PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Osa taisteluistakin käydään quicktime-eventteinä ja ainoa haaste on rämpyttää X-painiketta. Turhauttavaa pelisuunnittelua joka mielestäni vähättelee pelaajaa.
Jep, nauttiiko joku näistä oikeasti? Mieluummin vaikka cutsceneä näiden superturhien rämpytyskohtauksien sijaan.

Toinen mikä itseäni PC-pelaajana konsoliporttien käyttöliittymissä risoo on se, että nappia pitää pitää pohjassa sekunti tai pari, että sankari nostaa aseen maasta, avaa oven tms. Onko tää joku turvamekanismi ettei pelaajaparka vahingossa tee väärää asiaa tumpeloidessaan gamepadinsä kanssa vai mikä on, kun ei yksinkertainen napin painallus voi riittää yksinkertaisen toiminnon suorittamiseen? :mad:

Vastapainoksi täytyy kyllä sanoa, että elokuvapeleistä löytyy hyviäkin pelejä, esim HZD. Tuossa pelattavuus kohdallaan ketterien kontrollien ansiosta, toimi PC:llä hiiri+näppis kombolla mukavasti.
 
PS4 ja PS5 houkuttelee kauniimpaa sukupuolta kasvavassa määrin :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
MFq85ez.png


4v sitten.
 
Etkö ymmärrä lukemaasi? Twiitissä sanotaan 18% PS1 pelaajista olleen naisia. Henkilömäärän voit laskea myydyistä konsoleista jos niin paljon kiinnostaa.
Melkein 30 vuotta sitten ei ollut mitään merkintöjä oliko ostaja mies vai nainen ja näiden perustella pystytään sanomaan moniko pelaaja silloin oli nainen ? :sgiggle:
 
Luulen että tuo biologinen sukupuoli vedetään MS tai PSN tiliin ilmoitetusta tiedosta.
Mutta mistähän se PS1 aikoihin vedettiin? Pelit oli levyllä eikä ollut nettiä. Kieltämättä kiinnostaisi tietää, vaikka en tuota 18% voi lähteä kieltämäänkään vastoin parempaa tietoa.
 
Mutta mistähän se PS1 aikoihin vedettiin? Pelit oli levyllä eikä ollut nettiä. Kieltämättä kiinnostaisi tietää, vaikka en tuota 18% voi lähteä kieltämäänkään vastoin parempaa tietoa.
Ei oikeastaan tule mileen kuin rekisteröitymislomake tai jos ostaja on käyttänyt luottokorttia. Monessa tuotteessa oli tuohon aikaan lomake joka lähetettiin postissa ja sai "paremman" takuun tms. Tietysti on voinut olla rekisterlityminen koneen pohjassa olevalla sarjanumerolla netissä. Tai sitten kaikki nuo yhteensä....
 
Ohhoh. On kyllä todella yllätyyys, että sama prosentuaalinen ero on muillakin alustoilla. :p

Mut sovitaan että plösö on silti seksikkäin, niin ei tule joillekin keskustelijoille paha mieli.
En tiedä mitä yrität tuolla provoilla mutta Sonyn konsoleilla pelaavien sukupuolijakauma on muuttunut twiitin perusteella merkittävästi. Jos se sinusta on seksikkyyden merkki niin mikäpä minä olen sitä kieltämään.

Pikaisella googletuksella nipan jakauma on 2019 ollut 50/50 mutta vain Sonyn tapauksesta nähtiin ongelma.

Ei oikeastaan tule mileen kuin rekisteröitymislomake tai jos ostaja on käyttänyt luottokorttia. Monessa tuotteessa oli tuohon aikaan lomake joka lähetettiin postissa ja sai "paremman" takuun tms. Tietysti on voinut olla rekisterlityminen koneen pohjassa olevalla sarjanumerolla netissä. Tai sitten kaikki nuo yhteensä....
PS1 ja PS2 aikakautena sait ilmaisen demo cd:n kun rekisteröit tuotteen. Luulempa tämän olleen yksi fakta millä 18% osuutta perustellaan.
 
Herranen aika ei kai niitä mistään ostajan tiedoista ole kaivettu onko pelaaja mies vai nainen. 100x järkevämpi olettamus on että ennen vanhaan on tehty kyselyitä (pelilehdet ja muut mediat) ja tehty arvioita niistä.
 
En tiedä mitä yrität tuolla provoilla mutta Sonyn konsoleilla pelaavien sukupuolijakauma on muuttunut twiitin perusteella merkittävästi. Jos se sinusta on seksikkyyden merkki niin mikäpä minä olen sitä kieltämään.

Pikaisella googletuksella nipan jakauma on 2019 ollut 50/50 mutta vain Sonyn tapauksesta nähtiin ongelma.


PS1 ja PS2 aikakautena sait ilmaisen demo cd:n kun rekisteröit tuotteen. Luulempa tämän olleen yksi fakta millä 18% osuutta perustellaan.
Ei todellakaan ole minkään demo cd kohdalla tarvinut regata minnekkään
 
Melkein 30 vuotta sitten ei ollut mitään merkintöjä oliko ostaja mies vai nainen ja näiden perustella pystytään sanomaan moniko pelaaja silloin oli nainen ? :sgiggle:

Melkein 30 vuotta sitten opiskeltiin jo matematiikkaa sekä tilastotieteitä ja pystyttiin pienemmästä otannasta ekstrapoloimaan tilasto riittävän pienellä virhemarginaalilla.
 
Paljonko Nintendon ja Microsoftin naispelaajien määrä on prosenteissa ja miten tilanne on kehittynyt sukupolvien aikana?

Kaksi vuotta vanha tilasto. Julkaisun aikoihin jakauma oli 70% miehiä ja 30% naisia, nyt tilanne on 50/50.
 
Ok, paljonko ero on sinun mutuilulla?

Huomioitko hankintasopimuksissa Mikkiksen datacenter hankinnat AMDltä, mitet vaikuttaa ostohintoihin?

Missäs minä olen mutuillut asian suhteen? Vai kiistätkö näiden mainitsemieni esimerkkien paikkaansapitävyyden?

Onko sinulla näyttöä että näillä datacenter hankinnoilla olisi jotain vaikutusta ostohintoihin, vai miksi tämä piti tuoda ylipäätään esiin?
 
Viimeksi muokattu:
minä olen mutuillut asian suhteen? Vai kiistätkö näiden mainitsemieni esimerkkien paikkaansapitävyyden?

Ok, ainoa konkreettinen väite taisi olla isommat alihankintasopimukset, laitatko lähteen?

Kuinka suuren arvioit eron olevan taaloissa per kone?

Onko sinulla näyttöä että näillä datacenter hankinnoilla olisi jotain vaikutusta ostohintoihin, vai miksi tämä piti tuoda ylipäätään esiin?

Niin samalla tavalla kun sinä sanoit että suuremmat hankintaerät johtaa siihen että voidaan ostaa halvemmalla niin voisi kuvitella että Microsoftin datacenter hankinnat varmaan antaa sille ostovolyymialennusta AMDn suunnalta vai mitä?
 
Mut [..] plösö on [..] seksikkäin
Eiköhän tää ollu tässä. Ketju lukkoon ja silleen.

Henk. koht. en koe elektroniikkaa seksikkäänä, eikä viisari värähtele sitä katsoessa tai siitä puhuttaessa, mutta meitä on toki moneen junaan. :thumbsup:

Hyvä harrastus varmasti tuokin!

Tai sitten jos ottaa fanilasit pois päästä:
Sama pätee siihen xboxiinkin, paitsi että sille ei ole yhtäkään yksinoikeutta ja siten vielä vähemmän syitä hankkia mokoma.

Jos Xboxille on oikeasti tulossa yksinoikeudella jatkossa esim nämä länsimaiset RPG-pelit (Avowed, Starfield, Elder Scrolls, Falloutit), on se aika kova isku Sonylle. Ei jotain Skyrimin kaltaista peliä, jossa on käytännössä loputon uudelleenpeluuarvo voi verrata 10-20h elokuvapeliin.
Ei ne tuu xboxille yksinoikeudella.
 
Viimeksi muokattu:
2019 ollut jo uutisia että naiset pelaa ihan yleisesti


In fact, according to the Entertainment Software Association and its just-released report, 2019 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry, the median age of a U.S. gamer today is 33 and almost evenly split between male and female players (54% compared to 46%, respectively).
 
On unohdettu muun sukupuoliset kokonaan noissa tilastoinnista. Miten voi nykyään olla vielä tuollainen raamatullinen jako sukupuolissa. Uskomatonta. Mutta senkin takia pleikka.
 
On unohdettu muun sukupuoliset kokonaan noissa tilastoinnista. Miten voi nykyään olla vielä tuollainen raamatullinen jako sukupuolissa. Uskomatonta. Mutta senkin takia pleikka.
Näinpä, mutta minua häiritsee kuitenkin sinun kapeakatseisuus ja "karsinoinnin halu" pienesti. Mittauksissa pitäisi olla vain yksi kategoria eli "hän" jonka osuus on 100%.
 
Tilastoissa väitetään että naiset pelaa, mutta minä en ainakaan törmää naisiin, joiden mielestä minun pleikkaharrastus on seksikästä. Ehkä tilanne paranee, kun Series X:n hankin vielä viereen.
 
Tilastoissa väitetään että naiset pelaa, mutta minä en ainakaan törmää naisiin, joiden mielestä minun pleikkaharrastus on seksikästä. Ehkä tilanne paranee, kun Series X:n hankin vielä viereen.
Johtuu ehkä siitä pleikkarista, toista se on kun esittelee teho pc:tä.... :D

No leikki leikkinä. Tilastot on tilastoja, niin eipä se välttis ihan osu jos kattoo mitä ihmisiä itte tuntee. Aika monta naista kuitenkin tunnen ja oliskohan että 1/10 pelaa peräti, sittenhän lukema tosin on isompi, jos lasketaan luurilla näpyttelevät mukaan.
 
Tilastoissa väitetään että naiset pelaa, mutta minä en ainakaan törmää naisiin, joiden mielestä minun pleikkaharrastus on seksikästä. Ehkä tilanne paranee, kun Series X:n hankin vielä viereen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Paranee.
 
Ok, ainoa konkreettinen väite taisi olla isommat alihankintasopimukset, laitatko lähteen?

Kuinka suuren arvioit eron olevan taaloissa per kone?



Niin samalla tavalla kun sinä sanoit että suuremmat hankintaerät johtaa siihen että voidaan ostaa halvemmalla niin voisi kuvitella että Microsoftin datacenter hankinnat varmaan antaa sille ostovolyymialennusta AMDn suunnalta vai mitä?

Luuletko tosiaan että tuota sopparia on jossain julkisesti saatavilla hintoineen päivineen? :)

Tuohan on ihan puhtaasti loogisen päättelyketjun tulos: Kaikki Series X & PS5 konsolit myydään käytännössä samantien -> PS5 konsolia myydään enemmän -> PS5 valmistetaan enemmän -> suuremmat komponenttivolyymit -> komponenttien halvempi yksikköhinta.

Sen sijaan mutuilusi datacenter-hankintojen osalta on vähintäänkin kaukaa haettua, jos viittaat sillä tähän uutiseen:


AMD:lla on tällä hetkellä prossujen osalta sen verran kova tuoteportfolio, joten ei heillä ole tarvetta kaupat varmistaakseen myydä toisen liiketoiminta-alueen piisiruja alehintaan Mikkikselle, varsinkaan kun toista varteenotettavaa kilpailijaa ei konsolipuolen sirunvalmistajana tällä hetkellä ole. Nvidia on jo kertonut aiemmin että sitä ei kiinnosta konsoliratkaisut. APU-piirien osalta hintapaineet ovat ennemminkin kohoamaan päin, kun itse piirit valmistava TSMC on kapasiteettiongelmissa.

Erot valmistuskustannuksissa ovat arvioni mukaan 50-100 taalan välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Luuletko tosiaan että tuota sopparia on jossain julkisesti saatavilla hintoineen päivineen?

Niin sinä esitit tämän väitteen, odotan jotain tukea väitteellesi faktojen muodossa. Jos tämä olikin mutuilua niin se on hyvä sanoa suoraan.

Sen sijaan mutuilusi datacenter-hankintojen osalta on vähintäänkin kaukaa haettua, jos viittaat sillä tähän uutiseen:

En viittaa, viittaan siihen että Microsoft yleisesti ostaa todella paljon AMD-chippejä vuosittain datacentereihinsä, sinun mielestä sillä ei ole vaikutusta Xbox chippien ostohintaan?

AMD:lla on tällä hetkellä prossujen osalta sen verran kova tuoteportfolio, joten ei heillä ole tarvetta kaupat varmistaakseen myydä toisen liiketoiminta-alueen piisiruja alehintaan Mikkikselle, varsinkaan kun toista varteenotettavaa kilpailijaa ei konsolipuolen sirunvalmistajana tällä hetkellä ole. Nvidia on jo kertonut aiemmin että sitä ei kiinnosta konsoliratkaisut.

No miksi ihmeessä AMD antaisi sitten Sonylle volyymialennusta PS5 chipeistä? Varsin outoa tämä sinun argumentointi tai siis vähän vaikea ymmärtää miksi esität ensiksi väitteitä ilman lähteitä ja sitten heti ammut omat väitteesi alas samassa viestissä?

Erot valmistuskustannuksissa ovat arvioni mukaan 50-100 taalan välillä.

Ok eli jos PS5:n BOM on arviolta jotain 450 usd nopean googlen perusteella niin XBoxin vastaava on 500-550USD? Haluatko vielä avata tarkemmin mistä ero muodostuu, kallein komponentti on tietysti CPU/GPU AMD:ltä, kuinka suuri osuus sillä on tuosta 50-100 erosta?
 
Minä en väittänyt, sanoin että voisi kuvitella sillä olevan vaikutusta samalla tavalla kuin jos PS5:n väitetyillä suuremmilla tilausmäärillä on.

Kannattaa seurata keskustelua.
Ok. Maniac ei missään kohtaa ole maininnut että varsinaiset prosessoripiirit olisivat minkään muun kuin pii-pinta-alan takia edullisempia pleikassa. Voi olla että minulta on jäänyt lukematta joku kriittinen viesti tästä keskustelusta, mutta viittaa toki siihen. Alkuperäisessä viestissä ei ainakaan ollut moista väitettä.

Sinä toit keskusteluun mukaan jotkut datacentterihankinnat. Miksi?
 
Ok. Maniac ei missään kohtaa ole maininnut että varsinaiset prosessoripiirit olisivat minkään muun kuin pii-pinta-alan takia edullisempia pleikassa. Voi olla että minulta on jäänyt lukematta joku kriittinen viesti tästä keskustelusta, mutta viittaa toki siihen. Alkuperäisessä viestissä ei ainakaan ollut moista väitettä.

Sinä toit keskusteluun mukaan jotkut datacentterihankinnat. Miksi?

Kun luet keskustelun uudestaan niin löydät molempiin kohtiin paremmin tietoa, jos hyppäät keskusteluun kesken kaiken niin on vain kohteliasta käyttää hieman vaivaa keskustelun seuraamiseen ettei tarvitse samoja asioita toistaa.
 
Niin sinä esitit tämän väitteen, odotan jotain tukea väitteellesi faktojen muodossa. Jos tämä olikin mutuilua niin se on hyvä sanoa suoraan.

Niin mikäs tässä väitteessä ja tämän tueksi esitetyissä perusteluissa oli nyt sitä mutuilua edelleen? Vai väitätkö MS:n toimittaneen enemmän konsoleita kuin Sony?

En viittaa, viittaan siihen että Microsoft yleisesti ostaa todella paljon AMD-chippejä vuosittain datacentereihinsä, sinun mielestä sillä ei ole vaikutusta Xbox chippien ostohintaan?

Ei ole vaikutusta ennenkuin toisin todistetaan. Mutta ilmeisesti sinun mutuilusi asiasta tulisi hyväksyä sellaisenaan?

No miksi ihmeessä AMD antaisi sitten Sonylle volyymialennusta PS5 chipeistä? Varsin outoa tämä sinun argumentointi tai siis vähän vaikea ymmärtää miksi esität ensiksi väitteitä ilman lähteitä ja sitten heti ammut omat väitteesi alas samassa viestissä?

Ihan samasta syystä miksi volyymiostoihin teollisuudessa ylipäätänsä pyritään? Unohdat samalla sopivasti että Sonyn käyttämä chippi on selvästi MS:n käyttämää edullisempi pienemmän kokonsa ansiosta.

Pitääkö sinulle perustella erikseen maapallon muoto, vai tarvitsetko tähänkin lähteet? Johan sinulle avasin väitteeni perustelut, jotka perustuvat ihan kyseisen alan yleisiin toimintamalleihin. Tietty jos tämä ei kelpaa sinulle ilman erillistä lähdettä, jossa todetaan sama asia, niin se on sitten oma ongelmasi.

Ok eli jos PS5:n BOM on arviolta jotain 450 usd nopean googlen perusteella niin XBoxin vastaava on 500-550USD? Haluatko vielä avata tarkemmin mistä ero muodostuu, kallein komponentti on tietysti CPU/GPU AMD:ltä, kuinka suuri osuus sillä on tuosta 50-100 erosta?

Seuraatko keskustelua lainkaan? Kovasti olet muille asiasta huomauttelemassa, mutta näemmä oma keskustelun seuraaminen ontuu pahasti. Johan selitin näkemykseni asiasta aiemmin, sieltä vaan kertaamaan jos ehti jo unohtua.

Kun luet keskustelun uudestaan niin löydät molempiin kohtiin paremmin tietoa, jos hyppäät keskusteluun kesken kaiken niin on vain kohteliasta käyttää hieman vaivaa keskustelun seuraamiseen ettei tarvitse samoja asioita toistaa.

Kumma kun sulle saa toistuvasti toistella samoja asioita?
 
Viimeksi muokattu:
CDPR myi 14 miljoonaa kopiota cp2077:sta q4:lla ja vain 1 miljoonan q1:lla. Odottivat etukäteen 27miljoonan kappaleen myyntiä. Ilmeisesti alkaa olemaan rahallisia vaikeuksia firmalla, kun myynti sakkaa. Ei noiden eeppisenkokoisten pelien tekeminen ole ihan halpaa/helppoa, jos pitää samalla takoa voittoakin. Tässä pitää myös muistaa, että kun ens syksyn alesta ostetaan cp2077:sta niin niistä ei kilahda samalla tavalla rahaa cdpr:lla kuin täysihintaisista myynneistä. Pitäisi myydä entistä enemmän, jos halutaan alehintaisella pelillä täyttää kassavaje.

Lähde spoilerissa
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
CDPR myi 14 miljoonaa kopiota cp2077:sta q4:lla ja vain 1 miljoonan q1:lla. Odottivat etukäteen 27miljoonan kappaleen myyntiä. Ilmeisesti alkaa olemaan rahallisia vaikeuksia firmalla, kun myynti sakkaa. Ei noiden eeppisenkokoisten pelien tekeminen ole ihan halpaa/helppoa, jos pitää samalla takoa voittoakin. Tässä pitää myös muistaa, että kun ens syksyn alesta ostetaan cp2077:sta niin niistä ei kilahda samalla tavalla rahaa cdpr:lla kuin täysihintaisista myynneistä. Pitäisi myydä entistä enemmän, jos halutaan alehintaisella pelillä täyttää kassavaje.

Lähde spoilerissa
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Minkä mukaan olisi rahallisia vaikeuksia ? jos oliko se nyt 7-9 miljoonan kohdalla jo voitolla
 
Minkä mukaan olisi rahallisia vaikeuksia ? jos oliko se nyt 7-9 miljoonan kohdalla jo voitolla

Tuo tviitti perustuu cdpr:n julkaisemaan q1:en kvartaalitulokseen. Kuvassa CDPR:n osakkeen arvo. CDPR odotti 27 miljoonan kipaleen myyntiä, nyt ollaan 15 miljoonassa joista 14miljoonaa tuli viime vuonna. Aika reilusti odotuksia jäljessä myynti. Huomenna näkee miten osake oikeasti reagoi q1 tulokseen. Syveneekö syöksy tuosta -8.61%:sta vai korjaako ylöspäin? Syynä myynnin sakkaamiseen lienee huono pressi, kun peli ei ollut valmis julkaisussa. Myynti hyytyi kuin seinään.


1622484868132.png
 
Tuo tviitti perustuu cdpr:n julkaisemaan q1:en kvartaalitulokseen. Kuvassa CDPR:n osakkeen arvo. CDPR odotti 27 miljoonan kipaleen myyntiä, nyt ollaan 15 miljoonassa joista 14miljoonaa tuli viime vuonna. Aika reilusti odotuksia jäljessä myynti. Huomenna näkee miten osake oikeasti reagoi q1 tulokseen. Syveneekö syöksy tuosta -8.61%:sta vai korjaako ylöspäin? Syynä myynnin sakkaamiseen lienee huono pressi, kun peli ei ollut valmis julkaisussa. Myynti hyytyi kuin seinään.
CDPR ainakin odotti että CP77 tulee myymään enemmän kuin Witcher 3.

Mutta koska Witcher 3:lla oli hyvä maine hyvänä pelinä että se jaksoi kantaa vuosia niin yhteensä myynit menivät yli 30 paremalle puolellle viime vuonna:
(lisää on tulossa vielä tänä vuonna kun Xbox Series/PS5 versiot valmistuvat)

Witcher 3 myi ekana vuotena about ~10miljoonaa ja sillä tosiaan oli huomattavasti parempi lähtökohta kuin Cyberpunk 2077:llä näin maineensa puolesta.

Että jos CP77 tulee myymään enemmän kuin Witcher 3 niin aikamoisen tempun saavat tehdä ja ensimmäinen etappi on varmaan että saavat pelin takaisin PS storeen.

Siellä sitten oikeus juttua tulossa vielä perässä mutta siinä voi kestää hetki jos toinekin.

Edit: Mutta rahallisia vaikeuksia sillä tuskin ihan heti on tai näin luulisi ainakin jos Witcher 3 tuonut ison nipun rahaa taloon ja CP77 kustansi itsensä takaisin melkein kaksin verroin ainakin myyneistä päätellen.
 
Heh, en muistanutkaan, että tuota Cyberpunkia ei edelleenkään pysty ostamaan pleikkastoresta. Oli kyllä helvetillinen "boss move" Jim Ryanilta ja kumppaneilta vetäistä tuo keskeneräinen peli pois Storesta ensimmäisten päivien aikana julkaisusta ja näyttää, että heidän storessaan on jonkinlainen tasovaatimus pelien suhteen pidettävä.

Ei voi olla näkymättä isosti myynneissä tuon pelin puuttuminen pleikkastoresta. Useinhan pleikkarilla on leijonan osa tämän tyylisten pelien myynneistä.
 
Jaa, mikäköhän on vaan se tasovaatimus? Tossa on ihan viralliselta ps kanavalta pari poimintaa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jaa, mikäköhän on vaan se tasovaatimus? Tossa on ihan viralliselta ps kanavalta pari poimintaa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ihan hyvinhän nuo näyttävät toimivan? Pelien laadusta voi olla sitten montaa mieltä, mutta Cyberpunk oli yksinkertaisesti rikkinäinen peli jota mainostettiin valheellisesti. Huomaa ero siis Cyberpunkin ja linkkaamasi pelien kohdalla.
 
Joo siis CB77 ongelmat julkaisuaikaan oli sitä luokkaa että jos keräät inventaarioon liikaa tavaraa niin savegame korruptoituu pysyvästi ja on aloitettava uusi peli alusta. Ja lukuisia muita fataaleja bugeja jotka estivät pelaamisen.
 
Niin mikäs tässä väitteessä ja tämän tueksi esitetyissä perusteluissa oli nyt sitä mutuilua edelleen? Vai väitätkö MS:n toimittaneen enemmän konsoleita kuin Sony?

Odotan edelleen lähteitä väitteesi tueksi, jos sellaisia ei löydy niin se on mutuilua. En väitä MS:n toimittaneen enemmän konsoleita kuin Sony, en tajua miten kukaan voi tuollaisen johtopäätöksen vetää.

Ei ole vaikutusta ennenkuin toisin todistetaan. Mutta ilmeisesti sinun mutuilusi asiasta tulisi hyväksyä sellaisenaan?

Ei tarvitse hyväksyä yhtään mitään, kysyin sinulta että onko sinusta tällä vaikutusta.

Ihan samasta syystä miksi volyymiostoihin teollisuudessa ylipäätänsä pyritään? Unohdat samalla sopivasti että Sonyn käyttämä chippi on selvästi MS:n käyttämää edullisempi pienemmän kokonsa ansiosta.

Mutta miksi ihmeessä AMD antaisi Sonylle mitään alennuksia kun Sonyllä (tai Mikkiksellä) ei vaihtoehtoja käytännössä ole? On tämä huvittavaa miten ammut koko ajan jalkaasi ja tuhoat omat väitteesi.

Sinä siis väität (ilman mitään lähteitä/todisteita) että Sony saa AMD:ltä paljosalennusta vaikka mitään kilpailua ei ole, toisaalta väität ettei Microsoft saa mitään hyötyä siitä että se ostaa isot kasat datacenter chippejä AMD:ltä joka vuosi.

Johan sinulle avasin väitteeni perustelut, jotka perustuvat ihan kyseisen alan yleisiin toimintamalleihin. Tietty jos tämä ei kelpaa sinulle ilman erillistä lähdettä, jossa todetaan sama asia, niin se on sitten oma ongelmasi.

Katsos eihän se nyt niin vaikeata ollut eihän? Kun rehellisesti myöntää ettei ole lähteitä ja sanoo että se perustuu omaan mutuiluun niin kummasti helpottaa keskustelu.
 
Ihan hyvinhän nuo näyttävät toimivan? Pelien laadusta voi olla sitten montaa mieltä, mutta Cyberpunk oli yksinkertaisesti rikkinäinen peli jota mainostettiin valheellisesti. Huomaa ero siis Cyberpunkin ja linkkaamasi pelien kohdalla.
Bugisen pelin voi korjata mutta paskaa peliä ei korjaa mikään jos ei sitten tehdä koko peliä uusiksi
 
Bugisen pelin voi korjata mutta paskaa peliä ei korjaa mikään jos ei sitten tehdä koko peliä uusiksi
Niin että teknisesti rikki olevan tuotteen voi korjata mutta subjektiivisesti huono tuote on lainausmerkki rikki lainausmerkki ikuisesti? Eli kaikki tuotteet ovat käytännössä ikuisesti rikki koska aina löytyy joku jonka mielestä tuote on "paska". Nastaa argumentointia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 812
Viestejä
5 052 383
Jäsenet
80 985
Uusin jäsen
davids

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom