Pelihiiret

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Logitech g903 oikea näppäin ei pelitä, saa painaa ns täysiä, että pysyy pohjassa, esim fps peleissä tähtääminen käytännössä mahdotonta. Hiiri on jo vanha, ettei takuuta ja katselin uutta g903 mutta hintaa tullu 50€ lisää, enkä haluaisi maksaa 150e hiirestä.
Mikä hiiri vastaisi suunnilleen käteen sopivuutta tuohon malliin?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Logitech g903 oikea näppäin ei pelitä, saa painaa ns täysiä, että pysyy pohjassa, esim fps peleissä tähtääminen käytännössä mahdotonta. Hiiri on jo vanha, ettei takuuta ja katselin uutta g903 mutta hintaa tullu 50€ lisää, enkä haluaisi maksaa 150e hiirestä.
Mikä hiiri vastaisi suunnilleen käteen sopivuutta tuohon malliin?
Vaikka tuo sama malli 102,48€ hintaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 397
Logitech g903 oikea näppäin ei pelitä, saa painaa ns täysiä, että pysyy pohjassa, esim fps peleissä tähtääminen käytännössä mahdotonta. Hiiri on jo vanha, ettei takuuta ja katselin uutta g903 mutta hintaa tullu 50€ lisää, enkä haluaisi maksaa 150e hiirestä.
Mikä hiiri vastaisi suunnilleen käteen sopivuutta tuohon malliin?
Ei välttämättä lohduta juuri nyt, mutta tuo G903 oli black fridayn aikaan 65€ ja joulunakin 85€.
Voi siis satunnaisesti saada edullisesti ja USB-C liitäntäistä seuraajaa tuolle hieman odotellaan.

Tuo kytkin tosin olisi myös korjattavissa, ilmeisesti tämä siihen sopisi jos kytkin itsessään on ongelma, mutta kannattaa jostain purkuvideolta varmistaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Suositelkaas rikoutuneen Logitech G402 tilalle langallista tai langatonta hiirtä. G402 on ollut ns käteen sopiva joten ei missään nimessä pienempää. Käyttönä satunnainen pelaaminen (ei FPS pelejä), ohjelmointi ja nettiselailu. Pitäisi löytyä suomalaisesta verkkokaupasta tai parhaimmassa tapauksessa esim Powerista tai Gigantista.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Suositelkaas rikoutuneen Logitech G402 tilalle langallista tai langatonta hiirtä. G402 on ollut ns käteen sopiva joten ei missään nimessä pienempää. Käyttönä satunnainen pelaaminen (ei FPS pelejä), ohjelmointi ja nettiselailu. Pitäisi löytyä suomalaisesta verkkokaupasta tai parhaimmassa tapauksessa esim Powerista tai Gigantista.
G502 langaton varmaan lähimpänä tota G402 muotoa niin sitä kattoisin varmaan tai sitten Razerilta joku Basilisk.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
800
käy kokeilemassa. Minä itse ihastuin razer basilisk v3een myymälässä, jossa myös tuo sniper nappula. G402 näyttää olevan enemmänkin lisänappuloita se sun tulee huomioida, onko must have.
On itsestäni ainakin eroa käyttää kevyttä n50g v 100g hiirtä. Käytän itse kevyttä ja raskaampaa basilisk v3 ristiin pelinkin aikana, koska on puolensa.
EDIT: muistakaa myös että hiirtä voi helposti modata eli jos pienempi hiiri ei ihan natsaa käteen, niin väittäisin että grippiteipillä saatava lisä millit että grippi parantaa otetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
291
Näin talvella kun iho kuovempi jne olen alkanut enemmän arvostaa grippiteippiä, modasin omaan GPW sellaiset, ja vaikka muodon puolesta pidän enemmän Deathadderv2 olen nyt talvella käyttänyt enemmän logitechia.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Näin talvella kun iho kuovempi jne olen alkanut enemmän arvostaa grippiteippiä, modasin omaan GPW sellaiset, ja vaikka muodon puolesta pidän enemmän Deathadderv2 olen nyt talvella käyttänyt enemmän logitechia.
Juu oli pakko itsekin laittaa omaan Superlight 2:een sellaset kun tuntuu ihan saippuapalalta kun kokoajan kuivat kädet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362


Kiitoksia vinkeistä, tämä tuli hankittua.
 
Liittynyt
07.07.2022
Viestejä
5
Suositelkaas hiiriä! Tällä hetkellä käytössä Steelseries sensei ten ja muuten ihan tyytyväinen olen ollut hiireen, mutta tästä hajos rulla parin vuoden käytöllä. Googlailun perusteella ilmeisesti tyyppivika näissä. Eli jotai samantyylisiä, mutta sellaisia, jossa rulla kestää :D
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
Suositelkaas hiiriä! Tällä hetkellä käytössä Steelseries sensei ten ja muuten ihan tyytyväinen olen ollut hiireen, mutta tästä hajos rulla parin vuoden käytöllä. Googlailun perusteella ilmeisesti tyyppivika näissä. Eli jotai samantyylisiä, mutta sellaisia, jossa rulla kestää :D
Tätä voin suositella oikeakätiselle peli/toimistokäyttöön. Ei ole tosin ollut kovin kauaa niin kestosta paha sanoa, mutta muuten loistava hiiri.

ROCCAT Burst Pro Air - Musta - Pelihiiri - Optinen - 6 painiketta - Musta RGB-valolla
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Suositelkaas hiiriä! Tällä hetkellä käytössä Steelseries sensei ten ja muuten ihan tyytyväinen olen ollut hiireen, mutta tästä hajos rulla parin vuoden käytöllä. Googlailun perusteella ilmeisesti tyyppivika näissä. Eli jotai samantyylisiä, mutta sellaisia, jossa rulla kestää :D
XM2we Endgame Gearilta vissiin aika lähelle tuota muotoa ja langaton vielä jos sellanen kiinnostaa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Itsellä hajos ASUS ROG Gladius III:sta rulla puolentoista vuoden jälkeen. Tai ei se kokonaan hajonnut, mutta se ihan arvalla tuntuu ottavan suunnan. Eli vaikka rullaa alas, niin hyppii välillä väärään suuntaan ylös. Ilmeisesti aika tyypillinen vika ko. hiiressä.

Tuli tilattua nyt tilalle toi ASUS ROG Chakram, missä on tommonen pikku joystick tossa kyljessä. Onko kenellekään kokemuksia, että toimiiko hyvin peleissä? Itse ajattelin, että sen taakse olis varmaan kiva laittaa vaikka asevalikkoja tai pikavalintoja aseille yms.

 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Logitech g903 oikea näppäin ei pelitä, saa painaa ns täysiä, että pysyy pohjassa, esim fps peleissä tähtääminen käytännössä mahdotonta. Hiiri on jo vanha, ettei takuuta ja katselin uutta g903 mutta hintaa tullu 50€ lisää, enkä haluaisi maksaa 150e hiirestä.
Mikä hiiri vastaisi suunnilleen käteen sopivuutta tuohon malliin?
Gigantissa 85€ tarjouksessa:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Gigantissa 85€ tarjouksessa:
Kävi niin, että kissa suutuspäissään tiputti hiiren lattialle, kun ei saanu tahtoansa läpi ja g903 meni kokonaan mykäksi, ei ottanu virtaa vastaan, eikä toiminu johdonpäässä.
Hiiren tarve oli todellinen ja gigantissa pitinolla jokin g sarjan hiiri ~50e alessa, mutta eipä ollut kivijalkaliikkeessä enään saatavilla, vaikka saldo näytti, että löytyy, joten mukaan tarttui tämä
Olen ollut tyytyväinen, kun vielä lahjakortilla sai -30e hinnasta pois.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Onko ketään täältä hommannut tuota uutta OP1 langallista versiota? Ei hirveästi kiinnostaisi toi piuha mutta jos siihen saa huomattavasti kevyemmät kytkimet verrattuna langattomaan niin se voisi olla kova juttu. Tää OP1 muoto toimii itelle parhaiten mutta en puhu paskaa kun sanon että etusormi tulee kipeäksi jos tulee vähän pelattua kauemmin CS:ää. Saispa OP1WE:n Vaxeen klikeillä. :D
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Onko ketään täältä hommannut tuota uutta OP1 langallista versiota? Ei hirveästi kiinnostaisi toi piuha mutta jos siihen saa huomattavasti kevyemmät kytkimet verrattuna langattomaan niin se voisi olla kova juttu. Tää OP1 muoto toimii itelle parhaiten mutta en puhu paskaa kun sanon että etusormi tulee kipeäksi jos tulee vähän pelattua kauemmin CS:ää. Saispa OP1WE:n Vaxeen klikeillä. :D
On, tarkemmin sanottuna tuo OP1 8k. Siinä mallissa on valmiiksi kevyemmin valitut kytkimet, mutta tuli vielä laitettua noi erikseen myynnissä olevat kevyimmät kailh GX-versiot. Kyllä nää mekaaniset vaan tuntumaltaan ovat paremmat kuin ne kailh GO-kytkimet (kevyemmät siinäkin) ja huomattavasti helpompi painaa. Itse tosin en niin herkkä ollut että sormet olisi pahemmin väsyneet.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
On, tarkemmin sanottuna tuo OP1 8k. Siinä mallissa on valmiiksi kevyemmin valitut kytkimet, mutta tuli vielä laitettua noi erikseen myynnissä olevat kevyimmät kailh GX-versiot. Kyllä nää mekaaniset vaan tuntumaltaan ovat paremmat kuin ne kailh GO-kytkimet (kevyemmät siinäkin) ja huomattavasti helpompi painaa. Itse tosin en niin herkkä ollut että sormet olisi pahemmin väsyneet.
Kai se täytyy laittaa tilaukseen, pelaan sen verran korkeella senssillä (1600dpi ja 1) että cable drag ei pitäisi olla niin paha.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Kai se täytyy laittaa tilaukseen, pelaan sen verran korkeella senssillä (1600dpi ja 1) että cable drag ei pitäisi olla niin paha.
Jep ja on siinä hemmetin hyvä stress relief kun on melko selkeästi ylöspäin kulmassa. Itse en silti täysin langattoman tuntuiseksi sano edes bungeen kanssa, mutta niin sitä vain palattiin johdolliseen ihan helposti. Todella hyvä hiiri kaikinpuolin, luulen että jää U2 jonka hommasin testiin kakkoseksi.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Jep ja on siinä hemmetin hyvä stress relief kun on melko selkeästi ylöspäin kulmassa. Itse en silti täysin langattoman tuntuiseksi sano edes bungeen kanssa, mutta niin sitä vain palattiin johdolliseen ihan helposti. Todella hyvä hiiri kaikinpuolin, luulen että jää U2 jonka hommasin testiin kakkoseksi.
Itellä ollut NP01s langaton ja tämä OP1we nyt rotaatiossa ja molemmissa on kyllä omat hyvät puolet mutta jotenkin tuntuu että pelaan aina paremmin OP1:llä ja se on se tärkein kriteeri itellä. :D
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 318
Kokemuksi Lamzu Thorn 4K Wireless Superlight -hiirestä?

Glorious Model O PRO lopetti akun latauksen kun pääsi tyhjäksi. Mitä parempaa olisi tarjolla? Tykkäsin ehkä enemmän Model D:n muodosta mutta hillitty ulkonäkö plussaa. Ei RGB:kään haitaksi ole. Keveyteenkin aikalailla tottunut mutta en ole kilpapelaaja.

Jos ei lähde lataamaan niin tottakai täytyy kokeilla RMA:ta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
800
hiirissä varsinkin eri profiilisissa, kaikissa on puolensa ja tarpeensa. Varsinkin yksinpelattavat pelit on keskimmäinen kiva. Eniten immersiota mutta ei niin tarkka.
1710670761664.png
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
350
Löytyykö keneltäkään Finalmouse ULX:n Lion versiota?

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kuorien laadun osalta. Omassa yksilössä aika lailla joustoa siellä täällä...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
118
Steelseries Rival 650 taas temppuilee. Kerran jo takuuvaihdettu ja taas mouse 1 temppuilee. Ei enää steelseriessiä tähän talouteen. Mitähän muuta rottaa raati suosittaa joka ois about samaa kokoluokkaa? Jos hinta pysyy lähempänä ~50e niin sen parempi.

EDIT: Gigantilla näyttää olevan Logitech G Pro Wireless tarjouksessa ja omaa samaa muotoilua kuin tuo rival. Onko ok hankinta tuohon hintaan?

Logitech G Pro Wireless langaton pelihiiri - Gigantti verkkokauppa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
800
on ok. kevyt perus hiiri G pro Wireless ja siitä uudemmat lightspeed/superlight mallit. On ihan eri käyttää raskaampaa razer basiliskiä, jossa enemmän näppäimiä.
mielenvikaista että tarkkuuden dpi säätö on pohjassa g pro wirelessissä ja uudemmissa edelleen. Eipä tuu vaihdeltua senssiä.Mikään ole ainut oikea.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
302
Tässä olen nyt katsellut langatonta pelihiirtä tai vaikka langallista. Ongelmana näkyy tänä päivänä olevan että valtaosa hiiristä on suunniteltu oikeakätisille. Aika vähän rupeaa olemaan esim molempi kätisille suuuniteltuja ( sivunapit molempipuoliset ). Jos on molempikätisille tehty niin kooltaan älyttömän pieniä vai enkö vain löydä neti syövereistä.

Tällä hetkellä mennään 19v vanhalla Razer diamondback plasmalla, eikä kyllä parempaa ole tullut vastaan vaikka etitty on. Rupeaa vaan nuo kumiset reunat olemaan tuossa ehtoo puolella.

Onko täällä vasenkätisiä niin ois antaa mahdollisia suosituksia?

edit: hetkinen tuo logitech G pro wireless näyttäsikin olevan molempikätinen. Pitää tutustua.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
edit: hetkinen tuo logitech G pro wireless näyttäsikin olevan molempikätinen. Pitää tutustua.
Jep, se eka variaatio eli ei Superlight niin löytyy vielä napit oikealtakin puolelta. Vasurit ovat prosentuaalisesti sen verran pieni ryhmä ja niistäkin todella monet käyttävät kuitenkin hiirtä oikealla, ettei firmojen ole taloudellisesti kannattava tehdä vasenkätisten versioita.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
302
Vasurit ovat prosentuaalisesti sen verran pieni ryhmä ja niistäkin todella monet käyttävät kuitenkin hiirtä oikealla, ettei firmojen ole taloudellisesti kannattava tehdä vasenkätisten versioita.
Itseänikin yritin totutella käyttämään hiirtä oikealla ja ei tullut mitään. Kait myö sen verran harvinaisia ollaan kun aina töissäkin hämmästellään että olet vasenkätinen.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Itseänikin yritin totutella käyttämään hiirtä oikealla ja ei tullut mitään. Kait myö sen verran harvinaisia ollaan kun aina töissäkin hämmästellään että olet vasenkätinen.
Voin vain kuvitella kuinka ärsyttävä tilanne. Tai itse tulee hiiriä keräiltyä tai testailua ihan harrastuksena, niin olisi kyllä rajoittava tekijä jos pitäisi vasurissa. Toivottavasti joku firma ottaisi teidätkin huomioon. Todennäköisesti jos olisit pakotettu oikeassa pitämään, niin tietylle tasolle se kehittyisi nopeasti, mutta erityisesti jos räiskintäpelejä pelaa, niin mieluiten sitä dominoivaa kättä käyttää.

Mutta yrityksen perspektiivistä toki ymmärrettävää jos max. 10% ihmisistä on vasureita ja Aasiassa lukema keskimäärin ilmeisesti huomattavasti pienempi.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Vasurina pitää melkein vaan unohtaa sivunappien käyttö, tai ainakin näin olen itse tehnyt. Hiiren käyttö oikealla on kyllä yhtä helppoa molemmille käsille mutta wasd ei taivu sitten yhtään taas vasurilla. Käytössä pyöriikin fiiliksen mukaan Viper V2 Pro, Superlight ja Beast X. Löytyisi myös G900, mutta hiiren keveyteen kun tottuu niin painavaa hiirtä ei oikein huvita käyttää. Onneksi muodoltaan symmetrisiä hiiriä sentään löytyy reilusti.
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
48
Razer Viper ja Viper Ultimatessa on sivunapit molemmilla puolilla ja toimii hienosti vasurihiirenä. Muodoltaanhan Viper on litteämpi kuin vaikka tuo Logitech GPW / GPX, eli siinä ei kämmenelle ole samalla tavalla täytettä ja tukea jos sattuu sellaisesta pitämään. Minusta taas GPW on vähän liian tylsä ja tasapaksu ollakseen mukava pidemmässä käytössä, mutta nämähän on aina makuasioita.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
800
vasurina pitänyt oikealla kädellä hiirtä. Asiaa en ole pohtinut, että vasurilla hiirtä käyttäisin. Onneksi ei ole koskaan forcetettukkaan. Joten mun kuplasta voi oikea kätinenkin lähteä vasuri hiirelle ja jäädä sille tielle.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
302
Razer Viper ja Viper Ultimatessa on sivunapit molemmilla puolilla ja toimii hienosti vasurihiirenä. Muodoltaanhan Viper on litteämpi kuin vaikka tuo Logitech GPW / GPX, eli siinä ei kämmenelle ole samalla tavalla täytettä ja tukea jos sattuu sellaisesta pitämään. Minusta taas GPW on vähän liian tylsä ja tasapaksu ollakseen mukava pidemmässä käytössä, mutta nämähän on aina makuasioita.
Pitää tuota logitech katella.

Tuo vanha diamondback kyllä on ollut ihan mukava hiiri, isot napit ja omaan käteen ihan sopivan kokonen. Ollut kyllä hintansa arvoinen kapistus, maksoi jotain 60-70€ jimmspcstoressa aikoinaan. Tassut siihen on pitänyt aikoinaan vaihtaa. Menis vielä muuten mutta nuo reunakumit rupeaa repsottamaan ja häiritsemään.

vasurina pitänyt oikealla kädellä hiirtä. Asiaa en ole pohtinut, että vasurilla hiirtä käyttäisin. Onneksi ei ole koskaan forcetettukkaan. Joten mun kuplasta voi oikea kätinenkin lähteä vasuri hiirelle ja jäädä sille tielle.
Itsekin olen molempikätinen tietyissä asioissa. Hiirikäyttö onnistuu oikealla tiettyyn pisteeseen asti, mutta sitten kun ruvetaan tarkkuutta vaatimaan niin 1min päästä vaihtuu hiiri vasempaan käteen.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 031
sry vähän offtopicia mukana.
Mulla on tollanen Logitech g613 näppis ja langaton hiiri logitech mx master 2s.
Näppis oireilee ja meinasin pistää langattoman sijasta halvan ei-mekaanisen langallisen, esim gigantissa tarjous corsair k55 rgb pro 35e.

Mutta toi mun hiiri on ihan loistava työpöytäkäyttöön, mutta ei pelaamiseen. Vaikka pelannu sillä joku 4v jo.

Mitäs tilalle,
-isoon käteen
-langaton tai langallinen, varmaan langallinen pelaamisen parempi, miuleiten ehkä langaton.
reilusti näppäimiä, enemmän kuin mx masterissa.
-ergonominen, joten varman logitech, mulla ollu muutama non logitech niin vähän kokeilul ja käyny sitten ostaan logitechin
-ei rgb ja hyvä akunkesto(jos langaton)
-hinta noin 100e, voi olla ylikin, kun tuo näppis tulee oleen halpa
uudemmat optiset kytkimet, joilla ei pitäs tulla tuota tuplaklikkausta, hyvä rulla ja luistavuus

Vaihtoehtoina tullu vastaan logitech g502 x ja siitä langaton plus malli, mutta hintavia tällä hetkellä, ehkä odottelis tarjouksia.
Oisko jotain muuta, mutta logitech osastolla(tai samankaltaisilla) hyvillä ergonomisilla ominausuuksilla, käyttö pelaamista ja hyötykäyttä, mut toi mx master 2s ei vaan tunnu oikein peleissa pysyvän mukana.
logitech pro x kans vaihtoehto, mutta näppäimiä vois olla ehkä enemmän

Varmaan ihan sopiva jos näppis oiskin langallinen, mutta hiiri langaton, nuo mekaaniset näppäimet on ihan ok, mutta en vaan jotenkin diggaa loppujen lopuksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 397
sry vähän offtopicia mukana.
Mulla on tollanen Logitech g613 näppis ja langaton hiiri logitech mx master 2s.
Näppis oireilee ja meinasin pistää langattoman sijasta halvan ei-mekaanisen langallisen, esim gigantissa tarjous corsair k55 rgb pro 35e.

Mutta toi mun hiiri on ihan loistava työpöytäkäyttöön, mutta ei pelaamiseen. Vaikka pelannu sillä joku 4v jo.

Mitäs tilalle,
-isoon käteen
-langaton tai langallinen, varmaan langallinen pelaamisen parempi, miuleiten ehkä langaton.
reilusti näppäimiä, enemmän kuin mx masterissa.
-ergonominen, joten varman logitech, mulla ollu muutama non logitech niin vähän kokeilul ja käyny sitten ostaan logitechin
-ei rgb ja hyvä akunkesto(jos langaton)
-hinta noin 100e, voi olla ylikin, kun tuo näppis tulee oleen halpa
uudemmat optiset kytkimet, joilla ei pitäs tulla tuota tuplaklikkausta, hyvä rulla ja luistavuus

Vaihtoehtoina tullu vastaan logitech g502 x ja siitä langaton plus malli, mutta hintavia tällä hetkellä, ehkä odottelis tarjouksia.
Oisko jotain muuta, mutta logitech osastolla(tai samankaltaisilla) hyvillä ergonomisilla ominausuuksilla, käyttö pelaamista ja hyötykäyttä, mut toi mx master 2s ei vaan tunnu oikein peleissa pysyvän mukana.
logitech pro x kans vaihtoehto, mutta näppäimiä vois olla ehkä enemmän

Varmaan ihan sopiva jos näppis oiskin langallinen, mutta hiiri langaton, nuo mekaaniset näppäimet on ihan ok, mutta en vaan jotenkin diggaa loppujen lopuksi
Vaatimuslistalla kun on mittaa, niin eipä tuohon oikein osaa tarjota kuin G502 X Lightspeediä, sillä mm. optisia kytkimiä ei monesta vielä löydy.
Ei kannata tuota Plus -mallia tosin hankkia, jos kerta RGB:lle ei tarvetta ja hyvä akkukesto plussaa, sillä Lightspeed -versiossa molemmat nämä ovat "paremmin".

G502 X Lightspeed irtoaisi Telialta tällä hetkellä koodilla ML2401292405 84,15€ + 4,90€ postit:

1711786570845.png
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 031
Vaatimuslistalla kun on mittaa, niin eipä tuohon oikein osaa tarjota kuin G502 X Lightspeediä, sillä mm. optisia kytkimiä ei monesta vielä löydy.
Ei kannata tuota Plus -mallia tosin hankkia, jos kerta RGB:lle ei tarvetta ja hyvä akkukesto plussaa, sillä Lightspeed -versiossa molemmat nämä ovat "paremmin".

G502 X Lightspeed irtoaisi Telialta tällä hetkellä koodilla ML2401292405 84,15€ + 4,90€ postit:

Kiitos tästä ja alennuskoodista, tämä tarttui mukaan. En olekaan ennen tilannut telialta mitään, toivottavasti sujuu ongelmitta. Mx master jää vielä varalle ja jos tarvii muuta hyötykäyttöä ja voihan tota läppärilläkin käyttää.
Gigantissa muuten mx master 3s tarjouksessa, tuota mietin kans, mutta tosiaan noissa mx hiirissä pelaamiseen liikaa viivettä, toki pystyy pelaan ihan jees myös.
 
Liittynyt
04.06.2022
Viestejä
10
Vaatimuslistalla kun on mittaa, niin eipä tuohon oikein osaa tarjota kuin G502 X Lightspeediä, sillä mm. optisia kytkimiä ei monesta vielä löydy.
Ei kannata tuota Plus -mallia tosin hankkia, jos kerta RGB:lle ei tarvetta ja hyvä akkukesto plussaa, sillä Lightspeed -versiossa molemmat nämä ovat "paremmin".

G502 X Lightspeed irtoaisi Telialta tällä hetkellä koodilla ML2401292405 84,15€ + 4,90€ postit:

Kiitokset myös, oli aikalailla samalla vaatimuslistalla myös itsellä hiiri hakusessa ja sai Telialta asialliseen hintaan.
 
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
297
Kiitos tästä ja alennuskoodista, tämä tarttui mukaan. En olekaan ennen tilannut telialta mitään, toivottavasti sujuu ongelmitta. Mx master jää vielä varalle ja jos tarvii muuta hyötykäyttöä ja voihan tota läppärilläkin käyttää.
Gigantissa muuten mx master 3s tarjouksessa, tuota mietin kans, mutta tosiaan noissa mx hiirissä pelaamiseen liikaa viivettä, toki pystyy pelaan ihan jees myös.
Ite voin suositella maxgamingiä. Sieltä tilannut jo useampaan otteesen. Peli- ja esport-kauppa - MaxGaming.fi - G502X
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 967
Voin kanssa suositella tuota Logitechia. Toiminut nyt ainakin puol vuotta hyvin aktiivisessa pelaamisessa.

Maxgamingista tullut tilattua ja hyvin toiminut. Palautuksissa eivät ole aina muistaneet korvaa postikuluja.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 444

Kyseinen hiiri ollut nyt muutaman viikon käytössä ja yllättänyt kyllä positiivisesti. Aliexpressiltä saa vähän halvemmalla, sieltä sain itse ~20€
Kaikki toimii miten pitää, rulla melko jäykkä. Pelatessa ehkä hyvä vaan, normi surffailussa löysempi kivempi. Paw3395SE sensori on jotain 3335 päiviteltyä mallia.

Taidan tuon pro mallin tilaa. Ihan jo mielenkiinnosta kokeilla huomaako pelatessa eroa paremmalla sensorilla.

Videolta näkyy vähän mitä eroja malleilla
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
156
Ois uus hiiri hankinnassa, ollu yli vuoden käytössä pulsar xlite v2 size 2, alkaa jo hieman tää reikäjuusto käymään päähän sekä kaikki pöly joka pohjasta sisään mennyt, langaton täytyy hiiren olla, en ole varma minkä muotoista hiirtä olen hankkimassa, ehkä ergo tai sit tommone perus mikä nois logitech superlighteis on tai semmosta, käytän palm grippiä tietääkseni mutta mahdollissta että tulen otettani vaihtamaan, käden koko 18cm pitkä ja 10cm leveä, budjettia ois mieluiten käyttää se 110€ mutta jopa 140€ vois käyttää.
Mikäs tää polling rate juttu nykyään on? 1k vaikuttaa yleisltä muttä 2k, 4k sekä 8k näyttää olevan isona juttuna, onkos toi iso polling rate kuinka tärkeää?
Hiiriä joita olen ajatellut: deathadder v3 pro, xlite v3, viper v2, pulsar X2V2, lamzu atlantis, gpx superlight, waizowl cloud.
Saa toki muitakin vaihtoehtoja ehdottaa
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 031
Polling rate vaikuttaa kuinka nopeasti se hiiri scannaa sun liikettä. Se vain lisää tarkkuutta ja nopeutta käyttöön. Esim tää mun nykyinen MX master 2s on vain 125Hz, hyvä rate ois 2 tai 4 kertaa toi. Nopeimmissa hiirissä lienee jo 4000Hz, varmaan 1000Hz. Riittää.
Nopea polling rate vaatii periaatteessa nopeamman CPU:n.
Hankala sanoa mikä sopii omaan käteen, ite tottunu logitecheihin. Paria halvempaa pelihiirtä kokeilin, mutta ne oli liian pieniä mun käteen, tuli käsi ja ranne kipeäksi alle 20min.
deathadder tai tuo logitech vois olla, mutta kannattaa katsoa tarjouksia läpi. Ja kuinka monta nappia haluaa.
Nuo optisilla kytkimillä olevat on periaattessa kestävämpiä, mutta kalliimpia.
Ite ostin tollasen Logitech G502 X Lightspeed, odottelen kun se postissa tulee niin pääsee kokeileen, jätän ton mx masterin varalle ja jos työkäyttöä tarvii, mutta se ei ole pelihiiri, vaikka pelannu sillä 4v
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
156
turhaa maksaa noista 2k ja 4k polling rateista siis? tarjouksia ei paljoa näytä olevan maxgamingilla mitä pääasiassa selaillut, G-Wolves HTX 4k (130€) sekä Dareu A950 pro 4k (120€) näyttäisi olevan tarjouksissa. 2vuoden takuu ois kyllä mukava, molemissa näyttäis olevan vuoden. Näiden hiirten laaduista en tiedä enkä Dareusta oikeastaan tiedä reikien takia. Lamzu Maya näyttäisi olevan 90€
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
turhaa maksaa noista 2k ja 4k polling rateista siis? tarjouksia ei paljoa näytä olevan maxgamingilla mitä pääasiassa selaillut, G-Wolves HTX 4k (130€) sekä Dareu A950 pro 4k (120€) näyttäisi olevan tarjouksissa. 2vuoden takuu ois kyllä mukava, molemissa näyttäis olevan vuoden. Näiden hiirten laaduista en tiedä enkä Dareusta oikeastaan tiedä reikien takia. Lamzu Maya näyttäisi olevan 90€
Se on ihan itsestäsi ja käyttötarpeestasi kiinni näetkö rahanarvoiseksi. Vähän sama kuin näyttöjen hertzit. Kyllähän sitä 60hz näytöllä pärjää, mutta onhan se pelaaminen kivempi korkeammalla virkistystaajuudella niin kauan kun kone pysyy sen mukana.
Toki näissäkin ns. diminishing returns, eli mitä korkeammaksi luku kasvaa, sitä hankalamapi on eroa enää huomata. Itse olen tyytynyt omassa pelihiiressä; Deathadder V3 Pro:ssa 4k polling rateen vaikak 8k taipuisikin. Tämä tarpeeksi hyvä kasuaaliseen tacfps pelaamiseen itselle, sekä on hieman ystävällisempi akun kulutuksellekkin kuin 8k. Todennäköisesti se että siirtyi 1k polling ratesta 4k polling rateen ei nostanut mitään statseja mitenkään huomattavasti, mutta hiiren liike on kuitenkin hieman sulavempaa ja mukavempaa, joka tekee pelaamisestakin samalla hieman miellyttävämpää.

Edit: Summarum, eli omien tarpeiden mukaan mutta henkilökohtaisesti en lähtisi rajaamaan vain vaihtoehtoja polling raten mukaan. Niin kauan kunhan sentään on vähintään 1000Hz polling rate
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 967
Ite ostin tollasen Logitech G502 X Superlight, odottelen kun se postissa tulee niin pääsee kokeileen, jätän ton mx masterin varalle ja jos työkäyttöä tarvii, mutta se ei ole pelihiiri, vaikka pelannu sillä 4v
Lightspeed?
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
156
Se on ihan itsestäsi ja käyttötarpeestasi kiinni näetkö rahanarvoiseksi. Vähän sama kuin näyttöjen hertzit. Kyllähän sitä 60hz näytöllä pärjää, mutta onhan se pelaaminen kivempi korkeammalla virkistystaajuudella niin kauan kun kone pysyy sen mukana.
Toki näissäkin ns. diminishing returns, eli mitä korkeammaksi luku kasvaa, sitä hankalamapi on eroa enää huomata. Itse olen tyytynyt omassa pelihiiressä; Deathadder V3 Pro:ssa 4k polling rateen vaikak 8k taipuisikin. Tämä tarpeeksi hyvä kasuaaliseen tacfps pelaamiseen itselle, sekä on hieman ystävällisempi akun kulutuksellekkin kuin 8k. Todennäköisesti se että siirtyi 1k polling ratesta 4k polling rateen ei nostanut mitään statseja mitenkään huomattavasti, mutta hiiren liike on kuitenkin hieman sulavempaa ja mukavempaa, joka tekee pelaamisestakin samalla hieman miellyttävämpää.

Edit: Summarum, eli omien tarpeiden mukaan mutta henkilökohtaisesti en lähtisi rajaamaan vain vaihtoehtoja polling raten mukaan. Niin kauan kunhan sentään on vähintään 1000Hz polling rate
Kiitos tästä, eli voishan se ihan hyödyllinen olla, 240hz näytöllä sulavuuden varmaan huomaa, tietenkin sitten akku kuluu nopeammin silloin, razerilla näköjään pitää ostaa toi kalliimpi versio että menee kyllä sen puolella jo hieman yli budjetin
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
156
nyt kun katsoin jimmsiltä ton hiiren niin näköjään tukee 4k mutta erikseen ostettava, kallein näköjään tukee sen 8k jonka mainitsit, olinpas sokea
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 031
Aivan, korjataas...

Se on ihan itsestäsi ja käyttötarpeestasi kiinni näetkö rahanarvoiseksi. Vähän sama kuin näyttöjen hertzit. Kyllähän sitä 60hz näytöllä pärjää, mutta onhan se pelaaminen kivempi korkeammalla virkistystaajuudella niin kauan kun kone pysyy sen mukana.
Toki näissäkin ns. diminishing returns, eli mitä korkeammaksi luku kasvaa, sitä hankalamapi on eroa enää huomata. Itse olen tyytynyt omassa pelihiiressä; Deathadder V3 Pro:ssa 4k polling rateen vaikak 8k taipuisikin. Tämä tarpeeksi hyvä kasuaaliseen tacfps pelaamiseen itselle, sekä on hieman ystävällisempi akun kulutuksellekkin kuin 8k. Todennäköisesti se että siirtyi 1k polling ratesta 4k polling rateen ei nostanut mitään statseja mitenkään huomattavasti, mutta hiiren liike on kuitenkin hieman sulavempaa ja mukavempaa, joka tekee pelaamisestakin samalla hieman miellyttävämpää.

Edit: Summarum, eli omien tarpeiden mukaan mutta henkilökohtaisesti en lähtisi rajaamaan vain vaihtoehtoja polling raten mukaan. Niin kauan kunhan sentään on vähintään 1000Hz polling rate
Vähän sama kun meikän pelit skyrim ja cyperpunk tällä hetkellä mitä pelaan ja kun ehtii horizon forbidden west, Ei ole tarvetta millekkään 360Hz näytölle ainakaan että saisi mitään fps etua peleille. Viimeksi pelasin "kilpailullisesti" quakeworldia, jolloin pallohiiret oli pop, silloinkin windowsista säädettiin Hz nopemmaksi hiirelle, kyllä sen huomas. Sen pallon kun muisti putsata muutaman päivän välein. On toki cs ja muutakin, mutta ei enää kisamielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Tarvetta olisi saada uusi hiiri nykyisen G903:n tilalle. Tämä tuli vanhan G700s:n tilalle, mutta en oikein koskaan oppinut tästä pitämään, monestakin syystä. G700s taas oli mielestäni paras ikinä, ja onkin sääli että Logitechilta ei mitään vastaavaa ole tuon jälkeen ollut tarjolla.
Miksi sitten näin? G700s:ssä oli hyvä muotoilu, sopi (minulle) käteen, ja ennen kaikkea sopivasti nappeja sopivissa paikoissa. Eritoten arvostin neljää peukalonappia. G903 taas, ei niin hyvä muotoilu, vain kaksi peukalonappia, ja satunnaisena ärsytyksenä nappien "keveys". Oikeaa nappia tulee välillä painettua vahingossa kun vain lepuutan kättäni hiiren päällä, ei hyvä. Ei ole edes ongelma itselläni, vaan kaverini myös onnistui välittömästi samassa tempussa kun käytti hetken konettani. Voi toki olla myös oman yksilöni ongelma. Plussaa akkukestosta ainakin tuohon G700s:ään verrattuna, toki on tämä myös selvästi tuoreempi hiiri. Molemmissa Logitecheissä myös plussaa rullan vapautusnapista, jolla rulla muuttuu portaattomaksi. Tämä ominaisuus on kovassa käytössä nettiä selaillessa.

Eli tarvetta olisi hiirelle joka olisi langaton, ja jossa olisi vähintään tuo 4 peukalonappia. Plussaa tuosta rullan vapautuksesta, ei pakollista, mutta onko tätä muissa kuin Logitecheissä? Mitään Razer Nagaa tai vastaavaa en kuitenkaan halua, sillä liika on liikaa. Vähän olen valikoimaa tutkinut, ja silmiin osui Corsairin Darkstar. Onkohan muita vastaavia, joita en vain ole löytänyt?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 466
Viestejä
4 200 390
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom