Olenko mä jotenkin hidas, mutta mä tykkään pitää 800dpi
Ja win oletus ja se "parannus" pois
Jotta ei nyt ihan orpo-olo tule, niin myönnetään että täälläkin käytössä 800 dpi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olenko mä jotenkin hidas, mutta mä tykkään pitää 800dpi
Ja win oletus ja se "parannus" pois
Logitechin MX518 hiirestä alkaa keskirulla pikkuhiljaa sanomaan sopimuksen irti. Onhan tuo jo 11 vuotta palvellut. Käteen oikein sopiva hiiri, joten lähelle samanlainen malliltaan voisi olla uusikin. Mitä malleja porukka suosittelee? Pelikäyttöön tulee ja langattomuus olisi myös plussaa.
Onko muuten koskaan testattu/tullut mitään "yleistä mielipidettä" että pitääkö peleissä säätää hiiren nopeutta vai pistää siellä alin tai ylin ja sitten dpi-asetuksilla hakea? Esim bäfä ja vastaavat.
Olisko jollakin suositella pelihiirtä jossa on JÄMÄKKÄ rulla?
Joku vuosi oli legendaarinen MX518 ja siinä oli jämäkkä rulla. Nykyään kaikki on liian herkkiä ja yhtä napsausta on vaikea saada nopeasti.
Nykyhiirenä G402 ja siinäkin hiton herkkä rulla enkä tykkää.
Vaatimuksina olisi:
-JÄMÄKKÄ rulla jossa hyvä ja tarkka tuntuma
-Rullassa ei sivuttaisliikettä
-Paljon ohjelmoitavia nappeja, varsinkin etu ja keskisormelle (lisäks peukulla ainakin 3-4 nappia)
-Langallinen
Ehdotuksia?
Ei ole päässyt itse missään testaamaan, mutta Razer Basiliskissa voi säätää rullan herkkyyttä. Ainakin speksien perusteella voisi olla ok sinulle olettaen että muoto ja koko sopii.
Ihan kelpo tassut, 0.1mm paksummat kuin vakiot eikä ole hinnalla pilattu.Onko tarvikkeet paremmat kuin ne originaalit, mitkä ilmeisesti ei ihan huippua ole.
Onko muilla G703 tai muiden Logitechin langattomien pelihiirien omistajilla samaa ongelmaa, että jos kytkee hiiren lataukseen ja ottaa johdon pois niin hiiri katoaa LGS:stä? Takaisin tulee jos kytkee johdon takaisin tai käyttää USB donglea irti. Uusin LGS käytössä ja USB dongle on eri portilla mitä latausjohto.
Testasin omalla G900:lla: kytkettäessä lataukseen LGS:n mukaan hiiri sammuu tyyliin sekunniksi mutta löytää kyllä heti tuon jälkeen sen. Sitten irroittaessa hiiri katoaa LGS:stä hetkeksi kokonaan mutta löytyy kyllä käytännössä taas sekunnin parin sisään. Dongle kiinni K70 näppiksen USB-portissa ja latauspiuha kotelon IO:ssa.
Se nyt riippuu ihan hiirestä että saako ne napit säädettyäAjatuksena olisi palata multibutton hiiren käyttäjäksi.
Ongelmana vain on se, etten ole satavarma miten nuo peukalonäppäin-hiiret toimivat.
Saako ne näppäimet muokata vapaasti?
Niin etteivät ne olisi määrätty 1234..
Ongelmanani on ettei peukalo ylety kaikkiin näppäimiin (kauimpana oleviin!).
Jotenka olisi hölmöä joutua laittamaan pelin keybindit 456..
Se nyt riippuu ihan hiirestä että saako ne napit säädettyä
Jos puhutaan näistä ziljoona peukalonappia sisältävistä rotista (esimerkki 1, esimerkki 2) niin niissä useimmiten saa ajureiden kautta säädettyä nappien toiminnot, ja parhaimmillaan ne asetukset saa tallennettua rotan omaan sisäiseen muistiin jolloin ajureita ei enää tarvita conffauksen jälkeen.
Pahimmassa tapauksessa rotan lisänapit eivät edes toimi jos ajureita ei ole asennettuna.
Nyt kun tassut ovat olleet käytössä pidemmän aikaa niin täytyy sanoa että kaikki sensorin omituiset jitteröinti ongelmat ovat kadonneet tassujen vaihdon myötä.Vihdoinkin tuli kiinasta tilatut teflontassut G502 rotalle.
Vanhat olivat kuluneet jo aivan pilalle, hiiren muoviosat hankasivat aika karseasti sileää pöytää vasten jos alla ei ollut hiirimattoa. Sensorikin varmaan toimii nyt paremmin kun se ei enää ole aivan kiinni matossa.
Tarvis hankkia uusi hiiri, ei tarvisi olla mikään pro-tason laite vaan ihan peruskäyttöön + joskus pelailua. SteelSeries Rival 300 ois jonkun 40€, mutta olisiko muita ehdotuksia samaan hintaan tai mielellään vaikka halvempia?
Pitääkö olla jollain tavalla muotoiltu (kuten tuo rival 300) vai ambidextrous? Itse olen tykästynyt qpadin dx20 hiireen. Omaan käteen on aina sopinut muotoilemattomat hiiret parhaiten ja tämä on kooltaan hieman pienempi kuin esim. sensei 310. Kumpikaan noista mainituista steelserieksistä ei ainakaan itselle sopinut käteen yhtä hyvin kuin tämä dx20. Makuasioita nuo, mutta sensorin puolesta nämä kaikki vaihtoehdot ovat ainakin ihan päteviä.
Olisko kellään antaa tästä hiirestä mitään mielipiteitä?
BenQ ZOWIE EC1-A pelihiiri, 3200 DPI, musta - 69,90€
Etsinnässä uusi hiiri vanhan G400 tilalle. Tai onko muita hiiriä suositella lisäksi samassa hinta kategoriassa.
Etsinnässä uusi hiiri vanhan G400 tilalle. Tai onko muita hiiriä suositella lisäksi samassa hinta kategoriassa.
Itsellä oli aikoinaan MX518, sen jälkeen G400, G400S, Rival ja nykyään Rival 700. Piti kuitenkin palata tuohon Rivaliin takaisin (ei siis Rival 300), koska tuo Rival 700 oli liian painava. Osaako joku suositella vielä tuota Rivaliakin kevyempää hiirtä, jossa olisi samanlainen muotoilu? Zowiet vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta, mutta ne taitavat kaikki olla symmetrisiä.