PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Loistavaa, kiitos!
Chivalry 2 mainosti crossplaytä pleikkarin, xboxin ja pc (Epic, Steam) välillä. Unohtivat vain mainita ettei kavereille pystynyt lähettämään kutsua kuin omalla alustalla :rofl: kannattaa tarkastaa että se crossplay oikeasti toimii niinkuin olettaisi.
 
Chivalry 2 mainosti crossplaytä pleikkarin, xboxin ja pc (Epic, Steam) välillä. Unohtivat vain mainita ettei kavereille pystynyt lähettämään kutsua kuin omalla alustalla :rofl: kannattaa tarkastaa että se crossplay oikeasti toimii niinkuin olettaisi.
Tuo taisi olla joku launchin aivopieru. Nykyään ilmeisesti toimii eli voi kaverille kutsukoodin lähettää oli alusta mikä hyvänsä.
 
Tuo taisi olla joku launchin aivopieru. Nykyään ilmeisesti toimii eli voi kaverille kutsukoodin lähettää oli alusta mikä hyvänsä.
Jlkaisun aikaan ei löytynyt minkäänlaista crossplayta pc:llä kun botteja oli matsit täynnä jo pari kk julkaisun jälkeen. Saivat sen sitten toimimaan ja oisko vuos julkaisusta korjasivat loputkin ongelmat.

Vaikea sanoa toimiiko vieläkään vai ei. Itse hyppäilen vain satunnaisesti matseihin ja reditistä löytyy postauksia ettei toimisi jossain päivityksessä ja jotkut meinaa että toimii.

En ole kiinnittänyt huomiotä onko vieläkin betassa, mutta nyt kun tarkastin niin Crossplay Beta on vieläkin :rofl: kohta 3 vuotta julkaisusta
 
Viimeksi muokattu:
Chivalry 2 mainosti crossplaytä pleikkarin, xboxin ja pc (Epic, Steam) välillä. Unohtivat vain mainita ettei kavereille pystynyt lähettämään kutsua kuin omalla alustalla :rofl: kannattaa tarkastaa että se crossplay oikeasti toimii niinkuin olettaisi.
Jep aikaisemmin ollut sama tilanne Brawlhallan kanssa, mainostivat crossplayksi mutta pelissä ei voinut lähettää kaverille kutsua :D
 
Taas yksi Xboxin odotetuimmista(?) peleistä lukittu 30 fps?


Previewien perusteella vaikuttaa todella visuaalisesti kovalta tuotokselta. Kysymys itselläni herää vaan että miksi vuonna 2024 pitää edelleen käyttää "cinematic experience" syytä 30fps lukitukseen. Eikö voida vaan sanoa että nyt ollaan tekemässä niin graafisesti vaativaa ja kunnianhimoista peliä että se ei yksinkertaisesti pyöri 60fps ilman suuria kompromisseja :D
 
Microsoft näköjään jatkaa linjallaan yksinoikeuksiensa kanssa ja tuuttaa kinemaattista 30fps elämystä Xbox fanipojille. Pääsee elokuvista tuttuun 24fps elämykseen kiinni.

The VFX director explains this in an interview with GamePro by saying that the experience should feel more "cinematic" - similar to movies that run at 24 frames per second."

data-laughing.gif
 
Viimeksi muokattu:
No just. Elokuvissa ei liikutella itse kuvaa, ei tarvitse reagoida nopeasti mihinkään tapahtumaan, eikä tähtäillä itse minnekään. Toki jos peli on niin "cinematic experience" ettei tarvitse tehdä muuta kuin ottaa hyvä asento sohvalta katsella menoa poppareita nauttien, niin sitten 30fps menee varmaan ihan hyvin.
 
Mahtaa keretä mennä nurin koko MS ennen sitä :rolleyes:
Eikös ne just kuukausi-2 takaperin sanonu että niiden strategia on julkaista enemmän pelejä kaikille alustoille? Sitä on vaikea arvata etukäteen että onko tämäkin peli sellainen jota tuo strategia koskee? Hifi rush saapui jo satamaan.
 
Eikun tässä triidissä eräät meinaa, että jos ei pelejä aleta Sonyn koneelle kääntämään, menee xbox hautaan. Skenaariot on tuuheat.
Okei. Mä luin tuon niin että MS antaa ennemmin mennä firman konkkaan ennen kuin julkaisee ko. pelin Pleikkarille.
 
30fps on kaksiteräinen miekka. Kun kuva ei liiku niin grafiikat on hienot mutta kun kuva liikkuu niin kaikki detaili hautautuu blurrin ja tökkivän frameraten sekaan eli niillä grafiikoilla ei ole väliä.

Peliin sopii 30fps jos peliä ei ole tarkoitus”pelata” eli se on enemmän lukittuja kuvakulmia jossa kamera ei liiku ja ”pelaaminen” on eläytymistä. Mihinkään muuhun tuo ei nykypäivänä oikein sovi.
 
30fps on kaksiteräinen miekka. Kun kuva ei liiku niin grafiikat on hienot mutta kun kuva liikkuu niin kaikki detaili hautautuu blurrin ja tökkivän frameraten sekaan eli niillä grafiikoilla ei ole väliä.

Peliin sopii 30fps jos peliä ei ole tarkoitus”pelata” eli se on enemmän lukittuja kuvakulmia jossa kamera ei liiku ja ”pelaaminen” on eläytymistä. Mihinkään muuhun tuo ei nykypäivänä oikein sovi.
Erohan tuollaisessa pelissä ei ole niin dramaattinen, kun me konsoli pelaajat ei olla totuttu siihen mihin te pc:ee pelaajat.
 
Mun silmiin aika monen konsolipelin perffimoodi 60fps näyttää paremmalta kuin 30fps quality moodi. Frame reconstruction artifaktat ts. suttublurri ihan järjetön 30fps moodissa.
 
Erohan tuollaisessa pelissä ei ole niin dramaattinen, kun me konsoli pelaajat ei olla totuttu siihen mihin te pc:ee pelaajat.
Kyllä ollaan totuttu. PS4Pro pilasi 30fps cinemaattisen kokemuksen. Kun alkoi olla enemmän pelejä joissa sai 60fps performance moden päälle. Sen jälkeen 30fps pelaamisesta on tullut entistä kamalampaa. Nykyään tulee jo päänsärkyä siitä nykimisestä, tosin siihen tottuu hieman kunhan ei vaan erehdy pelaamaan 60fps ja 30fps pelejä vuorotellen. Ei se PS3 aikana häirinnyt yhtään.

Silmänkarkkia on kiva katsella, mutta varsinkin toimintapainotteisissa peleissä ei mene kauaa niin huomaa ettei sitä karkkia tule edes huomattua ellei erikseen pysähdy katselemaan maisemia. Loppupeleissä sujuva ruudunpäivitys on paljon tärkeämpi. Toki sillä varauksella ettei peli ole jollain 720p resolla, surkealla piirtoetäisyydellä tms. paskeella pilattu. Mutta joku RT esimerkiksi, juu näyttää hyvältä, mutta pärjään ilmankin jos sillä saa vähemmän nykimistä.
 
Uskallan väittää, että suuri osa konsolisotureista ovat tottuneet nyt 60fps performance moodeihin ja harvoissa tapauksissa jopa 120fps tiloihin joten paluu 30fps nykimiseen ei tule hyvällä.
 
Uskallan väittää, että suuri osa konsolisotureista ovat tottuneet nyt 60fps performance moodeihin ja harvoissa tapauksissa jopa 120fps tiloihin joten paluu 30fps nykimiseen ei tule hyvällä.
Ainahan se on itku jostakin asiasta ;)
Hyvin vahva Goty ehdokas jo tässä vaiheessa. Mitäs pelejä pleikalle tulikaan tälle vuodelle?
 
Viimeksi muokattu:
Näistä ei tiedä miten eri grafiikat eri moottreissa syövät cpu tehoja mutta jos oikeasti olisi vain GPU pohjasta tuo 30fps juttu niin luulisi että XsX jaksaisi toistaa peliä 60fps modessa vaikka 720p resolla jos XsS sinnittelee pelin kanssa samalla resolla mutta 30fps kera.

Starfieldin jotenkin ymmärsin että se voi myös cpu tehoja syödä kun erilaistet maailmat laskettaan jne mutta että hellblade menee myös XsX:llä 30fps niin en ymmärrä mutta kuten sanottu, siellä voi olla että osa grafiikka jutuista juotettaan myös CPU:lle tai sitten XsX ja Xss omistajille pitää olla samat tilat jolloin 60fps tila olisi mennyt varmaan jo DVD lukemiin saakka jos puhuttaan siis puhtaasta GPU tehosta.

Kuitenkin kun on FFVIIRB demoa pelanut PS5:llä niin aika sutuksi se kuva menee kyllä 60fps modessa 4k töllöllä katsottuna joten itse olen pelanut sitä jopa mielummin 30fps kera kun peli ei vaadi tarkkaa tähtäilyä mutta silti tuo 30fps osuu silmiin.
 
Ponyt täällä vertaavat 40 hengen Ninja Theoryn tuotosta johonkin Naughty Dogsin tai Sony Santa Monican tuotoksiin, joissa on ollut mukana tuhansia ihmisiä ja Studioilla omat enginet. 40 hengen tuotokseksi peli vaikuttaa todella vaikuttavalta.
 
Ponyt täällä vertaavat 40 hengen Ninja Theoryn tuotosta johonkin Naughty Dogsin tai Sony Santa Monican tuotoksiin, joissa on ollut mukana tuhansia ihmisiä ja Studioilla omat enginet. 40 hengen tuotokseksi peli vaikuttaa todella vaikuttavalta.
Mielestäni pikavilkaisulla kukaan ei ole verrannut Hellbladea Naughty Dogin tai SSM:n tuotoksiin. Kyse on 30fps only pelistä joka ei oikein nykyään ole hyväksyttävää. Ja tuskin studion henkilöiden määrä mitenkään korreloi framerateen. Kyllä se enemmänkin ongelma on tuossa enginevalinnassa. UE5 on nykygenille mielestäni aika kelvoton kun sen kehityksessä on tähdätty siihen että konsolit pyörittää peliä hienoilla fiitsereillä 30fps. Target pitäisi olla 120fps perf ja 60fps quality mode.

Nanite ja Lumen höpötykset tuli "research" vaiheessa jo ulos. Olisi pitänyt kypsyttää vielä yhden konsoligenin verran.
 
Ponyt täällä vertaavat 40 hengen Ninja Theoryn tuotosta johonkin Naughty Dogsin tai Sony Santa Monican tuotoksiin, joissa on ollut mukana tuhansia ihmisiä ja Studioilla omat enginet. 40 hengen tuotokseksi peli vaikuttaa todella vaikuttavalta.
Kukas täällä on noita vertaillut? Onko esimerkkejä antaa?
Korreloiko työntekijämäärä (jossa Ninja Theoryn lukema ei kuitenkaan ole 40 henkeä, vaan pikemminkin 100-120 välillä) siihen että pyöriikö peli 30fps vai 60fps?
 
Yleensä indiepelit pyörii paremmin kuin isojen studioiden tuotokset. Tällä kertaa vissiin päin vastoin.
 
Joo ei UE5:n software Lumen ja konsolit oikein sovi yhteen, jos tavoitellaan 60FPS lukemia. HB2:n on kuitenkin alusta asti varmasti rakennettu sen Lumenin varaan valaistuksen osalta, joten sen disablointi ei todennäköisesti ole edes mahdollinen vaihtoehto, ilman huomattavaa lisätyötä valaistuksen käsin säätämiseksi. Lisäksi HB2:ssä selvästi haetaan mahdollisimman hienoa ja elokuvamaista audiovisuaalista presentaatiota, joka tukee vahvaa tarinaa, joten siinäkään mielessä Lumenin disabloinnin mahdollisuus ei ole varmaan käynyt NT:llä edes mielessä.
 
Mielestäni pikavilkaisulla kukaan ei ole verrannut Hellbladea Naughty Dogin tai SSM:n tuotoksiin. Kyse on 30fps only pelistä joka ei oikein nykyään ole hyväksyttävää. Ja tuskin studion henkilöiden määrä mitenkään korreloi framerateen. Kyllä se enemmänkin ongelma on tuossa enginevalinnassa. UE5 on nykygenille mielestäni aika kelvoton kun sen kehityksessä on tähdätty siihen että konsolit pyörittää peliä hienoilla fiitsereillä 30fps. Target pitäisi olla 120fps perf ja 60fps quality mode.

Nanite ja Lumen höpötykset tuli "research" vaiheessa jo ulos. Olisi pitänyt kypsyttää vielä yhden konsoligenin verran.
UE 5.1 versio tarjosi 60fps moodin konsoleille marraskuussa 2022. Engineä on optimoitu joka versiossa lisää sekä gpu että cpu puolelta. Nyt ollaan menossa 5.3:ssa ja 5.4 työn alla. UE5 ei ole syy rajoittaa fps 30:een konsoleilla.

 
Viimeksi muokattu:
UE 5.1 versio tarjosi 60fps moodin konsoleille marraskuussa 2022. Engineä on optimoitu joka versiossa lisää sekä gpu että cpu puolelta. Nyt ollaan menossa 5.3:ssa ja 5.4 työn alla. UE5 ei ole syy rajoittaa fps 30:een konsoleilla.


No on toki mahdollista, mutta ei se helppoa ole saavuttaa. Immortals of Aveum yksi hyvä esimerkki. 4k upskaalattu 720p resosta...

Kuten sanottu, niin HB2 prioriteetit on selvästi siinä audioviuaalisessa loistossa, lisäksi HB on aika hidastempoinen peli ja kombat on semmoista 1vs1 mähinää kiinteällä kameralla. Eli kameraa ei tarvi nopeasti pyöritellä missään.
 
No on toki mahdollista, mutta ei se helppoa ole saavuttaa. Immortals of Aveum yksi hyvä esimerkki. 4k upskaalattu 720p resosta...

Kuten sanottu, niin HB2 prioriteetit on selvästi siinä audioviuaalisessa loistossa, lisäksi HB on aika hidastempoinen peli ja kombat on semmoista 1vs1 mähinää kiinteällä kameralla. Eli kameraa ei tarvi nopeasti pyöritellä missään.
HB vaikuttaa ihan tarkoituksella valinneen silmäkarkit ja 30fps ja näinhän ne tekijätkin sanoo "cinematic experience". imho. typerä valinta. 30fps:ssa kun käytetään frame reconstruction tekniikoita niin omaan silmään tulee jäätävää artifaktaa. Monen pelin 60fps perffimoodi omaan silmään liikkeessä parempi kuin 30fps quality moodi. 30fps toki paikoillaan ollessa paremman näköinen, jos pelaa screenshotteja.

Mun pointti oli, että ue5.1 ja uudemmat ei konsoleilla rajaa fps:aa automaattisesti max 30. Se on pelintekijän valinta onko fps 30 tai 60 tai kenties satsattu resursseja ja on sekä 30fps että 60fps moodit jne.
 
Viimeksi muokattu:
HB vaikuttaa ihan tarkoituksella valinneen silmäkarkit ja 30fps ja näinhän ne tekijätkin sanoo "cinematic experience". imho. typerä valinta. 30fps:ssa kun käytetään frame reconstruction tekniikoita niin omaan silmään tulee jäätävää artifaktaa. Monen pelin 60fps perffimoodi omaan silmään liikkeessä parempi kuin 30fps quality moodi. 30fps toki paikoillaan ollessa paremman näköinen, jos ottaa screenshotteja.

Mun pointti oli, että ue5.1 ja uudemmat ei konsoleilla rajaa fps:aa automaattisesti max 30. Se on pelintekijän valinta onko fps 30 tai 60 tai kenties satsattu resursseja ja on sekä 30fps että 60fps moodit jne.

Cinematic experienceän tarkoittaa myös muuta kun 30FPS ruudunpäivitysnopeutta, mutta onhan se typerää laukoa tommosia kommentteja, että sen takia lukittu 30FPS että olisi lähempänä elokuvien 24FPS:ää. Jos tuo olisi oikea syy, niin ei varmasti saisi edes PC:llä nostettua FPS:ää.

Mutta se on selkeätä, että ei NT:llä ole mitään intressejä tehdä mitään 720p rupulimoodia, että saisi konsoleilla 60FPS. 30FPS ansiosta sitä 4k upskaalausta ei tarvitse lähteä mistään ihan rupuresoista tekemään.

Tämmöisen pelin kohdalla se on omasta mielestä jopa ihan ymmärrettävää, koska peli on todellakin melko hidastempoinen ja tähtää nimenomaan vahvaan tarinankerrontaan, mitä se korkealuokkainen audiovisuaalinen presentaatio tukee. Lisäksi ohjaimella pelatessa se lagi ei tunnu likimainkaan samalla tavalla, kun hiiren kanssa. Pääasia on, että se 30FPS on sitten oikeasti tasainen frametimen osalta.
 
Mielestäni pikavilkaisulla kukaan ei ole verrannut Hellbladea Naughty Dogin tai SSM:n tuotoksiin. Kyse on 30fps only pelistä joka ei oikein nykyään ole hyväksyttävää. Ja tuskin studion henkilöiden määrä mitenkään korreloi framerateen. Kyllä se enemmänkin ongelma on tuossa enginevalinnassa. UE5 on nykygenille mielestäni aika kelvoton kun sen kehityksessä on tähdätty siihen että konsolit pyörittää peliä hienoilla fiitsereillä 30fps. Target pitäisi olla 120fps perf ja 60fps quality mode.

Nanite ja Lumen höpötykset tuli "research" vaiheessa jo ulos. Olisi pitänyt kypsyttää vielä yhden konsoligenin verran.
Jos ongelma olisi CPU sen voisi ymmärtää mutta että grafiikka tai reso.
XsX on papereilla noin about kolmesti tehokkaampi kuin XSS joten puhtaasti GPU osalta pitäisi XsX saavuttaa 60fps.

Starfieldin ymmärtää jotenkin koska siinä taitaa olla juuri CPU ongelma jolloin XsX ei saavuta stabilia 60fps joten pelintekijät meni 30fps edellä siinä, toki paljon enemmän kuormaa reson ja grafiikan suhteen GPU:lle

En kuitenkaan usko että Hellblade tulee floppaa tuohon 30fps kokemukseen. Hyvä peli oli se sitten 30 tai 60fps.
 
Näistä ei tiedä miten eri grafiikat eri moottreissa syövät cpu tehoja mutta jos oikeasti olisi vain GPU pohjasta tuo 30fps juttu niin luulisi että XsX jaksaisi toistaa peliä 60fps modessa vaikka 720p resolla jos XsS sinnittelee pelin kanssa samalla resolla mutta 30fps kera.

Starfieldin jotenkin ymmärsin että se voi myös cpu tehoja syödä kun erilaistet maailmat laskettaan jne mutta että hellblade menee myös XsX:llä 30fps niin en ymmärrä mutta kuten sanottu, siellä voi olla että osa grafiikka jutuista juotettaan myös CPU:lle tai sitten XsX ja Xss omistajille pitää olla samat tilat jolloin 60fps tila olisi mennyt varmaan jo DVD lukemiin saakka jos puhuttaan siis puhtaasta GPU tehosta.

Kuitenkin kun on FFVIIRB demoa pelanut PS5:llä niin aika sutuksi se kuva menee kyllä 60fps modessa 4k töllöllä katsottuna joten itse olen pelanut sitä jopa mielummin 30fps kera kun peli ei vaadi tarkkaa tähtäilyä mutta silti tuo 30fps osuu silmiin.
En ole Final Fantasyä pelannut edes konsoleilla enkä siis tiedä kuinka pahaa hittiä resoluutio ottaa vaikkapa PS5:lla, mutta joistain muista peleistä sutturesoluutio loppui kun vaihdoin PS5:n -> Xboxiin. Joissain peleissä ero on aivan älyttömän selvä. Varmaankin epäsuosittu mielipide täällä, mutta tämä on se oma fiilis asiasta.
 
En ole Final Fantasyä pelannut edes konsoleilla enkä siis tiedä kuinka pahaa hittiä resoluutio ottaa vaikkapa PS5:lla, mutta joistain muista peleistä sutturesoluutio loppui kun vaihdoin PS5:n -> Xboxiin. Joissain peleissä ero on aivan älyttömän selvä. Varmaankin epäsuosittu mielipide täällä, mutta tämä on se oma fiilis asiasta.
Tästä voisi toki laittaa ihan faktaakin, eli mitkä pelit ja mitkä modet (quality, performance jne.) käytössä, jotta voidaan todeta millä resoluutiolla peli kullakin konsolilla rullaa.
 
Tästä voisi toki laittaa ihan faktaakin, eli mitkä pelit ja mitkä modet (quality, performance jne.) käytössä, jotta voidaan todeta millä resoluutiolla peli kullakin konsolilla rullaa.

World of Warships ainakin yhtenä, tulee lähes päivittäin pelattua ja nimenomaan konsoliversiota ( tankkipeliä taas sitten PC:llä ). Xboxilla laivapeli pyörii 4K@60fps kun pleikkarilla tuo on 4K@30fps. Jos taas pleikkarilla valitsi 60fps moodin oli se jo isolta näytöltä melko rujon näköinen sahalaitoineen. Joitain muitakin parannuksia pelin xbox versiossa on.
 
Xboxilla laivapeli pyörii 4K@60fps
Studio on sanonut että 4k/60fps tulee pleikallekkin, mutta jostain syystä päättivät tehdä xbox version ensin kuntoon. Mikään laitteistoero ei tuota selitä.
joistain muista peleistä sutturesoluutio loppui kun vaihdoin PS5:n -> Xboxiin.
Taaksepäinyhteensopivuus last gen peleihin on xboxilla tehty paremmin ja jotain eroja varmasti on. Uusissa peleissä konsolien tehoerot(ja niistä seuraava kuvanlaatuero) hukkuu kohinaan (pl. xbox series S).
 
no mikä konsoli on paras täällä on kinasteltu vuoden päivät??? tekeekö ne pelit konsolin vaiko graffat vaiko myynti???
 
Studio on sanonut että 4k/60fps tulee pleikallekkin, mutta jostain syystä päättivät tehdä xbox version ensin kuntoon. Mikään laitteistoero ei tuota selitä.

Taaksepäinyhteensopivuus last gen peleihin on xboxilla tehty paremmin ja jotain eroja varmasti on. Uusissa peleissä konsolien tehoerot(ja niistä seuraava kuvanlaatuero) hukkuu kohinaan (pl. xbox series S).

Sitä en tiedä miksi PS5 versio laivapelistä on niin oudon vaatimaton, mutta ero on selvä Xboxiin vaihdettaessa. PS5 on saanut oman versionsa pelistä, ei siihen enää mitään suuren suurta päivitystä grafiikoiden suhteen ole tulossa. PS5 versio on sellainen johon PS5 tehojen puolesta pystyy ja kykenee.

Mistähän löytyis mahdollisimman kattava ja ajalla pietty lista peleistä koskien myös niiden resoluutioita näillä kahdella tehokonsolilla? Eroja konsolinvaihdoksen yhteydessä näin muissakin peleissä Xboxin eduksi, riippuuko sitten näytön koosta että ovat selkeästi nähtävissä ( 75" )
 
Sitä en tiedä miksi PS5 versio laivapelistä on niin oudon vaatimaton, mutta ero on selvä Xboxiin vaihdettaessa. PS5 on saanut oman versionsa pelistä, ei siihen enää mitään suuren suurta päivitystä grafiikoiden suhteen ole tulossa. PS5 versio on sellainen johon PS5 tehojen puolesta pystyy ja kykenee.
Tiedät ilmeisesti enemmän kuin kyseisen pelin tekijät, jotka tietävät sanoa että 4k60 on ps5 versioon tulossa.

Tehojen puolesta ei ole mitään niin dramaattista eroa konsolien välillä jotta se selittäisi 100% paremman suorituskyvyn xboxilla.

PC:llä tuo rullaa yli 200fps 4k resolla.
no mikä konsoli on paras täällä on kinasteltu vuoden päivät??? tekeekö ne pelit konsolin vaiko graffat vaiko myynti???
Molemmat on semmosia ”hinnat alkaen” -kokemuksia. Valitse se joka sopii sisustukseen, tai sit pleikka jos haluat sonyn goty-tasoisia pelejäkin pelailla.

Osta kunnon PC jos haluat välttävää paremman pelikokemuksen.
 
Itsekin voin viimein vastata tähän. Pc-pelaaja olen ollut aina. Jossain kohtaa oli PS4, PS4 Pro ja myös Xbox One X. Sitten jäi ne taas pois. Tuossa kohtaa olin tykännyt Playstationeista enemmän, en tiedä miksi. Nyt oli välissä sitten pelkkää tietokonetta. Sitten myin tietokoneen pois ja ostin Series X:n tilalle, koska siinä oli 1440p tuki ja VRR tuki. Nythän nuo on myös Playstationissa ja olisin varmaan silloinkin ottanut Playstationin, jos niitä olisi saanut ja tuo tuki olisi ollut pelinäytölleni. En oikein tykännyt Series X:stä missään vaiheessa. Se oli kyllä hiljainen! Käyttöliittymä on jotenkin tönkkö ja en löytänyt itselleni sieltä mieluisia pelejä. Nyt oli välissä taas tietokonetta ja nyt halusin taas myydä ne pois ja ostaa konsolin. Tällä kertaa PS5. Ja on muuten mieluisa kokemus. Käyttöliittymä on parempi. Kauppa on parempi. Pelejä on enemmän meille sopivia. Gran Turismo on vaimon lempipeli. Ohjain on parempi, ne efektit liipasimien ja tärinöiden osalta on oikeasti hyviä. Olen ilmeisesti siis PS-henkilö. Oli lapsenakin PS1 ja PS2. Tiedän, että Series X on hieman PS5:tä tehokkaampi. Mutta olen Xboxin pelikauppaa jo vuosia selaillut, eikä siellä ole mitään peliä mitä haluaisin pelata. Ei auta siis tuo asia.
 
Tiedät ilmeisesti enemmän kuin kyseisen pelin tekijät, jotka tietävät sanoa että 4k60 on ps5 versioon tulossa.

Tehojen puolesta ei ole mitään niin dramaattista eroa konsolien välillä jotta se selittäisi 100% paremman suorituskyvyn xboxilla.

PC:llä tuo rullaa yli 200fps 4k resolla.

Molemmat on semmosia ”hinnat alkaen” -kokemuksia. Valitse se joka sopii sisustukseen, tai sit pleikka jos haluat sonyn goty-tasoisia pelejäkin pelailla.

Osta kunnon PC jos haluat välttävää paremman pelikokemuksen.
En tietenkään ole noin tarkkaan seurannut Wargaming uutisointia, itse muistan vain joskus PS5:n saavuttua kertoilivat että 4K@60 on tulossa mutta tässä sitä vieläkin odotellaan. Tästä syystä olen fiiliksissä ettei sellaista ole tulossa.

Jos on jotain uutta uutisointia aiheen osalta se kyllä kiinnostaisi, tuskin olen lisäksi ainoa.
 
Tiedät ilmeisesti enemmän kuin kyseisen pelin tekijät, jotka tietävät sanoa että 4k60 on ps5 versioon tulossa.

Tehojen puolesta ei ole mitään niin dramaattista eroa konsolien välillä jotta se selittäisi 100% paremman suorituskyvyn xboxilla.

PC:llä tuo rullaa yli 200fps 4k resolla.

Molemmat on semmosia ”hinnat alkaen” -kokemuksia. Valitse se joka sopii sisustukseen, tai sit pleikka jos haluat sonyn goty-tasoisia pelejäkin pelailla.

Osta kunnon PC jos haluat välttävää paremman pelikokemuksen.
Vanha peli jolle ei ole tehty varsinaista PS5 versiota. Eihän tuossa sen kummempaa ole. Tehojen puolesta onnistuisi 4K60 kun esimerkki videolla noinkin vaatimaton pelitietokone pyörittelee maksimiasetuksin 4K60 eli oletettavasti reilusti konsoleita korkeammilla grafiikka-asetuksilla.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 432
Viestejä
4 507 557
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom