Pilveenhän saa rautaa niin paljon kun vaan haluaa laittaa rahaa. Toki sitten hinta voi olla niin kallis että sama myydä 500 dollarin muovilaatikoita tappiolla. Yhteensopivuuksista en miettisi, se on harrastajille tärkeä, en jotenkin nää että massoille niin tärkeä, kunhan vaan saa pelata sen ajan hypepelejä (eli minecraft/fortnite vastine). Onhan noita vanhoja alustoja tappanut nintendokin esimerkiksi ja niin vaan uudet laitteet myy kunhan tarjonta on hyvä.
En usko että ihmiset jotka tätä palstaa lukee, tulee siirtymään pilvipelaajiksi välttämättä 10 vuoden päästä edes, mutta ei se kai se kohderyhmä olisikaan. MS idea lienee ollut että pelaamisen toimisi kuten Netflix, jos nyt unohdetaan tekniset rajoitteet. Toki voi olla että strategia on jo kuopattu, kun kasvu on ollut huonoa.
En nyt ihan ymmärrtänyt mikä pointti input lag 0 on? Yleensä peleissä joutuu reagoimaan siihen mitä näytöllä näkyy, eli ehkä tässä pitäisi ennemmin sitten puhua end-to-end viiveestä ja pystytäänkö se painamaan pilvessä riittävän alas että massoille kelpaa.
Nyt jo päästään 40 ms end-to-end, niin miksi ei 10 vuoden päästä myös. Teknisesti asia on siis ratkaistavissa, mutta ongelmat lienee taloudellisia, uskoisin että Nvidia ajaa myös geforce now tappiolla.
The latency is incredible; the compression needs work.
www.theverge.com
"Nvidia’s RTX 4080 servers include 64 teraflops of performance (around five times an Xbox Series X), full ray tracing, and DLSS 3. The competitive 240Hz mode can deliver end-to-end latency of less than 40ms in some games, which beats playing an Xbox Series X at 60Hz. "