Joissain asioissa miehet ja naiset vain toimivat eri tavalla. Ajattelevat eri lailla.
Toki myös monesti syy voi olla miehessä. Jos aloittaa seurustelut ja tapailun siten että tuo joka kerta lahjaa, kukkasia, koruja, suklaata. Vie kalliisiin paikkoihin syömään ja bilettämään tietysti toinen tottuu siihen. Sitten mies ihmettelee kun se nainen jättää kun arki astuu kuvioihin ja nainen tajuaa että "mies on ihan erilainen". Eli se kuva minkä mies rakensi naiselle ei pidä (tietysti) paikkaansa.
Yleensä mies ajattelee enempi loogisesti ja nainen tunteella. Mies myös yleensä keskittyy yhteen asiaan ja tekee asiat järjestyksessä kun naiset pystyvät jonglööraamaan ja multitaskaamaan paremmin (tosin miehestä se näyttää helposti kaaokselta).
Esim. jos minulle sanotaan lista asioita mitä pitäisi tehdä nainen voi turhautua miksi en ota sitä lasia häneltä ja täytä kun se oli yksi pyyntö vaan aloitan viemällä roskia (koska se oli listalla mitä hän alkoi luettelemaan ensimmäisenä joten "loogisesti" pyrin tekemään ne listan mukaan etten unohda jotain)
Mutta koska naiset ajattelevat enemmän tunteella monesti esim. kun käyn kaupassa tai puhun jostain maisemapaikasta / polusta riittää että mainitsen että ajattelin miten olisi kiva käydä yhdessä siellä / tahtoisin näyttää sen hänelle tai että ostan jonkun pienen herkun kaupasta mistä hän näkee että ajattelin häntä.
Sama koskee esim. leikkokukkia, naiselle on tärkeää saada välistä jotain vaikka halpaa mutta hänestä ihanaa ja huomaavaista. Kun taas miehenä itse arvostaisin enempi esim. jotain kaktusta joka ei vaatisi paljoa hoitoa ja eläisi pitkään kun sen laittaisi oikeaan paikkaan kotona.
Monesti mies myös tekee sen virheen että ostaa yhden jonkun kalliin asian "joskus" kun nainen mieluummin tahtoisi monta "rihkamaa" mistä näkee että mies jatkuvasti ajattelee häntä.
Parempi jos itse pystyy tekemään sen asian minkä antaa toiselle. Esim. ihan tulostettu (3D tulostettu)
"kissa valokatkaisimen päälle" on lahja mikä jää mieleen ja siitä tunnutaan tykkäävän. Tietysti myös vastavuoroisesti jos ja kun saat jotain käsintehtyä lahjaksi on kohteliasta säilyttää se ja laittaa "käyttöön". Esim. itselläni on jotain taulua ja jääkaappimagneettia jne.