PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Kerro toki että mitä se ”huima tekninen puoli” on, ja mitä siitä on jäljellä kun kaikki isketään low asetuksille.
Sulla on _koko_ maapallo tutkittavana valitsemallasi lentohärvelillä. Kaupunkeja, tunnettuja maamerkkejä, saaria täysin tunnistettavina jne. Erittäin upeat sääefektit, vuorokaudenajan vaihtelut auringonnousuineen ja -laskuineen. Jos haluat niin voit pelata peliä reaaliaikaisella säällä ja kellonajalla. Pilviteknologian ja paikallispelaamisen saumaton yhteistyö. Tämän mittakaavan pelejä ei muita yksinkertaisesti ole olemassa konsoleilla.

Tätä on edes turha yrittää oikeastaan selittää jos sulla ajatus teknisestä kehityksestä on se, että paljonko on fps ja mikä on pelin resoluutio.
 
Microsoft Flight Simulator tech review: a brilliant port to Xbox Series X/S
Tämä taidettiin jo linkata edellisellä sivulla, mutta laitetaan nyt uudelleen.

"with Series S and Series X routinely hitting 90fps and even briefly flirting with 120fps"
Tuo alin lausehan jatkuu näin:"as verified by real-time refresh monitoring on an LG CX OLED TV".

Myöhemmin videolla DF kävi asiaa läpi ja kertoi että peli itse asiassa VRR moodissa pyörii sitä abouttiarallaa 30fps (+-5fps) koska LG telkkari näyttää LFC kompensoituna frameraten. Kertoivatkin että eivät enää käytä telkkarin omia softia ja pyysivät anteeksi koska VRR analysointi on vielä vähän vaikeaa. Nyt heillä tosin on jo paremmat työkalut.

"Routinely hitting 90fps" -> Peli pyörii siis framerate unlockattuna 30fps - 33fps aka. LFC kompensoituna "routinely 90fps".

fpsLFC fps
25100
26104
27108
28112
29116
30120
3193
3296
3399
34102
35105




Richard:"Real framerate is always at least half, usually a third of displayed framerate (LG OLED monitoring)"
Alex:"Yeah... my bad... VRR measuring is still at infancy..."

Jatko: Alex sanoi että esim himalajalla lennellessä peli pyörii jopa 40-45fps eli kyllä se todistetusti seriesX:llä käy myös nuin korkealla joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo alin lausehan jatkuu näin:"as verified by real-time refresh monitoring on an LG CX OLED TV".

Myöhemmin videolla DF kävi asiaa läpi ja kertoi että peli itse asiassa VRR moodissa pyörii sitä abouttiarallaa 30fps (+-5fps) koska LG telkkari näyttää LFC kompensoituna frameraten. Kertoivatkin että eivät enää käytä telkkarin omia softia ja pyysivät anteeksi koska VRR analysointi on vielä vähän vaikeaa. Nyt heillä tosin on jo paremmat työkalut.

"Routinely hitting 90fps" -> Peli pyörii siis framerate unlockattuna 30fps - 33fps aka. LFC kompensoituna "routinely 90fps".

fpsLFC fps
25100
26104
27108
28112
29116
30120
3193
3296
3399
34102
35105




Richard:"Real framerate is always at least half, usually a third of displayed framerate (LG OLED monitoring)"
Alex:"Yeah... my bad... VRR measuring is still at infancy..."

Jatko: Alex sanoi että esim himalajalla lennellessä peli pyörii jopa 40-45fps eli kyllä se todistetusti seriesX:llä käy myös nuin korkealla joskus.


Taulukkosi ei nyt täysin vastaa totuutta. LFC-kompensaatio mukautuu FPS:n mukaan, mitä alemmas mennään sitä useammin näytetään sama frame. Videossakin totesivat tyyliin että 120Hz vastaa 60fps (videolla ajassa 16:30, samaan hengenvetoon totesivat että himalajalla pyöritään 60fps luokassa?). Eivätkä videossa edes maininneet neljänkertaisia frameja, niin en ymmärrä mistä sait 30fps -> 120hz. Enemminkin 30fps -> 60Hz, 60fps -> 120Hz ja vasta kun mennään oikeasti "low framerate" eli tyyliin 10-20fps aletaan näyttämään kolme framea putkeen. Jolloin oltaisiin 30Hz - 60Hz alueella.

Oli fps mikä oli, edelleen pyöritään ultra-asetuksissa 1440p resolla, joka on aika NEXTGEN!
Kovin on vaikea taas monille myöntää että "ohhoh onpas hienon näköinen peli, mutta ei ihan minun makuuni". Sen sijaan yritetään väkisin keksiä "nokkelia" heittoja menu FPS:stä, tekstuurittomista luolista ja ties mistä...
Viimeaikoina oon pelaillut paljon Vampire Survivorsia, joka on aika next-gen siinä kuinka helvetin hauska ja hyvä VIDEOpeli se on. On muuten konsoli-exclu Xboxille.
 
Oli fps mikä oli, edelleen pyöritään ultra-asetuksissa 1440p resolla, joka on aika NEXTGEN!
Mielestäni yksi konsoleiden suurin ongelma tiivistettynä, eli mennään grafiikat ja resoluutio edellä ja tingitään ruudunpäivityksestä.

MS Flight Simulator on muuten sellainen peli, vai pitäisikö sanoa simu, joka saattaisi hyötyä "Gyro- tähtäyksestä" konsolin ohjaimella pelatessa.
 
Viimeksi muokattu:
Taulukkosi ei nyt täysin vastaa totuutta. LFC-kompensaatio mukautuu FPS:n mukaan, mitä alemmas mennään sitä useammin näytetään sama frame. Videossakin totesivat tyyliin että 120Hz vastaa 60fps (videolla ajassa 16:30, samaan hengenvetoon totesivat että himalajalla pyöritään 60fps luokassa?). Eivätkä videossa edes maininneet neljänkertaisia frameja, niin en ymmärrä mistä sait 30fps -> 120hz. Enemminkin 30fps -> 60Hz, 60fps -> 120Hz ja vasta kun mennään oikeasti "low framerate" eli tyyliin 10-20fps aletaan näyttämään kolme framea putkeen. Jolloin oltaisiin 30Hz - 60Hz alueella.

Oli fps mikä oli, edelleen pyöritään ultra-asetuksissa 1440p resolla, joka on aika NEXTGEN!
Kovin on vaikea taas monille myöntää että "ohhoh onpas hienon näköinen peli, mutta ei ihan minun makuuni". Sen sijaan yritetään väkisin keksiä "nokkelia" heittoja menu FPS:stä, tekstuurittomista luolista ja ties mistä...
Viimeaikoina oon pelaillut paljon Vampire Survivorsia, joka on aika next-gen siinä kuinka helvetin hauska ja hyvä VIDEOpeli se on. On muuten konsoli-exclu Xboxille.
Kyllä minä ainakin yritin tuolla taulukolla sitä kertoa että oikea fps on eri asia mitä LFC fps. Siksihän ne lukemat on aina erit.

Ja eihän DF maininnut mistään kertoimista muuta kuin että ne lukemat pitää AINA jakaa vähintään kahdella tai kolmella. LFC kun tuppaa toimimaan niin että 120Hz monitorilla se koittaa kompensoida framet lähelle sitä 120. Oli se kerroin sitten 2x, 3x tai 8x. Käytännön esimerkkinä tässä esim minulla Cyberpunk ultra psycho RT:llä 5600x3000 resolla (DLDSR yli native4k että sain frameraten alle 30fps.)

RTSS sanoo pienellä yläkulmassa että peli menee pyöristettynä 25fps mutta VRR display LG CX sanoo että 118,62. Eli ei se tee mitään inhmillisiä päätöksiä että nostetaanpa se vaikka 50fps:ään koska sitten se tuntuu kivalle, vaan se näyttää tekevän kylmää analyyttistä päätöstä että näyttö on 120Hz eli nyt mennään kohti sitä ja kertoimena LFC:llä on jotakuinkin 5x.

IMG_0071.JPG
 
Taulukkosi ei nyt täysin vastaa totuutta. LFC-kompensaatio mukautuu FPS:n mukaan, mitä alemmas mennään sitä useammin näytetään sama frame. Videossakin totesivat tyyliin että 120Hz vastaa 60fps (videolla ajassa 16:30, samaan hengenvetoon totesivat että himalajalla pyöritään 60fps luokassa?). Eivätkä videossa edes maininneet neljänkertaisia frameja, niin en ymmärrä mistä sait 30fps -> 120hz. Enemminkin 30fps -> 60Hz, 60fps -> 120Hz ja vasta kun mennään oikeasti "low framerate" eli tyyliin 10-20fps aletaan näyttämään kolme framea putkeen. Jolloin oltaisiin 30Hz - 60Hz alueella.

Oli fps mikä oli, edelleen pyöritään ultra-asetuksissa 1440p resolla, joka on aika NEXTGEN!
Kovin on vaikea taas monille myöntää että "ohhoh onpas hienon näköinen peli, mutta ei ihan minun makuuni". Sen sijaan yritetään väkisin keksiä "nokkelia" heittoja menu FPS:stä, tekstuurittomista luolista ja ties mistä...
Viimeaikoina oon pelaillut paljon Vampire Survivorsia, joka on aika next-gen siinä kuinka helvetin hauska ja hyvä VIDEOpeli se on. On muuten konsoli-exclu Xboxille.

Ehkä kannattaisi tutustua LFC-tekniikan toimivuuteen käytännössä ennenkuin noin älyttömiä lausuntoja heittelee. En ymmärrä miksi on niin vaikeaa käsittää ettei Series S -rimpula nyt noin laajassa pelissä varsinaisesti frameratella juhli.
 
Sulla on _koko_ maapallo tutkittavana valitsemallasi lentohärvelillä. Kaupunkeja, tunnettuja maamerkkejä, saaria täysin tunnistettavina jne. Erittäin upeat sääefektit, vuorokaudenajan vaihtelut auringonnousuineen ja -laskuineen. Jos haluat niin voit pelata peliä reaaliaikaisella säällä ja kellonajalla. Pilviteknologian ja paikallispelaamisen saumaton yhteistyö. Tämän mittakaavan pelejä ei muita yksinkertaisesti ole olemassa konsoleilla.

Tätä on edes turha yrittää oikeastaan selittää jos sulla ajatus teknisestä kehityksestä on se, että paljonko on fps ja mikä on pelin resoluutio.
Moniko näistä ominaisuuksista on sillä suositummalla xboxilla käytettävissä? Siis jos ei rendata koko peliä pilvessä.

Kuvittelisin että näkymät on ennemmin luokkaa kerbal space program, tai sit fps 15 ja reso 240p.

Microsoft Flight Simulator tech review: a brilliant port to Xbox Series X/S
Tämä taidettiin jo linkata edellisellä sivulla, mutta laitetaan nyt uudelleen.
Parit valitut lainaukset suoraan artikkelista:
"Xbox Series X? Certainly in terms of overall level of detail, it's comparable to PC running at ultra settings."
"The output is 4K but as is the standard these days for demanding games, temporal reconstruction is used: frames are natively rendered at 1440p"
"Similar to A Plague Tale Innocence, there is an unlocked performance mode designed for 120Hz screens with VRR support."
"with Series S and Series X routinely hitting 90fps and even briefly flirting with 120fps"


Laitetaan nyt vielä yksi videokin:


Eipä ollut 540p resoa, low asetuksia tai teksuurittomia luolia.

fake news. Kuten joku jo postasikin.
Oli fps mikä oli, edelleen pyöritään ultra-asetuksissa 1440p resolla, joka on aika NEXTGEN!
Ai sillä suositummalla xboxilla? series x on aika marginaalikamaa ja siitä keskusteleminen turhaa.
 
Moniko näistä ominaisuuksista on sillä suositummalla xboxilla käytettävissä? Siis jos ei rendata koko peliä pilvessä.

Kuvittelisin että näkymät on ennemmin luokkaa kerbal space program, tai sit fps 15 ja reso 240p.
Ai hetikö lähti maalitolpat kainaloon? Nämä kaikki ominaisuudet löytyy myös Series S-versiosta. :kahvi:

Alkuperäinen väitteesihän oli, ettei "next-gen ole vielä saapunut Xboxille", vaikka todellisuudessa genin suurin ja teknisesti vaikuttavin peli tähän asti löytyy juuri Xboxilta. Power of the cloud :tup:
 
Jaahas, God of Warista hehkuttaminen on loppunut viikon sisällä niin taistelijat ovat joutuneet palaamaan aiheen äärelle; haukkumaan Series X:n pikkuveljeä eli Series S:ää. Älkää huoliko, kyllä sieltä ainakin pari peliä on tulossa pleikalle seuraavan vuoden aikana. :)
 
genin suurin ja teknisesti vaikuttavin peli tähän asti
Ai ratchet & clank? :kahvi:
Nämä kaikki ominaisuudet löytyy myös Series S-versiosta.
Juu, kyllä se 15fps ja 240p varmasti siitä löytyy. Muista ominaisuuksista en olis ihan varma.

Alkuperäinen väitteesihän oli, ettei "next-gen ole vielä saapunut Xboxille"
Juu, olis pitänyt tarkentaa, että ei ole vielä juurikaan saapunut xboxille, kun kerran yks next gen hyötyohjelma on jo julkaistu. My bad. Löytyy siis yksi hyötyohjelma, joka ei vaikuta eksplisiittisesti joutuneen gimpatuksi series S:n takia. Katsotaan jatkossa että miten käy.

Jos kyse on pelistä, niin kai sen voi pelata läpi? Mikä on win condition? :kahvi:
 
Jaahas, God of Warista hehkuttaminen on loppunut viikon sisällä niin taistelijat ovat joutuneet palaamaan aiheen äärelle; haukkumaan Series X:n pikkuveljeä eli Series S:ää. Älkää huoliko, kyllä sieltä ainakin pari peliä on tulossa pleikalle seuraavan vuoden aikana. :)
Eikai sitä tarvitse täällä erikseen hehkuttaa? Arviot kyllä puhuvat puolestaan.
 
Ai ratchet & clank? :kahvi:

Juu, kyllä se 15fps ja 240p varmasti siitä löytyy. Muista ominaisuuksista en olis ihan varma.


Juu, olis pitänyt tarkentaa, että ei ole vielä juurikaan saapunut xboxille, kun kerran yks next gen hyötyohjelma on jo julkaistu. My bad. Löytyy siis yksi hyötyohjelma, joka ei vaikuta eksplisiittisesti joutuneen gimpatuksi series S:n takia. Katsotaan jatkossa että miten käy.

Jos kyse on pelistä, niin kai sen voi pelata läpi? Mikä on win condition? :kahvi:
Tämä sinun mukahauska trollaaminen menee nyt jo vähän surulliseksi. Ei siinä ole mitään pahaa, että myöntää olleensa väärässä, tai että puhui höpöjä asiasta mistä ei tiennyt tarpeeksi.

Jos ei vapaalentely kiinnosta niin Flight Simulatorin tehtävälistakin löytyy ihan Googlella. Olisiko se tehtävän läpäisy vaikka hyvä "win condition"? :kahvi:

 
Kyllä sille xboxillekkin tulee pelejä. Siihen asti vain korvat ja silmät kiinni vihollisen toitotuksista ja nautitaan Google Earthista johon on päälle pultattu layer jossa näkyy lentokone. On sentään auringon nousu ja kaikki siinä.

Noh menen nurkkaani häpeämään 4090:n kanssa ja kyräilen PS5 pelaajille jotka pelaavat GoW: Ragnarökiä. Olisi parempi kohta tulla PC version jo.
 
Kyllä sille xboxillekkin tulee pelejä. Siihen asti vain korvat ja silmät kiinni vihollisen toitotuksista ja nautitaan Google Earthista johon on päälle pultattu layer jossa näkyy lentokone. On sentään auringon nousu ja kaikki siinä.

Noh menen nurkkaani häpeämään 4090:n kanssa ja kyräilen PS5 pelaajille jotka pelaavat GoW: Ragnarökiä. Olisi parempi kohta tulla PC version jo.

Itse veikkaan että 23 jouluksi tulee PC:lle.
 
Kyllä sille xboxillekkin tulee pelejä. Siihen asti vain korvat ja silmät kiinni vihollisen toitotuksista ja nautitaan Google Earthista johon on päälle pultattu layer jossa näkyy lentokone. On sentään auringon nousu ja kaikki siinä.

Noh menen nurkkaani häpeämään 4090:n kanssa ja kyräilen PS5 pelaajille jotka pelaavat GoW: Ragnarökiä. Olisi parempi kohta tulla PC version jo.
Juuri tiistaina julkaistiin Josh Sawyerin Pentiment menestysarvostelujen kera suoraan Game Passiin (Metacritic 86/100): Pentiment

Mutta se ei ole varmaan tarpeeksi juonivetoinen cinemaattinen 3rd person-peli, että sitä voisi laskea edes peliksi. :whistling:
 
Tämä sinun mukahauska trollaaminen menee nyt jo vähän surulliseksi. Ei siinä ole mitään pahaa, että myöntää olleensa väärässä, tai että puhui höpöjä asiasta mistä ei tiennyt tarpeeksi.

Jos ei vapaalentely kiinnosta niin Flight Simulatorin tehtävälistakin löytyy ihan Googlella. Olisiko se tehtävän läpäisy vaikka hyvä "win condition"? :kahvi:

Mitä jos noi linkkaamasi 2006 vuodelta olevat flight simulator x missiot on jo lennetty? Onko 15 vuodessa tullut jotain lisää pelattavaa?
 
Juuri tiistaina julkaistiin Josh Sawyerin Pentiment menestysarvostelujen kera suoraan Game Passiin (Metacritic 86/100): Pentiment

Mutta se ei ole varmaan tarpeeksi juonivetoinen cinemaattinen 3rd person-peli, että sitä voisi laskea edes peliksi. :whistling:
Katselin tuota gamplayta muutaman minuutin kun kerran niin kehutaan:




Ja täytyy myöntää että on kyllä näyttävä peli. Muistan kun pelasin tuollaisia "tekstiä puhekuplassa" pelejä 90-luvulla ja nehän oli suurinta hottia. Dialogin äänittäminen studiossa on kallista ja aikaavievää, eikä levytila ja muistikaan riittänyt moiselle luksukselle. Motion capture riittää juuri ja juuri sarjakuvahahmojen animointiin. Sellaista oli 90-luvulla. Ei kyllä saa enää 2020-luvulla tilaamaan gamepassia.
 
Katselin tuota gamplayta muutaman minuutin kun kerran niin kehutaan:




Ja täytyy myöntää että on kyllä näyttävä peli. Muistan kun pelasin tuollaisia "tekstiä puhekuplassa" pelejä 90-luvulla ja nehän oli suurinta hottia. Dialogin äänittäminen studiossa on kallista ja aikaavievää, eikä levytila ja muistikaan riittänyt moiselle luksukselle. Motion capture riittää juuri ja juuri sarjakuvahahmojen animointiin. Sellaista oli 90-luvulla. Ei kyllä saa enää 2020-luvulla tilaamaan gamepassia.

Ajatella miten vanhanaikaista.
 
Mitä jos noi linkkaamasi 2006 vuodelta olevat flight simulator x missiot on jo lennetty? Onko 15 vuodessa tullut jotain lisää pelattavaa?
Vanilla-pelissä on omat tehtävänsä ja jokaisessa ilmaisessa DLC:ssä on tullut lisää tehtäviä uusille vehkeille. Peli tukee myös modeja, joten pelisarjan fanit on itse tehneet lisää tehtäviä ja myös uramoodi löytyy modina: NEOFLY MSFS Career addon - Microsoft Flight Simulator add-on

Oliko se tehtävän läpäisy nyt riittävä "win condition" vai ei? :kahvi: Miten tässä nyt vielä kiemurreltaisiin? Tämä oli kyllä hyvä avaus, että Flight Simulator ei oikeasti ole peli. :rofl2: Kyseesähän on siis "pelimäinen" ohjelmisto, jonka voi asentaa "peli"konsolille ja "pelata" sitten "peli"ohjaimella". Mutta peli se ei ole. :whistling:

 
Katselin tuota gamplayta muutaman minuutin kun kerran niin kehutaan:




Ja täytyy myöntää että on kyllä näyttävä peli. Muistan kun pelasin tuollaisia "tekstiä puhekuplassa" pelejä 90-luvulla ja nehän oli suurinta hottia. Dialogin äänittäminen studiossa on kallista ja aikaavievää, eikä levytila ja muistikaan riittänyt moiselle luksukselle. Motion capture riittää juuri ja juuri sarjakuvahahmojen animointiin. Sellaista oli 90-luvulla. Ei kyllä saa enää 2020-luvulla tilaamaan gamepassia.

Täysin samaa mieltä. Missä cinemaattisuus? Missä 3rd person-kuvakulma? Missä tarinavetoisuus? Missä kyykkykävely ja hiippailukohtaukset? Ei open worldia?

Miten tällaisia erilaisia, valtavirrasta poikkeavia, useamman läpipeluukerran kestäviä pelejä kehdataan edes julkaista? 86/100 Metacritic sattuu varmasti sieluun asti. Hampaiden kirskunta ainakin kuuluu tänne asti. :kahvi:
 
86/100 Metacritic sattuu varmasti sieluun asti. Hampaiden kirskunta ainakin kuuluu tänne asti. :kahvi:
Ei suinkaan, kriitikot on kriitikoita. Enemmän minulla pistää silmään tuo 6.6 user score (60 positive vs. 26 negative). Kriitikot tykkää, pelaajat ei niinkään.
 
Ei suinkaan, kriitikot on kriitikoita. Enemmän minulla pistää silmään tuo 6.6 user score (60 positive vs. 26 negative). Kriitikot tykkää, pelaajat ei niinkään.

Niin sama varmaan koskee niitä täälläkin kehuttuja TLOU pelejä, karmea user score mutta kriitikot tykkää
 
Pentimenttiä kokeiltu. Sanotaanko niin että ei oo mun juttu. Aika kylmäävä tuo aloitus että pääsi edes pelaamaan. Niin kuin vammaiset apinat olisi päästetty tekemään pelille intro. Itse 2D toteutustavassa ja "muka kirja" tyylissä ei mitään varsinaista vikaa, mutta ei helvetti mikä sekamelska ja äänetkin niin vammaiset. Pitää kokeilla onko tuossa ideaa pidemmän päälle mutta nuita musiikkeja ääniä ei kuuntele se kuuluisa Erkkikään.
 
Ei suinkaan, kriitikot on kriitikoita. Enemmän minulla pistää silmään tuo 6.6 user score (60 positive vs. 26 negative). Kriitikot tykkää, pelaajat ei niinkään.
User scorelle Metacriticissä kannattaakin antaa ihan helvetisti painoarvoa. :rofl2: Mukava lukea tällaisia rehellisiä, aitoja arvioita pelistä. :kahvi:

Screenshot_2022-11-18-22-51-05-649-edit_com.android.chrome.jpg
 
Kyllä minä ainakin yritin tuolla taulukolla sitä kertoa että oikea fps on eri asia mitä LFC fps. Siksihän ne lukemat on aina erit.
Ei sun olisi sitten tarvinnut koko taulukkoa tehdä. Ei ole olemassa mitään LFC fps edes. Se peli pyörii sillä omalla FPS:llä ja VRR muuttaa näytön virkistystaajuutta sitten tilanteen mukaan. Normaalistihan LFC tulee kuvioihin vasta kun mennään alle näytön virkistystaajuksien. Mutta Flight Simissä ovat tehneet ratkaisun että LFC päällä vaikka fps olisi mikä.

Ehkä kannattaisi tutustua LFC-tekniikan toimivuuteen käytännössä ennenkuin noin älyttömiä lausuntoja heittelee. En ymmärrä miksi on niin vaikeaa käsittää ettei Series S -rimpula nyt noin laajassa pelissä varsinaisesti frameratella juhli.
Ole hyvä ja osoita mikä oli niin älytöntä? Eikä mun viestissä edes ollut kyse Series S:stä. Niin vähän meni ohi maalin tämä avautuminen.

Moniko näistä ominaisuuksista on sillä suositummalla xboxilla käytettävissä? Siis jos ei rendata koko peliä pilvessä.

Kuvittelisin että näkymät on ennemmin luokkaa kerbal space program, tai sit fps 15 ja reso 240p.

fake news. Kuten joku jo postasikin.

Ai sillä suositummalla xboxilla? series x on aika marginaalikamaa ja siitä keskusteleminen turhaa.
Kaikki mainitut ominaisuudet ovat käytettävissä molemmilla konsoleilla. Eikä kumpikaan "rendaa" pilvessä yhtään mitään. Mikään peli ei "rendaa" pilvessä.
Ai digital foundry on nykyään fake news. Selvä...
Kuvittelisin että voisit tehdä edes viisi sekuntia taustatyötä, niin ei tarvitsisi nolata itseään täysin naurettavilla "15fps 240p"-jutuilla.
Aika paljon sullakin riittää juttua tästä turhasta aiheesta.

Jos kyse on pelistä, niin kai sen voi pelata läpi? Mikä on win condition? :kahvi:
Mitäs väliä sillä on voiko peliä läpäistä? Eli Pac-Man, Tetris tai Sims eivät ole pelejä, kun ei ole yläkulmassa kokoajan objective näkyvissä ja NPC selostamassa mitä pitää tehdä?

Ei suinkaan, kriitikot on kriitikoita. Enemmän minulla pistää silmään tuo 6.6 user score (60 positive vs. 26 negative). Kriitikot tykkää, pelaajat ei niinkään.
Joo ja Gran Turismo 7 vasta paska onkin: score 2.1 ja yli 10k arviota. Hävettäisi itseäkin.
 
Ja sinunko sinunko sanalle myöskään kannattaa antaa painoarvoa? :hmm::whistling::kahvi:
Tai mitä jos katsotaan ihan vaan puolueettomien kriitikoiden arvosteluja? 86/100 näyttäisi olevan Metacriticissä. :kahvi: Opencriticissä 88% kriitikoista suosittelee, arvostelujen keskiarvo 86/100. :think:
 
Last of Us rahastus-remasterilla 6.1 user score Metacriticissä. Ei jatkoon :kahvi:
Siis hetkinen... Onko tuolla user scorella sittenkin mielestäsi painoarvoa vai ei? Vai onko se vain tyhmien käyttäjien höpöjuttuja? Nimittäin kriitikoiden score on tuollakin rahastus remasteri putkijuoksulla parempi kuin mainostamallasi Pentimentillä.

Eli onko kriitikoiden ylistämä putkijuoksuremasteri sitten parempi kuin tuo Pentiment? :kahvi:
 
Siis hetkinen... Onko tuolla user scorella sittenkin mielestäsi painoarvoa vai ei? Vai onko se vain tyhmien käyttäjien höpöjuttuja? Nimittäin kriitikoiden score on tuollakin rahastus remasteri putkijuoksulla parempi kuin mainostamallasi Pentimentillä.

Eli onko kriitikoiden ylistämä putkijuoksuremasteri sitten parempi kuin tuo Pentiment? :kahvi:
Microsoft Flight Simulatorilla Metacritic näyttää olevan kriitikoiden osalta 90 ja user score 7,9. :kahvi: Mutta Pentiment ja Flight Simulatorhan ei kumpikaan tainnut täyttää "oikean tosipelin"(tm) määritelmää, koska molemmissa liian vähän 3rd personia, elokuvamaisuutta, AAAA:ta, kyykkykävelyä, eikä hintalappukaan ole 79,90€. Ja väärä alusta kaiken lisäksi. :whistling:
 
Pentimenttiä kokeiltu. Sanotaanko niin että ei oo mun juttu. Aika kylmäävä tuo aloitus että pääsi edes pelaamaan. Niin kuin vammaiset apinat olisi päästetty tekemään pelille intro. Itse 2D toteutustavassa ja "muka kirja" tyylissä ei mitään varsinaista vikaa, mutta ei helvetti mikä sekamelska ja äänetkin niin vammaiset. Pitää kokeilla onko tuossa ideaa pidemmän päälle mutta nuita musiikkeja ääniä ei kuuntele se kuuluisa Erkkikään.
Vai että ihan vammaiset apinat... :rolleyes: Pitääkö joka pelistä keksiä jotain "nokkelaa", jos siitä ei pidä.
Kun peli sijoittuu 1600-luvulle, niin vaikea siihen mitään David Quettan äänimaailmoja on päälle sovittaa.

Hmmm. jos pelaat flight simiä edellisen genin xboxilla, niin uskoisin että se rendataan pilvessä.
Silti se rendataan Series X:llä ja vain kuvavirta siirtyy.
 
Ymmärsinkö nyt siis oikein, että kyseessä on hyötyohjelma ellei sitä modaa?

Hmmm. jos pelaat flight simiä edellisen genin xboxilla, niin uskoisin että se rendataan pilvessä.

Wikipedian mukaan (video_game), mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. :kahvi:

No mitäs rautaa siellä pilvessä on? Ai jo vuodesta 2021 Series X-konsoleita? Okei. Microsoft Has Now Completed xCloud Server Upgrades to Xbox Series X Hardware
 
Siis hetkinen... Onko tuolla user scorella sittenkin mielestäsi painoarvoa vai ei? Vai onko se vain tyhmien käyttäjien höpöjuttuja? Nimittäin kriitikoiden score on tuollakin rahastus remasteri putkijuoksulla parempi kuin mainostamallasi Pentimentillä.

Eli onko kriitikoiden ylistämä putkijuoksuremasteri sitten parempi kuin tuo Pentiment? :kahvi:
Ei oikein pysy kärryillä milloin user score oli hyvä ja milloin ei :D
 
Xbox Series S:än saa erittäin halvalla nyt. Tuplasti halvemmalla kun PS5:en mikä tekee siitä no-brainerin kasuaalille pelaajalle (Cod, Fifa, Nhl, Minecraft...) sekä monelle isälle ja äidille kenellä ei ole varaa pistää joulupakettiin 500 euron laitetta.

 
Silti se rendataan Series X:llä ja vain kuvavirta siirtyy.
Mutta se series x:n mikropiiri on osa pilveä. Peli siis rendataan pilvessä. Vai meinaatko että MS:n ”cloud gaming” ei olekkaan pilvessä? :confused:

Joka hemmetin pelipilvipaske loppupeleissä käyttää jotain mikropiirejä rendaamaan pelit. Se että piirin nimi on tiedossa on täysin toissijaista.

Edit: ja mitä ihmettä kuvittelet että ”rendataan pilvessä” oikein tarkoittaa, jos ei konesalissa olevalla piirillä rendattua kuvavirtaa? Mä oon nyt ihan kujalla siitä että miksi tämmöstä täysin itsestäänselvää asiaa alat vääntämään joksikin muuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta se series x:n mikropiiri on osa pilveä. Peli siis rendataan pilvessä. Vai meinaatko että MS:n ”cloud gaming” ei olekkaan pilvessä? :confused:

Joka hemmetin pelipilvipaske loppupeleissä käyttää jotain mikropiirejä rendaamaan pelit. Se että piirin nimi on tiedossa on täysin toissijaista.

Edit: ja mitä ihmettä kuvittelet että ”rendataan pilvessä” oikein tarkoittaa, jos ei konesalissa olevalla piirillä rendattua kuvavirtaa? Mä oon nyt ihan kujalla siitä että miksi tämmöstä täysin itsestäänselvää asiaa alat vääntämään joksikin muuksi.

Niin eikös renderöinti nyt tarkoita sitä että lasketaan kuluttajan näytölle tupsahtava grafiikka. Se riippuu pelaajan positiosta ja inputeista. Eli "pilvessä rendaaminen" tarkoittais silloin esim. Google Stadia tyyppistä palvelua jossa käyttäjän ruudulle ilmestyvä kuva oikeasti lasketaan servereillä.

Jos oon oikein Flight Simulatorin toimintaa ymmärtänyt, niin sieltä vain ladataan reaaliajassa assetteja joista käyttäjän hardware laskee loppukuvan. Se on enemmänkin pilvitallennustilaa kuin renderöintiä.
 
Niin eikös renderöinti nyt tarkoita sitä että lasketaan kuluttajan näytölle tupsahtava grafiikka. Se riippuu pelaajan positiosta ja inputeista. Eli "pilvessä rendaaminen" tarkoittais silloin esim. Google Stadia tyyppistä palvelua jossa käyttäjän ruudulle ilmestyvä kuva oikeasti lasketaan servereillä.

Jos oon oikein FS ymmärtänyt, niin sieltä vain ladataan reaaliajassa assetteja joista käyttäjän hardware laskee loppukuvan. Se on enemmänkin pilvitallennustilaa kuin renderöintiä.
Kai se vanhan genin koneilla pilvessä kuitenkin rendataan? Siitä tais olla kyse.
Mikään peli ei "rendaa" pilvessä.
Hmmm. jos pelaat flight simiä edellisen genin xboxilla, niin uskoisin että se rendataan pilvessä.
 
Kai se vanhan genin koneilla pilvessä kuitenkin rendataan? Siitä tais olla kyse.

Menikö tässä nyt keskustelijoilla "perus"pelaaminen konsolin hardiksella ja Cloud Gaming palvelu jotenkin ristiin? Nämähän on kaksi täysin eri tapaa pelata. Cloud gaming nimenomaan on Stadian tapainen palvelu, joka tilataan erikseen ja käyttäjän tulisi olla kyllä tietoinen että kaikki kuvanmuodostus tapahtuu servereillä.

Tästä keskustelusta nyt vain sai sen käsityksen että "perus"pelaamisessakin (data konsolilla ja hardis laskee lokaalisti) renderöidään jotain pilvessä, mikä ei tosiaan pidä paikkaansa. Se on joko tai.

Ainut "hybridi" on just tää FS keissi, jossa pelin sisältö on niin massiivinen että varastointi on osin pilvessä. Siltikin jos peliä pelataan niin että oma hardis laskee, niin se kuva tehdään paikan päällä. On täysin eri asia jos on tilattu cloud gaming ja tietoisesti pelataan niin että koko hoito lasketaan jossain muualla.
 
Cloud gaming nimenomaan on Stadian tapainen palvelu, joka tilataan erikseen ja käyttäjän tulisi olla kyllä tietoinen että kaikki kuvanmuodostus tapahtuu servereillä.
MS game pass ultimaten kanssa, riippuen pelistä, kuva joko rendataan pilvessä, tai sit lokaalisti. Näin ainakin vanhoilla konsoleilla.

Jos ei kiinnitä huomiota pelin asennusaikaan, niin voi olla vaikea suoraan nähdä että kummasta on kyse. Kuvaan ei mitään vesileimaa tule, joka kertoisi että kummasta on kyse.
 
DF tosiaan sanoo ihan selvästi että series S versio ei kauheasti näytä ”next geniltä”. Kohdasta 3:45 eteenpäin. Ja bonuksena se 30fps 1080p. Melkosta tykitystä.
Niin fake news DF sanoo? Vai onko silloin fake news kun ei sovi sinun omaan narratiiviin? Vai siirttyikö maalitolpat kun X:n versio olikin "next-gen", niin pitikin siirtyä linjalle "mutku S ei oo ihan niin "next-gen"?
Jos luet viestini uudelleen, niin ehkä huomaat että tässä ei ole edes pahemmin kyse S:n suorityskyvystä. Mikä on silti edelleen aika kohtuullinen tasolla medium-asetukset ja 1080p.
 
Imho FS2020 ja päivitysten jälkeen myöskin Assetto Corsa Competizione ovat ne ns. next-gen-pelit, Elden Ring ehkä rajatapaus. Ensimmäinen toimii Series S:llä erittäin hyvin, ACC taas ainakin tällä hetkellä sangen huonosti, joten aiempi keskustelu on mielestäni ihan perusteltua. Ja tietysti nämä mainitut esimerkit toimivat neljä ja puoli kertaa kalliimmalla pc:llä vielä paremmin, mutta olohuoneeseen sopivat kotelot ovat aika vähissä. Edit: Cyperpunk 2077 toki kuuluisi mukaan, mutta sehän kannattaa ehdottomasti pelata GeForce Now RTX 3080:n kautta hiirellä ja näppäimistöllä, onkohan kukaan päässyt sitä edes pädilla läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Imho FS2020 ja päivitysten jälkeen myöskin Assetto Corsa Competizione ovat ne ns. next-gen-pelit, Elden Ring ehkä rajatapaus. Ensimmäinen toimii Series S:llä erittäin hyvin, ACC taas ainakin tällä hetkellä sangen huonosti, joten aiempi keskustelu on mielestäni ihan perusteltua. Ja tietysti nämä mainitut esimerkit toimivat neljä ja puoli kertaa kalliimmalla pc:llä vielä paremmin, mutta olohuoneeseen sopivat kotelot ovat aika vähissä.
”Small form factor PC” tai lyhemmin ”SFFPC” ja alkaa löytyä ”olohuoneeseen sopivia” sopivia koteloita!
 
Näinhän se on, mutta seuraava steppi kannattanee ottaa rauhallisesti venaillen vr:n kanssa. Nykyisellään ei tehot ja resoluutio riitä tarjontapuolella, eikä rahat kysyntäpuolella.
 
Mikä ihmeen ”fake news DF”?
Sopiiko se nyt sun narratiiviin vai ei?
Kerro sinä minulle. Sinä tämän termin toit keskusteluun. Kts. viestisi #10867
Series S on kuitenkin se pääasiallinen konsoli microsoftilta tällä hetkellä, niin on IMO ihan loogista keskittyä siihen.
Onhan se tosiaan kätevää keskittyä siihen, mikä parhaiten tukee omia mielipiteitä ja ummistaa silmänsä muulta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 508
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom