PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Mistä oot lukenut, että microsoftin pelipuoli olisi tappiollinen? Laitemyynti voi olla, mut eikös aiemmin ole linkattu, että kokonaisuus ei ole tappiolla? Ei edes gamepassissa yksinään (profitable, eivät saa valehdella).
Luitko ollenkaan mihin vastasit?
 
Väitit, että muilla bisneksillä kuitataan pelipuolen tappioita. Kyllä mie nään, että pelipuoli on ihan yhtä ja samaa bisnestä?
En väittänyt mitään vaan totesin, että raskaat tappiot konsolien myynneissä voidaan kuitata vaikka muiden bisneksien rahalla.
 
En väittänyt mitään vaan totesin, että raskaat tappiot konsolien myynneissä voidaan kuitata vaikka muiden bisneksien rahalla.
ja pyörä pyörii takas siihen mihin vastasin jo. :facepalm: e: ja ei ollu toteamus, vaan väite. Boldasin vastaukseeni kohdan, jotta ei jää epäselväksi.
 
Mukavasti mäsä ottaa takkiin konsoleillaan. Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä. Ihmettelen vaan mikä tuossa Ser S lootassa noin paljon tuottaa tappiota. Rampa ankka kaikin puolin ja suhteessa rautaan kova hinta.

Niin jokainen voi arvioida onko Series S:n kokonaiskustannus 499usd jos Series X:llä se on 599usd. Toinen näistä ei voi pitää paikkaansa, toki riippuen miten kustannuksia on jyvitetty.

Series X:n BOM arvioitiin olevan 460-520usd vuonna 2019, voisi kuvitella että Series S:n on selvästi alhaisempi.
 
ja pyörä pyörii takas siihen mihin vastasin jo. :facepalm:
En voi sille mitään jos et ymmärtänyt lukemaasi. Sinä teet nyt omia johtopäätöksiäsi tässä joten ihan turha syöttää minun suuhuni muuta. Jatka vaikka YV:llä jos oli vielä jotain lisättävää.
 
En voi sille mitään jos et ymmärtänyt lukemaasi. Sinä teet nyt omia johtopäätöksiäsi tässä joten ihan turha syöttää minun suuhuni muuta. Jatka vaikka YV:llä jos oli vielä jotain lisättävää.
Tuossahan tuo on (vielä uudestaan)? :confused:
Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä.
 
Mistä oot lukenut, että microsoftin pelipuoli olisi tappiollinen (eli olisi tarvetta pitää elossa muilla bisneksillä)? Laitemyynti voi olla, mut eikös aiemmin ole linkattu, että kokonaisuus ei ole tappiolla? Ei edes gamepassissa yksinään (profitable, eivät saa valehdella).
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.
 
Niin jokainen voi arvioida onko Series S:n kokonaiskustannus 499usd jos Series X:llä se on 599usd. Toinen näistä ei voi pitää paikkaansa, toki riippuen miten kustannuksia on jyvitetty.

Series X:n BOM arvioitiin olevan 460-520usd vuonna 2019, voisi kuvitella että Series S:n on selvästi alhaisempi.
Erikoisilta lukemat kieltämättä kuulostaa. Kuvittelis, että parempaa rautaa olis ässään saanut, jos valmistuskustannuksissa noin pieni ero. Sitä kans miettinyt, että miksi ihmeessä microsoft teki konsoleista täysin erinäköisiä (siis series konsoleista)?? Mikähä järki siinäki oli.
 
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.
Totta tuo summa pitää kirjanpidossa johonki merkitä. Tuskin ainakaa windowsille tai toimistosoftamyynnille (ts. maksetaan muilla bisneksillä). Eiköhä osoite ole edellee jotain pelipuolella jyvitettynä jotenki ja vuosiksi x? Tottakai firmalla kassaa on, kuten sonyllakin, joka tuskin pleikkaria alunperinkään kehitti olemassa olemattomalla rahalla, vaan sillä yhtiön kassalla, josta budjetoitiin pleikkarille rahaa. Näin niinku rautalanka esimerkkinä.

e: muutenki tollaiset ostot kaikkea muuta kuin 1+1=2. Ei ole suoraan 78 miljardia miinusta, ku lähetään iha alkajaisiksi vähentään tappioita verotuksessa jne. On siellä jotkut luultavasti laskenut, että kauppa kannattaa pelipuolen bisneksien kannalta ja riskit arvioitu. Älä huoli.
 
Viimeksi muokattu:
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.

Tässä on nyt selkeästi käytävä perusasioita läpi.

Sekä Bethesdea että Activision tekevät itsessään voittoa eli Microsoft voi kuitata nämä investoinnit ihan näiden talojen omilla tuloilla - ilman mitään synergiaetuja. Mutta tod.näk. Microsoft saa isot synergiat tästä, siirtämällä esim. Activisionin ja Blizzun pannut pois AWS:stä ja omaan Azureen niin siitä tulee selviä hyötyjä. Plus sitten pelien tuominen GamePassiin joka todennäköisesti tuo entistä enemmän tilaajia ja mahdollistaa hintojenkin korottamisen helpommin.

Eli Microsoft pystyy hyödyntämään muskeleitaan sillä että se saa järkättyä rahoituksen helposti jopa noihin 70 miljardin kauppoihin, tämä rahoitus maksetaan sitten takaisin pidemmän ajan kuluessa näiden ostettujen talojen tuotoilla.

Ja edelleen, Microsoftin pelipuoli kokonaisuudessaan tekee voittoa vaikka laitemyynnissä tehtäisin plusmiinus nollaa tai tappiota.
 
Tekeekö Microsoft 8+70 miljardin studio ostoksia pelkästään pelipuolen voitoilla ja pystyy ottamaan tuollaisia summia persnettoa jokaisesta myydystä konsolista? Takana on lisäksi heikosti mennyt konsolisukupolvi. Minä en tiedä tarkkoja lukuja Microsoftin pelipuolen voitoista koska kertovatko he niitä missään mutta tuollaiset summat kuulostavat niin valtavilta, että jopa markkinajohtaja Sonylta kestäisi todella kauan kuitata tuollaiset menot pelkillä pelipuolen voitoilla.
Todella massiivisia summia on käytettäväksi pelkästään pelipuolelta vaikka olisi mistä firmasta kyse. Kukaan ei niitä lukuja ole esitellyt Microsoftin valtavasta pelipuolen kassasta ja siihen johtaneesta pitkäkestoisesta voittopuoleisesta tuloksesta joilla olisi helppo todeta, että sieltähän ne rahat tulevat. Käyttäjä @emagdnim voisi vaikka esitellä niitä kun tästä halusi keskustella alkujaan.
 
Käyttäjä @emagdnim voisi vaikka esitellä niitä kun tästä halusi keskustella alkujaan.
Tossa on jo talouden alkeita parissa edellisessä viestissä kerrottu. Hammerilta paremmin. Edelleenki, jos turhan vänkäämisen alkujuurille mentäis; Pleikkarilla on ps+ käyttäjät vähenemään päin, vaikka seki jotenki hyväksi asiaksi väännettiin :D

edit: ja nyt ku tarkastin, niin sinä tästä rupesit vänkään ja olet vastauksia jo saanut. Jaksa kokoaikaa uudelleen samoja asioita sanoa. Tehty jo kertaalleen sun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Kova pudotus jos yhdessä neljänneksessä tippuu kaksi miljoonaa tilaajaa pois. :hmm: Vuodessa olisi jo kahdeksan miljoonaa eli lähes neljännes koko palvelusta.
Voidaan vain kuvitella miltä numerot Xboxin suunnalla näyttää, kun sattumoisin siellä lopetettiin tilaajamäärien ilmoittaminen about samaan aikaan Sonyllakin ne lähti laskuun (pandemia päättyi). Mutta varmaan sattumaa ainoastaan tuo ja todellisuudessa siellä jo hätyytellään 40 miljoonaa Game Pass-tilaajaa. Näistä ei vain millään pystytä antamaan infoa julkisuuteen kaiken kiireen keskellä. :kahvi:
 
Voidaan vain kuvitella miltä numerot Xboxin suunnalla näyttää, kun sattumoisin siellä lopetettiin tilaajamäärien ilmoittaminen about samaan aikaan Sonyllakin ne lähti laskuun (pandemia päättyi). Mutta varmaan sattumaa ainoastaan tuo ja todellisuudessa siellä jo hätyytellään 40 miljoonaa Game Pass-tilaajaa. Näistä ei vain millään pystytä antamaan infoa julkisuuteen kaiken kiireen keskellä. :kahvi:
Miksi pitää keskustelua paskoa tollaisella misinfromaatiolla? Gamepass on edelleen nousussa ja ps+ laskussa. Kummassakaa tapauksessa ei voi valehdella, kun pörssiyhtiöitä ovat.
 
Voidaan vain kuvitella miltä numerot Xboxin suunnalla näyttää, kun sattumoisin siellä lopetettiin tilaajamäärien ilmoittaminen about samaan aikaan Sonyllakin ne lähti laskuun (pandemia päättyi). Mutta varmaan sattumaa ainoastaan tuo ja todellisuudessa siellä jo hätyytellään 40 miljoonaa Game Pass-tilaajaa. Näistä ei vain millään pystytä antamaan infoa julkisuuteen kaiken kiireen keskellä. :kahvi:

Voit kuvitella ihan mitä haluat, Sonyllä määrät laskee ja Mikkiksellä noueee, nämä ovat kovia faktoja.
 

Niinpä näkyy.
Ei hitto, linkkasit lähteeksi just sen mistä puhuin, vaikka boldaamasi tekstin perusteella vissii jotain muuta hait. Kiitos, ei tarvinut itse todistella mitään. Aika facepalmin arvoista argumentointia (tai nollapostailua).
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ymmärrettävää jos hiertää ihmisiä pleikkarin ennätystahti samaan aikaan kun Game Passin tahti sen kuin hidastuu sen isoimmalla alustalla. Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa. Ei taideta tällä tahdilla ikinä Microsoft haastaa Sonya sillä(kään) osa-alueella. :tup:

890760_16x9_2UP_Points_01-1e3cd6d159e3d93d9245.jpg


Hyvät setit jälleen, ei jumalauta. :rofl2: No onneksi ensi kuussa sitä Obsidianin mobiilipeliä pääsee kokeilemaan, jos nyt sitä millään viittoi God of War Ragnarökiltä.
 
Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa

Kerrotko miksi Sonyn palvelun tilaajamäärä laskee koko ajan? Onko sisältö tosiaan niin huonoa ettei käyttäjät pysy palvelussa? PS5:sta myydään koko ajan, luulisi että tilaajapalvelun määrä kasvaisi tasaisesti mutta ei, se vaan vähenee. Todella huolestuttavaa kehitystä, luuletko että Sonyn pitää nostaa taas hintoja paikatakseen tilaajien jatkuvan vähenemisen?
 
Ihan ymmärrettävää jos hiertää ihmisiä pleikkarin ennätystahti samaan aikaan kun Game Passin tahti sen kuin hidastuu sen isoimmalla alustalla. Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa. Ei taideta tällä tahdilla ikinä Microsoft haastaa Sonya sillä(kään) osa-alueella. :tup:

890760_16x9_2UP_Points_01-1e3cd6d159e3d93d9245.jpg


Hyvät setit jälleen, ei jumalauta. :rofl2: No onneksi ensi kuussa sitä Obsidianin mobiilipeliä pääsee kokeilemaan, jos nyt sitä millään viittoi God of War Ragnarökiltä.
Surullinen tuo live gold tarjonta kuukaudesta toiseen. Ja tuosta jotkut vielä maksaakin :x3: Sonylla muuten tässäkin kuussa 3 plussapeliä vaikka täällä tietäjät kertoivat määrän putoavan kahteen jo aikoja sitten.
 
Kerrotko miksi Sonyn palvelun tilaajamäärä laskee koko ajan? Onko sisältö tosiaan niin huonoa ettei käyttäjät pysy palvelussa? PS5:sta myydään koko ajan, luulisi että tilaajapalvelun määrä kasvaisi tasaisesti mutta ei, se vaan vähenee. Todella huolestuttavaa kehitystä, luuletko että Sonyn pitää nostaa taas hintoja paikatakseen tilaajien jatkuvan vähenemisen?

Eihän PS5 konsoleiden myynti välttämättä nosta tuota potentiaalista PS+ tilauspalvelun käyttäjäkuntaa paljoa. Moni todennäköisesti omistaa jo PS4 ja on palvelun piirissä valmiiksi. Käyttäjän näkökulmasta mielestäni uusi PS+ Extra tarjoaa hyvää vastinetta rahalle ainakin PS5 konsolin omistajille. Pelkän PS4 omistajana voisin olla eri mieltä ja näille suosittelisin lähinnä Essentialia.

Olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin syitä miksi ihmiset lähtevät palvelusta ja lisäksi kuinka suuri osa PS5 konsolin omistajista tilaa palvelua. Näinä aikoina varmaan moni etsii säästökohteita ja tällaisia palveluita on helppo karsia alkuun. Eipä Sonylla vielä hätää ole, kun tulos nousee tilaajien vähenemisestä huolimatta mutta toki sitten voi tulla ongelmia jos sama laskutrendi jatkuu vielä pitkään.
 
Ihan ymmärrettävää jos hiertää ihmisiä pleikkarin ennätystahti samaan aikaan kun Game Passin tahti sen kuin hidastuu sen isoimmalla alustalla. Niin kauan kun numeroita ei anneta julki, niin voidaan olettaa pleikkarilla olevan vielä kaksinkertainen määrä tilaajia sen omassa tilauspalvelussa. Ei taideta tällä tahdilla ikinä Microsoft haastaa Sonya sillä(kään) osa-alueella. :tup:

890760_16x9_2UP_Points_01-1e3cd6d159e3d93d9245.jpg


Hyvät setit jälleen, ei jumalauta. :rofl2: No onneksi ensi kuussa sitä Obsidianin mobiilipeliä pääsee kokeilemaan, jos nyt sitä millään viittoi God of War Ragnarökiltä.
Ennätystahdissa valuuttakurssien avustuksella. :hmm:Game pass jatkaa edelleen kasvua, vaikkakin hidastuaen. Kilpailijan palvelusta sen sijaan lähti kaksi miljoonaa käyttäjää kolmessa kuukaudessa. Jos game passilla oli jo Tammikuussa 25 miljoonaa käyttäjää ja kasvu edelleen jatkuu, niin miten Sonylla voi olla kaksin kertainen määrä tilaajia? Nyt ei sun matikka oikeen täsmää.
Mikä siitä Obsidianin pelistä tekee mobiilipelin ja miten se edes liittyy God of Wariin?
 
Microsoft myy Xbox-konsoleita jopa 200 dollarin tappiolla



Mukavasti mäsä ottaa takkiin konsoleillaan. Mutta eipä hätää siellähän on varaa syytää rahaa vaikka muista bisneksistä. Ihmettelen vaan mikä tuossa Ser S lootassa noin paljon tuottaa tappiota. Rampa ankka kaikin puolin ja suhteessa rautaan kova hinta. Sony sentään teki levyasemallisella PS5:llä voittoa, ainakin jossakin vaiheessa. Eikä pelaajan tarvitse kärsiä karsituista ominaisuuksista.

Aika päin seiniä on mennyt hardware suunnittelu jos tuo on totta, ja toisaalta jos virallisesti osakkeen omistajille nuin sanoo niin se on 100% totta. Sony kuitenkin tehnyt SeriesX:n kanssa tasaväkisesti suoriutuvan konsolin ja tekee sillä voittoa.

Jos arviot myynneistä pitää paikkansa että 17M konsolia microsoft myynyt ja SeriesS on se myyntitykki valtaosalla myynneistä niin puhutaan 2-3 miljardin dollarin tappiosta konsolimyynneistä. Aikamoista.
 
Varmasti teknisesti hyvät ja edullisetkin lasit. Sitten vain pitäisi saada niitä AAAA-luokan mörssäreitä vehkeelle. Vaikea nähdä että pelkkä Horizon saa myyntejä lentoon. Multiplattari VR-pelejä toki tulee, mutta varmaan aika monella jota VR kiinnostaa, löytyy jo PC-lasit tai Quest 2. Olisi varmasti Sonylta ihan fiksua väkertää PC-yhteensopivuus näihin ja sitä kautta lisätä potentiaalisia ostajia.
 
Mielenkiintoista nähdä lähteekö Mikkis tähän leikkiin mukaan, tilausta varmasti olisi.

Minusta tuo Sonyn kapistus on ihan pätevän oloinen eikä hintakaan ole älytön
 

Tuossa ihan hyvä juttu konsolien teho-elinkaaresta. 4k60fps ei ole realistista edes next gen konsoleilla noissa visuaalisesti näyttävimmissä peleissä. Ja 4k 30fps :kin saadakseen joudutaan käyttämään alhaisempia grafiikka-asetuksia kuin PC:llä.

Plague Tale pelintekijät ovat intoutuneet laittamaan säteenseurantaa, Nvidian DLSS:ää yms, mutta ei ole näköjään kiinnostanut laittaa 60 fps modea konsoleille. Vai Sonynko vastuulla nämä on? Esim. Rdr2 ei ole vieläkään 60fps uusille konsoleille.

Peruspelaajia ei nuo kiinnosta ja varmaan se 30fps menee ei siinä mitään, mutta huvittaa vaan kuinka lapasesta nuo konsolien teho arviot silloin launchissa lähti. 4k 120fps my ass. Tai olihan niitä kourallinen noita pelejä joo, ja varmaan nekin käytti dynaamista resoluutiota eli laski kuvan tarkkuutta lennosta pitääkseen 120fps.
 
FSR on erinomainen lisä konsoleille, käytännössä mahdollistaisi 4k@60 monissa peleissä, mutta sitä FSR ei jostain syystä esim. noissa yo. artikkelissa mainituista peleistä löydy. Ehkä se tulee myöhemmin. Ehkä ei. Vaatiinee sen että AMD sitä tuputtaa pelintekijöille kuten Nvidia tekee DLSS kanssa.
 
Itse en henk.kohtaisesti edes odota 4k@60 Hz tämän hintaisilta laitteilta, mutta kunhan nyt ne pelit pyörisi min. 60 fps…

Santa Monica muuten tuomassa mukavasti eri grafiikka modeja Ragnarokkiin, joskin voidaan olla montaa mieltä siitä, että onko 40 fps ”high frame rate” :rofl::

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:

Tuossa ihan hyvä juttu konsolien teho-elinkaaresta. 4k60fps ei ole realistista edes next gen konsoleilla noissa visuaalisesti näyttävimmissä peleissä. Ja 4k 30fps :kin saadakseen joudutaan käyttämään alhaisempia grafiikka-asetuksia kuin PC:llä.

Plague Tale pelintekijät ovat intoutuneet laittamaan säteenseurantaa, Nvidian DLSS:ää yms, mutta ei ole näköjään kiinnostanut laittaa 60 fps modea konsoleille. Vai Sonynko vastuulla nämä on? Esim. Rdr2 ei ole vieläkään 60fps uusille konsoleille.

Peruspelaajia ei nuo kiinnosta ja varmaan se 30fps menee ei siinä mitään, mutta huvittaa vaan kuinka lapasesta nuo konsolien teho arviot silloin launchissa lähti. 4k 120fps my ass. Tai olihan niitä kourallinen noita pelejä joo, ja varmaan nekin käytti dynaamista resoluutiota eli laski kuvan tarkkuutta lennosta pitääkseen 120fps.
Markkinamiesten horinoita ei koskaan pidä kuunnella liian tarkkaan. Monta sukupolvea ollut tätä, että luvataan muuta kuin mihin laite kykenee. Sama se on pc raudassakin. Konsoleilla tuo 4K30 lienee se realistisin maksimitaso mitä voi odotella ja 60fps on sitten dynaamista 4K tasoa joka voi sitten olla mitä vaan. Ja 120fps on sitten karsittuna vähän sieltä ja täältä. Toivottavasti nuo huhupuheet 30fps peleihin siirtymiseen ei pidä paikkaansa yleisesti koska sitä aikaa tuskin kukaan haluaa enää.

Eiköhän se ole pelintekijän vastuulla lopulta miten peli pyörii. Sony ja MS voi toki toivomuksia esitellä millaisia pelitiloja sieltä löytyy. RDR2 tapauksessa näkee selvästi, että Rockstar on tuomassa jotain remaster pakettia josta se 60fps löytyy. GTA V peli on imetty niin kuiviin kuin pystyy niin RDR2 olisi luonnollinen jatkumo ahneudelle.


Itse en henk.kohtaisesti edes odota 4k@60 Hz tämän hintaisilta laitteilta, mutta kunhan nyt ne pelit pyörisi min. 60 fps…

Santa Monica muuten tuomassa mukavasti eri grafiikka modeja Ragnarokkiin, joskin voidaan olla montaa mieltä siitä, että onko 40 fps ”high frame rate” :rofl::

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Jopas on paljon pelitiloja. Luulisi löytyvän jokaiseen makuun oma suosikki.
 

Tuossa ihan hyvä juttu konsolien teho-elinkaaresta. 4k60fps ei ole realistista edes next gen konsoleilla noissa visuaalisesti näyttävimmissä peleissä. Ja 4k 30fps :kin saadakseen joudutaan käyttämään alhaisempia grafiikka-asetuksia kuin PC:llä.

Plague Tale pelintekijät ovat intoutuneet laittamaan säteenseurantaa, Nvidian DLSS:ää yms, mutta ei ole näköjään kiinnostanut laittaa 60 fps modea konsoleille. Vai Sonynko vastuulla nämä on? Esim. Rdr2 ei ole vieläkään 60fps uusille konsoleille.

Peruspelaajia ei nuo kiinnosta ja varmaan se 30fps menee ei siinä mitään, mutta huvittaa vaan kuinka lapasesta nuo konsolien teho arviot silloin launchissa lähti. 4k 120fps my ass. Tai olihan niitä kourallinen noita pelejä joo, ja varmaan nekin käytti dynaamista resoluutiota eli laski kuvan tarkkuutta lennosta pitääkseen 120fps.
Ketä kiinnostaa joku Plague Tail cinematic experience… Eikös tuo uusi Codi pyörähtele 120fps konsoleilla noin esimerkkinä. On ihan selkeää miksei RDR2 ole päivitetty 60fps, tehot ei riitä, kuten ne ei riitä esim. 3060ti kortissakaan jos ei laske kuvanlaatua riittävän alas 60fps varten. Voi olla, että 60fps pätsi tulisi esim. PS5 Prolle, osaksi riippuu siitä miten Rockstar katsoo parhaaksi rahastaa.

Grafiikka tosin on toissijainen pelinautintoa ajatellen. Sen tässä on alkanut huomata esim. Switchiä pelaillessa.
 
Ketä kiinnostaa joku Plague Tail cinematic experience…

Miljoonia ihmisiä, jos ed. osan myyntilukuja uskoo. Tuossa jutussa peli oli esimerkkinä, koska on grafiikaltaan näyttävä sekä näytönohjaimelle ja prosessorille vaativa.

Eikös tuo uusi Codi pyörähtele 120fps konsoleilla noin esimerkkinä.

Pyörii, mutta resoluutio ei pysy lähelläkään 4k:ta, alimmillaan käydään alle fullhd. Ei siinä että tuollaisessa nettipelissä grafiikalla niin väliä, mutta en itse haluaisi että kesken nettipelin kuvan tarkkuus vaihtelee lennosta, mutta kai se menettelee tuo dynaaminen resoluutio.

On ihan selkeää miksei RDR2 ole päivitetty 60fps, tehot ei riitä, kuten ne ei riitä esim. 3060ti kortissakaan jos ei laske kuvanlaatua riittävän alas 60fps varten.

Kyllä, mutta 3060ti on mahdollista laskea grafiikka-asetuksia ja käyttää DLSS saadakseen 60fps. Eli kyllä se onnistuisi myös konsoleille jos asetuksia laskettaisiin, mutta ilmeisesti Rockstaria ei kiinnosta, ja miksi toisaalta heitä pitäisikään kiinnostaa? Sonyn tuota minusta pitäisi vaatia laitteilleen, ei Nvidiakaan taida saada mitään lisäominaisuuksia ilmaiseksi PC:llä, vaan yhteistyötä tehdään, eli rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta ymmärrän sikäli Sonyä, että aika marginaalissa ne jotka sitä 60fps on vaatimassa. Keskiverto konsolipelaaja tuskin edes tietää mikä on FPS.

Grafiikka tosin on toissijainen pelinautintoa ajatellen.

Tiettyyn pisteeseen asti parempi grafiikka lisää immersiota eli pelin todentuntuisuutta, ja auttaa ns. uppoutumaan peliin. Mutta joo ei vaadi mitään jumalgrafiikoita että voi olla hyvä peli. Se FPS lagi on paljon veemäisempi kuin hieman kökkö grafiikka.
 
No nyt se Microsoft nostaa hintojaan! Intiassa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Juuh pitihän se arvata, että tämäkin CEO:n heitto tulee vanhenemaan kuin maito. :kahvi:

"I do think at some point we'll have to raise the prices on certain things, but going into this holiday we thought it was important to maintain the prices," Spencer said."

Series-konsolit ovat Intiassa nyt kalliimpia kuin pleikkarin konsolit. Kyllä, kuulit oikein. Series S maksaa Intiassa enemmän digitaalinen PS5. :rofl2: Sen tietää jo nyt, että ei mene kauaa kun hintoja nostetaan muissakin maissa. Ensiksi pitää tietenkin hieman lämmitellä yleisöä ja hakea ymmärrystä PR-puheilla ja siitä kuinka me otetaan parilla sadalla dollarilla takkiin per konsoli nii sen takia pitää nostaa nyt hintoja vaikka 3kk sitten annettiin kuvaa ihan muusta. On ne vaan ovelia saamaan ihmiset uskomaan vaikka mitä. :thumbsup:
 
Onko tosiaan näin? Laitatko linkkiä tähän?
Xbox Series S - ₹35,990.
Xbox Series X - ₹55,990.

PS5 Digital Edition - ₹39,990.
PS5 - ₹49,990.

Seison sen verran korjattuna, että vielä ei ole Series S kalliimpi kuin PS5 DE vaan Series X on kalliimpi kuin levyasemallinen PS5. Eikä Series S myöskään kaukana ole digitaalisesta PS5. Aika naurettava tilanne kaikin puolin.

 
Seison sen verran korjattuna, että vielä ei ole Series S kalliimpi kuin PS5 DE vaan Series X on kalliimpi kuin levyasemallinen PS5. Eikä Series S myöskään kaukana ole digitaalisesta PS5. Aika naurettava tilanne kaikin puolin.

Nää on näitä. Jos haluat parasta niin siitä joudut maksamaan. PC:llä saman speksin lasit ovat päältä tonnia.

Olettaisin että sama lausahdus sopii myös tähän :smoke:
 
Xbox Series S - ₹35,990.
Xbox Series X - ₹55,990.

PS5 Digital Edition - ₹39,990.
PS5 - ₹49,990.

Seison sen verran korjattuna, että vielä ei ole Series S kalliimpi kuin PS5 DE vaan Series X on kalliimpi kuin levyasemallinen PS5. Eikä Series S myöskään kaukana ole digitaalisesta PS5. Aika naurettava tilanne kaikin puolin.

No nyt on hupaisa tilanne kun Ser S ja PS5 DE on melkein samoissa hinnoissa :rofl: Sisuskaluissa suunnilleen konsolisukupolven tehollinen ero.

Mäsä haki sympatiaa kertomalla ensin kuinka jokainen myyty konsoli tuottaa raskaasti tappiota. Nyt fanipojat jaksaa ymmärtää kun hintoja joudutaan nostamaan. Ei haittaa vaikka good guy Phil satuili muuta syyskuun loppupuolella.

"for the payers" vai miten se taas meni.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on hupaisa tilanne kun Ser S ja PS5 DE on melkein samoissa hinnoissa :rofl: Sisuskaluissa suunnilleen konsolisukupolven tehollinen ero.

Mäsä haki sympatiaa kertomalla ensin kuinka jokainen myyty konsoli tuottaa raskaasti tappiota. Nyt fanipojat jaksaa ymmärtää kun hintoja joudutaan nostamaan. Ei haittaa vaikka good guy Phil satuili muuta syyskuun loppupuolella.

"for the payers" vai miten se taas meni.
Tuo ei ole mikään price hike. Rupeen arvo romahtanut. Tämän on jo toinen kerta kun siellä jouduttu nostamaan konsolin hintaa. Alkuperäinen hinta oli 49.990 rupeeta (rupee 0.014$), viime heinäkuussa hinta nostettiin 52.990 rupeehen (rupee 0.013$) ja nyt nostetaan 55.990 rupeehen (rupee 0.012$).
Kunkin hinnan määräytymisajankohdan kurssin mukaan hinnat muutettuna dollareihin: Launch - 699$ , heinäkuu 22 - 688$ , marraskuu 22 - 671$.

Fanipojat toki eivät ymmärrä rahan arvoista mitään, joten revitään suuret otsiko "Price Hike". Vaikka myydään nykysellä hinnanostolla pienemmällä dollarihinnalla, kuin launchissa.
 
Tuo ei ole mikään price hike. Rupeen arvo romahtanut. Tämän on jo toinen kerta kun siellä jouduttu nostamaan konsolin hintaa. Alkuperäinen hinta oli 49.990 rupeeta (rupee 0.014$), viime heinäkuussa hinta nostettiin 52.990 rupeehen (rupee 0.013$) ja nyt nostetaan 55.990 rupeehen (rupee 0.012$).
Kunkin hinnan määräytymisajankohdan kurssin mukaan hinnat muutettuna dollareihin: Launch - 699$ , heinäkuu 22 - 688$ , marraskuu 22 - 671$.

Fanipojat toki eivät ymmärrä rahan arvoista mitään, joten revitään suuret otsiko "Price Hike". Vaikka myydään nykysellä hinnanostolla pienemmällä dollarihinnalla, kuin launchissa.

Eikös ihan samalla tavalla PS5 myydä täällä nykyisestä hinnannostosta huolimatta pienemmällä dollarihinnalla kuin launchissa? Dollari noussut n. 18% suhteessa euroon ja suositushintaa nostettiin 10%. Launchissa 499€ suositushinta vastasi 589$ (1€ = 1.1804$) ja nykyinen 549€ vastaa 548$ (1€ = 0.99825$).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 835
Viestejä
5 053 574
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom