Pelihiiret

No nyt sitten Gigantissa on tarjouksessa kolmella kympillä Xtrfy M42, jota himoitsin aikoinaan, mutta ostin jo toisen hiiren. :(
Aloin tuota ja noita muitakin alehiiriä vilkuilemaan... ja sitten perheenjäsen totesi että olisi uudenveroinen Tuf M5 turhanpanttina varahiirenä. Vaikuttaa käsituntuman perusteella erittäin lupaavalta. Ikinä en ole näin kevyttä/pientä saati molempikätistä hiirtä käyttänyt mutta sopi silti heti käteen, ja sivunapit hyvin sijoitetut. Vielä toki käytännön testi edessä.

Aloin tuota ja noita muitakin alehiiriä vilkuilemaan... ja sitten perheenjäsen totesi että olisi uudenveroinen Tuf M5 turhanpanttina varahiirenä. Vaikuttaa käsituntuman perusteella erittäin lupaavalta. Ikinä en ole näin kevyttä/pientä saati molempikätistä hiirtä käyttänyt mutta sopi silti heti käteen, ja sivunapit hyvin sijoitetut. Vielä toki käytännön testi edessä.
Mulla on käytössä Nordic Gaming Vapour ja olen ollut varsin tyytyväinen, koska etsin mahdollisimman pientä ja erityisesti matalaa hiirtä. Tämä taitaa olla 35 mm korkea, eikä ota kovin ärsyttävästi kouranpohjaan laiskalla sormenpääotteellani.

Toikin on aika kova tarjous että saa langattoman Pulsefire Hasten 60€, mietin jo ostamista ihan huvin vuoksi mutta jätin tilaamatta ja ostinkin uuden hiirimaton. :D

Onko paikalla Razer Deathadder v2 pro omistajia? Ajattelin hankkia tuohon hiireen nyt micro usb porttiin magneettisen plugin että saa vaan tökätä johtoon, laitan luultavasti näytön usb portista jonkinlaisen rullalle menevän piuhan niin pysyy pöytä siistinä mutta saa nopeasti sitten tökättyä lataukseen. Ongelma on tuo helvetin onnettoman kokoinen usb portin alue johon ainoastaan razerin oma latauspiuha tuntuu mahtuvan.

Onko ideoita mistä saisi mahdollisimman pienen magneettisen micro usb donglen että se voisi olla hiiressä kokoajan kiinni ja lataus onnistuisi?

1651245220700.png

Tuollainen tuli nyt vihdoin. Täysin sama hiiri kuin Pwnagen Ultra custom symm 2 mutta hintaa puolet vähemmän. Ja muotohan taas on lähes 1:1 viper minin kanssa. Nyt vaan kovaa testailua koko viikonlopun.

Näyttää myös aika samalta kuin xtrfy m42. Itse kyseisen ostin 30e hintaan ja olen ollut tyytyväinen

Olisi aika siirtää G9 eläkkeellä ja siirtyä langattomaan hiireen. Onko logitechkillä vielä paljon tuota tupla klikkaus ongelmaa vai joko on vaihdettu parempaan kytkimeen?

1651245220700.png

Tuollainen tuli nyt vihdoin. Täysin sama hiiri kuin Pwnagen Ultra custom symm 2 mutta hintaa puolet vähemmän. Ja muotohan taas on lähes 1:1 viper minin kanssa. Nyt vaan kovaa testailua koko viikonlopun.
Sitten vain raporttia tulemaan, kiitos!

Aivan puskista tuli tämä, kun itsellenikin langaton Viper Mini olisi hyvin lähellä optimaalista hiirtä.

Symm 2 on kiinnostanut, mutta hinta on korkea, kun kuitenkin jossain vaiheessa tulossa Razerilta suunnilleen samaan hintaluokkaan oikeakin langaton Viper Mini. Tässä olisi kuitenkin hintaa puolet, mutta jälleenmyyntiarvokin varmasti samassa suhteessa huonompi, kun aivan neverheard-brändi.

Muutaman päivän nyt ollut käytössä langaton Xlite V2 ja onhan tämä vaan hyvä hiiri. Akku tuntuu kestävän ja kestävän, M1 ja M2 täydelliset ja muotokin sopii omaan käteen.

Mutta koska täydellistä hiirtä ei olekaan, niin rullahan tässä on ihan samaa paskaa kuin V1:ssä. Jospa V3:ssa sekin on jo Gloriouksen tasolla?

Tommonen ollu käytössä viikon tai pari ja on huippu kyllä hinta-laatu suhteeltaan.

G602:n kytkimet rupes prakaamaan, ja tämä on täydellinen seuraaja sille. No muutama ohjelmoitavaa nappia vähemmän mutta ne mitä löytyy, on paremmin sijoiteltu.

Sitten vain raporttia tulemaan, kiitos!

Aivan puskista tuli tämä, kun itsellenikin langaton Viper Mini olisi hyvin lähellä optimaalista hiirtä.

Symm 2 on kiinnostanut, mutta hinta on korkea, kun kuitenkin jossain vaiheessa tulossa Razerilta suunnilleen samaan hintaluokkaan oikeakin langaton Viper Mini. Tässä olisi kuitenkin hintaa puolet, mutta jälleenmyyntiarvokin varmasti samassa suhteessa huonompi, kun aivan neverheard-brändi.
Noniin nyt koeajeltu hiiri. Nopeasti sanottuna hiiri on kyllä rahansa arvoinen. Laadukkaan oloinen, ei natise mistään, sensori trackää kuten pitää ja kaikki klikit tuntuu hyvältä. Päälle viikon kesti akku.

Se että onko tämä viper mini wireless on vähän toinen asia. Kokohan ei ole ihan 1:1 ja ainakin itse tunnen sen. Rullan pinta on sileä kun taas viperissa näppylöitä. Eniten tässä "ongelmana" on paino. 74g vs 61g on todella iso ero. Paino on myös varsin jakautunut taaksepäin tässä.

Hyvä hiiri mutta toivotaan vielä että razer toisi aidon langattoman version.

Painoa on tosiaan ihan reilusti ja persepainoisuus on kyllä itselleni iso no-no, joten skipataan, ellei tule käytettynä halvalla jostain vastaan. Kiitos arvostelusta!

Pakko kysyä kun itellä nousee aina cringe-levelit maksimiin kun nään näitä postauksia: r/MouseReview - since we pick on finalmouse all the time for this.. it's only fair I point out my crooked scroll wheel on viper v2 pro
Onko toi muka joku isokin ongelma? Kommentteja kun lukee niin näyttäisi olevan, mutta itse en ikinä ees kiinnitä tollaseen huomiota.

EDIT: Tietenkin 150€ hintasesta hiirestä odottaa että se olisi täydellinen, mutta vaikuttaako toi muka mihinkään? :D
Eihän tuo käyttöön vaikuta, mutta eihän sekään käyttöön vaikutta jos saat vaikka tehtaalta upouuden auton, jossa on ovessa jo valmiiksi silmäänpistävä lommo.

Kyllä tuo ainakin itseäni häiritsisi, mutta tietenkin on erillaisia ihmisiä. Jotkut tykkäävät että asiat on niinkuin pitääkin ja joillekkin se on hällä väliä kunhan vain toimii.

EDIT: Tietenkin 150€ hintasesta hiirestä odottaa että se olisi täydellinen, mutta vaikuttaako toi muka mihinkään? :D

Tuskin se vaikuttaa mihinkään, mutta yleisesti ei kannata ekoista batcheista ostaa hiirtä ellei sitä tosissaan tartte. 150e hiiren pitää todellakin olla täydellinen.

Onko muuten olemassa pitkäkestosia peli langattomia? eikä alta 100h.
Ja jos saan samaan viestiin kysyä mikä suosio noissa hunajakenno hiirissä on.
Edit. Haen vaihtoa ehtoa nykyiselle Zowie EC2.

On. G303 Shroud editionissa on älytön akunkesto. Muotoilu toki aika mielipiteitä jakava, eli ei mikään turvallinen vaihtoehto.

Jaha sulta olikin tullut edittiä. Tosiaan G303 on hyvin erilainen kuin EC2. Xlite wireless olisi muodoltaan tutumpi.

Kevyemmät hiiret ovat olleet nyt trendi jo joitakin vuosia, reiät auttaa vähentämään muutamia grammoja painosta. Mielestäni kuitenkin nyt yleinen mielipide tuntuu olevan paljon reiättömän kuoren puolesta jälleen, mutta tämä on mutuilua. Itse tykännyt aina "ehjästä" kuoresta enemmän (etenkin sivut reiättömät) ja kaikki noin 70g tai alle ovat tarpeaksi kevyitä.

MIkäs tämän G903:n(uusinta tai ainakin viime vuoden revisiota) nykykesto oli? Itsellä ainakin kestää normikäytössä saatanan kauan. edit. Ok Logi lupaa 140h.

MIkäs tämän G903:n(uusinta tai ainakin viime vuoden revisiota) nykykesto oli? Itsellä ainakin kestää normikäytössä saatanan kauan. edit. Ok Logi lupaa 140h.

Mulle tosiaan tuollaiset reilusti yli 100 gramman hiiret eivät enää nykyään ole varteenotettavia vaihtoehtoja, vaikka muut speksit olisivat mitä tahansa. Toki tähän vaikuttaa se, että itselle pelihiiri yhdistyy aina FPS-peleihin (tai 3rd person shooter), muissa peleissä (jos niitä enää pelailisi) itsellä menee hiiri kuin hiiri.

Gloriuksen Model D- taitaa olla aika tuon muotoinen jos tarkoitus samantyylistä saada.
Hunajakennoja siksi että saadaan hiiren painoa alennettua.

Model D(-):n akunkesto ei kummoinen ole, jos se harva latausväli siis yksi tärkeimmistä kriteereistä oli. Toki kun pitää RGB-valot poissa niin tilanne vähän paranee. Itselle kyllä riittää lyhyehkö akunkestokin.

Monet hiiret nykyään on se 70-80h, toki riippuen RGB asetuksista.
Kokemuksena esimerkiksi molemmat Glorious wireless hiiret ja Logitechin Superlight lupaa 70h, mutta tuntui että Gloriouksen hiirtä sai olla vähän väliä lataamassa vaikka käytti vain yhtä staattista väriä suht himmeellä. Logitechin hiiren kanssa melkein unohtaa että sitä pitää jopa joskus ladata välillä.
Ja hunajakennojen tarkoitus on pudottaa yksinkertaisesti vain hiiren painoa. Mitä vähemmän materiaalia, sitä vähemmän painoa. Jotkut firmat on toki tähän löytänyt omat eri ratkaisut millä onnistunut pudottamaan painoa ilman että pitänyt luopua kiinteästä kuoresta.

Ihan noin mielenkiinnosta mutta miksi hiiren akun pitäisi kestää yli 24h? Eikö sitä voi ladata esimerkiks silloin kun itse nukkuu?

No voi tietenkin, mutta ainakin minun mielestä on paljon kätevämpää kun lataustarve on vain kerran viikossa. Rupeaisi varmaan aika nopeasti vituttamaan jos yhtenäkin päivänä unohtaa ladata ja vehje onkin kuollut kun seuraavana päivänä istuu koneen ääreen.

Noniin nyt koeajeltu hiiri. Nopeasti sanottuna hiiri on kyllä rahansa arvoinen. Laadukkaan oloinen, ei natise mistään, sensori trackää kuten pitää ja kaikki klikit tuntuu hyvältä. Päälle viikon kesti akku.

Se että onko tämä viper mini wireless on vähän toinen asia. Kokohan ei ole ihan 1:1 ja ainakin itse tunnen sen. Rullan pinta on sileä kun taas viperissa näppylöitä. Eniten tässä "ongelmana" on paino. 74g vs 61g on todella iso ero. Paino on myös varsin jakautunut taaksepäin tässä.

Hyvä hiiri mutta toivotaan vielä että razer toisi aidon langattoman version.
Oliko ohjelmistossa debouncen säätömahdollisuus?

Mielenkiinnosta tekee mieli kysyä että millaisilla hiirillä jengi täällä pelailee? :D Itellä maini ollut jo pitkään GPWX sillä se on mukavan tuntunen ja langaton, mutta tuntuu että oon Viper Minillä tarkempi FPS-peleissä joten vaihtelen aina välillä jos on vähän heikompi päivä.

Mielenkiinnosta tekee mieli kysyä että millaisilla hiirillä jengi täällä pelailee? :D Itellä maini ollut jo pitkään GPWX sillä se on mukavan tuntunen ja langaton, mutta tuntuu että oon Viper Minillä tarkempi FPS-peleissä joten vaihtelen aina välillä jos on vähän heikompi päivä.
Naga Trinityjä nyt jo kolmas menossa. Ehdottomasti paras hiiri mitä mulla on ollut mutta kytkimet armottoman paskat ja takuussa pitää aina puoletoistavuoden välein vaihtaa uuteen ku alkaa napit tekemään omiaan.

Luotettava ja hyvin kestänyt Logitech G500s käytössä lokakuusta 2013 saakka. Alle 50€ brittien amazonista aikoinaan (taisi olla 41£ posteineen tosin nyt euron hinta laskenut). Ehdottomasti tähän mennessä paras hinta/laatusuhde ja jos kestää vielä rapian vuoden voi laskea että alle 5€/vuodessa. Napit kestäneet hyvin ja itse pidän noista lisäpainoista mitä käytössä "maksimit".

En tosin pelaile FPS pelejä sitten Quake I ja Dukenukemin pahemmin vaan enempi strategia/roolipeli linjaa.

Luotettava ja hyvin kestänyt Logitech G500s käytössä lokakuusta 2013 saakka. Alle 50€ brittien amazonista aikoinaan (taisi olla 41£ posteineen tosin nyt euron hinta laskenut). Ehdottomasti tähän mennessä paras hinta/laatusuhde ja jos kestää vielä rapian vuoden voi laskea että alle 5€/vuodessa. Napit kestäneet hyvin ja itse pidän noista lisäpainoista mitä käytössä "maksimit".

En tosin pelaile FPS pelejä sitten Quake I ja Dukenukemin pahemmin vaan enempi strategia/roolipeli linjaa.
Itelläkin oli pitkään G500s käytössä (about. 8 vuotta), mutta sitten ostin ekan kunnon pelikoneen ja kaveri sanoi että hiiri kannattaa kanssa vaihtaa samalla vaikka olin ihan tyytyväinen siihen... No menin silti selailemaan mikä oli sen hetken paras pelihiiri ja päädyin r/mousereviewiin ja nyt onkin melkein joka kuukausi uusi hiiri pöydällä mainin lisäksi. :D

Minä ostin Microsoftin intellimouse opticalin bulkkipakkauksessa hintaan 9,46 € vuonna 2008. Wheel mouse optical oli tätä vielä hieman halvempi ja intellimouse explorer kai vähän kalliimpi. Tuohon aikaan nuo olivat parhaita pelihiiriä, kun eivät sisältäneet mitään kiihdytystä.

Minä ostin Microsoftin intellimouse opticalin bulkkipakkauksessa hintaan 9,46 € vuonna 2008.

Onnittelut, eli vielä on käytössä ja nopeasti katsoen on kestänyt 14 vuotta ja ilmeisesti olet tyytyväinen tälläkin hetkellä?

Edit: itselläni tuota ennen oli käytössä Logitech MX518, mitä ennen langaton Logitech Cordless Click!

Itsellä on tällä hetkellä hati-s wireless, mutta tuli tilattua tuo pulsar xlite v2 mini lasitassujen kera kokeiluun. Toi pulsarin hiiri on kiehtonut jo pidemmän aikaan, ku kaikki tuntuu siitä tykkäävän, mutta se normaali on aivan liian iso, niin nyt on tuo mini tullut, niin ei voinu jättää ostamatta. Lasitassuista en oo yhtään varma mitä odottaa, kun netti tuntuu olevan täynnä liian erilaisia mielipiteitä, niin ne on pakko testata sitten itse.

Kolmisen vuotta sitten tulin tulokseen että voisi olla aika päivittää hiirtä ja lopulta tilaukseen meni FinalMouse Air58, koska pitihän se päästä testailee tätä hypetettyä kevyttä hiirtä. Hiiren paino oli aivan mahtavaa, mutta muoto ei ollut ihan omaan makuun.
Siitä sitten lähtikin se graalin maljan etsiminen ja nyt kaappi täynnä kymmenittäin erillaisia hiiriä eri valmistajilta. Kaikki oikein päteviä laitteita, mutta silti niistä kaikista puuttui se jokin.

GPWX Superglide tassuilla on sitten se mihin tullut lopulta tyydyttyä vaikka enemmän olen aina ergo muodolla olevista hiiristä tykännyt enemmän. Tuli todettua että sitä täysin täydellistä hiirtä ei vaan löydy nyt tähän hätään. Nyt on sitten noita GPWX:ää kolme kappaletta eri väreilläki ja kaikissa Superglidet, niin saapahan mätsättyy aina sen hetkisen näppiksen / setupin väreihin.

Ehkä sitten kun seuraava edistysaskel hiirien kanssa tapahtuu. Pääsääntöisesti kuitenkin pelaan FPS-pelejä verkossa.

Nykyään tää ostovimma onkin sitten siirtynyt hiiristä custom näppiksiin, josta lompakko ei kyllä yhtään kiitä :)
Alkaa pelottavasti lähennellä hiirien lukumäärä se määrä minkä näitä näppiksiä jo rakennellu vuoden sisään. Sentään näppiksiä olen raaskinut jopa pistää myyntiinkin, kun vie vähän enemmän tilaa ku nuo hiiret :D

Onnittelut, eli vielä on käytössä ja nopeasti katsoen on kestänyt 14 vuotta ja ilmeisesti olet tyytyväinen tälläkin hetkellä?
Vajaat viis vuotta se oli käytössä eli kaksi euroa vuosi. Vasemman napin tuplaklikkausongelman vuoksi vaihdoin tammikuussa 2013 Zowie AM-GS:ään (hinta 26,45 €), joka oli käytössä yli yhdeksän vuotta viime viikkoon asti. Jimm'sin valvojaisista hankin vihdoin Endgame Gear XM1r:n korvaajaksi.

Zowiessakin oli pikku hiljaa pahenevaa tuplaklikkausongelmaa. Alun perin hankin jo viime syksynä Roccat Burst Pron korvaajaksi, mutta se on jäänyt käyttämättä. Gigantin myymälän melussa testatessa en huomannut, miten kovaa ääntä hiiren napeista kuuluu, ja kun valojakaan ei saa pois päältä ainakaan ilman jonkun ohjelman asennusta, hiiren käyttö osoittautui tällaiselle aistiyliherkälle aspergerille mahdottomaksi.

Napit ei siis oo olleet yhtä kestäviä kuin Logitechissasi. Roccatin optiset varmaan oliskin "ikuiset", ja kun hiiri on myös parhaiten käteen sopiva, harmittaa kyllä kun en ole voinut sitä käyttöön ottaa.

G602, G900, 2xG305, Ajazz i303 Pro (G305 klooni), Glorious Model O, Razer Viper mini, Delux M800 (viper mini/ultimate klooni), Razer Orochi V2 ja nyt käytössä GENESIS Zircon X (Viper mini klooni)

Pienistä hiiristä tykkään ja viper minin muoto on paras ainakin tähän asti. Orochi v2 ei myöskään ole yhtään huono. Sais nyt vaan razer tuoda sen aidon langattoman version.

G305/Viper mini projekti myös ollut tulilla, odottelen vain uuden akun tuloa sekä sille pitäis parempi pidike tulostella.

1652803868732.png

Itselläni on tällä hetkellä käytössä HyperX Pulsefire Haste Wireless. En oikeastaan edes pelaa, vaan käytän hiirtä CADiin ja kuvankäsittelyyn. Tavallaan hölmö valinta tähän käyttötarkoitukseen, mutta kevyen hiiren käyttömukavuus on vaan niin paljon parempi kuin G502-tyyppisten möhkäleiden. Xlite Wireless oli pitkään käytössä, mutta se oli aina vähän liian iso joten myin sen sitten hetken mielijohteesta pois ja ostin tämän testiin, päädyn varmaan ostamaan Minin jossain vaiheessa.

Logitech G305 pitkälti, Roccat Kone Pure Ultra ja Teamwolf Lurker MK01 välillä vaihteeks. 16x9cm handu ja sormenpääote.

Razer mamba tuli noin 40€ amazon de hankittua vasta noin vuosi sitten 100% muotoilun takia, sitä ennen oli paljon pienempi mionix color tms mikä hajosi. Pääasiassa strategia-rpg pelailua.

Todella tyytyväinen tähän ergonomiamuotoiluun ja kokoon.

Kevyesti kevyeksi modatulla Steelseries Aerox 3 Wirelessillä mennään. Poistettu sisältä läpikuultava muoviläpyskä ja DPI-nappi. Painon pitäisi olla 60g tai vähän alle.

Ei ole kauheasti tarvinnut muita hiiriä katsella pitkiin aikoihin. Tuo uusi Viper V2 Pro kiinnosti jonkun verran, mutta 150 rahaa hintaa ja muutaman gramman kevyempi huonommalla muodolla, niin väliin jää. Ehkä sitten se Viper Mini Wireless, jos on siellä 50 gramman luokassa?

IMG_20220519_213715.jpgIMG_20220519_213658.jpg

Viimeksi muokattu:
Naga Trinitylla edelleen mennään, tykkään tosta että tarvittaessa kun ei raideja Wowissa mätki niin saa siitä ihan "tavallisen" rottasen kahdella sivunapilla.

Osaako joku sanoo mikä hiiri sampsalla kuvassa?näyttää hyvältä

Liitteet

• Screenshot_20220527-091802251_1_1.jpg
    Screenshot_20220527-091802251_1_1.jpg
    124,3 KB · Luettu: 122
Ak:lla mennyt hermot uuden rullaenkooderin juotteluun tähän jo iäkkääseen G703:een. Mikä olisi sopiva hiiri tilalle? Ketjun mukaisesti pelihiiri hakusessa, mutta koneella tehdään paljon toimistohommia. Tämähän tarkoittaa sitä, että rulla tulee olemaan erittäin kovalla käytöllä, koska melkein kaikissa sovelluksissa skrollataan rullalla.

EDIT: Muistin väärin ja olinkin kokeillut hiireen vain yhdenlaisia (Kailhin) enkoodereita, vaikka olin tilannut myös ALPS:ia jossain vaiheessa. Nyt juotettu tilalle vielä kerran ALPS:n enkooderi - katsotaan kauanko tämä kestää... ainakin skrollaustuntuma on paljon jämäkämpi (=parempi mielestäni)!

Vaatimuksia:
  • Hiiri ei saa olla ainakaan yhtään pienempi (lyhyempi) kuin G703 (Claw-ote ei vain onnistu ja on rasittavaa, jos osa kämmenestä hinkkaa hiirimattoon; olen aika pitkäsorminen.)
  • Kytkimien pitäisi olla kestäviä (ml. rulla!)
  • Muutenkin jämäkkätekoinen
  • Linuxkäyttöön. Oleellisia ominaisuuksia ei tule lukita proprietary-Windows-softan taakse (Firmwaren päivitys juuri ja juuri saattaa onnistua VM:n avulla).
Plussaa (muttei välttämätöntä):
  • Optisesta rullaenkooderista plussaa (tai vaihtoehtoisesti sellainen mekaaninen enkooderi joka oikeasti kestää!)
  • Jämäkkä/selkeä "rullausaskel/vastus". Ei haamuskrollauksia, hyvä "taktiili" tuntuma askelille!
  • Langattomuus. Jos AA paristot niin vielä parempi!
  • Hyvä DPI, hyvä vasteaika. DPI säätö ilman softaa (kuten G703:ssa)!
  • Ak on vanha ja oldskool, joten hiiren ei tarvitse olla kevyt, vaan mieluummin vähän raskas!
Tällä hetkellä olen katsellut esim. SteelSeries Rival 5:sta tai Razer Basilisk X Hyperspeediä (Gigantilla tarjokusessa vielä huomisen). Razerin kohalla mietityttää mekaniikan kesto, koska monissa kommenteissa sanotaan että ne eivät vaan kestä. Ihan päntiönään en haluaisi vaihtaa hiirtä, vaan ensisijaisesti etsitään kestävää ja toimivaa hiirtä, eli mitään suuria intohimoja hiiret eivät allekirjoittaneella noin muuten herätä; toisin sanoen ei ole tarkoituksena 6kk päästä tai hiiren hajotessa välittömästi takuun jälkeen en halua olla samassa tilanteessa kuin nyt, eikä lähtökohtaisesti myöskään ole tarkoitus ostaa hiirtä, jonka vaihtaminen takuuseen on todennäköistä (varsinkaan tyyppivikaista mallia jonka ongelmia ei vaan pystytä korjaamaan).

p.s. Kokemuksia G703:n rullasta: kertaalleen hiiri vaihdettiin takuuseen. Takuussa tulleessa yksilössä tismalleen sama ongelma jonkin ajan kuluttua - rullaenkooderi ei vain kestä vaan alkaa "bouncaamaan" liikaa kuluessaan (olen ihmetellyt tätä myös oskilloskoopilla ja verrannut "kulumattomaan" enkooderiin). Oireena käytössä siis lähinnä satunnaisesti rekisteröityvä rullailusuunta, ja "haamurullaukset" jos sormea leputtaa rullalla (viimeinen pienempi ongelma mutta olemassa). Firmwarepäivitys tn. firmiksen softalla vähentää bouncea, mutta ei siis todellakaan korjaa ongelmaa (ehkä lieventää / myöhentää sen ilmenemistä hieman). Netistä tilatut yhteensopivat (Kailhin) enkooderit eivät valitettavasti ole sattuneet olemaan lainkaan kestävämpiä, vaan sama ongelma näissäkin <6kk käytön jälkeen. G703:ssa ei siis muuten vikaa, mutta tuo uuden enkooderin kolvaaminen 6kk välein rupeaa käymään tylsäksi.

Viimeksi muokattu:
Ak:lla mennyt hermot uuden rullaenkooderin juotteluun tähän jo iäkkääseen G703:een. Mikä olisi sopiva hiiri tilalle? ...
Mainittakoon vielä että em postauksen jälkeen selaillessa nettiä G502 päätyi myös korkealle potentiaalisten uusien hiirien listalla. G502:ssa (revisioineen) on ilmeisesti optinen rullan enkooderi. Joidenkin netin purioilmestymien leak:ien perusteella siitä olisi tulossa uusi versio piakkoin (G502 X).

Sen verran olen ollut tyytyväinen sekä org MX-518 että sen uusintapainokseen eli MX-518 legendaryyn, että Telian 19,90 tarjouksesta tuli poistettua kaksi varastoon.
Ei varmaan ensimmäinen kerta kun tuo hiiri on tuohon hintaan myynnissä, mutta onpahan varalle jos napit tai johto lahoaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 376
Jäsenet
79 780
Uusin jäsen
jeppe91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom