PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Niin eihän pomot ole aiemminkaan vastanneet alaistensa tötöilyistä... :sgiggle:
Enhän minä puhunut vastuusta mitään? Kaikkea hyvää Mickille ja hyvä että teki erittäin kattavan ulostulon. Toivottavasti väärintekijät saavat jotain seurauksia.
Lähinnä nyt sitä tarkoitin, että miksi Spencerin tai Bootyn pitäisi julkisesti selitellä mitään? Harvemmin firmat sisäistä likapyykkiään käyvät julkisesti millään alalla. Vai pitäisikö tässä nyt miellyttää jotain "Angry gamereita" ja julkisesti ristiinnaulita syylliset?

In other news:
Mobiiilipeli saa hyviä arvosteluja : Pentiment Reviews
 
Oliko Xboxilla cross play pakotus päällä Call of Dutyssa? Esiintyykö tätä myös muissa peleissä?
 
Oliko Xboxilla cross play pakotus päällä Call of Dutyssa? Esiintyykö tätä myös muissa peleissä?
Ei ollut ainakaa aiemmassa codissa. En osaa sanoa onko nyt, tuskin? Tuohan on kyl 99,99% varmasti kehittäjän päätös. Mitä väittelyä koitat alustaa?
 
Ei ollut ainakaa aiemmassa codissa. En osaa sanoa onko nyt, tuskin? Tuohan on kyl 99,99% varmasti kehittäjän päätös. Mitä väittelyä koitat alustaa?
Activision has once again stopped Xbox and PC players from disabling crossplay, but PlayStation players get to toggle the setting on or off. Xbox and PC players aren’t happy.


Tarviiko rautalankaa mikä pielessä?
 
Activision has once again stopped Xbox and PC players from disabling crossplay, but PlayStation players get to toggle the setting on or off. Xbox and PC players aren’t happy.


Tarviiko rautalankaa mikä pielessä?
Tiesit vastauksen jo etukäteen siis.. ja tossa sun lainauksessahan toi jo ilmenee, kehittäjän päätös. Mut tosiaan mw 2019 saa kyl togglata. Et vastannut, että mistä koitat väitellä? Väännä toki rautalankaa, jos ei sen monipuolisempi keskustelu onnistu.
 


Q: Is Xbox Series S holding back next generation gaming?
A: Not really.

Ja takaisin yläkertaan. :kahvi:

Ja jos Series S olisikin jotenkin hidastava tekijä, niin pelit voi koska tahansa siirtyä julkaisemaan sille cloud-versioina, kuten Switch-versioiden kohdalla on tehty.
 
Tiesit vastauksen jo etukäteen siis.. ja tossa sun lainauksessahan toi jo ilmenee, kehittäjän päätös. Mut tosiaan mw 2019 saa kyl togglata.
Niin... muistin lukeneeni jutun aiemmin, mutta enemmän kiinnosti esiintyykö tätä muissakin peleissä? Esim. Overwatch.
Tuon uutisen kommenteissa oli, että tämä olisi ollut pakotettu myös Halo Infinitessä.
 


Q: Is Xbox Series S holding back next generation gaming?
A: Not really.

Ja takaisin yläkertaan. :kahvi:

Ja jos Series S olisikin jotenkin hidastava tekijä, niin pelit voi koska tahansa siirtyä julkaisemaan sille cloud-versioina, kuten Switch-versioiden kohdalla on tehty.

Taitaa olla PS4 ainut konsoli mikä hidastaa pelien evoluutiota. Tulihan sieltä PS4:lle suunniteltu God of War: Ragnarok ulos, mikä olisi ansainnut kunnollisen PS5 version.
 
Taitaa olla PS4 ainut konsoli mikä hidastaa pelien evoluutiota. Tulihan sieltä PS4:lle suunniteltu God of War: Ragnarok ulos, mikä olisi ansainnut kunnollisen PS5 version.
Ei hidasta ps4 menoa enää ensi vuonna. Sonyn osalta loppuu isojen pelien tuleminen ps4:lle tähän vuoteen. Spiderman II esimerkiksi tulee vain ps5:lle.

Voi tosin ajatella, että ilman ps4 myyntiä ragnarok olisi huonompi. Myyntitulot vähenisivät ja sitä kautta pelin kehityskustannukset olisi pitänyt painaa alemmas.
 
Xbox asetuksista kun blokkaat crossplayn pystyt pelaamaan Cod:MW2 pelkkiä Xbox pelaajia vastaan.
Että tuon saa järjestelmätasolla estettyä kokonaan? No se onkin kätevää. Silti jännittäisi jos se on peleissä päällä, että mitä sieltä tulee.
 


Q: Is Xbox Series S holding back next generation gaming?
A: Not really.

Ja takaisin yläkertaan. :kahvi:

Ja jos Series S olisikin jotenkin hidastava tekijä, niin pelit voi koska tahansa siirtyä julkaisemaan sille cloud-versioina, kuten Switch-versioiden kohdalla on tehty.

Eihän se tosiaan ole vielä rajoittanut menoa, kun koko next gen odottaa vielä tulemistaan xboxille.
 
Viimeksi muokattu:
Enhän minä puhunut vastuusta mitään? Kaikkea hyvää Mickille ja hyvä että teki erittäin kattavan ulostulon. Toivottavasti väärintekijät saavat jotain seurauksia.
Lähinnä nyt sitä tarkoitin, että miksi Spencerin tai Bootyn pitäisi julkisesti selitellä mitään? Harvemmin firmat sisäistä likapyykkiään käyvät julkisesti millään alalla. Vai pitäisikö tässä nyt miellyttää jotain "Angry gamereita" ja julkisesti ristiinnaulita syylliset?

Nykyajan työyhteisöissähän suorastaan korostetaan inklusiivisuuden ja toiminnan eettisyyden merkitystä, jolloin Marty Strattonin esiintuodut perseilyt eivät näihin kuulu. En yllättyisi lainkaan jos sieltä tulisi ennen pitkää asiasta jonkinlainen julkilausuma, jossa Strattonin toimintatapa tuomitaan jyrkästi häntä suoraan mainitsematta. Itse likapyykki tullaan todennäköisesti pesemään poissa julkisuudesta.
 


Q: Is Xbox Series S holding back next generation gaming?
A: Not really.

Ja takaisin yläkertaan. :kahvi:

Ja jos Series S olisikin jotenkin hidastava tekijä, niin pelit voi koska tahansa siirtyä julkaisemaan sille cloud-versioina, kuten Switch-versioiden kohdalla on tehty.


Varsin jäätävä referaatti keskustelusta. :facepalm: DF toteaa itsekin etteivät tiedä vielä tätä varmuudella, koska alustalle julkaistut pelit ovat olleet pääasiassa cross-gen kamaa. Sitä ei pysty kukaan kiistämään että Series S:n 8 gigaa on se matalin yhteinen nimittäjä tämän genin konsoleilla, jolloin pelit pitää suunnitella tämän rajoituksen pohjalta. Se millä tämä näkyy käytännössä onkin aivan eri juttu ja riippuu pitkälti pelityypistä. Mutulla väittäisin tämän näkyvän erityisesti laajemmissa open world peleissä, jossa joudutaan lataamaan enemmän assetteja muistiin samanaikaisesti vrt. perus putkijuoksut.
 
Eihän se tosiaan ole vielä rajoittanut menoa, kun koko next gen odottaa vielä tulemistaan xboxille.
Taitaapa Microsoft Flight Simulator olla edelleen laajin ja teknisesti edistynein peli mitä tähän asti on uusille konsoleille julkaistu. :kahvi: Ainakaan Sonyn remastereilla ja cross-gen-peleillä ei hirveästi kannata keulia. :rofl2:
 
Taitaapa Microsoft Flight Simulator olla edelleen laajin ja teknisesti edistynein peli mitä tähän asti on uusille konsoleille julkaistu. :kahvi: Ainakaan Sonyn remastereilla ja cross-gen-peleillä ei hirveästi kannata keulia. :rofl2:
Kyseessä melkoinen niche-porukan peli. Vai oletko esim. itse paljonkin pelannut kyseistä peliä?
 
Miten tämä taas liittyy siihen, että mikä peli on teknisesti kehittynein? :think:
Käytit lentosimua vastauksena siihen kun väitettiin että Xboxilla next gen odottaa vielä edelleenkin tulemistaan. On saatu pienen porukan lentelypeli ulos. Next Gen siis odottaa edelleen tulemistaan suurelle osalle käyttäjistä.
 
Taitaapa Microsoft Flight Simulator olla edelleen laajin ja teknisesti edistynein peli mitä tähän asti on uusille konsoleille julkaistu. :kahvi: Ainakaan Sonyn remastereilla ja cross-gen-peleillä ei hirveästi kannata keulia. :rofl2:
Miltä spekseiltään se on ”teknisesti edistynein”? En pidätä hengitystäni.
 
Miltä spekseiltään se on ”teknisesti edistynein”? En pidätä hengitystäni.

Sieltä lueskelemaan. :kahvi:

Edit. Koska et kuitenkaan lue niin tässä lainaus ihan ekasta kappaleesta:

Microsoft Flight Simulator has finally arrived on Xbox Series X and Series S consoles - and it's simply terrific. We like to talk about 'next generation experiences' at Digital Foundry and this is up there with the best. In fact, in many respects, it is simply in a class of its own. When it launched on PC, we described it as the new Crysis in terms of the way it's able to push hardware to the limit, so successfully executing a console port was never going to be easy, no matter how capable the console is.
 

Sieltä lueskelemaan. :kahvi:
  • "For Series S, detail is pared back (perhaps necessary bearing in mind the memory constraints) but it looks like a full 1080p presentation"
  • "Yes, 30fps is the target and for the majority of the experience, it works well on both machines"
  • " What this translates into are hitches and stutter on Xbox Series X when you enter the denser areas"
  • "Performance is fine for the vast run of play, but the S is undeniably smoother "
  • "That starts with an initial two-minute load (yes, two minutes on a next-gen system) and is swiftly followed by a rather clunky, unintuitive interface obviously designed to be navigated with a mouse"
Äkkiseltään tulee sellainen mielikuva ettei konsoli ole kovin kummoinen alusta simulle...
 
Käytit lentosimua vastauksena siihen kun väitettiin että Xboxilla next gen odottaa vielä edelleenkin tulemistaan. On saatu pienen porukan lentelypeli ulos. Next Gen siis odottaa edelleen tulemistaan suurelle osalle käyttäjistä.
Jaahas, no nythän annetaan maalitolpille kyytiä. :rofl2:

Eli jotta voidaan puhua next-gen-kokemuksista, niin pelillä pitää ehdottomasti olla tietty määrä pelaajia. Kerrot varmaan seuraavaksi että mikä se raja on? Ja osaat varmasti sanoa että montako pelaajaa MSF:llä nyt on, jos se ei kerran täytä vaatimusta. :think:

Voidaan varmaan yhteistuumin todeta, että MSF ei tietystikään ole next-gen-kokemus, koska se ei ole a) elokuvamainen ja b) 3rd person-peli. :whistling: Eli siis aito oikea elokuvamainen 3rd person AAA next-gen Sony-peli.
 
  • "For Series S, detail is pared back (perhaps necessary bearing in mind the memory constraints) but it looks like a full 1080p presentation"
  • "Yes, 30fps is the target and for the majority of the experience, it works well on both machines"
  • " What this translates into are hitches and stutter on Xbox Series X when you enter the denser areas"
  • "Performance is fine for the vast run of play, but the S is undeniably smoother "
  • "That starts with an initial two-minute load (yes, two minutes on a next-gen system) and is swiftly followed by a rather clunky, unintuitive interface obviously designed to be navigated with a mouse"
Äkkiä tulee olo, että konsoli ei ehkä ole se paras alusta simulle...
Suosittelen kokeilemaan peliä tänä päivänä, koska maailma-päivityksiä on julkaistu useita ja bugeja hiottu pois. Peli oli leuat loksauttava julkaisussa ja nyt vuotta myöhemmin se on vielä huikeampi kokemus. :tup: Pelaan Series X:llä. Toki kokeilin peliä heti julkaisussa PC:lläkin, mutta ei jaksa työkoneella pelata kun konsolit on viihtymistä varten. :kahvi:

Kuten Digital Foundry heti alkukappaleessa sanoi: "A genuine next generation experience translates beautifully to consoles."
 
Suosittelen kokeilemaan peliä tänä päivänä, koska maailma-päivityksiä on julkaistu useita ja bugeja hiottu pois. Peli oli leuat loksauttava julkaisussa ja nyt vuotta myöhemmin se on vielä huikeampi kokemus. :tup: Pelaan Series X:llä. Toki kokeilin peliä heti julkaisussa PC:lläkin, mutta ei jaksa työkoneella pelata kun konsolit on viihtymistä varten. :kahvi:

Kuten Digital Foundry heti alkukappaleessa sanoi: "A genuine next generation experience translates beautifully to consoles."
Laita toki tuoreempaa tietoa sitten tulemaan ensi kerralla… Tuon perusteella kuulostaa vain hitaalta ja tökkivältä 30 fps kokemukselta, että onpas teknisesti edistyksellinen kokemus konsolilla.

Vanha kunnon ”pc on exceliä varten” kommenttiko se sieltä meinaa tulla? :x3: Parin minuutin latauruudut, tökkiminen ja 30 fps ei ole minun mielestäni muuten ”viihtymistä”. :geek:
 
Itse edustan myös pc on exceliä varten koulukuntaa, koska päivät olen pc ääressä töissä, mutta en silti koe MS Flight Simulatoria next gen pelinä. Eikä 30fps pitäisi olla enää missään…
 
Jaahas, no nythän annetaan maalitolpille kyytiä. :rofl2:

Eli jotta voidaan puhua next-gen-kokemuksista, niin pelillä pitää ehdottomasti olla tietty määrä pelaajia. Kerrot varmaan seuraavaksi että mikä se raja on? Ja osaat varmasti sanoa että montako pelaajaa MSF:llä nyt on, jos se ei kerran täytä vaatimusta. :think:

Voidaan varmaan yhteistuumin todeta, että MSF ei tietystikään ole next-gen-kokemus, koska se ei ole a) elokuvamainen ja b) 3rd person-peli. :whistling: Eli siis aito oikea elokuvamainen 3rd person AAA next-gen Sony-peli.
Mitään maalitolppaa en ole asettanut, enkä siten sitä ole voinut siirrelläkään. Mutta mun henkilökohtainen raja menee jo siinä, että 30fps ja parin minuutin latausajat ei ole sitä mitä itse odotan next gen kokemukselta. Jos tuo on sitä teknisesti parasta next geniä mitä Xboxilla on tarjolla niin heikolta näyttää.
 

Sieltä lueskelemaan. :kahvi:

Edit. Koska et kuitenkaan lue niin tässä lainaus ihan ekasta kappaleesta:
Öö, et sit löytäny tekstistä yhtäkään teknistä speksiä. Miksi vastaat kysymyksiin jollain paskalla joka ei liity esitettyyn kysymykseen. 30fps on ainoita teknisiä speksejä mitä artikkelista löytyy. ”NEXT GEN” indeed. :kahvi:
 
Itse edustan myös pc on exceliä varten koulukuntaa, koska päivät olen pc ääressä töissä, mutta en silti koe MS Flight Simulatoria next gen pelinä. Eikä 30fps pitäisi olla enää missään…
Ei konsolien cpu jaksa mitään raskasta peliä kunnolla pyörittää. Alle 4GHz vanha ryzen ei vaan ole millään tapaa nopea.

Ja tuo MS:n studion moottori taipuu aika moneen sekä näyttää kyllä selvältä hypyltä vanhasta ylös. Sonyn pelit taas näyttää suht samalta kuin ps4:lla, mutta fps nostettu ylös.
 
Next gen peli on sellainen mitä ei tule edelliselle genille. Onko kummallakaan yhtään tällaista peliä? One S ei voi laskea next geniksi.
 
Oliko ennen ettei PS3-pelit toimineet PS2:lla jne? Nykyään kait vanhat genit ei sinällään kuitenkaan rajoita, koska uudemmalla genillä saa tuplatun fps:n. Jos pelit tehtäisiin vain uusimmalla genille niin olisiko ne 30fps kuraa? Toisaalta nykypelaajat on ehkä tottuneet jo parempaan ja 30fps kura ei menisi läpi.
 
Oliko ennen ettei PS3-pelit toimineet PS2:lla jne? Nykyään kait vanhat genit ei sinällään kuitenkaan rajoita, koska uudemmalla genillä saa tuplatun fps:n. Jos pelit tehtäisiin vain uusimmalla genille niin olisiko ne 30fps kuraa? Toisaalta nykypelaajat on ehkä tottuneet jo parempaan ja 30fps kura ei menisi läpi.
Ainakin pleikan next gen peleissä pystyy valitsemaan fidelity/ performance, eli karkeasti joko: 30 tai 60 fps (Rift Apartissa saa myös valittua lukitsemattoman ruudunpäivityksen, jolloin ruudunpäivitys on parhaimmillaan 120 fps). Xboxin next gen peli on lukittu 30 fps.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin pleikan next gen peleissä pystyy valitsemaan fidelity/ performance, eli karkeasti joko: 30 tai 60 fps (osassa myös saa valittua lukitsemattoman ruudunpäivityksen, jolloin ruudunpäivitys on parhaimmillaan 120 fps). Xboxin next gen peli on lukittu 30 fps.
Xboxilla ei taida olla yhtään ”next genin” tai current genin peliä, koska Flight Simulator pyörii myös Xbox One S:llä, mitä ei voi pitää ”next gen” konsolina.
 
Xboxilla ei taida olla yhtään ”next genin” tai current genin peliä, koska Flight Simulator pyörii myös Xbox One S:llä, mitä ei voi pitää ”next gen” konsolina.
One S pyörittää varmaan tuota pilvessä?

1668527927177.png
 
Onhan Flight Simulatorilla paljonkin pelaajia. Ihan tältäkin foorumilta löytyy erittäin elinvoimainen ketju pelille. Enemmän keskustelua kuin yhdestäkään PS5-pelistä.
Flight Simulatorissa on mahdollisuus unlockata fps, jos käytössä on VRR. Tällöin FPS jopa 120. Eli se siitä 30fps lockista. Lisäksi vaikuttaa aikapaljon lennätkö New Yorkin yllä, Atlantin yllä vaiko Pohjanmaan peltojen yllä. PC:llä tuo on vakiinnuttanut paikkansa benchmark-testeissä, koska vaatii raudalta melko paljon. 4K/60 ultra settingseillä vaatii jo 4080-luokan rautaa koneeseen. Lisäksi Nvidia on uutta DLSS3:a demonnut kyseisellä pelillä juuri samasta syystä.
Eikä mielestäni tälläinen hidastempoinen simulaatio edes hyödy 60fps vauhdista juurikaan.
Olisiko uusin God of war pyörinyt 120fps jos se olisi PS5-exclu, ei. Tuleeko Spiderman2 tulevaisuudessa olemaan 120fps ei, ehkä 60fps mutta en pitäisi sitäkään varmana.
 
Oliko ennen ettei PS3-pelit toimineet PS2:lla jne? Nykyään kait vanhat genit ei sinällään kuitenkaan rajoita, koska uudemmalla genillä saa tuplatun fps:n. Jos pelit tehtäisiin vain uusimmalla genille niin olisiko ne 30fps kuraa? Toisaalta nykypelaajat on ehkä tottuneet jo parempaan ja 30fps kura ei menisi läpi.
ps1-ps2 ja ps2-ps3 ps3 - ps4 siirtymissä raudat olivat niin erilaisia ettei mitään triple a pelejä edes yritetty saada toimimaan wanhalla konsolilla. ps4 - ps4 pro - ps5 hyppäykset ovat niin samankaltaisia raudan(amd:n x86 cpu + amd gpu) kannalta että ei ole mikään ongelma pc tyyliin tukea wanhaa ja uutta rautaa.

Lähinnä 'mistä voi itkeä ps5:en omistajana on, että jos peli suunnitellaan ps4:en hitaan kiintolevyn ehdoilla niin jotain voi maailman kokoon, tekstuurien/mallien tarkkuuteen, latausaikoihin jne. jäädä käyttämättä. Mielenkiinnolla odotan mitä spiderman II saa tehtyä verrattuna miles moralesiin. Toinen noista ps5 peli ja toinen crossgen peli, joka tuli ulos sekä ps4:lle että ps5:lle.

Toinen itkunaihe voisi olla joku hypoteettinen peli missä käytetään vaikka cpu:ta maksimaalisesti johonkin peliin vaikuttavaan dynaamiseen fysiikkalaskentaan tms. jota ei voisi tehdä, jos pelin pitäisi tulla ulos myös ps4:lla. Aika moni peli on mekaanisesti kyllä last gen ja paukut menevät grafiikkaan, jonka tasoa on mahdollista skaalata järkevällä työmäärällä.
 
Olisiko uusin God of war pyörinyt 120fps jos se olisi PS5-exclu, ei. Tuleeko Spiderman2 tulevaisuudessa olemaan 120fps ei, ehkä 60fps mutta en pitäisi sitäkään varmana.
Olisiko heittää perusteet väitteillesi? Erityisesti Insomniac on tähänkin asti päivittänyt kaikki PS5 pelinsä pyörimään myös lukitsemattomalla ruudunpäivityksellä (myös vain PS5:ltä löytyvä Rift Apart), joten itse pitäisin melko todennäköisenä, että sama suunta jatkuu, ja jos ei muka jatkuisi, niin valittavana on kuitenkin mielestäni varmasti fidelity/ performance, eli 30/ 60 fps.


Onhan Flight Simulatorilla paljonkin pelaajia. Ihan tältäkin foorumilta löytyy erittäin elinvoimainen ketju pelille. Enemmän keskustelua kuin yhdestäkään PS5-pelistä.
Kuinkas suuri osa tuolla olevista keskustelijoista pelaa sitä PC:llä, eikä konsolilla…? Ei taida olla nyt kovin reilu vertailu, jos verrataan pelkkiin PS5 peleihin. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko heittää perusteet väitteillesi? Erityisesti Insomniac on tähänkin asti päivittänyt kaikki PS5 pelinsä pyörimään myös lukitsemattomalla ruudunpäivityksellä (myös vain PS5:ltä löytyvä Rift Apart), joten itse pitäisin melko todennäköisenä, että sama suunta jatkuu, ja jos ei muka jatkuisi, niin valittavana on kuitenkin mielestäni varmasti fidelity/ performance, eli 30/ 60 fps.



Kuinkas suuri osa tuolla olevista keskustelijoista pelaa sitä PC:llä, eikä konsolilla…? Ei taida olla nyt kovin reilu vertailu, jos verrataan pelkkiin PS5 peleihin. :geek:
Kyllähän Sonykin tekee PC:lle pelejä, ei vaan graafisesti ja tehollisesti niin vaativia kun Microsoft esim. Flight Simulator.
 
Nykyään kait vanhat genit ei sinällään kuitenkaan rajoita,
Kyllä rajoittaa. Peli pitää tehdä sellaiseksi, että pelimekaniikat on mahdollista toteuttaa vanhallakin paskalla. Esim. parempaa fysiikanmallinnusta ei voi hyödyntää osana pelimekaniikkaa, laajempia maailmoja ei ole mahdollista toteuttaa ilman aivan järjettömiä kompromisseja vanhan konsolin grafiikan laatuun jne.

Vanhoille konsoleille pelit pitää esimerkiksi tehdä siten, että kartoissa on kauhea määrä turhia tunneleita, jotta saadaan tarpeeksi aikaa kovalevylle hakea seuraavan isomman alueen assetit. Vastaavaa tarvetta ei uusilla konsoleilla ole. Vaihtoehtoisesti alueet pitää tehdä sellaisiksi, että ne rakentuvat palasista, joita kierrätetään jatkuvasti alueelta toiselle (esim. skyrim on tästä johtuen kauttaaltaan erittäin homogeenisen näköinen peli, tai vaikkapa halo infinite). Uusilla konsoleilla jokainen alue kartasta voisi olla kuin täysin toisesta pelistä, ilman että siitä koituu suorituskykyongelmia.

Flight Simulatorissa on mahdollisuus unlockata fps, jos käytössä on VRR. Tällöin FPS jopa 120.
Oikeastikko? Laita nyt ihmeessä joku lähde tälle väitteelle, vai tarkoititko että pelin menussa voidaan käydä 120 fps:ssä?
Edes kellotetulla 13900k:lla tuo ei rullaa merkittävästi yli 60fps (taitaa jonnekkin 70fps mennä hyvällä tuurilla), vaikka resoluutio olisi konsolinomainen 540p tjsp. Vai onko pelistä löytynyt joku luola missä ei ole edes teksuureja mitä piirtää, ja fysiikanmallinnuskin unohtuu pois päältä?
 
Viimeksi muokattu:
Edes kellotetulla 13900k:lla tuo ei rullaa merkittävästi yli 60fps (taitaa jonnekkin 70fps mennä hyvällä tuurilla), vaikka resoluutio olisi konsolinomainen 540p tjsp. Vai onko pelistä löytynyt joku luola missä ei ole edes teksuureja mitä piirtää, ja fysiikanmallinnuskin unohtuu pois päältä?

Waat? Meneehän tuo ultra asetuksillakin 1080p resolla yli 70fps jos on kunnon gpu käytössä.

4k high quality yli 80fps
 
Aika hiljaiseksi vetää jos ajattelee Flight Simulatorin huiman teknisen puolen tarkoittavan sitä, että paljonko sen fps on. :facepalm:
 
Aika hiljaiseksi vetää jos ajattelee Flight Simulatorin huiman teknisen puolen tarkoittavan sitä, että paljonko sen fps on. :facepalm:
Kerro toki että mitä se ”huima tekninen puoli” on, ja mitä siitä on jäljellä kun kaikki isketään low asetuksille.
 
Oikeastikko? Laita nyt ihmeessä joku lähde tälle väitteelle, vai tarkoititko että pelin menussa voidaan käydä 120 fps:ssä?
Edes kellotetulla 13900k:lla tuo ei rullaa merkittävästi yli 60fps (taitaa jonnekkin 70fps mennä hyvällä tuurilla), vaikka resoluutio olisi konsolinomainen 540p tjsp. Vai onko pelistä löytynyt joku luola missä ei ole edes teksuureja mitä piirtää, ja fysiikanmallinnuskin unohtuu pois päältä?
Microsoft Flight Simulator tech review: a brilliant port to Xbox Series X/S
Tämä taidettiin jo linkata edellisellä sivulla, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Parit valitut lainaukset suoraan artikkelista:
"Xbox Series X? Certainly in terms of overall level of detail, it's comparable to PC running at ultra settings."
"The output is 4K but as is the standard these days for demanding games, temporal reconstruction is used: frames are natively rendered at 1440p"
"Similar to A Plague Tale Innocence, there is an unlocked performance mode designed for 120Hz screens with VRR support."
"with Series S and Series X routinely hitting 90fps and even briefly flirting with 120fps"


Laitetaan nyt vielä yksi videokin:


Eipä ollut 540p resoa, low asetuksia tai teksuurittomia luolia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 469
Viestejä
4 497 438
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom