuon softan katsonut läpi alunperin mutta nyt, siihen piti kirjautua (vieraana, vittu joo. Johonkin hiiren hallintasoftaan) että se alkoi kunnolla toimimaan. Softa siis kuitenkin on aina käynnistynyt automaattisesti. Se paitsi otti tuon säädön käyttöön niin päivitti softan perään. Ehkä iso windows päivitys oli rikkonut sen. Tuo softa asentui suoraan hiirestä, vähän omituista että maksimi oli alunperin niin rajoitettu. Samaten automaattipäivitys oli käytössä, silti softa oli 2023 versiota.

Omituista vaan että netistä löytyy juttuja miten tietyissä peleissä suurin osa pelaajista käyttää herkkyyttä x ja joissain nopeissa jopa 800 tai 1600, kun tää 16000 hiiri on aika tavanomainen edullinen yksilö useamman vuoden takaa. Hmmm eli jos tää 16000 dpi ei olekaan hiiren natiivi resoluutio niin mistä sen löytää? Tää on RZ01-02550

Ei ole mielestäni kovin järkevää tätä juuri miettiä mutta nyt kun tuohon törmäsin niin haluaisin laittaa sen kerralla kuntoon ja unohtaa koko asian. Sen jonkun vanhan ohjeen mukaan olen aiemmin mennyt perushiirillä, eli kiihdytys pois ja nopeus noin puolessavälissä. Kuitenkaan pelit eivät kai pitkään ole ainakaan tuosta Windowsin nopeusasetuksesta mitään välittäneet, nopeasti kokeilty nyt Far Cry 6:lla, jossa riittää nopeussäädössä ainakin pari pykälää alaspäin sopivan jälkeen.
DPI:tä kannattaa ensinnäkin ajatella niin, että sen tärkeimpänä tehtävänä valmistajan näkökulmasta on saada mahdollisimman suuri luku myyntipakkaukseen. Eli siis valmistajaa ei oikeastaan kiinnosta, että riittääkö kuluttajille 16000 DPI vaan se, että onko se enemmän kuin kilpailevilla firmoilla. Puhutaan lähes puhtaasti markkinointitarkoituksiin käytettävästä asiasta.

Tuossapa edellinen postaaja ehtikin ilmaista asian hyvin.

Sellaisen esimerkin voisi tähän vielä heittää, että ammattipelaajien suosimissa Zowien ja Vaxeen hiirissä DPI valinnat muistaakseni on rajoitettu 400, 800, 1600 ja 3200. Ilmeisen hyvin on tainnut riittää.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 930
Esimerkiksi jossain vanhoissa peleissä joudun itse pudottaa 1600dpi:n 800, tai jopa 400dpi että saan hiiren herkkyyden pelille sopivaksi kun pelin oma asetus on jo minimissä. Ja tosiaan monet pelit käyttää ns. raw inputtia, eli Windowsissa määritetyllä kursorin asetuksilla ei ole mitään väliä pelin moottorin kanssa, mutta poikkeuksiakin löytyy kyllä missä sitten nämäkin vaikuttaa.
Joo, eli mä pidän nyt tuon ja saatan tiputtaa sitä sitten jos tulee peli vastaan jossa pelin säätö ei riitä. Windowsissa mulla on kolmas pykälä nopeudessa ja tää on ihan yhtä nopea kuin aiemmin, eli Windowsissa säätövaraa on kai vaikka kuinka vielä.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
450
Yritin tätä googlettaakkin ja täältäkin löytyi satunnaisia kommentteja sanoen about samaa. Vähän silti ihmetettää perusta.

Eli jos hiiressä on natiivitarkkuus 16000 dpi niin sitä kannattaa kuitenkin ajaa sillä? Tai korkeintaan kunhan kaikki pelit tukevat hiiren nopeuden säätöä tarpeeksi alas?

Mulla on nyt pari vuotta ollut tämä pelihiiri, paitsi että juuri huomasin toisen ketjun innoittamana että se olikin vain puolivälissä joka oli 800 dpi, 3200 dpi ollessa maksimi, sen softan päivittyessä maksimi nousi tuohon 16000 dpi. Varmasti olin tuon softan katsonut läpi alunperin mutta nyt, siihen piti kirjautua (vieraana, vittu joo. Johonkin hiiren hallintasoftaan) että se alkoi kunnolla toimimaan. Softa siis kuitenkin on aina käynnistynyt automaattisesti. Se paitsi otti tuon säädön käyttöön niin päivitti softan perään. Ehkä iso windows päivitys oli rikkonut sen. Tuo softa asentui suoraan hiirestä, vähän omituista että maksimi oli alunperin niin rajoitettu. Samaten automaattipäivitys oli käytössä, silti softa oli 2023 versiota.

Omituista vaan että netistä löytyy juttuja miten tietyissä peleissä suurin osa pelaajista käyttää herkkyyttä x ja joissain nopeissa jopa 800 tai 1600, kun tää 16000 hiiri on aika tavanomainen edullinen yksilö useamman vuoden takaa. Hmmm eli jos tää 16000 dpi ei olekaan hiiren natiivi resoluutio niin mistä sen löytää? Tää on RZ01-02550

Ei ole mielestäni kovin järkevää tätä juuri miettiä mutta nyt kun tuohon törmäsin niin haluaisin laittaa sen kerralla kuntoon ja unohtaa koko asian. Sen jonkun vanhan ohjeen mukaan olen aiemmin mennyt perushiirillä, eli kiihdytys pois ja nopeus noin puolessavälissä. Kuitenkaan pelit eivät kai pitkään ole ainakaan tuosta Windowsin nopeusasetuksesta mitään välittäneet, nopeasti kokeilty nyt Far Cry 6:lla, jossa riittää nopeussäädössä ainakin pari pykälää alaspäin sopivan jälkeen.
Komppaan edellisiä ja lisään, että maksimi =/= natiivi.

Sensoreilla on aina jokin rajaherkkyys mihin ne pystyy luonnostaan ja sitä suuremmat DPI:t toteutetaan softainterpolaatiolla.
Tarkkuus on paras siihen asti mihin sensori pystyy luonnostaan.

Niinkun huomasit tuossa kun softapäivitys nosti maksimiarvoa.
 
Liittynyt
21.08.2023
Viestejä
273
Omassa logitechissa käytän 3200dpi, edellisellä menin 7000dpi.. luulen että toi 3200 riittää hyvin eikä ole liikaa. Senssi sit sen mukaan että menee hiirimatolla laidasta laitaan pelissä 360 astetta. eDPI oon kuullut että pitäs olla senssi x dpi noin 1000eDPI, eli pelissä 0,32 kertaa toi 3200.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
824
Omassa logitechissa käytän 3200dpi, edellisellä menin 7000dpi.. luulen että toi 3200 riittää hyvin eikä ole liikaa. Senssi sit sen mukaan että menee hiirimatolla laidasta laitaan pelissä 360 astetta. eDPI oon kuullut että pitäs olla senssi x dpi noin 1000eDPI, eli pelissä 0,32 kertaa toi 3200.
eDPI on vain sitä varten että voit vertailla ihmisten kanssa tarkemmin hiiren nopeuksia. Se vaikka että kaksi pelaaja vertaa heidän pelin sisäistä sensitivityä, mutta hiiren dpi on molemmilla eri, ei silloin vertailusta ole paljona hyötyä. Mutta jos lasket hiiren dpi * pelin sensitivity, niin saat sen pelin eDPI arvon, jota sitten kaikki voivat vertailla.

eDPI arvo on se mikä itsellesi tuntuu parhaimmalta käyttää, ei ole mitään arvoa mihin pitää tähdätä. Toki on heitä jotka koittaa laittaa sokeasti 100% samat asetukset kuin heidän suosikki pro-pelaajalla, joka on ihan ok jos käyttää näitä vaikka lähtöpisteenä, mutta silti paras on aina löytää se itselle sopivat ja mukavat asetukset.

Edit:
Ja tosiaan vielä tarkennuksena/lisäyksenä, sama sensitivity pelissä, esim. tuo 0,32, ei käyttäydy samanlailla jokaisessa pelissä. Joten paras on hakea se peliin sopiva sensitivity juuri tuolla etäisyyden mittaamisella, eli sinulla se on sopivasti löydetty jo 360 asetetta = hiirimaton leveys.
Jos taas pelistä toiseen peliin käytetään vertauskohdetta, niin se on juurikin tuo cm/360°, eli kuinka monta senttimetriä hiirtä/sensoria pitää liikuttaa että pelin hahmo pyörähtää 360 astetta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 930
Komppaan edellisiä ja lisään, että maksimi =/= natiivi.

Sensoreilla on aina jokin rajaherkkyys mihin ne pystyy luonnostaan ja sitä suuremmat DPI:t toteutetaan softainterpolaatiolla.
Tarkkuus on paras siihen asti mihin sensori pystyy luonnostaan.

Niinkun huomasit tuossa kun softapäivitys nosti maksimiarvoa.
Mutta se softa oli jollain tavalla väkisin virheellinen. Ihan tuossa hiiren pohjassakin lukee 16000 dpi joten sen softan olisi alunperinkin pitänyt sitä tukea. Jos tietäisi että tuo 16000 dpi on jotenkin extrapoloitu niin se olisi hyvä peruste olla käyttämättä sitä. Mutta mistä sen natiivitarkkuuden tietää? Missään ei tule sitä vastaan. Aiemmissa keskusteluissa täällä sanottiin ettei natiivitarkkuus oikein enää tarkoita mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 283
Itellä hiiren asetus "aina" ollut 800dpi (siitä lähtien kun niinkin kovaa on ollut saatavilla) ja pelistä riippuen yleensä mennään peliasetuksilla ihan minimissä hiiren herkkyyden suhteen. Osassa vanhemmista (usein konsolikännös) peleistä pitää mennä 400dpi ja silti välillä tuntuu liian herkältä. Joku 16000 dpi tai edes puolet siitä kuulosta ihan aivosoluttomalta touhulta.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
608
Itellä hiiren asetus "aina" ollut 800dpi (siitä lähtien kun niinkin kovaa on ollut saatavilla) ja pelistä riippuen yleensä mennään peliasetuksilla ihan minimissä hiiren herkkyyden suhteen. Osassa vanhemmista (usein konsolikännös) peleistä pitää mennä 400dpi ja silti välillä tuntuu liian herkältä. Joku 16000 dpi tai edes puolet siitä kuulosta ihan aivosoluttomalta touhulta.
1600 dpi:llä saa suurimmalle osaa herkkyyksistä "pikselitarkkuuden", mutta tuosta eteenpäin hankala kyllä mitään hyötyä nähdä.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
450
Mutta se softa oli jollain tavalla väkisin virheellinen. Ihan tuossa hiiren pohjassakin lukee 16000 dpi joten sen softan olisi alunperinkin pitänyt sitä tukea. Jos tietäisi että tuo 16000 dpi on jotenkin extrapoloitu niin se olisi hyvä peruste olla käyttämättä sitä. Mutta mistä sen natiivitarkkuuden tietää? Missään ei tule sitä vastaan. Aiemmissa keskusteluissa täällä sanottiin ettei natiivitarkkuus oikein enää tarkoita mitään.
Tarkista hiiren spekseistä mikä sensori siinä on ja googlaa se.
Hiiren pohjassa mainittu luku ei tarkoita, että se on raudalla toteutettu.

Hiirillä ei ole mitään yhtä natiiviresoluutiota samalla lailla kuin näytöillä. Sensorin oma herkkyys riittää tiettyyn arvoon asti ja sen jälkeen käytetään softaa.
Ei ole mitään hyötyä ajaa maksimi DPI:llä hiirtä vaikka näin monissa paikoissa väitetään kun kuvitellaan, että se antaa jotain hyötyä.

Päin vastoin siitä, että pudottaa DPI:n tuonne sensorin "natiivialueelle" voi olla hyöty kun seuranta on tarkempaa.

Niinkun yllä jo sanottiin laita DPI siten, että hiiren käyttö työpöydällä on luontevaa ja säädä peleissä niiden säätimillä sitten.
Ihan jo ergonomian takia ei kannata käyttää yliherkkää hiirtä, hiiren liikkeen pitäis lähteä kyynärvarresta ja olkapäästä, ei ranteesta tai sormista.

Itellä on DPI 800 ja silti peleissä aika matalat herkkyyssäädöt.

Ja korostan vielä, että se sensorinkaan suurin DPI arvo ei myöskään ole mikään optimaalinen natiiviasetus, vaan maksimi johon sensori pystyy.
Kaikki sen alle olevat arvot toimii ihan yhtä hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 215
Niinkun yllä jo sanottiin laita DPI siten, että hiiren käyttö työpöydällä on luontevaa ja säädä peleissä niiden säätimillä sitten.
Ihan jo ergonomian takia ei kannata käyttää yliherkkää hiirtä, hiiren liikkeen pitäis lähteä kyynärvarresta ja olkapäästä, ei ranteesta tai sormista.
Tuohan riippuu ihan käyttäjästä ja mihin on tottunut. Eli itselläni hiiren "selkä" on kiinni kämmenessä jatkuvasti ja ranne lepää tuen päällä. DPI on 8000. Pystyn ja yleensä käytän hiirtä siten että kevyellä sormen liikkeellä voin vierittää sen ruudun toiselta puolelta toiselle. Voin hyvin liikuttaa hiirtä ensimmäisen monitorin laidasta kolmannen monitorin laitaan tarvittaessa ilman että nostan rannetta ylös tuesta tai hiirtä ylös matosta.
1725690051036.png


Toki myös pelaan näillä asetuksilla mutta en mitään kilpa tai uutta FPS peliä. Jos nyt räiskintää etsii varmaan joku Red Dead Redemption 2 tulee mieleen. Toimii hyvin niin työpöydällä kuin pelatessakin.

Eli eri ihmiset käyttävät hiirtä eri tavalla (eri otteella) jolloin se DPI arvo on luonnollisesti täysin eri. Jos laskisin tämän 800 joutuisin muuttamaan tyyliä todella paljon, pelkästään liikuuttamaan hiirtä monitorin laidasta toiseen. Siinä ei riittäisi "muutama sentti" ranteen tai sormien liikettä.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
824
Tuohan riippuu ihan käyttäjästä ja mihin on tottunut. Eli itselläni hiiren "selkä" on kiinni kämmenessä jatkuvasti ja ranne lepää tuen päällä. DPI on 8000. Pystyn ja yleensä käytän hiirtä siten että kevyellä sormen liikkeellä voin vierittää sen ruudun toiselta puolelta toiselle. Voin hyvin liikuttaa hiirtä ensimmäisen monitorin laidasta kolmannen monitorin laitaan tarvittaessa ilman että nostan rannetta ylös tuesta tai hiirtä ylös matosta.


Toki myös pelaan näillä asetuksilla mutta en mitään kilpa tai uutta FPS peliä. Jos nyt räiskintää etsii varmaan joku Red Dead Redemption 2 tulee mieleen. Toimii hyvin niin työpöydällä kuin pelatessakin.

Eli eri ihmiset käyttävät hiirtä eri tavalla (eri otteella) jolloin se DPI arvo on luonnollisesti täysin eri. Jos laskisin tämän 800 joutuisin muuttamaan tyyliä todella paljon, pelkästään liikuuttamaan hiirtä monitorin laidasta toiseen. Siinä ei riittäisi "muutama sentti" ranteen tai sormien liikettä.
Tyylejä ja preferenssejä on monia tottakai, mutta puhtaasti ergonomian puolesta ei ole hyvä käyttää hiirtä ranteella, vaan kädellä, kuten tuossa mainittiinkin aikaisemmin. Varmasti tuo rennompaa kun ottaa vaan rennon taka-asennon ja vähän rannetta heiluttelee, mutta tämä saattaa sitten vuosien tai kymmenienki vuosien jälkeen kostautua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 355
Viestejä
4 392 356
Jäsenet
72 970
Uusin jäsen
Timpampi

Hinta.fi

Ylös Bottom