PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju


"
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vaikuttaa muodostuvan arviomenestykseksi.

Switchin yksinoikeusseikkailupeli on varhaisten arvioiden perusteella kärkikandidaatti koko vuoden menestyksekkäimmäksi peliksi. Kyseessä saattaa olla arviopisteiden valossa myös yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä.

OpenCritic-sivusto kertoi tänään The Legend of Zelda: Tears of the Kingdomin olevan sivuston kaikkien aikojen parhaat arviopisteet kerännyt peli. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom on näin ohittanut Super Mario Odysseyn, The Legend of Zelda: Breath of the Wildin, Red Dead Redemption 2:n sekä Elden Ringin kriitikoiden arvioissa.

Myös Metacritic-sivusto kertoo Tears of the Kingdomin arviomenestyksestä. Kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaiksi arvioiduista peleistä nykyisellä 96 pisteen lukemallaan. Se on myös Metacriticin mukaan kuluvan vuoden parhaat pisteet kerännyt peli tähän mennessä.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom julkaistaan huomenna Nintendo Switchille.

Lähde: Metacritic, Opencritic
"

Nipa ei petä laadussa.
 
On kyllä varmaan hyvä seikkailu tuo zelda. Tosin hämmästyttää miten muilla konsoleilla ja PC:llä pointsit katoaa jos peli ei ole graafisesti hieno tai jos tulee texture pop-inniä. Zelda näyttää suorastaan koiran oksennukselta mutta silti ei pisteen pistettä pois. :poop:
Eiköhän niissä peleissä muuta huonoa, kuin grafiikka jos pisteet tippuu. Ja zelda ees näytä huonolta.
 
Liian moni studio menee grafiikat edellä. Pelattavuus ja tarina pitäisi aina tulla ensimmäisenä, se Nintendolla on hallittu aina ja sen takia pelit menestyy.

Se on juuri näin. Aika montaa teknisesti hienoa peliä on tullut pelattua, mutta harmittavan usein se jää siihen kahteen tuntiin ja peli painuu mielessä unohduksiin. 4k, 120fps, säteenseuranta ym. ei paljoa ilostuta, jos sisältö kumisee tyhjyyttään. Tai no tekemistähän monessa pelissä on (mielestäni monesti ihan liikaakin), mutta sielua ei sitten juurikaan.
 

Nytten tämäkin etenee eteenpäin.
Selvisi ainakin että miksi nvidia on kannattanut ostoa. Saavat ilmaisen lisenssin kymmeneksi vuodeksi streamata kaikkea AB:n tuotantoa.

Todettiin myös että cod ei ole euroopassa iso juttu ja MS:llä ei ole juurikaan jalansijaa konsolimarkkinoilla. Vain 20% markkinaosuus EEA alueella, joka on matalempi kuin mitä olisin arvannut.
 
Selvisi ainakin että miksi nvidia on kannattanut ostoa. Saavat ilmaisen lisenssin kymmeneksi vuodeksi streamata kaikkea AB:n tuotantoa.

Todettiin myös että cod ei ole euroopassa iso juttu ja MS:llä ei ole juurikaan jalansijaa konsolimarkkinoilla. Vain 20% markkinaosuus EEA alueella, joka on matalempi kuin mitä olisin arvannut.
Käsittääkseni Microsoft oli jo tehnyt NVIDIAn kanssa sopimuksen kaikkien Activision pelin streamaamiseksi ilman kuluja. Saman diilin myös monelle muulla streamaus-palvelulle. Joten mikään nyt ei käytännössä muuttunut. Sonyahan ei moinen diili kiinnostanut.
 
Sonyahan ei moinen diili kiinnostanut.
Jep, koska sony ei tuosta mitään siivua saisi itselleen. Nvidian systeemi tekee rahaa kuukausimaksulla pelien sijaan, eli ansaintamalli on aivan toinen.
Käsittääkseni Microsoft oli jo tehnyt NVIDIAn kanssa sopimuksen kaikkien Activision pelin streamaamiseksi ilman kuluja.
En ole moisesta tätä ennen lukenut kuin spekulaatioita.
 
Emmä kyl ymmärrä miksi nintendoa ees verrataan, ku puhutaan näistä kahdesta. Nintendo on imo iha oma juttunsa. Jos xbox katoais kuvioista, nii pleikkari olis ainut ns. oikee ™ pelikonsoli ellei seuraava nintendo ole jotain muuta. Mitähä lie konsolibisnes olisi, jos microsoft ei olis joskus päättäny pystymetästä lähteä kokeileen.

e: series s.. on siinä ideaa, mut olis ehkä voinu tuoda myöhemmin markkinoille ja vielä halvempana. Varsinki, ku riippuen mieltymyksistä, one x oli parempi valinta. Ehkäpä vieläki olis parempi valinta itselleni, jos pitäis valita.

Koska se on pelikonsoli yhtä kaikki ja myynyt vielä ihan älyttömän paljon paremmin kun pleikkari tai xboxi :) ja syystä. Siinäkin mielessä paljon enemmän tuntuu relevantilta pelikonsolilta koska switchin pelejä ei pääsääntöisesti saa pc:lle, toisin kuin xboxin ja pleikkarin.
 
Koska se on pelikonsoli yhtä kaikki ja myynyt vielä ihan älyttömän paljon paremmin kun pleikkari tai xboxi :) ja syystä. Siinäkin mielessä paljon enemmän tuntuu relevantilta pelikonsolilta koska switchin pelejä ei pääsääntöisesti saa pc:lle, toisin kuin xboxin ja pleikkarin.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin sehän näistä kolmesta on se konsoli, millä voi oikeastaan vain ja ainoastaan pelata eli juurikin PELIkonsoli. Siinä ei mitään mediaominaisuuksia ole (okei taitaa nykyisin saada YouTube -sovelluksen, mutta siihen se jää). Bisnesmielessä kun ajatellaan, niin samalla tavalla konsolilla pelaamisesta kiinnostuneiden rahoista nämä kaikki kamppailevat. Sony ja MS tavoittelee asiakkaita paljolti sieltä "teknisesti orientoituneista ja tehosta kiinnostuneista", kun Nintendon segmenttejä taas ovat esim. kannettavuutta haluavat, lapsiperheet jne. Jotenkin outo ajatus tuo, että se "the pelikonsoli" on aina markkinoiden tehokkain laite. Sitten kun muistaa vielä sen, että Nintendo on ollut näistä kolmesta pelikonsolimarkkinoilla kaikista pisimpään ja aika pitkään "pelata nintendoa" oli oikeastaan synonyymi konsolipelaamiselle. Lisäksi se ei ole ollut, eikä ole edes yrittänyt olla, se tehokkain laite yhdessäkään sukupolvessa. Aika hyvin on silti paria hutia lukuunottamatta mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Maailman suurin yksittäinen markkina-alue, Kiina, on hyväksynyt Microsoft Activision kaupat, ilman mitään lisävaatimuksia.
Taitaa UK jäädä yksin agendansa kanssa. Tosin luulen että hekin kohta myöntyvät.

China Approves Microsoft's Activision Blizzard Acquisition

Microsoft's Activision-Blizzard acquisition has received approval from China which bolsters its position after the EU recently gave its approval.

.
 
Maailman suurin yksittäinen markkina-alue, Kiina, on hyväksynyt Microsoft Activision kaupat, ilman mitään lisävaatimuksia.
Taitaa UK jäädä yksin agendansa kanssa. Tosin luulen että hekin kohta myöntyvät.

China Approves Microsoft's Activision Blizzard Acquisition

Microsoft's Activision-Blizzard acquisition has received approval from China which bolsters its position after the EU recently gave its approval.

.
37 hyväksynyt ja vain yksi on vastaan

Näin kaikkiaan 37 maata on hyväksynyt kaupan toteutumisen.
 
Artikkelin mukaan Sonyn suunnitelmissa on että Playstation portofoliosta 40% julkaistaan PC:lle. Jim Ryan on lisännyt että 2-3 vuotta olisi hyvä väli pelin PS5 ja PC version julkaisujen välillä.

Summasummarum pakko kai se on PS5 ostaa kun pelit ei tule PC:lle. Jospa kohta tulisi refresh malli tai se huhuttu PRO malli niin pitää napata tuohon PC:n kylkeen.

 
Sitä mahdollista Pro:ta saanee ainakin sen pari vuotta tästä eteenpäin venailla. Eikös se joku sisäpiirilähde kertonut, että suunnitelmissa olisi sellainen julkaistavaksi "Late 2024" ja kun tietää, miten hyvin tavaraa heti julkkarissa tänne pohjolan perukoille riittää, niin realismia lienee olettaa, että sellainen olisi ostettavissa jossain vaiheessa vuotta 2025. Todennäköisemmin loppu- kuin alkupuolella.
 
Joo jouluksi 2024 sitä pro-mallia on huhuiltu, mutta yleensä jos huhun ajankohta on 1,5-2v päästä niin epävarmuus kasvaa huomattavasti. Vaikka se olisikin jo aikataulutettu sinne, niin aikataulut voi muuttua. Sitä on sinällään hyvä huhuilla jokaisena hetkenä sinne 2v päähän, koska lopulta joku on oikeassa kun se sitten tulee. PS5:kin huhuiltiin ties kuinka kauan että 1,5-2v päästä tulossa.
 
Joo ja eihän tuo perusmalli ole vielä ollut markkinoilla kuin sen pari vuotta, eikä siitäkään varmaan ole puristettu vielä pelikehityksessä kaikkea irti, mitä saatavissa olisi. Kun tuollaisen konsolisukupolven elinkaareksi voinee ajatella helposti sen noin 10 vuotta, niin ei tässä vielä mikään kiire ole. Varmasti näihin päätöksiin vaikuttaa myös se, mitä kilpailijat tekevät. Jos esim. Nintendolta ei ole vähään aikaan tulossa uutta konsolia (sitäkin huhuiltu jo ties kuinka kauan), niin ei liene mitään pakottavaa tarvetta pistää uutta mallia pihalle. Ok, Nintendo ei kilpaile tehokonsolikategorissa eikä heidän seuraavakaan konsoli todennäköisesti ole edes nykyisen PS5:n teholukemissa, mutta jos sieltä joku uutuus tulisi, niin se taas loisi osaltaan painetta myös Sonylle laittaa uutta mallia pihalle. Uutuus on aina uutuus.
 
Joo ja eihän tuo perusmalli ole vielä ollut markkinoilla kuin sen pari vuotta, eikä siitäkään varmaan ole puristettu vielä pelikehityksessä kaikkea irti, mitä saatavissa olisi. Kun tuollaisen konsolisukupolven elinkaareksi voinee ajatella helposti sen noin 10 vuotta, niin ei tässä vielä mikään kiire ole. Varmasti näihin päätöksiin vaikuttaa myös se, mitä kilpailijat tekevät. Jos esim. Nintendolta ei ole vähään aikaan tulossa uutta konsolia (sitäkin huhuiltu jo ties kuinka kauan), niin ei liene mitään pakottavaa tarvetta pistää uutta mallia pihalle. Ok, Nintendo ei kilpaile tehokonsolikategorissa eikä heidän seuraavakaan konsoli todennäköisesti ole edes nykyisen PS5:n teholukemissa, mutta jos sieltä joku uutuus tulisi, niin se taas loisi osaltaan painetta myös Sonylle laittaa uutta mallia pihalle. Uutuus on aina uutuus.
Helposti 10 vuotta? No ei helvetissä. Ja eiköhän se uus nipan konsoli tuu viimestään ens vuonna.
 
Helposti 10 vuotta? No ei helvetissä. Ja eiköhän se uus nipan konsoli tuu viimestään ens vuonna.

Siis ei kymmentä vuotta kahden eri sukupolven myyntiin tulon välillä (se väli lienee jotain 7 vuotta), vaan se aika, minkä konsoli on ylipäätään aktiivisesti markkinoilla (saa kaupasta). Esim. PS4 tuli vuonna 2013 ja edelleen saa uutena kaupasta. Eli kymmenen vuotta alkaa olla täynnä. Ja kun nipasta puhutaan, niin Nintendohan juuri joku aika sitten ilmoitti, että ainakaan tänä vuonna ei tulla näkemään uutta konsolia eli se on aikaisintaan eikä viimeistään ensi vuonna. Switchilläkin tulee 7 vuotta täyteen eikä seuraavaa ole vielä edes julkistettu. Switchkin tulee siis helposti yltämään tuohon 10 vuoteen. Sekään kun ei varmasti poistu välittömästi markkinoilta, kun seuraavan sukupolven konsoli tulee myyntiin.
 
Oli kyllä naurussa pitelyä kun tuota Sonyn showcasea eilen yöllä tiirailin. :D Multiplayer GaaS-settiä marssitettiin lavalle sellaista tahtia että huhhuh. Mahtaako serverit pysyä pystyssä edes sitä vuotta?
Kaikki joka ei GaaS:ia ollut olikin sitten multiplattaria (pl. Hämis 2). Sokerina pohjalla se "käsikonsoli", joka tulee olemaan aivan tajuton floppi.
 
Oli kyllä naurussa pitelyä kun tuota Sonyn showcasea eilen yöllä tiirailin. :D Multiplayer GaaS-settiä marssitettiin lavalle sellaista tahtia että huhhuh. Mahtaako serverit pysyä pystyssä edes sitä vuotta?
Kaikki joka ei GaaS:ia ollut olikin sitten multiplattaria (pl. Hämis 2). Sokerina pohjalla se "käsikonsoli", joka tulee olemaan aivan tajuton floppi.

Mutta oikeastaan ihan tosi hyvä juttu, että ainakaan itselleni ei tullut yhtään mitään mitä odottaa. Tulee kuitenkin viikon päästä Street Fighter 6 ja vähän myöhemmin Final Fantasy XVI. Ahdistaisi, jos tulisi vielä enemmän odotettavaa ja pelattavaa.
 
Tässä alkaa herämään kysymys, missä on ne Sonyn 1st partyt. Pipelinessä ei muuta mojovaa kuin Spiderman 2. Puolitoista vuotta odotettiin showcasea ja saatiin, ei juuri mitään. Toki muuten show oli hyvä, sillä oli hyviä multiplatter ja 3rd party pelejä.
Nyt on Microsoftilla tuhannen taalan vastapallo paikka.
 
Tässä alkaa herämään kysymys, missä on ne Sonyn 1st partyt. Pipelinessä ei muuta mojovaa kuin Spiderman 2. Puolitoista vuotta odotettiin showcasea ja saatiin, ei juuri mitään. Toki muuten show oli hyvä, sillä oli hyviä multiplatter ja 3rd party pelejä.
Nyt on Microsoftilla tuhannen taalan vastapallo paikka.
Itse aika puolivaloilla katsoin enkä nähnyt esim Spidermania, mutta eikö siellä ollut 1st partyltä ainakin heti alussa näkynyt Havenin Fairgames ja avaruus tykitys Marathon Bungielta? Tietenkin todella kovat nyrkit pidettiin piilossa, kun ei vastustajalla ole tainnut tulla kuin pelkkiä riman alituksia viimeiset kaksi vuotta eikä mitään ole näköpiirissä joka korjaisi tätä.
 
Itse aika puolivaloilla katsoin enkä nähnyt esim Spidermania, mutta eikö siellä ollut 1st partyltä ainakin heti alussa näkynyt Havenin Fairgames ja avaruus tykitys Marathon Bungielta? Tietenkin todella kovat nyrkit pidettiin piilossa, kun ei vastustajalla ole tainnut tulla kuin pelkkiä riman alituksia viimeiset kaksi vuotta eikä mitään ole näköpiirissä joka korjaisi tätä.
Oli siellä muutama 1st party game, mutta ilman edes julkaisuikkunaa, saati sitten julkaisupäivää ja Heavenin Fairgames, oli vain CGI trailer, mikä oli illan teema. Ja Maratahon tulee Bungie diilin mukaisesti myös kilpailijalle ja jälleen ilman julkaisuikkunaa. Kysymys kuuluu, mitä 1st party hittejä Sonyllä on tulossa seuraavan vuoden aikana Spidermanin lisäksi.

Microsofthan otti ilon irti Playstationin kuivakkaasta showcase-linupista:

 
Viimeksi muokattu:
Itse aika puolivaloilla katsoin enkä nähnyt esim Spidermania, mutta eikö siellä ollut 1st partyltä ainakin heti alussa näkynyt Havenin Fairgames ja avaruus tykitys Marathon Bungielta? Tietenkin todella kovat nyrkit pidettiin piilossa, kun ei vastustajalla ole tainnut tulla kuin pelkkiä riman alituksia viimeiset kaksi vuotta eikä mitään ole näköpiirissä joka korjaisi tätä.

Eikös juuri nyt kannattaisi naulata sitä MS:n arkkua vaan lisää, eikä himmailla julkistuksia? Vastaanotto Sonyn esitykseen on ollut yllättävän kädenlämpöinen mitä nyt joitain ulkomaalaisia foorumeita olen seurannut. Jos MS saa nyt pakkansa kuntoon 11. päivän esitykseen ja näköpiiriin tulee jotain joka ylittää riman, niin Sony näyttää vielä huonommalta. Spenkku Sedällä varmasti on vähän paineita tuoda niitä näyttöjä viime aikojen jälkeen.
Aika paljon Sony nyt kuitenkin nojasi noihin CGI-trailereihin, niin olisivat sitten laittaneet muista ykkösnyrkeistä samanlaiset CGI-namedropit.
Ja missä se Naughty Dogin TLOU:Factions 2 viipyy? Eikö sitä nyt ole työstetty jo vuositolkulla? Itse ajattelin että siitä nyt olisi edes jotain näytetty.
 
Ja missä se Naughty Dogin TLOU:Factions 2 viipyy? Eikö sitä nyt ole työstetty jo vuositolkulla? Itse ajattelin että siitä nyt olisi edes jotain näytetty.
Viimeisin uutinen taisi olla että kaksi vuotta työstetty uusi standalone peli. Konseptikuva saatiin julki viime vuoden puolella. Itse odottaisin että vähintään 5v olisi devaussykli ja mielellään reveal pelille 6kk ennen pelin AITOA julkaisua. Voisin melkein veikata että tulee PS6 launchi peliksi tai PS5 elinkaaren loppupuolella ulos ja PS6 launchiin uusi optimoitu versio.

Saisi kaikki lopettaa nämä reveal trailereiden julkaisut joissa release date merkattu 2v+ päähän.
 
Täytyy sanoa että MS liripissi täysin ton PC-puolen omassa kaupassaan ja apissa. Tai sitten ei olisi pitänyt ostaa sieltä mitään.

Gears Of War 4 ja 5 ostettu. Ei asennu levylle, MS softat poistettu PowerShell Järjestelmänvalvojana ja ladattu uudestaan.
Loppu tulos latauksessa Odottamaton Virhe....Lataus nopeus on 0 kt kun taas Red Fall tuli 2.4 MT sek. Levyllä vapaata 6 TB.

Halo MasterChief kokoelma ostettu ja asennettu. Joka kerta kun päivitti tunki C-levylle ja hävitti kampanjan asennukset. Korvattu Steam versiolla eli maksettu monta kertaa.

Ostetut peli katoaa esim. Crackdown 3, Forza 3 ei ole asennettavissa PC:lle. Kummatkin ostettu PC:llä ja Play Anywhere ominaisuuksilla. Outoa Crackdown löytyy MS-storesta muttei X-Box Sovelluksesta.

Osa peleistä ei suostu kuin asentumaan C:lle.

Olin puhelimessa ja omistukset varmistettu MS-tädin kanssa (Ei siis vain XBox versioita). Odotetaan uutta tietoa mailien ja soittojen merkeissä. Voisihan niitä pelata julkaisu Xbox One versiolla mutta kyllä tuo R7 5700X3D, 64 GT ja RTX 4090 taitaisi antaa paremman kokemuksen peleissä.

Edes paljon parjattu Epic Store ei toimi noin huonosti.
 

Liitteet

  • F3.jpg
    F3.jpg
    91,6 KB · Luettu: 24
Täytyy sanoa että MS liripissi täysin ton PC-puolen omassa kaupassaan ja apissa. Tai sitten ei olisi pitänyt ostaa sieltä mitään.

Gears Of War 4 ja 5 ostettu. Ei asennu levylle, MS softat poistettu PowerShell Järjestelmänvalvojana ja ladattu uudestaan.
Loppu tulos latauksessa Odottamaton Virhe....Lataus nopeus on 0 kt kun taas Red Fall tuli 2.4 MT sek. Levyllä vapaata 6 TB.

Halo MasterChief kokoelma ostettu ja asennettu. Joka kerta kun päivitti tunki C-levylle ja hävitti kampanjan asennukset. Korvattu Steam versiolla eli maksettu monta kertaa.

Ostetut peli katoaa esim. Crackdown 3, Forza 3 ei ole asennettavissa PC:lle. Kummatkin ostettu PC:llä ja Play Anywhere ominaisuuksilla. Outoa Crackdown löytyy MS-storesta muttei X-Box Sovelluksesta.

Osa peleistä ei suostu kuin asentumaan C:lle.

Olin puhelimessa ja omistukset varmistettu MS-tädin kanssa (Ei siis vain XBox versioita). Odotetaan uutta tietoa mailien ja soittojen merkeissä. Voisihan niitä pelata julkaisu Xbox One versiolla mutta kyllä tuo R7 5700X3D, 64 GT ja RTX 4090 taitaisi antaa paremman kokemuksen peleissä.

Edes paljon parjattu Epic Store ei toimi noin huonosti.
Kuulostaa tutulle. Ei tuolta PC gamepassistakaan jaksa alkaa paljoa asentelemaan mitään kun siitä tulee aina semmoinen xbox appin uninstall/install rumba ja vähän rekisteri tyhjennystä ja ihmettelyä. Yleensä kyllä pari kiekkaa nuita uninstalleja/installeja auttaa ja päälle rebootteja ja päivän verran odottelua niin alkaa toimimaan. Pidän itsekkin uskomattomana miten firma joka kuitenkin hallitsee aika hyvin kokonaisen käyttöjärjestelmän teon, ei hallitse simppeliä pelin lataamista tai käynnistämistä omalta kauppapaikaltaan.

Itselläkin kohtuu tuore puhdas Win11 asennus alla uudella raudalla eikä mitään "chromea jännempää" asenneltuna koneelle. Uskomatonta ripulia siis tuo MS touhu PC:llä.
 
Siirryin joskus vuosi sitten beta-versioiden käyttäjäksi, eli PC-appi päivittyy useammin. Tätä ennen oli ongelmia, mutta jollain tuurilla ei sen jälkeen. On kyllä surullista miten huonosti toimii tuo ohjelma jos sattuu huono tuuri.
 


Tietenkin ennanaikaista sanoa vielä tämän pelin kohdalla mutta näillä tiedoilla Sony teki fiksusti tuossa yritys kaupassa, sen sijaan että olisi kuluttanut omien studoiden resursseja PC porteihin niin osti valmiin talon sitä varten kenellä kokemusta PC pelien porttauksista.

Lähimpänä recordina Tomb Raidereiden PC porttaukset.
 


Tietenkin ennanaikaista sanoa vielä tämän pelin kohdalla mutta näillä tiedoilla Sony teki fiksusti tuossa yritys kaupassa, sen sijaan että olisi kuluttanut omien studoiden resursseja PC porteihin niin osti valmiin talon sitä varten kenellä kokemusta PC pelien porttauksista.

Lähimpänä recordina Tomb Raidereiden PC porttaukset.


Onko tää nyt se peli mitä oli turha odottaa tämän generaation aikana pc:lle kun ei tule onnistumaan ps5 hypersonic ssd takia?
 
Onko tää nyt se peli mitä oli turha odottaa tämän generaation aikana pc:lle kun ei tule onnistumaan ps5 hypersonic ssd takia?
Juu (Sitten Peliohjelmoijat ampuivat väitteen alas. laskien tekstuurit ja modellit joita toistetaan videossa. Olisi onnistunut noilla määrillä vanhalla kunnon mekaanisella levylläkin kun vain PreCachetaa ennen ensimmäistä sceneä).
 
Taisi täällä olla keskustelua noin vuosi sitten että natiivejä ps5 pelejä on turha odottaa pc:lle.
Vai olikohan sittenkään? Minä löydän vain viestejä että kaikki PS pelit tulee PC:lle joten PS alka olemaan turha kuten Xbox. Lähteenä muun muassa Playstation pomo.

Eihän me lööperiä sentään… oma narratiivi… höps mitä ajattelen. Ei mitään… unohda.
 
Vai olikohan sittenkään? Minä löydän vain viestejä että kaikki PS pelit tulee PC:lle joten PS alka olemaan turha kuten Xbox. Lähteenä muun muassa Playstation pomo.

Eihän me lööperiä sentään… oma narratiivi… höps mitä ajattelen. Ei mitään… unohda.

Joo kaikki ketä täällä on uskonut että sony tuo pelejä pc:lle on naurettu pihalle, kun ekat tuli niin rupesin uskomaan että mehän nähdään vielä ps5 pelejä pc:llä kunnes taas nautettiin pihalle. En tiedä olenko sanonut että kaikki maailman sonyn pelit tulee pc:lle mutta kiva huomata että kokokajan niitä tulee vain enemmän ja enemmän.

Itse kyllä löysin viestin jossa mainittiin että ne pelit ei tule jossa pelin mekaniikka on rakennettu ps5:n tarjoaman SSD:n nopeuden varaan, kuten rachet & clank.
 
No näitä minä tässä koitin kahlata huonolla menestyksellä. Laita vaikka suora linkki niin lähdetään analysoimaan yhdessä oliko siinä faktaa takana vai ei.

 
Ainakin parissa pelintekijöiden podcasteissa on tuosta puhuttu....
Aivan. Eli se kuuluisa "porukka" on puhunut kylillä.

No ei sentään tässä threadissa kukaan ole itseään nolannut nuin pahasti, tai on poistanut viestin jälkikäteen.
Osa noista videoista jotka väittää ettei ole mahdollista PC, on PS-fani-poikien puhetta (Siis ei PS-pelaajien jotka pelaa konsolilla, vaan noi fanipojat sotii twitterissä eikä edes nauti peleistään. JA niitä fanipoikia on joka alustalla niin PC, PS, Xbox ja Nintendo).

OT1. pahimmat fanipojat saa jopa palautetta kyseisen konsolin pomoilta, siis negatiivisella tavalla palautetta(Osa on niin toksisia fanipoikia että PS ja Xbox pomot on kevyesti "Mollannut" niitä). Pitäisiköhä pistää ketju pystyyn jotta saadaan ikuistettua nuo pelleilyt aka "Jos PELI-PC ei ole yli 10 K se ei ole PC-pelaamista" tyylin idiotismeja. Tosin vältetään tän foorumin viestit niin rauha pysyy.

OT2. Mitä eroja muuten PS5-levyllinen ja Xbox Series X omaa 4K bluray toistossa. Ois ostohousut jalassa :). Pelitehoilla ja peleillä ei ole merkitystä....
 
Tässäkin näytetään puhuvan siitä että joku on "maininnut". Kuka se joku on? Sitä itse koittelin googletella.
 
No olihan tuosta nyt julkaisussa juttua vaikka kuinka että "mahdollinen ainoastaan PS5:llä, koska tehty alusta asti pleikkarin nopealle levylle ja arkkitehtuurille". Perus markkinointipuhetta toki, mutta kovaa sitä rummutettiin.
Ainakin Insomniacin Marcus Smithin suusta tuli tälläista PR-puhetta.
Ratchet & Clank: Rift Apart's Dimensional Rifts Only Possible With PS5's SSD | PlayStationTrophies.org
Googlesta hakusanoilla "rift apart only possible on ps5", löytyy varmaan se alkuperäinen videokin.
Totuus oli kuten aina tarua ihmeellisempää ja riftit olivatkin vain nopeita latausruutuja jossa Ratchet pyörii limbossa. Eiköhän DF laita kunnon testiin jollain 5400rpm HDD:llä ja ainut muutos on latausaikojen kasvu.
 
Tässäkin näytetään puhuvan siitä että joku on "maininnut". Kuka se joku on? Sitä itse koittelin googletella.

Toi viestiketju on jatkoa sille kun tällä on aikoinaan sanonuttu että hypersonic ps5 pelejä ei tämän generaation aikana nähdä pc:llä.

Kun returnal tuotiin pc:lle niin tulin muistuttamaan asiasta, jolloin vastaani hyökättiin että juu mutta Ratchet & clank kaltaista hypersonic peliä ei nähtäisi. No nyt se nähdään josta muistutin.

Mistä pahoitit mielen saanko kysyä?
 
Eikös tuo SSD nopeus kieretä PC:llä isomalla Ram vaatimuksella tai sitten PC versiossa tulee loading screen.
Problem solved.

Saapi nähdä miten Nixxesisin porukka on totetuttanut tuon.

giphy.gif
 
En tiedä katsoitko sitä alkuperäistä videota, mutta siinähän tuo Marcus Smith sanoo että "This would have never been possible in previous generation". Toki tuo artikkeli jonka linkasit oli leikannut tuon lainauksen pois.

Eli on varmaan selvää että PS 1st party kehittäjä puhui PS kontekstissa ettei peli olisi mahdollista ilman (PS5) SSD:tä PS4:lla.
Eikös tuo SSD nopeus kieretä PC:llä isomalla Ram vaatimuksella tai sitten PC versiossa tulee loading screen.
Problem solved.
Nuinhan sen voi kiertää. RAM vaatimusta esim gigan verran lisää johon ennakkoon ladataan vaikka C64 kasettiasemalla ne assetit ja sitten kun se vaihto tapahtuu niin nuo assetit ladataan RAMista 40GB/s.

Totuus oli kuten aina tarua ihmeellisempää ja riftit olivatkin vain nopeita latausruutuja jossa Ratchet pyörii limbossa.
Nuo riftithän ei koskaan ollut se ihmeellinen asia. Nuo olivat alusta asti ilmiselviä latausruutuja. Jos en väärin muista niin R&C:ssä oli yksi ainoa kohta joka aiheutti ihmettelyä aikoinaan ja sekin on ohitettavissa isommalla RAM vaatimuksella.

 
Viimeksi muokattu:
Joo tuo "hammer time" lienee se haastavin, kun kristallia kopauttamalla maisema vaihtuu lennosta toiseksi. On siinä kyllä miettimistä miten tuon tekee PC:llä, pitäisi olla molemmat maisemat valmiiksi kai ladattuina, tai sitten hyvissä ajoin alkaa bufferoimaan uutta leveliä aina varmuuden vuoksi kun palaaja lähestyy tuollaista kristallia, jos se päättääkin sitä kopsauttaa. Ei se nyt varmaan mahdotonta ole, mutta ei kovin helppoakaan. Saa nähdä mikä tulee minimispeksiksi vai mennäänkö sieltä missä aita on matalin, eli tulee joku lataustauko tuohon.

Cut scenet ja niissä maisemien vaihdot voi tehdä etukäteen renderöimällä, niitä ei tarvitse pelimoottorilla toteuttaa PC:llä.
 
Pistetään tänne kun osittain kuuluu aiheeseen, PC-pelaamisen helppouteen liittyen.

lisää joka väliin uudelleen käynnistys

  • Sain sähköpostiin kasan linkkejä,
  • Power Cellillä poistin kaikki xboxiin liittyvät.
  • Asensin uudelleen.
  • Poistin AppDatan Packages kansiosta Windows Storeen liittyvät
  • Näillä ohjeilla pitäisi kuulemma toimia
  • Kysyin vielä vaikuttaako tähän kun C: asemalla on VAIN 77 GB tyhjää. - Ei vaikuta
  • Kaapista vedetään täältä ostettu 8 Teranen Mekaaninen levy
  • Outo kansiorakenne jottei ulkopuolinen arvaa (Tietoturva)
  • Siirretään kansiopolku C:ltä mm. Tiedosto, Työpöytä, Ladatut Tiedostot, Musiikki, Videot ja Kuvat 8TB levyelle.
  • Ympäristömuutujista oman käyttäjän TEMP ja TMP kansiot samoin, sekä Windows TEMP ja TMP kansiot.
  • C-Levyllä vapaata 300 GB ja muut Tempit yms 8 Terasella, eli tilaa on.
  • Laitat osan peleistä asentumaan uudelleen toiselle 8 Teraselle (Arvakkaas mistä ostettu).
  • Katson pitääkö Crackdown 3 (alennuspeli, älä pelkää tuosta ei maksa Erkkikään täyttä hintaa). Asentaa uudellen... Kas kummaa se toimii jo, asentunut taustalla loppuun...
  • Nyt katsotaan toimiiko muihinkin Gears Of Wars 1, 4 ja 5 latautumassa, Forzaan en uskalla koskea vielä.
JA tarina siksi että jos tappelet MS-pelien kanssa, näillä sain itse toimimaan. Sekä PC-pelaamisen helppoudesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 865
Viestejä
4 749 090
Jäsenet
77 405
Uusin jäsen
Crooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom