Pelihiiret

Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
121
Tuli haettua jimmssistä G403 korvaamaan ZA12 ihan vaan kun innostui diablosta taas necromancerin johdosta ja tuli huomattua että en voi sietää Zowien jäykempiä nappeja kun tarvitsee nopeammin naksutella menemään pitkiä aikoja.

Laatutuntumalta G403 aivan järkyttävästi parempi kuin ZA12 joka tuntuu siltä että pysyy kasassa pyhällä hengellä ja minä hetkenä hyvänsä räjähtää käsiin.
Vaikka oli hakusessa tähtäys kun Overwatchia kävi testaamassa niin kyllä taitaa G403 käyttöön jäädä ihan vaan koska parempi all around hiiri, rulla 1000x parempi ja mukavampi käsitellä kun ei kilise ja kolise kokoajan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Tarvitsisi Intellimouse Explorer 3.0:lle korvaajan.

Vaatimuksina ehdottomasti langallinen, kaksi peukalonappia, riittävän iso isoon kouraan ja muotoilu mielellään lähelle IME 3.0 tai MX518. Onko SteelSeries Rival 300 paras vaihtoehto?

Tällä hetkellä käytössä Asus ROG Gladius, ja se on turhan murikan oloinen sekä hiiren painikkeet tuntuisi olevan turhan korkealla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Tarvitsisi Intellimouse Explorer 3.0:lle korvaajan.

Vaatimuksina ehdottomasti langallinen, kaksi peukalonappia, riittävän iso isoon kouraan ja muotoilu mielellään lähelle MX518.
Itselläni oli tuo kyseinen hiiri käytössä ja ostin sitä korvaamaan G500s mallin, katselin ja yllätyin että sen hinta on noussut pilviin (itse maksoin muistaakseni alle 50€ amazonista) ja ostin jo valmiiksi varastoon tätä korvaamaan verkkokaupan tarjouksesta alle 50€ paketin missä: Logitech G520 Spectrum - hiiri + G640 hiirimatto.

Tässä vielä arvostelut: Logitech G520 Proteous Spectrum sekä Logitech G500s

Suurimpia syitä molempien hankkimiseen on juurikin tuo "mahdollisimman lähelle MX518" muotoilu ja mukavana bonuksena myös lisäpainot (itse tykkään hieman "muhkummasta" hiirestä joka on myös painava eikä "vahingossa" lähde irti kädestä tai tunnu painottomalta muoviselta mötikältä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Tarvitsisi Intellimouse Explorer 3.0:lle korvaajan.

Vaatimuksina ehdottomasti langallinen, kaksi peukalonappia, riittävän iso isoon kouraan ja muotoilu mielellään lähelle IME 3.0 tai MX518. Onko SteelSeries Rival 300 paras vaihtoehto?

Tällä hetkellä käytössä Asus ROG Gladius, ja se on turhan murikan oloinen sekä hiiren painikkeet tuntuisi olevan turhan korkealla.
En ostais rivalia. Ainakaan tuota 300 mallia. g502 hyvä jos vähän painavampi hiiri ei haittaa. 502 on myöskin hieman pienempi kun esim 402, itsellä jäi siitäkin syystä viikon kokeiluksi. Itellä ollu samainen mx518, g500s, g402, g502 hetken ja nyt g403. aika luontevasti vaihtunut aina seuraavaan. Rival oli enne tätä g403. Se on jotenkin vähän liian lelu omaan makuun.

Rival 310, g402, g403 näistä ehkä kattelisin mx korvaajaa.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Tarvitsisi Intellimouse Explorer 3.0:lle korvaajan.

Vaatimuksina ehdottomasti langallinen, kaksi peukalonappia, riittävän iso isoon kouraan ja muotoilu mielellään lähelle IME 3.0 tai MX518. Onko SteelSeries Rival 300 paras vaihtoehto?

Tällä hetkellä käytössä Asus ROG Gladius, ja se on turhan murikan oloinen sekä hiiren painikkeet tuntuisi olevan turhan korkealla.
Rival 300 on vanhentunut malli huonolla sensorilla, miksi edes harkitset sitä? Rival 310 on tullut tilalle, joka on kevyempi ja ajanmukaisella sensorilla varustettu.

 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 117
Saispa Rival 310:ia valkoisena. :) Ehkä jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Kyse voi olla myös käsihygieniasta. :)
tietysti jos haluaa niin saa kämmenpohjat vetää punoittavaksi juuriharjalla ja vartin välein käsidesiä ettei pääse hikoilemaan että pyysyy hiiri valkoisena niin siitä vaan.
Vanhempi A4 techin rotta oikein imi kämmenhikeä siihen kumi-pinnoitteeseen, ei lähde tummentuma pois vaikka mattoveitsellä rapsuttelee.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Logitechin G403 omistajat jeesia kaivataan! Ostin Roccatin maton kyseiselle hiirelle (koko oli passeli), mutta eihän tuo nuoli liikkunut näytöllä sillä matolla mihinkään. Palasin siis Razerin Exactmattiin, mutta mitäs mattoja olette käyttäneet ja mitä suosittelisitte tuolle hiirelle?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
246
Logitechin G403 omistajat jeesia kaivataan! Ostin Roccatin maton kyseiselle hiirelle (koko oli passeli), mutta eihän tuo nuoli liikkunut näytöllä sillä matolla mihinkään. Palasin siis Razerin Exactmattiin, mutta mitäs mattoja olette käyttäneet ja mitä suosittelisitte tuolle hiirelle?
Mulla on G502:sen kanssa tuo Verkkokauppa.comin oma Blackstorm Destructor. Ei tosin sama hiiri, mutta ei myöskään mitään pahaa sanottavaa tästä kombosta

Blackstorm Destructor -hiirimatto 19,90 €
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
tietysti jos haluaa niin saa kämmenpohjat vetää punoittavaksi juuriharjalla ja vartin välein käsidesiä ettei pääse hikoilemaan että pyysyy hiiri valkoisena niin siitä vaan.
Vanhempi A4 techin rotta oikein imi kämmenhikeä siihen kumi-pinnoitteeseen, ei lähde tummentuma pois vaikka mattoveitsellä rapsuttelee.
Nääkin taitaa olla yksilöllisiä juttuja. Itselläni ei kämmenet hikoa käytännössä ollenkaan ja hiiret ja näppikset pysyy siistinä. Sitten kun pääsee "vieraita" vehkeitä koskemaan :p niin yleensä herää ensimmäiseksi kysymys että miten voi olla mahdollista saada vaikkapa hiiri sellaisen saastakerroksen peittoon.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Nääkin taitaa olla yksilöllisiä juttuja. Itselläni ei kämmenet hikoa käytännössä ollenkaan ja hiiret ja näppikset pysyy siistinä. Sitten kun pääsee "vieraita" vehkeitä koskemaan :p niin yleensä herää ensimmäiseksi kysymys että miten voi olla mahdollista saada vaikkapa hiiri sellaisen saastakerroksen peittoon.
Ihmisten tavoissa on huomattavia eroja. Esim. muistuu mieleen tapaus missä ihan aikuinen (päälle 25v asui omassa asunnossa) mies hervannasta. Kävin hänen luonaan ensimmäistä ja viimeistä kertaa visiitillä, valitteli ensin että kattovalo ei toimi koska hän ei uskalla vaihtaa sitä (eikä muista jäikö se päälle vai pois päältä, ihmetteli kun vihjasin että hän voisi ottaa ihan päävirtakytkimestä sähköt pois tai vaihtoehtoisesti propun irti). Katselin jotain pelejä ja huomasinkin yhden itseäni kiinnostavan mitä mietin lainaan, tosin kun nostin sitä pöydältä huomasin että siinä nousi samalla sen kaiken roinan keskeltä näkkileipä mikä oli liimautunut kiinni CD:hen, tietysti kirjoituspuolelle.

Eli löytyy myös yksilöitä joille esim. on normaalia syödä sen tietokonepöytänsä ääressä ja sananmukaisesti olla pesemättä käsiään kun syövät sipsejä tms. ja samoila käsillä hipeltää näppäimistöä, hiirtä jne. Olen myös korjannut koneita missä on sivupeltiä pidetty auki ja salmiakki koskenkorva shotteja (sekä olutta) kaatunut sisälle unohtumatta koteloiden sisältöä mikä on sijainnut asunnossa jonka asukkaat polttavat tupakkaa sisällä.

Lienee kuitenkin pienempi vähemmistö joka esim. on kuullut mahdollisuudesta ostaa ja käyttää paineilmaa hiirien, näppämistöjen, koteloiden jne. puhdistamiseen. Tai että jotain voisi purkaa hieman, vilkaista sisälle ja putsata pölystä välillä. Ehkä osiltaan tätä selittää se fakta että yllättävän suuri prosentti näppäimistöistä sekä hiiristä on niitä jotka ovat tulleet koneiden mukana ja "uusia saa vitosella kaupasta".
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Mulla on G502:sen kanssa tuo Verkkokauppa.comin oma Blackstorm Destructor. Ei tosin sama hiiri, mutta ei myöskään mitään pahaa sanottavaa tästä kombosta
Blackstorm Destructor -hiirimatto 19,90 €
Nykyinen matto on tuollainen kova ja meinasin nyt kyllä pehmeän hommata. Pitää testata jotain mattoa sitten ja palautella jos ei toimi.

Mitenkäs yleistä nykyään on tuo, että hiiri ei toimi hiirimatolla? Joskus ensimmäisten optisten hiirien aikaan oli tuota ongelmaa mutta en tiennyt että se on edelleen olemassa?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Nykyinen matto on tuollainen kova ja meinasin nyt kyllä pehmeän hommata. Pitää testata jotain mattoa sitten ja palautella jos ei toimi.

Mitenkäs yleistä nykyään on tuo, että hiiri ei toimi hiirimatolla? Joskus ensimmäisten optisten hiirien aikaan oli tuota ongelmaa mutta en tiennyt että se on edelleen olemassa?
Jotkut matot on aika kiiltäviä, joka voisi aiheuttaa ongelmia huonolla sensorilla.
Hommasin sokkona tuon Asus Cerberus maton, vähän farkku-tekstuurinen pinta ja pirun pehmyt
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 945
Logitechin G403 omistajat jeesia kaivataan! Ostin Roccatin maton kyseiselle hiirelle (koko oli passeli), mutta eihän tuo nuoli liikkunut näytöllä sillä matolla mihinkään. Palasin siis Razerin Exactmattiin, mutta mitäs mattoja olette käyttäneet ja mitä suosittelisitte tuolle hiirelle?
Eikö G403 ole myös se sensorin kalibrointi softassa? En tiedä auttaako edes jos ei vakiona liiku.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Eikö G403 ole myös se sensorin kalibrointi softassa? En tiedä auttaako edes jos ei vakiona liiku.
No tämä! Vähä noloa myöntää, mutta eipä tullut mieleenkään, että siellä on erilliset asetukset kovalle matolle ja pehmeälle matolle eikä ne toimi _ollenkaan_ ristikkäin. :D

Ostin siis tuon hiirenkin juuri, vanhassa ei ollut mitään tuollaisia hienouksia (puolustuspuhe)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Jotkut puhuivat SS Rivalista niin sellaisen tuon vain ilmi, että oma Sensei päätyi verkon painoksi 6kk jälkeen, kun SS aspa antoi firmware päivitysohjelman tuolle hiirelle. Oli käynnistyksen kanssa ongelmia eli hiiri ei aina toiminut konetta käynnistäessä. Aspaan yhteyttä ja he antoi firmisohjelman, jolla piti päivittää hiiri. Asennus jumittui ja antoi erroria joka aspan mukaan HW liittyvää. Olisikohan tämä nyt noin viides SS tuote, joka päätyy SER-jätekeräykseen alle vuoden käytön jälkeen. SS ei jatkoon.

Ja sitten itse asiaan. Uutta hiirtä pitäisi löytää sitten tilalle niin onko jollain kokemuksia esim. tästä?
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Jotkut puhuivat SS Rivalista niin sellaisen tuon vain ilmi, että oma Sensei päätyi verkon painoksi 6kk jälkeen, kun SS aspa antoi firmware päivitysohjelman tuolle hiirelle. Oli käynnistyksen kanssa ongelmia eli hiiri ei aina toiminut konetta käynnistäessä. Aspaan yhteyttä ja he antoi firmisohjelman, jolla piti päivittää hiiri. Asennus jumittui ja antoi erroria joka aspan mukaan HW liittyvää. Olisikohan tämä nyt noin viides SS tuote, joka päätyy SER-jätekeräykseen alle vuoden käytön jälkeen. SS ei jatkoon.

Ja sitten itse asiaan. Uutta hiirtä pitäisi löytää sitten tilalle niin onko jollain kokemuksia esim. tästä?
Todella harvinainen hiiri, hinta ollut aina aivan liian korkea eikä tarjouksissakaan tuota ole näkynyt. Itse olisin hankkinut jo kauan sitten vähintään testiin jos pyynti ei olisi mitä on.

Mutta mitä joskus testejä luin niin ilmeisesti ihan ok hiiri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Todella harvinainen hiiri, hinta ollut aina aivan liian korkea eikä tarjouksissakaan tuota ole näkynyt. Itse olisin hankkinut jo kauan sitten vähintään testiin jos pyynti ei olisi mitä on.

Mutta mitä joskus testejä luin niin ilmeisesti ihan ok hiiri.
QPAD DX-20 USB Optinen Musta Molempikätinen

Jos tämä ei ole oikean hintainen niin ei mikään? Juuri eilen tilasin ainoan kappaleen 40e hintaan ja nyt se on sitten vajaa 50% halvempi. Johtunee siitä, että saatavilla ainoastaan tukkurilta?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Razerin DeathAdderit ovat muotoilultaan ja painoltaan mieleeni, mutta kahden sellaisen tuhouduttua hieman päälle kahden vuoden takuuajan kumpikin, en osta enää Razerin tuotteita. Rulla vioittui kummastakin, mikä voi johtua liasta, vaikka olenkin ihan hygieeninen.

En myöskään osta SteelSeriesiä, kun aikanaan minulla ja ystävällänikin oli tämän firman Siberia V2 -kuulokkeet ja samat viat tuli kumpiinkin piuhan volyymisäätimeen. Muutenkin ihan älyttömän heppoisia tuotteita tekee koko pulju ylipäätään kun lähemmin tarkastelee.

Nyt olen mennyt vuodenpäivät tällaisella lystikkäällä ja edullisella Gigabyte Thor M7 -hiirulla. On ainakin toiminut moitteetta. Kaapeli on jäykähkö ja liitin paksuhko, ohjelmisto on todella simppeli ja aika ruma, mutta itse hiiri on todella jämäkkä ja sensori ei tunnu hullummalta, joskaan ei niin hienovaraiselta kuin DeathAdder 2013 mitä viimeksi käytin.

Gigabyte Force M7 Thor USB Laser 6000DPI Musta Molempikätinen

Jos etsii mahdollisimman halvalla tyydyttävää pelihiirtä, niin uskallan varauksella suositella.

Yllättävintä on tosiaan se että rakenne on paljon kestävämpi tämän hintaisessa hiiressä, kuin noiden pelifirmojen vehkeissä. Muutoin suosittelen Logitechiä kunnollisia rottia halajaville, koska omasta mielestäni ei Razer tai SteelSeries kanna tänä päivänäkään luotettavaa mainetta eikä tuotetta maan päällä.

EDIT. asiavirhe
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
QPAD DX-20 USB Optinen Musta Molempikätinen

Jos tämä ei ole oikean hintainen niin ei mikään? Juuri eilen tilasin ainoan kappaleen 40e hintaan ja nyt se on sitten vajaa 50% halvempi. Johtunee siitä, että saatavilla ainoastaan tukkurilta?
Minä itse asiassa tilasin 23 € hinnalla vielä aamulla (postit 4,90 €), kun eihän noin hyvää tarjousta voinut ohittaa. Paljon parempi varmasti kuin nykyinen Thor. Hinta nyt näemmä noussut, mutta vieläkin oikein hyvä. Kiitos tiedosta!
 
Viimeksi muokattu:

Agio

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Mitäs hiirtä tekkiläiset suosittelee G5 korvaajaksi? Reilu 10 vuotta pyörinyt kädessä, mutta nyt on alkanut rulla temppuilemaan. Hakusessa olisi suurinpiirtein saman muotoinen hiiri ja ilman turhia ylimääräisiä nappeja. Yksi nappi täytyy olla tuossa peukalolla, mutta kaikki muu on turhaa. Näyttää suurimmassa osassa pelihiiriä olevan ihan älyttömät määrät noita näppäimiä ja turhia rgb-virityksiä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Mitäs hiirtä tekkiläiset suosittelee G5 korvaajaksi? Reilu 10 vuotta pyörinyt kädessä, mutta nyt on alkanut rulla temppuilemaan. Hakusessa olisi suurinpiirtein saman muotoinen hiiri ja ilman turhia ylimääräisiä nappeja. Yksi nappi täytyy olla tuossa peukalolla, mutta kaikki muu on turhaa. Näyttää suurimmassa osassa pelihiiriä olevan ihan älyttömät määrät noita näppäimiä ja turhia rgb-virityksiä.
Vaikka moni on vannoutunut tuohon Logitechin entiseen muotoiluun, niin eipä paljon juuri tuollaisia hiiriä näy olevan.

Roccatilta löytyy hieman saman tyylisiä hiiriä. Tässä yksi: Roccat Kone XTD Optical, optinen pelihiiri, 6400 dpi, harmaa/musta - 59,90€
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
63
Nyt olis uusi hiiri hakusessa jo toinen deathadder ruvennut temppuilemaan samaan tyyliin, eli vasen nappi ottaa tupla klikkauksena. Olen katsonut tuota SteelSeriesin Rival 310 ja Logitechin G502 ja haluasin kuulla hieman mielipiteitä? pelaan enimmäkseen fps pelejä mutta tulee joskus pelailtua myös muita. Hiiriä meinaan vielä testata kumpi on kintaaseen sopivampi kunhan töiden ohessa pystyn.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Nyt olis uusi hiiri hakusessa jo toinen deathadder ruvennut temppuilemaan samaan tyyliin, eli vasen nappi ottaa tupla klikkauksena. Olen katsonut tuota SteelSeriesin Rival 310 ja Logitechin G502 ja haluasin kuulla hieman mielipiteitä? pelaan enimmäkseen fps pelejä mutta tulee joskus pelailtua myös muita. Hiiriä meinaan vielä testata kumpi on kintaaseen sopivampi kunhan töiden ohessa pystyn.
Itse kirjoittelin tänne aiemmin näin:
"
Itselläni oli tuo kyseinen hiiri käytössä ja ostin sitä korvaamaan G500s mallin, katselin ja yllätyin että sen hinta on noussut pilviin (itse maksoin muistaakseni alle 50€ amazonista) ja ostin jo valmiiksi varastoon tätä korvaamaan verkkokaupan tarjouksesta alle 50€ paketin missä: Logitech G502 Spectrum - hiiri + G640 hiirimatto.

Tässä vielä arvostelut: Logitech G502 Proteous Spectrum sekä Logitech G500s

Suurimpia syitä molempien hankkimiseen on juurikin tuo "mahdollisimman lähelle MX518" muotoilu ja mukavana bonuksena myös lisäpainot (itse tykkään hieman "muhkummasta" hiirestä joka on myös painava eikä "vahingossa" lähde irti kädestä tai tunnu painottomalta muoviselta mötikältä).

"
Minusta erittäin hyvin kestäviä, enempi kuin tarpeeksi nopeuta (puhuen nyt G500s sekä G502 Spectrumista, jostain Cordless Click! hiirestä voidaan nykyisin olla montaa mieltä mutta 2000-luvun alussa se ajoi oikein hyvin asiansa), toki hintakin enempi kuin sen "5€ halvin hiiri mitä saa, kiitos", hiiriä mistä saa ehkä kuvaa kun katsoo että viimeiset hiiret itsellä käytössä ovat olleet: Logitech Cordless Click! Plus optinen hiiri, MX518 ja nyt tuo G500S.

Tosin henkilöt jotka ammatikseen pelaavat FPS pelejä (luokkaa Quake Areenat, erilaiset Counter Striket jne) toteavat suoraan että niihin nämä hiiret eivät ole hyviä, ne ovat hieman liian raskaita jos meinaa pelata rahasta / ammatikseen. Muuten oikein hyviä hiiriä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Taas on todella edullisesti QPAD DX20 hiirtä SystemaStorella (nyt 29,90 €). En sitten tiedä onko jopa ihan pysyvä hinta. Tänään sain omani ja ensitunnelmat ovat positiiviset. En ostaisi kyllä yli neljänkympin tätä, siinä kipuraja, sen sanon suoraan, mutta 30 € hinnalla on mainio ostos.
  • Kevyen puoleinen
  • Pinnaltaan mukavan tuntuinen
  • Hieman pienempi hiiri verrattuna esim. MX518 tai vastaavaan
  • Tassut jäykähköt, vaatii keskivertoa enemmän voimaa
  • Sivunapeissa joustava ja aika pitkä painallus, tästä tykkään paljon
  • Hallintaohjelma looginen ja selkeä, tästä myös iso plussa
  • Sensori (Pixart 3320) aika kitsastelematon: ei auttele eikä korjaa liikkeitäsi, hyvin tarkka
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
4
Onko jollain kokemusta Ninox Venatorista? Paranneltu versio olisi vissiinkin tulossa muutaman viikon päästä markkinoille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
262


Jos tykkää g pro muodosta, mutta ei halua maksaa korkeaa hintaa niin kannattaa miettiä halvemman g102 hiiren ostoa, melkein täysin sama hiiri. Löytyy ebaysta vähän yli 20e hintaan sis. postikulut. Ollut käytössä melkein vuoden ja ainut ero mitä huomaan g502 sensoriin on se että tämä on herkempi karvoille sensorissa/matossa.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Corsair Glaive ja sen kaveriksi MM400 matto tuli haettua aamulla. Vasureille tämä hiiri ei käy, itse olen oikeakätinen niin ei ole ongelma. Mukana tulee kolme kappaletta tukia peukalolle, joista itse valitsin suurimman, jonka päällä peukalo lepää kun hiiri on kädessä. Hiiren klikkaus on melko kovaääninen, se jolle esimerkiksi mekaaniset näppäimistöt ovat äänekkäitä, tämä hiiri ei välttämättä ole sinun juttusi. Toisaalta klikkauksen tuntee ja kuulee, eikä sitä myöskään paina vahingossa. Tulee helposti mieleen mekaanisten näppäimistöjen hiiri kaikkien nappuloiden toiminnasta. Jos pidät hiljaisesta ja herkästä rotasta, tämä ei ole sinulle.

Hiiri on tarkka, sopii täydellisesti omaan käteen (minulla on pienet kädet ollakseni iso mies), enkä keksi itselleni mitään valitettavaa.

edit: Kyllä keksin: Hiiri lämpeää kämmenen kohdalta. Pitkässä käytössä ei välttämättä miellyttävin juttu jos kämmenien hikoilu vaivaa, itselläni ei kun nikotiiniaddiktina kärsin kylmistä raajoista.
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Mun verrokki on huono, vanha steelpadi. En ole vaihtanut steelpadia koska se on ollut hyvä. Tämä uusi on vain valovuoden parempi :)

Kyseinen hiiri liikkuu vaivattomasti, mutta vaatii kuitenkin liikuttamista, onneksi. Vaikea kuvailla, en kuitenkaan keksi mitään huonoa sanottavaakaan näin lyhyellä otannalla.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Okei nyt kadun tätä hiirimattoa. Tässä on aivan liian terävä reuna (istun aika matalalla tottumuksesta) ja ranteeni on aivan punainen.
Jaaha, kiitos varoituksesta. Voi olla ettei häiritsisi minun käytössä ainakaan paljoa kun en liikuta rannetta high-senssaajana juuri yhtään, mutta taidan silti ainakin toistaiseksi jättää testaamatta.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Vaimo lupaili tehtailla reunaan sopivan rannetuen. Viitsi alkaa mattoa vaihtamaan kun muuten on ihan hyvä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 745
Aika ripulia nämä omronin kytkimet, toinen mizari menossa jo käyttökelvottomaksi kun vasen nappi tekee tuplaklikkejä. Kerran sain jo tekohengitettyä tän kun vaihdoin toisesta mizarista ehjän sivukytkimen tähän. Mitä rottaa suosittelette tilalle, g502? Hintaluokka tuo alle 50e ja koko ~sama tai ei ainakaan isompi kun mizar/alcor. Ainoa ongelma tossa g502 mikä tulee mieleen on tuo jonne ulkonäkö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Kaipaisin apua hiiren valintaan. Nykyinen hiiri on G402 ja vaikka hiiri liikkuu mielestäni erittäin hyvin ja on aivan riittävän tarkka omaan käyttööni niin käsivarteni ei kestä sitä eli se ei ole malliltaan itselleni sopiva. Oma kämmeneni on malliltaan leveä ja lyhyt, sekä käytän hiirtä paljon sormenpää otteella. Lisäksi nettisivuja tulee scrollailtua paljon rullalla, joka on itselleni luonnottoman korkealla. Se taas aiheuttaa turhaa extra vetoa käsivarren lihaksissa. Yksi sivunappi on itselle ehdoton. Vilkkuvaloja en kaipaa ja hillitty ulkonäkö olisi muutenkin plussaa. Langattomuus myös kiinnostaisi. Valitettavasti en pääse täälläpäin kokeilemaan paljoakaan eri malleja siksi kyselenkin nyt täällä.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kaipaisin apua hiiren valintaan. Nykyinen hiiri on G402 ja vaikka hiiri liikkuu mielestäni erittäin hyvin ja on aivan riittävän tarkka omaan käyttööni niin käsivarteni ei kestä sitä eli se ei ole malliltaan itselleni sopiva. Oma kämmeneni on malliltaan leveä ja lyhyt, sekä käytän hiirtä paljon sormenpää otteella. Lisäksi nettisivuja tulee scrollailtua paljon rullalla, joka on itselleni luonnottoman korkealla. Se taas aiheuttaa turhaa extra vetoa käsivarren lihaksissa. Yksi sivunappi on itselle ehdoton. Vilkkuvaloja en kaipaa ja hillitty ulkonäkö olisi muutenkin plussaa. Langattomuus myös kiinnostaisi. Valitettavasti en pääse täälläpäin kokeilemaan paljoakaan eri malleja siksi kyselenkin nyt täällä.
Fingertippaajalle paras hinta/laatu lienee Logitech G203. Langaton se ei kylläkään ole, en ole tietoinen yhdestäkään langattomasta joka sopisi hyvin sormenpää-otteelle.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Fingertippaajalle paras hinta/laatu lienee Logitech G203. Langaton se ei kylläkään ole, en ole tietoinen yhdestäkään langattomasta joka sopisi hyvin sormenpää-otteelle.
Kyllä ennemmin suosittelisin samanhintaista uutta Rival 110. G203/G Pro napit on erittäin kevyitä, painuu itsekseen sormen painosta, niin yritä siinä sitten fingertippailla kun hiiri vaan klikkailee.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kyllä ennemmin suosittelisin samanhintaista uutta Rival 110. G203/G Pro napit on erittäin kevyitä, painuu itsekseen sormen painosta, niin yritä siinä sitten fingertippailla kun hiiri vaan klikkailee.
En ole tainnut kuulla kenenkään muun tuosta valittelevan, ettei vaan olisi kyseessä jokin sunnuntaikappale tai vaan huomaamattasi painat sormilla enemmän kuin muut? Omaa kokemusta tuosta ei ole.
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Kaipaisin apua hiiren valintaan. Nykyinen hiiri on G402 ja vaikka hiiri liikkuu mielestäni erittäin hyvin ja on aivan riittävän tarkka omaan käyttööni niin käsivarteni ei kestä sitä eli se ei ole malliltaan itselleni sopiva. Oma kämmeneni on malliltaan leveä ja lyhyt, sekä käytän hiirtä paljon sormenpää otteella. Lisäksi nettisivuja tulee scrollailtua paljon rullalla, joka on itselleni luonnottoman korkealla. Se taas aiheuttaa turhaa extra vetoa käsivarren lihaksissa. Yksi sivunappi on itselle ehdoton. Vilkkuvaloja en kaipaa ja hillitty ulkonäkö olisi muutenkin plussaa. Langattomuus myös kiinnostaisi. Valitettavasti en pääse täälläpäin kokeilemaan paljoakaan eri malleja siksi kyselenkin nyt täällä.
Näitä pienempiä hiiriä on myös täälläkin keskusteltu QPad DX-20
QPAD DX-20 USB Optinen Musta Molempikätinen
Ja Mionix Castor
Mionix Castor pelihiiri
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
En ole tainnut kuulla kenenkään muun tuosta valittelevan, ettei vaan olisi kyseessä jokin sunnuntaikappale tai vaan huomaamattasi painat sormilla enemmän kuin muut? Omaa kokemusta tuosta ei ole.
Kyllä noista löytyy valituksia pilvin pimein netistä. Sunnuntaikappaleita ne ei ole vaan valtaosa on tuollaisia, viiden G Pro:n jälkeen itse luovutin kun kaikki yhtä kelvottomia.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kyllä noista löytyy valituksia pilvin pimein netistä. Sunnuntaikappaleita ne ei ole vaan valtaosa on tuollaisia, viiden G Pro:n jälkeen itse luovutin kun kaikki yhtä kelvottomia.
Pikaisen googlauksen perusteella ollut ongelma aikasemmilla erillä mutta ilmeisesti (toivottavasti) korjattu jossain välissä.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Pikaisen googlauksen perusteella ollut ongelma aikasemmilla erillä mutta ilmeisesti (toivottavasti) korjattu jossain välissä.
No joo noin on huhuiltu, itse kyllä kokeillut uusia valmistuseriä tasaiseen tahtiin eikä ole muuttunut miksikään. Varmaan samoja onnenkantamoisia joillekin tullut ja siitä lähteneet huhut liikkeelle, että olisi koko erään tehty korjaus.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
304
Tuli tuossa heräteostoksena hankittua Logitechin G502 kun oli Citymarketissa hintaan 50€.
Tämä ottaa nyt saman valmistajan MX518 paikan. Ensivaikutelma oli oikein hyvä ja hiiri tuntuu kädessä yhtä hyvältä kuin edeltäjänsä.
Etsin tarkoituksella hiirtä, jossa olisi enemmän konfiguroitavia näppäimiä. Tässä niitä on tarpeeksi.
Vielä vähän sormet hakevat paikkaansa ja missclickejä tulee, onhan kyseessä kuitenkin uusi hiiri. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa.

Edit: Niin ja kaikki lisäpainot ovat paikallaan, tekevät mielestäni hiiren juuri oikein painoiseksi.

Edit2: Onkos tämä nyt niin, että peleissä eivät mouse buttonit toimi viidestä ylöspäin ja nämä tulee softan kanssa asettaa numeroiksi tai kirjaimiksi?
esim. mouse button 5 = 1, mouse button 6 = 2 jne
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Hitsin pimpula olen nyt käyttänyt DX20 hiirua jo tovin ja positiivisen alkuvaikutelman jälkeen hiiri ei ole omaan kätöseen paras mahdollinen. Mukana pari kuvaa demonstroidakseni ongelmaa.

Hiiri on liian matala, kapea ja lyhyt omaan käteeni, mikä on aika tavanomainen miehen käsi. Minulla tulee rannekipeäksi pidemmän käytön jälkeen, mikä on aivan tavatonta, koska mikään muu hiiri ei ole aiemmin aiheuttanut tällaista. Muuten tykkään kyllä sensorista ja niin pois päin.

Onko suositella jotain mahdollisimman isoa tai ainakin keskivertoa kookkaampaa hiirtä laatusensorilla, että omaan käteen menisi mukavasti. Deathadder oli suhteellisen hyvän muotoinen aikanaan ja yhdestä kuvasta löytyvä Thor suurinpiirtein oikean kokoinen.

Kuvia

Hiiren kanssa käytännöllinen ote, mikä rasittaa rannetta.


Ote missä käsi lepää, mutta sormet menevät jo reippaasti nappien yli.


Vieressä hieman isompi M7 Thor.
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85
Hitsin pimpula olen nyt käyttänyt DX20 hiirua jo tovin ja positiivisen alkuvaikutelman jälkeen hiiri ei ole omaan kätöseen paras mahdollinen. Mukana pari kuvaa demonstroidakseni ongelmaa.

Hiiri on liian matala, kapea ja lyhyt omaan käteeni, mikä on aika tavanomainen miehen käsi. Minulla tulee rannekipeäksi pidemmän käytön jälkeen, mikä on aivan tavatonta, koska mikään muu hiiri ei ole aiemmin aiheuttanut tällaista. Muuten tykkään kyllä sensorista ja niin pois päin.

Onko suositella jotain mahdollisimman isoa tai ainakin keskivertoa kookkaampaa hiirtä laatusensorilla, että omaan käteen menisi mukavasti. Deathadder oli suhteellisen hyvän muotoinen aikanaan ja yhdestä kuvasta löytyvä Thor suurinpiirtein oikean kokoinen.

Kuvia

Hiiren kanssa käytännöllinen ote, mikä rasittaa rannetta.


Ote missä käsi lepää, mutta sormet menevät jo reippaasti nappien yli.


Vieressä hieman isompi M7 Thor.
Juuri tuon takia jätin itse ostamatta kun huomasin että se on todella pieni, erityisen matala vielä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 124
Viestejä
4 192 303
Jäsenet
70 867
Uusin jäsen
Darksider

Hinta.fi

Ylös Bottom