Pelihiiret

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Hitsin pimpula olen nyt käyttänyt DX20 hiirua jo tovin ja positiivisen alkuvaikutelman jälkeen hiiri ei ole omaan kätöseen paras mahdollinen. Mukana pari kuvaa demonstroidakseni ongelmaa.

Hiiri on liian matala, kapea ja lyhyt omaan käteeni, mikä on aika tavanomainen miehen käsi. Minulla tulee rannekipeäksi pidemmän käytön jälkeen, mikä on aivan tavatonta, koska mikään muu hiiri ei ole aiemmin aiheuttanut tällaista. Muuten tykkään kyllä sensorista ja niin pois päin.

Onko suositella jotain mahdollisimman isoa tai ainakin keskivertoa kookkaampaa hiirtä laatusensorilla, että omaan käteen menisi mukavasti. Deathadder oli suhteellisen hyvän muotoinen aikanaan ja yhdestä kuvasta löytyvä Thor suurinpiirtein oikean kokoinen.

Kuvia

Hiiren kanssa käytännöllinen ote, mikä rasittaa rannetta.


Ote missä käsi lepää, mutta sormet menevät jo reippaasti nappien yli.


Vieressä hieman isompi M7 Thor.
Varmaan voisi Sensei/Rival 310 olla hyvä tuommoiseen palmaavampaan otteeseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Hitsin pimpula olen nyt käyttänyt DX20 hiirua jo tovin ja positiivisen alkuvaikutelman jälkeen hiiri ei ole omaan kätöseen paras mahdollinen. Mukana pari kuvaa demonstroidakseni ongelmaa.

Hiiri on liian matala, kapea ja lyhyt omaan käteeni, mikä on aika tavanomainen miehen käsi. Minulla tulee rannekipeäksi pidemmän käytön jälkeen, mikä on aivan tavatonta, koska mikään muu hiiri ei ole aiemmin aiheuttanut tällaista. Muuten tykkään kyllä sensorista ja niin pois päin
[/spoiler]
Minulle sitten taas ko. hiiri on juuri em. mainitsemiesi syiden takia juuri lähes täydellinen. Itsellänikin lienee aika perus koura / nakkisormet ja tämä sopii käteen oikein hyvin. Tosin mulle ei ole koskaan sopinut juuri mitkään "muotoillut hiiret" vaan parhaalta on tuntunut nämä ns. ambidextrous värkit. Siirtyminen steelseries kanasta tähän oli luontevaa, ja kaksi peukalonappia on erittäin kaivattu.

Itse tosin en juuri lepuuta tai makuuta kättä hiiren päällä vaan painospiste tuntuu olevan lähinnä ranteen ja kämmensyrjän risteyskohta, joka kai enemmän voitaisiin luokitella joksikin semi finger gripiksi. Mutta joka tapauksessa kun tästä hiirestä ei tällä foorumilla kukaan ole innostunut niin sen verran uin vastavirtaan että itse tykkään todella paljon.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Mane

On DX20 mainio hiiri ei siinä mitään, varsinkin ohjelmistosta tykkään paljon, mutta muotoilu ja koko on sen verran fundamentaalinen seikka, ettei sitä oikein voi katsoa ylitse, ainakaan minä en. Ja eri mieltä kannattaakin olla, ettei mene touhu tällä foorumilla ainakaan Redditin kaltaiseksi rinkihommailuksi.

Vaikka täällä aikaisemmin haukuin Steelseriesiä ja Razeria, toisaalta ihan syystäkin, niin aikani internettiä kahlattuani päätin sitten tilata tuon Rival 310:n, jonka pitäisi saapua tänään. Laitanpa siitäkin kokemuksia jossain välissä.

En oikein muita yhtä mukavan muotoisilta ja kokoisilta vaikuttavia ole huomannut. Logitech G403 ja Razer DeathAdder Elite ehkä lähimpänä.
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Ei kellään Func Ms3 tai Naos käyttäneellä olisi kokemusta Qpadin hiiristä? Muoto on kaikissa sama, mutta lähinnä tuo optinen 8k kiinnostaisi sensorin takia.
QPAD | MICE - QPAD® Pro Gaming Gear

Func oli ihan ok, mutta rupesi hajoamaan ja hiiren valmistus sekä kaikki tuki on loppu Fnaticin ostettua firman. Naos löytyy vielä varastosta toimivana, mutta palasin silti käyttämään tätä raatoa, joten jokin parempikin vaihtoehto voisi olla olemassa.

Edit: Tulikin sattumalta vastaan käytetty Qpad, joten teen vertailun itse ja raportoin tänne.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Ei kellään Func Ms3 tai Naos käyttäneellä olisi kokemusta Qpadin hiiristä? Muoto on kaikissa sama, mutta lähinnä tuo optinen 8k kiinnostaisi sensorin takia.
QPAD | MICE - QPAD® Pro Gaming Gear

Func oli ihan ok, mutta rupesi hajoamaan ja hiiren valmistus sekä kaikki tuki on loppu Fnaticin ostettua firman. Naos löytyy vielä varastosta toimivana, mutta palasin silti käyttämään tätä raatoa, joten jokin parempikin vaihtoehto voisi olla olemassa.

Edit: Tulikin sattumalta vastaan käytetty Qpad, joten teen vertailun itse ja raportoin tänne.
Tuossahan on sama sensori kuin Naos 7000 eli PWM 3310?
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Tarkoitin siis että Qpadin mallistosta löytyy samoilla kuorilla muutama laser ja yksi heikompi optinen tuon 3310 lisäksi. Ulkoinen muotoilu eli käteen istuvuus on itselle pääsyy kokeilla eri hiiriä, tuon tasoinen sensori riittää.

Lasereita en ole itse käyttänyt, mutta jotenkin käärmeöljyinen mielikuva niistä on jäänyt ensimmäisten laser-hiirien arvosteluista. Tulee sekin nyt testattua, kun tuo käytetty taisi olla laser-versio.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Nyt on Rival 310 hanskassa ja jälleen kerran ensivaikutelmat ovat positiiviset. Täytyy testailla lisää että saa lopullisen tuntuman. Tässä taas listaa omista kokemuksista.

- Sensori on tarkka.
- Hiiri menee käteen mukavasti ja siitä ottaa automaattisesti koko kämmenellä otteen, kun yleensä otan hiiristä kiinni sormenpäillä. Se täyttää käden oikeastaan kokonaan, jos ei lasketa ihan kämmenen alinta osaa.
- Hallintaohjelma ei ole mieleeni. Turhaan pitää painella eri valikoita auki. Näkemys on että ohjelma on silloin kätevä jos omistat kasapäin SteelSeriesin tuotteita.
- Hiiri on painoltaan keskiluokkaa.
- Tassut ovat kevyehköt painaa, todella mieluisat omaan makuuni häivähtävän jousimaisella tuntumalla. Sivunapit ovat huomattavasti jäykemmät ja melko korkealla, muttei siltikään hankala löytää peukalolla. Niissä ei ole jousimaisuutta kuin vähän. Rullan painaminen antaa todella miellyttävän napsahtavan ja lievästi joustavan vastuksen, mutta itse rullaaminen saisi olla jäykempää.
- Sivulla olevat kumit pitävät sormet tiukasti paikoillaan, mutta sormien hiostuessa enää eivät.
- RGB-valojen kirkkautta ei tietääkseni pysty säätämään ja ne ovat liian kirkkaita suoraan paketista.
- CPI:n vaihtamisnappiin saa kerralla vain kaksi eri nopeutta, mikä on mielestäni vähän. Eri profiileja voi toki luoda ohjelmalla.
- Kaapeli on kumimainen ja taipuisa, eikä ollenkaan tiellä. Todella hyvä siis.
 
Viimeksi muokattu:
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Ensintuntumat Qpad 8K Laser yllätti. On hyvin lähellä Func Ms3-r2, niin lähellä etten jää enää harmittelemaan Funcin lopettamista.

Nimettömän ja pikkurillin väli on Naosissa koko hiiren muotoilun tyylisesti pyöreä ja hieman liukas. Funcissa ja Qpadissa tuo on kohollaan muttei terävä, kuin olisi puristanut muovailuvahamöykkyä joka sitten on kovettunut. Hiiri on helppo nostaa pelkän peukalon ja pikkurillin varassa, Naos on hivenen epävarma.

Pikkurillin alla on juuri riittävästi alustaa, eikä ainakaan oma sormi meinaakaan pudota kyydistä. Naosilla sivusormien tuet ovat vähän liian takana. Otin alakuvan skannerilla, joten siinä on mitat kohdillaan. Yläkuva on kännykällä mahdollisimman suoraan ylhäältä, mutta hieman vääristää. Kaikki on kuvattu vierekkäin, mutta tein vaakatasausta jälkeenpäin tietokoneella.
20171013_171318.jpg
hiiret_alta.jpg

Ainakaan työpöydällä ja nettiselauksessa laser toimii hyvin ja kursorin nopeuden/tarkkuuden sai nopeasti kohdilleen softalla vaikka se vähän bugisempi olikin kuin toisten. Hiiren päällä olevat sininen ja punainen profiilin tunnusvalot ovat rumat eikä muutettavissa. Naosilla saa vaihdettua RGB-valot profiilin mukaan ja Funcissa on pienet oranssit valot yhdessä saumassa.


Nyt melkein kuukausi ollut käytössä ja tuntuma on osoittautunut erinomaiseksi Funcin korvaajaksi. Ehti jopa toviksi unohtua että on hiiri tullut vaihdettua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Puolitoista vuotta käytössä olleen Logitech G303 Daedalus Apexin vasen nappi alkoi nyt sitten tuplaklikkailla ja jättää klikkauksia satunnaisesti rekisteröimättä. Takuuta on onneksi vielä jäljellä. Sama ongelma tuli aiemmin Logitechin G100s -hiiren kanssa, jossa rullakin alkoi temppuilla. Sekin kesti suunnilleen puolitoista vuotta. Ei siis ole kovin hyviä kokemuksia Logitechin hiirten kestävyydestä.

Mikähän mahtaisi olla oikeasti kestävä hiiri/valmistaja? Vai onko minulla vain ollut erityisen huono tuuri Logitechin tuotteiden kanssa? G303:n ostin alennuksesta n. 30 eurolla, joten jotain suhteellisen edukasta korvaajaa katselisin. Mieluusti kokeilisin jotain muuta kuin Logitechia tällä kertaa.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
22
Puolitoista vuotta käytössä olleen Logitech G303 Daedalus Apexin vasen nappi alkoi nyt sitten tuplaklikkailla ja jättää klikkauksia satunnaisesti rekisteröimättä. Takuuta on onneksi vielä jäljellä. Sama ongelma tuli aiemmin Logitechin G100s -hiiren kanssa, jossa rullakin alkoi temppuilla. Sekin kesti suunnilleen puolitoista vuotta. Ei siis ole kovin hyviä kokemuksia Logitechin hiirten kestävyydestä.

Mikähän mahtaisi olla oikeasti kestävä hiiri/valmistaja? Vai onko minulla vain ollut erityisen huono tuuri Logitechin tuotteiden kanssa? G303:n ostin alennuksesta n. 30 eurolla, joten jotain suhteellisen edukasta korvaajaa katselisin. Mieluusti kokeilisin jotain muuta kuin Logitechia tällä kertaa.
Jos logitech ei maistu ja mieltymykset on pienemmän puoleisiin hiiriin, niin suosittelisin Thermaltaken ttEsports Ventus R. Painoa n. 75g, Pixartin 3310 sensori.
Ollut muutaman päivän testissä ja ainoa miinus tulee jäykähköstä johdosta(ei liene ongelma, jos nyt käytössä G303). Itse tilaan paracordin tähän.
EDIT: hintaa saksan amazonissa 34,90e
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Puolitoista vuotta käytössä olleen Logitech G303 Daedalus Apexin vasen nappi alkoi nyt sitten tuplaklikkailla ja jättää klikkauksia satunnaisesti rekisteröimättä. Takuuta on onneksi vielä jäljellä. Sama ongelma tuli aiemmin Logitechin G100s -hiiren kanssa, jossa rullakin alkoi temppuilla. Sekin kesti suunnilleen puolitoista vuotta. Ei siis ole kovin hyviä kokemuksia Logitechin hiirten kestävyydestä.

Mikähän mahtaisi olla oikeasti kestävä hiiri/valmistaja? Vai onko minulla vain ollut erityisen huono tuuri Logitechin tuotteiden kanssa? G303:n ostin alennuksesta n. 30 eurolla, joten jotain suhteellisen edukasta korvaajaa katselisin. Mieluusti kokeilisin jotain muuta kuin Logitechia tällä kertaa.
Itselläni on ergonomisesti muotoiltu Mionix Naos - pelihiiri. Tippunut välillä lattialle ja silti toiminut täydellisesti vuodesta 2012 lähtien. Edullinen tuo ei tosin ole.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Jos logitech ei maistu ja mieltymykset on pienemmän puoleisiin hiiriin, niin suosittelisin Thermaltaken ttEsports Ventus R. Painoa n. 75g, Pixartin 3310 sensori.
Ollut muutaman päivän testissä ja ainoa miinus tulee jäykähköstä johdosta(ei liene ongelma, jos nyt käytössä G303). Itse tilaan paracordin tähän.
EDIT: hintaa saksan amazonissa 34,90e
Kiitos tästä vinkistä, mitenhän lie mennyt ohi? Näyttäisi täydelliseltä G100s korvaajalta, tilaukseen lähti.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Meno yltyi villiksi hiirujen kanssa ja nyt on kätösessä jo DeathAdder Elite. Palautin SteelSeries Rival 310:n vähän ajan jälkeen, koska se tuntui epämukavalta vähänkään pidemmällä istunnolla. Lisäksi sen ohjelmisto tosiaan on aika kankea. Esimerkiksi valojen kirkkautta ei voi säätää ja eri herkkyystasoja sai vain kaksi kappaletta yhtä aikaa, mitä en voi absoluuttisesti käsittää noin arvokkaalta hiireltä. Ihme meininkiä. Muuten hiiri on varsin tarkka ja todella hyvä sellaiselle, jolla on iso käsi ja ottaa hiirestä kiinni koko kämmenellä. Sellaiselle hiiri on selvästi suunniteltu.

Razer DeathAdder Elite sopii taas hyvin sormiotteeseen ja aavistuksen pienemmälle kädelle verrattuna Rival 310:en, jos ottaa kiinni koko kämmenellä. Sormiotteella sormet osuvat suoraan alueille missä on kumia hiiren reunoilla. Nykyinen Synapse ei ole läheskään niin ärsyttävä mitä ennen, itse asiassa kaikki tärkeät ominaisuudet löytyivät helposti, kuten tuiki tärkeä valojen kirkkauden säätö.

Parasta Elitessä on sen 5 eri herkkyystasoa, jotka on helppo säätää, indikaattori näytön reunassa kun tasoja vaihtelee ja rulla, jossa on hauskat kitkanastat. Lisäksi kaapeli on aivan erinomainen, vaikka se oli jo Rivalissakin todella hyvä. Eliteä on todella vaikea liikuttaa yhtään mihinkään, jos et ota miltei kaapelin juuresta kiinni ja koita siitä työnnellä hiirtä.

Eliten sensorista sanon sen vielä, että 120 Hz näytöllä ja metallisella hiirialustalla kalibroinnin jälkeen hiiri tuntuu vielä tarkemmalta kuin Rival, aivan himppusen verran siis. Rivalin kalibrointi oli vain yksi napin painallus, mutta Eliteä piti ihan liuutella kalibroinnissa pitkin mattoa, mikä jätti paljon luotettavamman vaikutelman ja mielestäni lopputulos onkin parempi. Eliten isot tassut sormille ovat myös miellyttävät, koska sormien paikka ei ole silloin niin justiinsa.

Lyhyesti siis DeathAdder Elite > Rival 310, mutta kumpikin ovat lopulta todella hyviä hiiriä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Uskollinen sotaratsuni, täydellisin hiiri ikinä eli MS Sidewinder X8 tekee kuolemaa. Ensin se rupesi ottamaan tuplaklikkeinä yksittäisiä ja nyt se ainakin välillä jättää rekisteröimättä klikin tai pari. Kaapissa on varalla toinen, mutta muistaakseni se siirtyi sinne jonkun vian vuoksi ja nykyinen olisi vanha "varahiiri", eli näyttää vaihtaminen uuteen heikolta.

Onko olemassa edes about vastaavaa hiirtä, eli langaton, pelikelpoinen ja peukalonapit päällekäin eikä peräkkäin? Tarvittaessa langattomuudesta voidaan vaikka karsia.

Edit: Varahiiri oli ilmeisesti parantanut itsensä, tai ainakaan mitään selkeää vikaa siitä ei nyt ole hetkessä löytynyt, eli taas mennään ainakin hetki turvassa mutta jollen luota että toinenkin hiiri parantaa itsensä niin enää ei ole varaa hajottaa hiirtä edes vahingossa)
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
On kyllä outoa ettei Microsoft tee enää pelihiiriä. Tällä hetkellä hiirimarkkinat ovat tosin tyystin saturoituneet.
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Tehnyt hetken aikaa mieli hommata langaton pelihiiri. Tähän asti ollut lvl up dexterity+2 ja se on tuntunut käteen hyvältä. Peukalonappeja saisi olla 2-3. Onko näistä kokemuksia? Hintaluokka tuossa 140e kantturoissa. Mielellään ostaisin Powerista tai CDON:sta, koska minulla on niihin lahjakortti.

RAZER LANCEHEAD WIRELESS GAMING MOUSE
RAZER MAMBA 16000 WIREL RGB GAMING MOUSE
Varauksetta voin suositella ainakin logitechin langattomia hiiriä pelaamiseen.

LOGITECH G403 PRODIGY PELIHIIRI
LOGITECH G900 SPECTRUM PRO PELIHIIRI

Logitech G403 Prodigy langaton pelihiiri
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
156
Tuota G900 katselinkin, mutta näytti olevan loppu. Pitänee odotella.

E: Tai sitten ostaa muualta. Ei se maailmanloppu olisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Itsellä kuoli G500s tuossa viime vkl:na, onneksi oli login langaton minihiiri varuilla. G500s kun ei mistään saa enää niin ostin sitten G502 proteus spectrumin jimmsiltä. Onhan tämä vähän oudon tuntuinen mutta josko se siitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Itsellä kuoli G500s tuossa viime vkl:na, onneksi oli login langaton minihiiri varuilla. G500s kun ei mistään saa enää niin ostin sitten G502 proteus spectrumin jimmsiltä. Onhan tämä vähän oudon tuntuinen mutta josko se siitä.
Jos ei napostele niin pistä palauttaen ja testaile g403. Gigantissa alennuksessa. Ei paljon köyhdy. Kevyempi ja korkeamman mallinen. Omaan käteen ainakin mieluisampi kuin 502.

Logitech G403 Prodigy pelihiiri (musta) - Pelihiiret
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Itsellä kuoli G500s tuossa viime vkl:na, onneksi oli login langaton minihiiri varuilla. G500s kun ei mistään saa enää niin ostin sitten G502 proteus spectrumin jimmsiltä. Onhan tämä vähän oudon tuntuinen mutta josko se siitä.
Näköjään ainakin Amazonista saisi mutta hinta on aika järkyttävä (aikoinaan maksoin noin 50€ tuosta [41.33 puntaa 2013] + postit juurikin Amazonista). Itse hankin myös tuon G502 Proteus Spectrumin + Logitech G640 hiirimaton Verkkokaupan 49,90€ bundlesta odottelemaan koska aika jättää tästä G500s hiirestä. :kippis:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
59
Mionix Naos 7000 hajosi tyyppivikaan, eli rullan painalluksen kytkin petti heti takuun päätyttyä. Koska tämä näkyy olevan Mionixin hiirille pikemmin sääntö kuin poikkeus, en uutta samanlaista tule hankkimaan vaikka muotoilultaan hiiri onkin minulle mitä parhain. Nyt sitten hakusessa muita vastaavia, koko kämmenelle riittäviä hiiriä. Eikä haittaa vaikka nappeja olisi jokunen enemmänkin. Roccat Tyon ja Nyth ovat alkaneet hieman houkutella, vaikka nappeja alkaa sitten olla jo yli oman tarpeen.
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Kokeile Qpadin hiiriä. On muotoillut paikat sivusormille ja rullanappi on jämäkkä. Peukalolla kaksi nappia ja päällä olevat dpi-napitkin saa ohjelmoitua.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itse olen käyttänyt Roccatin Kone Pure hiirtä nyt viimeiset vuodet ja se istuu omaan käteen kuin nakutettu. Sen verran tästä hiirestä tykännyt, että ostin pari kappaletta lisää että on muissakin koneissa samat hiiret.

Aina vähän väliä olen sitten kokeillut kuitenkin muita hiiriä vaihtelelevalla menestyksellä, mutta aina lopulta olen palannut tähnä RKP hiireen.

Laittelin nyt sitten hieman toista konetta uusiksi ja päivittelin siihen hiirimattoa jne, niin ajattelin että voisi taas muutamaa eri rottaa kokeilla. Rival 110 ja Razer Lancehead päätyivät kokeiltavaksi, mutta kummatkaan eivät oikein vakuuttaneet. Lancehead hiiri hieman liian pitkä vaikka muuten muodoltaan varsin mukava, kuitenkin ylimääräinen pituus tuntui kämmenen alaosassa ylimääräisenä kyhmynä ja ei tämän takia sitten päässyt jatkoon. Rival 110 taas puolestaan liian kapea, joka kävi hieman häiritsemään pidemmässä juoksussa.

Näiden jälkeen ostin sitten Roccat Kone Pure Owl-Eye mallin, joka siis muotoilultaan ja painoltaan sama kuin alkuperäinen RKP mutta päivitetyllä sensorilla. Tämä tietysti istui käteen aivan loistavasti ja oli melkein ns. "drop-in replacement". Roccatin Swarm softa hieman erilainen kuin alkuperäisen RKP hiiren softa, mutta valinnat melkein samat lukuunottamatta että Owl-Eye sensoria ei voi / pysty kalibroida.

Laitoin samat asetukset sisään kuin mitä RKP hiirellä ja hieman sensorissa eroa, että joutui senssiä ottamaan alaspäin siitä mihin oli RKP tottunut, koska yksinkertaisesti samoilla DPI / sensitivity jne asetuksilla Owl-Eye liikkuu hieman enemmän.

Tämän kuitenkin kun sai kohdilleen niin kaikki hyvin. Voin siis ehdottomasti suositella RKP Owl-Eye hiirtä kaikille muillekin pelureille joilla ehkäpä hieman pienempi kämmen (kuten itsellä).

Hiirimatoksi hiirelle hommasin HP Omen 300 mousepadin (900x400x4mm) ja toimii hyvin yksiin. Tuo matto oli yksi niistä harvoista isoista matoista, joissa ei ole tajuttomia logoja / värejä ja sopii näin ollen itselle paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Itse olen käyttänyt Roccatin Kone Pure hiirtä nyt viimeiset vuodet ja se istuu omaan käteen kuin nakutettu. Sen verran tästä hiirestä tykännyt, että ostin pari kappaletta lisää että on muissakin koneissa samat hiiret.
Melkein ois voinu olla mun kirjoittama viesti. Jos pienehköä hiirtä kaipaa niin tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Melkein ois voinu olla mun kirjoittama viesti. Jos pienehköä hiirtä kaipaa niin tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Nyt muutaman pidemmän pelisession jälkeen voi vielä sanoa että hyvin toimii. En itse ole ihan niin pro että osaisin sanoa kuinka paljon sensorissa on eroa vanha laser vs Owl-Eye optinen, mutta kyllä vaikuttaa oikein hyvältä träkkäys tuossa uudessakin sensorissa.

Aikoinaan kun sopivaa hiirtä etsiskelin niin joku RKP suositteli vuosia sitten entisellä keskustelupalstalla. Täytyy sanoa että yksi parhaimpia vinkkejä ikinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Hiirimatoksi hiirelle hommasin HP Omen 300 mousepadin (900x400x4mm) ja toimii hyvin yksiin. Tuo matto oli yksi niistä harvoista isoista matoista, joissa ei ole tajuttomia logoja / värejä ja sopii näin ollen itselle paremmin.
Oma luottomatto on razer goliathus control edition large koossa. Pelaan tosi matalalla senssillä ja aina välillä tämä large jää vähän pieneksi, olisinkin hankkinut extended koon läpyskän mutta razerin aivopieru on ollut tehdä extended korkeussuunnassa mitoiltaan pienemmäksi kuin large ja tämä ei käy laatuun.

HP itse näyttää mainostavan tuota omen mattoaan "ideal surface friction for precise, controlled mouse movements". Eli tämä ei olisi ilmeisesti sellainen luistinrata mitä nuo sileät kangasmatot yleensä ovat (goliathus control hyvin karkea/teksturoitu pinta). Onko sulla kokemuksia tuosta goliathus controllista että miten vertautuu pinnaltaan tähän omeniin?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
HP itse näyttää mainostavan tuota omen mattoaan "ideal surface friction for precise, controlled mouse movements". Eli tämä ei olisi ilmeisesti sellainen luistinrata mitä nuo sileät kangasmatot yleensä ovat (goliathus control hyvin karkea/teksturoitu pinta). Onko sulla kokemuksia tuosta goliathus controllista että miten vertautuu pinnaltaan tähän omeniin?
Ei valitettavasti ole kokemuksia Razerin matoista pahemmin kun on niin ruman värisiä ettei moisia voi hankkia. :)

Mutta verrattuna esim. perus QcK niin sanoisin että hieman hitaampi kuin se, tuntumaltaan kuitenkin hyvin samanlainen mutta omaan makuun ehkä vähän paremmalla kontrollilla. Kuidut ehkä hieman karkeampia / isompia.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 318
Onko joku päässyt kokeilemaan jo Zowien uusia EC1-B ja EC2-B:tä? EC1-A:sta tykkään muodon vuoksi täysiä mutta rullan ja peukalonappien tuntuma on vaan niin halpa. Jos heittäisi tämän läppärilaukkuun ja hommaisi pöytäkoneelle tuon uuden tai jotain muuta. G403 oli myös pirun hyvän tuntuinen. Harmi kun myin pois..
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
14
Oma hiireni ( R.A.T. 9 ) alkaa fyysisesti hajoamaan käsiin. Olen tykännyt hiiren säädettävyydestä ja toiminut itsellä hyvin, mitä pieniä sensori ongelmia tuon alustatarkan laaserin kanssa nyt on ollut ja akut alkavat olemaan entiset.

Oisi tarkoitus hommata jotakin tilalle.
Tykkään suht raskaista hiiristä ja lepuutan koko kättäni hiiren päällä. Minulle on sanotta, että minulla on 'pianistin kädet' eli pienet kädet, mutta sormet aiva pitkät.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Oma hiireni ( R.A.T. 9 ) alkaa fyysisesti hajoamaan käsiin. Olen tykännyt hiiren säädettävyydestä ja toiminut itsellä hyvin, mitä pieniä sensori ongelmia tuon alustatarkan laaserin kanssa nyt on ollut ja akut alkavat olemaan entiset.

Oisi tarkoitus hommata jotakin tilalle.
Tykkään suht raskaista hiiristä ja lepuutan koko kättäni hiiren päällä. Minulle on sanotta, että minulla on 'pianistin kädet' eli pienet kädet, mutta sormet aiva pitkät.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
Tuolla kuvauksella ensimmäisenä tulee mieleen Logitech G402 Hyperion Fury. Oli itsellä (pieni käsi), mutta hieman liian pitkä itselle (ne sormet..) ja oli raskaampi kuin mihin normaalisti olen tottunut.

Löytyy vielä jopa BF alennuksesta Jimssiltä alle 30 EUR hintaan tämän päivän ajan: Logitech G402 Hyperion Fury FPS Gaming Mouse. (Black Friday -tarjous! norm. 58,90 eur) - 29,90€
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Tuolla kuvauksella ensimmäisenä tulee mieleen Logitech G402 Hyperion Fury. Oli itsellä (pieni käsi), mutta hieman liian pitkä itselle (ne sormet..) ja oli raskaampi kuin mihin normaalisti olen tottunut.

Löytyy vielä jopa BF alennuksesta Jimssiltä alle 30 EUR hintaan tämän päivän ajan: Logitech G402 Hyperion Fury FPS Gaming Mouse. (Black Friday -tarjous! norm. 58,90 eur) - 29,90€
Tai G502 missä on 200 - 12 000 DPI, painot, hinta 39,90 samasta paikasta tämän päivän ajan.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
363
G403 löytyy tosiaan vielä kuukausitarjouksena Gigantista, ironisesti tarjous on parempi kuin esim yksikään BF-hiiritarjous, käykää poimimassa pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Onkos kenelläkään muulla rival 300 omistajalla jäänyt tuo kumi tuosta sivulta käteen? 1-2 vuotta vanha hiiri ja iso kuoppa sivussa + rulla tuplaklikkailee. Kuittia ei tallessa ja ei tietoa mistä ostettu vaikka uutena-paketissa ostin käytettynä joten takuuseen mihikkään turha yrittää.

Ei nimittäin tarvitse kyllä uutta rivalia ostaa jos kaikissa tälläistä ongelmaa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tuli nyt gigantista sensei 310 tilattua. Oma kana alkaa olla jo niin kulahtanut että ei meinaa kädessä pysyä:D
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Onkos kenelläkään muulla rival 300 omistajalla jäänyt tuo kumi tuosta sivulta käteen? 1-2 vuotta vanha hiiri ja iso kuoppa sivussa + rulla tuplaklikkailee. Kuittia ei tallessa ja ei tietoa mistä ostettu vaikka uutena-paketissa ostin käytettynä joten takuuseen mihikkään turha yrittää.

Ei nimittäin tarvitse kyllä uutta rivalia ostaa jos kaikissa tälläistä ongelmaa.
Edellinen hiiri oli tuo sama Rival 300 ja kuoppa siinäkin oli peukalon kohdalla. Tuo tosin hajos sillai että rupes satunnaisesti hidastelee ja kursori hyppii. Pari vuotta sekin kyl kesti. Nyt on menty G502 rotalla joka on aika namu.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
99
Tuli juuri tilattua tuo Logitechin G403 Gigantista (naurettavan hyvään hintaan) pitkään palvelleen Razer Naga 2014:n tilalle, saas nähä mimmonen on. :D
En tosiaankaan ole lukenut muuta kuin hyvää itse hiirestä, jotkut tosin moittii johtoa tai hiiren tassuja.

Pääsenkin samalla myös vihdoinkin eroon Razer Synapsesta..(!) :shifty:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Edellinen hiiri oli tuo sama Rival 300 ja kuoppa siinäkin oli peukalon kohdalla. Tuo tosin hajos sillai että rupes satunnaisesti hidastelee ja kursori hyppii. Pari vuotta sekin kyl kesti. Nyt on menty G502 rotalla joka on aika namu.
Uudemmissa Rivaleissa taitaa olla tuo kumi vähän päivittynyt ja nyt onkin kuumeinen pohdinta tuo g403 ja Rival 310 välillä. Rivalin muoto on niin nappi, mutta g403 saa paljon halvemmalla juuri nyt.:btooth:

Rivalia en kyllä osta tuolla 70e hinnalla millä se on myynnissä, tää edellinen ei nyt ehkä ihan laadullisesti vakuuttanut. G403 vois olla päivitys sen osalta, mutta kun se rivalin muoto. Ei osaa päättää.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
253
Itseäkin houkutellut kovasti tuo g403, ei vain ole osunut silmään yhtään mustanperjantain tarjousta tuosta langattomasta versiosta. Ehkäpä tuota pärjää ilmankin. Nykyinen hiiri, Mionix Castor, on ihan pätevä sekin, mutta rullan painallus temppuilee. Jännästi noin kuukauden jaksoissa nappi vain lakkaa toimimasta, ellei käytä kunnolla voimaa ja paina tietyssä kulmassa. Jokusen viikon jälkeen alkaa taas toimimaan virheettömästi. Tätä on jatkunut ainakin vuoden verran :lol:
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Uudemmissa Rivaleissa taitaa olla tuo kumi vähän päivittynyt ja nyt onkin kuumeinen pohdinta tuo g403 ja Rival 310 välillä. Rivalin muoto on niin nappi, mutta g403 saa paljon halvemmalla juuri nyt.
Hiiren muotoa ei voi korvata millään seikalla. Se on kaikista tärkein asia hiiressä. Jos tiedät että Rival 310 sopii käteesi niin todellakin se.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
59
Onko muilla mennyt Razerin Deathaddereista rulla klikkaus rikki. Välilällä se toimii normaalista ja toisinaan joutuu painelemaan monta kertaa. Ensimmäinen death adderi kesti noin 3 vuotta, ja sitten meni rulla. Nykyinen Chroma malli on ollut ehkä vuoden ja nyt on menossa rulla taas rikki. Muuten hiiri on kyllä omaan käteensopiva. En tiedä uskaltaako ostaa enää kolmatta jos nää ei kestä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onko muilla mennyt Razerin Deathaddereista rulla klikkaus rikki. Välilällä se toimii normaalista ja toisinaan joutuu painelemaan monta kertaa. Ensimmäinen death adderi kesti noin 3 vuotta, ja sitten meni rulla. Nykyinen Chroma malli on ollut ehkä vuoden ja nyt on menossa rulla taas rikki. Muuten hiiri on kyllä omaan käteensopiva. En tiedä uskaltaako ostaa enää kolmatta jos nää ei kestä.
Sama homma minulla ollut alkuperäisessä versiossa ja 2013-mallissa. Sen voi korjata avaamalla hiiren ja puhdistamalla sellaisen rullassa kiinni olevan muovipuikulan, mikä fyysisesti painaa sisällä olevaa namikkaa, kun painaa sormella rullaa. Tämä on päivänselvästi tahallaan luotu ongelma, tai ainakin tahallaan jätetty korjaamatta, vaikka aiheutuisikin vain liasta, mutta tällaista peliä Razer nyt vain pelaa. Jos et hiirtä halua avata, niin ei kannata enempää ostella Razeria, mutta suosittelen kyllä joko puhdistamaan tai vuodenikäisenhän voi laittaa takuuseenkin.

Todella harmi kaikille DeathAdderista pitäville, ettei hiiri tule kestämään paria vuotta kauempaa, kun muuten on niin paljon positiivista siinä. Väittäisin että Logitech tekee rakenteeltaan jämäkämpiä hiiriä.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Neljäs Logitech G403 menossa. Ekassa oli rulla irti/löysällä, heilui sivusuunnassa ja toimi vastapainona. Toka oli langaton versio, pelitti hyvin siihen asti, että vastaanottimesta tuli tiiliskivi firmispäivityksen yhteydessä. Kolmas oli langaton, jossa jälleen se saatanan rulla irti. Neljäs on nyt langallinen käytössä, jossa ei ole ongelmia.

Lisäksi testattu Zowie ZA13 (hyvä hiiri, aavistuksen liian pieni mulle), Zowie Fk1 ja Zowie EC2-A. Zowiet on hyviä, mutta häviävät sensorissa Logitechille. Nythän tosin on uusi EC2-B, jota pitäisi vissiin testata, koska kyseisessä hiiressä pitäisi olla sama sensori kuin G403:sessa, mutta sen muoto on vaan parempi.

Razerin Deathaddereita oli lukuisia, aina sinisestä 2014 malliin, jonka jälkeen ne riitti. Saa olla tosi hyvä Razerin tuote, että rahani enää niihin laitan.

Voin siis muuten suositella Logitechin G403:sta kaikille, mutta varauksella. Eli palauttakaa ne yksilöt, joissa hiiren rulla on löysällä (heiluu sivusuunnassa), koska niissä on valmistusvika.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Omistan Logitech G502 ja Zowie EC2-A, joista omaan käteen sopii paremmin Zowie. Logitechin hiiri tuntu kaupassa hyvältä käteen ja sensori oli parhaimasta päästä ostohetkellä, mutta jonkin aikaa käytettyäni alkoi tuntua jotenkin epämukavalta kädessä. Painookin tuolla Logitechilla on, joten päädyin vaihtamaan Zowieen FPS-pelien alkaessa kiinnostaan enemmän. Ongelmia ei vuoden käytössä ole ollut kummassakaan hiiressä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 446
Viestejä
4 199 732
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom