Tuo alin lausehan jatkuu näin:"as verified by real-time refresh monitoring on an LG CX OLED TV".
Myöhemmin videolla DF kävi asiaa läpi ja kertoi että peli itse asiassa VRR moodissa pyörii sitä abouttiarallaa 30fps (+-5fps) koska LG telkkari näyttää LFC kompensoituna frameraten. Kertoivatkin että eivät enää käytä telkkarin omia softia ja pyysivät anteeksi koska VRR analysointi on vielä vähän vaikeaa. Nyt heillä tosin on jo paremmat työkalut.
"Routinely hitting 90fps" -> Peli pyörii siis framerate unlockattuna 30fps - 33fps aka. LFC kompensoituna "routinely 90fps".
fps LFC fps 25 100 26 104 27 108 28 112 29 116 30 120 31 93 32 96 33 99 34 102 35 105
Richard:"Real framerate is always at least half, usually a third of displayed framerate (LG OLED monitoring)"
Alex:"Yeah... my bad... VRR measuring is still at infancy..."
Jatko: Alex sanoi että esim himalajalla lennellessä peli pyörii jopa 40-45fps eli kyllä se todistetusti seriesX:llä käy myös nuin korkealla joskus.
Taulukkosi ei nyt täysin vastaa totuutta. LFC-kompensaatio mukautuu FPS:n mukaan, mitä alemmas mennään sitä useammin näytetään sama frame. Videossakin totesivat tyyliin että 120Hz vastaa 60fps (videolla ajassa 16:30, samaan hengenvetoon totesivat että himalajalla pyöritään 60fps luokassa?). Eivätkä videossa edes maininneet neljänkertaisia frameja, niin en ymmärrä mistä sait 30fps -> 120hz. Enemminkin 30fps -> 60Hz, 60fps -> 120Hz ja vasta kun mennään oikeasti "low framerate" eli tyyliin 10-20fps aletaan näyttämään kolme framea putkeen. Jolloin oltaisiin 30Hz - 60Hz alueella.
Oli fps mikä oli, edelleen pyöritään ultra-asetuksissa 1440p resolla, joka on aika NEXTGEN!
Kovin on vaikea taas monille myöntää että "ohhoh onpas hienon näköinen peli, mutta ei ihan minun makuuni". Sen sijaan yritetään väkisin keksiä "nokkelia" heittoja menu FPS:stä, tekstuurittomista luolista ja ties mistä...
Viimeaikoina oon pelaillut paljon Vampire Survivorsia, joka on aika next-gen siinä kuinka helvetin hauska ja hyvä VIDEOpeli se on. On muuten konsoli-exclu Xboxille.