PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Millä tavalla asia on erilainen kuluttajan vinkkelistä?
Toinen on dynaaminen, "elävä" palvelu (vrt. striimauspalvelut), kun taas toinen on sama laite kuin julkaisussaan ja ikää on jo kertynyt. Hinnan nousun myötä mm. käytettyjen laitteiden arvo nousi? En siis muuten ota asiaan kantaa, mut ehkä kirjoittaja jotain tuollaista haki. Edelleenkään ei tietty ole edes tietoa mikä/mitkä tuotteet ehkä/luultavasti tulee nouseen. Puhuttiin tulevasta loma-kaudesta*, niin veikkaan, että kyse on laitteiden hinnasta. Game pass oli nykyisellä hinnallaan kestävä. Omat viis-senttiäni.

* että ei nyt vielä ainakaa nosteta lomakaudelle, ku ihmisillä on nii vaikeaa plaaplaa. Tarkoittaa suomennettuna, että ollaan juhlapyhinä myynneissä vähän paremmissa asemissa hinnan puolesta?
 
Viimeksi muokattu:
“One thing we’ve definitely heard loud and clear is it’s been too long since we’ve shipped what people would say is a big first-party game,” Phil Spencer said on the Same Brain videocast.

“And as an industry we have fewer games this holiday than we’ve had in a while, when you just think about the launches. Call of Duty is coming, God of War is coming – which is great – Nintendo’s had a good year. But in general I would say we’ve been a little light"


Phil Spencer myöntää Microsoftin epäonnistuneen first party pelien suhteen.
 

Phil Spencer myöntää Microsoftin epäonnistuneen first party pelien suhteen.
Kyllä. Luit oikein. Koko peliteollisuudella on nyt ollu vähän tarjottavaa. Oliko tässä jotain, josta halusit keskustella vai jaatko vain linkkejä? edit: Mikkikselle propsit, että tiedostavat ja myöntävät ongelman. Piakkoin on taas vuoden isoimmat myynnit edessä eikä kellää oo oikee kunnon kattausta tarjolla. Pleikkarilla god of war. En tiiä muista. Ei noita multiplattareitakaa ole montaa, codi ja .. plague tale?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä. Luit oikein. Koko peliteollisuudella on nyt ollu vähän tarjottavaa. Oliko tässä jotain, josta halusit keskustella vai jaatko vain linkkejä?
Niin vain ne PlayStation ja Nintendo ovat silti isot määrät pelejä pystyneet julkaisemaan tänä vuonna. Ainoa jolla sakkaa on Xbox.

Voit argumentoida sitä miksi Xboxilla tuo pelipuoli sakkaa niin pahasti sukupolvi sukupolvelta?
 
The number of people subscribing to Sony’s PlayStation Plus fell from 47.3 million to 45.4 million this quarter, the company announced in its latest earnings release. It’s the subscription service’s third quarterly decline in a row, and comes despite Sony launching a revamped subscription lineup between May and June this year including new tiers that offer inclusive access to hundreds of games to download and stream.

Ei mene vahvasti Sonyllä, jatkuvasti tippuu tilaajamäärät.


“Performance of Sony’s two major pillars, games and image sensors, was bad and masked by the weak yen,” Toyo Securities analyst Hideki Yasuda told Bloomberg. “PlayStation software sales continued to be lackluster and still-declining PlayStation Plus subscriber numbers are concerning.”

Ilmeisesti putkijuoksut ja spidermanit eivät saa ihmisiä liikkeelle. Noh, ehkä GoW:R pelastaa tämänkin.
 
The number of people subscribing to Sony’s PlayStation Plus fell from 47.3 million to 45.4 million this quarter, the company announced in its latest earnings release. It’s the subscription service’s third quarterly decline in a row, and comes despite Sony launching a revamped subscription lineup between May and June this year including new tiers that offer inclusive access to hundreds of games to download and stream.

Ei mene vahvasti Sonyllä, jatkuvasti tippuu tilaajamäärät.


“Performance of Sony’s two major pillars, games and image sensors, was bad and masked by the weak yen,” Toyo Securities analyst Hideki Yasuda told Bloomberg. “PlayStation software sales continued to be lackluster and still-declining PlayStation Plus subscriber numbers are concerning.”

Ilmeisesti putkijuoksut ja spidermanit eivät saa ihmisiä liikkeelle. Noh, ehkä GoW:R pelastaa tämänkin.
Eiiiii et sä voi tulla puhumaan kriittiseen sävyyn mun suosikkilaatikkoni valmistajasta!!! Nyt mä kyllä haluun sulta ne lähteet! :tongue:

Oli muuten historiallisen kova tulos Sonylta tämäkin neljännes. Muut konsolivalmistajat leikkivät ihan eri hiekkalaatikoilla. Ei paljoa näkynyt konsolien hintojen nosto silloin kun pelipuoli loistaa.
 
Oli muuten historiallisen kova tulos Sonylta tämäkin neljännes. Muut konsolivalmistajat leikkivät ihan eri hiekkalaatikoilla. Ei paljoa näkynyt konsolien hintojen nosto silloin kun pelipuoli loistaa.
Hyvin tulee rahaa taloon. Tilaajat siirtyneet kalliimpaa palveluversioon joten siltä osin uudistus on otettu hyvin vastaan. Ja vaikka xbox pelaajat ovat kovin huolissaan Sonyn nostettua PS5 konsolinsa hintaa niin menestykselle ei ole esteitä kun tuotanto-ongelmiinkin on löytynyt ratkaisu. God of War tulee myymään konsolia ja pelejä ihan mielettömästi joulupukin konttiin.
 
Tilaajat siirtyneet kalliimpaa palveluversioon joten siltä osin uudistus on otettu hyvin vastaan.
Jep, varsinki ku tilaajamäärät vähentyneet. Game passilla tilaajamäärien kasvun vähentyminen (konsolilla) aiheutti naurua. Missä lie logiikka.

e: Hyvin tulee microsoftillaki rahaa taloon. Edelleen series konsolit menestynein konsoli, jonka ovat julkaisseet ellen väärin muista. Game passiki oli kannattava.
 
Viimeksi muokattu:
Microsoft myy Xbox-konsoleita jopa 200 dollarin tappiolla

Spencer on kertonut Microsoftin myyvän Xbox Series X/S -konsoleita reilulla tappiolla. Spencerin mukaan Xbox Series X tuottaa 499 dollarin myyntihinnalla sadan dollarin tappion. Edullisemman Xbox Series S:n 299 dollarin myyntihinnalla tappioksi muodostuu 200 dollaria.

Mukavasti mäsä ottaa takkiin konsoleillaan. Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä. Ihmettelen vaan mikä tuossa Ser S lootassa noin paljon tuottaa tappiota. Rampa ankka kaikin puolin ja suhteessa rautaan kova hinta. Sony sentään teki levyasemallisella PS5:llä voittoa, ainakin jossakin vaiheessa. Eikä pelaajan tarvitse kärsiä karsituista ominaisuuksista.

Jep, varsinki ku tilaajamäärät vähentyneet. Game passilla tilaajamäärien kasvun vähentyminen aiheutti naurua. Missä lie logiikka.
Se siinä aiheuttaa naurua kun täälläkin kovasti ylistelty palvelu alkaa hyytyä konsolipuolella ja hintojakin ollaan korottamassa. PC puolelta kun vielä loppuu euron ketjutukset niin nauru voi jatkua. Mäsä on satsannut palveluun järjettömän paljon rahaa joten siellä painetta riittää asian kanssa.
 
Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä.
Mistä oot lukenut, että microsoftin pelipuoli olisi tappiollinen (eli olisi tarvetta pitää elossa muilla bisneksillä)? Laitemyynti voi olla, mut eikös aiemmin ole linkattu, että kokonaisuus ei ole tappiolla? Ei edes gamepassissa yksinään (profitable, eivät saa valehdella).
 
Viimeksi muokattu:
Mistä oot lukenut, että microsoftin pelipuoli olisi tappiollinen? Laitemyynti voi olla, mut eikös aiemmin ole linkattu, että kokonaisuus ei ole tappiolla? Ei edes gamepassissa yksinään (profitable, eivät saa valehdella).
Luitko ollenkaan mihin vastasit?
 
Väitit, että muilla bisneksillä kuitataan pelipuolen tappioita. Kyllä mie nään, että pelipuoli on ihan yhtä ja samaa bisnestä?
En väittänyt mitään vaan totesin, että raskaat tappiot konsolien myynneissä voidaan kuitata vaikka muiden bisneksien rahalla.
 
En väittänyt mitään vaan totesin, että raskaat tappiot konsolien myynneissä voidaan kuitata vaikka muiden bisneksien rahalla.
ja pyörä pyörii takas siihen mihin vastasin jo. :facepalm: e: ja ei ollu toteamus, vaan väite. Boldasin vastaukseeni kohdan, jotta ei jää epäselväksi.
 
Mukavasti mäsä ottaa takkiin konsoleillaan. Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä. Ihmettelen vaan mikä tuossa Ser S lootassa noin paljon tuottaa tappiota. Rampa ankka kaikin puolin ja suhteessa rautaan kova hinta.

Niin jokainen voi arvioida onko Series S:n kokonaiskustannus 499usd jos Series X:llä se on 599usd. Toinen näistä ei voi pitää paikkaansa, toki riippuen miten kustannuksia on jyvitetty.

Series X:n BOM arvioitiin olevan 460-520usd vuonna 2019, voisi kuvitella että Series S:n on selvästi alhaisempi.
 
ja pyörä pyörii takas siihen mihin vastasin jo. :facepalm:
En voi sille mitään jos et ymmärtänyt lukemaasi. Sinä teet nyt omia johtopäätöksiäsi tässä joten ihan turha syöttää minun suuhuni muuta. Jatka vaikka YV:llä jos oli vielä jotain lisättävää.
 
En voi sille mitään jos et ymmärtänyt lukemaasi. Sinä teet nyt omia johtopäätöksiäsi tässä joten ihan turha syöttää minun suuhuni muuta. Jatka vaikka YV:llä jos oli vielä jotain lisättävää.
Tuossahan tuo on (vielä uudestaan)? :confused:
Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä.
 
Mistä oot lukenut, että microsoftin pelipuoli olisi tappiollinen (eli olisi tarvetta pitää elossa muilla bisneksillä)? Laitemyynti voi olla, mut eikös aiemmin ole linkattu, että kokonaisuus ei ole tappiolla? Ei edes gamepassissa yksinään (profitable, eivät saa valehdella).
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.
 
Niin jokainen voi arvioida onko Series S:n kokonaiskustannus 499usd jos Series X:llä se on 599usd. Toinen näistä ei voi pitää paikkaansa, toki riippuen miten kustannuksia on jyvitetty.

Series X:n BOM arvioitiin olevan 460-520usd vuonna 2019, voisi kuvitella että Series S:n on selvästi alhaisempi.
Erikoisilta lukemat kieltämättä kuulostaa. Kuvittelis, että parempaa rautaa olis ässään saanut, jos valmistuskustannuksissa noin pieni ero. Sitä kans miettinyt, että miksi ihmeessä microsoft teki konsoleista täysin erinäköisiä (siis series konsoleista)?? Mikähä järki siinäki oli.
 
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.
Totta tuo summa pitää kirjanpidossa johonki merkitä. Tuskin ainakaa windowsille tai toimistosoftamyynnille (ts. maksetaan muilla bisneksillä). Eiköhä osoite ole edellee jotain pelipuolella jyvitettynä jotenki ja vuosiksi x? Tottakai firmalla kassaa on, kuten sonyllakin, joka tuskin pleikkaria alunperinkään kehitti olemassa olemattomalla rahalla, vaan sillä yhtiön kassalla, josta budjetoitiin pleikkarille rahaa. Näin niinku rautalanka esimerkkinä.

e: muutenki tollaiset ostot kaikkea muuta kuin 1+1=2. Ei ole suoraan 78 miljardia miinusta, ku lähetään iha alkajaisiksi vähentään tappioita verotuksessa jne. On siellä jotkut luultavasti laskenut, että kauppa kannattaa pelipuolen bisneksien kannalta ja riskit arvioitu. Älä huoli.
 
Viimeksi muokattu:
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.

Tässä on nyt selkeästi käytävä perusasioita läpi.

Sekä Bethesdea että Activision tekevät itsessään voittoa eli Microsoft voi kuitata nämä investoinnit ihan näiden talojen omilla tuloilla - ilman mitään synergiaetuja. Mutta tod.näk. Microsoft saa isot synergiat tästä, siirtämällä esim. Activisionin ja Blizzun pannut pois AWS:stä ja omaan Azureen niin siitä tulee selviä hyötyjä. Plus sitten pelien tuominen GamePassiin joka todennäköisesti tuo entistä enemmän tilaajia ja mahdollistaa hintojenkin korottamisen helpommin.

Eli Microsoft pystyy hyödyntämään muskeleitaan sillä että se saa järkättyä rahoituksen helposti jopa noihin 70 miljardin kauppoihin, tämä rahoitus maksetaan sitten takaisin pidemmän ajan kuluessa näiden ostettujen talojen tuotoilla.

Ja edelleen, Microsoftin pelipuoli kokonaisuudessaan tekee voittoa vaikka laitemyynnissä tehtäisin plusmiinus nollaa tai tappiota.
 
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.
Todella massiivisia summia on käytettäväksi pelkästään pelipuolelta vaikka olisi mistä firmasta kyse. Kukaan ei niitä lukuja ole esitellyt Microsoftin valtavasta pelipuolen kassasta ja siihen johtaneesta pitkäkestoisesta voittopuoleisesta tuloksesta joilla olisi helppo todeta, että sieltähän ne rahat tulevat. Käyttäjä @emagdnim voisi vaikka esitellä niitä kun tästä halusi keskustella alkujaan.
 
Käyttäjä @emagdnim voisi vaikka esitellä niitä kun tästä halusi keskustella alkujaan.
Tossa on jo talouden alkeita parissa edellisessä viestissä kerrottu. Hammerilta paremmin. Edelleenki, jos turhan vänkäämisen alkujuurille mentäis; Pleikkarilla on ps+ käyttäjät vähenemään päin, vaikka seki jotenki hyväksi asiaksi väännettiin :D

edit: ja nyt ku tarkastin, niin sinä tästä rupesit vänkään ja olet vastauksia jo saanut. Jaksa kokoaikaa uudelleen samoja asioita sanoa. Tehty jo kertaalleen sun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Kova pudotus jos yhdessä neljänneksessä tippuu kaksi miljoonaa tilaajaa pois. :hmm: Vuodessa olisi jo kahdeksan miljoonaa eli lähes neljännes koko palvelusta.
Voidaan vain kuvitella miltä numerot Xboxin suunnalla näyttää, kun sattumoisin siellä lopetettiin tilaajamäärien ilmoittaminen about samaan aikaan Sonyllakin ne lähti laskuun (pandemia päättyi). Mutta varmaan sattumaa ainoastaan tuo ja todellisuudessa siellä jo hätyytellään 40 miljoonaa Game Pass-tilaajaa. Näistä ei vain millään pystytä antamaan infoa julkisuuteen kaiken kiireen keskellä. :kahvi:
 
Voidaan vain kuvitella miltä numerot Xboxin suunnalla näyttää, kun sattumoisin siellä lopetettiin tilaajamäärien ilmoittaminen about samaan aikaan Sonyllakin ne lähti laskuun (pandemia päättyi). Mutta varmaan sattumaa ainoastaan tuo ja todellisuudessa siellä jo hätyytellään 40 miljoonaa Game Pass-tilaajaa. Näistä ei vain millään pystytä antamaan infoa julkisuuteen kaiken kiireen keskellä. :kahvi:
Miksi pitää keskustelua paskoa tollaisella misinfromaatiolla? Gamepass on edelleen nousussa ja ps+ laskussa. Kummassakaa tapauksessa ei voi valehdella, kun pörssiyhtiöitä ovat.
 
Voidaan vain kuvitella miltä numerot Xboxin suunnalla näyttää, kun sattumoisin siellä lopetettiin tilaajamäärien ilmoittaminen about samaan aikaan Sonyllakin ne lähti laskuun (pandemia päättyi). Mutta varmaan sattumaa ainoastaan tuo ja todellisuudessa siellä jo hätyytellään 40 miljoonaa Game Pass-tilaajaa. Näistä ei vain millään pystytä antamaan infoa julkisuuteen kaiken kiireen keskellä. :kahvi:

Voit kuvitella ihan mitä haluat, Sonyllä määrät laskee ja Mikkiksellä noueee, nämä ovat kovia faktoja.
 

Niinpä näkyy.
Ei hitto, linkkasit lähteeksi just sen mistä puhuin, vaikka boldaamasi tekstin perusteella vissii jotain muuta hait. Kiitos, ei tarvinut itse todistella mitään. Aika facepalmin arvoista argumentointia (tai nollapostailua).
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ymmärrettävää jos hiertää ihmisiä pleikkarin ennätystahti samaan aikaan kun Game Passin tahti sen kuin hidastuu sen isoimmalla alustalla. Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa. Ei taideta tällä tahdilla ikinä Microsoft haastaa Sonya sillä(kään) osa-alueella. :tup:

890760_16x9_2UP_Points_01-1e3cd6d159e3d93d9245.jpg


Hyvät setit jälleen, ei jumalauta. :rofl2: No onneksi ensi kuussa sitä Obsidianin mobiilipeliä pääsee kokeilemaan, jos nyt sitä millään viittoi God of War Ragnarökiltä.
 
Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa

Kerrotko miksi Sonyn palvelun tilaajamäärä laskee koko ajan? Onko sisältö tosiaan niin huonoa ettei käyttäjät pysy palvelussa? PS5:sta myydään koko ajan, luulisi että tilaajapalvelun määrä kasvaisi tasaisesti mutta ei, se vaan vähenee. Todella huolestuttavaa kehitystä, luuletko että Sonyn pitää nostaa taas hintoja paikatakseen tilaajien jatkuvan vähenemisen?
 
Ihan ymmärrettävää jos hiertää ihmisiä pleikkarin ennätystahti samaan aikaan kun Game Passin tahti sen kuin hidastuu sen isoimmalla alustalla. Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa. Ei taideta tällä tahdilla ikinä Microsoft haastaa Sonya sillä(kään) osa-alueella. :tup:

890760_16x9_2UP_Points_01-1e3cd6d159e3d93d9245.jpg


Hyvät setit jälleen, ei jumalauta. :rofl2: No onneksi ensi kuussa sitä Obsidianin mobiilipeliä pääsee kokeilemaan, jos nyt sitä millään viittoi God of War Ragnarökiltä.
Surullinen tuo live gold tarjonta kuukaudesta toiseen. Ja tuosta jotkut vielä maksaakin :x3: Sonylla muuten tässäkin kuussa 3 plussapeliä vaikka täällä tietäjät kertoivat määrän putoavan kahteen jo aikoja sitten.
 
Kerrotko miksi Sonyn palvelun tilaajamäärä laskee koko ajan? Onko sisältö tosiaan niin huonoa ettei käyttäjät pysy palvelussa? PS5:sta myydään koko ajan, luulisi että tilaajapalvelun määrä kasvaisi tasaisesti mutta ei, se vaan vähenee. Todella huolestuttavaa kehitystä, luuletko että Sonyn pitää nostaa taas hintoja paikatakseen tilaajien jatkuvan vähenemisen?

Eihän PS5 konsoleiden myynti välttämättä nosta tuota potentiaalista PS+ tilauspalvelun käyttäjäkuntaa paljoa. Moni todennäköisesti omistaa jo PS4 ja on palvelun piirissä valmiiksi. Käyttäjän näkökulmasta mielestäni uusi PS+ Extra tarjoaa hyvää vastinetta rahalle ainakin PS5 konsolin omistajille. Pelkän PS4 omistajana voisin olla eri mieltä ja näille suosittelisin lähinnä Essentialia.

Olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin syitä miksi ihmiset lähtevät palvelusta ja lisäksi kuinka suuri osa PS5 konsolin omistajista tilaa palvelua. Näinä aikoina varmaan moni etsii säästökohteita ja tällaisia palveluita on helppo karsia alkuun. Eipä Sonylla vielä hätää ole, kun tulos nousee tilaajien vähenemisestä huolimatta mutta toki sitten voi tulla ongelmia jos sama laskutrendi jatkuu vielä pitkään.
 
Ihan ymmärrettävää jos hiertää ihmisiä pleikkarin ennätystahti samaan aikaan kun Game Passin tahti sen kuin hidastuu sen isoimmalla alustalla. Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa. Ei taideta tällä tahdilla ikinä Microsoft haastaa Sonya sillä(kään) osa-alueella. :tup:

890760_16x9_2UP_Points_01-1e3cd6d159e3d93d9245.jpg


Hyvät setit jälleen, ei jumalauta. :rofl2: No onneksi ensi kuussa sitä Obsidianin mobiilipeliä pääsee kokeilemaan, jos nyt sitä millään viittoi God of War Ragnarökiltä.
Ennätystahdissa valuuttakurssien avustuksella. :hmm:Game pass jatkaa edelleen kasvua, vaikkakin hidastuaen. Kilpailijan palvelusta sen sijaan lähti kaksi miljoonaa käyttäjää kolmessa kuukaudessa. Jos game passilla oli jo Tammikuussa 25 miljoonaa käyttäjää ja kasvu edelleen jatkuu, niin miten Sonylla voi olla kaksin kertainen määrä tilaajia? Nyt ei sun matikka oikeen täsmää.
Mikä siitä Obsidianin pelistä tekee mobiilipelin ja miten se edes liittyy God of Wariin?
 
Microsoft myy Xbox-konsoleita jopa 200 dollarin tappiolla



Mukavasti mäsä ottaa takkiin konsoleillaan. Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä. Ihmettelen vaan mikä tuossa Ser S lootassa noin paljon tuottaa tappiota. Rampa ankka kaikin puolin ja suhteessa rautaan kova hinta. Sony sentään teki levyasemallisella PS5:llä voittoa, ainakin jossakin vaiheessa. Eikä pelaajan tarvitse kärsiä karsituista ominaisuuksista.

Aika päin seiniä on mennyt hardware suunnittelu jos tuo on totta, ja toisaalta jos virallisesti osakkeen omistajille nuin sanoo niin se on 100% totta. Sony kuitenkin tehnyt SeriesX:n kanssa tasaväkisesti suoriutuvan konsolin ja tekee sillä voittoa.

Jos arviot myynneistä pitää paikkansa että 17M konsolia microsoft myynyt ja SeriesS on se myyntitykki valtaosalla myynneistä niin puhutaan 2-3 miljardin dollarin tappiosta konsolimyynneistä. Aikamoista.
 
Varmasti teknisesti hyvät ja edullisetkin lasit. Sitten vain pitäisi saada niitä AAAA-luokan mörssäreitä vehkeelle. Vaikea nähdä että pelkkä Horizon saa myyntejä lentoon. Multiplattari VR-pelejä toki tulee, mutta varmaan aika monella jota VR kiinnostaa, löytyy jo PC-lasit tai Quest 2. Olisi varmasti Sonylta ihan fiksua väkertää PC-yhteensopivuus näihin ja sitä kautta lisätä potentiaalisia ostajia.
 
Mielenkiintoista nähdä lähteekö Mikkis tähän leikkiin mukaan, tilausta varmasti olisi.

Minusta tuo Sonyn kapistus on ihan pätevän oloinen eikä hintakaan ole älytön
 

Tuossa ihan hyvä juttu konsolien teho-elinkaaresta. 4k60fps ei ole realistista edes next gen konsoleilla noissa visuaalisesti näyttävimmissä peleissä. Ja 4k 30fps :kin saadakseen joudutaan käyttämään alhaisempia grafiikka-asetuksia kuin PC:llä.

Plague Tale pelintekijät ovat intoutuneet laittamaan säteenseurantaa, Nvidian DLSS:ää yms, mutta ei ole näköjään kiinnostanut laittaa 60 fps modea konsoleille. Vai Sonynko vastuulla nämä on? Esim. Rdr2 ei ole vieläkään 60fps uusille konsoleille.

Peruspelaajia ei nuo kiinnosta ja varmaan se 30fps menee ei siinä mitään, mutta huvittaa vaan kuinka lapasesta nuo konsolien teho arviot silloin launchissa lähti. 4k 120fps my ass. Tai olihan niitä kourallinen noita pelejä joo, ja varmaan nekin käytti dynaamista resoluutiota eli laski kuvan tarkkuutta lennosta pitääkseen 120fps.
 
FSR on erinomainen lisä konsoleille, käytännössä mahdollistaisi 4k@60 monissa peleissä, mutta sitä FSR ei jostain syystä esim. noissa yo. artikkelissa mainituista peleistä löydy. Ehkä se tulee myöhemmin. Ehkä ei. Vaatiinee sen että AMD sitä tuputtaa pelintekijöille kuten Nvidia tekee DLSS kanssa.
 
Itse en henk.kohtaisesti edes odota 4k@60 Hz tämän hintaisilta laitteilta, mutta kunhan nyt ne pelit pyörisi min. 60 fps…

Santa Monica muuten tuomassa mukavasti eri grafiikka modeja Ragnarokkiin, joskin voidaan olla montaa mieltä siitä, että onko 40 fps ”high frame rate” :rofl::

 
Viimeksi muokattu:

Tuossa ihan hyvä juttu konsolien teho-elinkaaresta. 4k60fps ei ole realistista edes next gen konsoleilla noissa visuaalisesti näyttävimmissä peleissä. Ja 4k 30fps :kin saadakseen joudutaan käyttämään alhaisempia grafiikka-asetuksia kuin PC:llä.

Plague Tale pelintekijät ovat intoutuneet laittamaan säteenseurantaa, Nvidian DLSS:ää yms, mutta ei ole näköjään kiinnostanut laittaa 60 fps modea konsoleille. Vai Sonynko vastuulla nämä on? Esim. Rdr2 ei ole vieläkään 60fps uusille konsoleille.

Peruspelaajia ei nuo kiinnosta ja varmaan se 30fps menee ei siinä mitään, mutta huvittaa vaan kuinka lapasesta nuo konsolien teho arviot silloin launchissa lähti. 4k 120fps my ass. Tai olihan niitä kourallinen noita pelejä joo, ja varmaan nekin käytti dynaamista resoluutiota eli laski kuvan tarkkuutta lennosta pitääkseen 120fps.
Markkinamiesten horinoita ei koskaan pidä kuunnella liian tarkkaan. Monta sukupolvea ollut tätä, että luvataan muuta kuin mihin laite kykenee. Sama se on pc raudassakin. Konsoleilla tuo 4K30 lienee se realistisin maksimitaso mitä voi odotella ja 60fps on sitten dynaamista 4K tasoa joka voi sitten olla mitä vaan. Ja 120fps on sitten karsittuna vähän sieltä ja täältä. Toivottavasti nuo huhupuheet 30fps peleihin siirtymiseen ei pidä paikkaansa yleisesti koska sitä aikaa tuskin kukaan haluaa enää.

Eiköhän se ole pelintekijän vastuulla lopulta miten peli pyörii. Sony ja MS voi toki toivomuksia esitellä millaisia pelitiloja sieltä löytyy. RDR2 tapauksessa näkee selvästi, että Rockstar on tuomassa jotain remaster pakettia josta se 60fps löytyy. GTA V peli on imetty niin kuiviin kuin pystyy niin RDR2 olisi luonnollinen jatkumo ahneudelle.


Itse en henk.kohtaisesti edes odota 4k@60 Hz tämän hintaisilta laitteilta, mutta kunhan nyt ne pelit pyörisi min. 60 fps…

Santa Monica muuten tuomassa mukavasti eri grafiikka modeja Ragnarokkiin, joskin voidaan olla montaa mieltä siitä, että onko 40 fps ”high frame rate” :rofl::


Jopas on paljon pelitiloja. Luulisi löytyvän jokaiseen makuun oma suosikki.
 

Tuossa ihan hyvä juttu konsolien teho-elinkaaresta. 4k60fps ei ole realistista edes next gen konsoleilla noissa visuaalisesti näyttävimmissä peleissä. Ja 4k 30fps :kin saadakseen joudutaan käyttämään alhaisempia grafiikka-asetuksia kuin PC:llä.

Plague Tale pelintekijät ovat intoutuneet laittamaan säteenseurantaa, Nvidian DLSS:ää yms, mutta ei ole näköjään kiinnostanut laittaa 60 fps modea konsoleille. Vai Sonynko vastuulla nämä on? Esim. Rdr2 ei ole vieläkään 60fps uusille konsoleille.

Peruspelaajia ei nuo kiinnosta ja varmaan se 30fps menee ei siinä mitään, mutta huvittaa vaan kuinka lapasesta nuo konsolien teho arviot silloin launchissa lähti. 4k 120fps my ass. Tai olihan niitä kourallinen noita pelejä joo, ja varmaan nekin käytti dynaamista resoluutiota eli laski kuvan tarkkuutta lennosta pitääkseen 120fps.
Ketä kiinnostaa joku Plague Tail cinematic experience… Eikös tuo uusi Codi pyörähtele 120fps konsoleilla noin esimerkkinä. On ihan selkeää miksei RDR2 ole päivitetty 60fps, tehot ei riitä, kuten ne ei riitä esim. 3060ti kortissakaan jos ei laske kuvanlaatua riittävän alas 60fps varten. Voi olla, että 60fps pätsi tulisi esim. PS5 Prolle, osaksi riippuu siitä miten Rockstar katsoo parhaaksi rahastaa.

Grafiikka tosin on toissijainen pelinautintoa ajatellen. Sen tässä on alkanut huomata esim. Switchiä pelaillessa.
 
Ketä kiinnostaa joku Plague Tail cinematic experience…

Miljoonia ihmisiä, jos ed. osan myyntilukuja uskoo. Tuossa jutussa peli oli esimerkkinä, koska on grafiikaltaan näyttävä sekä näytönohjaimelle ja prosessorille vaativa.

Eikös tuo uusi Codi pyörähtele 120fps konsoleilla noin esimerkkinä.

Pyörii, mutta resoluutio ei pysy lähelläkään 4k:ta, alimmillaan käydään alle fullhd. Ei siinä että tuollaisessa nettipelissä grafiikalla niin väliä, mutta en itse haluaisi että kesken nettipelin kuvan tarkkuus vaihtelee lennosta, mutta kai se menettelee tuo dynaaminen resoluutio.

On ihan selkeää miksei RDR2 ole päivitetty 60fps, tehot ei riitä, kuten ne ei riitä esim. 3060ti kortissakaan jos ei laske kuvanlaatua riittävän alas 60fps varten.

Kyllä, mutta 3060ti on mahdollista laskea grafiikka-asetuksia ja käyttää DLSS saadakseen 60fps. Eli kyllä se onnistuisi myös konsoleille jos asetuksia laskettaisiin, mutta ilmeisesti Rockstaria ei kiinnosta, ja miksi toisaalta heitä pitäisikään kiinnostaa? Sonyn tuota minusta pitäisi vaatia laitteilleen, ei Nvidiakaan taida saada mitään lisäominaisuuksia ilmaiseksi PC:llä, vaan yhteistyötä tehdään, eli rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta ymmärrän sikäli Sonyä, että aika marginaalissa ne jotka sitä 60fps on vaatimassa. Keskiverto konsolipelaaja tuskin edes tietää mikä on FPS.

Grafiikka tosin on toissijainen pelinautintoa ajatellen.

Tiettyyn pisteeseen asti parempi grafiikka lisää immersiota eli pelin todentuntuisuutta, ja auttaa ns. uppoutumaan peliin. Mutta joo ei vaadi mitään jumalgrafiikoita että voi olla hyvä peli. Se FPS lagi on paljon veemäisempi kuin hieman kökkö grafiikka.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 465
Viestejä
4 497 201
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom