PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

TLOU ykkösessä on kenties PS3 rajoitusten takia aika vanhentunut pelattavuus toki, mutta esimerkiksi Part 2:ta on taas ihan syystä kehuttu MGS5:n jälkeen parhaan stealth gameplayn omaavaksi peliksi. Siinä mielessä on menty hienosti eteenpäin. Myös God of War, Spiderman ja Ghost of Tsushima ovat viimeisimpänä todistaneet, että näissä Sonyn peleissä on myös huippuluokan pelattavuus.
Missäs näitä muka on sanottu parhaimmiksi stealth peleiksi ?
 

Tlou on vitosena ja MGSV ekana.

Edit:
Tässä MGSV kolmanella sijalla ja molemat tlou pelit kärkisijoilla.
Eli tämä perustuu siis yhden miehen mielipiteeseen joka tämän on kirjoittanut
 
Eli tämä perustuu siis yhden miehen mielipiteeseen joka tämän on kirjoittanut
Eikö tämä päde ihan jokaiseen mielipiteeseen joka huudetaan ilmoille?

Eivätkä ylempänä linkatut mielipiteet ainoita ole. Nopeasti kun google-haulla etsii "TLOU2 best stealth gameplay" niin löytää kyllä tuloksia.



"It’s not something I expected going in, but The Last of Us Part 2 reminds me of Metal Gear Solid 5 mechanically. You spend much of the game laid prone in the grass, slithering between patrol routes. You cut through and around buildings, slip through small gaps, and hide under trucks and trains. It’s stealth that’s designed to keep you moving, to keep you reacting and improvising, to keep you clenching your jaw – and not just because you don’t want a bloater to rip it off."



Muistan myös tunnetun tubettajan Jacksepticeyen nostaneen useasti TLOU2:n gameplayta etenkin stealthin osalta jalustalle ja kuinka tiivistunnelmaisia ne combat-kohtaukset olivat.

Mielipiteitähän nämä ovat loppujen lopuksi, mutta kyllä todella monen mielestä tässä pelissä on myös erinomaisesti toimiva pelattavuus.
 
Eikö tämä päde ihan jokaiseen mielipiteeseen joka huudetaan ilmoille?

Eivätkä ylempänä linkatut mielipiteet ainoita ole. Nopeasti kun google-haulla etsii "TLOU2 best stealth gameplay" niin löytää kyllä tuloksia.

Mielipiteitähän nämä ovat loppujen lopuksi, mutta kyllä todella monen mielestä tässä pelissä on myös erinomaisesti toimiva pelattavuus.

Niin siksi vähän ihmetyttää että miksi sanot sen kuin olisi joku yleinen totuus

Stealth ? :)

Hell, sometimes I go “screw it” and just run straight through an area anyway, stealth be damned. What’s a surface wound or two compared to the excitement of just barely getting through the exit?
 
Niin siksi vähän ihmetyttää että miksi sanot sen kuin olisi joku yleinen totuus


Stealth ? :)

Hell, sometimes I go “screw it” and just run straight through an area anyway, stealth be damned. What’s a surface wound or two compared to the excitement of just barely getting through the exit?
Siis mikä tässä on väärin jos sanon, että monelle ihmisille TLOU2 stealth gameplay on MGS5 jälkeen parasta? Joistakin Telltalen peleistä tai edes TLOU1 tuskin löytää yhdenkään ihmisen sanovan gameplayn olleen timanttia ja lähellä genrensä parasta. TLOU2 taas näitä kommentteja löytää joka on itsessään vakuuttavan gameplayn omaavan pelin merkki.

Ja kun tartuit tuohon yhteen artikkeliin niin sanottakoon, että ainakin minun mielestä on erittäin olennainen osa stealth-gameplayta se mitä tapahtuu sitten, kun jäädään kiinni viholliselle.

Joissakin peleissä tulee kiinni jäätyä vain suora "mission fail" mikä on mielestäni rasittavaa. Tai sitten on pelejä joissa vihollisia on enää mahdotonta karistaa kintereiltä jos ne ovat sinut kerran nähneet ja sitten nämä viholliset omaavat tietenkin jonkin helvetin lämpökameran millä havaitsevat pelaajan jokaisen liikkeen seinän takaa tehden heidän uudelleen yllättämisestä mahdotonta.

Tuo artikkeli tosiaan käsittelee kuinka TLOU2 stealth-gameplay on tehty niin hyvin, että pelaaja pystyy kiinni jäätyäänkin varsin realistisesti juoksemaan karkuun resettaamaan tilanteen vaikka nämä viholliset kyllä seuraavat eivätkä menetä valmiustilaansa todeten "hmm, must've been the wind" vaan tutkivat sitä paikkaa missä pelaaja on viimeksi nähty kyyristellen autojen alle tai jopa välillä kääntäen päätään taaksepäin tarkistaen ettei kukaan pääse yllättämään heitä takaapäin. Myös vihollisen paranneltu AI ja näiden kommunikointi keskenään luo stealth-genreen tarvittavaa realistisuutta ja sitä myötä tunnelmaa.
 
Osa taisteluistakin käydään quicktime-eventteinä ja ainoa haaste on rämpyttää X-painiketta. Turhauttavaa pelisuunnittelua joka mielestäni vähättelee pelaajaa.
Jep, nauttiiko joku näistä oikeasti? Mieluummin vaikka cutsceneä näiden superturhien rämpytyskohtauksien sijaan.

Toinen mikä itseäni PC-pelaajana konsoliporttien käyttöliittymissä risoo on se, että nappia pitää pitää pohjassa sekunti tai pari, että sankari nostaa aseen maasta, avaa oven tms. Onko tää joku turvamekanismi ettei pelaajaparka vahingossa tee väärää asiaa tumpeloidessaan gamepadinsä kanssa vai mikä on, kun ei yksinkertainen napin painallus voi riittää yksinkertaisen toiminnon suorittamiseen? :mad:

Vastapainoksi täytyy kyllä sanoa, että elokuvapeleistä löytyy hyviäkin pelejä, esim HZD. Tuossa pelattavuus kohdallaan ketterien kontrollien ansiosta, toimi PC:llä hiiri+näppis kombolla mukavasti.
 
MFq85ez.png


4v sitten.
 
Etkö ymmärrä lukemaasi? Twiitissä sanotaan 18% PS1 pelaajista olleen naisia. Henkilömäärän voit laskea myydyistä konsoleista jos niin paljon kiinnostaa.
Melkein 30 vuotta sitten ei ollut mitään merkintöjä oliko ostaja mies vai nainen ja näiden perustella pystytään sanomaan moniko pelaaja silloin oli nainen ? :sgiggle:
 
Luulen että tuo biologinen sukupuoli vedetään MS tai PSN tiliin ilmoitetusta tiedosta.
Mutta mistähän se PS1 aikoihin vedettiin? Pelit oli levyllä eikä ollut nettiä. Kieltämättä kiinnostaisi tietää, vaikka en tuota 18% voi lähteä kieltämäänkään vastoin parempaa tietoa.
 
Mutta mistähän se PS1 aikoihin vedettiin? Pelit oli levyllä eikä ollut nettiä. Kieltämättä kiinnostaisi tietää, vaikka en tuota 18% voi lähteä kieltämäänkään vastoin parempaa tietoa.
Ei oikeastaan tule mileen kuin rekisteröitymislomake tai jos ostaja on käyttänyt luottokorttia. Monessa tuotteessa oli tuohon aikaan lomake joka lähetettiin postissa ja sai "paremman" takuun tms. Tietysti on voinut olla rekisterlityminen koneen pohjassa olevalla sarjanumerolla netissä. Tai sitten kaikki nuo yhteensä....
 
Ohhoh. On kyllä todella yllätyyys, että sama prosentuaalinen ero on muillakin alustoilla. :p

Mut sovitaan että plösö on silti seksikkäin, niin ei tule joillekin keskustelijoille paha mieli.
En tiedä mitä yrität tuolla provoilla mutta Sonyn konsoleilla pelaavien sukupuolijakauma on muuttunut twiitin perusteella merkittävästi. Jos se sinusta on seksikkyyden merkki niin mikäpä minä olen sitä kieltämään.

Pikaisella googletuksella nipan jakauma on 2019 ollut 50/50 mutta vain Sonyn tapauksesta nähtiin ongelma.

Ei oikeastaan tule mileen kuin rekisteröitymislomake tai jos ostaja on käyttänyt luottokorttia. Monessa tuotteessa oli tuohon aikaan lomake joka lähetettiin postissa ja sai "paremman" takuun tms. Tietysti on voinut olla rekisterlityminen koneen pohjassa olevalla sarjanumerolla netissä. Tai sitten kaikki nuo yhteensä....
PS1 ja PS2 aikakautena sait ilmaisen demo cd:n kun rekisteröit tuotteen. Luulempa tämän olleen yksi fakta millä 18% osuutta perustellaan.
 
Herranen aika ei kai niitä mistään ostajan tiedoista ole kaivettu onko pelaaja mies vai nainen. 100x järkevämpi olettamus on että ennen vanhaan on tehty kyselyitä (pelilehdet ja muut mediat) ja tehty arvioita niistä.
 
En tiedä mitä yrität tuolla provoilla mutta Sonyn konsoleilla pelaavien sukupuolijakauma on muuttunut twiitin perusteella merkittävästi. Jos se sinusta on seksikkyyden merkki niin mikäpä minä olen sitä kieltämään.

Pikaisella googletuksella nipan jakauma on 2019 ollut 50/50 mutta vain Sonyn tapauksesta nähtiin ongelma.


PS1 ja PS2 aikakautena sait ilmaisen demo cd:n kun rekisteröit tuotteen. Luulempa tämän olleen yksi fakta millä 18% osuutta perustellaan.
Ei todellakaan ole minkään demo cd kohdalla tarvinut regata minnekkään
 
Melkein 30 vuotta sitten ei ollut mitään merkintöjä oliko ostaja mies vai nainen ja näiden perustella pystytään sanomaan moniko pelaaja silloin oli nainen ? :sgiggle:

Melkein 30 vuotta sitten opiskeltiin jo matematiikkaa sekä tilastotieteitä ja pystyttiin pienemmästä otannasta ekstrapoloimaan tilasto riittävän pienellä virhemarginaalilla.
 
Paljonko Nintendon ja Microsoftin naispelaajien määrä on prosenteissa ja miten tilanne on kehittynyt sukupolvien aikana?

Kaksi vuotta vanha tilasto. Julkaisun aikoihin jakauma oli 70% miehiä ja 30% naisia, nyt tilanne on 50/50.
 
Ok, paljonko ero on sinun mutuilulla?

Huomioitko hankintasopimuksissa Mikkiksen datacenter hankinnat AMDltä, mitet vaikuttaa ostohintoihin?

Missäs minä olen mutuillut asian suhteen? Vai kiistätkö näiden mainitsemieni esimerkkien paikkaansapitävyyden?

Onko sinulla näyttöä että näillä datacenter hankinnoilla olisi jotain vaikutusta ostohintoihin, vai miksi tämä piti tuoda ylipäätään esiin?
 
Viimeksi muokattu:
minä olen mutuillut asian suhteen? Vai kiistätkö näiden mainitsemieni esimerkkien paikkaansapitävyyden?

Ok, ainoa konkreettinen väite taisi olla isommat alihankintasopimukset, laitatko lähteen?

Kuinka suuren arvioit eron olevan taaloissa per kone?

Onko sinulla näyttöä että näillä datacenter hankinnoilla olisi jotain vaikutusta ostohintoihin, vai miksi tämä piti tuoda ylipäätään esiin?

Niin samalla tavalla kun sinä sanoit että suuremmat hankintaerät johtaa siihen että voidaan ostaa halvemmalla niin voisi kuvitella että Microsoftin datacenter hankinnat varmaan antaa sille ostovolyymialennusta AMDn suunnalta vai mitä?
 
Mut [..] plösö on [..] seksikkäin
Eiköhän tää ollu tässä. Ketju lukkoon ja silleen.

Henk. koht. en koe elektroniikkaa seksikkäänä, eikä viisari värähtele sitä katsoessa tai siitä puhuttaessa, mutta meitä on toki moneen junaan. :thumbsup:

Hyvä harrastus varmasti tuokin!

Tai sitten jos ottaa fanilasit pois päästä:
Sama pätee siihen xboxiinkin, paitsi että sille ei ole yhtäkään yksinoikeutta ja siten vielä vähemmän syitä hankkia mokoma.

Jos Xboxille on oikeasti tulossa yksinoikeudella jatkossa esim nämä länsimaiset RPG-pelit (Avowed, Starfield, Elder Scrolls, Falloutit), on se aika kova isku Sonylle. Ei jotain Skyrimin kaltaista peliä, jossa on käytännössä loputon uudelleenpeluuarvo voi verrata 10-20h elokuvapeliin.
Ei ne tuu xboxille yksinoikeudella.
 
Viimeksi muokattu:
2019 ollut jo uutisia että naiset pelaa ihan yleisesti


In fact, according to the Entertainment Software Association and its just-released report, 2019 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry, the median age of a U.S. gamer today is 33 and almost evenly split between male and female players (54% compared to 46%, respectively).
 
On unohdettu muun sukupuoliset kokonaan noissa tilastoinnista. Miten voi nykyään olla vielä tuollainen raamatullinen jako sukupuolissa. Uskomatonta. Mutta senkin takia pleikka.
 
On unohdettu muun sukupuoliset kokonaan noissa tilastoinnista. Miten voi nykyään olla vielä tuollainen raamatullinen jako sukupuolissa. Uskomatonta. Mutta senkin takia pleikka.
Näinpä, mutta minua häiritsee kuitenkin sinun kapeakatseisuus ja "karsinoinnin halu" pienesti. Mittauksissa pitäisi olla vain yksi kategoria eli "hän" jonka osuus on 100%.
 
Tilastoissa väitetään että naiset pelaa, mutta minä en ainakaan törmää naisiin, joiden mielestä minun pleikkaharrastus on seksikästä. Ehkä tilanne paranee, kun Series X:n hankin vielä viereen.
 
Tilastoissa väitetään että naiset pelaa, mutta minä en ainakaan törmää naisiin, joiden mielestä minun pleikkaharrastus on seksikästä. Ehkä tilanne paranee, kun Series X:n hankin vielä viereen.
Johtuu ehkä siitä pleikkarista, toista se on kun esittelee teho pc:tä.... :D

No leikki leikkinä. Tilastot on tilastoja, niin eipä se välttis ihan osu jos kattoo mitä ihmisiä itte tuntee. Aika monta naista kuitenkin tunnen ja oliskohan että 1/10 pelaa peräti, sittenhän lukema tosin on isompi, jos lasketaan luurilla näpyttelevät mukaan.
 
Ok, ainoa konkreettinen väite taisi olla isommat alihankintasopimukset, laitatko lähteen?

Kuinka suuren arvioit eron olevan taaloissa per kone?



Niin samalla tavalla kun sinä sanoit että suuremmat hankintaerät johtaa siihen että voidaan ostaa halvemmalla niin voisi kuvitella että Microsoftin datacenter hankinnat varmaan antaa sille ostovolyymialennusta AMDn suunnalta vai mitä?

Luuletko tosiaan että tuota sopparia on jossain julkisesti saatavilla hintoineen päivineen? :)

Tuohan on ihan puhtaasti loogisen päättelyketjun tulos: Kaikki Series X & PS5 konsolit myydään käytännössä samantien -> PS5 konsolia myydään enemmän -> PS5 valmistetaan enemmän -> suuremmat komponenttivolyymit -> komponenttien halvempi yksikköhinta.

Sen sijaan mutuilusi datacenter-hankintojen osalta on vähintäänkin kaukaa haettua, jos viittaat sillä tähän uutiseen:


AMD:lla on tällä hetkellä prossujen osalta sen verran kova tuoteportfolio, joten ei heillä ole tarvetta kaupat varmistaakseen myydä toisen liiketoiminta-alueen piisiruja alehintaan Mikkikselle, varsinkaan kun toista varteenotettavaa kilpailijaa ei konsolipuolen sirunvalmistajana tällä hetkellä ole. Nvidia on jo kertonut aiemmin että sitä ei kiinnosta konsoliratkaisut. APU-piirien osalta hintapaineet ovat ennemminkin kohoamaan päin, kun itse piirit valmistava TSMC on kapasiteettiongelmissa.

Erot valmistuskustannuksissa ovat arvioni mukaan 50-100 taalan välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Luuletko tosiaan että tuota sopparia on jossain julkisesti saatavilla hintoineen päivineen?

Niin sinä esitit tämän väitteen, odotan jotain tukea väitteellesi faktojen muodossa. Jos tämä olikin mutuilua niin se on hyvä sanoa suoraan.

Sen sijaan mutuilusi datacenter-hankintojen osalta on vähintäänkin kaukaa haettua, jos viittaat sillä tähän uutiseen:

En viittaa, viittaan siihen että Microsoft yleisesti ostaa todella paljon AMD-chippejä vuosittain datacentereihinsä, sinun mielestä sillä ei ole vaikutusta Xbox chippien ostohintaan?

AMD:lla on tällä hetkellä prossujen osalta sen verran kova tuoteportfolio, joten ei heillä ole tarvetta kaupat varmistaakseen myydä toisen liiketoiminta-alueen piisiruja alehintaan Mikkikselle, varsinkaan kun toista varteenotettavaa kilpailijaa ei konsolipuolen sirunvalmistajana tällä hetkellä ole. Nvidia on jo kertonut aiemmin että sitä ei kiinnosta konsoliratkaisut.

No miksi ihmeessä AMD antaisi sitten Sonylle volyymialennusta PS5 chipeistä? Varsin outoa tämä sinun argumentointi tai siis vähän vaikea ymmärtää miksi esität ensiksi väitteitä ilman lähteitä ja sitten heti ammut omat väitteesi alas samassa viestissä?

Erot valmistuskustannuksissa ovat arvioni mukaan 50-100 taalan välillä.

Ok eli jos PS5:n BOM on arviolta jotain 450 usd nopean googlen perusteella niin XBoxin vastaava on 500-550USD? Haluatko vielä avata tarkemmin mistä ero muodostuu, kallein komponentti on tietysti CPU/GPU AMD:ltä, kuinka suuri osuus sillä on tuosta 50-100 erosta?
 
Minä en väittänyt, sanoin että voisi kuvitella sillä olevan vaikutusta samalla tavalla kuin jos PS5:n väitetyillä suuremmilla tilausmäärillä on.

Kannattaa seurata keskustelua.
Ok. Maniac ei missään kohtaa ole maininnut että varsinaiset prosessoripiirit olisivat minkään muun kuin pii-pinta-alan takia edullisempia pleikassa. Voi olla että minulta on jäänyt lukematta joku kriittinen viesti tästä keskustelusta, mutta viittaa toki siihen. Alkuperäisessä viestissä ei ainakaan ollut moista väitettä.

Sinä toit keskusteluun mukaan jotkut datacentterihankinnat. Miksi?
 
Ok. Maniac ei missään kohtaa ole maininnut että varsinaiset prosessoripiirit olisivat minkään muun kuin pii-pinta-alan takia edullisempia pleikassa. Voi olla että minulta on jäänyt lukematta joku kriittinen viesti tästä keskustelusta, mutta viittaa toki siihen. Alkuperäisessä viestissä ei ainakaan ollut moista väitettä.

Sinä toit keskusteluun mukaan jotkut datacentterihankinnat. Miksi?

Kun luet keskustelun uudestaan niin löydät molempiin kohtiin paremmin tietoa, jos hyppäät keskusteluun kesken kaiken niin on vain kohteliasta käyttää hieman vaivaa keskustelun seuraamiseen ettei tarvitse samoja asioita toistaa.
 
Niin sinä esitit tämän väitteen, odotan jotain tukea väitteellesi faktojen muodossa. Jos tämä olikin mutuilua niin se on hyvä sanoa suoraan.

Niin mikäs tässä väitteessä ja tämän tueksi esitetyissä perusteluissa oli nyt sitä mutuilua edelleen? Vai väitätkö MS:n toimittaneen enemmän konsoleita kuin Sony?

En viittaa, viittaan siihen että Microsoft yleisesti ostaa todella paljon AMD-chippejä vuosittain datacentereihinsä, sinun mielestä sillä ei ole vaikutusta Xbox chippien ostohintaan?

Ei ole vaikutusta ennenkuin toisin todistetaan. Mutta ilmeisesti sinun mutuilusi asiasta tulisi hyväksyä sellaisenaan?

No miksi ihmeessä AMD antaisi sitten Sonylle volyymialennusta PS5 chipeistä? Varsin outoa tämä sinun argumentointi tai siis vähän vaikea ymmärtää miksi esität ensiksi väitteitä ilman lähteitä ja sitten heti ammut omat väitteesi alas samassa viestissä?

Ihan samasta syystä miksi volyymiostoihin teollisuudessa ylipäätänsä pyritään? Unohdat samalla sopivasti että Sonyn käyttämä chippi on selvästi MS:n käyttämää edullisempi pienemmän kokonsa ansiosta.

Pitääkö sinulle perustella erikseen maapallon muoto, vai tarvitsetko tähänkin lähteet? Johan sinulle avasin väitteeni perustelut, jotka perustuvat ihan kyseisen alan yleisiin toimintamalleihin. Tietty jos tämä ei kelpaa sinulle ilman erillistä lähdettä, jossa todetaan sama asia, niin se on sitten oma ongelmasi.

Ok eli jos PS5:n BOM on arviolta jotain 450 usd nopean googlen perusteella niin XBoxin vastaava on 500-550USD? Haluatko vielä avata tarkemmin mistä ero muodostuu, kallein komponentti on tietysti CPU/GPU AMD:ltä, kuinka suuri osuus sillä on tuosta 50-100 erosta?

Seuraatko keskustelua lainkaan? Kovasti olet muille asiasta huomauttelemassa, mutta näemmä oma keskustelun seuraaminen ontuu pahasti. Johan selitin näkemykseni asiasta aiemmin, sieltä vaan kertaamaan jos ehti jo unohtua.

Kun luet keskustelun uudestaan niin löydät molempiin kohtiin paremmin tietoa, jos hyppäät keskusteluun kesken kaiken niin on vain kohteliasta käyttää hieman vaivaa keskustelun seuraamiseen ettei tarvitse samoja asioita toistaa.

Kumma kun sulle saa toistuvasti toistella samoja asioita?
 
Viimeksi muokattu:
CDPR myi 14 miljoonaa kopiota cp2077:sta q4:lla ja vain 1 miljoonan q1:lla. Odottivat etukäteen 27miljoonan kappaleen myyntiä. Ilmeisesti alkaa olemaan rahallisia vaikeuksia firmalla, kun myynti sakkaa. Ei noiden eeppisenkokoisten pelien tekeminen ole ihan halpaa/helppoa, jos pitää samalla takoa voittoakin. Tässä pitää myös muistaa, että kun ens syksyn alesta ostetaan cp2077:sta niin niistä ei kilahda samalla tavalla rahaa cdpr:lla kuin täysihintaisista myynneistä. Pitäisi myydä entistä enemmän, jos halutaan alehintaisella pelillä täyttää kassavaje.

Lähde spoilerissa
 
CDPR myi 14 miljoonaa kopiota cp2077:sta q4:lla ja vain 1 miljoonan q1:lla. Odottivat etukäteen 27miljoonan kappaleen myyntiä. Ilmeisesti alkaa olemaan rahallisia vaikeuksia firmalla, kun myynti sakkaa. Ei noiden eeppisenkokoisten pelien tekeminen ole ihan halpaa/helppoa, jos pitää samalla takoa voittoakin. Tässä pitää myös muistaa, että kun ens syksyn alesta ostetaan cp2077:sta niin niistä ei kilahda samalla tavalla rahaa cdpr:lla kuin täysihintaisista myynneistä. Pitäisi myydä entistä enemmän, jos halutaan alehintaisella pelillä täyttää kassavaje.

Lähde spoilerissa

Minkä mukaan olisi rahallisia vaikeuksia ? jos oliko se nyt 7-9 miljoonan kohdalla jo voitolla
 
Minkä mukaan olisi rahallisia vaikeuksia ? jos oliko se nyt 7-9 miljoonan kohdalla jo voitolla

Tuo tviitti perustuu cdpr:n julkaisemaan q1:en kvartaalitulokseen. Kuvassa CDPR:n osakkeen arvo. CDPR odotti 27 miljoonan kipaleen myyntiä, nyt ollaan 15 miljoonassa joista 14miljoonaa tuli viime vuonna. Aika reilusti odotuksia jäljessä myynti. Huomenna näkee miten osake oikeasti reagoi q1 tulokseen. Syveneekö syöksy tuosta -8.61%:sta vai korjaako ylöspäin? Syynä myynnin sakkaamiseen lienee huono pressi, kun peli ei ollut valmis julkaisussa. Myynti hyytyi kuin seinään.


1622484868132.png
 
Tuo tviitti perustuu cdpr:n julkaisemaan q1:en kvartaalitulokseen. Kuvassa CDPR:n osakkeen arvo. CDPR odotti 27 miljoonan kipaleen myyntiä, nyt ollaan 15 miljoonassa joista 14miljoonaa tuli viime vuonna. Aika reilusti odotuksia jäljessä myynti. Huomenna näkee miten osake oikeasti reagoi q1 tulokseen. Syveneekö syöksy tuosta -8.61%:sta vai korjaako ylöspäin? Syynä myynnin sakkaamiseen lienee huono pressi, kun peli ei ollut valmis julkaisussa. Myynti hyytyi kuin seinään.
CDPR ainakin odotti että CP77 tulee myymään enemmän kuin Witcher 3.

Mutta koska Witcher 3:lla oli hyvä maine hyvänä pelinä että se jaksoi kantaa vuosia niin yhteensä myynit menivät yli 30 paremalle puolellle viime vuonna:
(lisää on tulossa vielä tänä vuonna kun Xbox Series/PS5 versiot valmistuvat)

Witcher 3 myi ekana vuotena about ~10miljoonaa ja sillä tosiaan oli huomattavasti parempi lähtökohta kuin Cyberpunk 2077:llä näin maineensa puolesta.

Että jos CP77 tulee myymään enemmän kuin Witcher 3 niin aikamoisen tempun saavat tehdä ja ensimmäinen etappi on varmaan että saavat pelin takaisin PS storeen.

Siellä sitten oikeus juttua tulossa vielä perässä mutta siinä voi kestää hetki jos toinekin.

Edit: Mutta rahallisia vaikeuksia sillä tuskin ihan heti on tai näin luulisi ainakin jos Witcher 3 tuonut ison nipun rahaa taloon ja CP77 kustansi itsensä takaisin melkein kaksin verroin ainakin myyneistä päätellen.
 
Heh, en muistanutkaan, että tuota Cyberpunkia ei edelleenkään pysty ostamaan pleikkastoresta. Oli kyllä helvetillinen "boss move" Jim Ryanilta ja kumppaneilta vetäistä tuo keskeneräinen peli pois Storesta ensimmäisten päivien aikana julkaisusta ja näyttää, että heidän storessaan on jonkinlainen tasovaatimus pelien suhteen pidettävä.

Ei voi olla näkymättä isosti myynneissä tuon pelin puuttuminen pleikkastoresta. Useinhan pleikkarilla on leijonan osa tämän tyylisten pelien myynneistä.
 
Jaa, mikäköhän on vaan se tasovaatimus? Tossa on ihan viralliselta ps kanavalta pari poimintaa.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom